TV naziemna cyfrowa a komputer

Data: 2012-01-04 15:29:16
Autor: qwerty
TV naziemna cyfrowa a komputer
Użytkownik "Adramelech"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Xns9FD07F4E4FA0Fadresutuniema@127.0.0.1...
Chciałbym sobie kupic karty TV która by nadawała się do cyfrowej TV
naziemnej, która ponoć jest w moim miescie.

To najpierw sprawdź.

Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?

Tylko dvb-t. Kodowanie nie ma nic do tego...

Jak to wygląda z anteną?

Normalnie

Cyfrowa nie wymaga anteny dachowej?

Tobie działa wifi bez anten? Analog działa bez anteny?

Na allegro są jakies tunery który mają jakąś antenke w zestawie,
jak się takie coś spisuje?

Do 5 km.

Czy antena musi być jakoś specjalnie stawiana przy oknie?

Ma być tak ustawiona, aby sygnał do niej docierał. Anteny pokojowe są ch**a warte i lepiej samemu zrobić antenę.

Za 50zł mozna znaleźć tunery na USB, czy na tym a się oglądać TV?

Tak, ale na IT9135 (pozostałe są mniej czułe).

W ogóle, co polecacie do bezproblemowego oglądania TV na kompie z windowsem?

Kartę graficzną z dxva.

Data: 2012-01-05 07:55:54
Autor: _ąćęłńóśźż.
TV naziemna cyfrowa a komputer
A do notebooka?

-- -- -
Kartę graficzną z dxva.

Data: 2012-01-05 10:28:33
Autor: qwerty
TV naziemna cyfrowa a komputer
Użytkownik "_ąćęłńóśźż."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je3l2a$o6h$1@inews.gazeta.pl...
A do notebooka?

Nowe (i kilkuletnie) notebooki mają odpowiednią kartę graficzną.

Data: 2012-01-08 10:46:03
Autor: Irokez
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:je3qf2$aeq$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "_ąćęłńóśźż."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:je3l2a$o6h$1@inews.gazeta.pl...
A do notebooka?
Nowe (i kilkuletnie) notebooki mają odpowiednią kartę graficzną.

Mam ten tuner USB od n'ki i laptop z procesorem Celeron B800 (2x 1,5GHz, wbudowana grafika Intel HD2000) spokojnie odbiera.

Pozdro.

--
Irokez

Data: 2012-01-05 11:59:57
Autor: Remek
Użytkownik "qwerty" napisał:

> Karta musi byc w standardzie DVB-T i działać na mpeg-4?

Tylko dvb-t. Kodowanie nie ma nic do tego...

To znaczy do czego nic nie ma? Widziałem juz kilka takich Twoich wpisów i
nie rozumiem ich. Kupiłem kilka lat temu TV przywieziony z Niemiec DVBT
MPEG2 i d... blada. Nie mogę oglądać naszych kanałów cyfrowych. Ma więc to
znaczenia, czy sprzęt dekoduje MPEG2, czy MPEG4?

Remek

Data: 2012-01-10 07:58:59
Autor: Tomasz Potega
W dniu 05.01.2012 11:59, Remek pisze:
[...]

Zazwyczaj tuner podaje "surowy" strumień do zdekodowania - tym zajmuje
się już sam komputer, obsługa MPEG-4 to już wtedy tylko kwestia
odpowiedniego oprogramowania.

pozdrowienia,
shadow

Data: 2012-01-10 12:14:19
Autor: qwerty
Użytkownik "Remek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jefgqp$87$1@inews.gazeta.pl...
[...]

To przeczytaj jeszcze raz. Dyskusja jest o tunerach _do komputera_.
To oprogramowanie zajmuje się dekodowaniem dźwięku i obrazu.
Telewizor to zupełnie co innego. Tam nie zainstalujesz kodeków itp. Twój tv nie ma odpowiedniej mocy obliczeniowej, aby zdekodować mpeg-4.

TV naziemna cyfrowa a komputer