Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady

Data: 2017-09-05 19:50:56
Autor: boukun
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady. Z jedną różnicą - wydarzyła się naprawdę

To była największa bomba wodorowa zdetonowana przez Stany Zjednoczone. Jej siła, wynosząca 15 megaton, wyzwoliła ogromną energię. Ładunek ważył ponad 10 tysięcy kilogramów, a chmurę powstałą po wybuchu widać było z odległości 450 kilometrów. Promieniotwórcze skażenie sięgnęło aż 600 kilometrów od miejsca zdarzenia. Brzmi to jak scenariusz zagłady, ale wydarzyło się naprawdę.

Pierwszego marca 1951 roku na atolu Bikini w archipelagu Wysp Marshalla USA przeprowadziło próbną eksplozję z wykorzystaniem bomby jądrowej o olbrzymiej - jak na tamte czasy - sile 81 kiloton (bomba zrzucona na Hiroszimę miała moc 18 kiloton). W tym samym miejscu rok później zdetonowano prototyp uranowy o mocy 500 kiloton. W 1954 roku zdetonowano na atolu Eniwetok bombę o mocy 1690 kiloton, a największa amerykańska eksplozja atomowa miała miejsce na atolu Bikini w 1954 roku i miała moc 15000 kiloton. Tej ostatniej detonacji nadano kryptonim Castle Bravo. Operacja miała - między innymi - na celu wypróbowanie nowego paliwa, deuterku litu. Naukowcy nie wiedzieli, że siła bomby będzie aż tak duża, ponieważ nie wzięli pod uwagę, iż lit pod wpływem reakcji trytu z deuterem ulegnie rozszczepieniu i przez to moc ładunku jeszcze się zwiększy. Nie przewidzieli też, że wybuch spowoduje prawdziwą katastrofę ekologiczną.

W wyniku eksplozji nastąpił bardzo duży opad radioaktywny, który z uwagi na wiatr, przenosił się na sąsiednie wyspy i skaził wodę. Najgorsze było jednak to, że nikt nie powiadomił ludzi o zagrożeniu. Wychodzili oni z domów, by zobaczyć padający śnieg. W rzeczywistości był to śmiertelny dla nich opad radioaktywny. Osoby, które miały z nim styczność, doznawały poparzeń, a te, u których opad dostał się do organizmu, choćby przez połknięcie, miały uszkodzone narządy wewnętrzne. U najbardziej wyeksponowanych na zagrożenie mieszkańców występowały wymioty, biegunka i utrata włosów. Jednak najgorsze miało dopiero nadejść - kobiety rodziły zdeformowane dzieci, pojawił się wzrost zachorowalności na raka i wyższa śmiertelność.

Dużo kontrowersji wzbudziły także badania prowadzone na mieszkańcach skażonych terenów, czyli tak zwany Projekt 4.1. Ściśle tajne testy miały na celu, oprócz zapewnienia poszkodowanym specjalistycznej opieki medycznej, zbadanie wpływu promieniowania na ludzki organizm. Nietrudno się dziwić, że zarówno odtajnione po latach badania, jak i sam fakt zrzucenia bomby na ten teren, zostały uznane za bardzo kontrowersyjne. Mieszkańcy Wysp Marshalla poczuli się jak króliki doświadczalne, na których można testować wszystko. Podejrzewano też, że miejsce eksplozji zostało wybrane celowo, a decyzja miała podłoże rasistowskie, bo mieszkańcy wysp w większości nie byli biali. Na chorobę popromienną oprócz mieszkańców zachorowali jednak także inni ludzie, jak choćby załoga kutra japońskiego, która znalazła się niebezpiecznie blisko miejsca detonacji.

Oprócz konsekwencji zdrowotnych duży problem stanowiła także skażona ziemia. Trzeba było kilka razy przenosić mieszkańców z zagrożonych terenów, także z innych atoli, na mniej zanieczyszczone wyspy, nawet zupełnie niezamieszkałe. Chociaż ogłaszano, że tereny nadają się do zamieszkania, wcale tak nie było i znów zmuszano ludzi do przeprowadzki. Ostatecznie akcję oczyszczania rozpoczęto w 1977 roku. Przez trzy lata Amerykanie zbierali skażoną ziemię, by umieścić ją w kraterze po detonacji bomby na wyspie Runit w atolu Eniwetok. Dzisiaj ziemia jest ukryta pod szczelną betonową kopułą, a na atol powoli zaczynają powracać ludzie.

Eksplozja Castle Bravo nie była jedyną próbą jądrowa w tym miejscu. Na samym atolu Eniwetok przeprowadzono ponad 40 testów z wykorzystaniem bomby atomowej, choć oczywiście po wysiedleniu z niego ludzi w 1947 roku. Nie tylko Wyspy Marshalla były miejscem eksperymentów nuklearnych. Przeprowadzały je choćby Francja, Wielka Brytania czy Pakistan na innych terenach. Niestety, często w ogóle nie zwracano uwagi na zdrowie mieszkańców, którzy mogli poważnie ucierpieć. Nieważne, że byli to nawet właśni obywatele, jak miało to miejsce w stanie Nevada.

Na leżącym około 105 kilometrów od Las Vegas rozległym terenie do 1992 roku wykonano blisko tysiąc eksplozji jądrowych. Miały one między innymi dać wyobrażenie o skutkach wybuchu, dzięki czemu można było opracować plany działania na wypadek zagłady. Niestety, testy nie obyły się bez wpływu na środowisko. Niektóre miejsca na poligonie są skażone radioaktywnie, duży poziom szkodliwych substancji wykrywa się także w wodzie. Mimo że poligon był położony z dala od ludzkich siedzib, stwierdzono wzrost zachorowań na białaczkę wśród dzieci do 14. roku życia z sąsiedniego stanu, Utah. Na terenie Arizony, Nevady i Utah zaobserwowano natomiast wzrost zachorowań na raka tarczycy i w konsekwencji wypłacono odszkodowania ponad 10 tysiącom ludzi. Odszkodowania uzyskali także mieszkańcy Wysp Marshalla.

Tragiczne wydarzenia na Wyspach Marshalla i w Nevadzie mogłaby z pewnością przebić Car bomba. Zdetonowana w 1961 roku na Morzu Arktycznym bomba wodorowa wykonana przez ZSRR, osiągnęła moc 58 megaton, czyli ilość energii 10-krotnie większą niż energia całej broni użytej podczas II wojny światowej (to największy wybuch nuklearny w historii ludzkości). Gdyby Car bomba została zrzucona na Europę, niechybnie uczyniłaby ją miejscem niezdatnym do życia, nie mówiąc o całkowitym zniszczeniu znacznych terenów. Na szczęście do tego nie doszło, a wyścig zbrojeń i eksperymenty z bombami atomowymi odchodzą do przeszłości. Wciąż jednak docierają do nas nowe informacje o coraz bardziej niepokojących próbach jądrowych, choćby z Korei Północnej, i tak naprawdę nie wiadomo, co z tego może wyniknąć.

http://niewiarygodne.pl/kat,1031987,page,2,title,Ta-historia-brzmi-jak-scenariusz-zaglady-Z-jedna-roznica-wydarzyla-sie-naprawde,wid,15334579,wiadomosc.html

https://youtu.be/3bEojAnQnj4

https://youtu.be/v8NTE5AkVio

https://www.wprost.pl/52075/Smierc-w-Bikini

http://wiadomosci.onet.pl/kiosk/dramat-w-utraconym-raju/v8671

http://www.tvn24.pl/magazyn-tvn24/to-byl-raj-amerykanie-zamienili-go-w-atomowy-poligon-kozy-i-swinie-udawaly-zolnierzy,51,1135

https://histmag.org/atomowy-atol-bikini-13086

Data: 2017-09-05 21:10:24
Autor: z
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
A piszesz to w celu usprawiedliwienia Korei czy chęci przypier... USA bo tam ten zły prezydent teraz?
Kto wam takie polecenia daje? Idiota jakiś? :-)

Data: 2017-09-05 21:27:04
Autor: boukun
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
A piszesz to w celu usprawiedliwienia Korei czy chęci przypier... USA bo
tam ten zły prezydent teraz?
Kto wam takie polecenia daje? Idiota jakiś? :-)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Na usprawiedliwienie Korei:

Towarzysz
30 min. temu

Śmieszą mnie te wszystkie artykuły o KRLD. Kim wystrzelił rakietę i we
wszystkich mediach przez cały tydzień piszą o tym, amerykanie, francuzi
robią testy i nikt tego tak nie rozdmuchuje. Dowiedzcie się dokładnie
dlaczego Kim robi jakieś próby. Z tego co pamiętam to każda wystrzelona
rakieta była czymś spowodowana. Amerykański lotniskowiec przypłynął do
wybrzeży Japonii i kim pokazał co tam ma w zanadrzu. Poza tym Koreańczycy
nie są tacy głupi , żeby rozpoczęli jakąkolwiek wojnę, oni dobrze wiedzą, że
by ponieśli klęskę. Ale imperialistyczna propaganda jest najlepsza na
świecie tak samo jak wszystko od nich. KRLD nikogo nie atakuje i są najgorsi
bo sobie bombę odpalili w jaski na poligonie wojskowym, a amerykańscy
imperialiści są cacy jak najadą sobie jakieś państwo i chcą tam wprowadzać
"demokracje", w filmie J.Camerona pt. "AVATAR" amerykanie też chcieli
wprowadzić tam demokracje. Odwiedźcie KRLD a potem wypisujcie super artykuły
i komentarze.

Data: 2017-09-05 16:15:03
Autor: japanizer
On Wednesday, September 6, 2017 at 4:27:08 AM UTC+9, boukun wrote:
[...]

A kiedy Amerykanie czy Francuzi bez zapowiedzi wystrzelili rakietę, która przeleciała nad terytorium Japonii lub jakiegokolwiek innego kraju?

Data: 2017-09-06 08:48:06
Autor: z
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
Pewnie napisze że cały czas nad nami krążą ich przebrzydłe szpiegowskie satelity ;-)

Data: 2017-09-06 10:37:58
Autor: boukun
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Hiroshima, Nagasaki...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_atomowy_na_Hiroszim%C4%99_i_Nagasaki

boukun

Data: 2017-09-06 02:06:37
Autor: Bytomir Kwasigroch vel Karbonylek
użytkownik boukun napisał:

Hiroshima, Nagasaki...

https://pl.wikipedia.org/wiki/Atak_atomowy_na_Hiroszim%C4%99_i_Nagasaki

boukun

Jak tam dokładnie było, trza by się wczytać, ale za chwileczkę, za momencik
ruscy mieli wkroczyć do JP, dla japońców to była kiepska opcja.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Dalekowschodnia_ofensywa_radziecka_(1945)

Może dziś miałbyś taką drugą Koreę w JP.

Data: 2017-09-06 11:09:11
Autor: boukun
Użytkownik "Bytomir Kwasigroch vel Karbonylek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

[...]

Powiem tak, farmazony!

boukun

Data: 2017-09-06 02:09:25
Autor: japanizer
On Wednesday, September 6, 2017 at 5:38:03 PM UTC+9, boukun wrote:
> [...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Znowu coś ci świta, ale nie wiesz co.

Japonia i Stany Zjednoczone były wtedy w stanie wojny.

Data: 2017-09-06 11:10:46
Autor: boukun
> [...]

Znowu coś ci świta, ale nie wiesz co.

Japonia i Stany Zjednoczone były wtedy w stanie wojny.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

I do tej pory USA okupuje Japonię i tamte regiony, jak i inne części świata, a ostatnio Polskę!

boukun

Data: 2017-09-06 02:17:11
Autor: japanizer
On Wednesday, September 6, 2017 at 6:10:50 PM UTC+9, boukun wrote:

> [...]

I do tej pory USA okupuje Japonię i tamte regiony, jak i inne części świata, a ostatnio Polskę!

Zapoznaj się z definicją słowa "okupacja". Bo ktoś postronny pomyśli, że chciałeś żartem błysnąć.

Data: 2017-09-06 13:27:09
Autor: boukun
> [...]

a ostatnio Polskę!

Zapoznaj się z definicją słowa "okupacja". Bo ktoś postronny pomyśli, że chciałeś żartem błysnąć.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jest dokładnie tak, jak powiedziałem, nawet Niemcy są od wojny do tej pory przez USA okupowane...
A teraz i Polska!

boukun

Data: 2017-09-06 11:24:39
Autor: z
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
W dniu 2017-09-06 o 11:10, boukun pisze:
a ostatnio Polskę!

To już ten faszysta kaczor Polski nie okupuje tylko jakieś USA? :-)

Data: 2017-09-06 13:28:05
Autor: boukun
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
a ostatnio Polskę!

To już ten faszysta kaczor Polski nie okupuje tylko jakieś USA? :-)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Kaczor jest tylko syjonistycznym sługusem...

boukun

Data: 2017-09-06 13:55:49
Autor: z
W dniu 2017-09-06 o 13:28, boukun pisze:
Kaczor jest tylko syjonistycznym sługusem...

A kim jest Tusk i co na to Petru? :-)

Data: 2017-09-06 14:18:37
Autor: boukun
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Kaczor jest tylko syjonistycznym sługusem...

A kim jest Tusk i co na to Petru? :-)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ja nie rozgraniczam, wspomniałeś o kaczorze...

boukun

Data: 2017-09-06 14:48:11
Autor: z
W dniu 2017-09-06 o 14:18, boukun pisze:
Ja nie rozgraniczam, wspomniałeś o kaczorze...

A marsjanie wysyłający do nas sygnały to za kim są?

Data: 2017-09-06 19:07:34
Autor: boukun
Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
Ja nie rozgraniczam, wspomniałeś o kaczorze...

A marsjanie wysyłający do nas sygnały to za kim są?

Za mną.

boukun

Ta historia brzmi jak scenariusz zagłady