Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?

Data: 2020-08-09 15:28:30
Autor: Robert Wańkowski
TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
W dniu 2020-08-09 o 06:49, A. Filip pisze:
; Źródło: PAP
[...] W informacji podano, że większość osób zatrzymanych

Jaka jest procedura przy zatrzymaniu?
Kiedy i czy musi być poinformowana przez zatrzymującego policjanta, że może się skontaktować z rodziną, prawnikiem itp.

Jak jest zatrzymany na ulicy to chyba nie.
jak jest skuty to chyba nie.
Jak siedzi w radiowozie skuty chyba nie.
Jak jest na komendzie to chyba ten moment.

Co to reguluje?

Robert

Data: 2020-08-09 16:19:28
Autor: Robert Tomasik
[...]

Za dużo amerykańskich filmów, a za mało naszych Dzienników Ustaw.
Przepis w oryginale jest tu:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000192/O/D20200192.pdf

W skrócie, to informacja o przyczynach i prawach następuje dopiero w
jednostce Policji. Nikt tego na ulicy nie czyni. Tu nie Ameryka. Nie ma
prawa do kontaktowania się z rodziną, czy prawnikiem. Na prośbę
zatrzymanego powiadamia się te osoby.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-09 16:33:09
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:

[...]

To jest z 2020 roku.  Dobijesz kaczyzm informacją jak to za ośmiu lat PO
rządów było o wiele lepiej ale podły PiS zmienił na gorsze?

W dyskusji prawnej o bieżącym przypadku liczy się najbardziej
"aktualny stan prawny". W dyskusji prawno-politycznej liczy się
czy kiedyś (za czyich rządów) było inaczej.  Komuny w Polce
30 lat nie ma, dziś na nią to zwalić już trudno jak ktoś sam
z siebie totalnej pierdoły nie robi.

--
A. Filip

Data: 2020-08-15 18:21:38
Autor: Kviat
TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?

No więc za niczyich rządów nie był szczególnie inaczej w kwestii
zatrzymania. Zawsze opozycja twierdziła, że są naruszane prawa opozycji,
a jak dochodziła do władzy, to nagle się okazywało, ze jednak jakoś tego
porządku trzeba pilnować przed opozycją.

A wystarczyłoby żeby funkcjonariusze zachowywali się przyzwoicie i zgodnie z prawem niezależnie od tego kto rządzi.
I nikt nie miałby powodu nazywania policji milicją.
To takie proste, a nie do pojęcia przez przeciętnego kulsona.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2020-08-09 19:58:36
Autor: Robert Tomasik
TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
W dniu 09.08.2020 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
Czyli najpierw paralizator (zależnie od ustroju paznokcie lub
waterboarding), później podpis (jeśli nie zejdzie w klopie), później
mecenas?

Rzuć okiem do Rozporządzenia. Przy czym, jak nie będzie pajacował, to
szanse na paralizator są niewielkie. Podpisywać w ogóle nie musi. Pisze
się w uwagach, ze odmówił i tyle. N ie dostanie kopii protokołu, ale
skoro nie chce, to już jego sprawa.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-09 20:35:17
Autor: Robert Wańkowski
[...]

Dlatego pytam u źródła. :-)

Przepis w oryginale jest tu:
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000192/O/D20200192.pdf

Przeczytałem i nie ma tam paragrafu, który pozwala na zatrzymanie Margot. Jedyne o zatrzymaniu to tu ten:

"2) zatrzymywania osób:
a) pozbawionych wolności, które na podstawie zezwolenia właściwego organu opuściły areszt śledczy albo zakład
karny i w wyznaczonym terminie nie powróciły do niego,
b) stwarzających w sposób oczywisty bezpośrednie zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzkiego, a także dla mienia;"

Czyżby 2a?

A może z Ustawy o Policji Art. 15. p.1. ustęp 2?
http://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20070430277/U/D20070277Lj.pdf

"Art. 15.
1. Policjanci wykonując czynności, o których mowa w art. 14, mają prawo:
1) legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości,
2) zatrzymywania osób w trybie i przypadkach określonych w przepisach Kodeksu postępowania karnego i innych ustaw, "

Na innych, co np. radiowóz pognietli to § 1. p.2b. z rozporządzenia
[...]

To, że na ulicy to się domyślałem.

A tak drążę, bo w TVN któryś obrońca w.w. w rozmowie z dziennikarką, która próbowała wydusić z niego, czy policja ma obowiązek poinformować o możliwości kontaktu z rodziną czy prawnikiem w końcu powiedział, że tak.

Robert

Data: 2020-08-09 22:18:01
Autor: Robert Wańkowski
TVN ujawnia najważniejszy obecnie problem prawny RP3: Osoba jakiej płci powinna dokonywać kontroli osobistej osoby transseksualnej?
w TVN któryś obrońca w.w.
https://tvn24.pl/polska/areszt-dla-aktywistki-lgbt-protest-i-zachowanie-policji-michal-wawrykiewicz-bialoruski-sposob-dzialania-4660869

"Zgodnie z polskim prawem, z międzynarodowymi standardami, kontakt z adwokatem powinien być zapewniony od pierwszych minut zatrzymania - podkreślił."

Robert

Data: 2020-08-09 22:40:05
Autor: A. Filip
Robert Wańkowski <robwan@wp.pl> pisze:
[...]

A wskazał precyzyjnie "podstawę prawną" (tam skąd cytujesz)?
W praktyce prawnej różnica między powinien a musi ogromną bywa co
student szkoły życia/cynizmu wiedzieć powinien.
TVN się nie rzucił "profesorem prawa" na _prawnie precyzyjne_
potwierdzenie słów adwokata zainteresowanej strony?  Po za tym: Jak jest
"zwykła praktyka"?  Czy może ci zatrzymani mają być  "równiejsi"?

"Powinno po ludzku" a "musi prawnie" to różne rzeczy.
Tak samo jak "policja złamała prawo" i "nie tak się powinno to odbyć".
Moje bieżące wrażenie jest że "policja pojechała po bandzie".

P.S. ja dotąd pamiętam dyskusje z Niemcem który twierdził że
"Mniejszości Narodowej Polskiej w Niemczech nie ma" z odesłaniem do
dokumentu w którym definicji mniejszości narodowej nie było.
Prawnik powinien pamiętać ile słów w konstytucji USA całkowicie
wystarczało na legalizację niewolnictwa.  Nie musi tego mówić :-)

--
A. Filip

Data: 2020-08-10 00:22:24
Autor: Robert Tomasik
[...]

Tak. Policja w bagażniku wozi adwokatów na wypadek tego, jakby jakiś
oszołom rzucił się na patrol, a potem chciał natychmiast skorzystać z
pomocy adwokata. Mają takich małych nadmuchiwanych.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-10 00:19:17
Autor: Robert Tomasik
[...]

Wskazałem Ci przepis opisujący, jak się to robi, a nie kiedy. Warunki
zatrzymania wynikają z ustaw, a nie rozporządzeń. Jest ich sporo.

A tak drążę, bo w TVN któryś obrońca w.w. w rozmowie z dziennikarką,
która próbowała wydusić z niego, czy policja ma obowiązek poinformować o
możliwości kontaktu z rodziną czy prawnikiem w końcu powiedział, że tak.

Pouczenie dla osoby zatrzymanej procesowo masz dostępne na stronie
Komendy Głównej Policji. Po co o to pytać prawnika?

--
Robert Tomasik

Data: 2020-08-15 18:18:00
Autor: Kviat
[...]

Pod warunkiem, że prosi heteronoramtywny kibol katofaszysta, który broni wartości chrześcijańskich napierdalając nastolatki w pofarbowanych włosach.
A nie jakiś tam tęczowy oszołom bezczeszczący pomnik tęczową flagą.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Data: 2020-08-15 20:22:02
Autor: Kubuś Puchatek
W dniu 15.08.2020 o 18:18 <Kviat> pisze:

[...]

Nie poprosi. Żaden kulson go nie zaczepi przecież.
A nie jakiś tam tęczowy oszołom bezczeszczący pomnik tęczową flagą.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Kamil