Tablet PC i bootowanie

Data: 2018-04-01 22:18:21
Autor: ToMasz
Tablet PC i bootowanie
W dniu 01.04.2018 o 10:51, Sebastian Biały pisze:
Cześć.

Na rynku jest masa tabletów z procesorami Atom Z37xx i bardzo rozsądnych cenach. Poniewaz w środku to pecet tak sobie myślę że miałby zastosowanie.

Ale najpierw pytanie: czy kupując tani tablet (~250zł):
a) dostanę bios bootujący z USB?
b) bootowanie z USB pozwoli na odpalanie instalatora linuxa?
c) hardware jest na tyle odmienne że nie ma to sensu?

mam tablet z Intel Atom Z3735 8 cali i w testach jest zajebisty, w praktyce juz nie. uruchamia się kilka minut, wsparcie na xda zerowe, roota nie zrobiłem bo programy rootujące nie chcą działać na win10.
tak ze.... czarno widzę przeróbki i wogóle używanie tego z windowsem.
no chyba ze bloatware tak strasznie muli.

ToMasz

Data: 2018-04-01 22:29:09
Autor: Sebastian Biały
Tablet PC i bootowanie
On 4/1/2018 10:18 PM, ToMasz wrote:
mam tablet z Intel Atom Z3735 8 cali i w testach jest zajebisty, w praktyce juz nie. uruchamia się kilka minut, wsparcie na xda zerowe,

Mało mnie martwi wydajnośc, ma to miec bardzo konkretne i proste zastosowanie.

roota nie zrobiłem bo programy rootujące nie chcą działać na win10.

Nie do końca rozumiem, masz win10 i nie masz dostepu do uruchomienia odzyskiwania i wybrania bootowania z USB? Nawet z poziomu systemu operacyjnego?

tak ze.... czarno widzę przeróbki i wogóle używanie tego z windowsem.
no chyba ze bloatware tak strasznie muli.

Dlatego pytam o mozliwośc bootowania z usb (jeden z przycisków głosności przytrzymac przy wlaczaniu) bo mam wielka ochote przestawić takie cudo albo na gołego Win albo wrecz na (l)ubuntu.

Chciałbym też w dalszej perspektywie podmienić eMMc na większy ale to już wyjdzie jak konkretnego rozbiorę i zobacze na czym ma flash.

Data: 2018-04-02 00:31:03
Autor: henryk.hk
Tablet PC i bootowanie
Goły win10 bez problemu. Przywracałem na Lenovo MIIX 300 a na HP Pavilion X2 zainstalowałem zarówno win8 jak i 10 z normalnej dystrybucji USB pobranej od MS. Konieczna klawiatura na USB bo nie działa ani dotyk ani oryginalna podpinana bokiem(brak sterowników). Dopiero po wgraniu sterów pobranych ze strony HP rusza reszta. Bios w HP bardziej rozbudowany niż w Lenovo.
Ta więc nadal określ który konkretnie tablet a będzie prościej.

Zdrówko

Data: 2018-04-02 13:15:46
Autor: Sebastian Biały
Tablet PC i bootowanie
On 4/2/2018 9:31 AM, henryk.hk@gmail.com wrote:
Ta więc nadal określ który konkretnie tablet a będzie prościej.

Jeszcze nie wiem. Na razie analizuje za i przeciw. Prawdopodobnie wceluje w jakies tanie badziewie z 16GB Flasha (Kiano, Lenovo czy nawet noname) z perspektywa przelutowania do 64 w przyszłości, oparte o Z37xx.

Doczytałem ze UEFI stosowane w tanich tabletach ma masę kłopotu z odpalaniem czegokolwiek innego niz windows, ale sa też sztuczki pozwalające odpalić (Super Grub 2) inne systemy. Być może warto się pobawić.

Data: 2018-04-02 18:54:18
Autor: ToMasz
Tablet PC i bootowanie
W dniu 02.04.2018 o 13:15, Sebastian Biały pisze:
[...]

kule blat. vol+ i power uruchamiaja menue  w którym mogę podłączyć coś przez adb i upgradować, restetować i tyle. żadnego bootowania z usb. tolino tab 8

ToMasz

Data: 2018-04-02 19:01:35
Autor: Sebastian Biały
Tablet PC i bootowanie
On 4/2/2018 6:54 PM, ToMasz wrote:
kule blat. vol+ i power uruchamiaja menue  w którym mogę podłączyć coś przez adb

adb? Jestes pewny że rozmawiasz o tablecie PC?

Data: 2018-04-02 19:11:26
Autor: ToMasz
Tablet PC i bootowanie
W dniu 02.04.2018 o 19:01, Sebastian Biały pisze:
On 4/2/2018 6:54 PM, ToMasz wrote:
kule blat. vol+ i power uruchamiaja menue  w którym mogę podłączyć coś przez adb

adb? Jestes pewny że rozmawiasz o tablecie PC?teraz jasne. Nie, ja mam tableta z androidem, ktory ma procek o którym
wspominałeś. a juz myślałem ze się uda

ToMasz

Tablet PC i bootowanie