Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.telewizja   »   TVP platforma juz za 2 tyg?

TVP platforma juz za 2 tyg?

Data: 2009-09-08 19:09:05
Autor: noy
TVP platforma juz za 2 tyg?
Data: 2009-09-09 08:18:07
Autor: jerzyn
TVP platforma juz za 2 tyg?

Użytkownik "noy" <jacek_Kasuj@mati.com.pl> napisał w wiadomości news:op.uzx69gx9s4fv72lkrk0069.gus2k.stat2k.global...

http://satkurier.pl/news/49168/platforma-tvp-za-dwa-tygodnie.html

Platforma cyfrowa, to hasło którym ostatnio mocno wymachuje Prezes TVP Pan Farfał, mam do tego tematu   parę małych pytań. Czy ktokolwiek liczył ile to kosztuje i czy warto robić taką platformę, skoro TVP dostała trzy miejsca na 1 multipleksie i cały trzeci multipleks naziemny, czy TVP ma zamiar poprzestać na satelitarnej platformie, czy także rozwijać naziemną a satelitarną traktować tylko jako doświetlenie? A jeśli doświetlenie to dla kogo? Ilu jest potencjalnych klientów takiego doświetlenia? Dlaczego z naszych pieniędzy TVP zamierza rozwijać dwie różne platformy techniczne a nikt tego nie kontroluje pod kątem zasadności tych wydatków?

Data: 2009-09-09 10:26:11
Autor: adresss
TVP platforma juz za 2 tyg?
a jedno z wczoraj mi sie rzucilo w uszy. Strezynska pokazali 3 sek.
Powiedziala jedno zdanie.....ale komentarz za chwile byl taki,ze
cyfrowa telewizja naziemna to i tak bedzie gorsza jakosc niz z nowej
platformy TVP.

@jerzyn: poki co to tylko 1 mux jest ustalony, o 2 muxie sie cos mowi,
a o 3 cisza totalna.

A co do dvb-t+ (w Polsce) jeszcze nie wystartowali a w UK w
pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow dvb-t2, wiec wyjdzie na to, ze
my juz staroc wdrazamy!!!!! Porazka totalna. Ja napewno nie kupie
teraz tunera, bo za 3 miesiace sie okaze, ze 2 mux bedzie juz dvb-t2.
Wg mnie najlepiej byloby aby 1 mux byl juz w dvb-t2, bo skoro jest juz
sprzet (za miesiac w sklepach) to po co wchodzic w cos, co jest juz
przestarzale.

--
ThinkXtra

Data: 2009-09-09 10:44:23
Autor: jerzyn
TVP platforma juz za 2 tyg?

Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:f1pea5dqaet9ind5f2t5hkpf033b4p4hig4ax.com...
a jedno z wczoraj mi sie rzucilo w uszy. Strezynska pokazali 3 sek.
Powiedziala jedno zdanie.....ale komentarz za chwile byl taki,ze
cyfrowa telewizja naziemna to i tak bedzie gorsza jakosc niz z nowej
platformy TVP.

Czyli widac gdzie kto ma poparcie, trzeba pisac o takich przypadkach aby decydenci nie wpadli w samozadowolenie jacy sa wspaniali i moze taka droga dojda do zdrowia, fizycznego oczywiscie.

..

A co do dvb-t+ (w Polsce) jeszcze nie wystartowali a w UK w
pazdzierniku zaczynaja sprzedaz tunerow dvb-t2, wiec wyjdzie na to, ze
my juz staroc wdrazamy!!!!! Porazka totalna.

Podobnie dalem sie wciagnac w zakup radia DAB/Fm majac nadzieje ze chociaz z Niemiec cos uslysze ,ale zaraz mnie ktos "uziemil i napisal ze moja naziemna stacja TV dokladnie pracuje na tym samym pasmie co DAB

Data: 2009-09-09 10:31:39
Autor: vari
TVP platforma juz za 2 tyg?
Platforma cyfrowa, to hasło którym ostatnio mocno wymachuje Prezes TVP Pan Farfał, mam do tego tematu   parę małych pytań. Czy ktokolwiek liczył ile to kosztuje i czy warto robić taką platformę, skoro TVP dostała trzy miejsca na 1 multipleksie i cały trzeci multipleks naziemny, czy TVP ma zamiar poprzestać na satelitarnej platformie, czy także rozwijać naziemną a satelitarną traktować tylko jako doświetlenie? A jeśli doświetlenie to dla kogo? Ilu jest potencjalnych klientów takiego doświetlenia? Dlaczego z naszych pieniędzy TVP zamierza rozwijać dwie różne platformy techniczne a nikt tego nie kontroluje pod kątem zasadności tych wydatków?

TVP dostała trzy miejsca na pierwszym MUXie na czas przejsciowy (tak jak i na przejsciowy czas dostali je TVN, Polsat, TV4 i Puls).
Gdy analog zupełnie zostanie wyłączonu zostanie zrobione coś co fachowcy nazywają "zerobase" - zupełne przemeblowanie nie tyllko zawartości multipleksów ale także większości ich kanałów.
MUX3 dostanie TVP na wyłącznośc i na razie nic więcej (wszystkie swoje programy będzie tu nadawać).
W obecnej chwili MUX3 mógłby objąć 20% populacji Polski więc raczej nie wystartuje do czsu wyłączenia analogu.
Głównymi sieciami, będacymi odpwiednikiem ogólnopolskich multipleksów są obecnie analogowe sieci TVP2 (w całości prawie na UHF) i Polsatu.
To ich wyłączenie (oraz innych niepełnych sieci jak TVP1 na UHF, TVP Info i lokalnych nadajników jakie ma TVN czy Puls) spowoduje możliwość docelowego przemeblowania.
Zerobase ale na paśmie radofonicznym UKF przeprowadziła Francja (u nas nadawcy by tak protstowali i są tak wpływowi że to nie ma szans).
Pozwoliło to zoptymalizować pasmo i dało miejsce dla jeszcze spoej ilosci nowych stacji.
U nas od początku (od lat 70 i sławnego pisma wiceminisra łącznosci PRL do swego odpwiednika w CSRS ze stwierdzebniem, że Polska "nie planuje rozwijac radiofonii w paśmie CCIR).
No i Czesi i Słowacy dużo wcześniej pozajmowali dobre czestotliwości na "gónym" UKFie a poslie władze na każdą częstotliwość i lokalizację oarz moc się zgadzały.
Gdy nasi obudzili się z ręką w nocniku (przelom lat 80 i 90) to na poludniu kraju było już ciasno od sąsiadów.
U nas na dodatek niekometentni "fachowcy" przydzielali "genewskie" (międzynarodowo przydzielone Polsce częstotlwości duzej mocy) częstotliwości np małym 100W stacyjkom.
Partyantka normalnie,
Gdy okazało się, ze mamy wyłączyć "dolny" UKF to się okazało ze np dla PR3 czt RMFu nie ma w danym miejscu na razie częstotliwosci bo genewską z mocą uzgodnioną na 120 kW zajmuje mała stacyjka gminna nadajaca z komina ciepłowni z mocą 100W.
I weź tu teraz przekonaj oporych i majacych prawników nadawców by "sie posunęli".
Obecne boje o hamowanie DVB-T przypominają mi sytuację RMFu z lat 90 gdy ten twierdzil że "nie wyłączy" swoich nadajników na dolnym UKFIe mimo prawa nakazujacego wykoannie tej czynnosc bo "ma prawo nabyte w postaci zapisu w kocesji na dłuższy czas niż rozporządzenie o zwolnieniu pasma "dolnego".
Na szczęście wtedy jakoś jeszcze nie było takiego możnowladztwa mediów i PAR jeździł po RTCNach i wyłączał na chama nadaniki RMFu (sam pamietam gdy zamilkł warszawski w czasie wiadomosci kilka minut po 16 - nagle szum i koniec).

W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała. Szkoda że to tylko propaganda bo ta platforma to dobry pomysł.
Ale jest to propaganda bo Farfał już długo jest prezesem TVP a gdy zagroziło mu wywalenie ze stanowiska to nagle zapałał chęciami i rybem pilnym budowania tegoż.
Wcześniej nic się nie dzialo i jak sam przyznał "sprzęt był kupiony za jego poprzedników". I co ? Wiec on też pozwalał by ten sprzęt kupiony za publiczne pieniądze leżał i sie kurzył ? Tyle czasu pozwalal póki nic mu nie groziło.
Nic z tego nie bedzie.
Życie w III RP(RL) nauczyło mnie ZUPEŁNIE nie wierzyć w żadne nawet oficjalne terminy startu czegokolwiek.
Nasi urzędnicy i politycy dobrze wiedzą, ze naród ma króką pamieć.
Np pewien pan stwierdził niezbicie że jestśłi drugi pan nie doprowadzi do sprzedaży pewnej stoczni to go owoła.
Teraz się wycofał i powiedział, ze się mylił.
A ja jako podatnik wolał bym płacić ze swych podatków pensję takiemu panu co się tak łatwo nie myli i nie czyni z gęby cholewy.
Bo to ja za to wszystko (i Wy też) płacę w końcu.
Dlatego piszę jeszcze raz : w platformę TVP nie wierzę.
Rozejdzie się po kosciach.
Tego pana co obiecuje odwołają (i on to wie) wiec łatwo wytłumaczy brak platformy.
Zli ludzie mnie odwołali i nie mogłem jej zrobić.
vari

Data: 2009-09-09 10:56:39
Autor: Cavallino
TVP platforma juz za 2 tyg?
Użytkownik "vari" <varicap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała.

A ja za możliwość zgarnięcia wziątki np. za rezerwację częstotliwości na Astrze na długie lata.

Data: 2009-09-09 12:57:31
Autor: vari
TVP platforma juz za 2 tyg?

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:h87qk8$i29$1news.onet.pl...
Użytkownik "vari" <varicap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała.

A ja za możliwość zgarnięcia wziątki np. za rezerwację częstotliwości na Astrze na długie lata.

Tego też wykluczyć nie można.
vari

ps. Wziątka moze być, umowa także i obowiązek wpłat na konto operatora ale tajemnicze trudności mogą spowodować że platforma długo nie ruszy (bo się zmieni uklad i zadecyduje o tym jeden czy drugi magnat platformiany statelitarny.
Wybory są cykliczne i wezwie taki magnat medialny premiera czy prezydenta i powie: słuchaj no pan, wybory się w demokracji powtarzają a nasze poparcie stałe nie jest. Albo podlożysz nogę tej platformie TVP albo sobie wybierzemy Olechowskiego na lidera mediów.

Data: 2009-09-09 11:24:45
Autor: jerzyn
TVP platforma juz za 2 tyg?

Użytkownik "vari" <varicap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h87p75$q35$1atlantis.news.neostrada.pl...
Nasi urzędnicy i politycy dobrze wiedzą, ze naród ma króką pamieć.
Np pewien pan stwierdził niezbicie że jestśłi drugi pan nie doprowadzi do sprzedaży pewnej stoczni to go owoła.
Bardzo fajnie to wszystko wytłumaczyłeś i zgadzam się z taka opinia , ale co ma do tego zdanie na temat stoczni i obietnic, czy Grad , a Może Premier Tusk miał wojnę wypowiedzieć Katarowi lub w inny sposób przymusić go do zakupu, chyba ze sprawa ma drugie dno i wycofanie z zakupu stoczni ma związek z innymi nie ujawnionymi transakcjami wiązanymi których nie spełniliśmy .

Data: 2009-09-09 13:07:42
Autor: vari
TVP platforma juz za 2 tyg?
Bardzo fajnie to wszystko wytłumaczyłeś i zgadzam się z taka opinia , ale co ma do tego zdanie na temat stoczni i obietnic, czy Grad , a Może Premier Tusk miał wojnę wypowiedzieć Katarowi lub w inny sposób przymusić go do zakupu, chyba ze sprawa ma drugie dno i wycofanie z zakupu stoczni ma związek z innymi nie ujawnionymi transakcjami wiązanymi których nie spełniliśmy .

To był przyklad (wybrany specjanie bo jeszcze go pamiętamy) że NIE NALEŻY ZUPEŁNIE wierzyć w to co płynie z telewizora.
Jak mówią że coś będzie od 1 stycznia to mówią. No chyba że podwyżka podatków. Wtedy to nie tylko mówią ale i zrobią.

Ja na miejscu Premiera odwołał bym Grada choćby dlatego że tak powiedziałem.
Mogłem nie mówić (chlapanie jęzorem to też zguba dla polityka ale moze w USA a nie u nas) ale powiedziałem więc do widzenia ale na osłodę gdzieś bym go tam zatrudnił. A tak to wyszedł bąk w salonie i wszyscy udają że nie czują.
To o nas świadczy.
BTW. TVP Info (jak i inne media) powoli zmieniały ton a ostatno powiedziano tam że Premier "nie wykluczył" dymysji ministra.
Acha.....traktujecie nas panowie dziennikarze jak dzieci.
To może od razu lepiej zrobić jak za komuny.
Polityków tylko pokazywać (np poczs podawania ręki możnym tego swiata, podczas gospodarskich wizyt czy migawki z sejmu) A ZZA KADRU KOMENTOWAĆ "pospólstwu" co taki czy inny poeta miał nam myśli.
Będzie bezpieczniej bo nawet myślący człowiek nie wyciągnie "niewłaściwych" wniosków.
Ja tu zupełnie abstrachuję od spraw stoczni.
JKa tu pisze o stylu życia publicznego w tym kraiku udającym styl zycia w starych demokracjach np w USA czy na zachodzie Europy.
Tam też politycy kłamią, kradną i oszukją.
Ale PRZYŁAPANI z ręką w kieszeni sąsiada nie mówią że to nie jego ręka a wszystko to "nagonka politryczna".
I "robota określonych kół" (to zdanie pamietam ze stanu wojennego).
Przecież od razu po stylu widać żeśmy małą niby afrykańską dyktaturą.
Lokalni bonzowie rządzą lokalnymi sprawami, duże interesy kręci się w stolicy.
Tylko zamiast bananów rosną kartofle i buraki.
Kraje zachodnie zupełnie tak samo z nami sobie poczynają jak z jaimś Burkina Faso (tam też mają inetesy, budują elektrwonie itp).
I tam i tu wiedzą że bez wziątki nie bedzie pieczątki.
vari

Data: 2009-09-09 18:58:34
Autor: sensei
TVP platforma juz za 2 tyg?
Użytkownik "vari" <varicap@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h87p75$q35$1atlantis.news.neostrada.pl...

W Platformę satelitarną TVP nie wierzę i uważam to za propagandę Farfała.

dokladnie. A Farfala za 2 tygodnie juz nie bedzie...

Szkoda że to tylko propaganda bo ta platforma to dobry pomysł.

jest to zly pomysl, ktorego celem jest zrobienie slabowitej DVB-T i wmowienie ludziom ze maja przestawic sie na Astre a nie odbierac za darmo na ziemi. Spowoduje to spadek zainteresowania DVB-T bo TVP zamiast inwestowac na ziemi bedzie inwestowac na satelicie, wieksze zyski platform satelitarnych i marnotrawstwo kupe kasy przez TVP z naszych abonamentowych pieniedzy do prywatnego biznesu Astry. A Astry i tak malo kto by odbieral i TVP tylko narazilaby sie na koszty. W efekcie to droga do marginalizacji TVP i wysysania z niej kasy. To tez droga do likwidacji programow regionalnych TVP bo na satelicie ich nie bedzie a na ziemi tez nie bo nie bedzie pieniedzy na budowe zasiegu DVB-T...

Data: 2009-09-09 14:37:15
Autor: Jacek Osiecki
TVP platforma juz za 2 tyg?
Dnia Tue, 08 Sep 2009 19:09:05 +0200, noy napisał(a):
http://satkurier.pl/news/49168/platforma-tvp-za-dwa-tygodnie.html

Z tego wszystkiego najbardziej interesujące wydaje się być to, że TVPHD
trafia do FTA...
Czy to znaczy że w końcu w różnych kablówkach pojawi się ten kanał?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
I don't want something I need. I want something I want.

Data: 2009-09-10 17:13:06
Autor: Sat_Diver
TVP platforma testy już do 15 wrześ nia

TVP platforma juz za 2 tyg?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona