TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010

Data: 2010-08-05 09:08:08
Autor: ChieftainY2k
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010
FYI:

"Jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010"

http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/kierowcy-i-rowerzysci-2-viii-2010/2287921

--
ChieftainY2k
"You pick a job you love, you never work in life"

Data: 2010-08-05 08:21:50
Autor: Bartosz Zaborowski
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010
On Thu, 05 Aug 2010 09:08:08 +0200, ChieftainY2k wrote:

FYI:

"Jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010"

zastanawia mnie, kiedy ostatni raz prowadzacy program jechal uzytkowo na rowerze;)
A ciekawostki zwiazane z pierwszenstwem na przejezdzie rowerowym chyba tylko narobia zametu w glowach widzow;/

--
pozdrawiam,
bart

Data: 2010-08-05 10:45:22
Autor: MadMan
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010
Dnia Thu, 5 Aug 2010 08:21:50 +0000 (UTC), Bartosz Zaborowski
napisał(a):

A ciekawostki zwiazane z pierwszenstwem na przejezdzie rowerowym chyba tylko narobia zametu w glowach widzow;/

Jakie ciekawostki? Przecież rowerzysta ma takie pierwszeństwo. Co prawda
takie przepuszczanie jak pokazał nie jest wymagane, ale gdy już się
kierowca zatrzyma - inni także powinni się zatrzymać. Inaczej 350 zł i 8
punktów karnych. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-05 12:12:43
Autor: Piotr M

napisał(a):

[...]

To albo ma pierwszeństwo, albo "takie przepuszczanie jak pokazał nie jest  wymagane"..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-08-05 12:33:39
Autor: arturbac
W dniu 2010-08-05 12:12, Piotr M pisze:
To albo ma pierwszeństwo, albo "takie przepuszczanie jak pokazał nie
jest wymagane"..

Polecam zachować się tak jak kierowcy na filmie na jakims przejezdzie w
Holandi -> gwarantowane skasowanie rowerzysty i olbrzymie problemy za
przejechanie go na przejezdzie rowerowym.

Data: 2010-08-05 20:35:22
Autor: Piotr M
Dnia 05-08-2010 o 12:33:39 arturbac <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl>  napisał(a):

[...]

Nie byłem (tylko przejazdem) ale potrafię sobie wyobrazić. Za to  najeździłem się kiedyś po całych Niemczech to kultura przepuszczania ludzi  tam, a u nas, to wielka przepaść. Po prostu znaczna część polskich  kierowców ma cały świat w tyłku jadąc sobie ulicą. Zjawisko takie, co  wystarczy pieszy podchodzi do pasów i już samochód się zatrzymuje, to jest  u nas abstrakcja. A nawet jak nie ma pasów i pieszy stoi chwilkę przy  krawędzi i ktoś się zatrzymuje, to u nas już kosmos i to nieskończony :)

Data: 2010-08-07 22:33:04
Autor: Silinde RingĂŤril
W dniu 2010-08-05 20:35, Piotr M pisze:
[...]
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
http://tnij.org/huxb
:-)

SR
--
http://qck.pl/Rc
Ze wszystkich uprzedzeń naprawdę niebezpiecznym jest

Data: 2010-08-05 09:39:44
Autor: Piotr M
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010
Dnia 05-08-2010 o 09:08:08 ChieftainY2k  <ChieftainY2k_nospam@nospam_gmail.com> napisał(a):

FYI:

"Jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010"

http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/kierowcy-i-rowerzysci-2-viii-2010/2287921

Min.4
W przypadku "Przejazdu dla rowerzystów" to rowerzyści mają pierwszeństwo?  Tak zrozumiałem - powiedział "ustępuję im pierwszeństwa", "byłem jedyny co  uwzględnił pierwszeństwo przejazdu dla rowerzystów na przejeździe dla  rowerów" Przecież tam był dla kierowców znak informujący (D-6a)

Min.7
"Fatalnie i zupełnie bez sensu jadą ci rowerzyści". A co, mają skręcić i  wjechać pod koła? Bezpieczniej jest na pasach niestety.

Parkującym na drodze rowerowej wyjątkowo słabo trzymają się lusterka ;)

BTW.
Na Kryspinów dojazd ulicą Królowej Jadwigi to przecież obopólna męczarnia.  Najlepiej z drugiej strony Lasku Wolskiego (tylko że tam trzeba się obok  A4 przecisnąć), albo przez Lasek :)

Data: 2010-08-05 12:48:04
Autor: bans
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kiero wcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010
W dniu 2010-08-05 09:08, ChieftainY2k pisze:
FYI:

"Jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzy�ci, odcinek 2 VIII 2010"

http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/kierowcy-i-rowerzysci-2-viii-2010/2287921

Nie wiem, po czyjej stronie jest ten gość, który prowadzi samochód, ale nie potrafi nawet trzymać poprawnie kierownicy.

--
bans

Data: 2010-08-05 19:36:29
Autor: amrac
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kiero wcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010

"mimo obowiązku jazdy w kasku" - co ten kolo pali?

Data: 2010-08-05 19:49:36
Autor: MadMan
Dnia Thu, 05 Aug 2010 19:36:29 +0200, amrac napisał(a):

"mimo obowiązku jazdy w kasku" - co ten kolo pali?

Raczej jak często ty myjesz uszy :)
Powiedział "nie ma obowiązku jazdy w kasku". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-05 20:07:06
Autor: amrac
W dniu 05.08.2010 19:49, MadMan pisze:
Dnia Thu, 05 Aug 2010 19:36:29 +0200, amrac napisał(a):

"mimo obowiązku jazdy w kasku" - co ten kolo pali?

Raczej jak często ty myjesz uszy :)
Powiedział "nie ma obowiązku jazdy w kasku".

A to przepraszam, tak się napaliłem, że pisałem posta na "gorąco":)

Data: 2010-08-05 19:55:41
Autor: amrac
TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kiero wcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010

Dodam kilka swoich komentarzy jako, że wszystkie te miejsca są bliskie mojegmu sercu (mieszkam w NH, studiuje na AGH a na treningi wyjeżdżam na zachód Krakowa):

"mimo obowiązku jazdy w kasku" - co ten kolo pali?
"lepiej najechać na linię niż bliżej rowerzysty" - niby się zgodzę aczkolwiek to jawne nakłanianie do łamania PORDu.
"jazda za rowerzystą na dłuższa metę jest nie do zakaakceptowania" - no bez komentarza

4:00-6:00 - w tej sytuacji się (na niekorzyść rowerzty) niezgodzę. Uważam, że o tym powinny decydować normalne zasady pierwszeństwa. Co nie zmienia faktu, że to bardzo kulturalne zachowanie
6:15 "dalej poruszamy się chodnikiem, myślę tu o rowerzystach" - nieprawda, tam jest pomalowana na chodniku DDR (TANDETNE PŁYTY), ja tam z premedytacją jadę pod zakaz na wprost. Sprawdze w wolnej chwili czy rzeczywiście zakaz został zdjęty, jeśli tak to stawiam komuś piwo:)
7:10 - zupełnie z sensem a raczej z instynktem samozachowawczym
8:55 - "masakra" - rotfl
9:45 - rowerysta się podłożył choć to miejsce wkurza mnie straszliwie. Gdyby jechal DDR tak czy siak skoda by się wryła.

OgĂłlnie mam wraĹźenie, Ĺźe bliski członek rodziny Pana Dworaka został ciężko potrącony bo od jakiegoś czasu widać znaczącą poprawę w jego poglądach. Pamiętam jak dziś gdy mĂłwił o rowerzystach "intruz na drodze". Popieram metamorfozę choć  w jego tonie nadal słychać lekką nutkę kierowcy blachosmroda. Nota bene widziałem go kiedyś jadącego bez kasku:)

TVP Kraków - jedź bezpiecznie - Kierowcy i rowerzyści, odcinek 2 VIII 2010