TVP Historia - dla kogo nadają?

Data: 2010-02-02 10:45:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
TVP Historia - dla kogo nadają?
Witam,

o ile wiem, to polskie platformy ciągną z Hotbirda, a TVP Historia
wylądowała na Astrze. Czemu? Dla kogo oni nadają?

BTW: Jakimś cudem n ma to w ofercie. Jak, skoro n też jest z hotbirda?
--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 11:18:04
Autor: Leonid2009
TVP Historia - dla kogo nadają?
Np dla mnie bo mam zeza.

Leonid2009

Data: 2010-02-02 12:01:46
Autor: pawell32
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
[...]

tvp historia jest na hb i astrze, z tym, Ĺźe na astrze idzie bez kodu.

--
pozdrawiam. pawell32
Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

Data: 2010-02-02 12:06:53
Autor: adresss
TVP Historia - dla kogo nadajš?
On Tue, 02 Feb 2010 10:45:10 +0100, Przemysław Adam Śmiejek
<niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

odbiora sobie z astry i nadadza sobie na hotbirda....

zrob sobie zeza (zainstaluj dodatkowy konwerter na Astre) i tez
bedziesz mial. Generalnie to platformy z definicji od samego startu
(np. n-ka/tnk) powinni promowac dwu-pozycyjnosc, aby abonent z
definicji powinien byc wyposazony 2 konwertery. Poza tym daje to
operatorowi lepsza karte przetargowac z SES/Eutelsatem, aby nie
podskakiwali z cenami za transpondery. To tak mniej wiecej jak z gazem
i GAzpromem. Jakby Polska miala alternatywne kierunki, to bylyby inne
rozmowy.

--
ThinkXtra

Data: 2010-02-02 12:15:42
Autor: pawell32
adresss@poczta.pl pisze:
.. Generalnie to platformy z definicji od samego startu
(np. n-ka/tnk) powinni promowac dwu-pozycyjnosc, aby abonent z
definicji powinien byc wyposazony 2 konwertery.

nie zawsze to są małe koszta. patrzysz tylko poprzez pryzmat
klienta indywidualnego z anteną za oknem

  Poza tym daje to
operatorowi lepsza karte przetargowac z SES/Eutelsatem, aby nie
podskakiwali z cenami za transpondery.

to na pewno, bo troszkę kanałów się powtarza

Data: 2010-02-02 12:30:59
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

<niechce@spamu.pl> wrote:

[...]

Się nie da, z tego co się dowiadywałem. Albo bliźniak, albo zezowanie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 12:37:02
Autor: pawell32
[...]

a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?
i dlaczego się nie da?

Data: 2010-02-02 12:49:53
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-02-02 12:37, pawell32 pisze:
[...]

Dwie przeciwne opcje.

i dlaczego się nie da?

Nie wiem, tak sprzedawca mówił, że nie ma zezujących bliźniaków. Może
się mylił, nie jestem specjalistą. Ledwie sam zainstalowałem na razie
pojedynczy. Z bliźniakiem pewnie się wyłożę.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 13:15:52
Autor: pawell32
TVP Historia - dla kogo nadajš?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?

Dwie przeciwne opcje.

zacznij czytać ze zrozumieniem

i dlaczego się nie da?

Nie wiem, tak sprzedawca mówił, że nie ma zezujących bliźniaków. Może
się mylił, nie jestem specjalistą. Ledwie sam zainstalowałem na razie
pojedynczy.

bzdur nagadał.
Konwertera typu Twin (jak nazywasz bliźniak) - podwójny,
czyli dwa konwertery w jednej obudowie. stosuje się go na dwa odbiorniki
lub np do dekoderów z podwójna głowicą.
Tobie potrzeba monoblock - czyli dwa w jednej obudowie z przełącznikiem
diseqc. konwertery są ustawione do odbioru na różnych kątach - np. jeden
na hb drugi na astre.
zez - to osobno uchwyt, drugi konwerter i osobno przełącznik - zaleta,
niezależne ustawienie dwóch konwerterów.

> Z bliźniakiem pewnie się wyłożę.

dlaczego, różnica tylko w ilości wyjść

Data: 2010-02-02 13:31:06
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-02-02 13:15, pawell32 pisze:
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?
Dwie przeciwne opcje.
zacznij czytać ze zrozumieniem

przecie to robię, w przeciwieństwie do ciebie.

[...]

No właśnie. I wg sprzedawcy nie ma konwertera typy Twin (skoro nie
lubisz bliźniak) będącego jednocześnie monoblockiem.

zez - to osobno uchwyt, drugi konwerter i osobno przełącznik - zaleta,
niezależne ustawienie dwóch konwerterów.

Aha, czyli do jednego talerza miałbym zamontować osobny uchwyt z osobnym
twinem. Słabo widzę, żebym sam takiego pajączka wygenerował i jeszcze
ustawił właściwie wszystko na satelitę.

Z bliźniakiem pewnie się wyłożę.
dlaczego, różnica tylko w ilości wyjść

No w sumie tak, ale nie wiem czy obroty mi wyjdą tak łatwo :D Zobaczymy
jak się ociepli.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 13:37:43
Autor: pawell32
TVP Historia - dla kogo nadajš?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

przecie to robię, w przeciwieństwie do ciebie.

to widać. patrz niżej

[...]

a to co?
http://www.allegro.pl/item893270785_konwerter_monoblock_twin_blueline_najtanszy_8571.html

[...]

po co twin? potrzebujesz wy na drugi tuner?

Słabo widzę, żebym sam takiego pajączka wygenerował i jeszcze
ustawił właściwie wszystko na satelitę.

dlatego lepiej monoblocka.
jeżeli masz typową czaszę od operatora (plastik) to zez jest ciężko zamontować, jak w dodatku to tylko 60 cm to monoblock też bez dobrego ustawienia anteny nie będzie prawidłowo odbierał, ale zawołasz kogoś z miernikiem to Ci ustawi

Data: 2010-02-02 13:45:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-02-02 13:37, pawell32 pisze:
[...]

Nie wiem. Napisałem, że wg sprzedawcy i że to nie moja branża.

Jak takie coś działa? Bo przecie satelity są od siebie oddalone i pod
innym kątem, więc co daje taki monoblock? Jak się reguluje ustawienia na
konkretne satelity?

[...]

No. Przecie go inaczej nie podłączę.

[...]

No ktoś z miernikiem to chyba wydatek rzędu 300zł. :( Kiedyś tak się
dowiadywałem :(

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 13:52:54
Autor: pawell32
[...]

obudowa jest tak wykonana, że są przesunięte tak tak zamocowane dwa
obok siebie, uwzględniając kąt.
niestety są zwykle dedykowane do czasz 85 cm, nie ma regulacji.

[...]

jak potrzebujesz podłączyć dwa tunery to potrzebujesz ten co podałem, co
niby takiego niema ;-)

No ktoś z miernikiem to chyba wydatek rzędu 300zł. :( Kiedyś tak się
dowiadywałem :(

przesadzasz. ja biorę 50 zł, a inni biorą podobnie.
bynajmniej na moim terenie.

Data: 2010-02-02 13:55:50
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-02-02 13:52, pawell32 pisze:
Przemysław Adam Śmiejek pisze:
No. Przecie go inaczej nie podłączę.
jak potrzebujesz podłączyć dwa tunery to potrzebujesz ten co podałem, co
niby takiego niema ;-)

No ale i tak mi nie spasuje do czaszy mówisz?
Więc muszę czaszę, konwerter + montera?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 14:04:16
Autor: pawell32
[...]

bo widzisz, nie chcę być złośliwy, ale udowadniasz wyższość cp,
ale by oglądać ten kanał musisz sporo zainwestować ;-)

prawidłowo to zaczyna się od tego na czym nam zalezy, potem antena...
ale nie przejmuj się, jak zależy Ci to zamów konwerter, załóż, jak Ci nie wyjdzie zawołasz montera.
jak będzie uczciwy to od razu powie Ci czy da rade na tej czaszy czy nie. jak nie da razy może nie weźmie kasy, albo dużo mniej.
montowałem na takich małych i jakoś to chodzi.

Data: 2010-02-02 14:17:03
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-02-02 14:04, pawell32 pisze:
[...]

E? przecie o całkiem czym innym rozmawiamy sobie. Wątek o CP to był
obok, tu rozmawiamy o tym, jak se dołożyć do CP kanały z Astry. A to
akurat w każdej platformie to samo wychodzi, bo wszystkie są na Hotbirda.

prawidłowo to zaczyna się od tego na czym nam zalezy, potem antena...
ale nie przejmuj się, jak zależy Ci to zamów konwerter, załóż, jak Ci
nie wyjdzie zawołasz montera.

No ale mówisz, że ten konwerter musi mieć dużą czaszę. Więc po co mam
wywalać 120zł na konwerter? Zwłaszcza, że kurde, właśnie dałem 80zł za
bliźniaka.

jak będzie uczciwy to od razu powie Ci czy da rade na tej czaszy czy
nie. jak nie da razy może nie weźmie kasy, albo dużo mniej.
montowałem na takich małych i jakoś to chodzi.

No to już Cię nie rozumiem. Da się czy nie? :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 14:30:19
Autor: pawell32
[...]

jedna tv Farvał jest na astrze ;-)

No ale mówisz, że ten konwerter musi mieć dużą czaszę.

powinien, ale działają też na mniejszych

Więc po co mam
wywalać 120zł na konwerter? Zwłaszcza, że kurde, właśnie dałem 80zł za
bliźniaka.

pospieszyłeś się.

No to już Cię nie rozumiem. Da się czy nie? :D

da się. nie dam Ci 100% gwarancji bo małych czasz prawie nie używam,
ale montowałem monobloki na 60 cm.
naprawdę nie wiem co Ci poradzić. pozostaje pokombinować z dodatkowym uchwytem i przełącznikiem. jak się domyślam pojedynczy konwerter masz w zapasie.
http://www.allegro.pl/item895779428_zez_uniwersalny.html
http://www.allegro.pl/item893935899_przelacznik_diseqc_2_1_hdsat_v_2_0_gwarancja.html

Data: 2010-02-02 14:36:19
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-02-02 14:30, pawell32 pisze:
[...]

A co to? Nie bardzo mi się znajduje.

[...]

nie wiem czy aż tak mi zależy. Muszę przejrzeć listę kanałów z Astry.
A jak dekoder polsatu? Będzie wtedy współpracował z czymś takim?

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 15:06:50
Autor: pawell32
TVP Historia - dla kogo nadajš?
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

A jak dekoder polsatu? Będzie wtedy współpracował z czymś takim?

tak, wszystkie współpracują

Data: 2010-02-02 18:58:57
Autor: LEHKO

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hk91to$s7u$2news.interia.pl...

[...]

Kup sobie poprostu monoblocka czyli bedzie odbieral  HB i Astre, ewentualnie monoblocka TWIN'a jeżeli chcesz odbierac astre oraz HT na 2 dekoderach, bądz jednym z podwójną głowica. Osobiście u rodziców zamontowałem monoblocka single na antenie 60 N i wszystko smiga nawet jak sa deszcze, sniegi itd jakość sygnalu HB cos okolo 60 z astry ok 30. Fakt ze ustawilem konwerter z naciskiem na wiekszy sygnal z HB bo z astry tylko tv TRWAM sie oglada. Podejżewam ze na 80cm nie musialbym szukac kompromisu. Sory ale nie używam okreslen typu blizniak, czworaczki, czescioraczki itd...

Pozdrawiam

Data: 2010-02-02 22:10:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 2010-02-02 18:58, LEHKO pisze:
[...]

Tylko jak to się ustawia? Bo tu montowałem na czuja. Antenę ustawiłem
mniej więcej na kąt 31, konwerter przekręcony w bok i tak długo kręciłem
anteną na boki, aż się pojawił pasek na dekoderze. Tylko jak przełączę
przecież dekoder na innego satelitę, to wtedy znów stracę synchronizację
z pierwszym. Takie ustawienie, żeby łapało oba pewnie dość trudne jest :(

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 22:19:59
Autor: pawell32
[...]

ale przy odrobinie cierpliwości możliwe.
najpierw ustawiasz hotbirda, potem astre.
diseqc a - konwerter główny (czyli na hb)
diseqc b - boczny na astre.

--
pozdrawiam. pawell32
fedora 11, gnom, compiz-fusion

Data: 2010-02-02 22:24:16
Autor: LEHKO

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:hka2p0$cej$1news.interia.pl...
[...]

Jezeli masz juz ustawiona antene na satelite HB, to tylko zakladasz konwerter monoblock, w ustawieniach wlaczasz obsluge diseqc, ustawiasz w dekoderze ktory LNB na hotbird ktory na astre i wszystko. W skrocie zamontuj monoblocka i przekrec go mniej wiecej tak jak single masz zalozony, wtedy HB zlapiesz a astre dostroisz krecac konwerterem, oczywiscie kosztem jakosci z HB. Konwerter HB musi byc przekrecony iles tam stopni w zaleznosci od polozenia w europie i jezeli go przekrecasz to automatycznie drugi lnb ktory powinien lapac astre ucieka nam z ogniskowej ktora daje nam antena na astre, dlatego trzeba zlapac jakis sensowny kompromis.

Data: 2010-02-02 23:21:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-02-02 22:24, LEHKO pisze:
[...]

Już się umówiłem z lokalnym monterem, że jednak ZEZa mi założy i dwa
bliźniaki. Mówi, że tak będzie bezpieczniej i że monoblok wymaga czaszy
80. W sumie cenowo wyjdzie 150zł, więc ujdzie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 13:11:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik pawell32 napisał:
a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?

Bliźniak to być może konwerter typu Twin?

Data: 2010-02-02 13:14:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

W dniu 2010-02-02 13:11, Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik pawell32 napisał:
a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?

Bliźniak to być może konwerter typu Twin?

No Twin to po angielsku bliźniak, prawda?
Więc żadne być może.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2010-02-02 13:23:41
Autor: pawell32
[...]

jakbyś czytał ze zrozumieniem to byś wiedział, że nie pytałem o to,
tylko o kontekst.
przedmówca podał Ci przepis, a Ty piszesz, sprzedawca powiedział
że się nie da tylko .....

Data: 2010-02-02 16:51:43
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
No Twin to po angielsku bliźniak, prawda?

Prawda.

Więc żadne być może.

Napisałem "być może", bo nie wiem co miał na myśli fachowiec - zgaduję tylko.

Data: 2010-02-02 13:16:59
Autor: pawell32
TVP Historia - dla kogo nadajš?
Bartłomiej Zieliński pisze:
Użytkownik pawell32 napisał:
a co to wg Ciebie bliźniak a co zezowanie?

Bliźniak to być może konwerter typu Twin?

tak, to jest dosłowne tłumaczenie, ale nie o to mi chodziło

Data: 2010-02-03 14:27:45
Autor: Wojciech Apel
[...]

To jest jedna optyka - możliwe, że słuszna.

Ale może tez być inna. Te trzy platformy zajmują już taką część HB, że mogą Eutelsatem umówić się na długoletnią umowę lojalnościową, w której gwarantowana będzie nie tylko cena ale niemożliwość pojawienia się miejsca na platformę czwartą (i piątą).

W polskiej kulturze biznesowej więcej jest oligopoli niż rzeczywistej konkurencji. Jak na rynku jest 3, 4 graczy to nie potrzeba nawet robić zmowy cenowej - wystarczy się obserwować i nie kopać.

A tak - będą spierać dwupozycyjność a potem przyjdzie jakiś hamerykanin i uruchomi tam 30 kanałów. Po co im to?

W.

Data: 2010-05-03 10:37:36
Autor: Remek
TVP Historia - dla kogo nada ją?
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

TVP Historia wylądowała na Astrze. Czemu?

Ponieważ Astra ma lepsze transpondery. 2/3 kanałów na HotBird jest nadawanych z fatalną jakością.

Dla kogo oni nadają?

O co Ci chodzi?

Remek

TVP Historia - dla kogo nadają?