Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD

TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD

Data: 2011-01-11 14:02:48
Autor: kamil d
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal
czysto.

Gość jadący w210 kombi też sobie poradził, nawet fajnie mu poślizgi wyszły. W innych odcinkach nieźle dawał radę taki młody w MX5 ale było widać, że często trenuje i auto przygotowane. Był też klient w nowym Mustangu, przejechał mało efektownie ale afair czysto.

--
kamil d

Data: 2011-01-11 14:50:50
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote:
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal
czysto.

Gość jadący w210 kombi też sobie poradził, nawet fajnie mu poślizgi
wyszły. W innych odcinkach nieźle dawał radę taki młody w MX5 ale było
widać, że często trenuje i auto przygotowane. Był też klient w nowym
Mustangu, przejechał mało efektownie ale afair czysto.

Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie po śliskiej nawierzchni ;-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-11 14:44:35
Autor: kamil
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 11/01/2011 13:50, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote:
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal
czysto.

Gość jadący w210 kombi też sobie poradził, nawet fajnie mu poślizgi
wyszły. W innych odcinkach nieźle dawał radę taki młody w MX5 ale było
widać, że często trenuje i auto przygotowane. Był też klient w nowym
Mustangu, przejechał mało efektownie ale afair czysto.

Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie
po śliskiej nawierzchni ;-)


A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge, podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli obydwu napedow.





--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-01-11 15:50:44
Autor: J.F.
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On Tue, 11 Jan 2011 14:44:35 +0000,  kamil wrote:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge, podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli obydwu napedow.

No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
wiecej caly czas :-)

J.

Data: 2011-01-11 15:08:26
Autor: kamil
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 11/01/2011 14:50, J.F. wrote:
On Tue, 11 Jan 2011 14:44:35 +0000,  kamil wrote:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
obydwu napedow.

No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
wiecej caly czas :-)


Blota, lisci, zwiru i kaluz na drogach pelno, jakos te spalanie przeboleje. :)



--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-01-11 20:30:27
Autor: neoniusz
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
obydwu napedow.

No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
wiecej caly czas :-)

Taaaa...

Data: 2011-01-12 01:01:58
Autor: J.F.
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On Tue, 11 Jan 2011 20:30:27 +0100,  neoniusz wrote:
W dniu 11-01-11 15:50, J.F. pisze:
A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
obydwu napedow.
No tak, tylko ze lopata ta ja machalem raz na 2 lata, a AWD pali
wiecej caly czas :-)

Taaaa...

Taaa - saperke kupilem dopiero rok temu :-)

J.

Data: 2011-01-13 11:25:54
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-11 15:44, kamil wrote:
On 11/01/2011 13:50, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-11 14:02, kamil d wrote:
W dniu 2011-01-11 02:12, Piotr Molski pisze:
Byl jeszcze jeden RWD - VW T3 1,9TDI 110 KM. Ten akurat przejechal
czysto.

Gość jadący w210 kombi też sobie poradził, nawet fajnie mu poślizgi
wyszły. W innych odcinkach nieźle dawał radę taki młody w MX5 ale było
widać, że często trenuje i auto przygotowane. Był też klient w nowym
Mustangu, przejechał mało efektownie ale afair czysto.

Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie
po śliskiej nawierzchni ;-)

A wy znowu jak dzieci, czy lepiej miec zlamana lewa czy prawa noge,
podczas gdy AWD przejezdaja obok biegajacych z lopatami wlascicieli
obydwu napedow.

Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy - wybór naturalnie pada na RWD :-)

Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.

Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)

Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum ponieważ najważniejsze są opony.
Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)

PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3 na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-13 11:46:04
Autor: kamil
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote:


Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest
efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie
mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy -
wybór naturalnie pada na RWD :-)

Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy,  nie jest to najlepsze rozwiazanie.

Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać
to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.

A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza Zenita. :)

Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w
eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)

Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
ponieważ najważniejsze są opony.
Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

Aczkolwiek ten sam kierowca na tych samych oponach moze pokazac dosc duze roznice. I nie tylko, przeciez pod koniec 80-tych organizatorzy serii wyscigow GT (IMSA) probowali dosc mocno dokopac Audi limitujac szerokosc opon i jeszcze pare rzeczy, a i tak obydwie 90-tki wygrywaly wyscig za wyscigiem.

To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)

PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3
na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a
dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)

Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)


--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-01-13 13:10:45
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-13 12:46, kamil wrote:
On 13/01/2011 10:25, Yans van Horn wrote:


Napiszę tak.. nie ma watpliwosci, że dobrze skontruowanie AWD jest
efektywniejszym napędem (efektywniejszym jeśli chodzi o przeniesienie
mocy na nawierzchnie). Jednak nie demonizujmy :-)
Nie stać mnei na starty AWD a FWD nie dostarcza przyjemności z jazdy -
wybór naturalnie pada na RWD :-)

Stare AWD wcale nie musi byc drogie, nie demonizuj. Roznice w cenie
samochodow "mocno uzywanych", ktore i tak 80% swojej wartosci juz
stracily, nie sa takie wielkie. Fakt, ze Polska jest dosc specyficznym
rynkiem, ale na zachodzie mozna takie 10-letnie cos kupic za wyplate.

Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami... a ceny nowych komponentów wysokie..

W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...

No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria 3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa wspomagania z E34 (seria 5)...
Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

To co jest piękne to zamienność elementów między różnymi modelami... to jak klocki lego...

RWD to swietna sprawa we wprawnych rekach, ale w kontekscie przecietnego
Kowalskiego, ktoremu trafi sie poslizg w drodze do pracy, nie jest to
najlepsze rozwiazanie.

Zgadzam się. RWD dla kierowcy "entuzjasty" motoryzacji, który może poświęcić nieco czasu na doskonalenie techniki...

Druga sprawa: jeśli kierowca dupa to żaden napęd mu nie pomoże - widać
to po schludności przejazdu MX5 kontra AWD w subaraku.

A tu nawet nie bede dyskutowac, bo to jak z kupowaniem najnowszej
cyfrowej lustrzanki, zeby robic zdjecia gorsze od niejednego posiadacza
Zenita. :)

Ano... :-) To nie samochód jeździ i nie aparat zdjęcia robi, lecz.... :-)

Jakby patrzeć z punktu widzenia codziennego użytkowania, to AWD w
eksploatacji jednak droższe (paliwo, więcej częsci)

Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)

Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki :-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

To tylko moje 3-grosze. Nie liczę na dyskusję :-)

PS: Właśnie skończyłem modyfikacje standardowego dyfra LSD 25% z E30 M3
na N-grupowe 40%. Statyczne spięcie wyszło wręcz książkowo.. a
dynamiczne... hmmmm... testy pokażą :-)

Jesli masz M3, to cena AWD naprawde nie bedzie problemem. ;)

Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing", czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is + oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy zawieszenia...

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel, kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-13 14:04:58
Autor: kamil
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote:

Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
a ceny nowych komponentów wysokie..

W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...

No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
wspomagania z E34 (seria 5)...
Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)
<
Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
:-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5 albo 6 z japonii.

Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami wystarczy spokojnie, auto lekkie i dosc zwinne, a koszty utrzymania nie powinny cie wykonczyc.

Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
+ oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
zawieszenia...

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)


--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-01-13 17:16:03
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:
On 13/01/2011 12:10, Yans van Horn wrote:

Kupić to nie problem. Ale doprowadzić do stanu tip-top już tak. Częsci
jest nie tak wiele, trudniej ze stosowaniem części pomiędzy modelami...
a ceny nowych komponentów wysokie..

W wypadku uszkodzenia, a to należy wkalkulować koszty by mnie zjadły...

No i nie przejdzie coś takiego np: Przekładnia kierownicza z E46 (seria
3), drążki kierownicze E46 (seria 3), końcówki E36 (seria 3), Pompa
wspomagania z E34 (seria 5)...
Albo: skrzynia biegów E36 (seria 3), dyferencjał M3, świece ze
zinregrowanym cewkami z bodajże E34...
Albo np. wachacze przednie z E46 i konwersja zawieszenia i hamulców na
wersję 5-cio śrubową z E36/E46... plug&play :-)

Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-) Podobnie jak RWD :-)
I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać....

Dopoki nie zmielisz czegos, naprawde nic nie psuje. Raz na 50kkm olej w
skrzynie i dyfer i jezdzic, wiekszosc historii o awaryjnych AWD to urban
legends.. Fakt, ze potrzeba troche wiecej swiadomosci kierowcy

Piszesz to z perspektywy posiadacza którego samochodu ? :-)
<
Pytam pod kątem zbierania informacji o ewentualnych następcach E30-tki
:-) AWD również kiedyś chciałbym pościgać się...

W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
albo 6 z japonii.

Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład finansowy...

Do scigania zwykly GT z jakims rozsadnym zawieszeniem i hamulcami
wystarczy spokojnie, auto lekkie i dosc zwinne, a koszty utrzymania nie
powinny cie wykonczyc.

Przeanalizuję sprawę - dzięki za sugestię.

Jeśli chodzi o zabawę (amatorskie starty), to niestety nie, ponieważ
dostanie sensownego egzemplarza E30 M3 zabija cenowo - to uznany, wysoko
ceniony klasyk ... może w przyszłości...narazie mam "next best thing",
czyli: E30 przed liftowy (czyli zbliżony do M3, lzejszy niż późniejsza
wersja), modyfikowany pod kątem osiągów. Ale z całym spodem z E30 318is
+ oczywiście mnóstwo modyfikacji elementami z Innde
modele/M3/Aftermarket - naprzykład właśnie dyferencjał, elementy
zawieszenia...

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)

"w" nie powiem napewno, ale .... :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-13 16:28:37
Autor: kamil
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 13/01/2011 16:16, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:


Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-)
Podobnie jak RWD :-)
I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś
ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać....

Bez przesady, A4 TDI, A6 TDI, jakies Legacy, Forestery, pelno takich aut z AWD widuje pod przedszkolem z mamusiami za kolkiem. :)

W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
albo 6 z japonii.

Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że
nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład
finansowy...

Nie tyle droga, co trzebaby od razu od STi wlozyc, zeby nastepna sie nie rozsypala, wtedy tez dyfer zmienic.. Duzo zabawy, a i tak nie bedzie to STi (zawieszenie, hamulce, przelozenia kierownicy, zakuty silnik). Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam szczescie mieszkac w kraju, gdzie jest ich duzo i tanio.

Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie, czesciej tym z dzieciakiem na wycieczki jezdze, niz depcze w podloge. Latwiej zmienic samochod, niz rozbebeszac albo placic warsztatowi. :)

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)

"w" nie powiem napewno, ale .... :-)

Ostatnie RWD jakim jechalem to zluzbowe 318 pare lat temu, pamietam ze na mokrych drogach ESP mrugalo dosc czesto, ale tez i dupa ze mnie, a nie kierowca RWD. :)



--
Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-01-14 10:34:19
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-13 17:28, kamil wrote:
On 13/01/2011 16:16, Yans van Horn wrote:
On 2011-01-13 15:04, kamil wrote:


Upalanie to juz inna bajka, mowilem o jezdzie cywilnej, gdzie nikogo nie
martwi rozpieprzenie skrzyni na jakims kamieniu. :)

Zgadza się. Ale z reguły awd ludzie kupują raczej do upalania ;-)
Podobnie jak RWD :-)
I niestety spora ilość egzemplarzy jest zarżnięta.... zwlaszcza jak ktoś
ma podejście.. pojeździć chwilę, sprzedać....

Bez przesady, A4 TDI, A6 TDI, jakies Legacy, Forestery, pelno takich aut
z AWD widuje pod przedszkolem z mamusiami za kolkiem. :)

Ok, ale jeśli to będzie samochód 1995-2000, to zapewne nie wrx, sti... czyli przy upalaniu mogą się pojawić problemy jak u Ciebie (skrzynia dyfer itp...) Może jakieś audi quattro ?

W tej chwili lekko podlubana Impreza turbo '98, 0-60 ok 5.2s + hamulce z
WRXa, zeby do sie dalo zatrzymac. Moc diabli wiedza, bo hamownia miala
byc po remapie na koniec, ale skrzynia zaczyna pomalu odmawiac
posluszenstwa wiec mysle zeby sprzedac w diably i poszukac STI wersja 5
albo 6 z japonii.

Wymiana skrzyni taka droga ? Niestety ze startowaniem taki ambaras, że
nie możesz od tak zmienić budy.... jedna idzie w nią znaczny nakład
finansowy...

Nie tyle droga, co trzebaby od razu od STi wlozyc, zeby nastepna sie nie
rozsypala, wtedy tez dyfer zmienic.. Duzo zabawy, a i tak nie bedzie to
STi (zawieszenie, hamulce, przelozenia kierownicy, zakuty silnik).

Dla porównania: w BMW możesz robić praktycznie dowolne kombinacje a wymiana jest prosta...
Dyfer ? 1-2h.

Troche szkoda zachodu dla 13-letniego auta. Szczegolnie, ze mam
szczescie mieszkac w kraju, gdzie jest ich duzo i tanio.

Hmm... to E30 ma 23-24 lata :-)

Tyle, ze ja to jako hobby traktuje i nie upalam jakos ekstremalnie,
czesciej tym z dzieciakiem na wycieczki jezdze, niz depcze w podloge.
Latwiej zmienic samochod, niz rozbebeszac albo placic warsztatowi. :)

Ja akurat wolę doinwestować, ponieważ wiem, że mam samochody w prawie idealnym stanie... i wymieniam jedynie zepsute cześć doprowadzając je znów do stanu tip-top. A gdy pomyslę o zmianie całości, to zawsze zachodzi ryzyko, że w kupionym egzemplarzu będzie znacznie więcej do naprawienia.

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

Nie mow tylko, ze " w skorze i ksenonach". ;)

"w" nie powiem napewno, ale .... :-)

Ostatnie RWD jakim jechalem to zluzbowe 318 pare lat temu, pamietam ze
na mokrych drogach ESP mrugalo dosc czesto, ale tez i dupa ze mnie, a
nie kierowca RWD. :)

Ja piszę akurat o zmodyfikowanym E46. Prowadzi się jak dla mnie wyśmienicie bez znaczenia czy sucho czy mokro. Napewno na bardzo śliskiej nawierzchni (zlodowaciały śnieg) przeszkadza ABS - zatem w planach jest zrobienie wyłącznika.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-13 15:57:31
Autor: Karolek
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze:

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->


Jeszcze dopisz, ze tez BMW :>


--
Karolek

Data: 2011-01-13 17:09:53
Autor: Yans van Horn
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
On 2011-01-13 15:57, Karolek wrote:
W dniu 2011-01-13 13:10, Yans van Horn pisze:

A do cywilnej jazdy nasienie szatana sądząc po stereotypach: diesel,
kombi, rwd ;-) Ale nie narzekam na sposób prowadzenia :->

Jeszcze dopisz, ze tez BMW :>

ciiii :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2011-01-13 17:33:58
Autor: neoniusz
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
W dniu 11-01-13 11:25, Yans van Horn pisze:
Oglądając popisy na startujacych w rajdowej WOSP pod hotelem Forum w
Krakowie, można stwierdzić, że żaden rodzaj napędu nie jest panaceum
ponieważ najważniejsze są opony.
Na zlodowaciałym placu bez kolców nie podchodź :-)

O, tez tam byles :) Niezle mialem smianie jak probowali robic bączki!

Data: 2011-01-11 15:25:54
Autor: Karolek
TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD
W dniu 2011-01-11 14:50, Yans van Horn pisze:

Nie kłam! ;-) Samochody z napędem RWD nie mają prawa jeździć poprawnie
po śliskiej nawierzchni ;-)


Piwo! :>

--
Karolek

TVN Turbo "Myslisz ze umiesz jezdzic" i RWD

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona