Tablet-android vs. windows 8.1

Data: 2014-04-14 18:55:55
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1
Zapytam znawców tematu. Stoję przed wyborem z jakim systemem zakupić tablet. Ma mi on służyć głównie do internetu. WWW, poczta ewentualnie nawigacja. Większość tabletów z windows nie posiada odbiornika GPS, ale posiadam zewnętrzny i mogę łączyć się z nim po bluetooth. Automapa, odbiornik GPS zewnętrzny i powinno śmigać. A do tego jeszcze jakieś pdfy. Do gier nie potrzebuję. Chodzi mi raczej o podręczne urządzenie, gdy potrzebuję szybko zaglądnąć do internetu, a nie nie mam czasu na odpalanie dużego komputera. Oczywiście chodzi też o mobilność. Przyzwoity czas działania na akumulatorze. Skłaniam się ku lenovo miix 10 z zewnętrznym modemem 3G, ale chętnie wysłucham rad fachowców. PS. na ipada raczej mnie nie stać.

Data: 2014-04-14 22:51:17
Autor: Adam
W dniu 2014-04-14 18:55, Jingiel pisze:
[...]
(...)

Ale wiesz chyba, że AM w wersji na Androida nawet do pięt nie dorasta wersji Windowsowej?

Jeszcze jeden aspekt: z Windowsa możesz drukować, z Androida jest to utrudnione. Większość programów do obsługi drukarek jest płatna.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-14 23:40:16
Autor: jakson
Tablet-android vs. windows 8.1
Jeszcze jeden aspekt: z Windowsa możesz drukować, z Androida jest to utrudnione. Większość programów do obsługi drukarek jest płatna.

Brother ma darmowa aplikacje:
http://www.brother.pl/g3.cfm/s_page/513520

Data: 2014-04-15 00:00:50
Autor: Adam
W dniu 2014-04-14 23:40, jakson pisze:
Jeszcze jeden aspekt: z Windowsa możesz drukować, z Androida jest to
utrudnione. Większość programów do obsługi drukarek jest płatna.

Brother ma darmowa aplikacje:
http://www.brother.pl/g3.cfm/s_page/513520

Samsung OIDP też.
Ale o ile drukowanie w Amidze, Maku, linuksach czy Windowsach jest "normalne", to w Androidzie jest "dziwne" ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-14 23:14:09
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Apr 2014 00:00:50 +0200, Adam napisał(a):

Samsung OIDP też.
Ale o ile drukowanie w Amidze, Maku, linuksach czy Windowsach jest "normalne", to w Androidzie jest "dziwne" ;)

Jak w każdym mobilnym systemie.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2014-04-15 10:43:13
Autor: Chris
Tablet-android vs. windows 8.1
Adam nabazgrał(a):

[...]

Może i nie ale spełnia swoje zadanie w 100%

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 11:07:07
Autor: Pszemol
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:lihho6$m10$1usenet.news.interia.pl...
Jeszcze jeden aspekt: z Windowsa możesz drukować, z Androida jest to utrudnione. Większość programów do obsługi drukarek jest płatna.

Nowe drukarki mają zwykle aplikacje na Andka i iOS umożliwiające
drukowanie albo z tableta albo też z dowolnego urządzenia przez www
(np. Twoja drukarka Epsona ma adres e-mail wysyłasz do niej materiał
do drukowania jako załącznik do maila).

Data: 2014-04-15 03:27:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534c131e$0$2361$65785112@news.neostrada.pl

nawigacja. Większość tabletów z windows nie posiada odbiornika GPS, ale posiadam zewnętrzny i mogę łączyć
się z nim po bluetooth. Automapa,

IMO nie jest to wygodne.

Data: 2014-04-15 04:22:37
Autor: Jingiel
[...]

Na drukowaniu z tabletu tak bardzo mi nie zależy. Z kolei android kusi ilością ciekawych programów. Chyba dobrym wyjściem byłoby mieć tablet z windowsem i telefon z androidem, tylko, że ja w temacie telefonu zatrzymałem się na aparacie, który wytrzymuje tydzień bez ładowania i w pierwszej kolejności służy wyłącznie do rozmów i smsów :-)

Data: 2014-04-18 06:43:53
Autor: Pszemol
"Jingiel" <xx@xx.xx> wrote in message news:534c97f1$0$2229$65785112news.neostrada.pl...

[...]

A co ma wspólnego drukowanie z odbiornikiem GPS?

Data: 2014-04-18 14:30:50
Autor: Chris
Tablet-android vs. windows 8.1
Pszemol nabazgrał(a):

[...]

Mapy ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-18 09:11:37
Autor: Pszemol
"Chris" <chris@mail.com> wrote in message news:lir5tr$6tl$1node1.news.atman.pl...
[...]

Hm... to Ty GPSa używasz aby DRUKOWAĆ mapy na papierze???
Wow... A mi się wydawało że mapę się ogląda na ekranie tableta :-)

Po co drukować mapy na papierze???????

Data: 2014-04-18 16:32:47
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

Hm... to Ty GPSa używasz aby DRUKOWAĆ mapy na papierze???
Wow... A mi się wydawało że mapę się ogląda na ekranie tableta :-)

Po co drukować mapy na papierze???????

Dobra, dobra, nie roztrzasajmy tematu, bo ja pomyliłem posty i odpowiedziałem nie na temat, a wcześniej ktoś rzucił o drukowaniu spod Androida. Więc napisałem, że nie interesuje mnie drukowanie z tabletu i mapy nie maja tu nic do rzeczy.

Data: 2014-04-18 19:39:36
Autor: Adam
W dniu 2014-04-18 16:11, Pszemol pisze:
[...]

Czasami ktoś się pyta, jak dojechać tu czy tam.

Można tłumaczyć pół godziny, a można też druknąć i dać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-19 00:11:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Adam" liro0o$9ak$1@usenet.news.interia.pl

Czasami ktoś się pyta, jak dojechać tu czy tam.
Można tłumaczyć pół godziny, a można też druknąć i dać.

Ale potrzebny jest do tego tablet z (; opcją druku. ;)
Na razie nie każdy ma kompas, a co dopiero druarkę. ;)

Data: 2014-04-19 00:58:41
Autor: Maciej Bebenek
Tablet-android vs. windows 8.1

Ale potrzebny jest do tego tablet z (; opcją druku. ;)
Na razie nie każdy ma kompas, a co dopiero druarkę. ;)

I nie każdy ma tablet :-) I palce do obsługi :-P

Data: 2014-04-22 09:02:43
Autor: Chris
[...]

GPS używam do naniesienia pozycji na mapę która potem idzie do druku :)

Wow... A mi się wydawało że mapę się ogląda na ekranie tableta :-)

Nie wszędzie :)

Po co drukować mapy na papierze???????

Wojsko, leśnictwo to wiem że dalej stosuje mapy papierowe.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-15 08:45:47
Autor: qrt
Dnia Mon, 14 Apr 2014 18:55:55 +0200, Jingiel napisał(a):

Zapytam znawców tematu. Stoję przed wyborem z jakim systemem zakupić tablet. Ma mi on służyć głównie do internetu. WWW, poczta ewentualnie nawigacja.

jak głownie do internetu to windows. Poporstu na windows masz normalną przeglądarkę z obsługą flasha
silverlighta czy co tam jeszcze potrzebujesz.  A przy okazji bonus w postaci tego iż kafelkowa wersja IE jest IMHO
najwygodniejszą przeglądarką obsługiwaną dotykiem. Do nawigacji here sie nada choć w mej opinii w pewnych kwestiach ustępuje
nawigacji od googla.

Data: 2014-04-15 08:52:06
Autor: qrt
Dnia Tue, 15 Apr 2014 08:45:47 +0200, qrt napisał(a):

[...]

aaa here pod windows nie jest nawigacją - sorki za wprowadzenie w błąd

Data: 2014-04-17 23:45:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"qrt" news:1r7fn7j1qxhvs$.1sb0dsoqlpxg5.dlg40tude.net

jak głownie do internetu to windows.
Poporstu na windows masz normalną przeglądarkę z obsługą flasha
silverlighta czy co tam jeszcze potrzebujesz.

Ja nie narzekam na oglądanie czegokolwiek z netu na Androidzie.
Odwrotnie -- Windows (ale PeCetowe) sprawia problemy w oglądaniu
filmów, zwłaszcza WXP.

Do nawigacji here sie nada choć w mej opinii w pewnych kwestiach ustępuje
nawigacji od googla.

Aplikacji nawigacyjnych pod Android jest całe mrowie. :)

Data: 2014-04-19 00:09:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Eneuel Leszek Ciszewski" lipikb$hb2$1@node1.news.atman.pl

[...]

Trwającą także mogę oglądać wprost z przeglądarki.
I na całym ekranie, i w okienku.

Postscriptum: Oglądałem tablet Krüger&Matz -- miau ;) zdecydowanie
              jaśniejszy ekran od Monstera. Zaś Monster (jak już
pisałem) ma 3 razy jaśniejszy ekran niż mój Overmax.

Data: 2014-05-06 16:23:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Tego filmu (po ściągnięciu) programy pod WXP nie chcą renderować:

  http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_niewiarygodna_gimnastyczka/

Mogę ten film oglądać tylko w okienku przeglądarki internetowej.

Aplikacje pod Androidem? -- bez problemu!!
(i z okienka przeglądarki internetowej, i po ściągnięciu)

BTW -- co to MQ/SD?

-=-

Trwająca (jak już pisałem w innym poście) pod Androidem
idzie i w dedykowanej aplikacji, i w innych aplikacjach,
i prosto z okienka przeglądarki internetowej...

Data: 2014-04-15 10:43:56
Autor: Chris
Tablet-android vs. windows 8.1
Jingiel nabazgrał(a):

[...]

Powiem inaczej choć sam mam Androida ... kup iPada

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-15 11:56:48
Autor: atm
On 2014-04-15 10:43, Chris wrote:
Jingiel nabazgrał(a):

[...]

Ale iPad ma znowu te glupie ograniczenia jablkowe, np sposob przerzucania plikow itp... Poza tym iOS nie raz i nie dwa potrafi sie pogubic, ostatnio musialem dwa razy zrobic reset, zeby iPad2 zaczal dzialac jak trzeba.

Data: 2014-04-15 12:27:08
Autor: Chris
Tablet-android vs. windows 8.1
atm nabazgrał(a):

On 2014-04-15 10:43, Chris wrote:
Jingiel nabazgrał(a):
[...]

Powiem ci że chyba do tej pory nic ręcznie nie przeżucałem między PC a tabletem więc nie mam tego problemu :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2014-04-16 23:34:07
Autor: Adam
Tablet-android vs. windows 8.1
atm nabazgrał(a):

On 2014-04-15 10:43, Chris wrote:
Jingiel nabazgrał(a):
[...]

Jeśli jest problem z przerzucaniem danych (nie mam i nie znam iPadów) - to może najprostszą metodą: przez kartę pamięci. Wgrać na PC co potrzeba na MicroSD i wrzucić ją do iPada.
Tyle.
Przynajmniej w Windows Mobile, Windows CE, linuksach czy innych Androidach.
Problemy były tylko w niektórych Nokiach.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-17 00:17:20
Autor: atm
[...]

Amen. Szkoda, ze Stefan o tym nie wiedzial ;]

Data: 2014-04-17 00:44:13
Autor: Adam
W dniu 2014-04-17 00:17, atm pisze:

[...]

Nie rozumiem?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-17 02:23:18
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 17 Apr 2014 00:44:13 +0200, Adam wrote:

> Amen. Szkoda, ze Stefan o tym nie wiedzial ;]

 Nie rozumiem?

Karty pamięci są mało emejzing.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2014-04-17 10:18:38
Autor: Adam
W dniu 2014-04-17 04:23, Michal Tyrala pisze:
[...]

Jeszcze mniej rozumiem.

Z urządzeniem można się skomunikować przewodowo, bezprzewodowo, lub za pomocą zewnętrznych nośników.

Z poziomu WinCE lub Win Mobile za pomocą fatalnego Active Sync. Można postawić serwer ftp.

Z poziomu linuksów czy Androida jest lepiej - można ustanowić bezpośrednie połączenie do zasobów lub ustawić serwer ftp.

Jeśli tablet ma hosta USB, można dane przerzucić za pomocą pendrive.

Ale można też (o czym pisałem) - za pomocą micro SD - najlepsze chyba i najszybsze do przerzucania większych plików, jak np. filmy HD.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-17 10:30:16
Autor: atm
[...]

Adam, chyba nigdy nie miales kontaktu z przenosnymi urzadzeniami Apple?
Stefan przed smiercia nie odkryl istnienia kart pamieci ale zapewne byl blisko ;]

Data: 2014-04-17 11:11:50
Autor: Adam
W dniu 2014-04-17 10:30, atm pisze:

[...]

A, to o tego Stefana chodzi.
Nie miałem do czynienia z przenośnymi. Mój kontakt z Apple skończył się kilkanaście lat temu - wymieniałem komuś zasilacz i coś poprawiałem na dysku, ale to na stacjonarce.

Ale żeby urządzenie tej klasy nie miało gniazda karty pamięci???
Z mojego punktu widzenia całkowicie dyskwalifikuje to używalność tabletu. Nie kupiłbym go nawet za 50 zł.
To jakiś bezsens.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-17 09:15:27
Autor: spaceman
On 2014-04-17, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

Ale żeby urządzenie tej klasy nie miało gniazda karty pamięci???
Z mojego punktu widzenia całkowicie dyskwalifikuje to używalność tabletu. Nie kupiłbym go nawet za 50 zł.
To jakiś bezsens.

Kwestia potrzeb. Mam zarowno ipada air jak i samgung galaxy note 10.1 2014 edition.
W zadnym nie mam kart pamieci.

Data: 2014-04-18 09:17:28
Autor: Pszemol
"spaceman" <spaceman@mydevil.mydevil.net> wrote in message news:slrnlkv6th.sma.spacemanmydevil.mydevil.net...
On 2014-04-17, Adam <a.g@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Jak dużą pamięć masową masz w iPad Air?

Data: 2014-04-17 11:19:48
Autor: atm
[...]

To niestety postepujacy trend. Niektorzy tlumacza to stabilnoscia itd.
Jak dla mnie to po prostu wyciaganie kasy i upraszczanie konstrukcji (co w praktyce oznacza zwiekszenie zyskow).
Wiesz, w zasadzie nie byloby to dla mnie wiekszym problemem gdyby iOS dawal normalny dostep do pamieci masowej. No ale filozofia Stefana jest odmienna od mojej w zwiazku z czym wole urzadzenia z Androidem (choc tez to nie jest system idealny).

Data: 2014-04-18 09:14:48
Autor: Pszemol
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message news:lio5sm$r46$1usenet.news.interia.pl...
Ale żeby urządzenie tej klasy nie miało gniazda karty pamięci???
Z mojego punktu widzenia całkowicie dyskwalifikuje to używalność tabletu. Nie kupiłbym go nawet za 50 zł.
To jakiś bezsens.

Dlaczego? Ja miałem kilka przenośnych urządzeń z kartą microSD
i nigdy tego "ficzera" nie używałem... Nie rozumiem tej dyskwalifikacji.
Taka karta to dziś proteza - przecież wszystko przepchasz bezprzewodowo.

Data: 2014-04-18 20:58:37
Autor: atm
On 2014-04-18 16:14, Pszemol wrote:
[...]

Wiesz, ze ten argument jest na zasadzie "Swiat wedlug Pszemola"? ;]

1. Kupujac urzadzenie niekoniecznie nabywca zdaje sobie sprawe w jak
wielu dziedzinach bedzie je stosowal. W przypadku braku slotu moze kupic na zapas wersje 32 lub 64GB spoooro przeplacajac w stosunku do ceny karty lub miec nadzieje, ze wszystko bedzie dobrze jak to mowia w amerykanskich filmach.
Co wiecej, te 16 lub wiecej GB widoczne na pudelku jest fikcja, o ktorej nabywca dowiaduje sie pozniej, podczas uzytkowania.

2. Przepychanie wszystkiego przez siec niekoniecznie wszystkim odpowiada jesli materialy moga byc zawsze pod reka. Nie tylko w PL sa
miejsca z mocno ograniczonym zasiegiem lub calkiem biale plamy.

3. Przepychanie wszystkiego przez siec znaczaco pozera baterie.

4. Nie kazdy chce dzielic sie z Apple/Google/MS swoimi danymi pchajac je w chmury.

5. W przypadku pamieciozernych gier i malej ilosci pamieci masowej chmura nie pomoze (w przypadku niektorych Androidow rowniez, nie wiem czy Samsung nadal nie blokuje mozliwosci instalowania aplikacji na karcie, mozna za to wyrzucic tam wszelkie media i np mapy GPS).

Oczywiscie Adam w zacytowanej powyzej opinii mocno przesadzil, jak najbardziej da sie korzystac z takich urzadzen. Poza tym kupujac taki lub inny sprzet trzeba sie liczyc z kompromisami, to wlasciwie nieuniknione.

Data: 2014-04-19 15:05:24
Autor: Pszemol
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:535175df$0$2377$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-04-18 16:14, Pszemol wrote:
[...]

Tak samo jak takie rozstrzyganie autorytatywne że coś (tu: brak
gniazdka na kartę microSD) jest dyskwalifikacją produktu...

[...]

No, jeśli ktoś podejmuje decyzje zakupu na podstawie lektury pudełka...
Mądrzejszy klient porozmawia z użytkownikami takiego produktu
i dowie się, że na iPadzie z 16GB wiele się nie podziała. Weźmiesz
byle jakie recenzje z elektronicznej literatury konsumenckiej (jakiś
pcmag, chip czy inne takie) i będzie tam wyraźnie żeby wersji 16Gb
nie kupować bo wiele się nie zdziała.

2. Przepychanie wszystkiego przez siec niekoniecznie wszystkim
odpowiada jesli materialy moga byc zawsze pod reka. Nie tylko w PL
sa miejsca z mocno ograniczonym zasiegiem lub calkiem biale plamy.

Nie mam złudzeń że kazdy produkt będzie WSZYSTKIM odpowiadał.
Ja tylko protestuję przed ogłaszaniem jakiejś dyskwalifikacji... :-)
Bo to jest opinia że produkt NIKOMU nie będzie odpowiadał.

Oczywiscie Adam w zacytowanej powyzej opinii mocno przesadzil, jak najbardziej da sie korzystac z takich urzadzen. Poza tym kupujac taki lub inny sprzet trzeba sie liczyc z kompromisami, to wlasciwie nieuniknione.

I o to mi chodziło w moim proteście przed "dyskwalifikacją" z grubej rury :-)

Data: 2014-04-20 10:03:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-19 22:05, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Faktycznie masz rację, nie musi to być microSD, ale brak gniazdka
na jakąś kartę pamięci już faktycznie dyskwalifikuje.

[...]

To nie działa w przypadku fanatyków iProduktów. Dla nich największe
gówno jest fajne i warte każdych pieniędzy. Na szczęście w czasie
rozmowy dosyć łatwo ustalic że są fanatykami i nie tracić czasu.

[...]

I znowu się mylisz, to że produkt nie nadaje się do pracy nie
oznacza że nie będzie nadawał się do lansu czy zabawy.
Więc dyskwalifikacja jest dla pewnych zastosowań.

[...]

Bo to była dyskwalifikacja dla pewnych zastosowań lub wobec jego
oczekiwań.

I żeby nie było że jestem fanatykiem strony przeciwnej. Komputerów
z "nadgryzionym Makintoszem" używam od czasów kiedy miały
procesory od Motoroli. Jedne oceniam lepiej inne gorzej ale
ich najnowsze iProdukty oceniam dosyć nisko, i nie na podstawie
krytyki innych osób, iPhona miałem do dyspozycji dwa razy i dwa
razy zrezygnowałem.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-20 10:06:04
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:livuvq$4pg$1node1.news.atman.pl...
[...]

No właśnie nie dyskwalifikuje - miliony użytkowników uważa inaczej niż Ty.

[...]

Dużo takich ludzi nie znam...
Faktem jest, że są ludzie którzy nie są fascynatami techniki i nie wiedzą
czego chcą od urządzenia. Podoba im się np. iPad "bo działa tak jak
iPhone". I co im zrobisz? To jest jedyny i wystarczający warunek
rozważany przy zakupie tableta. A karta microSD? A co to jest? ;-)

[...]

.... i dla Ciebie a nie koniecznie dla innych.

[...]

Jak czytam w recenzji "dyskwalifikacja" to rozumiem to jako opinię
wyważoną pod kątem typowego zastosowania, typowego użytkownika.
Jeśli ktoś omawia nawigację która ma problemy z nawigowaniem to
jest to dyskwalifikacja. W przypadku smartfonu/tableta obsługa
dodatkowej, wyjmowalnej pamięci masowej jest funkcją marginalną
dla większości użytkowników, czego dowodzi popularność modeli
bez takiej funkcji i to w stajniach iOS jaki i Androida.

Data: 2014-04-20 18:56:22
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-20 17:06, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

A to że miliardy myślą tak jak ja to umknęło twojej uwagi ?

[...]

Ale z takimi tez nie porozmawiam bo mają tylko jeden argument.

[...]

Też.

[...]

Sugerujesz że modeli bez możliwości włożenia karty z pamięcią
jest więcej lub chociaż tyle samo co tych ze slotem na kartę ?

Pozdrawiam

Data: 2014-04-20 22:08:32
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:lj0u7n$3vr$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jakie miliardy? Chyba nieco przesadziłeś...

[...]

No ale właściwie dla nich wystarcza ten jeden argument...
I szczerze mówiąc nie widzę w tym nic złego - każdy ma prawo
decydować tak jak chce wydawać swoje pieniądze...

[...]

Sugeruję,
że brak wymiennej karty pamięci nie jest parametrem dyskwalifikującym
urządzenie i dowodem na to że mam rację jest popularność wielu obecnie
produkowanych modeli takich urządzeń które tej opcji nie mają a sprzedają
się świetnie. Mało tego, te z opcją wymiennej karty pamięci mogą się
sprzedawać również nie dlatego że mają taką kartę pamięci - jeden z mych
domowników miał kiedyś Blackberry Torch i mimo że miał kartę mikroSD
nie używał jej wcale... I na 100% przy decyzji o zakupie tego telefonu fakt
że miał on kartę czy nie miał był absolutnie nieistotny i wręcz nieznany.

Data: 2014-04-21 19:01:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-21 05:08, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

A ile według ciebie wyprodukowano dotychczas urządzeń ze slotem
na kartę pamięci ? Mniej niż napisałem ?

[...]

Tak samo jak każdy ma prawo do swojej oceny że coś jest
"zdyskwalifikowane", tylko dlaczego chcesz niektórym to
prawo zabrać ? dlatego że mają inne zdanie niż ty ?

Dla niektórych jak widać jest.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-21 17:47:08
Autor: Pszemol
"RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote in message news:lj3itn$n6v$1node1.news.atman.pl...
[...]

Ale Co Ci ta liczba ma dać?
Ile ich jest dziś w użyciu, i z tej liczby ile użytkowników używa tej karty?

Napisałem Ci obok że większośc z tych użytkowników nawet nie wie
że takie gniazdko na karte tam gdzieś pod baterią siedzi...

[...]

Myślałem że jego opinia miała być bardziej uniwersalna...

[...]

Dla niektórych - zgoda, ale ogólnie - jak najbardziej nie jest dyskwalifikacją.

Data: 2014-04-23 00:20:44
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-22 00:47, Użytkownik Pszemol napisał:

[...]

Wyobrażenie o ilości urządzeń z kartami.

Ile ich jest dziś w użyciu, i z tej liczby ile użytkowników używa tej
karty?

To można by ocenić znając ilość wyprodukowaną w konkretnym roku.

Napisałem Ci obok że większośc z tych użytkowników nawet nie wie
że takie gniazdko na karte tam gdzieś pod baterią siedzi...

Skoro te karty tam wkładali to wiedzą.

[...]

Na pewno była bardziej* niż twoja, ale żeby od razu uniwersalna
to bez przesady. *(bardziej w sensie wróbelka który lewą nóżkę
ma bardziej niż prawą).

[...]

Skoro dla niektórych jest to ogólnie nie może już nie nie być. :-)

Pozdrawiam

Data: 2014-04-17 10:39:20
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 17 Apr 2014 10:18:38 +0200, Adam napisał(a):

Z poziomu WinCE lub Win Mobile za pomocą fatalnego Active Sync. Można postawić serwer ftp.

Może nie umiałeś go zainstalować albo używać? Bo akurat AS był genialny. Mniej więcj to samo robi obecnie iTunes, zajmując 15x więcej miejsca

Z poziomu linuksów czy Androida jest lepiej - można ustanowić bezpośrednie połączenie do zasobów lub ustawić serwer ftp.

iOS też to potrafi, różnica jest taka, że serwerem jest apka.

Jeśli tablet ma hosta USB, można dane przerzucić za pomocą pendrive.

fotki do iOS też się da, inne pliki po jailbreaku

Ale można też (o czym pisałem) - za pomocą micro SD - najlepsze chyba i najszybsze do przerzucania większych plików, jak np. filmy HD.

taaaa...
1 wyłączyć telefon
2. wyjąć baterię
3. wydłubać kartę
4. znaleźć ją pod stołem i podnieść
5 odszukać gdzie kurna znów się zapodział adapter
6. odszukać ten dobry adapter a nie ten który nie działa
7 spróbować zgrać na kartę
8 spróbować jeszcze raz
9 zakląć szpetnie
10. spróbować jeszcze raz
11 walnąć się w czoło przypominając sobie, że karta ma FAT32 a film jest w HD, więc 4GB nie da się zgrać, mimo, że jest miejsce
12. obandażować sobie czoło
13. zakląć szpetnie
14 włożyć kartę do telefonu
15. obciąć połamane przy wkładaniu paznokcie
16. włożyć baterie i włączyć telefon
17 iść zrobić sobie kawę
18. wrócić z kawą i odczekać pozostałe 5 minut do włączenia się telefonu
19. zgrać film po kablu

Data: 2014-04-17 14:01:21
Autor: Adam
W dniu 2014-04-17 11:39, Waldek Godel pisze:
[...]

Zainstalować chyba umiałem ;)

Patrzę z innego punktu widzenia: aplikacje pisane pod Windows CE.
Jeśli trzeba było napisać aplikację np. do czytnika cen czy kolektora danych i obsługiwać to z wielu komputerów, robiły się problemy.
Najmniejszy z problemów to ustawienie AS w trybie guest only, wystarczyło wpisać:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows CE Services]
"GuestOnly"=dword:00000001

Większy problem to aktualizacje Microsoftu. Jeśli miało się AS na kilkudziesięciu czy więcej komputerach, to statystycznie dość często AS "obrażał się" na USB, trzeba go było przeinstalowywać lun podnosić z 3.5 do 4. Jeśli to było jeszcze u "agresywnego" klienta typu Auchan czy Fresh Logistic, to już mógł być problem. Zresztą u mało którego z tego typu klientów można było wejść zdalnie - czasami dla małej pierdółki trzeba było jechać pół Polski.

[...]

My tu o tabletach.

2. wyjąć baterię
3. wydłubać kartę

W tabletach dostęp do karty masz od zewnątrz i wyjmujesz/wkładasz ją w czasie normalnej pracy.
Zresztą niektóre telefony też.

4. znaleźć ją pod stołem i podnieść

Za dużo browarka wczoraj?  ;)

5 odszukać gdzie kurna znów się zapodział adapter

Zarówno w swoich stacjonarkach jak i laptopach gniazdo mam na stałe w obudowie, zaś w gnieździe też na stałe tkwi pusty adapter. Tak wygodniej i mniej się kurzy.

[...]

Jeśli FAT32, to po kablu też nie zgrasz. Chyba, że na pamięć wewnętrzną, w jakimś Ex-Fat, Ext czy innym NT.

A spróbuj zgrać tak ze 30GB filmów po kablu - to Cię pewnie też trafi ;)

Jednak wolę bezpośrednio.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-04-17 17:24:35
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 17 Apr 2014 14:01:21 +0200, Adam napisał(a):

Jeśli FAT32, to po kablu też nie zgrasz. Chyba, że na pamięć wewnętrzną, w jakimś Ex-Fat, Ext czy innym NT.

Pamięć wewnętrzna zazwyczaj jest w jakimś Ext... więc nie ma problemu

A spróbuj zgrać tak ze 30GB filmów po kablu - to Cię pewnie też trafi ;)

Szybkość zapisu do porządnej pamięci wewnętrznej jest mniej więcej taka sama jak szybkosć zapisu na kartę, więc bez różnicy.
30 akurat nie zgram, bo mam 32GB, a tym trochę apek, fotek i mapy do nawigacji. Może kiedyś za parę lat zainwestuję w model 128GB, chociaż nie bardzo wiem po co.

Data: 2014-04-17 12:33:35
Autor: Michal Tyrala
On Thu, 17 Apr 2014 10:18:38 +0200, Adam wrote:
 Ale można też (o czym pisałem) - za pomocą micro SD - najlepsze chyba i  najszybsze do przerzucania większych plików, jak np. filmy HD.

Pod warunkiem, że masz gdzie ją wepchnąć. --

Data: 2014-04-15 22:56:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Tue, 15 Apr 2014 11:56:48 +0200, atm napisał(a):

[...]

Pogubić w czym?
Z plikami nie ma aż takiego problemu, da się przyzwyczaić. Zwłaszcza, że są apki do w zasadzie wszystkiego.

Data: 2014-04-16 07:36:08
Autor: atm
On 2014-04-15 23:56, Waldek Godel wrote:
[...]

Pogubic w tym, ze nie da sie go odblokowac. przeciaganie palcem na ekranie blokady powoduje przesuniecie o jakis 1cm i za chwile wraca na miejsce nie wyswietlajac pulpitu. W systemie nie grzebane, zainstalowanych moze 10 gier. Zreszta co jakis czas pojawi sie inny kwiatek, mniej dokuczliwy.
Odnosnie apek do wszystkiego - pewnie sie da, szkoda mi jednak czasu na rozwiazywanie podstawowych kwestii. W przypadku tego systemu i urzadzenia mialo byc "it just works" ale to bardziej "works" chocby w Androidzie gdzie po prostu przerzucam sobie pliki i nie musze odkrywac Ameryki jak odtworzyc film z napisami, w galerii miec glebiej niz jeden folder w dol czy przerzucic PDFa.

Data: 2014-04-16 07:17:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Apr 2014 07:36:08 +0200, atm napisał(a):

Pogubic w tym, ze nie da sie go odblokowac. przeciaganie palcem na ekranie blokady powoduje przesuniecie o jakis 1cm i za chwile wraca na miejsce nie wyswietlajac pulpitu. W systemie nie grzebane,

Uszkodzony digitizer?

[...]

sorry.. taki system.
Ironią losu jest to, że konkurencja zobiła się jeszcze bardziej upierdliwa
(np. Windows Phone)
Android też swoje za uszami ma

Data: 2014-04-16 08:26:27
Autor: atm
On 2014-04-16 08:17, Waldek Godel wrote:
[...]

Z digitizerem jestem niemal pewny, ze jest wszystko ok. Na tak zablokowanym ekranie wciaz da sie wysunac dolne i gorne menu. Taka uroda iOS7 na iPadzie2. Swoja droga, ciekawie sie odwrocily role, takich kwiatkow na Androidzie nie mialem juz od baaardzo dawna.

[...]

Tak, biore to pod uwage. Pamietam moje boje jakis czas temu, zeby wrzucic po kablu plik w .txt do jednego z czytnikow z marketu.
Android najbardziej mi odpowiada przez swoje podobienstwo do PC, w wiekszosci przypadkow nie trzeba szukac i uczyc sie nowych patentow.

Data: 2014-04-16 07:45:45
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Apr 2014 08:26:27 +0200, atm napisał(a):

[...]

Na to jest prosty test - backup i hardreset.
Jak się poprawi - instaluj od nowa
Jak nie - wymień digitizer (przerąbana robota) i odtwórz backup

Data: 2014-04-16 09:51:56
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-16, o godz. 07:17:45
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):

> [...]

> na miejsce nie wyswietlajac pulpitu. W systemie nie grzebane, Uszkodzony digitizer?

Nie. Często spotykany bug. Nie wiem jak z innymi ale mi się 2 razy
przytrafił na iPadzie Air z systemem 7.1. W iPadzie 2 z tą samą wersją
systemu problem nie wystąpił. Zdrówko

Data: 2014-04-16 09:54:43
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
> [...]

> na miejsce nie wyswietlajac pulpitu. W systemie nie grzebane, Uszkodzony digitizer?

Apple samo twierdzi że usterka może wystąpić i za bardzo nie wie czemu:
http://support.apple.com/kb/TS3281?viewlocale=pl_PL

Zdrówko

Data: 2014-04-15 12:20:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-14, o godz. 18:55:55
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

też o mobilność. Przyzwoity czas działania na akumulatorze. Skłaniam
się ku lenovo miix 10 z zewnętrznym modemem 3G, ale chętnie wysłucham
rad fachowców. PS. na ipada raczej mnie nie stać.

Jeśli nie chcesz mieć choinki i w szybkim tempie wyłamanego złącza to
zapomnij o zewnętrznym modemie. Główną zaletą tableta jest mobilność a
z czymś dyndającym ze złącza takową tracisz. Tablet to albo wbudowany
modem albo dostęp po WiFi. Podobnie GPS - niby można po BT ale
jednak wygodniej gdy jest jedno urządzenie do ładowania i pamiętania o
zabraniu.

Do tego co pisałeś zastanów się nad iPadem. Niekoniecznie najnowszym -
może być używany iPad2.

Zdrowko

Data: 2014-04-15 17:51:30
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

Do tego co pisałeś zastanów się nad iPadem. Niekoniecznie najnowszym -
może być używany iPad2.

Dzięki za odzew. Po przeczytaniu waszych postów dochodzę do kilku wniosków. Na nawigacji tak bardzo mi nie zależy. Mam zewnętrzną. Tablet do internetu tak w 80%. W domu śmigałby po wifi, ale poza chciałbym 3G lub LTE. Praktycznie windows 8.1 byłby w tym przypadku najlepszy. Zależy mi również na dobrym wyświetlaczu. Gier praktycznie zero. Do internetu wolałbym 10 cali. I teraz sprawa software'u. Nie ukrywam, że na windows korzystałbym w dużej mierze z jdownloadera. Natomiast android kusi ilością fajnych aplikacji. Programy biurowe używam raczej wyłącznie na dużym komputerze. W tablecie są mi one raczej zbyteczne.

Data: 2014-04-15 19:45:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534d5586$0$2245$65785112@news.neostrada.pl

mi również na dobrym wyświetlaczu.

Overmax odpada. ;)
IMO Xperia Z lub Samsungi a amoledami. :)

Data: 2014-04-16 06:16:21
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534d5586$0$2245$65785112@news.neostrada.pl

mi również na dobrym wyświetlaczu.

Overmax odpada. ;)
IMO Xperia Z lub Samsungi a amoledami. :)

Daj już spokój z tym overmaxem, bo rzygać mi się chce. W każdym wątku piszesz o nim. napisałem, że chcę kupić tablet, a nie zabawkę (bubel).

Data: 2014-04-16 19:46:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534e041a$0$2149$65785112@news.neostrada.pl

Daj już spokój z tym overmaxem, bo rzygać mi się chce.

To Twój problem. :) Może za dużo alkoholu wypiłeś?...

W każdym wątku piszesz o nim.

Chyba tak, skoro masz problem z liczeniem.

napisałem, że chcę kupić tablet, a nie zabawkę (bubel).

A ja napisałem Ci, że jeśli chcesz mieć dobry ekran, to
albo Sony Xperia Z, albo amoledy. Sony Xperia Z2 chyba
ma już amoledy.

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)
Wszelkie TFT/LCD -- odpadają. Sony Xperia Z1 jest wyjątkiem,
ale ogólnie tylko amoled. Są i inne wyjątkowe ekrany, ale
ogólnie trzeba celować w amoledy.

Czy Overmax, czy Lenovo, czy inne wynalazki na IPS -- to wszystko nie ma sensu.
Lenovo nad Overmaxem góruje jedynie jasnością i inną temperaturą barwową.

-=-

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

Data: 2014-04-16 22:59:49
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

A Nexus 10? :-)

Data: 2014-04-17 00:14:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534eef4b$0$2243$65785112@news.neostrada.pl

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

A Nexus 10? :-)

[nie a, ale the?...]

Rozdzielczość imponująca, ale to nadal LCD, nie zaś superamoled.
Niech wypowiedzą się ci, którzy mają -- lub choćby mieli
w rękach przez chwilę.

Data: 2014-04-19 17:21:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Pszemol" lirc9t$i41$1@dont-email.me

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)

Dlaczego?

Dlatego, że amoledy są ładniejsze.
Być może także mniej energożerne -- tego jedynie domyślam się.

IPS to ,,ekran dla ubogich''.

Data: 2014-04-19 15:09:39
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:liu4a7$au4$1node1.news.atman.pl...
"Pszemol" lirc9t$i41$1@dont-email.me

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)

Dlaczego?

Dlatego, że amoledy są ładniejsze.

Są bardziej landrynkowe, to fakt... Komuś to się może podobać.
Ale sądzę że nie wszystkim. Ja wolę wierność odwzorowania
kolorów zamiast landrynkowości i przesadnego nasycenia.

Być może także mniej energożerne -- tego jedynie domyślam się.

Czyli wiele cech nie wymieniłeś przemawiających za OLEDami...

IPS to ,,ekran dla ubogich''.

Jasne...

A nie sądzisz, że Twoja opinia może wynikać z tego, że widziałeś
jakiś kiepski ekran IPS w jakimś Monsterze lub Overmaxie albo
jakiś zwykły TFT który był niewłaściwie opisany jako IPS?
Bo ja mam ekran IPS w swoim iPhone i jestem z niego BARDZO
zadowolony. Bez zawahania wybrałbym go zamiast ekranu OLED
w takim Samsungu Galaxy S3, a widziałem je obok siebie, miałem
oba jednocześnie w ręce. S3 była nówka w sklepie, mój iP używany.

Data: 2014-04-19 19:10:17
Autor: Trybun
[...]

No, jedyne czego można być pewnym to ich wyższa cena. Patrze na ekran  amoled, kumpla Samsunga i nie widzę jakiejś różnicy na korzyść porównując go do "zwykłego" ekranu mojego Acera. Wcześniej wymiękał w widoczności w słońcu do "zwykłego" ekranu Alcatela. W czym konkretnie mam szukać tych cech dodatnich, tak abym mógł je zobaczyć?

Data: 2014-04-19 20:05:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5352adf6$0$2372$65785112@news.neostrada.pl

No, jedyne czego można być pewnym to ich wyższa cena. Patrze na ekran amoled, kumpla Samsunga i nie widzę jakiejś różnicy na korzyść

Ja widzę wyraźnie różnicę pomiędzy amoledami i IPS.

Tabletu czy smartfonu Acera włączonego
nie widziałem do tej pory.

porównując go do "zwykłego" ekranu mojego Acera. Wcześniej wymiękał w widoczności w słońcu do "zwykłego" ekranu Alcatela. W czym konkretnie mam szukać tych cech dodatnich, tak abym mógł je zobaczyć?

Co gorsze? -- Alcatel czy Acer?

Data: 2014-05-06 18:54:00
Autor: Trybun
[...]

No ale w czym widzisz te różnice? Czy potrafiłbyś je zauważyć gdyby ci ktoś powiedział że żaden z nich nie jest amoled? Tzn. mam na myśli to że możesz się sugerować tym że droższe obowiązkowo musi być lepsze pod każdym względem od tańszego.

[...]

Trudno powiedzieć, Alcatel to wręcz wzorcowa widoczność w słońcu (nie widziałem lepszego telefonu pod tym wzgledem), ale  kąty widzenia bardzo kiepskie, bardziej naturalne dla oka odwzorcowanie kolorów, Acer dokładna odwrotność, prawie nic nie widać na ekranie przy próbie zrobienia fotki w pełnym słońcu, ale za to duże kąty widzenia itd. Ja gdybym miał wybierać ekran to wybrałbym ten Alcatela.

Data: 2014-05-06 19:54:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5369139c$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Potrafisz odróżnić zieleń trawy od czerwieni jarzębiny?

[...]

Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

Aby było jasne -- kąt zerowy padania na powierzchnie to to poniżej:

_______|_________

Zero do prostopadłej, nie do powierzchni.

-=-

Jasność Monstera jest słaba, Overmaxa jeszcze słabsza -- chyba trzykrotnie.
(o trzykrotności świadczy próba robię fotek ekranowi Monstera i Overmaxa)

-=-

Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

Jeszcze nie porównywałem Acera z Monsterem czy Overmaxem bądź Lenovo.
Albo inaczej -- porównałem pobieżnie/pośpiesznie.

-=-

Overmaxa dziś zarzucałem filmami (miałem taką potrzebę -- nie
mogłem tracić czasu na oglądanie każdego filmu osobno) aż... padł. :)

Data: 2014-05-07 08:16:19
Autor: Trybun
[...]

Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

[...]

Może lekko matowa folia na ekran by pomogła? Taką mam właśnie w Acerze. I być może to za jej sprawą kolory nie są aż tak wyraziste jak w Alcatelu, ale za to nie ma żadnych odblasków czy śladów palców.. Tak że po przemysleniu sprawy folię na Acerze postanowiłem zostawić.

Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

Dziwne, może to jakaś wada wyświetlacza?

[...]

Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im większy ekran tym mniejsza jasność, w urządzeniach typu tablet/telefon. Może to tylko złudzenie, ale ja tak to właśnie widzę.

Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

A jak wygląda specyfikacja techniczna tego Lenovo względem twojego Overmaksa?

[...]

Jak to padł? Zapełniony dysk?
Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

Data: 2014-05-08 21:00:28
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5369cfa6$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

To cienki jesteś.

Weź sobie w sklepie do ręki telefon samsunga i telefon appla
i będziesz widział duże różnice.

Data: 2014-05-09 11:30:44
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-09 04:00, Pszemol pisze:
[...]

Wiem, nie musisz mi o tym przypominać.

Oj oj, nie było mowy telefonie Appla. W tym wypadku to nawet ślepy by dostrzegł różnice na korzyść jego wyświetlacza, i to nie ważne w konfrontacji ze sprzętem której firmy.

Data: 2014-05-09 21:17:33
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:536ca045$0$2375$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Data: 2014-05-11 11:42:44
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-10 04:17, Pszemol pisze:

Oj oj, nie było mowy telefonie Appla.

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Ale nie o Apple..

Data: 2014-05-11 17:45:30
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:536f460a$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-05-10 04:17, Pszemol pisze:
Oj oj, nie było mowy telefonie Appla.

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Ale nie o Apple..

Coś się tak Apple przyczepił?
Nie było mowy również o Samsungu.
Dałem przykład po prostu smarfona
z dobrym wyświetlaczem IPS.

Data: 2014-05-13 09:10:10
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-12 00:45, Pszemol pisze:
[...]

Apple  wyświetlacze robi w jakiejś swojej technologii IPS. Tak że w rankingach jest w innej ramce niż pozostałe wyświetlacze wykonane w tej technologii.

Data: 2014-05-13 22:07:43
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5371c547$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chcesz powiedzieć, że produkty Appla mają lepsze wyświetlacze
niż produkty innych producentów oznaczone etykietką IPS?

Data: 2014-05-15 14:35:00
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-14 05:07, Pszemol pisze:

[...]

Nic nie chcę powiedzieć ponad to, że widzę przed sobą w gazecie ranking wyświetlaczy stosowanych w telefonach. Jest tu m.in. Amoled Samsunga a także wyświetlacz IPS LG i iPhone`a. Jest w tym porównanie jasności, kolorów itd, a także w powiększeniu układ i kształt pikseli. Każdy ma inny, wygrywa iPhone.
I to ja laik w tej dziedzinie pytam Ciebie jako eksperta  - czym różni się wyświetlacz iPhone`a że wygrał mimo tego że jest wytwarzany w tej samej technologii co wyświetlacz LG?

Data: 2014-05-15 13:11:18
Autor: masti
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia pięknego Thu, 15 May 2014 14:35:00 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

I to ja laik w tej dziedzinie pytam Ciebie jako eksperta  - czym róşni
się wyświetlacz iPhone`a że wygrał mimo tego że jest wytwarzany w tej
samej technologii co wyświetlacz LG?

ilością kasy dla redaktora

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-15 18:01:46
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5374b464$0$2242$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W dziedzinie technologii wyświetlaczy LCD jestem takim samym laikiem
ale chętnie zapoznam się z tym rankingiem z gazety - podasz namiary?

Swoją drogą dawno temu już dzieliłem się tu z grupą swoim
spostrzeżeniem jakie zrobiłem porównując swojego iPhone 4
z którymś z telefonów Samsunga z amoled (wtedy to było GII?).
Ekran iPhone4 był wyraźnie jaśniejszy i miał wierniejsze kolory.
Fanboje Samsunga mnie wtedy zniszczyli tu na grupie za tą
krytykę, bo wtedy akurat była fanatyczna moda na ledowe ekrany.
Dziś już widzę że trochę emocje opadły i nawet fanboje zaczynają
dostrzegać wady i zalety różnych typów wyświetlaczy... :-)

Data: 2014-05-14 08:56:14
Autor: masti
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia pięknego Tue, 13 May 2014 09:10:10 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

Apple  wyświetlacze robi w jakiejś swojej technologii IPS. Tak Ĺźe w
rankingach jest w innej ramce niż pozostałe wyświetlacze wykonane w tej
technologii.

ROTFL

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-12 23:21:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 536ca045$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Akurat ja bym wolał Samsunga z SuperAmoledem niż Appla z IPSem.
Inna sprawa, że nie wiem, po co mi w ogóle coś produkcji Appla. ;)

-=-

Jeśli chodzi tylko o kolory -- wolę niemal sześcioletni
notebook Fujitsu Siemensa ze świetlówkami niż świeży
tablet Overmaxa z IPSem. Tablet jest jaśniejszy, nie
ma problemu ze startowaniem (notebook ma jakieś dziwne
problemy wskazujące na inwerter, ale IMO wskazujące
błędnie) ale ma brzydsze kolory.

Data: 2014-05-12 17:27:07
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lkre1g$lvn$1node1.news.atman.pl...
Akurat ja bym wolał Samsunga z SuperAmoledem niż Appla z IPSem.

Wolisz jak widać kolorową landrynkowość i nie zależy Ci na
oddaniu wierności barw naturalnych... Też tak można.

Inna sprawa, że nie wiem, po co mi w ogóle coś produkcji Appla. ;)

Być może po to, aby cieszyć się dłużej jednym ładowaniem baterii
i nie zanudzać grupy dyskusyjnej swoim utyskiwaniem na wyroby
marek śmietnikowych że coś Ci tam pada po 3 godzinach jazdy
albo że w ogóle sygnału z anteny nie łapie...

Data: 2014-05-13 09:10:40
Autor: Trybun
[...]

Oj, mnie tylko ta cena  powstrzymuje przed staniem się posiadacza telefonu firmy Apple. Natomiast zupełnie nie pociągają mnie Samsungi, nawet te z najwyższej półki.

Chyba żartujesz - tablet z jaśniejszym ekranem od laptopa? Chyba nigdy nie nie próbowałeś zmienić fabrycznych ustawień ekranu w tym laptopie...?

Data: 2014-05-16 16:48:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5371c565$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

Oj, mnie tylko ta cena  powstrzymuje przed staniem się posiadacza telefonu firmy Apple. Natomiast zupełnie nie pociągają mnie Samsungi, nawet te z najwyższej półki.

Ja bym nie chciał Apple. Za to chciałbym coś na amoledach.

Chyba żartujesz - tablet z jaśniejszym ekranem od laptopa? Chyba nigdy nie nie próbowałeś zmienić fabrycznych ustawień ekranu w tym laptopie...?

Nie. Nawet w środku nocy świeci najjaśniej, ale
nadal za ciemno. ;) Po wyciągnięciu wtyczki
zasilającej -- ekran ciemnieje, aby oszczędzać
energię. Tak więc raczej często zmieniam te ustawienia.

Natomiast netbook bardzo rzadko świeci najjaśniej -- a gdy
świeci, to po prostu oślepia! Ale netbookiem nie obejrzę
TV w HD. Ponadto netbook ma tylko 1 GB RAMek, co dla
W7Startera oznacza skrajnie mało.

Data: 2014-05-10 20:07:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5369cfa6$0$2240$65785112@news.neostrada.pl

Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda,
gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie
dałbym rady odróżnić od innych
ekranów.

Ja tak samo -- do czasu otworzenia oczu. ;)
Napiszę Ci tak -- każdy murzyn jest czarny?
Na IPS wg mnie każdy człowiek jest murzynem.

Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

Może lekko matowa folia na ekran by pomogła?

Pewnie tak, ale to są koszty!
Folia, etui, karta, przewód HDMI...
Być może dałoby się bez etui, gdyby
była folia, ale folię trzeba zmieniać.

Folia? Etui (o ile tak można nazwać pokrowiec) to
chyba 16 pln. Później znalazłem tańszy pokrowiec.
16 GB 10 klasy niespełna 3 dychy. i przewód, chyba
około 3 dych! A przecież cały tablet kosztował 777 pln.

Pokrowiec może przydać się do następnego tabletu?
IMO niekoniecznie. Przewód? Może i tak. Na pewno nie
karta, bo za rok jej wartość zoscyluje ;) do zera.

[...]

Raczej nie. Albo inaczej -- ten typ tak ma. ;)

[...]

Niemal zawsze jest na fÓl. Nawet w nocy w pokoju,
w którym głównym źródłem światła jest właśnie tablet.

Ale heca! Mam w słowniku OE słowo 'pokuj'. :)
Niby słusznie -- pokuj żelazo, póki masz młotek. ;)

-=-

Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im
większy ekran tym mniejsza jasność, w urządzeniach
typu tablet/telefon. Może to tylko złudzenie, ale
ja tak to właśnie widzę.

Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
zminimalizować błąd.

[...]

Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

[...]

:)

Jak to padł? Zapełniony dysk?

Zrestartował się.

Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

Nie. ;) Ale mogę Ci podać (w wielkiej tajemnicy oczywiście)
adres strony, dzięki której znajduję te strony z filmami. ;)

   https://www.google.pl/

I kilka adresów z fajnymi filmami ukazującymi, że można obyć się bez kręgosłupa. ;)

http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/42846/nastoletnia_gimnastyczka_wow/
http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_niewiarygodna_gimnastyczka/

Ta wygląda jak oswojony potwór: :)
https://www.youtube.com/watch?v=19KsavjatHQ&feature=em-subs_digest-vrecs

http://www.smog.pl/wideo/65466/porazajace_zdolnosci_gimnastyczki/
https://www.youtube.com/watch?v=oU3aN2wVFPo

A naprawdę porazić może dopiero ta:
http://studio.wp.pl/i,Mam-talent-Niesamowita-gimnast,mid,1085889,wideo.html?ticaid=112b3c&_ticrsn=3

Data: 2014-05-11 11:43:54
Autor: Trybun
[...]

Czyli Amoled to jaśniejszy obraz od tego generowanego przez IPS? Teraz nie mam jak sprawdzić, kumpel mnie odwiedzi to sprawdzę, jak sie sprawuje pod tym kątem.

[...]

Taka folia pewnie kosztuje parę zł. Przecież to nie iPad czy jakiś Samsung z górnej półki żeby folię ochronną miał ktoś wyceniać na wysokość telefonu mało popularnej marki.. Ja używam tej folii która była założona na telefonie i miała służyć tylko do zabezpieczenia ekranu na czas transportu.
Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

[...]

Możliwe, jednak jak dla mnie nie jest to jakaś znacząca wada. Przecież tablet, czy telefon kupuje się dla jedn\ej osoby, a więc kąty widzenia to sprawa całkowicie uboczna.

[...]

W moim tablecie, mimo tego że ekran w słońcu jest prawie niewidoczny, to jednak gdy jest używany w nocy to używam dotatkowego programu do przyciemniania, bo to ustawienie fabryczne cofnięte maksymalnie i tak za dużo światła daje.

Co to za słownik OE?

-=-

[...]

Aplikację do fotek masz fabryczna czy doinstalowałeś coś z Google Play?

[...]

I pewnie Lenovo droższy.. niech się wypchają.

[...]

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_niewiarygodna_gimnastyczka/ Ta wygląda jak oswojony potwór: :)
[...]

Możesz napisać dlaczego "nie"?

Data: 2014-05-11 14:33:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 536f4650$0$2159$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jaśniejszy od Overmaxowego pewnie tak, ale nie to miałem na swej myśli.

[...]

Zastanowię się nad tym.

Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

Do telewizora. Nie tyle chcę, co używam.

Możliwe, jednak jak dla mnie nie jest to jakaś znacząca wada. Przecież tablet, czy telefon kupuje się dla jedn\ej osoby, a więc kąty widzenia to sprawa całkowicie uboczna.

I ja tak uważam.

[...]

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Co to za słownik OE?

OE (Outlook Express) ma swój słownik ortograficzny.
Niby można go uzupełniać, ale IMO nie dorzuciłem słowa 'pokuj'.
A już na pewno nie wyrzuciłem słowa 'pokój'. :)
Czasami OE dziwnie reaguje -- przykładowo zgłasza błąd
w słowie, w którym błędu nie ma i nawet chce to słowo
zamienić na inne, ale identyczne. Po takiej zmianie
czasami cichnie, a czasami znów chce poprawiać na
identyczne literalnie.

Bywa też, że łączy litery dwóch słów z kolejnych linii.
(ostatnie z linii N i początkowe z linii N+1)

Ale po raz pierwszy zobaczyłem próbę zamiany 'pokój' na 'pokuj'.

Słowa dodane przeze mnie (użytkownika) nie są pomieszane
ze słowami ,,natywnego'' słowika, zatem mógłbym sprawdzić,
czy 'pokuj' zostało dodane, czy było od razu ale nie chcę
szukać informacji o tym, gdzie (w jakich plikach) są te słowniki.

Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
zminimalizować błąd.

Aplikację do fotek masz fabryczna czy doinstalowałeś coś z Google Play?

Próbowałem pstryknąć zdjęcie tabletowi i telefonowi za pomocą lustrzanki.
I ta lustrzanka (Canon 450D) ,,robiła'' za światłomierz.

Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

I pewnie Lenovo droższy.. niech się wypchają.

Niewiele.
Lenovo http://www.ceneo.pl/24143629 799 pln
Overmax http://www.ceneo.pl/26757026 699 pln

Ceny szybko spadają -- IMO jest tu także wpływ kapci.

Zrestartował się.

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

Ale zaistniało.

[...]

To żart. Po prostu wrzucam do okienka wyszukiwarki jakieś
słowa (gimnastyka -- chociażby) i dostaję masę adresów
z filmami. Kiedyś korzystałem z iPlexu itp. (słowa
kluczowe: VOD, "video on demand", "wideo na żądanie")
ale jakoś od dawna z tych dobrodziejstw nie korzystam.

Masę filmów kopiuję, aby mieć ,,na własność''.

Data: 2014-05-11 18:42:53
Autor: Grzegorz Jablonski

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2503681

Data: 2014-05-11 20:59:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Grzegorz Jablonski" 536fa88d$0$2158$65785112@news.neostrada.pl

OE (Outlook Express) ma swój słownik ortograficzny.
Niby można go uzupełniać, ale IMO nie dorzuciłem słowa 'pokuj'.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2503681

Nie mówię, że nie ma takiego słowa, ale że ja go nie dorzuciłem.
Napisałem 'pokój' a OE zaproponował poprawienie na 'pokuj'. :)
Aby było jasne -- nie proponuje ani 'odur', ani 'barbażyństwo'.
Ale nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek proponował zamianę
'pokój' na 'pokuj' poza tym jednym razem.

Data: 2014-05-13 09:11:39
Autor: Trybun
[...]

A co - lepsze odwzorcowanie kolorów?

[...]

Skoro piszesz że przeszkadzają ślady palców i lustrzany ekran to nie ma co sie zastanawiać.

Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

Do telewizora. Nie tyle chcę, co używam.

No tak. Ja zaraz po zakupie wypróbowałem to łącze na telewizorze, później już jakoś nie było okazji. Tym bardziej że mój tablet nie jest w stanie wyświetlać w tzw Full HD, a więc na telewizorze nie wygląda to najlepiej.

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Największym problemem jest to że fabrycznie nie zostały wyposażone w jak najszerszą możliwość regulacji jasności ekranu.

[...]

Dziwne, w moim OE nie ma słownika. Ty pewnie masz zainstalowany program biurowy Microsoftu, i stąd ten słownik z którego korzysta OE?

[...]

Czyli faktycznie nieduża różnica.

Niekoniecznie o kapeć u Żaka chodzi. Widziałeś jak ceny Samsungów (jednoSIMowych) poszły w dół w Komputroniku? Po tym widać że ogólnie telefony zaczynają mocno tracić na wartości.

Zrestartował się.

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

Ale zaistniało.

Jedna jaskółka to jeszcze nie wiosna. Może to jakiś splot okoliczności sprawił że maszyna się zrestartowała...

[...]

Ja zapytałem, bo pomyślałem że piracisz, i dlatego nie chcesz podać adresu strony;-)

Data: 2014-05-16 16:35:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5371c5a0$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Tak.

Zastanowię się nad tym.

Skoro piszesz że przeszkadzają ślady palców i lustrzany ekran to nie ma co sie zastanawiać.

Nie przeszkadza mi lustrzany ekran.
Odciski tez nie są koszmarem -- zawsze ekran można wyczyścić.
(choć to może poskutkować porysowaniem)

 () słabe odwzorowanie kolorów
 () ciemny ekran

[...]

Nie narzekam, chyba że na samo mechaniczne wiązanie/zniewalanie.

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Największym problemem jest to że fabrycznie nie zostały wyposażone w jak najszerszą możliwość regulacji jasności ekranu.

Chyba tak. Do tego jeszcze dochodzi dziwna automagia.
Szarpanie intensywności i niedostosowanie tej automagi
do potrzeb jusera.

Dziwne, w moim OE nie ma słownika. Ty pewnie masz zainstalowany program biurowy Microsoftu, i stąd ten słownik z którego korzysta OE?

Chyba tak. Jakiś Office.

Niekoniecznie o kapeć u Żaka chodzi. Widziałeś jak ceny Samsungów (jednoSIMowych) poszły w dół w Komputroniku? Po tym widać że ogólnie telefony zaczynają mocno tracić na wartości.

Pewnie wiele czynników wpływa na obniżanie cen -- nie
tylko kapeć, ale IMO kapeć ograniczy popyt na dualSIM.

IMO na panowanie 900 MHz w polskim 3G silny wpływ
wywarł Solorz za pomocą Aero2. Zanim był Aero2,
były dostępne (w urządzeniach) także inne
częstotliwości dla 3G.

Masę filmów kopiuję, aby mieć ,,na własność''.

Ja zapytałem, bo pomyślałem że piracisz,

Nie piracę. Za dużo jest legalnych filmów.
Nie ciągną mnie topy, hity itd...

i dlatego nie chcesz podać adresu strony;-)

Kiedyś wywalałem masę forsy na kupowanie filmów.
Teraz mam te filmy za free bez wstawania z łóżka. :)

Data: 2014-04-16 10:04:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-15, o godz. 17:51:30
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

> [...]

Tablet do internetu tak w 80%. W domu śmigałby po wifi, ale poza
chciałbym 3G lub LTE. Praktycznie windows 8.1 byłby w tym przypadku

A czemu akurat Windows 8.1 byłby najlepszy? W czym (pomijając flash)
jego przeglądarka jest lepsza od Safari? Czy od przeglądarek
androidowych? Windows jest fajne ale do działania wymaga jednak
odpowiedniego sprzętu a to powoduje spory pobór prądu. Weź to pod
uwagę.
najlepszy. Zależy mi również na dobrym wyświetlaczu. Gier praktycznie

To weź iPada Air czy mini. ;-)

zero. Do internetu wolałbym 10 cali. I teraz sprawa software'u. Nie
ukrywam, że na windows korzystałbym w dużej mierze z jdownloadera.

A po co??? Podchodzisz do tableta tak jakby był to komputer stacjonarny
a to błąd. Tablet nie ma zastąpić komputera - ma go uzupełniać tam
gdzie jest wygodniejszy. Np. jeśli coś poza podróżą oglądam to 99%
jest to streaming czy to z netu czy to z zasobów domowych. Natomiast
jeśli myślisz o kontrolowaniu jdownloadera to np. Android ma coś
takiego:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nop.jdownloaderrc&hl=pl

Zdrówko

Data: 2014-04-16 15:55:39
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

A czemu akurat Windows 8.1 byłby najlepszy? W czym (pomijając flash)
jego przeglądarka jest lepsza od Safari? Czy od przeglądarek
androidowych?

Tak jak wspomniałem wcześniej. Działa na nim jdownloader i nie chodzi mi kontrolę jdowloadera prezz soft androidowy. Chodzi mi o ściaganie poprzez jdownloadera, bo w tej chwili używam go niestety na dużym PC i wiąże się to z dużym poborem prądu.

Data: 2014-04-17 08:51:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-16, o godz. 15:55:39
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

[...]

Czyli W sumie to Ty nie szukasz tabletu tylko zastępnika stacjonarnego
PC. Tablet średnio nadaje się do ścigania i magazynowania dużej ilości
danych - nie taka jest jego rola. Przy ciągłej pracy na WiFi/modemie
czas pracy radykalnie spadnie i skazany będziesz na ładowarkę. A to po
raz kolejny zaprzecza idei tabletu czyli mobilności.

Zdrówko

Data: 2014-04-17 16:01:57
Autor: Jingiel
[...]

Szukam rozwiązania optymalnego, ale jeśli faktycznie nie da się inaczej to kupię netbooka i tablet. Myślałem o rozwiązaniu optymalnym. Co do mobilności to chodzi o dostęp w obrębie domu, mieszkania. Zajmuję się serwisowanie urządzeń elektronicznych i czasem jest potrzeba pilnego zajrzenia do np. schematu, który jest dostępny w internecie. Wieczorem można usiąść i wygodnie przeglądnąć internet i poczytać gazety w formie pdfów. Gdyby jeszcze do tego była możliwość pobierania poprzez jdownloadera to byłoby super. Wtedy tablet pod ładowarkę i problem wydajności akumulatora byłby z głowy. No i oczywiście choćby 3G, bo w terenie też przydałby się dostęp do internetu. Jeśli nie ma takiego urządzenia to kupie jakiegoś netbooka i oddzielnie tablet. Mam świadomość, że tablet średnio naddaje się do magazynowania sporej ilości danych, ale przecież można chyba ściągać na kartę pamięci i zgrywać co jakiś czas na dużym komputerze.

Data: 2014-04-18 09:16:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-17, o godz. 16:01:57
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Szukam rozwiązania optymalnego, ale jeśli faktycznie nie da się
inaczej to kupię netbooka i tablet. Myślałem o rozwiązaniu

Tablet optymalny nie będzie :-(

[...]

Ja na tablecie mam sporo dokumentacji w PDF-ach - głównie różne
urządzenia sieciowe. Magazyn tego co używam rzadko ale trzeba mieć do
tego dostęp leży w chmurze. Takie zastosowanie to u mnie podstawa. Do
tego mail (IMAP/Exchange), trochę WWW i córki gierki/filmy. Po
testowaniu paru sztuk (miałem 1 i 2 generację Samsung Galaxy Taba, żona
ma Xperia Z1 tablet, miałem do czynienia z Lenovo i paroma tanimi
tabletami) doszedłem do tego że do PDF-ów najlepiej pasuje mi iPad.
Miałem iPada 2 a obecnie Air. Chyba ze wszystkiego ma IMHO najbardziej
czytelny wyświetlacz. Co dla mnie ważne na ekranie czytelnie mieści się
zeskanowana strona A4 a to częsty format dla dokumentacji. Ważna jest
też odpornośc na zarysowanie ekranu - przez 2 lata używania gdzie normą
był plecak/torba z laptopem i mnóstwem innych gratów powstała jedna
drobna rysa.
[...]

A nie lepiej zamiast netbooka złożyć jakiś mały HTPC? Na jakiej małej
płycie z oszczędnym procesorem? Ot np. Asus J1800I-C? Do tego obudowa z
pasywnym zasilaczem, jakiś dysk SSD czy 2,5 cala (żeby cichutko było)
Będzie brało mało prądu plus uzyskasz całkiem fajny sprzęt do
odtwarzania różności na TV. A jdwonloader będziesz kontrolował z
tableta.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 15:24:42
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1
erze.

A nie lepiej zamiast netbooka złożyć jakiś mały HTPC?

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I w sumie pewnie będzie trzecie wyjście. Naprawię mojego starego laptopa i będzie do jdownloadera, a kupie Ipada do użytku mobilnego.

Data: 2014-04-18 15:47:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-18, o godz. 15:24:42
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I

No to zamiast HTPC nazwij go small server ;-)

w sumie pewnie będzie trzecie wyjście. Naprawię mojego starego
laptopa i będzie do jdownloadera, a kupie Ipada do użytku mobilnego.

Jak masz od kogoś pożyczyć to potestuj sobie najpierw żebyś nie był
rozczarowany. Jak masz 3G/4G w tablecie karta pamięci to pamięci ma
drugorzędne znaczenie - trzymaj to co potrzebne e w jakiejś chmurze.
Zresztą dzięki jakiemuś dropboxowi czy box.net obywam się od dłuższego
czasu bez iTunes - wrzucam pliki w chmurę i ściągam na tablet.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 16:37:36
Autor: Jingiel
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I

No to zamiast HTPC nazwij go small server ;-)

No tak, ktoś mi kiedyś też radził dysk sieciowy NAS. Laptop będzie trochę bardziej uniwersalny.

[...]

Niestety nie mam od kogo pożyczyć. Kolega kupił tablet asusa, ale jest na etapie przeżywania euforii pozakupowej :-)

Data: 2014-04-15 22:23:59
Autor: J.F
UĹźytkownik "Jingiel"  napisał w wiadomości
Zapytam znawców tematu. Stoję przed wyborem z jakim systemem zakupić tablet. Ma mi on służyć głównie do internetu. WWW, poczta ewentualnie nawigacja. Większość tabletów z windows nie posiada odbiornika GPS, ale

Zobacz jeszcze czy to Windows 8.1 czy Windows RT 8.1.

RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.

J.

Data: 2014-04-16 06:17:09
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.

Rozumiem, że w grę wchodzi tylko pełny 8.1?

Data: 2014-04-16 11:03:38
Autor: J.F
Tablet-android vs. windows 8.1
UĹźytkownik "Jingiel"  napisał w wiadomości
RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.
Rozumiem, że w grę wchodzi tylko pełny 8.1?

jesli chcesz miec "normalne Windows, takie jak w pececie", to tak.
A co za tym idzie odpowiedni procesor, duzo RAM, duzo dysku, duza bateria i duzy zasilacz.

J.

Data: 2014-04-16 11:54:48
Autor: atm
On 2014-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]

Wiesz, tu nie trzeba walczyc o parametry stacji roboczej.

Asus zadbał o to, żeby z T100 można było korzystać przez cały dzień po pełnym naładowaniu akumulatora o pojemności 31 Wh. I bardzo dobrze, bo ładowanie trwa niemiłosiernie długo! Jeżeli nie korzysta się z urządzenia, trzeba odczekać blisko 5 godzin, a gdy sprzęt będzie w tym czasie w użyciu, może na to zejść... A ile macie czasu? ;) Trzeba jednak przyznać, że choć czas działania, jak na standardy tabletowe, nie imponuje, to na tle ogółu laptopów i generalnie urządzeń z systemem Windows wynik jest bardzo dobry.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Przez jakiś czas zastanawialiśmy się nad tym, czy na koniec napisać o Asusie T100, że jest to bardzo funkcjonalny tablet, czy może lepiej stwierdzić, że jest to laptop, z którego można wygodnie korzystać po odejściu od biurka. Prawda jest taka, że obydwa podejścia są równie słuszne i potrzebna jest tu szersza perspektywa. Asus T100 to po prostu świetny komputer przenośny, bo bez względu na to, jak się zdefiniuje to pojęcie, przez większość czasu – nawet jeśli raz w mniejszym, a raz w większym stopniu – będzie się mieścił w jego ramach. Co więcej, będąc dostępnym już za 1500 zł, T100 spełnia także kryterium ceny.

Ideał? Święty Graal urządzeń przenośnych? Nie do końca. Gołym okiem widać, gdzie zostały poczynione oszczędności (brak drugiej kamery, mocno plastikowe wykończenie, mało ciekawy wygląd), a do tego, choć trudno to sprecyzować, ta taniość jest po prostu wyczuwalna. Jest to o tyle dziwne, że w przypadku bliźniaczego modelu, ME400C, Asusowi udało się ukryć, z której półki pochodzi sprzęt. Tak czy inaczej, jeśli spojrzeć przez pryzmat stosunku możliwości do ceny, Asus T100 to w kategorii „lajt” obecnie jeden z najlepszych laptopów, jeżeli nie najlepszy. Jest to także najbardziej opłacalny wybór spośród laptopów hybrydowych i bardzo ciekawa propozycja na rynku tabletów. Szukasz taniego, małego i lekkiego komputera, który będzie działał długo na zasilaniu akumulatorowym? A może zastanawiasz się nad kupnem tabletu, ale nie wiesz, czy takie urządzenie faktycznie jest Ci potrzebne, do tego nie chcesz do końca zmieniać swoich przyzwyczajeń i chciałbyś mieć dostęp do dobrze znanego interfejsu systemu Windows? W obydwu przypadkach Asus T100 to strzał w dziesiątkę, choć ze wskazaniem na wersję za 1600 zł, wyposażoną w dysk twardy o pojemności 500 GB, który schowano w stacji dokującej i z którego można swobodnie korzystać w trybie laptopa.

Jak już wspomnieliśmy, potrzebna jest tu szersza perspektywa, z której wyraźnie widać, że Asus, oferując to wszystko za 1500 zł, odwalił kawał dobrej roboty. Nie, to za mało powiedziane: T100 jest niczym przysługa wyświadczona tym, którzy szukają tego typu urządzenia. A może Asus po prostu zwariował? Jeżeli tak, niech to szaleństwo nigdy się nie kończy ;)

http://pclab.pl/art55561.html
Przed zakupem poczyalbym wiecej recenzji, zeby wiedzec dokladnie w co sie pakuje i pozniej nie zalowac....jak niektorzy z Overmaxem ;]

Data: 2014-04-16 13:13:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-16 11:54, Użytkownik atm napisał:

http://pclab.pl/art55561.html
Przed zakupem poczyalbym wiecej recenzji, zeby wiedzec dokladnie w co
sie pakuje i pozniej nie zalowac....jak niektorzy z Overmaxem ;]

Dwa drobiazgi które pomijają w recenzjach.
Ile czasu dany tablet wytrzyma na czuwaniu ?
Czy jak go uśpisz wieczorem to czy na drugi dzień rano
wstanie z uśpienia czy najpierw ładowarka a potem normalny start ?
Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
bo bywa ze szybciej usiąść do jakiegoś dyżurnego PC który
i tak cały czas chodzi.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-16 14:44:44
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 13:13, RadoslawF pisze:
[...]

W wersji SSD ze dwie doby, z odłączoną klawiaturą dłużej, ale... lepiej wyłączać.

Czy jak go uśpisz wieczorem to czy na drugi dzień rano
wstanie z uśpienia czy najpierw ładowarka a potem normalny start ?

Zależy. Ja mam wersję z dyskiem - zauważalnie żre. Rano ładuję. Kolega ma tylko z SSD - nie musi ;-)

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?

Kilkanaście sekund.

Data: 2014-04-16 14:49:31
Autor: atm
On 2014-04-16 14:44, Maciej Bebenek wrote:
[...]

Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Data: 2014-04-16 13:54:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Apr 2014 14:49:31 +0200, atm napisał(a):

Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Zawsze można czuwanie przestawić na hibernację i będzie podobnie

Data: 2014-04-16 15:01:45
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 14:49, atm pisze:

> Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna
> zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z
> niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Ale biorąc pod uwagę czas bootowania (dużo szybciej niż ipad), lepiej wyłączać niż usypiać.

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, uśpić i sprawdzić faktyczny czas czuwania ;-)

Data: 2014-04-16 15:07:02
Autor: atm
On 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

wyłączać niż usypiać.

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, uśpić i sprawdzić faktyczny

Chodzi raczej o takie skonfigurowanie, ktore bedzie odpowiednikiem typowego tabletu iOS/Android.
Przypuszczam, ze ograniczeniem W8.1 bedzie np wybudzenie przy jakims alaramie systemowym, przypomnieniu itd przy hibernacji.

Data: 2014-04-16 15:31:32
Autor: atm
On 2014-04-16 15:07, atm wrote:
On 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

 > zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z
 > niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak najbardziej pożądane.

Data: 2014-04-16 16:30:49
Autor: J.F
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomości
Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak najbardziej pożądane.

Rzeklbym ze to rozdzielczosc jak najbardziej odpowiednia.
I tak wymaga skalowania czcionek lub lupy na 10" ekraniku.

powiekszanie nic nie daje.

J.

Data: 2014-04-16 21:11:50
Autor: animka
W dniu 2014-04-16 16:30, J.F pisze:
UĹźytkownik "atm"  napisał w wiadomości
[...]

Nic nie daje?
Przesuń dwoma palcami w dwa rogi - górny i dolny (na skos), albo góra -dół.
Wiadomości w telefonie nawet sobie powiększyłam i teraz nie muszę wytężac wzroku, żeby przeczytać.

--
animka

Data: 2014-04-17 00:54:11
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 15:31, atm pisze:

Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow
ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak
najbardziej pożądane.

Mi to absolutnie nie przeszkadza, tym bardziej, że na 15" lapciu mam tę samą rozdzielczosć

Data: 2014-04-17 09:10:23
Autor: atm
On 2014-04-17 00:54, Maciej Bebenek wrote:
[...]

A ja nie moge zniesc pikselozy na iPadzie 2. Zaluje, ze swego czasu nie wzialem trojki.

Data: 2014-04-18 08:25:12
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek pisze:

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, uśpić i sprawdzić faktyczny
czas czuwania ;-)

12 godzin czuwania = 3% spadku stanu baterii. Oczywiście można założyć, że pomiar nie musi być liniowy. Ale w takim razie i tak czas czuwania można określać w tygodniach, a nie w dniach ;-)

Data: 2014-04-16 15:31:04
Autor: J.F
Użytkownik "Maciej Bebenek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:534e7b3b$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...
http://pclab.pl/art55561.html
[...]

A to ciekawe ... wylaczony HDD w trybie uspienia nie powinien brac duzo, wrecz wcale. Nawet  w stanie czuwania powinien wkrotce wylaczyc motor ... choc takie nowoczesne urzadzenia, caly czas cos transmituja, caly czas trzeba zapisywac :-)

Raczej bym sie zainteresowal pamiecia RAM - jesli dynamiczna, to odswiezanie musi dzialac caly czas, nawet uspieniu.

Ale pare GB ... to chyba wszystkie maja dynamiczna.

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
Kilkanaście sekund.

Prawdziwy dysk musi sie rozkrecic :-)

J.

Data: 2014-04-17 00:16:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"J.F" 534e861a$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
Kilkanaście sekund.

Prawdziwy dysk musi sie rozkrecic :-)

Chyba nie aż kilkanaście sekund.

Data: 2014-04-17 16:04:52
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1
)

Chyba nie aż kilkanaście sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

Data: 2014-04-18 13:07:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534fdf8a$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

Chyba nie aż kilkanaście sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

U mnie trwa krócej niż 10 sekund.

"Maciej Bebenek" 5350c5ea$0$2373$65785112@news.neostrada.pl

W piątej sekundzie pojawia się logo, w 13 lock screen. Po podaniu PIN-u
kolejne 3 sekundy i kafelki są już na ekranie.

Może wtedy robi coś jescze -- może nie tylko rozkręca dysk?

Data: 2014-04-18 20:24:43
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Pisałem o bootowaniu, nie o wybudzeniu.

Data: 2014-04-19 02:24:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Maciej Bebenek" 53516deb$0$2162$65785112@news.neostrada.pl

Chyba nie aż kilkanaście sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

U mnie trwa krócej niż 10 sekund.

Pisałem o bootowaniu, nie o wybudzeniu.

Zaczęło się od tego:

Data: 2014-04-19 20:42:38
Autor: Maciej Bebenek
> [...]

Chyba nie aż kilkanaście sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

No to już masz jasność: wybudzenie max. 2-3 sekundy.
;-)