Data: 2011-01-11 14:02:48 | |
Autor: kamil d | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal GoĹÄ jadÄ cy w210 kombi teĹź sobie poradziĹ, nawet fajnie mu poĹlizgi wyszĹy. W innych odcinkach nieĹşle dawaĹ radÄ taki mĹody w MX5 ale byĹo widaÄ, Ĺźe czÄsto trenuje i auto przygotowane. ByĹ teĹź klient w nowym Mustangu, przejechaĹ maĹo efektownie ale afair czysto. -- kamil d |
|
Data: 2011-01-11 14:50:50 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote:
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze: Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie po śliskiej nawierzchni ;-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-11 14:44:35 | |
Autor: kamil | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 11/01/2011 13:50, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote: A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge, podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli obydwu napedow. -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-11 15:50:44 | |
Autor: J.F. | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On Tue, 11 Jan 2011 14:44:35 +0000, kamil wrote:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge, podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli obydwu napedow. No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali wiecej caly czas :-) J. |
|
Data: 2011-01-11 15:08:26 | |
Autor: kamil | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 11/01/2011 14:50, J.F. wrote:
On Tue, 11 Jan 2011 14:44:35 +0000, kamil wrote: Blota, lisci, zwiru i kaluz na drogach pelno, jakos te spalanie przeboleje. :) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-11 20:30:27 | |
Autor: neoniusz | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge, Taaaa... |
|
Data: 2011-01-12 01:01:58 | |
Autor: J.F. | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On Tue, 11 Jan 2011 20:30:27 +0100, neoniusz wrote:
W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze: Taaa - saperke kupilem dopiero rok temu :-) J. |
|
Data: 2011-01-13 11:25:54 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-11 15:44, kamil wrote:
On 11/01/2011 13:50, Yans van Horn wrote: Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-) Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy - wybór naturalnie pada na RWD :-) Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku. Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci) Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum ponieważ najważniejsze są opony. Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-) To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-) PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3 na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-13 11:46:04 | |
Autor: kamil | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote:
Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate. RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to najlepsze rozwiazanie. Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza Zenita. :) Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w Aczkolwiek ten sam kierowca na tych samych oponach moze pokazac dosc duze roznice. I nie tylko, przeciez pod koniec 80-tych organizatorzy serii wyscigow GT (IMSA) probowali dosc mocno dokopac Audi limitujac szerokosc opon i jeszcze pare rzeczy, a i tak obydwie 90-tki wygrywaly wyscig za wyscigiem. To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-) Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-13 13:10:45 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-13 12:46, kamil wrote:
On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote: Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami... a ceny nowych komponentów wysokie.. W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły... No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria 3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa wspomagania z E34 (seria 5)... Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze zinregrowanym cewkami z bodajże E34... Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-) To co jest piękne to zamienność elementów między różnymi modelami... to jak klocki lego... RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego Zgadzam się. RWD dla kierowcy "entuzjasty" motoryzacji, który może poświęcić nieco czasu na doskonalenie techniki... Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać Ano... :-) To nie samochód jeździ i nie aparat zdjęcia robi, lecz.... :-) Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-) Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się... To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-) Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing", czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy zawieszenia... A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel, kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :-> -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-13 14:04:58 | |
Autor: kamil | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote:
Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :) <Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5 albo 6 z japonii. Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami wystarczy spokojnie, auto lekkie i dosc zwinne, a koszty utrzymania nie powinny cie wykonczyc. Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-13 17:16:03 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:
On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote: Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-) Podobnie jak RWD :-) I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać.... <Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład finansowy... Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami Przeanalizuję sprawę - dzięki za sugestię. Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ "w" nie powiem napewno, ale .... :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-13 16:28:37 | |
Autor: kamil | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 13/01/2011 16:16, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:
Bez przesady, A4 TDI, A6 TDI, jakies Legacy, Forestery, pelno takich aut z AWD widuje pod przedszkolem z mamusiami za kolkiem. :) W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z Nie tyle droga, co trzebaby od razu od STi wlozyc, zeby nastepna sie nie rozsypala, wtedy tez dyfer zmienic.. Duzo zabawy, a i tak nie bedzie to STi (zawieszenie, hamulce, przelozenia kierownicy, zakuty silnik). Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam szczescie mieszkac w kraju, gdzie jest ich duzo i tanio. Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie, czesciej tym z dzieciakiem na wycieczki jezdze, niz depcze w podloge. Latwiej zmienic samochod, niz rozbebeszac albo placic warsztatowi. :) A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel, Ostatnie RWD jakim jechalem to zluzbowe 318 pare lat temu, pamietam ze na mokrych drogach ESP mrugalo dosc czesto, ale tez i dupa ze mnie, a nie kierowca RWD. :) -- Pozdrawiam Kamil |
|
Data: 2011-01-14 10:34:19 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-13 17:28, kamil wrote:
On 13/01/2011 16:16, Yans van Horn wrote: Ok, ale jeśli to będzie samochód 1995-2000, to zapewne nie wrx, sti... czyli przy upalaniu mogą się pojawić problemy jak u Ciebie (skrzynia dyfer itp...) Może jakieś audi quattro ? W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z Dla porównania: w BMW możesz robić praktycznie dowolne kombinacje a wymiana jest prosta... Dyfer ? 1-2h. Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam Hmm... to E30 ma 23-24 lata :-) Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie, Ja akurat wolę doinwestować, ponieważ wiem, że mam samochody w prawie idealnym stanie... i wymieniam jedynie zepsute cześć doprowadzając je znów do stanu tip-top. A gdy pomyslę o zmianie całości, to zawsze zachodzi ryzyko, że w kupionym egzemplarzu będzie znacznie więcej do naprawienia. A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel, Ja piszę akurat o zmodyfikowanym E46. Prowadzi się jak dla mnie wyśmienicie bez znaczenia czy sucho czy mokro. Napewno na bardzo śliskiej nawierzchni (zlodowaciały śnieg) przeszkadza ABS - zatem w planach jest zrobienie wyłącznika. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-13 15:57:31 | |
Autor: Karolek | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze:
A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel, Jeszcze dopisz, ze tez BMW :> -- Karolek |
|
Data: 2011-01-13 17:09:53 | |
Autor: Yans van Horn | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
On 2011-01-13 15:57, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze: ciiii :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2011-01-13 17:33:58 | |
Autor: neoniusz | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
W dniu 11-01-13 11:25, Yans van Horn pisze:
Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w O, tez tam byles :) Niezle mialem smianie jak probowali robic bączki! |
|
Data: 2011-01-11 15:25:54 | |
Autor: Karolek | |
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD | |
W dniu 2011-01-11 14:50, Yans van Horn pisze:
Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie Piwo! :> -- Karolek |