Tablet

Data: 2013-02-02 17:51:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"PlaMa" ke1rio$udq$1@news.task.gda.pl

- w pełni działający android 4 (czyli związane z tym co najmniej 1GHz procka i 512MB RAM?)
- 7"
- GPS
- modem 3g kompatybilny z AREO

IMO 3G to obecnie prehistoria. :) Raczej celuj w LTE.

- wejście jack obsługujące piloty
- najlepiej wejście zasilania oddzielne od usb
- wejście na microsd obsługujące 16-32Gb karty

mile widziane
- 2x USB
- dualsim
- DVB-T
- dobra kamera
- dobra odporność na niskie i wysokie temperatury
- wyjście na zewnętrzną antenę

BT 3 nie chcesz?

Ale co to za antena? TV, WiFi, 3G/4G?...

Ja chcę taki:

 -- odbiornik GPS (jakiś solidny, jak w nowych
    komórkach, nie zaś gówniany, jak w Garminach)
 -- czujnik położenia/przyśpieszenia
 -- LTE (czyli chyba 4G)
 -- dualSIM (także do rozmów, nie tylko do danych)
 -- WiFi a/g/n (włącznie z APkiem WiFi)
 -- BT 3
 -- HDMI
 -- ekran pojemnościowy o przekątnej 10" (może być nieco
    więcej) o dużej (minimum 1024 na 800) rozdzielczości
 -- Gorilla Glass (lub coś podobnego)
 -- brak sprzętowej kalwiatury
 -- duży akumulator (taki na 10 godzin pracy w pełnym obciążeniu)
 -- ładowany bezprzewodowo
 -- 16 GB ,,dysku'' (lub więcej)
 -- 1 GB RAMu (lub więcej)
 -- ARM czterordzeniowy, 1.5 GHz (lub lepiej)

Oczywiście Android. DVB-T może być, ale raczej rzadko oglądam TV.

Data: 2013-02-02 10:23:21
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 2 Lut, 17:51, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"PlaMa" ke1rio$ud...@news.task.gda.pl

> [...]
> - GPS
> - modem 3g kompatybilny z AREO

IMO 3G to obecnie prehistoria. :) Raczej celuj w LTE.

Tu chodzi o bezplatny internet (strony sie wygodnie przeglada, nawet
filmy da rade, odvzekujac kilka minut zeby porzadnie sie zbuforowaly)
dostepny do 2016r.

Data: 2013-02-03 00:13:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" bf7ec8cf-7cbb-40a2-8adc-c2cc94af474e@u1g2000yql.googlegroups.com

> [...]

: Tu chodzi o bezplatny internet (strony sie wygodnie przeglada, nawet
: filmy da rade, odvzekujac kilka minut zeby porzadnie sie zbuforowaly)

Aero2 nie ciągnie po LTE? Ciągnie. Wkrótce ma być wysyp urządzeń z LTE.

Data: 2013-02-03 00:59:40
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 00:13, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"krzysztofsf" bf7ec8cf-7cbb-40a2-8adc-c2cc94af4...@u1g2000yql.googlegroups.com

> [...]

: dostepny do 2016r.

Aero2 nie ciągnie po LTE? Ciągnie. Wkrótce ma być wysyp urządzeń z LTE.

Aero przejdzie na LTE w 2016 (o ile oni beda dawac wtedy pozniej
darmowy internet i o ile wogole ktos bedzie go dawac).
Jesli ktos chce obecnie wlozyc karte sim do ktoregos urzadzenia i
"zapomniec" korzystajac bezplatnie po prostu z internetu, to obsluga
czestotliwosci 900 jest dla niego najwazniejsza i wcale nieczesto
wystepujaca w urzadzenaich i modemach.

Nexus 7 obsluguje naprzyklad
Standard GSM 850 900 1800 1900
Standard UMTS : 850 1700 1900 2100

LTE jest obecnie nadawane na 1800, ale sa plany na 2100 i 2600 -
zapamietalem z roznych notek internetowych.

Jesli ktos chce teraz i natychmiast korzystac z Aero2, to nie bedzie
sie zastanawial co za 3 lata bedzie na ewentualnym darmowym dostepie.

A bazujac na dotychczasowych doswiadczeniach, dostawca wybierze taka
czestotliwosc, zeby jak najmniej urzadzn ja obslugiwalo w chwili
wdrozenia.

Data: 2013-02-03 10:55:44
Autor: Maciej Bebenek
Tablet
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> wrote:

Aero przejdzie na LTE w 2016 (o ile oni beda dawac wtedy pozniej
darmowy internet i o ile wogole ktos bedzie go dawac).
Dość ciekawa teza, biorąc pod uwagę że obecnie 3 lata to całą wieczność w
technologiach ;-)
Nie mówię, że tak nie będzie, ale na pewno nie twierdziłbym, że "na pewno".
Co do BDI, nie ma to żadnego związku

[...]

To może są różne Nexusy, bo ten mi znany jak najbardziej obsługuje 900
MHz/3G
http://www.google.com/nexus/7/specs/

LTE jest obecnie nadawane na 1800, ale sa plany na 2100 i 2600 -
zapamietalem z roznych notek internetowych.

800 MHz jest w następnej kolejności. Na 2100 w najbliższym czasie nic się
nie zmieni, a o 2600 sam dywagowałeś powyżej ;-)

[...]

A to już jest bardzo ciekawa teza. Przekładając na język polski -
przedsiębiorca wydaje kupę kasy na to, żeby nic na tym nie zarobić.

Wszystkie nowe technologie/pasma są uruchamiane wtedy, gdy w dotychczas
używanych jest tłok, a operator zaczyna ponosić straty związane z brakiem
możliwości obsługi klientów.

Data: 2013-02-03 03:46:13
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 10:55, Maciej Bebenek <maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
> [...]

technologiach ;-)
Nie mówię, że tak nie będzie, ale na pewno nie twierdziłbym, że "na pewno".

http://jdtech.pl/2011/12/aero2-36-miesiecy-liczymy-od-dzis.html

4 września 2012 Urząd Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję
odsuwającą o 2 lata moment uruchomienia sieci LTE 2,6 GHz jednocześnie
wydłużając okres działania bezpłatnego dostępu do Internetu o te 2
lata. Oznacza to, że usługa będzie działać w paśmie UMTS 900 MHz o 24
miesiące dłużej: do 21 grudnia 2016 roku.

> [...]

> Standard GSM 850 900 1800 1900
> Standard UMTS : 850 1700 1900 2100

To może są różne Nexusy, bo ten mi znany jak najbardziej obsługuje 900

Byc moze sa rozne

http://www.mgsm.pl/pl/katalog/asus/googlenexus732gb/Asus-Google-Nexus-7-32GB.html

> [...]

A to już jest bardzo ciekawa teza. Przekładając na język polski -
przedsiębiorca wydaje kupę kasy na to, żeby nic na tym nie zarobić.

Wlasciciel Aero2 traci przy zaspokajaniu potrzeb na bezplatny
internet.
Zarabiaja na platnym.

Data: 2013-02-03 11:52:43
Autor: Waldek Godel
Tablet
Dnia Sun, 3 Feb 2013 03:46:13 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

[...]

Nie, różne są tylko strony. Przy czym nie wiem jak Ty, ale ja tam
wierzyłbym stronie producenta. Choćby dlatego, że niezgodność towaru z
umową obowiązuje w całej UE, a europejskie Nexusy są wysyłane z terenu
Europy. Czyli bład na stronie googla oznacza możliwość zwrotu towaru. Bład na stronie mgsm nie oznacza dokładnie nic.

Wlasciciel Aero2 traci przy zaspokajaniu potrzeb na bezplatny
internet.
Zarabiaja na platnym.

To jest trzeci rodzaj prawdy. Własciciel Aero2 zarabia na tym miliony,
które musiałby wydać na zapłacenie za koncesję (w języku urzędowym za
przydział pasma, bo koncesji już nie ma). Czyli obywatele nie wzięli od
firmy kasy za zawłaszczenie wspólnego dobra, za to obywatele mają dostęp do
netu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2013-02-03 04:04:29
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 12:52, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:

> [...]

Europy. Czyli bład na stronie googla oznacza możliwość zwrotu towaru.
Bład na stronie mgsm nie oznacza dokładnie nic.

Na stronie producenta masz jeszcze nieco inne dane.

http://www.asus.com/Tablet_Mobile/Nexus_7#specifications

Zapewne specyfikacja sie zmienia i podawana jest dotyczaca modeli
aktualnie sprzedawanych.

> [...]

firmy kasy za zawłaszczenie wspólnego dobra, za to obywatele mają dostęp do

Gdyby w warunakach prztargu bylo uwzglednione, ze musi byc spelnione
iles aktywnych kart z ktorych korzystaja obywatele, sytuacja bylaby
zapewne inna niz w sytuacji, gdzie im wiecej kart tym wieksze
obciazenie sieci nie przekladajace sie na zyski.

Data: 2013-02-03 12:09:06
Autor: Waldek Godel
Tablet
Dnia Sun, 3 Feb 2013 04:04:29 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

Na stronie producenta masz jeszcze nieco inne dane.

http://www.asus.com/Tablet_Mobile/Nexus_7#specifications

Zapewne specyfikacja sie zmienia i podawana jest dotyczaca modeli
aktualnie sprzedawanych.

Zapewne znajdziesz ich jeszcze z 15 przeszukując internet. I dlatego
jeszcze bardziej bym wierzył specyfikacji sprzedawcy. Jak nie będzie -
zawsze można zwrócić

[...]

Tak jest. Policja kontrolowałaby samochody i pociągi czy obywatele już
odebrali obowiązkowe karty SIM. Dobrze się czujesz?

Aero2 dostało po łapach za utrudnianie dostępu do kart, to co jest teraz
wydaje się rozsądnym rozwiązaniem.

Data: 2013-02-03 04:23:19
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 13:09, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
> [...]

Zapewne znajdziesz ich jeszcze z 15 przeszukując internet. I dlatego
jeszcze bardziej bym wierzył specyfikacji sprzedawcy. Jak nie będzie -

Masz specyfikacje sprzedawcy (duzego)

http://www.euro.com.pl/ipad-i-tablety-multimedialne/asus-google-nexus-7-3g-32gb.bhtml#opis
http://www.komputronik.pl/product/177860/Komputery/Tablety/ASUS_Google_Nexus_7C_3G_32GB.html

> [...]

Tak jest. Policja kontrolowałaby samochody i pociągi czy obywatele już
odebrali obowiązkowe karty SIM. Dobrze się czujesz?

Wystarczyloby raportowanie ile kart wydano i ile z nich zalogowalo sie
chociaz raz do sieci.

Data: 2013-02-03 12:35:28
Autor: Waldek Godel
Tablet
Dnia Sun, 3 Feb 2013 04:23:19 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

Wystarczyloby raportowanie ile kart wydano i ile z nich zalogowalo sie
chociaz raz do sieci.

Taa.. najlepiej z miejscem zalogowania się, pełnymi danymi delikwenta i
pełnym logiem sieciowym. Do tego jeszcze specjalne paramilitarne bojówki wpadające o 5:00 rano i
tłumaczące do tych, co zamówili., ale nie włożyli do telefonu (bo np mieli
taką fanaberię, że chcą mieć backup jakby co) jakimi są wywrotowcami.
Z jakiej podstawy prawnej w ogóle wywodzisz odpowiedzialność operatora, za
to, co użytkownik zrobi ze swoją kartą? Zdelegalizujesz posiadanie kart SIM
bez ich używania?

I po raz kolejny - na pewno dobrze się czujesz?

Data: 2013-02-03 04:51:21
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 13:35, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Sun, 3 Feb 2013 04:23:19 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

I po raz kolejny - na pewno dobrze się czujesz?

Odwroce pytanie.

Data: 2013-02-03 15:42:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" 6d44e7e2-6752-4193-ba58-80da6955a2c5@l9g2000yqp.googlegroups.com

: On 3 Lut, 13:35, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
: > Dnia Sun, 3 Feb 2013 04:23:19 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

: > I po raz kolejny - na pewno dobrze się czujesz?

: Odwroce pytanie.

Z Waldkiem Godelem (nie wiem, czy dobrze odmieniam nazwisko) rozmowy są trudne. :)
Warto mieć ten fakt na uwadze przy tego rodzaju kontaktach.

Data: 2013-02-03 13:42:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" 61c7f7b6-b34d-4a61-99dc-33894dde94f0@4g2000yqv.googlegroups.com

: Wystarczyloby raportowanie ile kart wydano
: i ile z nich zalogowalo sie chociaz raz do sieci.

Ja mam dwie karty -- jedna codziennie w użyciu, druga
w zapakowanej kopercie. Animka ma chyba jedną kartę
i z niej nie korzysta. ;) Ja sobie chwalę Aero2.

Data: 2013-02-03 04:50:18
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 13:42, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"krzysztofsf" 61c7f7b6-b34d-4a61-99dc-33894dde9...@4g2000yqv.googlegroups..com

[...]

Ja tez chwale, chociaz musialem dokupic czwarty modem (kupilem z
ruterem i korzystam jako wifi) do juz posiadanych, bo zaden sie nie
nadawal.

Data: 2013-02-03 15:35:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" 2835b5fd-e88b-4a03-bf3a-b6f5d24875bb@h8g2000yqa.googlegroups.com

: Ja tez chwale, chociaz musialem dokupic czwarty modem (kupilem z
: ruterem i korzystam jako wifi) do juz posiadanych, bo zaden sie nie
: nadawal.

Do WiFi? Ja bym wygrzebał ze śmietnika jakiś stary telefon.
Na przykład ze zbitym wyświetlaczem. :) I używałbym jako APka. :)
W sklepach takie cudo można kupić już za 3 stówy. ;)

Data: 2013-02-03 06:46:48
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 15:35, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"krzysztofsf" 2835b5fd-e88b-4a03-bf3a-b6f5d2487...@h8g2000yqa.googlegroups.com

[...]

Ja nabylem modemoruter huawei za 275, tak wiec jestem do przodu ;)

Data: 2013-02-03 20:12:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" eaa1a82b-ef04-43eb-8f70-be75b04aba9d@l9g2000yqp.googlegroups.com

[...]

IMO drogo. Napiszesz, co kupiłeś?

IMO modem to koszt 80 złotych, do tego APek za 5 dych.
Można mieć APka z akumulatorem.

Data: 2013-02-03 20:12:36
Autor: krzysztofsf
Tablet
"krzysztofsf" eaa1a82b-ef04-43eb-8f70-be75b04ab...@l9g2000yqp.googlegroups.com

IMO drogo. Napiszesz, co kupi e ?

Wczesniejszy model ponizszego
http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/3718967

Data: 2013-02-04 12:44:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" 2a736d8d-a11b-4903-8532-605ba5d9ab33@u7g2000yqg.googlegroups.com

Wczesniejszy model ponizszego
http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/3718967

Dzięki.

Data: 2013-02-04 04:32:39
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 4 Lut, 12:44, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"krzysztofsf" 2a736d8d-a11b-4903-8532-605ba5d9a...@u7g2000yqg.googlegroups.com

> Wczesniejszy model ponizszego
>http://www.skapiec.pl/site/cat/45/comp/3718967

tu masz wykaz modemow kompatybilnych i nie, z Aero2 - czasem jedna
litera w nazwie oznacza, ze nie dziala.

http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-modemow-w-budowie.html

Ja mam konkretnie Huawei E5832-S

Data: 2013-02-04 15:33:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" df7d74c8-0c92-43e8-9a84-aa3eaf246faa@5g2000yqz.googlegroups.com

tu masz wykaz modemow kompatybilnych i nie, z Aero2 - czasem jedna
litera w nazwie oznacza, ze nie dziala.

http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodnych-modemow-w-budowie.html

Ja mam konkretnie Huawei E5832-S

Ten człowiek podpadł mi już 3 razy -- jest dla mnie raczej niewiarygodny.

Ponadto ja nie chcę 3G, ale 4G. Tych urządzeń jeszcze nie ma zbyt wiele.
Mam smartfon (Samsung Galaxy Ace) i zanim go kupiłem, wiedziałem (nie od
tego człowieka, na którego stronę i wiedzę powołujesz się) o tym że z tym
smartfonem Aero2 współpracuje bezproblemowo. Gdy będę miał jakiś sprzęt na
oku, zapewne zapytam kogo trzeba a nawet po prostu włożę kartę Aero2, zanim
kupię takie coś. :)

3G to historia ćwierćwiecznej technologii stosowanej w praktyce od
ponad 10 lat, czyli od czasu eksplozji domowego internetu -- IMO
wcześniej nie było potrzeby stosowania 3G na masową skalę. Założenia
techniczne 3G nie są już świeże, wszędzie dookoła atakowany jestem
wieściami o rychłym masowym wykorzystaniu LTE -- nie chcę wchodzić
w 3G. (3G, 3.5G, 3.75G itp.)

Niby przez te ćwierć wieku 3G mocno ewoluuje, ale jednak
to technologia przestarzała. A jdtech -- IMO mógłby nieco
popracować nad samym sobą, bo chce uchodzić za nieomylnego
a jednak raz za razem pisze nieprawdę.

Data: 2013-02-03 18:28:34
Autor: Maciej Bebenek
Tablet
[...]

A widzisz tam gdziekolwiek określenie "MHz"?

Data: 2013-02-03 19:55:56
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 18:28, Maciej Bebenek <maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
> [...]

>http://www.komputronik.pl/product/177860/Komputery/Tablety/ASUS_Googl...

A widzisz tam gdziekolwiek określenie "MHz"?

A widzisz w zwiazku z tym podstawe do reklamacji i zwrotu za
niezgodnosc ze specyfikacja sprzedawcy?

Data: 2013-02-03 18:28:34
Autor: Maciej Bebenek
Tablet
[...]

A karty SIM przydzielałbyś w trybie losowania, jako pomoc społeczną czy
rotacyjnie: kaĹźdy korzysta w dniu swoich urodzin? :-P

Data: 2013-02-03 19:51:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Maciej Bebenek" 510e9e40$3@news.home.net.pl

A karty SIM przydzielałbyś w trybie losowania, jako pomoc społeczną
czy rotacyjnie: każdy korzysta w dniu swoich urodzin? :-P

Jako pomoc społeczną (ofiarowaną Gatesowi i jego gównianym Windows)
rozdaje się (na przykład w Białymstoku) ,,komputery''... Jak podała
tutejsza TV -- 300 chętnych, 5 milionów złotych i ledwo starcza. :)
WWW podają, że chętnych jest więcej. Jak jest naprawdę -- nie wiem,
lecz nawet jeśli chętnych jest więcej, to nie sto razy więcej i (co
najważniejsze) dofinansowanie z pieniędzy społecznych otrzyma Gates
i jego Windows, nie biedni białostoczanie.

Aby było jasne -- nie jest ważne, czy Gates jest nadal w MS, czy
nie jest.

Malutkie smartfony lepiej radzą sobie ze wszystkim niż PeCety
z makabrycznie wielkimi Win. 20 GB to za mało na sam Windows
7 Starter, podczas gdy mój smartfon zadawala się ,,dyskiem''
o pojemności 190 MB. Pod linkiem jest 158 MB, ale ja mam
nieco inny model (z i na końcu) i mam 190 MB oraz 832 MHz
na zegarku.

  http://www.mgsm.pl/pl/katalog/samsung/gts5830ace/

Co wówczas, gdy tego ,,dysku'' jest naprawdę dużo?

  http://www.mgsm.pl/pl/katalog/samsung/galaxyaceduos/

Powyżej mamy 3 GB, ale przecież szybkie pamięci tego typu są dziś
bardzo tanie i za nieduże pieniądze można mieć dziesiątki gigabajtów
pamięci przy których najszybsze dyski talerzowe są makabrycznie wolne
i raczej nietrwałe. Pomijam czas dostępu -- ten zawsze w tego typu
porównaniach będzie krótszy dla kości niż dla tradycyjnego dysku.

Androidowe cacka potrafią naprawdę wiele, jest na nie masa darmowego
(dARMowego?) oprogramowania, same urządzenia są niedrogie w zestawieniu
z PeCetami opartymi o kulawą filozofię x86 i raczej trzeba sztucznego
pompowania kieszeni MS...

I co najważniejsze -- Android pracuje bezproblemowo, podczas gdy z Win
są stale jakieś trudności.

Data: 2013-02-03 20:05:51
Autor: krzysztofsf
Tablet
> [...]

A karty SIM przydzielałbyś w trybie losowania, jako pomoc społeczną czy
rotacyjnie: każdy korzysta w dniu swoich urodzin? :-P

Osoba "wykluczona' ma powazne trudnosci, zeby nie posiadajac internetu
i majac ograniczony do niego dostep, oraz brak umiejetnosci
korzystania, wydrukowac formularze i  zamowic taka karte.
Sadze, ze wiekszosc korzystajacych to ludzie potrzebujacy dodatkowego
dostepu, karty do tabletu, smartfonu itp.

Zamawianie kart powinno byc mozliwe (wraz z wydrukowanymi odnosnymi
formularzami) np. na poczcie - podobnie jak oplacanie abonamentu rtv.

Data: 2013-02-04 09:18:20
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet
Dnia 2013-02-03, o godz. 20:05:51
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):

Osoba "wykluczona' ma powazne trudnosci, zeby nie posiadajac internetu
i majac ograniczony do niego dostep, oraz brak umiejetnosci
korzystania, wydrukowac formularze i  zamowic taka karte.

No patrz... A mój teść poszedł do punktu i jedyne co musiał zrobić to
podać dowód i podpisać się na formularzu. Nic nie drukował -
wydrukował to pracownik punktu dystrybucyjnego. A sąsiadka mieszkająca
obok działki na wsi pod Łukowem (bezrobotna od lat, dwójka dzieci w
szkole) poszła do biblioteki szkolnej we wsi i pracownik mu wydrukował
dokumenty, skserował dowód i pokazał gdzie podpisać i gdzie wysłać. A po
przysłaniu karty sąsiad ustawił co potrzeba. A wcześniej oddał swojego
starego laptopa.

Sadze, ze wiekszosc korzystajacych to ludzie potrzebujacy dodatkowego
dostepu, karty do tabletu, smartfonu itp.

Nie - po prostu tacy ludzi wypowiadają się najczęściej. Nie słyszysz
zapewne o akcji gdy do punktu w Warszawie przyjeżdża umyślny który
przywozi kilkadziesiąt wniosków i upoważnień dla siebie i sąsiadów. A
to popularne - tylko odbiorcy kart o tym nie dyskutują.

Zamawianie kart powinno byc mozliwe (wraz z wydrukowanymi odnosnymi
formularzami) np. na poczcie - podobnie jak oplacanie abonamentu rtv.

No ale jest - co prawda w jednym punkcie ale dokładnie tak to działa. I
jestem przeciwny by poczta robiła coś kolejnego - niech zajmą się
poprawa jakości dostarczania listów. Niby monopolu od miesiąca na listy
nie ma ale np. mało kto wie że jest ukryty - jedynie wysłanie pisma za
pomocą Poczty Polskiej niesie ze sobą konsekwencje urzędowe. Jak się
wysyła np. pisemko do urzędu to trzeba za pomocą PP. Bo jak się wyśle
operatorem alternatywnym to nie jest ono formalnie dostarczone. Ota
taki malutki haczyk i w korespondencji z sądami i urzędami _musisz_
nadal korzystać z usług PP...

Zdrówko

Data: 2013-02-04 00:47:57
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 4 Lut, 09:18, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2013-02-03, o godz. 20:05:51
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> napisał(a):

> [...]

podać dowód i podpisać się na formularzu. Nic nie drukował -
wydrukował to pracownik punktu dystrybucyjnego.

To tylko w default city dziala.

Data: 2013-02-04 11:09:28
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet
Dnia 2013-02-04, o godz. 00:47:57
> [...]

> to podać dowód i podpisać się na formularzu. Nic nie drukował -
> wydrukował to pracownik punktu dystrybucyjnego.

Ale drugi i trezci przykład radośnie wyciąłeś bo nie pasuje do tezy?
Zmartwię Cię - jutro odbiorę kolejne 2 sztuki i pojada na wieś za
Żywiec - przy okazji wyjazdu do znajomych. Cały ich wysiłek sprowadzał
się do odesłania mi podpisanego upoważnienia. Obie sztuki pójdą do dość
ubogich rodzin.

Dziwne że formularz w banku taka osoba wypełni. W pomocy społecznej to
samo. Doładowanie do telefonu załaduje. Przekaz do radia Maryja
wyśle. Pralkę uruchomi. A formularza zamówieni karty już nie da rady
wypełnić i wysłać. Naprawdę tak sądzisz?

Zdrówko

Data: 2013-02-04 02:33:05
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 4 Lut, 11:09, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2013-02-04, o godz. 00:47:57
krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> napisa (a):

> To tylko w default city dziala.

Ale drugi i trezci przyk ad rado nie wyci e bo nie pasuje do tezy?
Zmartwi Ci - jutro odbior kolejne 2 sztuki i pojada na wie za
ywiec - przy okazji wyjazdu do znajomych. Ca y ich wysi ek sprowadza
si do odes ania mi podpisanego upowa nienia. Obie sztuki p jd do do
ubogich rodzin.

Dziwne e formularz w banku taka osoba wype ni. W pomocy spo ecznej to
samo. Do adowanie do telefonu za aduje. Przekaz do radia Maryja
wy le. Pralk uruchomi. A formularza zam wieni karty ju nie da rady
wype ni i wys a . Naprawd tak s dzisz?

Tyle, ze formularz jest dostepny tylko w internecie i trzeba go
wydrukowac na drukarce komputerowej.
Nie sa nigdzie wykladane, zeby osoba nie majaca pojecia o sprawie
mogla sobie zabrac formularz, przemyslec sprawe, wypelnic ,zrobic
ksero dowodu,  oplacic dwa rozne konta i wszystko wyslac. No i dobrac
i kupic wlasciwy modem.

Konieczne jest mocne zainteresowanie i chec zdobycia takiego internetu
i pomoc osob trzecich (czesto naklanianie).

Przydaloby sie, zeby jakies czasopismo wypuscilo numer zawierajacy
odnosny blankiet i opis jak wypelniac, jaki sprzet dokupic itp

Data: 2013-02-04 11:04:15
Autor: Waldek Godel
Tablet
Dnia Mon, 4 Feb 2013 02:33:05 -0800 (PST), krzysztofsf napisał(a):

[...]

Jeżeli w obecnych czasach kogoś przerasta załatwienie sobie wydrukowania
jednej kartki z internetu (w szkole, w pracy, w kawiarence, u znajomego) to
może lepiej, żeby on tego internetu nie miał. Dla swojego i wszystkich
innych dobra.
Znam osoby w bardzo podeszłym wieku, które sobie z tym świetnie poradzą,
niektóre nawet nie zbliżając się do komputera. A jak ktoś jest na to za
głupi, lub zbyt wielką ofermą życiową, to internet będzie dla niego jednym
wielkim pasmem nieszczęść i udręk.

PS. Jak ci idzie odwracanie pytania? Ile obrotów na minutę wyciągasz?

Data: 2013-02-04 11:48:01
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet
Dnia 2013-02-04, o godz. 02:33:05
krzysztofsf <krzysztofsf@wp.pl> napisał(a):

Tyle, ze formularz jest dostepny tylko w internecie i trzeba go
wydrukowac na drukarce komputerowej.

Nie prawda. Jest dostępny wydrukowany także w siedzibie Aero i punkcie
odbioru. Poza tym bez przesady - drukarka za kilka groszy jest dostępna
w wielu miejscach. Może nie zdajesz sobie z tego sprawy ale np. na
wsiach coś takiego jest dostępne w szkołach i bibliotekach. W tych
drugich nawet jest dostęp do internetu.

[...]

No ale po co ma być wyłożone? Starczy że jak ktoś będzie chciał to mu
np. pomoc społeczna takowy wydrukuje i nawet pomoże wypełnić. I - choć
może to dla Ciebie dziwne - często informuje i pomaga to zrobić.

Konieczne jest mocne zainteresowanie i chec zdobycia takiego internetu
i pomoc osob trzecich (czesto naklanianie).

No ale co za problem w pomocy osób trzecich? Przy osobach wykluczonych
w różny sposób normą jest że osoba trzecia pomaga w wielu aspektach.
Dostęp do internetu jest jedną z takich rzeczy. Co więcej - pomoc
społeczna np. potrafi zakupić modem do taki9ej usługi. Tak jak ciuchy,
jedzenie czy węgiel na zimę.

Przydaloby sie, zeby jakies czasopismo wypuscilo numer zawierajacy
odnosny blankiet i opis jak wypelniac, jaki sprzet dokupic itp

I? Nic to nie da, Bo najczęściej osoby które takiej pomocy potrzebują
prasy nie kupują. Tu sprawdza się właśnie pomoc bezpośrednia - często
wolontaryjna.

Zdrówko

Data: 2013-02-04 02:59:55
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 4 Lut, 11:48, Maciek "Babcia" Dobosz <bab...@jewish.org.pl> wrote:
Dnia 2013-02-04, o godz. 02:33:05
> [...]

> wydrukowac na drukarce komputerowej.

Nie prawda. Jest dostępny wydrukowany także w siedzibie Aero i punkcie

............default city

Pozostale...masz racje, sytuacja jest idealna i nie ma potrzeby
propagowac i ulatwiac. Jest dobrze.

Data: 2013-02-03 11:56:36
Autor: Michal Tyrala
Tablet
On Sun, 3 Feb 2013 03:46:13 -0800 (PST), krzysztofsf wrote:
 Byc moze sa rozne

 http://www.mgsm.pl/pl/katalog/asus/googlenexus732gb/Asus-Google-Nexus-7-32GB.html

Rozne na pewno są porownywarki urzadzen w sieci, jedne bardziej
wiarygodne, inne mniej. Ja polece:

http://www.gsmarena.com/asus_google_nexus_7_cellular-5091.php

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-02-03 13:02:02
Autor: Maciej Bebenek
Tablet
[...]

Jest słowo "obowiązek", jest też "możliwość". Aero2 ma prawo do tych częstotliwości od chyba 3 lat i w każdej chwili może
je zacząć wykorzystywać.
I nie patrz tylko i wyłącznie przez pryzmat BDI.
[...]

Owszem, zwrócę uwagę kolegom z mgsm.pl, ale chyba nie sądzisz, że strona
producenta zawiera mniej prawdziwe dane ? :-)

[...]

Właściciel Aero2 zarabia na udostępnianiu sieci Polkomtelowi i Cyfrowemu
Polsatowi. BDI może zajmować jakąś część pasma ustaloną w decyzji, a cała
reszta jest przeznaczona na potrzeby komercyjne.
Owszem, teraz - z perspektywy czasu - widać, że inwestycja w 2,6 GHz i BDI
nie była najlepszym posunięciem. Ale większość twierdziła, że w ogóle im
się nie uda i po kilku latach pasma wrócą ponownie do puli.
Przeliczyli się.

Data: 2013-02-03 13:38:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" e5026a25-cc68-4146-b345-07e7d29a9011@4g2000yqv.googlegroups.com

[...]

Więc nie jestem na topie. Dzięki za info -- znacznie burzy ono moje plany. :)

Czy mam rozumieć, że dARMowy dostęp do netu poprzez Aero2 będzie
trwał aż do dnia 21 grudnia 2016 roku? I że o LTE w wypadku Aero2
mam zapomnieć? HSPA mnie nieco męczy z uwagi na duże pingi.

Data: 2013-02-03 04:48:33
Autor: krzysztofsf
Tablet
On 3 Lut, 13:38, "Eneuel Leszek Ciszewski"
<pro...@czytac.fontem.lucida.console> wrote:
"krzysztofsf" e5026a25-cc68-4146-b345-07e7d29a9...@4g2000yqv.googlegroups..com

[...]

A co zmieniloby LTE, jesli bedzie okrojone podobnie jak obecne karty?

Data: 2013-02-03 15:39:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"krzysztofsf" ca7129d8-413e-4bbe-9853-194f4c5c4662@9g2000yqy.googlegroups.com

[...]

Pingi jednocyfrowe. (czyli do 10 ms)

      2. Jakie są parametry techniczne Bezpłatnego Dostępu do Internetu?

         BDI dostępny jest wyłącznie w zasięgu sieci Aero2.
         pasma 900 MHz lub 2500MHz
         technologia HSPA+ (900 MHz) lub LTE (2500MHz)

         21.12.2016r. - Data Wygaśnięcia Bezpłatnego Dostępu do Internetu

         prędkość transmisji danych dla każdego Korzystającego jest na
         poziomie nie większym niż 512 kb/s

         każdorazowe nieprzerwane i bezpłatne połączenie z siecią Internet
         nie przekracza jednorazowo 60 minut licząc od momentu nawiązania
         takiego połączenia

   http://www.aero2.pl/faq.html#Answer2

Więc jak to jest z tym LTE i Aero2? Aero2 kłamie? Czy może jednak Aero2 daje łączność po LTE?

Data: 2013-02-04 12:39:52
Autor: Trybun
Tablet
W dniu 2013-02-03 13:48, krzysztofsf pisze:

A co zmieniloby LTE, jesli bedzie okrojone podobnie jak obecne karty?

Znacznie okroiłoby zasięg, z jakiegoś 60-70%  w HSPA na terenie kraju kraju do 10-20 w LTE. ;-)

Data: 2013-02-04 12:47:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" keo6m8$rdr$1@node2.news.atman.pl

A co zmieniloby LTE, jesli bedzie okrojone podobnie jak obecne karty?

Znacznie okroiłoby zasięg, z jakiegoś 60-70%  w HSPA na terenie kraju kraju do 10-20 w LTE. ;-)

3G to już prehistoria -- każdy operator komórkowy proponuje LTE,
nawet testować na freeko można. Jeśli urządzenie ma LTE, nie
oznacza to wcale tego, że nie ma ono 3G czy 2G. Za jakiś czas
(być może w ciągu 2 lat) LTE będzie niemal wszędzie.

Data: 2013-02-04 13:36:30
Autor: Trybun
Tablet

[...]

No, proszę sobie nie żartować na tak poważne tematy.. Mieszkam w miejscowości w której mogę tylko poważyć o stabilnym 3G. W domu modem z anteną zewnętrzną i tylko w PLAY. I nie myśl że moja wieś to jest jakaś enklawa - cała okolica jest w podobnej sytuacji, a mieszkam w centrum Polski.

Data: 2013-02-04 14:57:56
Autor: Liwiusz
Tablet
W dniu 2013-02-04 13:36, Trybun pisze:
a mieszkam w centrum Polski.

No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20 domami... ;)

--
Liwiusz

Data: 2013-02-04 15:43:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Liwiusz" keoep3$a8f$1@news.task.gda.pl

a mieszkam w centrum Polski.

No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20 domami... ;)

A ja mieszkam 50 km od centrum Europy.
I co z tego? Suchowola (owe centrum)
od niedawna miasto, do niedawna wiocha
stojąca na drodze pomiędzy (wątpliwej
jakości) metropolią oraz miejscem
łikendowych szaleństw mieszkańców
owej metropolii. (tak, wiem, że
niektórzy piszą łikned inaczej niż ja)
[pewnie dlatego, że nie mają litery ł]

Tak czy siak -- UMTSy itp. to ćwierć wieku, jeśli chodzi
o myśl techniczną. A wykorzystuje się to ponad 10 lat.

Teraz czas na LTE.

Data: 2013-02-06 12:23:57
Autor: Trybun
Tablet
W dniu 2013-02-04 14:57, Liwiusz pisze:
W dniu 2013-02-04 13:36, Trybun pisze:
a mieszkam w centrum Polski.

No ba, jak to ładnie brzmi. A że może to być miejscowość z 20 domami... ;)

Ponad 50.. :-)

Data: 2013-02-04 17:17:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" keoa0d$uuo$1@node2.news.atman.pl

[...]

Wziąłem sobie (; poranny ;) prysznic, w czasie którego naszła
mnie taka myśl -- wiesz, że teraz są używane powszechnie
samochodowe silniki spalinowe nie wolnossące, ale
turbodoładowane i coomon railowe?

Miałeś samochód z silnikiem wolnossącym i dawną pompą wtryskową?
Nie każdy miał. Czy musisz najeździć się takim czymś, aby moc
jeździć samochodem z nowszym silnikiem? Chyba nie musisz.
Nie musisz przechodzić żadnych stopni ewolucji, aby cieszyć się życiem.

3G istniało na papierze od dawna -- od połowy lat osiemdziesiątych,
ale nie było na nie zapotrzebowania z powodów politycznych -- net
nie był dobrem powszechnym. Gdy uwolniono internet, 3G stało się
potrzebne, zatem zaczęto je wykorzystywać. Od samego początku
wiadomo było, że duże opóźnienia pozwolą na rozwój technologii
innych -- na przykład WiFi, gdzie opóźnienia nie są groźne. Gdy
dziś WiFi potrafi nieźle konkurować na małą skalę z 3G -- potrzeba
czegoś lepszego, aby nie utracić władzy nad netem. Lobby WiFi
(w Polsce z Jopczyńskim na czele -- ale świat nie kończy się
na Polsce) może obrzydzać LTE, ale wyroków Bożych nie można
kwestionować -- co byś wolał jako klient? WiFi czy LTE za te
same pieniądze? Odpowiedź jest prosta.

Kontrą może być obrzydzanie LTE -- ale jak długo można ludziom
wciskać kit o bezużyteczności LTE i o przewadze WiFi (czy innych
technologii) nad LTE? I jak długo można utrzymać sieci przewodowe?

Wiadomą rzeczą jest, że LTE pokonać może wszelkie inne technologie
i za kilka lat ethernetowe czy WiFiowe sieci nie będą już rozwijane
w ogóle. Pozostaną giganci -- głównie operatorzy telefonii komórkowej,
inni odpadną z gry. I co w tym dziwnego czy groźnego?

Data: 2013-02-06 12:22:11
Autor: Trybun
Tablet

[...]

No i co z tego? Iluzorycznie mniejsze zanieczyszczanie środowiska i cała masa problemów dla nabywcy. Jest to gadżet o niskiej trwałości, np. prędzej można się spodziewać śniegu latem niż kupić używany kilkuletni wóz ze sprawna sprężarką.

[...]

W ogóle nigdy nie byłem właścicielem auta z silnikiem Diesla. Ten klekot i trzęsienie jest dla mnie nie do zniesienia.

[...]

Na papierze owszem, istniało, ale i dzisiaj wielu mieszkańców kraju w środku Europy może o 3g tylko pomarzyć. I Ty chyba jesteś jakimś zagorzałym wielbicielem literatury Fantasy, skoro sądzisz że ktoś kto nie potrafi zapewnić wszystkim chętnym łącza 3g to zrobi to za pomocą LTE..  Mówisz o obrzydzaniu LTE, a ja się pytam dlaczego ktoś stawia na ten standard  który fizycznie może być tylko dla nielicznych dostępny zamiast stosować i rozwijać tak dobre i dajace łatwy dostęp dla wszystkich standardy  jak CDMA  czy WiMax?

Data: 2013-02-06 15:51:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" ketecq$qra$3@node2.news.atman.pl

[...]

Zrobi -- bo będzie miał za to pieniądze. :)

[...]

Więc zbuduj WiMax i CDMA. :) Zbij na tym fortunę i ciesz się nią. :)

Data: 2013-02-06 22:02:45
Autor: Trybun
Tablet

[...]

Na razie główny dysponent tego pasma ma 16 mld zł długów. I za swoje praktyki wielu zrażonych do swoich firm klientów.

[...]

Od tego mam sowicie opłacanego ministra ds. cyfryzacji. A ty nie próbuj ze mnie robić jakiegoś kapitalisty który się cieszy z drenowania kieszeni innym.

Data: 2013-02-06 12:31:30
Autor: J.F
Tablet
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał
Wziąłem sobie (; poranny ;) prysznic, w czasie którego naszła
mnie taka myśl -- wiesz, że teraz są używane powszechnie
samochodowe silniki spalinowe nie wolnossące, ale
turbodoładowane i coomon railowe?

Bo trzeba sobie prawde powiedziec: diesel bez turbosprezarki to jakies g* jest. Mniej wiec takie jak tablet z 16GB :-)
Diesel bez CR ... w zasadzie tez, z wyjatkiem moze TDI.

[...]

Cos tu chyba nadinterpretujesz. I daty chyba tez mylisz.

Gdy
dziś WiFi potrafi nieźle konkurować na małą skalę z 3G -- potrzeba
czegoś lepszego, aby nie utracić władzy nad netem.

Ale jakiej wladzy nad Internetem ?

[...]

Tzn jaka ?
Majac za te same pieniadze LTE lub wifi o tym samym pokryciu ... no chyba wole wifi. Bo latwiej dzis o sprzet z wifi.

Ale pokrycie inne, predkosci inne, ceny tez inne - wiec nie ma co porownywac.

Kontrą może być obrzydzanie LTE -- ale jak długo można ludziom
wciskać kit o bezużyteczności LTE i o przewadze WiFi (czy innych
technologii) nad LTE? I jak długo można utrzymać sieci przewodowe?

Przewodowe mozna jeszcze dlugo. Swoje zalety maja.

J.

Data: 2013-02-06 15:49:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"J.F" 51123f14$0$1299$65785112@news.neostrada.pl

Bo trzeba sobie prawde powiedziec: diesel bez turbosprezarki to jakies g* jest. Mniej wiec takie jak tablet z 16GB :-)
Diesel bez CR ... w zasadzie tez, z wyjatkiem moze TDI.

Przykład z samochodem ma coś obrazować.
Ale widocznie nie można ani z Tobą, ani Trybunem rozmawiać.

Chodzi o to, że nie ma potrzeby przerabiania 3G, aby wejść na 4G itp.

Cos tu chyba nadinterpretujesz. I daty chyba tez mylisz.

Dat nie mylę.

Majac za te same pieniadze LTE lub wifi o tym samym pokryciu ... no chyba wole wifi. Bo latwiej dzis o sprzet z wifi.

WiFi (także 5 GHz) to amatorszczyzna. 3G/4G to poważniejsza
technologia. WiFi możesz zaproponować kumplowi i teściowej.
Jeśli chcesz dawać dostęp ludności i odpowiadać za ten
dostęp -- WiFi nie zaoferuje Ci tego, co konieczne.

I to chyba jest aż nazbyt oczywiste. :)

Ale pokrycie inne, predkosci inne, ceny tez inne - wiec nie ma co porownywac.

Pokrycie inne, bo WiFi nie zamieniło się w profesjonalne
coś -- zostało dla domowych rozwiązań. Mogło wypełnić
lukę na czas wprowadzania poważnych rozwiązań.

[...]

Klienckie? Raczej kres przewodowych klienckich sieci komputerowcy
już nadszedł. Światłowodowe połączenia szkieletowe na pewno mają
nadal sens, ale nie ,,ostatnia mila''. Po co komu w domu ethernet,
skoro może mieć WiFi? I po co komu ethernet czy DSL, gdy wejdzie
niemal wszędzie 3G/4G itp.?

Ale oddajmy głos statystykom -- ilu nowych klientów zdobywają
codziennie komputerowe sieci przewodowe a ilu nowych zdobywają
codziennie komputerowe sieci komórkowe?

-=-

Wybacz JF, że zakończę tę rozmowę, ale Ty bujasz w obłokach absurdu.
64 GB to dla Ciebie mało -- chcesz więcej muzyki na czas jeżdżenia
na nartach. Masz przynajmniej narty? A jeśli masz? -- potrafisz na
nich jeździć wyczynowo? I naprawdę w czasie jeżdżenia chcesz słuchać
muzyki ze słuchawek, zamiast ,,muzyki'', która jest dookoła Ciebie?

Bo ja, jeżdżąc na nartach, pływając żaglówką czy jachtem lub
motorówką, latając motolotnią, szybowcem, samolotem lub
helikopterem, czy biegając -- chyba wolałbym muzykę inną
niż słuchawkową. :)

Ale ja ma tylko winylowy kajak. :)
(ciekawe, czy ty masz choćby taki kajak)

Ja szukam tabletu -- wiem, jakiego, i po co go chcę. :)
Deliberowanie o LTE itp. nie ma dla mnie sensu.

64 GB muzyki to da mnie bardzo dużo.
To na oko ze dwa tysiące płyt CD.
A takie karty (oby nie makabrycznie szybkie) są tanie.

Data: 2013-02-07 09:02:16
Autor: kakmar
Tablet
Dnia 06.02.2013 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:a

<ciach>

Bo ja, jeżdżąc na nartach, pływając żaglówką czy jachtem lub
motorówką, latając motolotnią, szybowcem, samolotem lub
helikopterem, czy biegając -- chyba wolałbym muzykę inną
niż słuchawkową. :)

Co trzeba wciągnąć i którędy, żeby tak latać?

Ale ja ma tylko winylowy kajak. :)
(ciekawe, czy ty masz choćby taki kajak)

Czy to impregnat do tego kajaka?

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2013-02-04 21:26:44
Autor: Maciej Bebenek
Tablet
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

3G to juĹź prehistoria -- kaĹźdy operator komĂłrkowy proponuje LTE,
nawet testować na freeko można. Jeśli urządzenie ma LTE, nie
oznacza to wcale tego, że nie ma ono 3G czy 2G. Za jakiś czas
(być może w ciągu 2 lat) LTE będzie niemal wszędzie.

LTE będzie tak samo "wszędzie", jak obecnie GSM. Od ponad 16 lat buduje się
sieć, a w wielu miejscach GSM jest tylko na mapach zasięgu.

Data: 2013-02-05 19:11:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Maciej Bebenek" 51101983$1@news.home.net.pl

LTE będzie tak samo "wszędzie", jak obecnie GSM. Od ponad 16 lat buduje się
sieć, a w wielu miejscach GSM jest tylko na mapach zasięgu.

Twoim zdaniem komórki są dobrem egalitarnym?
A mnie wydaje się, że teraz każdy ma jakąś
komórkę -- nawet kilkuletnie dzieci.

Data: 2013-02-06 12:20:45
Autor: Trybun
Tablet

[...]

Tak, elitarnym - w wielu miejscowościach nie ma dobrego dostępu do sieci GSM.

Data: 2013-02-06 13:59:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" ketea5$qra$2@node2.news.atman.pl

[...]

Jest, ale nie każdego operatora -- u mnie w mieszkaniu nie ma Ery. :)

  N 53°06'48"
  E 23°08'38"

Ale to nie dowód na to, że GSM jest złą technologią czy na to, że GSM tu nie ma. :)

Data: 2013-02-04 12:40:10
Autor: Trybun
Tablet

IMO 3G to obecnie prehistoria. :) Raczej celuj w LTE.
V.

W LTE to sobie można celować w stacjonarnym kompie a nie do urządzeń przenośnych.

Data: 2013-02-04 12:49:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" keo6mr$rdr$2@node2.news.atman.pl

W LTE to sobie można celować w stacjonarnym
kompie a nie do urządzeń przenośnych.

Ponoć w tym (2013) roku ma być wysyp przenośnych
urządzeń (modemów, tabletów i smartfonów) z LTE.

Data: 2013-02-04 13:35:48
Autor: Trybun
Tablet

[...]

Na pewno, tylko żeby z tego korzystać to dla użytkownika będzie konieczna pielgrzymka pod nadajnik. Bo zasięg LTE to tak naprawdę kilkaset metrów od nadajnika. I tak swoją drogą dziwie się że LTE zdystansowało tak dobrą technologię jak CDMA, która to zasięgiem jednego nadajnika może pokryć obszar kilkudziesięciu kilometrów..

Data: 2013-02-04 15:52:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" keo9v4$ute$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Zatem zobacz, jak gęsto ulokowano ,,nadajniki'' Aero2.
To nie Polskie Radio Program 1 -- to nie są nadajniki
rozsiewcze, ale urządzenia do komunikacji dwustronnej.

Gdyby DVB-T w Polsce też miała nadajniki (tam naprawdę
są to nadajniki) rozlokowane tak gęsto, mielibyśmy TV
w zegarkach. I wówczas DVB-T miałaby sens w Polsce.

Co wolisz? -- masę malutkich lampek na suficie, czy jedną
ogromną na środku sufitu? Niby w naturze mamy jedną ogromną
lampę, ale zauważ, że firmament też świeci. Zwykle ogromną
żarówę odsłaniamy jakimś abażurem.

BTW -- nie wiem, co to CDMA i nie podejmę dyskusji.

Operatorzy czasami dają modemy LTE do testowania.
IMO nie inwestują bezsensownie.

Data: 2013-02-06 12:20:35
Autor: Trybun
Tablet

[...]

Nadajniki AERO2 to na ogół nie  LTE.  To HSPA+ 900Mhz.

Data: 2013-02-06 15:25:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" kete9r$qra$1@node2.news.atman.pl

Nadajniki AERO2 to na ogół nie  LTE.  To HSPA+ 900Mhz.

To nie są żadne nadajniki.
[ale debilom można powtarzać milion
razy, a oni i tak nazwą to nadajnikami]

LTE dopiero wchodzi na świat -- dlaczego zatem maszty
mają mieć już na sobie urządzenia do LTE? To nie jabłka,
które same rosną, ale coś, co człowiek wymyślił, zbudował
i wdrożył lub wdraża. Nawet modemów LTE nie ma zbyt wiele.
Dopiero mają być -- i ponoć właśnie w tym roku (2013) ma
być tego całe mrowie na tak zwanym rynku.

Ja chcę tablet z LTE -- mam smartfon wykorzystywany chyba
ze 12 godzin na dobę i widzę zastosowanie dla tabletu.
Netbook, choć fajny, nie ma gniazda na SIMkę, nie ma
czujnika położenia, nie ma odbiornika GPS i jest
niewygodny, bo ma klawiaturę tradycyjną i takąż ,,myszkę''.

Wprawdzie komórka (smartfon) ma SIMkę, która może brać dostęp
z 3G i udostępniać go netbookowi po WiFi; podobnież jest
z odbiornikiem GPS (działa bezproblemowo po BT2 i BT3)
ale ciąganie palcem po szkle jest o wiele przyjemniejsze
niż ciąganie po klawiaturze tradycyjnej!!! Do tego dochodzi
przewaga (miażdżąca!!) Androida nad Windows.

-=-

Ja chcę mieć tablet z LTE -- Ty możesz chcieć czegoś innego.
Nic mi do tego. :) I dla mnie Aero2 jest użyteczne, choć
(z uwagi na uszkodzenia kręgosłupa) raczej rzadko (i nie
na długo) opuszczam mieszkanie. Zależy mi na LTE z uwagi
na małe opóźnienia -- jednak nikomu nie nakazuję inwestowania w LTE. :)

Nie twierdzę, że człowiek niczego lepszego od LTE
nie wymyślił, jednak uważam, że LTE ma przyszłość. :)

Data: 2013-02-06 22:01:58
Autor: Trybun
Tablet

"Trybun" kete9r$qra$1@node2.news.atman.pl

Nadajniki AERO2 to na ogół nie  LTE.  To HSPA+ 900Mhz.

To nie są żadne nadajniki.
[ale debilom można powtarzać milion
razy, a oni i tak nazwą to nadajnikami]

To tylko uproszczona nazwa, tak żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi.

[...]

No a w 2014 i 2015 furorę zacznie robić np. LTE+, bo wg mnie LTE na dzień dzisiejszy to jest zwykłe g*no z powodu małego zasięgu.

[...]

A ja ani myślę kupować tabletu z LTE, z którego i tak nie będę miał możliwości korzystać. Nie uśmiecha mi się nic na abonament, a poza tym raczej w moim miejscu zameldowania nigdy nie będzie zasięgu.

-=-

[...]

Dla mnie ideałem by była możliwość zakupu tabletu z obsługą CDMA i możliwość zakupu takiej usługi "na kartę". Np. takie OFnK z obsługą CDMA.

Jak już wcześniej napisałem - ja żadnej przyszłości przed LTE nie widzę. Przynajmniej w takim kształcie jak na dzień dzisiejszy Po prostu za duże ograniczenia w przesyle.

Data: 2013-02-06 23:57:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet

"Trybun" keugbv$th4$1@node2.news.atman.pl

[...]

Uprośćmy to jeszcze mocniej -- nazwijmy to krzesłami obrotowymi. OK?

I tu niech zakończy się nasza rozmowa. :)

Data: 2013-02-07 16:02:24
Autor: Trybun
Tablet

To tylko uproszczona nazwa, tak żeby wszyscy wiedzieli o co chodzi.

Uprośćmy to jeszcze mocniej -- nazwijmy to krzesłami obrotowymi. OK?

I tu niech zakończy się nasza rozmowa. :)

I słusznie, i niestety nie mogę powiedzieć że było mi miło. Poziom twoich wypowiedzi w danym temacie pozwala mi stwierdzić tylko tyle że na tematach które poruszasz znasz się jak koza na pieprzu.

Tablet