TVP 1 HD

Data: 2012-06-05 00:24:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jq89fh$dal$1@inews.gazeta.pl

Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Mój netbook na atomie N450 (1,66 GHz) nie ucišgnie tunera na USB,
gdy TV nadaje w HD. Taki oto mam zysk z ubiegłowiecznych cudów
telewizyjnego œwiata -- bo jednak HD to technologia sprzed wielu
lat. Dwa desktopy stojš już od dawna bezużytecznie, netbook nie
ucišgnie TV HD, zostaje notebook, którego mi żal, choć mogę mieć
jednoczeœnie na jednym (zewnętrznym na przykład) monitorze TV
a na drugim (notebookowym, zwyczajnym) zwyczajny ekran...

Data: 2012-06-05 15:54:25
Autor: bufi
TVP 1 HD
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> Zaraz beda Wiadomosci w HD :)

Mój netbook na atomie N450 (1,66 GHz) nie ucišgnie tunera na USB,

Kiedys sie zastanawialem nad takim sprzętem. Dalem sobie spokój jak
poczytalem, ze to ma Windows Starter w którym nawet tapety podobno
nie mozna zmienic.(moge sie mylic).

[...]

Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.
Stacje ogladam na komputerach VLC Playerem.
Tuner i komp sa spiete ethernetem do routerka wifi do neostrady.
Na drugim kompie, noteebooku ogladam przez wifi, wiec jakas mobilnosc
tez jest :) Kanaly HD daja rade z palcem przez wifi. Do tego dochodzi
edukacja na tunerku z Enigma i ogolnie jest bajka.

Wczesniej mialem SKY Stara HD2 w stacjonarnym ale sie spalil.

P.

Data: 2012-06-05 18:08:31
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:jqla3g$akl$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Mówisz, że to było tańsze rozwišzanie, niż wykorzystanie posiadanego sprzętu?
Bo jak rozumiem o to chodziło pytajšcemu.

Pewnie wydałeœ pod 2000?

Data: 2012-06-05 16:32:13
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
> stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Mówisz, że to było tańsze rozwišzanie, niż wykorzystanie posiadanego

Jw. mowie, ze rozwiazalem to _inaczej_ . Nic nie bylo o kosztach.

sprzętu?  Bo jak rozumiem o to chodziło pytajšcemu.
Pewnie wydałeœ pod 2000?

Wydalbym wiecej gdybym kupil to cos na Atomie.
A tak kupilem raz i mam spokoj na lata i zero  problemow z jakimis
sterownikami i innymi bzdurami. Kupilem raz a porzadnie i jestem
megazadowolony z rowiazania. Nie musisz mi wmawiac, ze inne rozwiazanie
jest lepsze i tansze. Tak naprawde cena nie gra roli, liczy sie koncowa
satysfakcja.

P.

Data: 2012-06-05 18:45:24
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:

Tak naprawde cena nie gra roli, liczy sie koncowa
satysfakcja.

Jak dla kogo.
Dla mnie wszystko ma swojš wartoœć, której przekroczenia żadna satysfakcja nie zmieni.
Sam wydałem onegdaj kupę siana na htpc (to znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku póŸniej pojawiły się sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Data: 2012-06-05 16:52:54
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

satysfakcja nie zmieni.  Sam wydałem onegdaj kupę siana na htpc (to
znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że

Chytry traci zawsze dwa razy. Bylo spišć poœlady i sie szarpnać na porzšdny sprzęt. Już Ci kiedyœ pisalem, dobry sprzet, na ktorym zrobisz
'wszystko' troche kosztuje i zadne zamieniajki typu htpc tego nie
zmienia.

Zawsze przyjdzie taki moment, ze jakiejs funkcji po prostu braknie.

jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku póŸniej pojawiły się
sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Za tuner dalem 999pln pol roku temu, teraz sa jeszcze
 tansze. Ale on ma praktycznie wszystko co potrzeba do ogladania i nie
tylko TV.  Zobacz sobie na Hollexie GigaBlue HD800SE.

P.

Data: 2012-06-05 19:13:07
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomoœci grup dyskusyjnych:jqldh5$lqc$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

znaczy pewnie połowę tego co Ty na ten tuner) i żałuję (mimo że

Chytry traci zawsze dwa razy. Bylo spišć poœlady i sie szarpnać na

LOL !!!!
Umiejętnoœć czytania ze zrozumieniem zawiodła?
Żałuję tego że wydałem ZA DUŻO na lepszy sprzęt, zamiast poczekać trochę i wydać POŁOWĘ MNIEJ na GORSZY sprzęt.

[...]

Jeœli braknie, to akurat na htpc najpóŸniej.
I jest największa szansa, że dojdzie w przyszłoœci.

jestem zadowolony z efektów), bo 0,5 roku póŸniej pojawiły się
sprzęty combo za połowę tego co wydałem.

Za tuner dalem 999pln pol roku temu

Łeee, no to pewnie sam bym taki kupił, htpc wyszedł mnie drożej.
I dlatego właœnie żałuję, że przepłaciłem.
Gdy kupowałem htpc, to dwutunerowy tuner kosztował ponad dwa razy więcej.

Data: 2012-06-05 17:21:43
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Zawsze przyjdzie taki moment, ze jakiejs funkcji po prostu braknie.

Jeœli braknie, to akurat na htpc najpóŸniej.
I jest największa szansa, że dojdzie w przyszłoœci.

Czyli za takie, przyslowiowe linuksowe pol roku?
Ja tam wole doplacic i miec od razu.

Łeee, no to pewnie sam bym taki kupił, htpc wyszedł mnie drożej.
I dlatego właœnie żałuję, że przepłaciłem.
Gdy kupowałem htpc, to dwutunerowy tuner kosztował ponad dwa razy
więcej.

Z tego co sie orientuje, to DreamBoxy i klony od kilku lat trzymaja
sie podobnej ceny. No i racja, 10 lat temu ten sam sprzet, albo gorszy kosztowal drozej.
Tylko jakbym mial tak ciagle czekac na spadki cen i nowe sprzety to
dalej TV bym ogladal na Rubinie.

P.

Data: 2012-06-05 19:35:42
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 19:21, bufi pisze:
Cavallino wrote:

[...]

Dreamboxy sie trzymaja ale klony mozna kupic juz od 300zl z enigma, jak pisalem nbox bska w promocji byl po 150 zeta. Prezerobka w zaleznosci od umiejetnosci 1-150 zeta i juz masz to samo co DM800 i klony.

Data: 2012-06-05 18:44:59
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 05 Jun 2012 19:35:42 +0200, JurekD napisał(a):

[...]

A jakie zaklęcie trzeba wypowiedzieć, żeby BSKA stał się dwutunerowy?
Hokuspokus czy abrakadabra?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2012-06-05 18:25:57
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

A jakie zaklęcie trzeba wypowiedzieć, żeby BSKA stał się dwutunerowy?
Hokuspokus czy abrakadabra?

Moze wystarczy dokupic tuner dvb-t na USB, taki sam co sie montuje
do peceta. I juz masz dwa tunery :)

P.

Data: 2012-06-05 19:43:22
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 5 Jun 2012 18:25:57 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Moze wystarczy dokupic tuner dvb-t na USB, taki sam co sie montuje
do peceta. I juz masz dwa tunery :)

Nie, to jest wciąż jednotunerowy tuner satelitarny z opcją DVB-T.
Tunery DVB-S2 na USB kosztują tyle, że cała operacja jest nieopłacalna.

Data: 2012-06-05 19:09:58
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

> [...]

Nie, to jest wciąż jednotunerowy tuner satelitarny z opcją DVB-T.
Tunery DVB-S2 na USB kosztują tyle, że cała operacja jest

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Chyba, ze temat znowu dziwnie zszedl na inne tory i piszesz o tunerach TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

P.

Data: 2012-06-05 21:16:22
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 5 Jun 2012 19:09:58 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

Data: 2012-06-06 06:16:26
Autor: pawell32
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 22:16, Waldek Godel pisze:
Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

chyba 2 x DVB-S2

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-06 04:46:27
Autor: bufi
TVP 1 HD
pawell32 wrote:

> [...]
> Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
> n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w

Ja juz sie sam pogubilem o co chodzi.

P.

Data: 2012-06-06 12:18:08
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 06 Jun 2012 06:16:26 +0200, pawell32 napisał(a):

Owszem, nie. Mowa o dwutunerowych odbiornikach 2x DVB-T2, tak jak
n-recorder (który nota bene również może mieć DVB-T na USB, który w tym
przypadku będzie trzecim tunerem)

chyba 2 x DVB-S2

fakt, z rozpędu napisałem źle

Data: 2012-06-05 23:07:54
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqlli5$nri$1@inews.gazeta.pl...
Waldek Godel wrote:

> [...]

Zaraz, zaraz. Mowa o drugiej glowicy dvb-t wlasnie. Dvb-s2 juz przeciez
masz w tunerze z USB gdzie wtykasz sobie ta druga glowice.

Ale toto będzie s tanie niezależnie pracować?
Czyli nagrywać dvb-s2 w tle, a wyświetlać dvb-t?

Chyba, ze temat znowu dziwnie zszedl na inne tory i piszesz o tunerach
TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

A Ty piszesz o tunerach z jednym tunerem?

Data: 2012-06-05 23:46:54
Autor: JurekD
TVP 1 HD

Waldek Godel wrote:

> [...]

TWIN z podwojna glowica dvb-s2 ale to juz inna bajka.

A Ty piszesz o tunerach z jednym tunerem?

Tak normalnie te tunery pracuja ze nagrywaja z jednej glowicy a z drugiej ogladasz.

Data: 2012-06-06 08:33:42
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "JurekD" <igor@b.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Do rzeczy, bo motasz.
Skoro nagrywają z jednej, a z drugiej oglądasz, to to jest właśnie TWIN tuner.

A o czym pisał bufi?

Data: 2012-06-06 15:13:34
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]
> drugiej  ogladasz.

Do rzeczy, bo motasz.
Skoro nagrywają z jednej, a z drugiej oglądasz, to to jest właśnie

TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t
a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t. Nie chcialem TWINA, bo sa drogie i do niczego
mi TWIN nie jest potrzebny. Wolalem 1x dvb-s2 i 1x dvb-t i bylem w
pelni swiadom jaka jest roznica.

P.

Data: 2012-06-06 16:38:20
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 15:13:34 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

[...]

to jest tuner jednogłowicowy z DVB-T i tyle

Data: 2012-06-06 20:58:49
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqns2t$nve$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

TWIN tuner.

A o czym pisał bufi?

TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Skąd wziąłeś taką definicję?

a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t.

Ale pracują albo jedna, albo druga, czy mogą oba naraz?

Data: 2012-06-06 19:21:32
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Skąd wziąłeś taką definicję?

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?
(nie pisze teraz o 2x dvb-s2 i 2x dvb-t, zeby nie bylo)

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?
Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.

P.

Data: 2012-06-06 20:26:55
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 19:21:32 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?
Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.

Vu+ Duo - dwie głowice DVB-S2 plus możliwość podpięcia odbiornika DVB-T na
USB
Vu+ Ultimo - do trzech dowolnych głowic plus USB. W skrajnym przypadku może
to oznaczać np. sześć głowic DVB-S2 (własnie wyszły głowice z dwoma
tunerami na karcie) plus to na usb, żadnej przeszkody, żeby mieć np. dwa
odbiorniki USB, co w sumie da osiem głowic.

Data: 2012-06-06 19:33:20
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

> [...]

> Sam jestem ciekaw, bo nigdy sie nie spotkalem z takim cackiem.
> Vu+ Duo - dwie głowice DVB-S2 plus możliwość podpięcia odbiornika

No ale to jest klasyczny TwiN. 2x DVB-s2.
Pytanie bylo inne. W nawiasie sobie wygodnie wyciales.

P.

Data: 2012-06-06 20:44:38
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 19:33:20 +0000 (UTC), bufi napisał(a):

No ale to jest klasyczny TwiN. 2x DVB-s2.
Pytanie bylo inne. W nawiasie sobie wygodnie wyciales.

Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów. Jedną głowicę DVB-S2 i jedną DVB-T może mieć wspomniany Vu+ Ultimo, tylko
to bez sensu, żeby kupować taki dobry tuner z tak badziewną konfiguracją.

Data: 2012-06-06 19:52:25
Autor: bufi
TVP 1 HD
Waldek Godel wrote:

Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów.

Dobra, to inaczej. Jak masz dwa konwertery z pojedynczym
wyjsciem i skleisz je butaprenem to bedziesz mial
 Twin konwerter?

No na upartego tak :) Ale kompletnie nie o to mi chodzi.

P.

Data: 2012-06-07 23:14:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Twin to jest konwerter. Nikt nie stosuje takich nazw do tunerów.

Obawiam się, że jednak stosuje się określenie "twin" do tunerów z dwiema głowicami tego samego typu. Nawet określa się mianem "semi-twin" tuner jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera. Przykład: Ferguson DF-9000.

Może tak mieć także AB IPBox 9900HD, Sky S@t Royal (Octagon 1028p Noblence) i pewnie jeszcze parę innych, ostatnio wymienność głowic staje się modna :-)

Data: 2012-06-20 15:40:23
Autor: bufi
TVP 1 HD
Bartłomiej Zieliński wrote:

> [...]

Obawiam się, że jednak stosuje się określenie "twin" do tunerów z
dwiema głowicami tego samego typu. Nawet określa się mianem

Czytaj Cavalino co to jest TWIN.

"semi-twin" tuner jednogłowicowy, który podczas nagrywania jednego
programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera.

A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo. Ale niestety nie jest.
Mozesz sobie tak kolokwialnie nazywac w domu z kolegami prrzy piwku.

p.

Data: 2012-06-20 18:09:57
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
[...]

W takim razie ściągnij sobie instrukcję do Fergusona DF-9000 PVR:
http://www.ferguson-digital.eu/pl/pobierz/func-startdown/346/
i na 3 stronie tejże instrukcji napisane jak wół:
"SEM-TWIN TUNER, podczas nagrywania programu można oglądać inny kanał nadawany z tego samego transpondera"
Ten Ferguson ma jedną głowicę satelitarną.

Jak widać, określenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w domu z kolegami przy piwku".

Data: 2012-06-20 19:11:02
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrsskl$36h$1@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Czy Ty zrozumiałeś co on chciał przekazać swoim postem?
To może przetłumaczysz na polski i dasz mi też szansę?
Z góry dzięki, bo po jego tekstach to nawet nie wiem czy się z nim zgadzam, czy niekoniecznie, a na zadane pytanie reaguje jakimiś dziwnymi epitetami.....

W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego DF-9000), że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe (i wtedy chodzi ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już kwestia drugorzędna.

Data: 2012-06-21 08:48:45
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Czy Ty zrozumiałeś co on chciał przekazać swoim postem?

Szczerze mówiąc, nie do końca, i dlatego jeszcze raz wyjaśniłem mój punkt widzenia, mam nadzieję, że zrozumiale :)

W każdym razie co to jest semi-twin to wiem (i miałem akurat tego
DF-9000),

Pamiętam :-)

że combo może być zarówno dwugłowicowe, jak i jednogłowicowe
(i wtedy chodzi ALBO dvb-s ALBO dvb-t) też wiem, a jak co nazwać, to już
kwestia drugorzędna.

Hmmm combo jednogłowicowe? Tu mnie trochę zaskoczyłeś. Moim zdaniem combo ma dwie _różne_ głowice, np. DVB-S + DVB-T, ewentualnie DVB-S + DVB-C itp.

Data: 2012-06-21 15:20:06
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

[...]

No właśnie nie wiem jak to nazwać.
Może dwie głowice, ale tuner jeden (albo odwrotnie).
Są wersje gdzie oglądasz oraz nagrywasz ALBO dvb-s, ALBO dvb-t, nigdy jednocześnie obu.

Data: 2012-06-21 17:01:18
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
No właśnie nie wiem jak to nazwać.

OK, to rzeczywiście mieści się w pojęciu "combo", tylko że soft ma spaprany ;-)

Data: 2012-06-21 17:10:10
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrvcvu$soj$1@polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
No właśnie nie wiem jak to nazwać.

OK, to rzeczywiście mieści się w pojęciu "combo", tylko że soft ma spaprany ;-)

Niekoniecznie.
Jak kupowałem htpc to w cenie ok 1000 właśnie taki jeden był dostępny, miała być wersja z dwoma tunerami wydana kilka miesięcy później, różnice były właśnie sprzętowe, a nie li tylko software'owe.

Data: 2012-06-21 17:29:46
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
[...]

Czy dobrze myślę, że w htpc jest jedna karta (głowica) z możliwością odbioru DVB-S i DVB-T? Jeśli tak, to rzeczywiście może to ograniczać możliwości tunera jako całości.

Data: 2012-06-21 21:41:30
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrvela$dq0$1@polsl.pl...
[...]

W htpc jest to co włożysz.
Ale ja pisałem (może niezbyt zrozumiale faktycznie) o tunerze stacjonarnym który miał być alternatywą dla htpc.

Data: 2012-06-22 08:21:14
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Ale ja pisałem (może niezbyt zrozumiale faktycznie) o tunerze
stacjonarnym który miał być alternatywą dla htpc.

OK, rozumiem. Rzeczywiście zależy to też od sprzętu, choć znając ostatnie tendencje, zaryzykowałbym tezę, że oprogramowanie wprowadza większe ograniczenia (tzn. nie wykorzystuje możliwości sprzętu).
W skrócie: jest coraz lepszy sprzęt, ale coraz gorsze oprogramowanie.

Data: 2012-06-20 19:13:08
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 20 Jun 2012 18:09:57 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Jak widać, określenie "semi-twin" jest stosowane przez producentów tunerów, zatem kolokwialne czy nie, ma szerszy zakres używania niż "w domu z kolegami przy piwku".

Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mogą dowolną bzdurę
wymyśleć.
Jeżeli tuner z jedną głowicą pozwalający z tego samego transpondera
nagrywać i oglądać różne programy jest "semi-twin" (co za potworek
językowy), to jak się będzie nazywał tuner który umożliwia to samo na dwóch
głowicach? Semi-quad?
A taki Vu Ultimo z trzema slotami, który umożliwia włożenie dwugłowicowych
kart (łącznie 6 głowic) będzie semi-twelve czy jak? A jak dopnę jeszcze
jeden odbiornik na usb, to co będzie?
To, że marketoidzi takie bzdury wymyślalją można zrozumieć, im za to płacą.
Za kasę ludzie nie takie debilizmy robią. Ale użytkownikom nikt za to nie
płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych określeń?

Data: 2012-06-21 09:05:08
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Waldek Godel napisał:
Nie przez producentów, tylko przez marketoidów, a ci mogą dowolną bzdurę
wymyśleć.

Tak czy inaczej określenie takie pojawia się w oficjalnych materiałach producenta, bo do takich zaliczam instrukcję obsługi znajdującą się na stronie WWW producenta. Podobnie jak soft z ich strony.

[...]

Czemu akurat quad (4)? Przecież wiele tunerów z enigmą potrafi jednocześnie zapisywać 5 kanałów (zdaje się, że VU+Ultimo nawet 8, ale nie sprawdzałem), więc określenie semi-cinque (5) czy semi-octo (8) byłoby bardziej adekwatne.
A co do potworków językowych - nie pierwszy to i nie ostatni. Co byś powiedział na kabel "koaksjalny"? Przecież określenia typu "współosiowy" czy "koncentryczny" są stosowane od zarania dziejów niemalże i przyjęły się w języku polskim.

To, że marketoidzi takie bzdury wymyślalją można zrozumieć, im za to płacą.
Za kasę ludzie nie takie debilizmy robią. Ale użytkownikom nikt za to nie
płaci, jaki jest sens używania takich bezsensownych określeń?

Na mój gust wygląda to tak:
Początkowo tunery potrafiły odbierać jeden kanał z jednej głowicy. Chciałeś nagrywać co innego niż oglądać - potrzebowałeś dwóch (dwu?) identycznych głowic - stąd określenie "twin" (bliźniak). Z czasem okazało się, że z pewnymi ograniczeniami można to samo uzyskać z jednej głowicy - ale właśnie dlatego że z jednej i dlatego że z ograniczeniami, nie jest to "twin" tylko "coś jakby twin ale niezupełnie", i zapewne stąd określenie "semi-twin". To coś takiego jak Hyper-Threading w procesorach Intela. Logicznie niby dwa procesory, ale fizycznie jeden. Cytując Jana Pietrzaka - "dwa a jeden, zagadka natury".
Ale technologia idzie naprzód i jak widać język nie nadąża za zmianami, niektóre tunery nadal potrafią z jednej głowicy wyłuskać tylko jeden kanał i skierować go albo na dysk, albo na TV. Inne nie mają takich ograniczeń. Natomiast w każdym chyba języku jest coś takiego jak skrót myślowy i uważam, że w tej kategorii "sem-twin" sprawdza się nieźle. Podobnie jak combo.

Data: 2012-06-21 11:27:48
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Thu, 21 Jun 2012 09:05:08 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

[...]

Powiedziałbym, że to klasyczny przykład ponglish (luknij se na łindoł jak
pupile gołują po stricie). Wiocha.

[...]

Bzdura, to było możliwe bez problemu, tylko ktoś musiał na to wpaść. A ktoś
inny musiał wpaść na to, żeby pozwolić to robić użytkownikowi. Kliniczny przypadek - n-recorder. Może spokojnie nagrywać dwa programy, ale
nie, zablokowano to w sofcie. Po co użerać się z klientami i tłumaczyć co
to transponder.

Data: 2012-06-20 19:06:20
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrsqt7$915$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

programu potrafi wysłać do TV inny z tego samego transpondera.

A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo.

Jeśli uważasz, że piszesz w sposób, który ktoś może zrozumieć, to jesteś w mocnym błędzie, cały czas nie wiem o co Ci chodzi, jaki masz tuner, czy wiesz co to jest twin, czy też nie.
Z cytatów wynika, że nie, ale Twój upór pozwala jednak przypuszczać, że po prostu nie umiesz się wysłowić zrozumiale.

Data: 2012-06-20 18:42:01
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Jeśli uważasz, że piszesz w sposób, który ktoś może zrozumieć, to

JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

TWIN to tuner z PODWOJNA glowica TEGO SAMEGO TYPU.

Mam nadzieje, ze rozumiesz slowo podwojna?

Zadne tam Comba twinem nie beda, koniec kropka.

P.

Data: 2012-06-20 22:33:28
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrt5ho$ihd$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> A tu jest to, co chciales zeby TWINem bylo.

Jeśli uważasz, że piszesz w sposób, który ktoś może zrozumieć, to

JEsli nie rozumiesz to po co w ogole piszemy?

Miałem nadzieję, że jesteś w stanie napisać w miarę sensowny przekaz.

TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?
Czy jakieś źródła ją potwierdzają?
No offence, po prostu nie chciałbym używać nieświadomie złej terminologii.

Data: 2012-06-21 04:51:42
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

> TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?

Pokaz 'oficjalna' definicje.

Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu, a Ty dalej
swoje. Ciezko sie z Toba dyskutuje.

P.

Data: 2012-06-21 15:17:48
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jru98u$6oq$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> TWIN to tuner z PODWOJNA glowica

Tu się zgadzamy.

> TEGO SAMEGO TYPU.

To Twoja własna definicja?

Pokaz 'oficjalna' definicje.

No przecież właśnie Ty masz to zrobić, skoro chcesz się posługiwać definicjami.

Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu,

Nie posługuj się słowem "to", bo ono wypacza jasność Twojej wypowiedzi, a robisz to już po raz kolejny w tym wątku.
Skąd ktoś ma wiedzieć jakie "to" masz akurat na myśli?

Data: 2012-06-21 15:48:06
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

No przecież właśnie Ty masz to zrobić, skoro chcesz się posługiwać
definicjami.

Poczytaj sobie fora, instrukcje i co tam jeszcze.
Zawsze TWIN pojawia sie przy tunerach dwuglowicowych, tego samego typu.
I tak samo ja to widze i pisze Ci tu o tym od miesiaca.

TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z podwójna glowica tego samego typu, czego tu nie rozumiesz?

Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

> Juz druga osoba pisze, ze to tego samego typu,

Nie posługuj się słowem "to", bo ono wypacza jasność Twojej
wypowiedzi, a robisz to już po raz kolejny w tym wątku.  Skąd ktoś ma
wiedzieć jakie "to" masz akurat na myśli?

Jak narazie to tylko Ty nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze.

Chyba zaraz bede musial Ci narysowac zebys zrozumial.

P.

Data: 2012-06-21 18:32:13
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
podwójna glowica tego samego typu, czego tu nie rozumiesz?

A jaka jest różnica z punktu widzenia użytkownika?

Data: 2012-06-21 21:42:56
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jrvfnl$ssq$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z

Zgadza się.

tego samego typu

A co do tego są właśnie wątpliwości.

Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

Daruj sobie te epitety.
PLONK WARNING

> [...]

wiedzieć jakie "to" masz akurat na myśli?

Jak narazie to tylko Ty nie rozumiesz co sie do Ciebie pisze.

Ja rozumiem, z wyjątkiem tego, co piszesz Ty.
I nie tylko ja jak widać.

Data: 2012-06-21 20:04:39
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> TWIN to nie tuner z dwiema pojedynczymi glowicami, ani z trzema
> czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
> podwójna glowica

Zgadza się.

> tego samego typu

A co do tego są właśnie wątpliwości.

Alez nie ma zadnych. Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

I pomysl przez chwile dlaczego tych tunerow nie nazywa sie dual albo
combo.

> Teraz poprosze o 'oficjalna' definicje cwaniaku.

Daruj sobie te epitety.
PLONK WARNING

Oj biedactwo sie obrazilo :)

Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

P.

Data: 2012-06-22 08:32:32
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

A co do tego są właśnie wątpliwości.

Alez nie ma zadnych.

Brak wątpliwości cechuje zazwyczaj mądrych inaczej.

Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

Wiem co znaczy to słowo i wiem też, że chodzi o dwa niezależne tunery, a nie o rodzaj głowic.
Zwłaszcza, że są tunery, w których głowice są wymienne, jaką włożysz - taką masz.
Odbiornik nadal pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.
I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje prywatne zdanie.

P.

Data: 2012-06-22 10:48:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Zwłaszcza, że są tunery, w których głowice są wymienne, jaką włożysz -
taką masz.
Odbiornik nadal pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

Przy czym jeśli te głowice są różne, to raczej mówi się o combo niż o twinie.
Najwyraźniej język nie nadąża za niuansami techniki ;-)

Data: 2012-06-22 11:15:23
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js1bgf$2pf$1@polsl.pl...
[...]

Ale combo jest już jeśli odbiornik ma tylko jeden tuner, a jakoś trzeba tą pożyteczną funkcję odróżnić.

Najwyraźniej język nie nadąża za niuansami techniki ;-)

Najwyraźniej.
Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

Data: 2012-06-22 14:45:35
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Ale combo jest już jeśli odbiornik ma tylko jeden tuner, a jakoś trzeba
tą pożyteczną funkcję odróżnić.

O ile dobrze zrozumiałem, tuner to część odbiornika, która może "nastroić" głowicę na określony transponder/mux?
Pytam dlatego, że zwykle "odbiornik" i "tuner" używane są zamiennie.
Tak na dobrą sprawę to wystarczający jest tekst w stylu "odbiornik może nagrywać n programów z m głowic i wyświetlać k programów jednocześnie", ale przeciętny użytkownik pewnie tego nie rozumie i stąd skróty myślowe typu "combo", "twin", "semi-twin", "semi-combo" itp. ;-)

Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

To bardzo dobre pytanie ale niestety nie do mnie ;-)

Data: 2012-06-22 19:27:10
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js1pdf$sjo$1@polsl.pl...
[...]

Nie - to część odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Tylko po co robić z tego problem i posuwać się do epitetów?

To bardzo dobre pytanie ale niestety nie do mnie ;-)

Oczywiście, że nie do Ciebie, ale miałem nadzieję, że znasz odpowiedź i mnie uświadomisz, bo ponoć tylko ja nie kumam o co koledze biega.

Data: 2012-06-22 22:10:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie - to część odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

OK.
Innymi słowy, zależy gdzie "schodzą się" tory odbiorcze z różnych głowic. Jeśli przed tunerem - masz 1 program, jeśli za - w zasadzie dowolną liczbę ;-)

> Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Zastanawiam się tylko, czy "semi-twin" mimo wszystko nie mieści się w tej kategorii, a to zależy od tego jak się rozumie słowo "tuner". Ostatecznie w semi-twinie jest jedna głowica, jedna częstotliwość, a tylko różne strumienie audio-video mogą być kierowane na dysk i na TV.

Oczywiście, że nie do Ciebie, ale miałem nadzieję, że znasz odpowiedź i
mnie uświadomisz, bo ponoć tylko ja nie kumam o co koledze biega.

Niektórzy lubią brak siły argumentów zastępować siłą głosu ;-)

Data: 2012-06-22 22:49:52
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js2jg4$ohl$1@polsl.pl...
[...]

O ile masz jeden tuner.
Jak masz dwa (w jednym odbiorniku) to masz niezależny odbiór dwóch torów.

, jeśli za - w zasadzie
dowolną liczbę ;-)

> Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

Zastanawiam się tylko, czy "semi-twin" mimo wszystko nie mieści się w tej kategorii

Nie - to już właśnie kwestia softu, który umożliwia nagrywanie całego pasma (nie czepiać się nazewnictwa), a nie tylko jednego kanału z niego.
Lub nie umożliwia, gdy się programiście nie chciało oprogramować.

Data: 2012-06-23 09:35:50
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:10, Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

hmmm, coś tu chyba pomieszane.
głowica od dawna jest tunerem, czyli odbiornikiem.
widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako całość), a dla wielu
to chassis do którego montujemy głowice.
dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
bez kart telewizyjnych?
to ile programów odbieramy z jednej głowicy to w głównej mierze
sprawa softu, a tory odbiorcze schodzą się zawsze w tym samym
miejscu.

 > Dwie głowice+jeden tuner = jeden program w jednym czasie.

dwie głowice - dwa odbiorniki, więc nie ma sensownego ograniczenia
poza softem

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-23 10:08:40
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

widzę, że dla wielu tuner to skrzynka (jako całość), a dla wielu
to chassis do którego montujemy głowice.
dla mnie to płyta główna komputera, bo jak nazwać bazę do htpc
bez kart telewizyjnych?

Płytą główną.
A tuner to właśnie ta karta telewizyjna.
Która może być jednogłowicowa, lub dwugłowicowa.

????

Data: 2012-06-23 10:10:49
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:10, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik Cavallino napisał:
Nie - to część odbiornika, która może służyć do odbioru programów.
Żeby odbierać dwa programy, to trzeba mieć dwa tunery.

bzdura

Innymi słowy, zależy gdzie "schodzą się" tory odbiorcze z różnych
głowic. Jeśli przed tunerem - masz 1 program, jeśli za - w zasadzie
dowolną liczbę ;-)

dowolną liczbę z jednego transpondera i tyle ile jest w stanie
"przerobić" procesor

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-23 10:12:39
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe57a09$1@news.home.net.pl...
[...]

Bzdurą to jest mówienie "tuner" na cały odbiornik.

Data: 2012-06-22 18:09:25
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 10:48, Bartłomiej Zieliński wrote:

Przy czym jeśli te głowice są różne, to raczej mówi się o combo niż o
twinie.

no raczej. w sklepach nie mają z tą terminologią problemów

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 19:30:35
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe498b5$1@news.home.net.pl...
On 22.06.2012 10:48, Bartłomiej Zieliński wrote:

Przy czym jeśli te głowice są różne, to raczej mówi się o combo niż o
twinie.

no raczej. w sklepach nie mają z tą terminologią problemów

Jasne, ale chodzi o coś więcej niż combo/niecombo.

Data: 2012-06-22 15:19:24
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Brak wątpliwości cechuje zazwyczaj mądrych inaczej.

Ja nie mam watpliwosci np. do tego, ze 2+2 = 4
Jestem madry inaczej?
> Sprawdz sobie w slowniku co znaczy slowo twin.

Wiem co znaczy to słowo i wiem też, że chodzi o dwa niezależne

Wiesz, ze dzwonia ale nie wiesz w ktorym kosciele.

tunery, a nie o rodzaj głowic.  Zwłaszcza, że są tunery, w których
głowice są wymienne, jaką włożysz - taką masz.  Odbiornik nadal

To wtedy masz duala. Albo jesli wiecej wlozysz to sie jeszcze inaczej
nazywa. Chyba, ze dolozysz podwojna glowice to masz twina.
O ile masz miejsce w tunerze i sterowniki.

pozostaje ten sam i nadal ma dwa niezależne tunery.

> Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.

Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac. Ja podalem wczesniej juz swoja.

I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje
prywatne zdanie.

To po jaka cholere sie tak produkujesz?

P.

Data: 2012-06-22 17:37:07
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
To wtedy masz duala. Albo jesli wiecej wlozysz to sie jeszcze inaczej
nazywa. Chyba, ze dolozysz podwojna glowice to masz twina.

To ja jeszcze raz spytam, jaka jest różnica między dwiema głowicami a głowicą podwójną z punktu widzenia funkcjonalności?

Data: 2012-06-22 18:06:45
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 17:37, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik bufi napisał:
[...]

żadna.
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalność taka sama - dwa niezależne tory.

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 22:02:50
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik pawell32 napisał:
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalność taka sama - dwa niezależne tory.

W takim razie po co to rozróżniać?
Wychodzi na to, że dual=twin, oczywiście jeśli dual to dwie takie same głowice.

Data: 2012-06-23 09:39:37
Autor: pawell32
TVP 1 HD
On 22.06.2012 22:02, Bartłomiej Zieliński wrote:
Użytkownik pawell32 napisał:
albo masz dwa osobne moduły, albo jeden podwójny.
funkcjonalność taka sama - dwa niezależne tory.

nie wiem. jedyną podwójną głowicą jaką znam jest głowica do czarnego nbox`a, bo widocznie tak sobie zamówili.

W takim razie po co to rozróżniać?
Wychodzi na to, że dual=twin, oczywiście jeśli dual to dwie takie same
głowice.

to chyba nie ma większego znaczenia

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 12.1 - power of linux

Data: 2012-06-22 19:29:47
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

> Nadal nie widze 'oficjalnej' definicji.

Dopóki jej nie podasz, to możesz sobie beblać co chcesz.

Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ja podalem wczesniej juz swoja.

Ale Twoja mnie nie interesuje.
Interesuje mnie ogólnie przyjęta, albo w ogóle możesz dać sobie spokój z beblaniem.

I tak nie widzę powodów, dla których miałoby mnie interesować Twoje
prywatne zdanie.

To po jaka cholere sie tak produkujesz?

Ja tylko pytałem, to Ty rozpocząłeś produkcję jakichś własnych definicji i epitetów w czort wie jakim celu.
Obstawiam, że powód był prosty - nie zrozumiałeś pytania, albo nie znałeś odpowiedzi, więc trzeba było to przykryć wrzaskiem.

Data: 2012-06-22 18:36:04
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ale twierdzisz, ze sie myle. Wiec podaj swoja albo oficjalna.

Bo moze rzeczywiscie sie myle :)

> Ja podalem wczesniej juz swoja.

Ale Twoja mnie nie interesuje.

To jest ogolnie przyjete nazewnictwo. Ja to tylko powtarzam.

Interesuje mnie ogólnie przyjęta, albo w ogóle możesz dać sobie
spokój z beblaniem.

Ja tylko pytałem, to Ty rozpocząłeś produkcję jakichś własnych

Alez nie. To ty sie przyczepiles do tego, ze twin to nie jest podwojna
glowica tego samego typu skoro jest i tak od miesiaca sobie wmawiasz,
ze to nieprawda. Chociaz doskonale wiesz, ze twin ma zawsze glowice
tego samego typu. Inaczej nie bylby TWINEm.

definicji i epitetów w czort wie jakim celu.  Obstawiam, że powód był
prosty - nie zrozumiałeś pytania, albo nie znałeś odpowiedzi, więc
trzeba było to przykryć wrzaskiem.

Bo mnie zaczyna juz irytowac Twoja ignorancja.

EOT z mojej strony nara.

P.

Data: 2012-06-22 20:53:23
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:js2duk$c64$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> Zaraz, chwila. To Ty masz ja podac.

Nic takiego nigdy nie napisałem, a wręcz przeciwnie.

Ale twierdzisz, ze sie myle.

Również nic podobnego.
Każdy ma prawo mieć swoją definicję.
To samo dotyczy jej akceptacji przez innych.

To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i właśnie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

 Ja to tylko powtarzam.

[...]

Chyba pogubiłeś się w wątku, przeczytaj go jeszcze raz.
Zobaczysz, że to Ty go motasz od samego początku.

Walerianka lepiej pomoże od wrzasku.

Data: 2012-06-22 19:08:49
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

> To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i właśnie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

POszukaj sobie. masz bana na google?

> podwojna glowica tego samego typu

Chyba pogubiłeś się w wątku, przeczytaj go jeszcze raz.
Zobaczysz, że to Ty go motasz od samego początku.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
czy dziesiecioma pojedynczymi glowicami, tylko tuner z
podwójna glowica

Zgadza się.

tego samego typu

A co do tego są właśnie wątpliwości.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Post z wczoraj. Zacznij mi wmawiac, ze to nie ty napisales.

Dobra, teraz na serio eot bo meczyk leci.

P.

Data: 2012-06-22 21:43:59
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

> [...]

> To jest ogolnie przyjete nazewnictwo.

No i właśnie pytam o potwierdzenie tego ogółu.
Gdzie ten ogół zawarł swoje przyjęcie tego nazewnictwa?

Nie mam zamiaru za Ciebie udowadniać jakichś Twoich teoryjek.

> [...]

Post z wczoraj. Zacznij mi wmawiac, ze to nie ty napisales.

Oczywiście że ja.
Ale była mowa o jakimś przyczepieniu, więc poszukaj od początku - kto pytał, a kto się czepiał i czego.

Data: 2012-06-06 21:53:09
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqoajr$66d$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> TWIN to dwie takie same glowice, np 2x dvb-s2, albo 2x dvb-t

Skąd wziąłeś taką definicję?

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?

Mowa nie jest o tym co ja sądzę, tylko o tym skąd wziąłeś tą definicję.
Twin to taki tuner, w którym dwa tunery mogą NIEZALEŻNIE działać, dlatego pytam czy Twoje mogą.

Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?

Ale jakiego?

Data: 2012-06-06 20:01:21
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> Moglbys zapodac jakis link do takiego tunera?

Ale jakiego?

Takiego:

Data: 2012-06-06 22:06:28
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqocug$5su$1@inews.gazeta.pl...

Zapomniałeś chyba o swojej definicji, próbujesz ją w moje palce włożyć?

Cavallino wrote:

> [...]

Sadzis, ze jak bedziesz mial dvb-s2 i dvb-t to bedzie to TWIN?
(nie pisze teraz o 2x dvb-s2 i 2x dvb-t, zeby nie bylo)

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów mających dvb-s2 i dvb-t jest od groma, jeśli o to Ci chodziło.
Tyle, że nie wszystkie potrafią pracować niezależnie, czyli jako twin.
Pracuje ALBO głowica z dvb-s ALBO głowica z dvb-t.

Data: 2012-06-06 20:11:35
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów mających dvb-s2 i dvb-t jest od groma, jeśli o to Ci chodziło.

To sa tunery zwane Combo.

Tyle, że nie wszystkie potrafią pracować niezależnie, czyli jako twin.

To podaj linka do takiego ktory potrafi.

P.

Data: 2012-06-06 22:41:17
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqodhn$r2a$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

Czyli jakiego?
Bo to powyżej to jest pytanie, a nie opis tunera.

Tunerów mających dvb-s2 i dvb-t jest od groma, jeśli o to Ci chodziło.

To sa tunery zwane Combo.

Dokładnie.

Tyle, że nie wszystkie potrafią pracować niezależnie, czyli jako twin.

To podaj linka do takiego ktory potrafi.

Na przykład htpc.

Data: 2012-06-07 04:48:34
Autor: bufi
TVP 1 HD

Data: 2012-06-07 04:51:39
Autor: bufi
TVP 1 HD

Data: 2012-06-07 05:01:23
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

Na przykład htpc.

Jesli juz sie tak czepiamy to mi chodzilo o tuner a nie
o komputer.

P.

Data: 2012-06-07 08:59:20
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqpcj3$avd$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> To podaj linka do takiego ktory potrafi.

Na przykład htpc.

Jesli juz sie tak czepiamy to mi chodzilo o tuner a nie
o komputer.

Przez to że kupiłem htpc, zainteresowanie tunerami ograniczyłem.
Ale googiel tak na szybko wypluwa np. Azbox HD+ z dwoma głowicami dvb-s2 i dvb-t

Data: 2012-06-07 07:52:52
Autor: bufi
TVP 1 HD
Cavallino wrote:

> [...]

Przez to że kupiłem htpc, zainteresowanie tunerami ograniczyłem.
Ale googiel tak na szybko wypluwa np. Azbox HD+ z dwoma głowicami

To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

P.

Data: 2012-06-07 14:34:00
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "bufi" <bufi@pl.de> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqpmkk$43n$1@inews.gazeta.pl...
Cavallino wrote:

> [...]

To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

Właśnie przy nim znalazłem info o niezależnej pracy obu tunerów (w kilku miejscach).
A udowadniać nic Ci nie zamierzam, interesuje Cię - to sam sobie szukaj informacji.

Data: 2012-06-07 19:33:06
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
To teraz udowodnij, ze mozna nim nagrywac z satelity ogladajac
jednoczesnie cos innego z naziemnej. Albo na odwrot.

Działa na Enigmie2? Jeśli tak, to powinien. Nawet AB IPBox 9900HD+ tak potrafi. Potrafi nawet nagrywać jednocześnie z obu głowic i mimo to można dalej oglądać z którejkolwiek z nich.

Data: 2012-06-07 19:00:47
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Thu, 07 Jun 2012 19:33:06 +0200, Bartłomiej Zieliński napisał(a):

Działa na Enigmie2? Jeśli tak, to powinien. Nawet AB IPBox 9900HD+ tak potrafi. Potrafi nawet nagrywać jednocześnie z obu głowic i mimo to można dalej oglądać z którejkolwiek z nich.

Pod warunkiem oczywiście, że chcesz oglądac program z tych samych
transponderów, z których jest nagrywanie. I nie tylko nagrywanie - tuner potrafi jeden program nagrywać, jeden
wyświetlać na telewizorze a jeden na przykład "pchać" do sieci lokalnej.

Data: 2012-06-07 22:13:56
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqqokj$vf6$7@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Teoria czy praktyka?
Bo wyszukująć dla bufiego te twin tunery, których tak pragnął, widziałem wpisy na forach, że niekoniecznie to działa prawidłowo, dotyczyły chyba właśnie IP Box.

Data: 2012-06-07 22:26:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Teoria czy praktyka?

Praktyka - IPBox 9900HD+ produkcji ABCom. Można nagrywać w sumie do 5 programów z max. 2 wymiennych głowic. W czasie nagrywania można oglądać inny program z tej samej głowicy - w ramach tego samego transpondera sat. lub muxa, można też oglądać z drugiej głowicy.

Biorąc pod uwagę, że inne tunery z Enigmą2 (np. VU+, ET9000, Dreamboxy itp.) mają lepsze wyposażenie sprzętowe i lepiej dopracowany soft, spodziewam się, że także sobie radzą. Przykładowo, gdzieś czytałem, że VU+ Ultimo (3 wymienne głowice) może nagrywać max. 8 programów jednocześnie.

Ale jest też starszy model IPBox'a, a ponadto tunery o tej nazwie AFAIR produkuje też ktoś inny (nie pamiętam dokładnie), być może stąd zamieszanie.

Data: 2012-06-07 22:34:21
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqr2ph$nvb$1@polsl.pl...
[...]

Czyli bufi powinien być usatysfakcjonowany.
Może mniej tym, że przepłacił, skoro jego tuner kosztował podobnie, a opcji twin tuner nie posiada. ;-)

Data: 2012-06-07 19:30:19
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
a ja pisalem o tunerze, nie wiem jak to nazwac dwutunerowy,
dwuglowicowy? I nie jest to z pewnoscia TWIN, bo mam dwa tunery,
(glowice) dvb-s2 i dvb-t.

Combo.

Data: 2012-06-07 19:28:54
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro nagrywają z jednej, a z drugiej oglądasz, to to jest właśnie TWIN
tuner.

Może też być semi-twin, tzn. nagrywasz i oglądasz z tej samej głowicy (de facto z tego samego transpondera DVB-S/S2 lub MUX-a DVB-T). Tunery z Enigmą to potrafią.

Data: 2012-06-07 22:12:08
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jqqocm$vf6$5@polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Skoro nagrywają z jednej, a z drugiej oglądasz, to to jest właśnie TWIN
tuner.

Może też być semi-twin, tzn. nagrywasz i oglądasz z tej samej głowicy

Zgadza się, nawet miałem kiedyś takiego.
Ferdek DF-9000.

Data: 2012-06-05 20:19:43
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 19:44, Waldek Godel pisze:
[...]

Wlutowac tuner od BSLA

http://allegro.pl/nbox-podwojna-glowica-bsla-bska-ostatnie-sztuki-i2381142791.html

Data: 2012-06-05 19:42:10
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Tue, 05 Jun 2012 20:19:43 +0200, JurekD napisał(a):

Wlutowac tuner od BSLA

http://allegro.pl/nbox-podwojna-glowica-bsla-bska-ostatnie-sztuki-i2381142791.html

No to podliczmy:
BSKA - 181 zł (najtańsza oferta na alledrogo z dostawą)
przeróbka - 153 zł (najtańsza oferta na alledrogo)
głowica  - 159,50
razem prawie 500 zł za grzebany używany tuner bez żadnej gwarancji i ze
słabym wsparciem. Dosyć cienko to wygląda.
Wolałbym poszukać używanego Vu Duo, może się jakiś VU Uno trafi (są już do
nich moduły podwójnych głowic. Mają porzadny wyświetlacz i całkiem dobre wsparcie.

BSKA ma sens, jak ktoś już z tym został po używaniu TnK, to owszem. Przy zakupie od nowa już niespecjalnie.

Data: 2012-06-06 09:21:15
Autor: BaX
TVP 1 HD
[...]

Bez sensu liczenie bo brakuje tu jeszcze czegoś na co będziesz nagrywał, za 600zł kupujesz czarny tuner z dwoma głowicami i dyskiem 250gb /co przy obecnych cenach HDD też ma znaczenie/ Działa wszystko co ma działać i na co pozwala sprzęt. Dyskusyjne jedynie pozostaje pochodzenie tych konkretnie boxow ale dla kogoś kto wie do czego to SIĘ UŻYWA jest to myśle bez znaczenia.

Data: 2012-06-06 12:16:49
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 09:21:15 +0200, BaX napisał(a):

[...]

Może rozmawiajmy o legalnym sprzęcie, ok?
Dysku nie policzyłem, bo do tunerów linuxowych też trzeba dokupić. Choć do
BSKA trzeba by policzyć albo wentylator, albo zewnętrzną obudowę.

Data: 2012-06-06 14:57:19
Autor: BaX
TVP 1 HD
[...]

Te tunery eNkowe zostały 'rozpracowane' tylko w jednym celu, to że białe trafiają na rynek legalnie bo się ich 'n' pozbywa, a czarnych nie - nic nie zmienia. Podany przykład modyfikacji tunera o dodatkową głowicę też w takim razie jest wielce dyskusyjny bo ta podwójna głowica pochodzi z czarnego boxa. To czy tuner czarny czy biały nie ma znaczenia, oba przeznaczenie mają jedno - tani tuner do sharingu. A, że białe są dostępne legalnie tylko napędza maszynke.

Dysku nie policzyłem, bo do tunerów linuxowych też trzeba dokupić. Choć do
BSKA trzeba by policzyć albo wentylator, albo zewnętrzną obudowę.

Nie trzeba, wystarczy do środka włożyć dysk 2.5" zamiast 3.5".

Data: 2012-06-06 09:23:00
Autor: BaX
TVP 1 HD

Wolałbym poszukać używanego Vu Duo, może się jakiś VU Uno trafi (są już do
nich moduły podwójnych głowic.

Aha, te używane mają gwarancje?

Mają porzadny wyświetlacz i całkiem dobre wsparcie.

Czarne też mają porządny wyświetlacz i całkiem dobre wsparcie.

Data: 2012-06-06 12:17:43
Autor: Waldek Godel
TVP 1 HD
Dnia Wed, 6 Jun 2012 09:23:00 +0200, BaX napisał(a):

Aha, te używane mają gwarancje?

Bardzo często. Może już nie tak długą, ale jakieś pół roku do 10 miesięcy
się trafi, skoro przychodzą z dwuletnią (w zalezności od sprzedawcy)

Mają porzadny wyświetlacz i całkiem dobre wsparcie.

Czarne też mają porządny wyświetlacz i całkiem dobre wsparcie.

tylko są nielegalne

Data: 2012-06-05 20:30:55
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

[...]

I to ma się zmieścić w 150 zł z lutowaniem, skoro sama karta kosztuje 145?

Chyba powinieneś napisać, że OD 150 zeta, a nie DO 150.

Data: 2012-09-23 18:07:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jqlcad$4tu$1@inews.gazeta.pl

sprzętu?  Bo jak rozumiem o to chodziło pytajšcemu.
Pewnie wydałeœ pod 2000?

Wydalbym wiecej gdybym kupil to cos na Atomie.

Atom mnie kosztował około 750 złotych.
PóŸniej dokupiłem dysk Seagate za około 240 złotych.
Serwis dorzucił duży akumulator -- starcza na 9 oszczędnych
godzin albo na 5 przeciętnych... Dorzuciłem smartfon z odbiornikiem
GPS oraz karta Aero2 i zainstalowałem gadajšcš mapę, dzięki czemu mam:

 () nawigację na dużym (10,1 cala) ekranie :)
 () przenoœnego PeCeta (lekkiego -- nieco ponad 1 kilogram;
    ponadto długo trzymajšcego na akumulatorze)
 () awaryjnš ładowarkę do smartfonu
 () tam, gdzie jest net z Aero2, mam dostęp do netu
    (smartfon odbiera dostęp z Aero2 i nadaje po WiFi)
 () duży skład na pliki (500 GB)
 () przenoœny odbiornik DVB-T (ale już bez HD)
 () zapasowy komputer (na wypadek padnięcia notebooka)

[...]

Ja kupiłem kilka lat temu nagrywarkę stacjonarnš -- jest bezwartoœciowa,
choć kosztowała 600 złotych. Netbook jest wykorzystywany raczej często,
ale ze smartfonem przegrywa niemal pod każdym względem. Lepiej wyglšda
tylko dlatego, że ma:

 -- duży dysk
 -- dobry akumulator
 -- duży ekran...

Mam nadzieję, że kolejnego PeCeta już nie kupię.
Smartfony, tablety, Android, dotykowe ekrany, ARMy...

Gatesa komputer -- do œmietnika!

Data: 2012-06-05 18:24:30
Autor: JurekD
TVP 1 HD
W dniu 2012-06-05 18:08, Cavallino pisze:

> [...]

sprzętu?
Bo jak rozumiem o to chodziło pytajšcemu.

nbox bska 150 zeta w promocji byly

Data: 2012-06-07 19:25:15
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Z ciekawości zapytam, jaki model?

Data: 2012-06-20 15:43:52
Autor: bufi
TVP 1 HD

Użytkownik bufi napisał:
> Podobny rebus mialem. Rozwiazalem go inaczej. Kupilem se tuner
> stacjonarny na linuksie z dwiema glowicami dvb-s2 i dvb-t.

Z ciekawości zapytam, jaki model?

GigaBlue HD800 SE Combo.

Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.
I dlatego do TWINa, temu tunerowi troche daleko. Combo i tak mi w
zupelnosci starcza.

p.

Data: 2012-06-20 18:01:16
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

Nawet jeśli są to programy z tego samego transpondera/muxa?

Data: 2012-06-20 18:46:42
Autor: bufi
TVP 1 HD

Użytkownik bufi napisał:
> Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos
> innego.

Nawet jeśli są to programy z tego samego transpondera/muxa?

Pewnie mozna, nie sprawdezalem, Tylko co z tego, ze mozna?
Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

P.

Data: 2012-06-21 09:06:25
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP 1 HD
Użytkownik bufi napisał:
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos
innego.
Nawet jeśli są to programy z tego samego transpondera/muxa?
Pewnie mozna, nie sprawdezalem.

To jak nie sprawdzałeś, to nie mów, że nie można.

Tylko co z tego, ze mozna?
Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

Nie każdy. Tylko taki, który jest - przepraszam Waldku za użyte określenie - semi-twin.

Data: 2012-06-21 15:21:58
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jruh5h$ccs$2@polsl.pl...
Użytkownik bufi napisał:
[...]

Np. Sagem Cyfry tego nie potrafi.

Data: 2012-06-21 16:00:58
Autor: bufi
TVP 1 HD
Bartłomiej Zieliński wrote:

> Tylko co z tego, ze mozna?
> Takie rzeczy to i zwykly pojedynczy tuner potrafi.

Nie każdy. Tylko taki, który jest - przepraszam Waldku za użyte określenie - semi-twin.

Obawiam sie, ze to kwestia softu, nie sprzetu.

P.

Data: 2012-06-20 19:07:21
Autor: Cavallino
TVP 1 HD

Użytkownik bufi napisał:
> [...]

Oczywiscie moge ogladac z satki a nagrywac z naziemnej.
Ale nie moge np. ogladac naziemnej i nagrywac z naziemnej cos innego.

Nawet z tego samego muxa?
No to kicha.....

Data: 2012-09-23 17:52:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
TVP 1 HD

"bufi" jqla3g$akl$1@inews.gazeta.pl

[...]

Nie mylisz się -- bez programów zewnętrznych nie można zmienić.
Ja, zanim kupiłem netbook, nauczyłem się zmieniania -- do dziœ
nie zmieniłem ani razu. W smartfonie (Android 2.x.x) choć bardzo
łatwo zmienić -- nie zmieniam. W desktopie (W9x, WXP i różne
Linuksy) zmieniałem często, w notebooku (WXP) od niepamiętnych
czasów nie zmieniam... Po co?!

[...]

Ja właœnie teraz wracam do oglšdania TV -- stšd i ten post...
Często oglšdam TV... ;) Zamierzam też zbudować antenę -- lub
kupić za 3 dychy...

Wczesniej mialem SKY Stara HD2 w stacjonarnym ale sie spalil.

Data: 2012-09-23 20:38:26
Autor: mbut
TVP 1 HD

[...]

Mozesz mi podać linka gdzie oglšdasz TV?
dzięki

TVP 1 HD