TVP Sport

Data: 2010-03-27 13:16:47
Autor: Arek
TVP Sport
mam pytanie może ktoś wie dlaczego ten program nadawany jest z 2-ch transporderów ?
na transporderze TVN program jest w lepszej jakości niż z transpordera Cyfrowego Polsatu
po co ten sam program jst dublowany ?

Arek.

Data: 2010-03-27 14:17:27
Autor: jo44
TVP Sport
Arek pisze:

na transporderze TVN program jest w lepszej jakości niż z transpordera Cyfrowego Polsatu
po co ten sam program jst dublowany ?

Sam sobie odpowiedziałes. :)
Gó....na platforma, gó....na jakość.

Data: 2010-03-27 14:39:21
Autor: Arek
TVP Sport
na transporderze TVN program jest w lepszej jakości niż z transpordera Cyfrowego Polsatu
po co ten sam program jst dublowany ?

Sam sobie odpowiedziałes. :)
Gó....na platforma, gó....na jakość.

tak ale z tego samego (Gó....go) transpordera korzysta także Cyfra+
o co biega ? o kasę ?

Arek.

Data: 2010-03-27 14:46:09
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hol1qa$2avd$1news2.ipartners.pl...
[...]

Jeśli masz na myśli ten sam transponder n-ki, z którego TVPSport dostaje TnK, to pewnie dlatego Cyfra nie bierze z niego sygnału, że to jest najgorszy transponder jaki spotkałem.
Na małych antenach w ogóle nie da się go oglądać (przynajmniej tak było u mnie), mimo że chodzą wszystkie inne, z HD włącznie.

Data: 2010-03-27 15:28:43
Autor: Arek
TVP Sport
[...]

hm antena mała od C+ tuner TNK miejsce Warszawa odbiór wyśmienity (to u rodzinki dwa piętra wyżej)
problemy były tylko jak w stolicy był opad śniegu ostatni (ponad 20cm mokry) ale to na wszystkich kanałach
ja natomiast mam antenę 80cm i porównuję ten kanał właśnie na niej i tunerze Dreambox 5620S

Arek.

Arek.

Data: 2010-03-27 16:07:49
Autor: Cavallino
TVP Sport
[...]

Porównaj poziom sygnału z innymi transponderami - zobaczysz o czy mowa.

Data: 2010-03-27 16:00:07
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
Jeśli masz na myśli ten sam transponder n-ki, z którego TVPSport dostaje
TnK, to pewnie dlatego Cyfra nie bierze z niego sygnału, że to jest
najgorszy transponder jaki spotkałem.

A mnie właśnie wczoraj udało się minimalnie ruszyć anteną i złapałem dość stabilny, jak na razie, sygnał. Obraz bez zacięć.

Data: 2010-03-27 16:07:36
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w
wiadomości news:hol6hn$eae$1polsl.pl...
[...]

Popada to się skończy.

Męczyłem się tak na antenie 60 cm z tym transponderem przez pół roku.
Dopiero zmiana na 80 usunęła problem.

Data: 2010-03-27 17:11:09
Autor: Arek
TVP Sport
najgorszy transponder jaki spotkałem.

z tego transpordera idzie też nSport ,Religia TV czy TVN Warszawa
nie spotkałem aby ludzie narzekali na odbiór tych kanałów

Arek.

Data: 2010-03-27 17:19:51
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:holams$2ekr$1news2.ipartners.pl...
najgorszy transponder jaki spotkałem.

z tego transpordera idzie też nSport ,Religia TV czy TVN Warszawa

Dokładnie.

nie spotkałem aby ludzie narzekali na odbiór tych kanałów

Widać nieuważnie grupę czytasz.
Wpisz sobie częstotliwość w googla - zobaczysz ile materiału Ci wypluje.

Data: 2010-03-27 22:37:39
Autor: Jerzy Pastusiak
TVP Sport
witam

nie spotkałem aby ludzie narzekali na odbiór tych kanałów

ja tam nie narzekam - ja nie odbieram w ogole, po zmianie
FEC z 3/4 na 5/6

jest to transponder tp 16 z Hot Bird 9; "11508V 27500 5/6":
http://www.lyngsat.com/hb9.html
http://www.lyngsat.com/packages/tnk.html

ale tez zbytnio mi na tym transponderze nie zalezy i nie chce
mi sie wyjsc na balkon:
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/test/4anteny.gif

i ustawic zeza, zgodnie z obliczeniami

z innymi na HB nie ma problemu

jp
________________________________

Data: 2010-03-28 07:45:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
Popada to się skończy.

Pasmotrim - uwidim, skazał sljepoj.
A, sorry, zapomniałem że nie lubisz rosyjskiego ;-)

Męczyłem się tak na antenie 60 cm z tym transponderem przez pół roku.
Dopiero zmiana na 80 usunęła problem.

Ja właśnie mam 90, ale widocznie była minimalnie źle ustawiona. Swoją drogą - ponieważ HB to główny kierunek - musiałem ponownie ustawiać także inne konwertery, ale w rezultacie i na nich jest lepiej.

Data: 2010-03-28 12:32:08
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:homqe8$n6e$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
Popada to się skończy.

Pasmotrim - uwidim, skazał sljepoj.
A, sorry, zapomniałem że nie lubisz rosyjskiego ;-)

Co nie znaczy że nie znam )na tym stopniu zaawansowania).
I nie tyle rosyjskiego co radzieckich towarzyszy i ich spuścizny.

Męczyłem się tak na antenie 60 cm z tym transponderem przez pół roku.
Dopiero zmiana na 80 usunęła problem.

Ja właśnie mam 90, ale widocznie była minimalnie źle ustawiona.

Jak rozumiem tylko ten jeden transponder nie chodził? ;-)

Data: 2010-03-28 20:24:48
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
Ja właśnie mam 90, ale widocznie była minimalnie źle ustawiona.
Jak rozumiem tylko ten jeden transponder nie chodził? ;-)

Właśnie tak było.
Jak na razie nawet podczas deszczu nie zaobserwowałem problemów.

Data: 2010-03-28 16:10:49
Autor: jerzu
TVP Sport
On Sat, 27 Mar 2010 16:07:36 +0100, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Męczyłem się tak na antenie 60 cm z tym transponderem przez pół roku.
Dopiero zmiana na 80 usunęła problem.

Na antenie 60 cm nie ma u teściów z tym transponderem żadnych
problemów. ODbiór TVN Wasrszawa jest bardzo stabilny.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 16:14:50
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ppouq5hr76eeu9436fi1lj41pvsugv6ks24ax.com...
[...]

Widać u Was w Azji inaczej satelity widać.
Masz już w tym wątku dwa głosy, że na Zachodzie Polski jest inaczej, że ten jeden transponder sprawia problemy.
A może i trzy - nie wiem skąd jest Bartek.

Data: 2010-03-28 16:19:55
Autor: jerzu
TVP Sport
On Sun, 28 Mar 2010 16:14:50 +0200, "Cavallino"
<cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> wrote:

Masz już w tym wątku dwa głosy, że na Zachodzie Polski jest inaczej, że ten jeden transponder sprawia problemy.

Ja wiem że są z nim problemy, czytałem o tym tu i ówdzie. Ale wiem
też, że nie wszędzie występują. Nie wiem czym to jest spowodowane,
może ustawieniem anteny? Może samym konwerterem? --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-03-28 16:33:17
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:p8puq5hqsth4pt7q6vquhfk7qf8146kju14ax.com...
[...]

Nie.
U mnie instalator próbował to zwalczyć na kilku konwerterach, kilku kablach, anteną też kręcił, z miernikiem sygnału podpiętym.
Zero rezultatu.
Zmiana anteny na 80 cm załatwiła sprawę, ale obecnie poziom sygnału też jest wyraźnie słabszy niż inne transpondery.

Data: 2010-03-28 20:25:04
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
A może i trzy - nie wiem skąd jest Bartek.

Gliwice.

Data: 2010-03-28 23:45:06
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hoo6u0$vhe$2polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
A może i trzy - nie wiem skąd jest Bartek.

Gliwice.

Czyli generalnie niewiele bardziej na Zachód niż Mazawsze.
Czyli nie południe też tyły ma.

Data: 2010-03-29 09:50:51
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
Czyli generalnie niewiele bardziej na Zachód niż Mazawsze.

Bardziej na południe, niż na zachód :-)

Data: 2010-03-29 07:43:02
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:

Widać u Was w Azji inaczej satelity widać.
Masz już w tym wątku dwa głosy, że na Zachodzie Polski jest inaczej, że ten jeden transponder sprawia problemy.
A może i trzy - nie wiem skąd jest Bartek.

przesadzasz, ja też jestem na zachodzie ;-)

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-03-29 07:38:36
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:
[...]

nie jest taki słaby, to że u Ciebie tak było to nie znaczy, że wszyscy mają mieć z nim problem.

Data: 2010-03-29 10:20:15
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

nie jest taki słaby,

Nie znam słabszego/gorszego.

to że u Ciebie tak było to nie znaczy, że wszyscy mają mieć z nim problem.

Oczywiście że tak.
Ale jak już niektórzy mają, bez wyraźnego powodu, to oznacza że to badziew jest.

Data: 2010-03-29 11:34:44
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

nie jest taki słaby,

Nie znam słabszego/gorszego.

co nie oznacza, że nie ma ;-)

to że u Ciebie tak było to nie znaczy, że wszyscy mają mieć z nim problem.

Oczywiście że tak.
Ale jak już niektórzy mają, bez wyraźnego powodu, to oznacza że to badziew jest.

eee, nie jest tak źle...

Data: 2010-03-29 11:48:36
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bb07434$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

nie jest taki słaby,

Nie znam słabszego/gorszego.

co nie oznacza, że nie ma ;-)

Oznacza że wśród tych które dane mi było używać nie ma.

[...]

Można na czarne mówić białe, ale to trochę bez sensu.

Data: 2010-03-29 11:59:41
Autor: Arek
TVP Sport
ja dowiedziałem się o tym transporderze że źle działa dopiero po napisaniu tego tematu ,TV sat mam od prawie 10lat i nigdy nie miałem problemu z jakimś transporderem
z tego co wywaliły google widać ze problem mieli ludzie z pojedyńczymi tunerami które nie chciały łapać tego transpordera a nie słabość sygnału
u mnie ten transporder ma o 2% słabszy sygnał niż inne transpordery z paczki ITI

Arek.

Data: 2010-03-29 12:08:23
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hoptm4$1a4l$1news2.ipartners.pl...
ja dowiedziałem się o tym transporderze że źle działa dopiero po napisaniu tego tematu ,TV sat mam od prawie 10lat i nigdy nie miałem problemu z jakimś transporderem

Ja miałem tak samo.
Dopóki nie było mi dane skorzystać z tego właśnie.

[...]

A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.

Data: 2010-03-29 12:16:57
Autor: Arek
TVP Sport
A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.
sprawdzałem w tej chwili i na TVN 24 mam 80% a na TVN Warszawa 75% niebo za chmurami

Arek.

Data: 2010-03-29 12:44:07
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hopumg$1al5$1news2.ipartners.pl...
A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.
sprawdzałem w tej chwili i na TVN 24 mam 80% a na TVN Warszawa 75% niebo za chmurami

Czyli też potwierdzasz, że jest słabszy.
Teraz tylko wystarczy uwierzyć, że gdzie indziej może być gorzej, zwłaszcza jak popada i masz problem wyjaśniony.

Data: 2010-03-29 13:35:39
Autor: Arek
TVP Sport
np. 49% wobec 51%.
[...]

no to jedziemy dalej
TVN Warszawa 74% Cinemax2 72 % ,AXN-y po 72% reszta z paczki C+ i Polsatu od 75 do 80 %

Arek.

Data: 2010-03-29 13:40:30
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hoq39v$1chj$1news2.ipartners.pl...
np. 49% wobec 51%.
[...]

Jesteś w stanie przeczytać powyższy tekst ze zrozumieniem?

Data: 2010-03-29 15:07:08
Autor: Arek
TVP Sport
[...]

czytam ze zrozumieniem tylko dałem przykład że od tego transpordera jest słabszy
możliwe że tylko u mnie

Arek.

Data: 2010-03-29 15:15:28
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hoq8lh$1ev6$1news2.ipartners.pl...
[...]

Inna możliwość - że jest mniej podatny na pogodę i że odbiór nie kończy się przy lekkiej chmurce.

Data: 2010-03-29 15:45:26
Autor: pawell32
TVP Sport
W dniu 29.03.2010 15:15, Cavallino pisze:

Inna możliwość - że jest mniej podatny na pogodę i że odbiór nie kończy
się przy lekkiej chmurce.

ale teraz chyba nie masz zaników?

--
oko pana widzi wszystko http://info.net-sat.pl/viewpage.php?page_id=4

Data: 2010-03-29 15:59:44
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bb0ae1a$1news.home.net.pl...
W dniu 29.03.2010 15:15, Cavallino pisze:

Inna możliwość - że jest mniej podatny na pogodę i że odbiór nie kończy
się przy lekkiej chmurce.

ale teraz chyba nie masz zaników?

Nie wiem, bo obecnie posiadam spory pakiet Cyfry i nie korzystam z TnK.

Data: 2010-03-29 16:53:07
Autor: Arek
TVP Sport
Inna możliwość - że jest mniej podatny na pogodę i że odbiór nie kończy
się przy lekkiej chmurce.

ale teraz chyba nie masz zaników?

Nie wiem, bo obecnie posiadam spory pakiet Cyfry i nie korzystam z TnK.
ale C+ korzysta z transpordera o którym mowimy

Arek.

Data: 2010-03-29 18:22:56
Autor: Wiewior
TVP Sport
Użytkownik "Arek" <arek@arbuzowa.2a.pl> napisał w wiadomości news:hoqese$1hpe$1news2.ipartners.pl...
Nie wiem, bo obecnie posiadam spory pakiet Cyfry i nie korzystam z TnK.
ale C+ korzysta z transpordera o którym mowimy

transpoNdera...

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2010-03-29 19:03:26
Autor: Arek
TVP Sport
Nie wiem, bo obecnie posiadam spory pakiet Cyfry i nie korzystam z TnK.
ale C+ korzysta z transpordera o którym mowimy

transpoNdera...

dzięki za sprostowanie
miałem w głowie zakodowane że piszemy przez "R"

Arek.

Data: 2010-03-29 18:50:27
Autor: Cavallino
TVP Sport
[...]

"Korzysta" to w tym przypadku chyba zbyt szumne określenie.

Data: 2010-03-29 20:08:31
Autor: Jerzy Pastusiak
TVP Sport
On Mon, 29 Mar 2010, Arek wrote:

| no to jedziemy dalej
| TVN Warszawa 74% Cinemax2 72 % ,AXN-y po 72% reszta z paczki C+ i Polsatu od | 75 do 80 %

a moglbys wyjasnic co to za procenty ???

jp

ps
w procentach to dobrze sie mierzy moc spitytusu

Data: 2010-03-29 20:41:17
Autor: Arek
TVP Sport
> [...]

jp

ps
w procentach to dobrze sie mierzy moc spitytusu

moge
w tunerach zazwyczaj jest pasek pokazujacy sile sygnalu danego transpordera
100% to idealny sygnal (nie wiem czy jest do osiagniecia)
ja na swoim wiekowym Dreamboxie antena 80 cm uzyskalem chyba najwiecej 87%
granica odbioru danego transpordera wacha sie powyzej 54% ,mniej oznacza brak ogladania
na innych tunerach te wartosci moga byc inne wszystko tez zalezy od kabla ,konwertera czy czulosci glowicy

Arek.

Data: 2010-03-29 21:56:06
Autor: Jerzy Pastusiak
TVP Sport
Witaj.

| w tunerach zazwyczaj jest pasek pokazujacy sile sygnalu danego transpordera
| 100% to idealny sygnal (nie wiem czy jest do osiagniecia)

Wybrales najmniej uzyteczny parametr - AGC. Zachowuje sie on
niejednoznacznie i mowi niewiele (praktycznie jest bezuzyteczny).

Bardziej wiarygodny jest SNR. Ale wtedy musisz wprowadzic poprawke na FEC,
co w procentach nie jest latwe.

Dla FEC=5/6 w stosunku do 3/4, poprawka ta wynosi ~-1dB:
[Zależność jakości obrazu od SNR i korekcji błedów - FEC]
http://sci.pam.szczecin.pl/~pastupam/satel/snr/

Sadze, ze raczej masz BER=0 w kazdym przypadku.
Jezeli nie, to BER (stopa bledow), moze byc miara przydatnosci sygnalu.

BER=0 wystepuje tez w przypadku bardzo zlego sygnalu lub jego braku.
Nie ma sygnalu - nie ma bledow.

Pzdr.J.P.

ps
??
mozesz wykonac instrukcje:
dvbsnoop -s signal -n 1
??

Data: 2010-03-29 22:45:54
Autor: Arek
TVP Sport
> [...]

Jezeli nie, to BER (stopa bledow), moze byc miara przydatnosci sygnalu.

BER=0 wystepuje tez w przypadku bardzo zlego sygnalu lub jego braku.

podawałem SNR
teraz napiszę jak mam w tej chwili
dla AXN SCI-FI
SNR 66%
AGC 53%
BER 0-5-10-17-24 cały czas się zmienia

dla Canal+
SNR 76%
AGC 56%
BER 0

dla TVN Warszawa
SNR 74%
AGC 54%
BER 0

cały czas wychodzi na to że transponder AXN 12185 MHz ,V,3/4 jest sporo gorszy niż ten o którym piszemy
może tylko u mnie tak jest ?

Arek.

Data: 2010-03-30 00:02:27
Autor: Jerzy Pastusiak
TVP Sport
On Mon, 29 Mar 2010, Arek wrote:
| dla AXN SCI-FI
| SNR 66%
| AGC 53%
| BER 0-5-10-17-24 cały czas się zmienia

Ciekawe. BER przekonuje.
Sprobuj pokrecic skosem.

Czasem tez LNB ma spora dziure w charakterystyce.
F wtedy moze wzrastac do "1 +" dB.

Ja na DM800 mam aktualnie:

12188 V, tp 74; DVB; SR 27500; FEC 3/4
SNR: 8.90dB (55%)
AGC: 99%
BER: 0
Czyli ~3dB w plusie.

11508 V, tp 16; DVB SR 27500; FEC 5/6
SNR: 0.00dB (0%); czasem na krotko skacze na 5dB(30%) AGC: 99%
BER: 0
Lock:(czasem na krotko)
Brak tego 1dB.

http://www.lyngsat.com/packages/cyfra.html
-=-=-=-=-=-

Traktuje ten transponder bardziej (11508) eksperymentalnie.
Po zmianie FEC on jest uwazany za najgorszy polski transponder. LNB mam ~1-2 cm nizej od wyliczonego ustawienia, wiec sie nie
dziwie. U Rodziny (11508) bez problemu chodzi na antenie 65 cm,
HB na zezie.

Cavallino ma po drodze jakas przyslone, wiec sygnal nienajlepszy.

Byla o tym dluzsza dyskusja:
"TnK i zacięcia na transponderze 11508V"
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/bcc70d82d26963ea
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/d26f84ecd79131c5

A tutaj:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.telewizja/msg/2cd6d4a9c8f952be
-=-=-=-=-=-=-
przed chwila wyprobowalem ten transponder na antenie 35 cm: konwerter Inverto IDLP-40SL+ SilverTech, F=0.2dB na "11508V" mam SNR = 6.4 dB, czyli 2 dB w zapasie. -=-=-=-=-=-=-

Czyli powinienem tez odebrac ten transponder na 35 cm.

Pzdr.J.P.

Data: 2010-03-30 00:11:00
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Jerzy Pastusiak" <pastupam@sci.pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości news:Pine.LNX.4.64.1003292312321.31557sci.pam.szczecin.pl...
On Mon, 29 Mar 2010, Arek wrote:
> [...]

HB na zezie.

Cavallino ma po drodze jakas przyslone, wiec sygnal nienajlepszy.

Nic podobnego, takie były tylko podejrzenia, ale się nie potwierdziły.
A przy montażu anteny 80 cm potrzebny był dodatkowy uchwyt do masztu, który spowodował spore odsunięcie anteny od ściany, więc wiszący nad nią dach na pewno nie stanowi już żadnego problemu.

A mimo to tp 11508 jest wyraźnie słabszy od reszty.
Nie wiem ile aktualnie, bo dvbviewer takiej informacji chyba nie podaje nigdzie, a innych softów nie instalowałem po zmianie systemu na kompie, nie ma już zresztą takiej potrzeby, abym sprawdzał poziom sygnału, bo wszystko po prostu sobie działa.

Data: 2010-03-30 08:40:44
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Jerzy Pastusiak napisał:
Traktuje ten transponder bardziej (11508) eksperymentalnie.
Po zmianie FEC on jest uwazany za najgorszy polski transponder.

U mnie (po poprawieniu ustawienia anteny - przy pomocy prostego SatFindera i "feralnego" transpondera 11508) mój Ferguson DF9000 pokazuje moc sygnału około 75% i jakość 99%, niestety nie wiem jak się dobrać do bardziej użytecznych informacji. Inne transpondery wykazują podobną moc sygnału, no może o kilka % większą, jeszcze to sprawdzę dokładniej.

Odbieram na sporym zezie (15st.) Eurobirda 28.2E, tam na transponderze 12560 odbieram z mocą też w granicach 70% ale jakością rzędu 50% i obraz idzie bez zacięć. Na innych transponderach (niższe częstotliwości) jakość jest rzędu 99% przy tym samym poziomie sygnału.

Poprzedni tuner Skymax SX771ST pokazywał niższy poziom sygnału, ale jakość odbioru (w sensie zacięć, pixelozey itp.) była podobna. Dlatego też uważam, iż słusznie Waść prawisz, że w procentach to się podaje moc trunku ;-)

Data: 2010-03-30 09:46:57
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hos6dc$rfs$1polsl.pl...
[...]

Może tu tkwi sedno, że jak ustawisz do normalnych transponderów, to ten badziew nie będzie działał równie dobrze jak one.
Osłabianie odbioru z transponderów używanych na codzień (w tym HD z Cyfry) żeby poprawić jakość odbioru TVN Warszawa uważam za conajmniej kiepski pomysł.

Data: 2010-03-30 10:19:28
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:
[...]

ale litości, nie sprawdzałeś ostatnio jak odbierasz ten transponder, masz zmienioną antenę na większą, może sygnał jest spoko.
co do dyskusji, że jest słabszy to już potwierdziliśmy, ale na prawdę są słabsze.
ja go odbieram beż problemu, jedynie stare dekodery po cyfrze mają problem, ale po zmianie fec

Data: 2010-03-30 10:24:35
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bb1b412$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Jak ją założyłem, to nadal był wyraźnie słabszy od reszty.
Dzięki rozmiarom anteny sygnał jest już na poziomie pozwalającym bez problemów oglądać, co nie znaczy że to coś zmienia w ocenie tego transpondera i firmy która go nam wciska.

Data: 2010-03-30 10:29:01
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:
[...]

ale nikt nie wciska nikomu na siłe.
wyluzuj, nie ma po co się spinać...

Data: 2010-03-30 10:32:01
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bb1b64e$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Ja się nie, spinam, tylko mówię jak jest.
Spinaniem można nazwać co najwyżej nieudolne próby wybielania czarnego.

Data: 2010-03-30 11:42:59
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
Osłabianie odbioru z transponderów używanych na codzień (w tym HD z
Cyfry) żeby poprawić jakość odbioru TVN Warszawa uważam za conajmniej
kiepski pomysł.

A jeśli ktoś nie ogląda HD z Cyfry tylko Kino Polska z TnK? ;-)
BTW. Wydaje mi się, że ustawianie anteny na najsłabszy sygnał nie jest błędem, tylko rozwiązaniem wynikającym z analizy najgorszego przypadku. U mnie po ruszeniu anteną (minimalnym zresztą) pozostałe transpondery z HotBirda nie popsuły się, poziom i jakość na podobnym poziomie jak przedtem. Trochę rozjechała mi się Astra, ale to dlatego, że ustawiałem na mocny sygnał. No i zapomniałem, że konwerter najłatwiej ustawia się na tunerze analogowym, co w przypadku Astry jest jeszcze możliwe.

Wzmocnienie jednego sygnału może być też przydatne podczas odbioru z dwóch satelit(ów) na jednym konwerterze. Przykładowo Sirius (5E) i Eutelsat (7E) dają się odebrać na jednym ustawionym kompromisowo.

Data: 2010-03-30 11:51:45
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hosh33$boi$1polsl.pl...
[...]

No to wtedy ma inną gradację wartości.
Wiadomo że do TnK trzeba ustawiać na ten transponder, bo tam są najciekawsze rzeczy.

BTW. Wydaje mi się, że ustawianie anteny na najsłabszy sygnał nie jest błędem,

A IMO jest, jeśli pogorszy się sygnał z najczęściej używanych transponderów.
Jeśli nie - to nie ma problema.

Data: 2010-03-30 15:53:22
Autor: Bartłomiej Zieliński
TVP Sport
Użytkownik Cavallino napisał:
A IMO jest, jeśli pogorszy się sygnał z najczęściej używanych
transponderów.

No tak, tylko że wtedy to inny transponder będzie najsłabszy i można ustawić antenę na niego ;-)
A na razie (od roku chyba) ciągle narzekamy zgodnie na ten sam transponder, tak że chyba problemu nie ma.

Data: 2010-03-30 15:59:53
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <Bartlomiej.Zielinski@polsl.pl> napisał w wiadomości news:hosvoi$vbo$1polsl.pl...
Użytkownik Cavallino napisał:
A IMO jest, jeśli pogorszy się sygnał z najczęściej używanych
transponderów.

No tak, tylko że wtedy to inny transponder będzie najsłabszy

Nie o to chodzi, raczej że na innych (na tym 11508 oczywiście też, bo dalej najsłabszy będzie) będą szybciej pojawiały się kłopoty przy burzy.

Mnie się cały czas zdarza sytuacja, że gradobicie wyłącza mi odbiór, na pierwszy ogień idzie oczywiście HD Cyfry.
A jak na złość burza jest często podczas najciekawszych meczów.

Data: 2010-03-29 14:27:04
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:

A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.

i co, uważasz że jak spadnie o te 2% to zacznie zrywać?
bez przesady.
z tego zaobserwowałem paczka mtv jest słabsza, choć ja na 60 cm
nie mam najmniejszych problemów i z konwerem quad.

Data: 2010-03-29 14:41:02
Autor: Cavallino
TVP Sport
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bb09c99$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.

i co, uważasz że jak spadnie o te 2% to zacznie zrywać?

Gdzieś jest granica poza którą przestanie działać.
U mnie była się przekroczyła i już.

bez przesady.
z tego zaobserwowałem paczka mtv jest słabsza, choć ja na 60 cm
nie mam najmniejszych problemów i z konwerem quad.

BTW: Czy quad (czyli także mój twin monoblock) zapewnia gorszy sygnał niż pojedynczy konwerter?
Inaczej - czy wobec porażki TVP z Astry warto go zdjąć i założyć z powrotem singla?
Niż już na Astrze nie ma co by mnie mogło zainteresować.

Data: 2010-03-29 14:54:59
Autor: pawell32
TVP Sport
Cavallino pisze:
A u innych dużo więcej niż 2%.
Zresztą czasem nawet te 2% może być decydujące, zwłaszcza jeśli jest to np. 49% wobec 51%.

zależy od odbiornika, u mnie wystarczy 30%, na innym 20%,
a np ferdku znika na poziomie ok 70%.

i co, uważasz że jak spadnie o te 2% to zacznie zrywać?

Gdzieś jest granica poza którą przestanie działać.
U mnie była się przekroczyła i już.

nikt tego nie neguje, pamiętam jak było.

[...]

z tego co widzę to tak, szczególnie na małych czaszach.

Inaczej - czy wobec porażki TVP z Astry warto go zdjąć i założyć z powrotem singla?
Niż już na Astrze nie ma co by mnie mogło zainteresować.

nie sądzę by przy takiej antenie robiło Ci to jakąś różnicę.