TV na suficie

Data: 2010-11-02 16:49:08
Autor: nikt
TV na suficie
Kłaniam Szanownym, uderzam do Was z takim problemem do przedyskutowania:

po przemeblowaniu sypialni zabrakło miejsca na wysłużony CRT21" na szafie, więc zrodziła się potrzeba pójścia z nieubłaganym postępem. Nie kupowałem jeszcze płaskiego TV ale to dzisiaj nie wydaje się być problemem. Problemem jest znalezienie dla niego miejsca, którego właśnie wszędzie brak, z wyjątkiem sufitu.

O ile zdążyłem się zorientować, do sufitu można taki przemysł przyczepić na dwa sposoby
1. płasko
2. wiszący na jakimś wysięgniku (?) pod kątem.

I tu teraz prosiłbym Was o podpowiedzenie co wybrać.
Dodatkowo pytania : Czy metoda 1. jest taka sama jak powieszenie takiego TV na ścianie? Czy każdy TV daje się powiesić, czy też jest to jego ficzer? Czy ktokolwiek mógłby opisać subiektywne odczucia związane z oglądaniem TV zamontowanego metodą 1.? Względy bezpieczeństwa takiego rozwiązania też nie są mi obojętne.

Będę wdzięczny za udział w dyskusji.

Data: 2010-11-03 13:10:19
Autor: Robert_J
TV na suficie
Problemem jest znalezienie dla niego miejsca, którego właśnie wszędzie brak, z wyjątkiem sufitu.

Sorry że pytam, ale mieszkasz w pokoju z meblościanką "Goleniów" na każdej ścianie? ;-) Wtedy bym zrozumiał że nie ma miejsca na płaski telewizor :-)

Data: 2010-11-03 13:19:52
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 03.11.2010 13:10, Robert_J pisze:

Sorry że pytam, ale mieszkasz w pokoju z meblościanką "Goleniów" na
każdej ścianie? ;-) Wtedy bym zrozumiał że nie ma miejsca na płaski
telewizor :-)

Nie chcę otwierać szafy do oglądania.

Data: 2010-11-03 15:32:37
Autor: boxfish
TV na suficie
W dniu 2010-11-03 13:19, nikt pisze:
[...]

a chcesz ogladac jak ? patrzac na sufit w pozycji lezacej ?

Data: 2010-11-03 19:50:02
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 03.11.2010 15:32, boxfish pisze:

a chcesz ogladac jak ? patrzac na sufit w pozycji lezacej ?

Właśnie tak. Zły pomysł ?

Data: 2010-11-03 20:41:06
Autor: boxfish
TV na suficie
W dniu 2010-11-03 19:50, nikt pisze:
W dniu 03.11.2010 15:32, boxfish pisze:

a chcesz ogladac jak ? patrzac na sufit w pozycji lezacej ?

Właśnie tak. Zły pomysł ?

Nie wiem, praktykowałem kilka razy wyswietlanie obrazu z projektora na dużej białej powierzchni czyli suficie - troche to było niewygodne.

telewizory, w większości mają w konstrukcji specjalne otwory do mocowania na ścianie/wieszaku - (standard Vesa) ale nie jestem pewien czy taki sposób mocowania wytrzyma tv, inna pozycja inne siłydziałają

Data: 2010-11-03 15:32:02
Autor: Ghost
TV na suficie

Użytkownik "nikt" <nie@potrzebny.pl> napisał w wiadomości news:4cd032f5$0$27035$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Bardzo niemadry pomysl, bedziesz kladl sie do kazdego ogladnia?

Data: 2010-11-03 17:30:16
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Ghost* napisał(-a):

po przemeblowaniu sypialni zabrakło miejsca na wysłużony CRT21"

Bardzo niemadry pomysl, bedziesz kladl sie do kazdego ogladnia?

Skoro chce (nikt) to zamontować w sypialni, to kładzenie się do oglądania nie jest tutaj od rzeczy.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-03 18:08:23
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 03.11.2010 17:30, Big Jack pisze:

kładzenie się do
oglądania nie jest tutaj od rzeczy.

No właśnie szczerze mówiąc, na początku pomysł dlatego wydawał mi się całkiem dobry, ponieważ (imvho) wymusza bardziej naturalną pozycję dla kręgosłupa. Każde dłuższe oglądanie, czytanie lub użytkowanie laptopa w pozycji półsiedzącej muszę odchorować.

Widziałem trochę różnych patentów montażu na suficie na anglojęzycznych stronach, sam całkiem poważnie się nad tym zastanawiam, mam jednak dziwne wrażenie że w naszym kraju przykręcanie telewizora do sufitu jest niesamowicie odważne :/ . Ciągle mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto zrobił to przede mną i opisze wrażenia.

Data: 2010-11-03 20:33:56
Autor: Ghost
TV na suficie

Użytkownik "nikt" <nie@potrzebny.pl> napisał w wiadomości news:4cd19707$0$20998$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pozycja bedzie bardzo nienaturalna.

Data: 2010-11-03 21:02:51
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Ghost* napisał(-a):

Pozycja bedzie bardzo nienaturalna.

Kręgosłupa czy telewizora? BTW, w sypialni w której z zasady miałbym sypiać, a nie prowadzić "życia" też bym się zastanowił nad montażem TV na suficie lub chcoiaż a styku ściany i sufitu, tak żeby TV był pod kątem 45st. Montaż na ścianie i oglądanie na leżąco wymuszałoby opuszczanie powiek, a w konsekwencji zasypianie. Ale może to i dobrze jak na sypialnie :)

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-03 21:31:23
Autor: Ghost
TV na suficie

*Ghost* napisał(-a):

[...]

Mam w sypialni i jest nieco wyzej niz w normalnym pokoju, ale nie chodzi o zamykanie powiek, bo tak akurat kuriozalna teza. Istotne jest ustawianie glowy. Natomiast na suficie nie dosc, ze w stanie aktywnym glowa jest raczej w pionie, to musialbys patrzec relatywnie w gore wzgledem glowy (uwzgledniajac, ze mamy jednak poduszki), a najwygodniej jest patrzec wprost, lub (lepiej) nieco w dol.

Data: 2010-11-04 08:20:50
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Ghost* napisał(-a):

Mam w sypialni i jest nieco wyzej niz w normalnym pokoju, ale nie chodzi o
zamykanie powiek, bo tak akurat kuriozalna teza.

Chesz powiedzieć, że jak się leży i patrzy na TV nisko ustawiony, to powiek się nie opuszcza? To ma być to kuriozum, czy to że jak są opuszczone to łatwiej zasnąć? Jeśli ten pierwszy przypadek, to poproś kogoś żeby zrobił Ci zdjęcie kiedy stoisz, z głową ustawioną na wprost i próbujesz spojrzeć sobie na czubki butów.

Istotne jest ustawianie
glowy. Natomiast na suficie nie dosc, ze w stanie aktywnym glowa jest
raczej w pionie,

Nie wiem jak Ty śpisz, ale ja na leżąco i pozycja mojej głowy jest bliższa horyzontalnej niż pionu

to musialbys patrzec relatywnie w gore wzgledem glowy
(uwzgledniajac, ze mamy jednak poduszki), a najwygodniej jest patrzec
wprost, lub (lepiej) nieco w dol.

Nieprawda. Wszystko zależy od miejsca mocowania TV na suficie. Jeśli miejsce zamontowania TV będzie przed głową rozpatrując w poziomie, to warunek patrzenia lekko w dół będzie zachowany. Nie wyobrażam sobie żeby ktoś kto by się nawet zdobył na montaż TV na suficie zrobił to nad samą głową do patrzenbia na wprost lub jeszcze gorzej za, tak że leżąc trzeba by ją zadzierać do oglądania.
W tym wszystkim bardziej bym się martwił o właściwy kąt obserwacji ekranu. Dlatego gdyby nawet na suficie, to raczej nie równoległe do niego, a pod kątem i to pewnie dosyć dużym, czego znane mi uchwyty _chyba_ nie zapewnią

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-04 10:49:54
Autor: Ghost
TV na suficie

*Ghost* napisał(-a):

[...]

No bez przesady, oczywiscie, ze drugie, juz pomijam, ze w tym przypadku ogladanie TV jest p oprostu malo wygodne.

[...]

A spisz w stanie aktywnym? Wlasnie o to chodzi, ze glowa w pionie lepiej jest przyzwyczajona do pracy.

[...]

W dol ale i pod katem - nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta koncepcje z TV na plasko na suficie, przeciez to jest oczywisty niewypal.

W tym wszystkim bardziej bym się martwił o właściwy kąt obserwacji ekranu.

No widzisz.

Dlatego gdyby nawet na suficie, to raczej nie równoległe do niego, a pod kątem i to pewnie dosyć dużym, czego znane mi uchwyty _chyba_ nie zapewnią

Przeciez mowa o ustawieniu na plasko.

Data: 2010-11-04 11:58:29
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Ghost* napisał(-a):

A spisz w stanie aktywnym? Wlasnie o to chodzi, ze glowa w pionie lepiej
jest przyzwyczajona do pracy.

Prawdopodobnie w nieaktywnym, ale jak leżę i oglądam TV to głowę mam bliżej poziomu niż pionu. A ponieważ to sypialnia, to nie nastwiaibym się na jakiś duży wysiłek intelektualny w tym miejscu, tylko oglądanie TV w tym czasie traktował w kategoriach usypiacza.

nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta
koncepcje z TV na plasko na suficie

Gdzie, w którym miejscu??

Przeciez mowa o ustawieniu na plasko.

Nie doczytałeś. Autor wątku rozaptruje dwie koncepcje: na płasko i pod kątem. Ja optuję za pod kątem chociaż też na suficie

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-04 14:56:26
Autor: Ghost
TV na suficie

*Ghost* napisał(-a):

A spisz w stanie aktywnym? Wlasnie o to chodzi, ze glowa w pionie lepiej
jest przyzwyczajona do pracy.

Prawdopodobnie w nieaktywnym, ale jak leżę i oglądam TV to głowę mam bliżej poziomu niż pionu.

To dziwnie masz.

nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta
koncepcje z TV na plasko na suficie

Gdzie, w którym miejscu??

W tym, ta galaz dotyczy plasko przypietego telwizora do sufitu.

Przeciez mowa o ustawieniu na plasko.

Nie doczytałeś.

Wiesz, jest cos takiego jak poprawne cytowanie i zauwazylem, ze nie uznajesz tej instytucji. Cytowanie ustala kontekst - cofnij sie o pare postow.

Data: 2010-11-04 17:11:12
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Ghost* napisał(-a):

Prawdopodobnie w nieaktywnym, ale jak leżę i oglądam TV to głowę mam
bliżej poziomu niż pionu.

To dziwnie masz.

No faktycznie. Jak śpię to głowę mam poziomo, a jak chodzę to najwyższym
jej punktem jest jej czubek. Taki dziwoląg ze mnie. Domyślam się, że u
Ciebie jest zupełnie na odwrót: jak śpisz to najwyższym punktem głowy
jest jej czubek, jak chodzisz to koniec nosa.

nie wiem cos sie tak uparl by podpierac ta
koncepcje z TV na plasko na suficie

Gdzie, w którym miejscu??

W tym, ta galaz dotyczy plasko przypietego telwizora do sufitu.

To Tobie się tak wydaje, bo wyciąłeś kawałek z pierwotnego tekstu, a ja
włączyłem się do dyskusji w dalaszej jej części, co wcale nie odbiera mi
prawa do ustosunkowania się do całego pierwszego postu. I proszę Cię,
nie mów mi, że jak wyciąłeś od

2. wiszący na jakimś wysięgniku (?) pod kątem.
do końca

to ja już nie mogę o tym dyskutować o tym wyciętym fragmencie.

Wiesz, jest cos takiego jak poprawne cytowanie i zauwazylem, ze nie
uznajesz tej instytucji. Cytowanie ustala kontekst - cofnij sie o pare
postow.

To objaśnij mnie co źle zacytowałem i nadomiar złego nie odniosłem się
do tego /złego/ cytatu. BTW, szukasz tematu zastępczego w poczuczaniu
mnie o cytowaniu, bo zaczynasz brnąć w meritum dsykusji.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-04 22:18:18
Autor: Ghost
TV na suficie

*Ghost* napisał(-a):

[...]

Niezupelnie.

[...]

Kolego i to do niego sie ustosunkowalem po czym Ty sie ustosunkowales do mojego komentarza. Zaskocze Cie, ale to tak, dziala, ze jesli nie nadmienisz, iz zmieniasz kontekst to pozostaje on niezmieniony.

BTW, szukasz tematu zastępczego w poczuczaniu
mnie o cytowaniu, bo zaczynasz brnąć w meritum dsykusji.

Przy takich zabiegach retorycznych po prostu koncze dyskusje. To by bylo na tyle.

Data: 2010-11-04 17:25:52
Autor: Jerzy Pastusiak
TV na suficie
a ja to bym się pożygał , szczerze

Data: 2010-11-04 19:32:50
Autor: Jerzy Pastusiak
TV na suficie
a ja to bym się pożygał , szczerze

sorka , literówka
miało być zwymniotował

Data: 2010-11-04 22:11:16
Autor: Padre
TV na suficie
Mam tylko jedna uwagę, telewizory są projektowane do pracy w pionie i zamocowanie go w poziomie może spowodować przegrzanie pewnych elementów choćby dla tego że zazwyczaj ich chłodzenie ma charakter konwekcyjny a w poziomo pod sufitem zamocowanym telewizorze gorące powietrze będzie praktycznie nieruchome.

Data: 2010-11-04 22:19:11
Autor: Ghost
TV na suficie

Użytkownik "Padre" <Padre@no.net> napisał w wiadomości news:iav7hn$dn7$1news.onet.pl...
Mam tylko jedna uwagę, telewizory są projektowane do pracy w pionie i zamocowanie go w poziomie może spowodować przegrzanie pewnych elementów

Watpie.

Data: 2010-11-06 21:45:37
Autor: Tomy M.
TV na suficie
W dniu 2010-11-04 22:19, Ghost pisze:

[...]

Możesz wątpić, ale to prawda.Każe urządzenie
może pracować w określonym położeniu. Czsami
dopuszcza się odwrócenie np. dosyć często
przy projektorach jest to uwzględniane. Jednak
w TV nie sądzę.

Telewizor na suficie to idiotyczny pomysł.
Spowoduje problemy z kręgosłupem i nic więcej.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-06 22:43:17
Autor: Big Jack
TV na suficie
W wiadomości
*Tomy M.* napisał(-a):

Telewizor na suficie to idiotyczny pomysł.
Spowoduje problemy z kręgosłupem i nic więcej.

A jakby tylko leżał powstrzymując się od oglądania TV, to też będzie miał z nim problemy?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-11-07 16:48:30
Autor: Padre
TV na suficie

Możesz wątpić, ale to prawda.Każe urządzenie
może pracować w określonym położeniu. Czsami
dopuszcza się odwrócenie np. dosyć często
przy projektorach jest to uwzględniane. Jednak
w TV nie sądzę.

Każdy telewizor ma zasilacz a w nim zazwyczaj kilka gorących elementów i kilka bardziej wrażliwych na temperaturę typu kondensatory el. umieszczonych przez rozsądnego projektanta poniżej, telewizor LCD jest płaski więc chłodzenie zapewnia konwekcja bo tworzy się całkiem niezły komin napędzany dodatkowo ciepłem z podświetlenia matrycy zasysający dołem telewizora chłodne powietrze, to samo na płasko może podnieść lokalnie w okolicy trafa przetwornicy temperaturę nawet o kilkadziesiąt stopni co nie oznacza oczywiście natychmiastowej awarii ale dodatkowo przy bezołowiowym lutowaniu znacznie skrócić okres do awarii która przy odrobinie pecha będzie miała miejsce wkrótce po gwarancji.

Data: 2010-11-07 18:41:08
Autor: nikt
TV na suficie

[...]

Piszesz przekonująco, jednak przyznam, że nie spodziewam się użytkowania wiele dłuższego niż okres gwarancji takiego telewizora.  Jeśli się mylę, dobrze dla kupujących;) Wstępnie wziąłem pod uwagę, że powieszenie go poziomo może, choć nie musi, skrócić czas jego życia. Ale nie ma ryzyka - nie ma zabawy. Bardziej martwiłbym się o to, żeby mi się ten złom na łeb nie urwał;)

Data: 2010-11-08 00:10:05
Autor: Tomy M.
TV na suficie
W dniu 2010-11-07 18:41, nikt pisze:

[...]

Użyj projektora. Nie będziesz miał tylu problemów.
Chyba nawet taniej można teraz kupić projektor
niż TV.

--

Tomy M.

Data: 2010-11-08 18:26:00
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 08.11.2010 00:10, Tomy M. pisze:

Użyj projektora. Nie będziesz miał tylu problemów.
Chyba nawet taniej można teraz kupić projektor
niż TV.

I to ciekawy pomysł jest, dzięki. Dosłownie tylko "przeleciało" mi to dotąd przez myśl, ale widać muszę zrobić research w temacie.

Data: 2010-11-08 07:15:02
Autor: Ghost
TV na suficie

Użytkownik "nikt" <nie@potrzebny.pl> napisał w wiadomości news:4cd6e4b5$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 07.11.2010 16:48, Padre pisze:

Piszesz przekonująco, jednak przyznam, że nie spodziewam się użytkowania wiele dłuższego niż okres gwarancji takiego telewizora.

Znaczy dwa lata?

Prosimy o niedokarmianie tego trolla, juz ma spora niestarwnosc.

Data: 2010-11-08 15:44:49
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 08.11.2010 07:15, Ghost pisze:

[...]

Nie mam pojęcia, dwa do czterech. Do tej pory nie czułem potrzeby posiadania takiego urządzenia więc zerowe doświadczenie w temacie. Jeśli jestem w błędzie - tym lepiej.

Prosimy o niedokarmianie tego trolla, juz ma spora niestarwnosc.
Jeśli piszesz o mnie to mnie nie doceniasz. Łykam wszystko jak mewy na śmietnikach i mi to nie szkodzi. Zwróć uwagę, że ja wątek zacząłem o montażu, nie trwałości telewizorów. Sam w to brniesz.

Data: 2010-11-08 19:40:23
Autor: Ghost
TV na suficie

Użytkownik "nikt" <nie@potrzebny.pl> napisał w wiadomości news:4cd80ce2$0$20987$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No i juz na tamtym etapie bylo to mocno podejrzane.

Data: 2010-11-06 21:47:06
Autor: Tomy M.
TV na suficie
W dniu 2010-11-02 16:49, nikt pisze:
[...]

To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
dziur w suficie. Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)

--

Tomy M.

Data: 2010-11-07 16:50:45
Autor: Padre
TV na suficie

To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
dziur w suficie. Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)

Do telewizora trzeba jeszcze doprowadzić zasilanie i sygnał, więc kilka dziur może nie wystarczyć :) Trzeba jeszcze pomyśleć o kanałku na kable w ścianie i suficie albo zerwaniu podłogi na piętrze :)

Data: 2010-11-07 17:02:40
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 06.11.2010 21:47, Tomy M. pisze:

To głupi pomysł, zostanie Ci po nim tylko kilka
dziur w suficie.
No ale piszesz z autopsji czy na podstawie Twojego "wydaje mi się" ?

Ale wierć! Do bólu ... kręgosłupa :-)
Bo widzisz, dla mnie to ważna kwestia jest. Na podstawie mojego "wydaje mi się" powinno być wprost przeciwnie. Dlatego pytam, czy sprawdzałeś. Druga sprawa, że w zasadzie ile kręgosłupów tyle problemów z nimi, i pewnie coś co odpowiada Tobie nie musi odpowiadać mi i vice versa. Zostaje chyba przygotować zestaw do szpachlowania i nabrać pewności;) Ale w międzyczasie możemy sobie poteoretyzować tutaj.

[...]
Co do tego nieprzystosowania do wiszenia poziomego to mam dziwne wrażenie, że taki współczesny TV to się zepsuje tak czy siak po max. 4 latach niewytężonej pracy i dziś już flaszkę stawiam, że powodem tego zepsucia nie będzie pewnie praca w pozycji wiszącej poziomej. Generalnie ujmijmy to jako "koszta postępu";).

Data: 2010-11-07 18:24:40
Autor: Jerzy Pastusiak
TV na suficie
Witaj.

Wiesz, tak ogolnie, pomysl nie jest taki glupi jak by sie
wydawalo.
Moze on dotyczyc wielu osob przykutych do lozka
przez chorobe.

Sa dwa aspekty sprawy:
1. Techniczny.
2. Fizjologiczny.

1.
Aktualnie masz do wyboru: plazme, LCD i projektor.
Plazmy nie mozna przewozic poziomo, sadze, ze przy duzym
rozmiarze ekranu i wysokim pomieszczeniu, naprezenia
wewnetrzne wynikajace z pochylenia moga byc nie do
przyjecia. Trzeba by sie upewnic co do warunkow gwarancji.

Podobnie z LCD. Dodatkowo LCD ma podany kat dobrego widzenia,
ale dotyczy on poziomu. W pionie jest znacznie gorzej.

Oczywiscie zalezy to od kata pod ktorym chcesz ogladac.
Z chlodzeniem nie powinno byc problemu, zawsze mozna
wentylowc.

Urzadzenie powinno tez byc umieszczone tak, zeby nie bylo
problemow eksploatacyjno-serwisowych.

2.
TV bezwzglednie powinien byc umieszczony w pozycji
wygodniej, fizjologicznej.

A z tym moze byc problem. Czlowiek nigdy nie lezy w jednej
pozycji, dodatkowo wpatrujac sie w jeden punkt.
Co prawda, czasem choroba do tego zmusza, ale jest to
tortura.

Wiele osob ma problem z blednikiem, nie zdajac sobie
z tego sprawy. Ogladanie TV w takiej pozycji, moze
wywolywac odruch wymiotny.

Wyobraz sobie, ze zaprosiles kolezanke z pracy, zeby
obejrzec film ostanio sciagniety z netu, ...
Nie daj Boze, jezeli jest to osoba z choroba Meniera.

Wiesz, można by napisać ksionszkem, więc kończę.

Osobiscie radze Ci - probuj. Do odwaznych swiat nalezy.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-11-07 18:37:07
Autor: Jerzy Pastusiak
TV na suficie
> [...]
| wywolywac odruch wymiotny.
| obejrzec film ostanio sciagniety z netu, ...
| Nie daj Boze, jezeli jest to osoba z choroba Meniera.

problem sie wybitnie nasila,  przy wypitym alkoholu

Data: 2010-11-07 18:59:12
Autor: nikt
TV na suficie
W dniu 07.11.2010 18:24, Jerzy Pastusiak pisze:

[dzięki za usystematyzowanie wskazówek]

2. [...]
Wiele osob ma problem z blednikiem, nie zdajac sobie
z tego sprawy. Ogladanie TV w takiej pozycji, moze
wywolywac odruch wymiotny.

Zaczynam to dostrzegać. To może tłumaczyć grymas niektórych znajomych na mój pomysł:).
Osobiscie radze Ci - probuj. Do odwaznych swiat nalezy.

Pzdr.J.P.

Dzięki. Zawsze jakiś głos motywacyjny.

Data: 2010-11-08 00:05:47
Autor: Tomy M.
TV na suficie
W dniu 2010-11-07 17:02, nikt pisze:

Bo widzisz, dla mnie to ważna kwestia jest. Na podstawie mojego "wydaje
mi się" powinno być wprost przeciwnie. Dlatego pytam, czy sprawdzałeś.

   Sprawdzałem, zamontowałem kiedyś TV CRT
na wysięgniku wysoko nad podłogą, był
niby idealnie w linii wzroku gdy leżałem
na pochylonym fotelu na którym wymyśliłem
że będę oglądał sobie filmy.
   Po 2 tygodniach dałem sobie spokój. Pozycja
była niewygodna i bolał mnie kark. Wynikało
to chyba z tego że głowa podczas leżenia
źle znosi ciągłe ruchy. Po prostu mięśniom
ciężej ją obracać niż gdy jest w pionie.
   Bezruch podczas oglądania filmu jest niemożliwy
....chyba że jesteś sparaliżowany.
   Teraz sam najczęściej oglądam filmy leżąc na brzuchu, ale
to raczej wynika z mojego styranego już sportem
i biurkiem kręgosłupa.

--

Tomy M.

TV na suficie