TV naziemna cyfrowa a komputer

Data: 2012-01-04 11:29:00
Autor: Adramelech
TV naziemna cyfrowa a komputer
Witam

Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
DVB-T i działać na mpeg-4? Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej? Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie, jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy oknie?
 Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-01-04 11:31:30
Autor: DooMiniK
On 04/01/2012 11:29, Adramelech wrote:
[...]

Dokładnie ta sama antena jest potrzebna - sprawdź, czy nadajnik masz
w tym samym miejscu, co poprzedni.

  Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Najczęściej działa, czasem trzeba kombinować z antenką, stawiać bliżej
okna, lub dokupić mocniejszą 'pokojową' antenę (co nie zmienia faktu,
że ta na zewnątrz to najlepsze rozwiązanie - wszystko też zależy
od odległości od nadajnika, bo wtedy decydujesz o rodzaju anteny).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2012-01-04 12:44:30
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 4 Jan 2012 11:29:00 +0000 (UTC), Adramelech napisał(a):

Witam

Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.
Jakie to miasto? Odpowiedzi w sprawie anteny od tego zależą :)

Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?
tak

Jak to wygląda z anteną? Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej? Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie, jak się takie coś spisuje? Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy oknie?
TV cyfrowa ma nieco mniejsze wymagania co do jakości sygnału. Stąd
nierzadko do dobrego odbioru wystarczy antena na której by się analoga nie
dało oglądać z uwagi na odbicia lub zakłócenia impulsowe. Lecz co do zasady
- bez zmian. Jeśli na danej instalacji dało się oglądać analog, to i cyfra
będzie OK.
 Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?
W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?
A, tego to nie wiem, nie znam wynalazków dla kompów. Ale bym nie kupił bez
sprawdzenia  i możliwości zwrotu. Licz się z tym że program do obsługi
będzie się ciął czy zawieszał, zmiana kanału na inny będzie trwała kilka
sek, interfejs będzie zrobiony przez naćpanego programistę, pilot nie
zapewni podstawowych funkcji, fonia będzie do d..., niektóre kanały będą
zasyfione zakłóceniami z kompa i takie tam...

--
Jacek

Data: 2012-01-04 15:29:16
Autor: qwerty
Użytkownik "Adramelech"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9FD07F4E4FA0Fadresutuniema@127.0.0.1...
Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.

To najpierw sprawdź.

Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?

Tylko dvb-t. Kodowanie nie ma nic do tego...

Jak to wygląda z anteną?

Normalnie

Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej?

Tobie działa wifi bez anten? Analog działa bez anteny?

Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
jak się takie coś spisuje?

Do 5 km.

Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy oknie?

Ma być tak ustawiona, aby sygnał do niej docierał. Anteny pokojowe są ch**a warte i lepiej samemu zrobić antenę.

Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

Tak, ale na IT9135 (pozostałe są mniej czułe).

W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Kartę graficzną z dxva.

Data: 2012-01-05 07:55:54
Autor: _ąćęłńóśźż.
TV naziemna cyfrowa a komputer
A do notebooka?

-- -- -
Kartę graficzną z dxva.

Data: 2012-01-05 10:28:33
Autor: qwerty
TV naziemna cyfrowa a komputer
Użytkownik "_ąćęłńóśźż."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je3l2a$o6h$1@inews.gazeta.pl...
A do notebooka?

Nowe (i kilkuletnie) notebooki mają odpowiednią kartę graficzną.

Data: 2012-01-08 10:46:03
Autor: Irokez
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:je3qf2$aeq$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "_ąćęłńóśźż."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je3l2a$o6h$1@inews.gazeta.pl...
A do notebooka?
Nowe (i kilkuletnie) notebooki mają odpowiednią kartę graficzną.

Mam ten tuner USB od n'ki i laptop z procesorem Celeron B800 (2x 1,5GHz, wbudowana grafika Intel HD2000) spokojnie odbiera.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2012-01-05 11:59:57
Autor: Remek
Użytkownik "qwerty" napisał:

> Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?

Tylko dvb-t. Kodowanie nie ma nic do tego...

To znaczy do czego nic nie ma? Widziałem juz kilka takich Twoich wpisów i
nie rozumiem ich. Kupiłem kilka lat temu TV przywieziony z Niemiec DVBT
MPEG2 i d... blada. Nie mogę oglądać naszych kanałów cyfrowych. Ma więc to
znaczenia, czy sprzęt dekoduje MPEG2, czy MPEG4?

Remek

Data: 2012-01-10 07:58:59
Autor: Tomasz Potega
W dniu 05.01.2012 11:59, Remek pisze:
[...]

Zazwyczaj tuner podaje "surowy" strumień do zdekodowania - tym zajmuje
się już sam komputer, obsługa MPEG-4 to już wtedy tylko kwestia
odpowiedniego oprogramowania.

pozdrowienia,
shadow

Data: 2012-01-10 12:14:19
Autor: qwerty
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jefgqp$87$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To przeczytaj jeszcze raz. Dyskusja jest o tunerach _do komputera_.
To oprogramowanie zajmuje się dekodowaniem dźwięku i obrazu.
Telewizor to zupełnie co innego. Tam nie zainstalujesz kodeków itp. Twój tv nie ma odpowiedniej mocy obliczeniowej, aby zdekodować mpeg-4.

Data: 2012-01-04 16:39:15
Autor: Yakhub
TV naziemna cyfrowa a komputer
W liście datowanym 4 stycznia 2012 (12:29:00) napisano:

Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
naziemnej, która ponoć jest w moim miescie. Karta musi byc w standardzie
DVB-T i działać na mpeg-4?

Musi  być  DVB-T.  Dekodowanie  MPEG jest (chyba zawsze) robione przez
software.

[...]

Generalnie,  DVB-T  ma  znacznie  mniejsze wymagania co do anteny, niż
analogowa  TV.  Nie  oznacza  to  jednak,  że wcale anteny nie potrzebuje.

Ja  mam  taki  tani  tunerek  na  USB z Allegro za 60zł. Była do niego
dołączona  antenka  - taki patyczek 10cm. Działa, ale tylko wtedy, jak
się  antenke  postawi  na  parapecie za oknem. Pewnie, gdybym mieszkał
bliżej nadajnika, to by działało zawsze. Pewnie, jakbym mieszkał dalej
od nadajnika - to by nawet wystawianie za okno nie pomagało.

Przy  wyborze  konkretnego  modelu polecam Ci zwrócić uwagę na to, aby
miał  w miarę możliwości typowe gniazdo antenowe - ten mój ma takie do
niczego  nie podobne, i nie ma jak do niego podłączyćinnej anteny, niż
ta, która była w zestawie.

 Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

Da się, przy zastrzeżeniu co do anteny jak wyżej.

W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Cokolwiek, byleby miało normalne gniazdo antenowe.

Warto  zwrócić  uwagę co do softu - okazało się, że sprzedawca do tego
mojego  tunerka  dodawał  piracki  soft  :). Na szczęście pod Win7 bez
problemu  urządzenie  współpracuje z WindowsMediaCenter, ale pod WinXP
miałem  problem  ze znalezieniem oprogramowania, z którym by to dobrze
działało.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2012-01-04 17:42:54
Autor: qwerty
Użytkownik "Yakhub"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:123914860.20120104163915@gazeta.pl...
[...]

Jak sterowniki są oparte o BDA to niema najmniejszego problemu ze znalezieniem oprogramowania.

Data: 2012-01-05 08:10:11
Autor: Adramelech
TV naziemna cyfrowa a komputer
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> Odpowiedz na

[...]

Myśle że kupie tę:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2002459531
Na oko ma normalne wejście anteonowe (czekam na odpowiedź sprzedawcy).
Szkoda tylko że nie wiadomo na jakim to czipie siedzi.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-01-05 09:35:02
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w wiadomości news:Xns9FD15D9973371adresutuniema127.0.0.1...

Myśle że kupie tę:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2002459531
Na oko ma normalne wejście anteonowe (czekam na odpowiedź sprzedawcy).
Szkoda tylko że nie wiadomo na jakim to czipie siedzi.

Jak kupisz, to koniecznie podziel się uwagami.
Za tę cenę, wydaje sie, że nie może działać:).

Artur(m)

Data: 2012-01-05 10:32:35
Autor: qwerty
Użytkownik "Artur(m)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je3nbo$193$1@inews.gazeta.pl...
Jak kupisz, to koniecznie podziel się uwagami.
Za tę cenę, wydaje sie, że nie może działać:).

Czemu ma nie działać?

Data: 2012-01-05 10:45:39
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:je3qmk$b6m$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bo dobre i tanie jest, jak mi wiadomo,
- tanie wino:).
....choć sam mam opiekacz jakiejś firmy Holden
kosztował cos ok 60 plnów. Każdy inny zaczynał się od
120 zł. Działa, odpukać, do dziś. Może to ta sama firma
robiąca tanio i dobrze:).

Artur(m)

Data: 2012-01-08 14:20:01
Autor: ToMasz
W dniu 05.01.2012 10:45, Artur(m) pisze:

[...]

Tanio to na ebayu kupisz! O ile wiem, to urządzenie tylko łapie sygnał cyfrowy i podaje go na usb, resztę robi komputer.

ToMasz

Data: 2012-01-08 10:33:42
Autor: _ąćęłńóśźż.
TV naziemna cyfrowa a komputer
Też poproszę, jak będzie działać Tobie, to tez kupię.
Z którego nadajnika odbierasz (PKiN? Raszyn? inny?)?

-- -- -

Data: 2012-01-05 10:33:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Adramelech"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9FD15D9973371adresutuniema@127.0.0.1...
Na oko ma normalne wejście anteonowe (czekam na odpowiedź sprzedawcy).

WandTV ma normalny wtyk antenowy.

Szkoda tylko że nie wiadomo na jakim to czipie siedzi.

Z tego co widzę to IT9135.

Data: 2012-01-09 19:53:15
Autor: Adramelech
TV naziemna cyfrowa a komputer
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> Odpowiedz na news:je3qoh$bi1$1inews.gazeta.pl:

[...]

Tyle że sprzedawca nie odpowiada na meile, no i uzbieralo mu się sporo negatywów w ostatnie dni, wiec poszukam kogoś innego.

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-01-14 07:28:09
Autor: Adramelech
TV naziemna cyfrowa a komputer
Adramelech <adresu@tu.nie.ma> Odpowiedz na
[...]

Jednak zaryzykowałem i kupiłem. O dziwo działa;)

Piotr Sobolewski
adramel.cba.pl - portfolio 3d

Data: 2012-01-08 19:18:47
Autor: GRAG
TV naziemna cyfrowa a komputer

ja kupiłem taki wewnętrzny:
http://allegro.pl/i2038699331.html

analog działa piknie cyfry jeszcze nie testowałem
najważniejsze dla mnie to że śmiga w win7 x64

Data: 2012-01-09 08:16:46
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "GRAG" <errordotcom@exe.pl> napisał w wiadomości news:jecmmo$e25$1inews.gazeta.pl...

ja kupiłem taki wewnętrzny:
http://allegro.pl/i2038699331.html

analog działa piknie cyfry jeszcze nie testowałem
najważniejsze dla mnie to że śmiga w win7 x64

 Nie dekoduje MPEG-4

Artur(m)

Data: 2012-01-09 08:27:21
Autor: qwerty
TV naziemna cyfrowa a komputer
Użytkownik "Artur(m)"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jee492$8qg$1@inews.gazeta.pl...
 Nie dekoduje MPEG-4

Żaden tuner komputerowy nie dekoduje. Przekazuje on surowy strumień programowi (splash lite, vlc, totalmedia, blaze, progdvb, dvbdream, altdvb itp). i już program zajmuje się wszyystkim.

Data: 2012-01-09 10:00:33
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jee4ro$a9r$1inews.gazeta.pl...
[...]

Nie będe się zakładał, bo interesuje mnie to na razie mało,
ale widywałem, H264 dekoder sprzętowy w tunerze
....nie będę się zakładał.

Artur(m)

Data: 2012-01-09 19:24:46
Autor: Irokez
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości news:jeeabl$rh6$1inews.gazeta.pl...
[...]

No chociażby te podłączane do Euro-SCART.
Przecież stary Rubin nie zdekoduje MPEG-4 ;)

--
Irokez

TV naziemna cyfrowa a komputer