TVP i papieros w ustach

Data: 2017-06-28 08:43:06
Autor: prezydent San Escobar
TVP i papieros w ustach
Nie oglądam Goebbelsa, a taki kwiatek mnie ominął :DDD

"Zamach na informację. Kompromitująca relacja TVP z Berlina zamieniła tragedię
w komedię"

Poniedziałkowy wieczór. W berliński targ świąteczny wjeżdża ciężarówka na
polskich numerach. Są zabici i ranni. TVP relacjonuje wydarzenia przy pomocy
Cezarego Gmyza, byłego pracownika TV Republika, który bełkotliwie wchodzi na
wizję z papierosem w ustach.

W studio TVP przerażona prezenterka nie wie za bardzo o co pytać i nerwowo
przełyka ślinę. W roli ekspertów TVP ludzie, których nawet nie ma na miejscu
zdarzenia. Wisienką na torcie jest przykrycie dramatu w Berlinie emisją
prorządowego programu satyrycznego (TVP przerwała emisję dopiero po fali
krytyki).

Cały czas jednak niektórzy łudzili się, że w przypadku tematów niezwiązanych z
partią, TVP stanie na wysokości zadania. Wczoraj okazało się, że te nadzieje są
płonne. Medialna katastrofa była nieuchronna, skoro za kryterium zatrudnienia
przyjęto dyspozycyjność wobec PiS.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-28 08:45:21
Autor: prezydent San Escobar
TVP i papieros w ustach
cd.

Na ekranach telewizorów pojawił się pracownik TVP z papierosem w ustach, który
bełkotliwym głosem brnął od jednego nieudolnie skleconego zdania do drugiego.
Przy okazji, nie mając względu na rodzinę polskiego kierowcy ciężarówki, podał
niesprawdzoną informację o jego śmierci.

W studio telewizji publicznej - nie prywatnej, nie amatorskiej, nie osiedlowej
- panowała panika pomieszana z chaosem. Relacjonowanie sytuacji w Berlinie
przerosło partyjnych nominatów. A wystarczyło nie wyrzucać fachowców, którzy
teraz odwalają kawał dobrej roboty dla mediów prywatnych.

Można się śmiać z Cezarego Gmyza, który - ewidentnie "niedysponowany" - pojawił
się na wizji telewizji publicznej. Można szydzić z TVP, która zamiast zajmować
się Berlinem, wspierała rząd programem "w tyle wizji". Można wreszcie poczuć
złośliwą satysfakcję patrząc na to, jak banda amatorów, których kompetencje
zaczynają się i kończą na bezkrytycznej wierności partii lub wżenieniu się w
PiS, kompromituje się na wizji.

Jednak można też współczuć pracownikowi TVP, że nie ma obok niego nikogo, kto
nie pozwoliłby mu wchodzić w takim stanie świadomości na wizję. To nie musiałby
być przyjaciel - wystarczyłby ktoś, kto nie jest mu wrogiem.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

TVP i papieros w ustach