Tańszy cukier z Niemiec

Data: 2011-03-14 09:48:30
Autor: u2
Tańszy cukier z Niemiec
... teraz wiem dlaczego w moim regionie Tusk z Pawlakiem zlikwidowali
dwie nowoczesne i wydajne cukrownie. Pilnują interesów swoich mocodawców
z Niemiec i Rosji :

http://wpolityce.pl/view/8441/Ogloszenia_w_Internecie__przywioze_tanszy_cukier_z_Niemiec___Wyborcza__jednak_czasem_pilnuje_spraw.html

"Paru ministrów powinno uważnie czytać regionalne wiadomości w „Gazecie
Wyborczej". Muszą przygotować się na coraz trudniejsze pytania o rosnącą
cenÄ™ cukru. Na opolskim forum gazety pojawiÅ‚y siÄ™ ogÅ‚oszenia  z ofertami
przywiezienia z Niemiec tańszego cukru.

    Podczas gdy w Polsce kilogram cukru kosztuje już prawie 5 zÅ‚, a
Niemiec - jak oferują opolanie jeżdżący tam często - można go przywieźć
za 3,60 zł. Na razie nie wiadomo czy cukier będzie takim samym hitem
"mrówczego importu" jak jeszcze niedawno niemieckie proszki do prania.
Trzeba było za nie zapłacić trochę więcej niż w Polsce, ale w opinii
wielu gospodyń domowych były "bardziej wydajne i prały lepiej".
Niemiecki cukier pewnie słodszy nie jest ale tańszy na pewno. Będzie
więc dobry biznes?

„Wyborcza" przypomina też, skąd się wzięły problemy z cenami cukru.

    Zdaniem ekspertów w UE, produkujemy o blisko 4 mln ton za maÅ‚o, by
pokryć roczne zapotrzebowanie. W Polsce brakuje ok. 300 tys. ton. To
skutek wprowadzonej w 2006 r. reformy rynku cukru. Sześć lat temu Unia
produkowała 21 mln ton rocznie przy spożyciu 17,5 mln. Nadwyżki
eksportowano, do tego dopłacając. To nie podobało się europejskim
podatnikom. Unia wprowadziła ograniczenie produkcji cukru. W 2010 r.
wszystkie europejskie cukrownie dały nam tylko 13,5 mln ton cukru.
Okazało się, że nie ma skąd cukru sprowadzić, bo na innych kontynentach
klęski pogodowe przetrzebiły plantacje trzciny, np. w Brazylii.

Oczywiście znowu można zrzucić winę na okrutny los, który tym razem
dotknął południowoamerykańskich plantatorów, a ci byli znacząco
wkomponowani w nasz najdoskonalszy plan zaopatrzenia kraju w cukier."

Data: 2011-03-14 10:57:17
Autor: Edek
Tańszy cukier z Niemiec
Byl taki jeden ktory walczyl o polski cukier
i polskie cukrownie i co z nim zrobili ?

http://www.youtube.com/watch?v=qO2hHqamyEA

I znowu kolejny "oszolom" ktory mial racje.

Data: 2011-03-14 12:52:19
Autor: jacek
Tañszy cukier z Niemiec
Po tym jak rozpocz±³ akcjê przeciwko przejeciu przez niemieckie RWE zakladu energetycznego w Warszawie, gdzie Bydle Kaczmarek z SLD sprzeda³ im 80% akcji mimo ¿e wolno mu by³o ponizej 50%, niemieckie slugusy z PSL naæpali go czyms i pokazywali przed kamerami jak podskakiwa³ zamroczony jakim¶ kwasem.
Janowski to jeden z niewielu uczciwych polityków, a wszyscy ktorzy sie z niego smiali to durnie lub pozyteczni idioci.