TVP 1 HD

Data: 2012-05-31 17:24:03
Autor: bufi
TVP 1 HD

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

P.

Data: 2012-05-31 19:30:23
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-05-31 19:24, bufi pisze:

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

P.

O qrwa nie wiadomo czy sie smiac czy plakac, jakby to bylo jakies 5 -10 lat temu to fakt bylo by sie czym podniecac. W japonii chyba od 30 lat maja regularne transmisje. A niemcy zaczeli transmitowac TV od olimpiady w berlinie polska byla wtedy gleboko w czarnej dupie ciekawe czy mieli w warszawie choc jeden TV.

Data: 2012-05-31 20:35:31
Autor: z
TVP 1 HD
W dniu 2012-05-31 19:30, JurekD pisze:

O qrwa nie wiadomo czy sie smiac czy plakac,

I pewnie pokaż± tego komunistę milera dzięki któremu w Polsce takie zacofanie. Socjaldemokrata od siedmiu bole¶ci. :-)

Data: 2012-06-01 10:27:32
Autor: adresss
TVP 1 HD
propaganda sukcesu PO i Tuska lepiej bedzie wygladac w HDTV.

Chociaz moze to bedzie tak, jak z pornosami w HDTV - widac kazdy
pryszcz na dupie i odrastajace owlosienie na cipce.....Az sie nie chce
tego ogladac.

--
ThinkXtra

Data: 2012-06-01 10:34:33
Autor: Chris
TVP 1 HD
adresss@poczta.pl nabazgral(a):

propaganda sukcesu PO i Tuska lepiej bedzie wygladac w HDTV.

Od tego jest TVN a nie TVP .... mylisz stacje ... --
www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

Data: 2012-05-31 21:32:26
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*bufi* napisał(-a):

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

to HD na TVP1 to jak na razie jedno wielkie qui pro quo

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-05-31 22:23:02
Autor: jędrek
TVP 1 HD
"Big Jack" news:4fc7c745$1news.home.net.pl

to HD na TVP1 to jak na razie jedno wielkie qui pro quo

Rozwiń myśl.

Generalnie to HD w wydaniu polskiego DVB-T to słoma z butów.
Kto puszcza 1080 (nawet 1088) na strumieniu ~6,7Mbps?

Skoro 575 (576) linii leci na strumieniu 2,5Mbps (pchane jest tu 414720
pikseli licząc w to czarne pasy, które specjalnie pasma nie zabierają) to
1080 (gdzie pcha się 2073600 pikseli w tej samej sekundzie) powinno mieć
przynajmniej strumień 12,5Mbps
A tak to szkoda się błaźnić i lepiej byłoby puścić w tym paśmie porządnie
720p.
Nie było by przynajmniej kompromitacji.
Nie widzę w ogóle tych 1080 (przeplot też robi swoją złą robotę przy ruchu)
W porówananiu z takim bluray 1080p 23Mbps to jest przepaść.
Niech pan Braun (prezes tvp) nie opowiada bajek, że to najwyższą jakość
mają...
Dla mnie co najwyżej dobrze to idzie.
Na dużych jednolitych powierzchniach niestety widać kompresję i mały
strumień robi swoje, szczegóły są rozmyte.
Stawiają ponoć na jakość a fonia też nie powala, zwłaszcza te mp3-kowe
192kbps. Nie wiem po co tyle fonii pchać? Do tvp1 są aż 3 strumienie (mp3
stereo 192kbps, ac3 stereo 384kbps i ac3 5.1 tylko czemu tylko 256kbps
zamiast 448kbps) do wyboru. Nie lepiej puścić jedną a porządną ac3 5.1 a
resztę wyłączyć i to pasmo na video przeznaczyć?
To pierwsze materiały HD jakie dorwałem z 6 lat temu miały 12Mbps strumień
video, a oni się szczycą bo ledwo do 6,5Mbps się rozkręcili.

Najwyższą jakość to może byście mieli jakby to szły klatki progresywne, w
dodatku 50 pełnych klatek na sekundę. I oczywiście puszczać to w odpowiednio
dużym strumieniu Mbps.
Na dziś dzień 50 klatek (a chcą 100 zrobić standardem w najbliższych latach)
robi wrażenie w materiałach, a nie jakieś historyczne mizerne 25 klatek -
tak to już nadawano 50 lat temu...

Data: 2012-05-31 22:40:53
Autor: JurekD
TVP 1 HD

[...]

Taa a najlepiej 400 klatek i wiecej to wtedy jest zajebiscie.

Data: 2012-06-01 00:03:26
Autor: Marek
TVP 1 HD
On Thu, 31 May 2012 22:40:53 +0200, JurekD <igor@b.com> wrote:
Taa a najlepiej 400 klatek i wiecej to wtedy jest zajebiscie.

Hobbit w 60 fps się nie podoba, zbyt realistyczny. Jednak 25 fps daje ta magię dystansu między rzeczywistością a obrazem.

--
Marek

Data: 2012-06-01 09:29:05
Autor: Robert_J
TVP 1 HD
Kto puszcza 1080 (nawet 1088) na strumieniu ~6,7Mbps?

6,7 to chyba w marzeniach :-). TVP do operatorów TVK rozsyłało maila z informacjami o przejściu na HD.  Mam oficjalnego maila z parametrami kanałów. TVP 1 HD ma bitrate 4-6,5 Mbps, a TVP 2 HD 4-10 Mbps :-).
A tak organoleptycznie to różnica w jakości póki co jest żartobliwa ;-)

Data: 2012-06-01 00:24:05
Autor: crazy bejbi
TVP 1 HD
W dniu 2012-05-31 19:24, bufi pisze:

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Prezes mówił, że są "pionierem wśród polskich nadawców". Dziwne, bo jako TVN i Polsat to HD ma od dawana. Chyba, że może porównuje się z jakimś Superstacją, albo Trwam ... (w całym szacunkiem do programów, ale jednak nie-HD)

Wojtek

--
===== www.smarthost.pl ======
      polski webhosting

Data: 2012-06-01 06:14:21
Autor: pawell32
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-01 00:24, crazy bejbi pisze:
[...]

To Trwam nie idzie w HD??

Ale tak prawdę mówiąc tvp1 w hd na "n" idzie od ponad roku
i to miało być na wyłączność ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-01 08:05:00
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "crazy bejbi" <tego.adresu@nie.ma.wcale> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jq8r23$h8a$1@inews.gazeta.pl...
W dniu 2012-05-31 19:24, bufi pisze:

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Prezes mówił, że są "pionierem wśród polskich nadawców". Dziwne, bo jako TVN i Polsat to HD ma od dawana.

Naziemnie?

Data: 2012-06-01 11:17:25
Autor: Darek
TVP 1 HD
Kiedy mają uruchomić TVP2 w hd w telewizji cyfrowej bo z tego co wiem to mieli równiez od 1 czerwca, chyba ze czegos nie doczytałem :)

Data: 2012-06-01 11:22:45
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Darek" <alibaba29@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqa1bb$9c2$1@inews.gazeta.pl...
Kiedy mają uruchomić TVP2 w hd w telewizji cyfrowej bo z tego co wiem to mieli równiez od 1 czerwca, chyba ze czegos nie doczytałem :)

Już jest od dzisiaj.

Data: 2012-06-01 12:58:53
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*Darek* napisał(-a):

Kiedy mają uruchomić TVP2 w hd w telewizji cyfrowej bo z tego co wiem
to mieli równiez od 1 czerwca, chyba ze czegos nie doczytałem :)

Jesli przez telewizję cyforwą masz na myśli DVB-T, to już działa. Operatorzy satelitarni jeszcze się ociągają.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-01 15:14:59
Autor: SW3
TVP 1 HD
Dnia 01-06-2012 o 12:58:53 Big Jack <aaaaa@bbbbb.zz> napisał(a):

Jesli przez telewizję cyforw± masz na my¶li DVB-T, to już działa.

Nie zapominajmy, że jeden kanał HD jest w MUX1 a jeden w MUX3, czyli żeby  odbierać TVP1 HD i TVP2 HD trzeba być w zasięgu obu muxów.

Operatorzy satelitarni jeszcze się oci±gaj±.

W n już s±.

--
SW3
-- --

Data: 2012-06-01 15:31:19
Autor: BaX
TVP 1 HD
[...]

Te pseudo HD co były wcze¶niej do których nawet samo TVP sie nie przyznawało czy po nowemu to co leci z DVB-T?

Data: 2012-06-01 16:16:54
Autor: SW3
TVP 1 HD
Dnia 01-06-2012 o 15:31:19 BaX <bax@_klub.chip.pl> napisał(a):

Te pseudo HD co były wcze¶niej do których nawet samo TVP sie nie  przyznawało czy po nowemu to co leci z DVB-T?

Nie 'były' tylko 'był' - tylko TVP 1 było pseudo HD (btw to TVP robiła  upscal a nie enka).
S± takie jak w naziemnej - z HD w logo.

--
SW3
-- --

Data: 2012-06-01 16:48:56
Autor: BaX
TVP 1 HD
S± takie jak w naziemnej - z HD w logo.

Aż sprawdze jaki to ma bitrate względem tego co leci z DVB-T

Data: 2012-06-01 20:10:18
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Fri, 01 Jun 2012 15:14:59 +0200, SW3 napisał(a):

W n już s±.

W cyfrze i polsacie już też s±

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2012-06-01 20:51:24
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-01 15:14, SW3 pisze:
[...]

A ktory to kanal bo chyba slepy jestem.

Data: 2012-06-02 09:08:04
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*bufi* napisał(-a):

Czy możecie porównać jakość TVP2 HD odbieranej z DVB-T i satelity? Jeśli chodzi o satelitę, to szczególnie interesuje mnie C+, ale inni opertorzy też. Wystarczy mi porównanie samych logo, dobrze się przyjrzyjcie, bo zaczynam wątpić w swoje oczy.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-02 10:38:09
Autor: JurekD
TVP 1 HD
*bufi* napisał(-a):

[...]

U mnie ciezko porownac bo na tym DVB-T caly czas leci pikseloza musialbym dokupic extra antene a po co jak mam sygnal z satelity.

Data: 2012-06-02 11:32:09
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*JurekD* napisał(-a):

U mnie ciezko porownac bo na tym DVB-T caly czas leci pikseloza
musialbym dokupic extra antene a po co jak mam sygnal z satelity.

Szkoda, bo jestem ciekaw opinni innych. A powodem dla którego pytam, jest obserwowana przeze mnie gorsza jakość "2" HD z satelity niż z tv naziemnej.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-02 15:44:47
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*bufi* napisał(-a):

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Wczoraj, ogladając Opole porównywałem sobie obraz z TVP1 HD z tv
naziemnej i z TVP HD. Nie mogłem się nadziwić, że są praktycznie nie do
odróżnienia. W końcu wymyśliłem, że musi w tym być jakaś sztuczka, że
obniżyli jakość TVP HD, żeby na jej tle TVP1 HD tak źle nie wypadała.
Nie pomyliłem się http://i47.tinypic.com/e96v55.png

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-02 15:48:30
Autor: JurekD
TVP 1 HD
*bufi* napisał(-a):

[...]

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie da sie ogladac z odleglosci 1 metra.

Tak powyzej 2-3 juz sie to wszystko zlewa i widac sliczne plamy tylko na duzych powierzchniach.   Za kilka lat jak juz ludzie zapomna jak wygladal dobry obraz z wiekszym bit rate ze to niby nowosc i rewolucja.

Data: 2012-06-02 21:27:30
Autor: Jingiel
TVP 1 HD

[...]

Jakiej firmy ten TV?
--
Jingiel

Data: 2012-06-03 08:52:15
Autor: Ghost
TVP 1 HD

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jqdpf1$7ua$1news.task.gda.pl...

[...]

Ma to jakies znaczenie?

Data: 2012-06-03 21:19:45
Autor: Jingiel
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-03 08:52, Ghost pisze:

[...]

Pewnie. Rózne TV różnie znoszą kompresję. Np jak widzę LG to się odwracam.
--
Jingiel

Data: 2012-06-03 22:14:43
Autor: Ghost
TVP 1 HD

Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxx.xx> napisał w wiadomości news:jqgdcd$cdv$1news.task.gda.pl...
[...]

50 cali z jednego metra, obraz telewizjny na pewno bedzie zle znoszony, na dowolnym

Data: 2012-06-04 08:04:24
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Ghost napisał:
50 cali z jednego metra, obraz telewizjny na pewno bedzie zle znoszony,
na dowolnym

I z dowolnego Ľródła, kiedy¶ w ten sposób ogl±dałem fragment filmu z Bluraya, nie było to za ciekawe.

Data: 2012-06-04 15:26:02
Autor: Ghost
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jqhj58$130$1polsl.pl...
Użytkownik Ghost napisał:
50 cali z jednego metra, obraz telewizjny na pewno bedzie zle znoszony,
na dowolnym

I z dowolnego Ľródła, kiedy¶ w ten sposób ogl±dałem fragment filmu z Bluraya, nie było to za ciekawe.

Oczywiscie. :Ludzie sobie wymyslaja niewiadomo co, ze skoro HD to z lupa mozna podejsc a moze i z mikroskopem i bedzie pieknie ladnie.

Data: 2012-06-04 20:24:31
Autor: Hikikomori Mint
TVP 1 HD

napisał w wiadomości news:jqhj58$130$1polsl.pl...
Użytkownik Ghost napisał:
50 cali z jednego metra, obraz telewizjny na pewno bedzie zle znoszony,
na dowolnym

I z dowolnego źródła, kiedyś w ten sposób oglądałem fragment filmu z
Bluraya, nie było to za ciekawe.

Oczywiscie. :Ludzie sobie wymyslaja niewiadomo co, ze skoro HD to z lupa
mozna podejsc a moze i z mikroskopem i bedzie pieknie ladnie.

Mialo byt tak pieknie a wyszlo jak zawsze :D

--

Polacy, nic się nie stało... Mamy EURO 2012...
http://biznes.onet.pl/ostry-zawal-w-sluzbie-zdrowia,18570,5150522,1,news-detal

Data: 2012-06-03 08:51:28
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*JurekD* napisał(-a):

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie
da sie ogladac z odleglosci 1 metra.

O Kyrie Elejson! Ty tak poważnie? Może powinieneś bliżej podejść ;) Poza tym nie podniecam się, chyba że za podniece poczytałeś to, że wbrew temu co nam się wbija do głowy, jakość pozostawia jednak trochę do życzenia, co ośmieliłem się tutaj zauważyć.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-03 11:21:24
Autor: Ghost
TVP 1 HD

*JurekD* napisał(-a):

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie
da sie ogladac z odleglosci 1 metra.

O Kyrie Elejson! Ty tak poważnie? Może powinieneś bliżej podejść ;)

Pod warunkiem, ze uzyje loopy.

Data: 2012-06-03 21:01:12
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "JurekD" <igor@b.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie da sie ogladac z odleglosci 1 metra.

I słusznie, bo 50" nie ogląda się z metra.

Data: 2012-06-04 16:03:48
Autor: BaX
TVP 1 HD

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie da
sie ogladac z odleglosci 1 metra.

I słusznie, bo 50" nie ogląda się z metra.

Pewnie w kinie siada w 1 rzędzie.

Data: 2012-06-05 08:01:56
Autor: Jingiel
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-04 16:03, BaX pisze:

Wisz nie wiem czym ty sie podniecasz ja mam TV 50'' i tego gowna nie da
sie ogladac z odleglosci 1 metra.

I słusznie, bo 50" nie ogląda się z metra.

Pewnie w kinie siada w 1 rzędzie.

No i po cholerę w ogóle kompresują ten sygnał :-)

--
Jingiel

Data: 2012-06-05 08:16:45
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości

http://i47.tinypic.com/10ehsas.png

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-05 00:24:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jq89fh$dal$1@inews.gazeta.pl

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Mój netbook na atomie N450 (1,66 GHz) nie uciągnie tunera na USB,
gdy TV nadaje w HD. Taki oto mam zysk z ubiegłowiecznych cudów
telewizyjnego świata -- bo jednak HD to technologia sprzed wielu
lat. Dwa desktopy stoją już od dawna bezużytecznie, netbook nie
uciągnie TV HD, zostaje notebook, którego mi żal, choć mogę mieć
jednocześnie na jednym (zewnętrznym na przykład) monitorze TV
a na drugim (notebookowym, zwyczajnym) zwyczajny ekran...

Data: 2012-06-05 15:54:25
Autor: bufi
TVP 1 HD
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Mój netbook na atomie N450 (1,66 GHz) nie uciągnie tunera na USB,

Kiedys sie zastanawialem nad takim sprzętem. Dalem sobie spokój jak
poczytalem, ze to ma Windows Starter w którym nawet tapety podobno
nie mozna zmienic.(moge sie mylic).

[...]

Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.
Stacje ogladam na komputerach VLC Playerem.
Tuner i komp sa spiete ethernetem do routerka wifi do neostrady.
Na drugim kompie, noteebooku ogladam przez wifi, wiec jakas mobilnosc
tez jest :) Kanaly HD daja rade z palcem przez wifi. Do tego dochodzi
edukacja na tunerku z Enigma i ogolnie jest bajka.

Wczesniej mialem SKY Stara HD2 w stacjonarnym ale sie spalil.

P.

Data: 2012-06-05 18:08:31
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqla3g$akl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Mówisz, że to było tańsze rozwiązanie, niż wykorzystanie posiadanego sprzętu?
Bo jak rozumiem o to chodziło pytającemu.

Pewnie wydałeś pod 2000?

Data: 2012-06-05 16:32:13
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
> stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Mówisz, że to było tańsze rozwiązanie, niż wykorzystanie posiadanego

Jw. mowie, ze rozwiazalem to _inaczej_ . Nic nie bylo o kosztach.

sprzętu?  Bo jak rozumiem o to chodziło pytającemu.
Pewnie wydałeś pod 2000?

Wydalbym wiecej gdybym kupil to cos na Atomie.
A tak kupilem raz i mam spokoj na lata i zero  problemow z jakimis
sterownikami i innymi bzdurami. Kupilem raz a porzadnie i jestem
megazadowolony z rowiazania. Nie musisz mi wmawiac, ze inne rozwiazanie
jest lepsze i tansze. Tak naprawde cena nie gra roli, liczy sie koncowa
satysfakcja.

P.

Data: 2012-06-05 18:45:24
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Tak naprawde cena nie gra roli, liczy sie koncowa
satysfakcja.

Jak dla kogo.
Dla mnie wszystko ma swoją wartość, której przekroczenia żadna satysfakcja nie zmieni.
Sam wydałem onegdaj kupę siana na htpc (to znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku później pojawiły się sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Data: 2012-06-05 16:52:54
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

satysfakcja nie zmieni.  Sam wydałem onegdaj kupę siana na htpc (to
znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że

Chytry traci zawsze dwa razy. Bylo spiąć poślady i sie szarpnać na porządny sprzęt. Już Ci kiedyś pisalem, dobry sprzet, na ktorym zrobisz
'wszystko' troche kosztuje i zadne zamieniajki typu htpc tego nie
zmienia.

Zawsze przyjdzie taki moment, ze jakiejs funkcji po prostu braknie.

jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku później pojawiły się
sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Za tuner dalem 999pln pol roku temu, teraz sa jeszcze
 tansze. Ale on ma praktycznie wszystko co potrzeba do ogladania i nie
tylko TV.  Zobacz sobie na Hollexie GigaBlue HD800SE.

P.

Data: 2012-06-05 19:13:07
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqldh5$lqc$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że

Chytry traci zawsze dwa razy. Bylo spiąć poślady i sie szarpnać na

LOL !!!!
Umiejętność czytania ze zrozumieniem zawiodła?
Żałuję tego że wydałem ZA DUŻO na lepszy sprzęt, zamiast poczekać trochę i wydać POŁOWĘ MNIEJ na GORSZY sprzęt.

[...]

Jeśli braknie, to akurat na htpc najpóźniej.
I jest największa szansa, że dojdzie w przyszłości.

jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku później pojawiły się
sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Za tuner dalem 999pln pol roku temu

Łeee, no to pewnie sam bym taki kupił, htpc wyszedł mnie drożej.
I dlatego właśnie żałuję, że przepłaciłem.
Gdy kupowałem htpc, to dwutunerowy tuner kosztował ponad dwa razy więcej.

Data: 2012-06-05 17:21:43
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Zawsze przyjdzie taki moment, ze jakiejs funkcji po prostu braknie.

Jeśli braknie, to akurat na htpc najpóźniej.
I jest największa szansa, że dojdzie w przyszłości.

Czyli za takie, przyslowiowe linuksowe pol roku?
Ja tam wole doplacic i miec od razu.

Łeee, no to pewnie sam bym taki kupił, htpc wyszedł mnie drożej.
I dlatego właśnie żałuję, że przepłaciłem.
Gdy kupowałem htpc, to dwutunerowy tuner kosztował ponad dwa razy
więcej.

Z tego co sie orientuje, to DreamBoxy i klony od kilku lat trzymaja
sie podobnej ceny. No i racja, 10 lat temu ten sam sprzet, albo gorszy kosztowal drozej.
Tylko jakbym mial tak ciagle czekac na spadki cen i nowe sprzety to
dalej TV bym ogladal na Rubinie.

P.

Data: 2012-06-05 19:35:42
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 19:21, bufi pisze:
Cavallino wrote:

[...]

Dreamboxy sie trzymaja ale klony mozna kupic juz od 300zl z enigma, jak pisalem nbox bska w promocji byl po 150 zeta. Prezerobka w zaleznosci od umiejetnosci 1-150 zeta i juz masz to samo co DM800 i klony.

Data: 2012-06-05 18:44:59
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 05 Jun 2012 19:35:42 +0200, JurekD napisał(a):

[...]

A jakie zaklęcie trzeba wypowiedzieć, żeby BSKA stał się dwutunerowy?
Hokuspokus czy abrakadabra?

Data: 2012-06-05 18:25:57
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

A jakie zaklęcie trzeba wypowiedzieć, żeby BSKA stał się dwutunerowy?
Hokuspokus czy abrakadabra?

Moze wystarczy dokupic tuner dvb-t na USB, taki sam co sie montuje
do peceta. I juz masz dwa tunery :)

P.

Data: 2012-06-05 19:43:22
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 5 Jun 2012 18:25:57 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Moze wystarczy dokupic tuner dvb-t na USB, taki sam co sie montuje
do peceta. I juz masz dwa tunery :)

Nie, to jest wci±ż jednotunerowy tuner satelitarny z opcj± DVB-T.
Tunery DVB-S2 na USB kosztuj± tyle, że cała operacja jest nieopłacalna.

Data: 2012-06-05 19:09:58
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

> [...]

Nie, to jest wci±ż jednotunerowy tuner satelitarny z opcj± DVB-T.
Tunery DVB-S2 na USB kosztuj± tyle, że cała operacja jest

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Chyba, ze temat znowu dziwnie zszedl na inne tory i piszesz o tunerach TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

P.

Data: 2012-06-05 21:16:22
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 5 Jun 2012 19:09:58 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

Data: 2012-06-06 06:16:26
Autor: pawell32
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 22:16, Waldek Godel pisze:
Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

chyba 2 x DVB-S2

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-06 04:46:27
Autor: bufi
TVP 1 HD
pawell32 wrote:

> [...]
> Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
> n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w

Ja juz sie sam pogubilem o co chodzi.

P.

Data: 2012-06-06 12:18:08
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 06 Jun 2012 06:16:26 +0200, pawell32 napisał(a):

Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

chyba 2 x DVB-S2

fakt, z rozpędu napisałem Ľle

Data: 2012-06-05 23:07:54
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqlli5$nri$1@inews.gazeta.pl...
Waldek Godel wrote:

> [...]

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Ale toto będzie s tanie niezależnie pracować?
Czyli nagrywać dvb-s2 w tle, a wy¶wietlać dvb-t?

Chyba, ze temat znowu dziwnie zszedl na inne tory i piszesz o tunerach
TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

A Ty piszesz o tunerach z jednym tunerem?

Data: 2012-06-05 23:46:54
Autor: JurekD
TVP 1 HD

Waldek Godel wrote:

> [...]

TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

A Ty piszesz o tunerach z jednym tunerem?

Tak normalnie te tunery pracuja ze nagrywaja z jednej glowicy a z drugiej ogladasz.

Data: 2012-06-06 08:33:42
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "JurekD" <igor@b.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

[...]

Do rzeczy, bo motasz.
Skoro nagrywaj± z jednej, a z drugiej ogl±dasz, to to jest wła¶nie TWIN tuner.

A o czym pisał bufi?

Data: 2012-06-06 15:13:34
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]
> drugiej  ogladasz.

Do rzeczy, bo motasz.
Skoro nagrywaj± z jednej, a z drugiej ogl±dasz, to to jest wła¶nie

TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t
a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t. Nie chcialem TWINA, bo sa drogie i do niczego
mi TWIN nie jest potrzebny. Wolalem 1x dvb-s2 i 1x dvb-t i bylem w
pelni swiadom jaka jest roznica.

P.

Data: 2012-06-06 16:38:20
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 15:13:34 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

[...]

to jest tuner jednogłowicowy z DVB-T i tyle

Data: 2012-06-06 20:58:49
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqns2t$nve$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

TWIN tuner.

A o czym pisał bufi?

TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Sk±d wzi±łe¶ tak± definicję?

a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t.

Ale pracuj± albo jedna, albo druga, czy mog± oba naraz?

Data: 2012-06-06 19:21:32
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Sk±d wzi±łe¶ tak± definicję?

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?
(nie pisze teraz o 2x dvb-s2 i 2x dvb-t, zeby nie bylo)

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?
Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.

P.

Data: 2012-06-06 20:26:55
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 19:21:32 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?
Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.

Vu+ Duo - dwie głowice DVB-S2 plus możliwo¶ć podpięcia odbiornika DVB-T na
USB
Vu+ Ultimo - do trzech dowolnych głowic plus USB. W skrajnym przypadku może
to oznaczać np. sze¶ć głowic DVB-S2 (własnie wyszły głowice z dwoma
tunerami na karcie) plus to na usb, żadnej przeszkody, żeby mieć np. dwa
odbiorniki USB, co w sumie da osiem głowic.

Data: 2012-06-06 19:33:20
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

> [...]

> Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.
> Vu+ Duo - dwie głowice DVB-S2 plus możliwo¶ć podpięcia odbiornika

No ale to jest klasyczny TwiN. 2x DVB-s2.
Pytanie bylo inne. W nawiasie sobie wygodnie wyciales.

P.

Data: 2012-06-06 20:44:38
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 19:33:20 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

No ale to jest klasyczny TwiN. 2x DVB-s2.
Pytanie bylo inne. W nawiasie sobie wygodnie wyciales.

Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów. Jedn± głowicę DVB-S2 i jedn± DVB-T może mieć wspomniany Vu+ Ultimo, tylko
to bez sensu, żeby kupować taki dobry tuner z tak badziewn± konfiguracj±.

Data: 2012-06-06 19:52:25
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów.

Dobra, to inaczej. Jak masz dwa konwertery z pojedynczym
wyjsciem i skleisz je butaprenem to bedziesz mial
 Twin konwerter?

No na upartego tak :) Ale kompletnie nie o to mi chodzi.

P.

Data: 2012-06-07 23:14:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów.

Obawiam się, że jednak stosuje się okre¶lenie "twin" do tunerów z dwiema głowicami tego samego typu. Nawet okre¶la się mianem "semi-twin" tuner jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera. Przykład: Ferguson DF-9000.

Może tak mieć także AB IPBox 9900HD, Sky S@t Royal (Octagon 1028p Noblence) i pewnie jeszcze parę innych, ostatnio wymienno¶ć głowic staje się modna :-)

Data: 2012-06-20 15:40:23
Autor: bufi
TVP 1 HD
Bartłomiej Zieliński wrote:

> [...]

Obawiam się, że jednak stosuje się okre¶lenie "twin" do tunerów z
dwiema głowicami tego samego typu. Nawet okre¶la się mianem

Czytaj Cavalino co to jest TWIN.

"semi-twin" tuner jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego
programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera.

A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo. Ale niestety nie jest.
Mozesz sobie tak kolokwialnie nazywac w domu z kolegami prrzy piwku.

p.

Data: 2012-06-20 18:09:57
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
[...]

W takim razie ¶ci±gnij sobie instrukcję do Fergusona DF-9000 PVR:
http://www.ferguson-digital.eu/pl/pobierz/func-startdown/346/
i na 3 stronie tejże instrukcji napisane jak wół:
"SEM-TWIN TUNER, podczas nagrywania programu można ogl±dać inny kanał nadawany z tego samego transpondera"
Ten Ferguson ma jedn± głowicę satelitarn±.

Jak widać, okre¶lenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w domu z kolegami przy piwku".

Data: 2012-06-20 19:11:02
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrsskl$36h$1@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Czy Ty zrozumiałe¶ co on chciał przekazać swoim postem?
To może przetłumaczysz na polski i dasz mi też szansę?
Z góry dzięki, bo po jego tekstach to nawet nie wiem czy się z nim zgadzam, czy niekoniecznie, a na zadane pytanie reaguje jakimi¶ dziwnymi epitetami.....

W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego DF-9000), że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe (i wtedy chodzi ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już kwestia drugorzędna.

Data: 2012-06-21 08:48:45
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Czy Ty zrozumiałe¶ co on chciał przekazać swoim postem?

Szczerze mówi±c, nie do końca, i dlatego jeszcze raz wyja¶niłem mój punkt widzenia, mam nadzieję, że zrozumiale :)

W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego
DF-9000),

Pamiętam :-)

że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe
(i wtedy chodzi ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już
kwestia drugorzędna.

Hmmm combo jednogłowicowe? Tu mnie trochę zaskoczyłe¶. Moim zdaniem combo ma dwie _różne_ głowice, np. DVB-S + DVB-T, ewentualnie DVB-S + DVB-C itp.

Data: 2012-06-21 15:20:06
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

[...]

No wła¶nie nie wiem jak to nazwać.
Może dwie głowice, ale tuner jeden (albo odwrotnie).
S± wersje gdzie ogl±dasz oraz nagrywasz ALBO dvb-s, ALBO dvb-t, nigdy jednocze¶nie obu.

Data: 2012-06-21 17:01:18
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
No wła¶nie nie wiem jak to nazwać.

OK, to rzeczywi¶cie mie¶ci się w pojęciu "combo", tylko że soft ma spaprany ;-)

Data: 2012-06-21 17:10:10
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrvcvu$soj$1@polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
No wła¶nie nie wiem jak to nazwać.

OK, to rzeczywi¶cie mie¶ci się w pojęciu "combo", tylko że soft ma spaprany ;-)

Niekoniecznie.
Jak kupowałem htpc to w cenie ok 1000 wła¶nie taki jeden był dostępny, miała być wersja z dwoma tunerami wydana kilka miesięcy póĽniej, różnice były wła¶nie sprzętowe, a nie li tylko software'owe.

Data: 2012-06-21 17:29:46
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
[...]

Czy dobrze my¶lę, że w htpc jest jedna karta (głowica) z możliwo¶ci± odbioru DVB-S i DVB-T? Je¶li tak, to rzeczywi¶cie może to ograniczać możliwo¶ci tunera jako cało¶ci.

Data: 2012-06-21 21:41:30
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrvela$dq0$1@polsl.pl...
[...]

W htpc jest to co włożysz.
Ale ja pisałem (może niezbyt zrozumiale faktycznie) o tunerze stacjonarnym który miał być alternatyw± dla htpc.

Data: 2012-06-22 08:21:14
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Ale ja pisałem (może niezbyt zrozumiale faktycznie) o tunerze
stacjonarnym który miał być alternatyw± dla htpc.

OK, rozumiem. Rzeczywi¶cie zależy to też od sprzętu, choć znaj±c ostatnie tendencje, zaryzykowałbym tezę, że oprogramowanie wprowadza większe ograniczenia (tzn. nie wykorzystuje możliwo¶ci sprzętu).
W skrócie: jest coraz lepszy sprzęt, ale coraz gorsze oprogramowanie.

Data: 2012-06-20 19:13:08
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 20 Jun 2012 18:09:57 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Jak widać, okre¶lenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w domu z kolegami przy piwku".

Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mog± dowoln± bzdurę
wymy¶leć.
Jeżeli tuner z jedn± głowic± pozwalaj±cy z tego samego transpondera
nagrywać i ogl±dać różne programy jest "semi-twin" (co za potworek
językowy), to jak się będzie nazywał tuner który umożliwia to samo na dwóch
głowicach? Semi-quad?
A taki Vu Ultimo z trzema slotami, który umożliwia włożenie dwugłowicowych
kart (ł±cznie 6 głowic) będzie semi-twelve czy jak? A jak dopnę jeszcze
jeden odbiornik na usb, to co będzie?
To, że marketoidzi takie bzdury wymy¶lalj± można zrozumieć, im za to płac±.
Za kasę ludzie nie takie debilizmy robi±. Ale użytkownikom nikt za to nie
płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych okre¶leń?

Data: 2012-06-21 09:05:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mog± dowoln± bzdurę
wymy¶leć.

Tak czy inaczej okre¶lenie takie pojawia się w oficjalnych materiałach producenta, bo do takich zaliczam instrukcję obsługi znajduj±c± się na stronie WWW producenta. Podobnie jak soft z ich strony.

[...]

Czemu akurat quad (4)? Przecież wiele tunerów z enigm± potrafi jednocze¶nie zapisywać 5 kanałów (zdaje się, że VU+Ultimo nawet 8, ale nie sprawdzałem), więc okre¶lenie semi-cinque (5) czy semi-octo (8) byłoby bardziej adekwatne.
A co do potworków językowych - nie pierwszy to i nie ostatni. Co by¶ powiedział na kabel "koaksjalny"? Przecież okre¶lenia typu "współosiowy" czy "koncentryczny" s± stosowane od zarania dziejów niemalże i przyjęły się w języku polskim.

To, że marketoidzi takie bzdury wymy¶lalj± można zrozumieć, im za to płac±.
Za kasę ludzie nie takie debilizmy robi±. Ale użytkownikom nikt za to nie
płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych okre¶leń?

Na mój gust wygl±da to tak:
Pocz±tkowo tunery potrafiły odbierać jeden kanał z jednej głowicy. Chciałe¶ nagrywać co innego niż ogl±dać - potrzebowałe¶ dwóch (dwu?) identycznych głowic - st±d okre¶lenie "twin" (bliĽniak). Z czasem okazało się, że z pewnymi ograniczeniami można to samo uzyskać z jednej głowicy - ale wła¶nie dlatego że z jednej i dlatego że z ograniczeniami, nie jest to "twin" tylko "co¶ jakby twin ale niezupełnie", i zapewne st±d okre¶lenie "semi-twin". To co¶ takiego jak Hyper-Threading w procesorach Intela. Logicznie niby dwa procesory, ale fizycznie jeden. Cytuj±c Jana Pietrzaka - "dwa a jeden, zagadka natury".
Ale technologia idzie naprzód i jak widać język nie nad±ża za zmianami, niektóre tunery nadal potrafi± z jednej głowicy wyłuskać tylko jeden kanał i skierować go albo na dysk, albo na TV. Inne nie maj± takich ograniczeń. Natomiast w każdym chyba języku jest co¶ takiego jak skrót my¶lowy i uważam, że w tej kategorii "sem-twin" sprawdza się nieĽle. Podobnie jak combo.

Data: 2012-06-21 11:27:48
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:05:08 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

[...]

Powiedziałbym, że to klasyczny przykład ponglish (luknij se na łindoł jak
pupile gołuj± po stricie). Wiocha.

[...]

Bzdura, to było możliwe bez problemu, tylko kto¶ musiał na to wpa¶ć. A kto¶
inny musiał wpa¶ć na to, żeby pozwolić to robić użytkownikowi. Kliniczny przypadek - n-recorder. Może spokojnie nagrywać dwa programy, ale
nie, zablokowano to w sofcie. Po co użerać się z klientami i tłumaczyć co
to transponder.

Data: 2012-06-20 19:06:20
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrsqt7$915$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera.

A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo.

Je¶li uważasz, że piszesz w sposób, który kto¶ może zrozumieć, to jeste¶ w mocnym błędzie, cały czas nie wiem o co Ci chodzi, jaki masz tuner, czy wiesz co to jest twin, czy też nie.
Z cytatów wynika, że nie, ale Twój upór pozwala jednak przypuszczać, że po prostu nie umiesz się wysłowić zrozumiale.

Data: 2012-06-20 18:42:01
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Je¶li uważasz, że piszesz w sposób, który kto¶ może zrozumieć, to

JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

TWIN to tuner z PODWOJNA glowica TEGO SAMEGO TYPU.

Mam nadzieje, ze rozumiesz slowo podwojna?

Zadne tam Comba twinem nie beda, koniec kropka.

P.

Data: 2012-06-20 22:33:28
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrt5ho$ihd$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo.

Je¶li uważasz, że piszesz w sposób, który kto¶ może zrozumieć, to

JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

Miałem nadzieję, że jeste¶ w stanie napisać w miarę sensowny przekaz.

TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?
Czy jakie¶ Ľródła j± potwierdzaj±?
No offence, po prostu nie chciałbym używać nie¶wiadomie złej terminologii.

Data: 2012-06-21 04:51:42
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

> TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?

Pokaz 'oficjalna' definicje.

Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu, a Ty dalej
swoje. Ciezko sie z Toba dyskutuje.

P.

Data: 2012-06-21 15:17:48
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jru98u$6oq$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

> TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?

Pokaz 'oficjalna' definicje.

No przecież wła¶nie Ty masz to zrobić, skoro chcesz się posługiwać definicjami.

Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu,

Nie posługuj się słowem "to", bo ono wypacza jasno¶ć Twojej wypowiedzi, a robisz to już po raz kolejny w tym w±tku.
Sk±d kto¶ ma wiedzieć jakie "to" masz akurat na my¶li?

Data: 2012-06-21 15:48:06
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

No przecież wła¶nie Ty masz to zrobić, skoro chcesz się posługiwać
definicjami.

Poczytaj sobie fora, instrukcje i co tam jeszcze.
Zawsze TWIN pojawia sie przy tunerach dwuglowicowych, tego samego typu.
I tak samo ja to widze i pisze Ci tu o tym od miesiaca.

TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z podwójna glowica tego samego typu, czego tu nie rozumiesz?

Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

> Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu,

Nie posługuj się słowem "to", bo ono wypacza jasno¶ć Twojej
wypowiedzi, a robisz to już po raz kolejny w tym w±tku.  Sk±d kto¶ ma
wiedzieć jakie "to" masz akurat na my¶li?

Jak narazie to tylko Ty nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze.

Chyba zaraz bede musial Ci narysowac zebys zrozumial.

P.

Data: 2012-06-21 18:32:13
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
podwójna glowica tego samego typu, czego tu nie rozumiesz?

A jaka jest różnica z punktu widzenia użytkownika?

Data: 2012-06-21 21:42:56
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrvfnl$ssq$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z

Zgadza się.

tego samego typu

A co do tego s± wła¶nie w±tpliwo¶ci.

Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

Daruj sobie te epitety.
PLONK WARNING

> [...]

wiedzieć jakie "to" masz akurat na my¶li?

Jak narazie to tylko Ty nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze.

Ja rozumiem, z wyj±tkiem tego, co piszesz Ty.
I nie tylko ja jak widać.

Data: 2012-06-21 20:04:39
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
> czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
> podwójna glowica

Zgadza się.

> tego samego typu

A co do tego s± wła¶nie w±tpliwo¶ci.

Alez nie ma zadnych. Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

I pomysl przez chwile dlaczego tych tunerow nie nazywa sie dual albo
combo.

> Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

Daruj sobie te epitety.
PLONK WARNING

Oj biedactwo sie obrazilo :)

Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

P.

Data: 2012-06-22 08:32:32
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

A co do tego s± wła¶nie w±tpliwo¶ci.

Alez nie ma zadnych.

Brak w±tpliwo¶ci cechuje zazwyczaj m±drych inaczej.

Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

Wiem co znaczy to słowo i wiem też, że chodzi o dwa niezależne tunery, a nie o rodzaj głowic.
Zwłaszcza, że s± tunery, w których głowice s± wymienne, jak± włożysz - tak± masz.
Odbiornik nadal pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.
I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje prywatne zdanie.

P.

Data: 2012-06-22 10:48:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Zwłaszcza, że s± tunery, w których głowice s± wymienne, jak± włożysz -
tak± masz.
Odbiornik nadal pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

Przy czym je¶li te głowice s± różne, to raczej mówi się o combo niż o twinie.
NajwyraĽniej język nie nad±ża za niuansami techniki ;-)

Data: 2012-06-22 11:15:23
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:js1bgf$2pf$1@polsl.pl...
[...]

Ale combo jest już je¶li odbiornik ma tylko jeden tuner, a jako¶ trzeba t± pożyteczn± funkcję odróżnić.

NajwyraĽniej język nie nad±ża za niuansami techniki ;-)

NajwyraĽniej.
Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

Data: 2012-06-22 14:45:35
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Ale combo jest już je¶li odbiornik ma tylko jeden tuner, a jako¶ trzeba
t± pożyteczn± funkcję odróżnić.

O ile dobrze zrozumiałem, tuner to czę¶ć odbiornika, która może "nastroić" głowicę na okre¶lony transponder/mux?
Pytam dlatego, że zwykle "odbiornik" i "tuner" używane s± zamiennie.
Tak na dobr± sprawę to wystarczaj±cy jest tekst w stylu "odbiornik może nagrywać n programów z m głowic i wy¶wietlać k programów jednocze¶nie", ale przeciętny użytkownik pewnie tego nie rozumie i st±d skróty my¶lowe typu "combo", "twin", "semi-twin", "semi-combo" itp. ;-)

Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

To bardzo dobre pytanie ale niestety nie do mnie ;-)

Data: 2012-06-22 19:27:10
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:js1pdf$sjo$1@polsl.pl...
[...]

Nie - to czę¶ć odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

To bardzo dobre pytanie ale niestety nie do mnie ;-)

Oczywi¶cie, że nie do Ciebie, ale miałem nadzieję, że znasz odpowiedĽ i mnie u¶wiadomisz, bo ponoć tylko ja nie kumam o co koledze biega.

Data: 2012-06-22 22:10:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie - to czę¶ć odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

OK.
Innymi słowy, zależy gdzie "schodz± się" tory odbiorcze z różnych głowic. Je¶li przed tunerem - masz 1 program, je¶li za - w zasadzie dowoln± liczbę ;-)

> Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Zastanawiam się tylko, czy "semi-twin" mimo wszystko nie mie¶ci się w tej kategorii, a to zależy od tego jak się rozumie słowo "tuner". Ostatecznie w semi-twinie jest jedna głowica, jedna częstotliwo¶ć, a tylko różne strumienie audio-video mog± być kierowane na dysk i na TV.

Oczywi¶cie, że nie do Ciebie, ale miałem nadzieję, że znasz odpowiedĽ i
mnie u¶wiadomisz, bo ponoć tylko ja nie kumam o co koledze biega.

Niektórzy lubi± brak siły argumentów zastępować sił± głosu ;-)

Data: 2012-06-22 22:49:52
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:js2jg4$ohl$1@polsl.pl...
[...]

O ile masz jeden tuner.
Jak masz dwa (w jednym odbiorniku) to masz niezależny odbiór dwóch torów.

, je¶li za - w zasadzie
dowoln± liczbę ;-)

> Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Zastanawiam się tylko, czy "semi-twin" mimo wszystko nie mie¶ci się w tej kategorii

Nie - to już wła¶nie kwestia softu, który umożliwia nagrywanie całego pasma (nie czepiać się nazewnictwa), a nie tylko jednego kanału z niego.
Lub nie umożliwia, gdy się programi¶cie nie chciało oprogramować.

Data: 2012-06-23 09:35:50
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:10, Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

hmmm, co¶ tu chyba pomieszane.
głowica od dawna jest tunerem, czyli odbiornikiem.
widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako cało¶ć), a dla wielu
to chassis do którego montujemy głowice.
dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
bez kart telewizyjnych?
to ile programów odbieramy z jednej głowicy to w głównej mierze
sprawa softu, a tory odbiorcze schodz± się zawsze w tym samym
miejscu.

 > Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

dwie głowice - dwa odbiorniki, więc nie ma sensownego ograniczenia
poza softem

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-23 10:08:40
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako cało¶ć), a dla wielu
to chassis do którego montujemy głowice.
dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
bez kart telewizyjnych?

Płyt± główn±.
A tuner to wła¶nie ta karta telewizyjna.
Która może być jednogłowicowa, lub dwugłowicowa.

????

Data: 2012-06-23 10:10:49
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:10, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie - to czę¶ć odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

bzdura

Innymi słowy, zależy gdzie "schodz± się" tory odbiorcze z różnych
głowic. Je¶li przed tunerem - masz 1 program, je¶li za - w zasadzie
dowoln± liczbę ;-)

dowoln± liczbę z jednego transpondera i tyle ile jest w stanie
"przerobić" procesor

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-23 10:12:39
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4fe57a09$1@news.home.net.pl...
[...]

Bzdur± to jest mówienie "tuner" na cały odbiornik.

Data: 2012-06-22 18:09:25
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 10:48, Bartłomiej Zieliński wrote:

Przy czym je¶li te głowice s± różne, to raczej mówi się o combo niż o
twinie.

no raczej. w sklepach nie maj± z t± terminologi± problemów

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 19:30:35
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4fe498b5$1@news.home.net.pl...
On 22.06.2012 10:48, Bartłomiej Zieliński wrote:

Przy czym je¶li te głowice s± różne, to raczej mówi się o combo niż o
twinie.

no raczej. w sklepach nie maj± z t± terminologi± problemów

Jasne, ale chodzi o co¶ więcej niż combo/niecombo.

Data: 2012-06-22 15:19:24
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Brak w±tpliwo¶ci cechuje zazwyczaj m±drych inaczej.

Ja nie mam watpliwosci np. do tego, ze 2+2 = 4
Jestem madry inaczej?
> Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

Wiem co znaczy to słowo i wiem też, że chodzi o dwa niezależne

Wiesz, ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele.

tunery, a nie o rodzaj głowic.  Zwłaszcza, że s± tunery, w których
głowice s± wymienne, jak± włożysz - tak± masz.  Odbiornik nadal

To wtedy masz duala. Albo jesli wiecej wlozysz to sie jeszcze inaczej
nazywa. Chyba, ze dolozysz podwojna glowice to masz twina.
O ile masz miejsce w tunerze i sterowniki.

pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

> Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.

Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac. Ja podalem wczesniej juz swoja.

I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje
prywatne zdanie.

To po jaka cholere sie tak produkujesz?

P.

Data: 2012-06-22 17:37:07
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
To wtedy masz duala. Albo jesli wiecej wlozysz to sie jeszcze inaczej
nazywa. Chyba, ze dolozysz podwojna glowice to masz twina.

To ja jeszcze raz spytam, jaka jest różnica między dwiema głowicami a głowic± podwójn± z punktu widzenia funkcjonalno¶ci?

Data: 2012-06-22 18:06:45
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 17:37, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik bufi napisał:
[...]

żadna.
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalno¶ć taka sama - dwa niezależne tory.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 22:02:50
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik pawell32 napisał:
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalno¶ć taka sama - dwa niezależne tory.

W takim razie po co to rozróżniać?
Wychodzi na to, że dual=twin, oczywi¶cie je¶li dual to dwie takie same głowice.

Data: 2012-06-23 09:39:37
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:02, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik pawell32 napisał:
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalno¶ć taka sama - dwa niezależne tory.

nie wiem. jedyn± podwójn± głowic± jak± znam jest głowica do czarnego nbox`a, bo widocznie tak sobie zamówili.

W takim razie po co to rozróżniać?
Wychodzi na to, że dual=twin, oczywi¶cie je¶li dual to dwie takie same
głowice.

to chyba nie ma większego znaczenia

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 19:29:47
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:

> Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.

Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ja podalem wczesniej juz swoja.

Ale Twoja mnie nie interesuje.
Interesuje mnie ogólnie przyjęta, albo w ogóle możesz dać sobie spokój z beblaniem.

I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje
prywatne zdanie.

To po jaka cholere sie tak produkujesz?

Ja tylko pytałem, to Ty rozpocz±łe¶ produkcję jakich¶ własnych definicji i epitetów w czort wie jakim celu.
Obstawiam, że powód był prosty - nie zrozumiałe¶ pytania, albo nie znałe¶ odpowiedzi, więc trzeba było to przykryć wrzaskiem.

Data: 2012-06-22 18:36:04
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ale twierdzisz, ze sie myle. Wiec podaj swoja albo oficjalna.

Bo moze rzeczywiscie sie myle :)

> Ja podalem wczesniej juz swoja.

Ale Twoja mnie nie interesuje.

To jest ogolnie przyjete nazewnictwo. Ja to tylko powtarzam.

Interesuje mnie ogólnie przyjęta, albo w ogóle możesz dać sobie
spokój z beblaniem.

Ja tylko pytałem, to Ty rozpocz±łe¶ produkcję jakich¶ własnych

Alez nie. To ty sie przyczepiles do tego, ze twin to nie jest podwojna
glowica tego samego typu skoro jest i tak od miesiaca sobie wmawiasz,
ze to nieprawda. Chociaz doskonale wiesz, ze twin ma zawsze glowice
tego samego typu. Inaczej nie bylby TWINEm.

definicji i epitetów w czort wie jakim celu.  Obstawiam, że powód był
prosty - nie zrozumiałe¶ pytania, albo nie znałe¶ odpowiedzi, więc
trzeba było to przykryć wrzaskiem.

Bo mnie zaczyna juz irytowac Twoja ignorancja.

EOT z mojej strony nara.

P.

Data: 2012-06-22 20:53:23
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:js2duk$c64$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ale twierdzisz, ze sie myle.

Również nic podobnego.
Każdy ma prawo mieć swoj± definicję.
To samo dotyczy jej akceptacji przez innych.

To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i wła¶nie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

 Ja to tylko powtarzam.

[...]

Chyba pogubiłe¶ się w w±tku, przeczytaj go jeszcze raz.
Zobaczysz, że to Ty go motasz od samego pocz±tku.

Walerianka lepiej pomoże od wrzasku.

Data: 2012-06-22 19:08:49
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

> To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i wła¶nie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

POszukaj sobie. masz bana na google?

> podwojna glowica tego samego typu

Chyba pogubiłe¶ się w w±tku, przeczytaj go jeszcze raz.
Zobaczysz, że to Ty go motasz od samego pocz±tku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
podwójna glowica

Zgadza się.

tego samego typu

A co do tego s± wła¶nie w±tpliwo¶ci.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Post z wczoraj. Zacznij mi wmawiac, ze to nie ty napisales.

Dobra, teraz na serio eot bo meczyk leci.

P.

Data: 2012-06-22 21:43:59
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

> [...]

> To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i wła¶nie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

Nie mam zamiaru za Ciebie udowadniać jakich¶ Twoich teoryjek.

> [...]

Post z wczoraj. Zacznij mi wmawiac, ze to nie ty napisales.

Oczywi¶cie że ja.
Ale była mowa o jakim¶ przyczepieniu, więc poszukaj od pocz±tku - kto pytał, a kto się czepiał i czego.

Data: 2012-06-06 21:53:09
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqoajr$66d$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Sk±d wzi±łe¶ tak± definicję?

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?

Mowa nie jest o tym co ja s±dzę, tylko o tym sk±d wzi±łe¶ t± definicję.
Twin to taki tuner, w którym dwa tunery mog± NIEZALEŻNIE działać, dlatego pytam czy Twoje mog±.

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?

Ale jakiego?

Data: 2012-06-06 20:01:21
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?

Ale jakiego?

Takiego:

Data: 2012-06-06 22:06:28
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqocug$5su$1@inews.gazeta.pl...

Zapomniałe¶ chyba o swojej definicji, próbujesz j± w moje palce włożyć?

Cavallino wrote:

> [...]

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?
(nie pisze teraz o 2x dvb-s2 i 2x dvb-t, zeby nie bylo)

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów maj±cych dvb-s2 i dvb-t jest od groma, je¶li o to Ci chodziło.
Tyle, że nie wszystkie potrafi± pracować niezależnie, czyli jako twin.
Pracuje ALBO głowica z dvb-s ALBO głowica z dvb-t.

Data: 2012-06-06 20:11:35
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów maj±cych dvb-s2 i dvb-t jest od groma, je¶li o to Ci chodziło.

To sa tunery zwane Combo.

Tyle, że nie wszystkie potrafi± pracować niezależnie, czyli jako twin.

To podaj linka do takiego ktory potrafi.

P.

Data: 2012-06-06 22:41:17
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqodhn$r2a$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów maj±cych dvb-s2 i dvb-t jest od groma, je¶li o to Ci chodziło.

To sa tunery zwane Combo.

Dokładnie.

Tyle, że nie wszystkie potrafi± pracować niezależnie, czyli jako twin.

To podaj linka do takiego ktory potrafi.

Na przykład htpc.

Data: 2012-06-07 04:48:34
Autor: bufi
TVP 1 HD

Data: 2012-06-07 04:51:39
Autor: bufi
TVP 1 HD

Data: 2012-06-07 05:01:23
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Na przykład htpc.

Jesli juz sie tak czepiamy to mi chodzilo o tuner a nie
o komputer.

P.

Data: 2012-06-07 08:59:20
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqpcj3$avd$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> To podaj linka do takiego ktory potrafi.

Na przykład htpc.

Jesli juz sie tak czepiamy to mi chodzilo o tuner a nie
o komputer.

Przez to że kupiłem htpc, zainteresowanie tunerami ograniczyłem.
Ale googiel tak na szybko wypluwa np. Azbox HD+ z dwoma głowicami dvb-s2 i dvb-t

Data: 2012-06-07 07:52:52
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

Przez to że kupiłem htpc, zainteresowanie tunerami ograniczyłem.
Ale googiel tak na szybko wypluwa np. Azbox HD+ z dwoma głowicami

To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

P.

Data: 2012-06-07 14:34:00
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqpmkk$43n$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

Wła¶nie przy nim znalazłem info o niezależnej pracy obu tunerów (w kilku miejscach).
A udowadniać nic Ci nie zamierzam, interesuje Cię - to sam sobie szukaj informacji.

Data: 2012-06-07 19:33:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

Działa na Enigmie2? Je¶li tak, to powinien. Nawet AB IPBox 9900HD+ tak potrafi. Potrafi nawet nagrywać jednocze¶nie z obu głowic i mimo to można dalej ogl±dać z którejkolwiek z nich.

Data: 2012-06-07 19:00:47
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Thu, 07 Jun 2012 19:33:06 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Działa na Enigmie2? Je¶li tak, to powinien. Nawet AB IPBox 9900HD+ tak potrafi. Potrafi nawet nagrywać jednocze¶nie z obu głowic i mimo to można dalej ogl±dać z którejkolwiek z nich.

Pod warunkiem oczywi¶cie, że chcesz ogl±dac program z tych samych
transponderów, z których jest nagrywanie. I nie tylko nagrywanie - tuner potrafi jeden program nagrywać, jeden
wy¶wietlać na telewizorze a jeden na przykład "pchać" do sieci lokalnej.

Data: 2012-06-07 22:13:56
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqqokj$vf6$7@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Teoria czy praktyka?
Bo wyszukuj±ć dla bufiego te twin tunery, których tak pragn±ł, widziałem wpisy na forach, że niekoniecznie to działa prawidłowo, dotyczyły chyba wła¶nie IP Box.

Data: 2012-06-07 22:26:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Teoria czy praktyka?

Praktyka - IPBox 9900HD+ produkcji ABCom. Można nagrywać w sumie do 5 programów z max. 2 wymiennych głowic. W czasie nagrywania można ogl±dać inny program z tej samej głowicy - w ramach tego samego transpondera sat. lub muxa, można też ogl±dać z drugiej głowicy.

Bior±c pod uwagę, że inne tunery z Enigm±2 (np. VU+, ET9000, Dreamboxy itp.) maj± lepsze wyposażenie sprzętowe i lepiej dopracowany soft, spodziewam się, że także sobie radz±. Przykładowo, gdzie¶ czytałem, że VU+ Ultimo (3 wymienne głowice) może nagrywać max. 8 programów jednocze¶nie.

Ale jest też starszy model IPBox'a, a ponadto tunery o tej nazwie AFAIR produkuje też kto¶ inny (nie pamiętam dokładnie), być może st±d zamieszanie.

Data: 2012-06-07 22:34:21
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqr2ph$nvb$1@polsl.pl...
[...]

Czyli bufi powinien być usatysfakcjonowany.
Może mniej tym, że przepłacił, skoro jego tuner kosztował podobnie, a opcji twin tuner nie posiada. ;-)

Data: 2012-06-07 19:30:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t.

Combo.

Data: 2012-06-07 19:28:54
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro nagrywaj± z jednej, a z drugiej ogl±dasz, to to jest wła¶nie TWIN
tuner.

Może też być semi-twin, tzn. nagrywasz i ogl±dasz z tej samej głowicy (de facto z tego samego transpondera DVB-S/S2 lub MUX-a DVB-T). Tunery z Enigm± to potrafi±.

Data: 2012-06-07 22:12:08
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jqqocm$vf6$5@polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro nagrywaj± z jednej, a z drugiej ogl±dasz, to to jest wła¶nie TWIN
tuner.

Może też być semi-twin, tzn. nagrywasz i ogl±dasz z tej samej głowicy

Zgadza się, nawet miałem kiedy¶ takiego.
Ferdek DF-9000.

Data: 2012-06-05 20:19:43
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 19:44, Waldek Godel pisze:
[...]

Wlutowac tuner od BSLA

http://allegro.pl/nbox-podwojna-glowica-bsla-bska-ostatnie-sztuki-i2381142791.html

Data: 2012-06-05 19:42:10
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 05 Jun 2012 20:19:43 +0200, JurekD napisał(a):

Wlutowac tuner od BSLA

http://allegro.pl/nbox-podwojna-glowica-bsla-bska-ostatnie-sztuki-i2381142791.html

No to podliczmy:
BSKA - 181 zł (najtańsza oferta na alledrogo z dostaw±)
przeróbka - 153 zł (najtańsza oferta na alledrogo)
głowica  - 159,50
razem prawie 500 zł za grzebany używany tuner bez żadnej gwarancji i ze
słabym wsparciem. Dosyć cienko to wygl±da.
Wolałbym poszukać używanego Vu Duo, może się jaki¶ VU Uno trafi (s± już do
nich moduły podwójnych głowic. Maj± porzadny wy¶wietlacz i całkiem dobre wsparcie.

BSKA ma sens, jak kto¶ już z tym został po używaniu TnK, to owszem. Przy zakupie od nowa już niespecjalnie.

Data: 2012-06-06 09:21:15
Autor: BaX
TVP 1 HD
[...]

Bez sensu liczenie bo brakuje tu jeszcze czego¶ na co będziesz nagrywał, za 600zł kupujesz czarny tuner z dwoma głowicami i dyskiem 250gb /co przy obecnych cenach HDD też ma znaczenie/ Działa wszystko co ma działać i na co pozwala sprzęt. Dyskusyjne jedynie pozostaje pochodzenie tych konkretnie boxow ale dla kogo¶ kto wie do czego to SIĘ UŻYWA jest to my¶le bez znaczenia.

Data: 2012-06-06 12:16:49
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 09:21:15 +0200, BaX napisał(a):

[...]

Może rozmawiajmy o legalnym sprzęcie, ok?
Dysku nie policzyłem, bo do tunerów linuxowych też trzeba dokupić. Choć do
BSKA trzeba by policzyć albo wentylator, albo zewnętrzn± obudowę.

Data: 2012-06-06 14:57:19
Autor: BaX
TVP 1 HD
[...]

Te tunery eNkowe zostały 'rozpracowane' tylko w jednym celu, to że białe trafiaj± na rynek legalnie bo się ich 'n' pozbywa, a czarnych nie - nic nie zmienia. Podany przykład modyfikacji tunera o dodatkow± głowicę też w takim razie jest wielce dyskusyjny bo ta podwójna głowica pochodzi z czarnego boxa. To czy tuner czarny czy biały nie ma znaczenia, oba przeznaczenie maj± jedno - tani tuner do sharingu. A, że białe s± dostępne legalnie tylko napędza maszynke.

Dysku nie policzyłem, bo do tunerów linuxowych też trzeba dokupić. Choć do
BSKA trzeba by policzyć albo wentylator, albo zewnętrzn± obudowę.

Nie trzeba, wystarczy do ¶rodka włożyć dysk 2.5" zamiast 3.5".

Data: 2012-06-06 09:23:00
Autor: BaX
TVP 1 HD

Wolałbym poszukać używanego Vu Duo, może się jaki¶ VU Uno trafi (s± już do
nich moduły podwójnych głowic.

Aha, te używane maj± gwarancje?

Maj± porzadny wy¶wietlacz i całkiem dobre wsparcie.

Czarne też maj± porz±dny wy¶wietlacz i całkiem dobre wsparcie.

Data: 2012-06-06 12:17:43
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 09:23:00 +0200, BaX napisał(a):

Aha, te używane maj± gwarancje?

Bardzo często. Może już nie tak dług±, ale jakie¶ pół roku do 10 miesięcy
się trafi, skoro przychodz± z dwuletni± (w zalezno¶ci od sprzedawcy)

Maj± porzadny wy¶wietlacz i całkiem dobre wsparcie.

Czarne też maj± porz±dny wy¶wietlacz i całkiem dobre wsparcie.

tylko s± nielegalne

Data: 2012-06-05 20:30:55
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

[...]

I to ma się zmie¶cić w 150 zł z lutowaniem, skoro sama karta kosztuje 145?

Chyba powiniene¶ napisać, że OD 150 zeta, a nie DO 150.

Data: 2012-09-23 18:07:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jqlcad$4tu$1@inews.gazeta.pl

sprzętu?  Bo jak rozumiem o to chodziło pytającemu.
Pewnie wydałeś pod 2000?

Wydalbym wiecej gdybym kupil to cos na Atomie.

Atom mnie kosztował około 750 złotych.
Później dokupiłem dysk Seagate za około 240 złotych.
Serwis dorzucił duży akumulator -- starcza na 9 oszczędnych
godzin albo na 5 przeciętnych... Dorzuciłem smartfon z odbiornikiem
GPS oraz karta Aero2 i zainstalowałem gadającą mapę, dzięki czemu mam:

 () nawigację na dużym (10,1 cala) ekranie :)
 () przenośnego PeCeta (lekkiego -- nieco ponad 1 kilogram;
    ponadto długo trzymającego na akumulatorze)
 () awaryjną ładowarkę do smartfonu
 () tam, gdzie jest net z Aero2, mam dostęp do netu
    (smartfon odbiera dostęp z Aero2 i nadaje po WiFi)
 () duży skład na pliki (500 GB)
 () przenośny odbiornik DVB-T (ale już bez HD)
 () zapasowy komputer (na wypadek padnięcia notebooka)

[...]

Ja kupiłem kilka lat temu nagrywarkę stacjonarną -- jest bezwartościowa,
choć kosztowała 600 złotych. Netbook jest wykorzystywany raczej często,
ale ze smartfonem przegrywa niemal pod każdym względem. Lepiej wygląda
tylko dlatego, że ma:

 -- duży dysk
 -- dobry akumulator
 -- duży ekran...

Mam nadzieję, że kolejnego PeCeta już nie kupię.
Smartfony, tablety, Android, dotykowe ekrany, ARMy...

Gatesa komputer -- do śmietnika!

Data: 2012-06-05 18:24:30
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 18:08, Cavallino pisze:

> [...]

sprzętu?
Bo jak rozumiem o to chodziło pytającemu.

nbox bska 150 zeta w promocji byly

Data: 2012-06-07 19:25:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Z ciekawo¶ci zapytam, jaki model?

Data: 2012-06-20 15:43:52
Autor: bufi
TVP 1 HD

Użytkownik bufi napisał:
> Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
> stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Z ciekawo¶ci zapytam, jaki model?

GigaBlue HD800 SE Combo.

Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.
I dlatego do TWINa, temu tunerowi troche daleko. Combo i tak mi w
zupelnosci starcza.

p.

Data: 2012-06-20 18:01:16
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

Nawet je¶li s± to programy z tego samego transpondera/muxa?

Data: 2012-06-20 18:46:42
Autor: bufi
TVP 1 HD

Użytkownik bufi napisał:
> Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos
> innego.

Nawet je¶li s± to programy z tego samego transpondera/muxa?

Pewnie mozna, nie sprawdezalem, Tylko co z tego, ze mozna?
Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

P.

Data: 2012-06-21 09:06:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos
innego.
Nawet je¶li s± to programy z tego samego transpondera/muxa?
Pewnie mozna, nie sprawdezalem.

To jak nie sprawdzałe¶, to nie mów, że nie można.

Tylko co z tego, ze mozna?
Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

Nie każdy. Tylko taki, który jest - przepraszam Waldku za użyte okre¶lenie - semi-twin.

Data: 2012-06-21 15:21:58
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jruh5h$ccs$2@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Np. Sagem Cyfry tego nie potrafi.

Data: 2012-06-21 16:00:58
Autor: bufi
TVP 1 HD
Bartłomiej Zieliński wrote:

> Tylko co z tego, ze mozna?
> Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

Nie każdy. Tylko taki, który jest - przepraszam Waldku za użyte okre¶lenie - semi-twin.

Obawiam sie, ze to kwestia softu, nie sprzetu.

P.

Data: 2012-06-20 19:07:21
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jrsr3n$h3s$1@inews.gazeta.pl...

Użytkownik bufi napisał:
> [...]

Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

Nawet z tego samego muxa?
No to kicha.....

Data: 2012-09-23 17:52:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jqla3g$akl$1@inews.gazeta.pl

[...]

Nie mylisz się -- bez programów zewnętrznych nie można zmienić.
Ja, zanim kupiłem netbook, nauczyłem się zmieniania -- do dziś
nie zmieniłem ani razu. W smartfonie (Android 2.x.x) choć bardzo
łatwo zmienić -- nie zmieniam. W desktopie (W9x, WXP i różne
Linuksy) zmieniałem często, w notebooku (WXP) od niepamiętnych
czasów nie zmieniam... Po co?!

[...]

Ja właśnie teraz wracam do oglądania TV -- stąd i ten post...
Często oglądam TV... ;) Zamierzam też zbudować antenę -- lub
kupić za 3 dychy...

Wczesniej mialem SKY Stara HD2 w stacjonarnym ale sie spalil.

Data: 2012-09-23 20:38:26
Autor: mbut
TVP 1 HD

[...]

Mozesz mi podać linka gdzie oglądasz TV?
dzięki

Data: 2012-06-06 09:17:49
Autor: Chris
TVP 1 HD
bufi nabazgrał(a):

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

No to wczoraj mieliśmy "Nową Jakość w HD"  .. film "Długi pocałunek na dobranoc" w 4:3  hahah mamy jakość polsatu ...

Data: 2012-06-06 12:06:44
Autor: Big Jack
TVP 1 HD
W wiadomości
*Chris* napisał(-a):

No to wczoraj mieliśmy "Nową Jakość w HD"  .. film "Długi pocałunek na
dobranoc" w 4:3  hahah mamy jakość polsatu ...

Na Canal+ HD (i nie tylko) jak film jest 4:3 to wyświetlany jest też w takim formacie. Z tym problem radzi sobie Kino Polska. Mordy rozciąga do szerokości wrot od stodoły :-P

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-06 12:09:24
Autor: pawell32
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-06 12:06, Big Jack pisze:
Na Canal+ HD (i nie tylko) jak film jest 4:3 to wyświetlany jest też w
takim formacie. Z tym problem radzi sobie Kino Polska. Mordy rozciąga do
szerokości wrot od stodoły :-P

jak rozciąga, skoro kino polska leci cały czas w 4:3

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-06 13:17:10
Autor: Chris
TVP 1 HD
Big Jack nabazgrał(a):

*Chris* napisał(-a):
[...]

Tylko że film jest w 16:9 a nie 4:3

Data: 2012-06-06 23:13:52
Autor: Jingiel
TVP 1 HD

Tylko że film jest w 16:9 a nie 4:3

Bo sobie TV ustawiłeś, że ma wyświetlać na Kino Polska 16:9.
--

Jingiel

TVP 1 HD