Tablet-android vs. windows 8.1

Data: 2014-04-15 12:20:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-14, o godz. 18:55:55
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

też o mobilność. Przyzwoity czas działania na akumulatorze. Skłaniam
się ku lenovo miix 10 z zewnętrznym modemem 3G, ale chętnie wysłucham
rad fachowców. PS. na ipada raczej mnie nie stać.

Jeśli nie chcesz mieć choinki i w szybkim tempie wyłamanego złącza to
zapomnij o zewnętrznym modemie. Główną zaletą tableta jest mobilność a
z czymś dyndającym ze złącza takową tracisz. Tablet to albo wbudowany
modem albo dostęp po WiFi. Podobnie GPS - niby można po BT ale
jednak wygodniej gdy jest jedno urządzenie do ładowania i pamiętania o
zabraniu.

Do tego co pisałeś zastanów się nad iPadem. Niekoniecznie najnowszym -
może być używany iPad2.

Zdrowko

Data: 2014-04-15 17:51:30
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

Do tego co pisałeś zastanów się nad iPadem. Niekoniecznie najnowszym -
może być używany iPad2.

Dzięki za odzew. Po przeczytaniu waszych postów dochodzę do kilku wniosków. Na nawigacji tak bardzo mi nie zależy. Mam zewnętrzną. Tablet do internetu tak w 80%. W domu śmigałby po wifi, ale poza chciałbym 3G lub LTE. Praktycznie windows 8.1 byłby w tym przypadku najlepszy. Zależy mi również na dobrym wyświetlaczu. Gier praktycznie zero. Do internetu wolałbym 10 cali. I teraz sprawa software'u. Nie ukrywam, że na windows korzystałbym w dużej mierze z jdownloadera. Natomiast android kusi ilością fajnych aplikacji. Programy biurowe używam raczej wyłącznie na dużym komputerze. W tablecie są mi one raczej zbyteczne.

Data: 2014-04-15 19:45:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534d5586$0$2245$65785112@news.neostrada.pl

mi również na dobrym wyświetlaczu.

Overmax odpada. ;)
IMO Xperia Z lub Samsungi a amoledami. :)

Data: 2014-04-16 06:16:21
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534d5586$0$2245$65785112@news.neostrada.pl

mi również na dobrym wyświetlaczu.

Overmax odpada. ;)
IMO Xperia Z lub Samsungi a amoledami. :)

Daj już spokój z tym overmaxem, bo rzygać mi się chce. W każdym wątku piszesz o nim. napisałem, że chcę kupić tablet, a nie zabawkę (bubel).

Data: 2014-04-16 19:46:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534e041a$0$2149$65785112@news.neostrada.pl

Daj już spokój z tym overmaxem, bo rzygać mi się chce.

To Twój problem. :) Może za dużo alkoholu wypiłeś?...

W każdym wątku piszesz o nim.

Chyba tak, skoro masz problem z liczeniem.

napisałem, że chcę kupić tablet, a nie zabawkę (bubel).

A ja napisałem Ci, że jeśli chcesz mieć dobry ekran, to
albo Sony Xperia Z, albo amoledy. Sony Xperia Z2 chyba
ma już amoledy.

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)
Wszelkie TFT/LCD -- odpadają. Sony Xperia Z1 jest wyjątkiem,
ale ogólnie tylko amoled. Są i inne wyjątkowe ekrany, ale
ogólnie trzeba celować w amoledy.

Czy Overmax, czy Lenovo, czy inne wynalazki na IPS -- to wszystko nie ma sensu.
Lenovo nad Overmaxem góruje jedynie jasnością i inną temperaturą barwową.

-=-

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

Data: 2014-04-16 22:59:49
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

A Nexus 10? :-)

Data: 2014-04-17 00:14:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534eef4b$0$2243$65785112@news.neostrada.pl

Chcesz dobrze kupić -- to masz do wyboru Samsunga i Sony. :)
LG z jego IPS7 także odpada. :)

A Nexus 10? :-)

[nie a, ale the?...]

Rozdzielczość imponująca, ale to nadal LCD, nie zaś superamoled.
Niech wypowiedzą się ci, którzy mają -- lub choćby mieli
w rękach przez chwilę.

Data: 2014-04-19 17:21:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Pszemol" lirc9t$i41$1@dont-email.me

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)

Dlaczego?

Dlatego, że amoledy są ładniejsze.
Być może także mniej energożerne -- tego jedynie domyślam się.

IPS to ,,ekran dla ubogich''.

Data: 2014-04-19 15:09:39
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:liu4a7$au4$1node1.news.atman.pl...
"Pszemol" lirc9t$i41$1@dont-email.me

Wielkiego wyboru nie ma. IPS odpada -- IPS, IPS2, IPSx... ;)

Dlaczego?

Dlatego, że amoledy są ładniejsze.

Są bardziej landrynkowe, to fakt... Komuś to się może podobać.
Ale sądzę że nie wszystkim. Ja wolę wierność odwzorowania
kolorów zamiast landrynkowości i przesadnego nasycenia.

Być może także mniej energożerne -- tego jedynie domyślam się.

Czyli wiele cech nie wymieniłeś przemawiających za OLEDami...

IPS to ,,ekran dla ubogich''.

Jasne...

A nie sądzisz, że Twoja opinia może wynikać z tego, że widziałeś
jakiś kiepski ekran IPS w jakimś Monsterze lub Overmaxie albo
jakiś zwykły TFT który był niewłaściwie opisany jako IPS?
Bo ja mam ekran IPS w swoim iPhone i jestem z niego BARDZO
zadowolony. Bez zawahania wybrałbym go zamiast ekranu OLED
w takim Samsungu Galaxy S3, a widziałem je obok siebie, miałem
oba jednocześnie w ręce. S3 była nówka w sklepie, mój iP używany.

Data: 2014-04-19 19:10:17
Autor: Trybun
[...]

No, jedyne czego można być pewnym to ich wyższa cena. Patrze na ekran  amoled, kumpla Samsunga i nie widzę jakiejś różnicy na korzyść porównując go do "zwykłego" ekranu mojego Acera. Wcześniej wymiękał w widoczności w słońcu do "zwykłego" ekranu Alcatela. W czym konkretnie mam szukać tych cech dodatnich, tak abym mógł je zobaczyć?

Data: 2014-04-19 20:05:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5352adf6$0$2372$65785112@news.neostrada.pl

No, jedyne czego można być pewnym to ich wyższa cena. Patrze na ekran amoled, kumpla Samsunga i nie widzę jakiejś różnicy na korzyść

Ja widzę wyraźnie różnicę pomiędzy amoledami i IPS.

Tabletu czy smartfonu Acera włączonego
nie widziałem do tej pory.

porównując go do "zwykłego" ekranu mojego Acera. Wcześniej wymiękał w widoczności w słońcu do "zwykłego" ekranu Alcatela. W czym konkretnie mam szukać tych cech dodatnich, tak abym mógł je zobaczyć?

Co gorsze? -- Alcatel czy Acer?

Data: 2014-05-06 18:54:00
Autor: Trybun
[...]

No ale w czym widzisz te różnice? Czy potrafiłbyś je zauważyć gdyby ci ktoś powiedział że żaden z nich nie jest amoled? Tzn. mam na myśli to że możesz się sugerować tym że droższe obowiązkowo musi być lepsze pod każdym względem od tańszego.

[...]

Trudno powiedzieć, Alcatel to wręcz wzorcowa widoczność w słońcu (nie widziałem lepszego telefonu pod tym wzgledem), ale  kąty widzenia bardzo kiepskie, bardziej naturalne dla oka odwzorcowanie kolorów, Acer dokładna odwrotność, prawie nic nie widać na ekranie przy próbie zrobienia fotki w pełnym słońcu, ale za to duże kąty widzenia itd. Ja gdybym miał wybierać ekran to wybrałbym ten Alcatela.

Data: 2014-05-06 19:54:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5369139c$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Potrafisz odróżnić zieleń trawy od czerwieni jarzębiny?

[...]

Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

Aby było jasne -- kąt zerowy padania na powierzchnie to to poniżej:

_______|_________

Zero do prostopadłej, nie do powierzchni.

-=-

Jasność Monstera jest słaba, Overmaxa jeszcze słabsza -- chyba trzykrotnie.
(o trzykrotności świadczy próba robię fotek ekranowi Monstera i Overmaxa)

-=-

Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

Jeszcze nie porównywałem Acera z Monsterem czy Overmaxem bądź Lenovo.
Albo inaczej -- porównałem pobieżnie/pośpiesznie.

-=-

Overmaxa dziś zarzucałem filmami (miałem taką potrzebę -- nie
mogłem tracić czasu na oglądanie każdego filmu osobno) aż... padł. :)

Data: 2014-05-07 08:16:19
Autor: Trybun
[...]

Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

[...]

Może lekko matowa folia na ekran by pomogła? Taką mam właśnie w Acerze. I być może to za jej sprawą kolory nie są aż tak wyraziste jak w Alcatelu, ale za to nie ma żadnych odblasków czy śladów palców.. Tak że po przemysleniu sprawy folię na Acerze postanowiłem zostawić.

Z Monsterem jest inaczej -- jest obraz przy patrzeniu
z kątem zerowym i jest przy niemal 90 stopniach, ale
gdzieś pomiędzy jest ,,przez chwilę'' jakiś ,,cień''.

Dziwne, może to jakaś wada wyświetlacza?

[...]

Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im większy ekran tym mniejsza jasność, w urządzeniach typu tablet/telefon. Może to tylko złudzenie, ale ja tak to właśnie widzę.

Porównałem (w sklepie) Lenovo z Overmaxem przy tych samych mapach.
Overmax jest mniej wyraźny od Lenovo, co widać natychmiast.
Napisy (te same) na Lenovo widać znacznie wyraźniej niż na Overmaxie.

A jak wygląda specyfikacja techniczna tego Lenovo względem twojego Overmaksa?

[...]

Jak to padł? Zapełniony dysk?
Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

Data: 2014-05-08 21:00:28
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5369cfa6$0$2240$65785112news.neostrada.pl...
Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda, gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie dałbym rady odróżnić od innych ekranów.

To cienki jesteś.

Weź sobie w sklepie do ręki telefon samsunga i telefon appla
i będziesz widział duże różnice.

Data: 2014-05-09 11:30:44
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-09 04:00, Pszemol pisze:
[...]

Wiem, nie musisz mi o tym przypominać.

Oj oj, nie było mowy telefonie Appla. W tym wypadku to nawet ślepy by dostrzegł różnice na korzyść jego wyświetlacza, i to nie ważne w konfrontacji ze sprzętem której firmy.

Data: 2014-05-09 21:17:33
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:536ca045$0$2375$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Data: 2014-05-11 11:42:44
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-10 04:17, Pszemol pisze:

Oj oj, nie było mowy telefonie Appla.

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Ale nie o Apple..

Data: 2014-05-11 17:45:30
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:536f460a$0$2159$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2014-05-10 04:17, Pszemol pisze:
Oj oj, nie było mowy telefonie Appla.

Była mowa o wyświetlaczu IPS.

Ale nie o Apple..

Coś się tak Apple przyczepił?
Nie było mowy również o Samsungu.
Dałem przykład po prostu smarfona
z dobrym wyświetlaczem IPS.

Data: 2014-05-13 09:10:10
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-12 00:45, Pszemol pisze:
[...]

Apple  wyświetlacze robi w jakiejś swojej technologii IPS. Tak że w rankingach jest w innej ramce niż pozostałe wyświetlacze wykonane w tej technologii.

Data: 2014-05-13 22:07:43
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5371c547$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Chcesz powiedzieć, że produkty Appla mają lepsze wyświetlacze
niż produkty innych producentów oznaczone etykietką IPS?

Data: 2014-05-15 14:35:00
Autor: Trybun
W dniu 2014-05-14 05:07, Pszemol pisze:

[...]

Nic nie chcę powiedzieć ponad to, że widzę przed sobą w gazecie ranking wyświetlaczy stosowanych w telefonach. Jest tu m.in. Amoled Samsunga a także wyświetlacz IPS LG i iPhone`a. Jest w tym porównanie jasności, kolorów itd, a także w powiększeniu układ i kształt pikseli. Każdy ma inny, wygrywa iPhone.
I to ja laik w tej dziedzinie pytam Ciebie jako eksperta  - czym różni się wyświetlacz iPhone`a że wygrał mimo tego że jest wytwarzany w tej samej technologii co wyświetlacz LG?

Data: 2014-05-15 13:11:18
Autor: masti
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia pięknego Thu, 15 May 2014 14:35:00 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

I to ja laik w tej dziedzinie pytam Ciebie jako eksperta  - czym róşni
się wyświetlacz iPhone`a że wygrał mimo tego że jest wytwarzany w tej
samej technologii co wyświetlacz LG?

ilością kasy dla redaktora

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-15 18:01:46
Autor: Pszemol
"Trybun" <Ilich@jahu.com> wrote in message news:5374b464$0$2242$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W dziedzinie technologii wyświetlaczy LCD jestem takim samym laikiem
ale chętnie zapoznam się z tym rankingiem z gazety - podasz namiary?

Swoją drogą dawno temu już dzieliłem się tu z grupą swoim
spostrzeżeniem jakie zrobiłem porównując swojego iPhone 4
z którymś z telefonów Samsunga z amoled (wtedy to było GII?).
Ekran iPhone4 był wyraźnie jaśniejszy i miał wierniejsze kolory.
Fanboje Samsunga mnie wtedy zniszczyli tu na grupie za tą
krytykę, bo wtedy akurat była fanatyczna moda na ledowe ekrany.
Dziś już widzę że trochę emocje opadły i nawet fanboje zaczynają
dostrzegać wady i zalety różnych typów wyświetlaczy... :-)

Data: 2014-05-14 08:56:14
Autor: masti
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia pięknego Tue, 13 May 2014 09:10:10 +0200 osobnik zwany Trybun
napisał:

[...]

Apple  wyświetlacze robi w jakiejś swojej technologii IPS. Tak Ĺźe w
rankingach jest w innej ramce niż pozostałe wyświetlacze wykonane w tej
technologii.

ROTFL

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-05-12 23:21:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 536ca045$0$2375$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Akurat ja bym wolał Samsunga z SuperAmoledem niż Appla z IPSem.
Inna sprawa, że nie wiem, po co mi w ogóle coś produkcji Appla. ;)

-=-

Jeśli chodzi tylko o kolory -- wolę niemal sześcioletni
notebook Fujitsu Siemensa ze świetlówkami niż świeży
tablet Overmaxa z IPSem. Tablet jest jaśniejszy, nie
ma problemu ze startowaniem (notebook ma jakieś dziwne
problemy wskazujące na inwerter, ale IMO wskazujące
błędnie) ale ma brzydsze kolory.

Data: 2014-05-12 17:27:07
Autor: Pszemol
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote in message news:lkre1g$lvn$1node1.news.atman.pl...
Akurat ja bym wolał Samsunga z SuperAmoledem niż Appla z IPSem.

Wolisz jak widać kolorową landrynkowość i nie zależy Ci na
oddaniu wierności barw naturalnych... Też tak można.

Inna sprawa, że nie wiem, po co mi w ogóle coś produkcji Appla. ;)

Być może po to, aby cieszyć się dłużej jednym ładowaniem baterii
i nie zanudzać grupy dyskusyjnej swoim utyskiwaniem na wyroby
marek śmietnikowych że coś Ci tam pada po 3 godzinach jazdy
albo że w ogóle sygnału z anteny nie łapie...

Data: 2014-05-13 09:10:40
Autor: Trybun
[...]

Oj, mnie tylko ta cena  powstrzymuje przed staniem się posiadacza telefonu firmy Apple. Natomiast zupełnie nie pociągają mnie Samsungi, nawet te z najwyższej półki.

Chyba żartujesz - tablet z jaśniejszym ekranem od laptopa? Chyba nigdy nie nie próbowałeś zmienić fabrycznych ustawień ekranu w tym laptopie...?

Data: 2014-05-16 16:48:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5371c565$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

Oj, mnie tylko ta cena  powstrzymuje przed staniem się posiadacza telefonu firmy Apple. Natomiast zupełnie nie pociągają mnie Samsungi, nawet te z najwyższej półki.

Ja bym nie chciał Apple. Za to chciałbym coś na amoledach.

Chyba żartujesz - tablet z jaśniejszym ekranem od laptopa? Chyba nigdy nie nie próbowałeś zmienić fabrycznych ustawień ekranu w tym laptopie...?

Nie. Nawet w środku nocy świeci najjaśniej, ale
nadal za ciemno. ;) Po wyciągnięciu wtyczki
zasilającej -- ekran ciemnieje, aby oszczędzać
energię. Tak więc raczej często zmieniam te ustawienia.

Natomiast netbook bardzo rzadko świeci najjaśniej -- a gdy
świeci, to po prostu oślepia! Ale netbookiem nie obejrzę
TV w HD. Ponadto netbook ma tylko 1 GB RAMek, co dla
W7Startera oznacza skrajnie mało.

Data: 2014-05-10 20:07:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5369cfa6$0$2240$65785112@news.neostrada.pl

Od dojrzałej jarzębiny - wszem:-P , ale amoleda,
gdybym nie został powiadomiony że to amoled nie
dałbym rady odróżnić od innych
ekranów.

Ja tak samo -- do czasu otworzenia oczu. ;)
Napiszę Ci tak -- każdy murzyn jest czarny?
Na IPS wg mnie każdy człowiek jest murzynem.

Kąty widzenia Overmaxa są dobre -- niecałe 180 stopni.
Gorzej z odblaskami i odciskami palców.

Może lekko matowa folia na ekran by pomogła?

Pewnie tak, ale to są koszty!
Folia, etui, karta, przewód HDMI...
Być może dałoby się bez etui, gdyby
była folia, ale folię trzeba zmieniać.

Folia? Etui (o ile tak można nazwać pokrowiec) to
chyba 16 pln. Później znalazłem tańszy pokrowiec.
16 GB 10 klasy niespełna 3 dychy. i przewód, chyba
około 3 dych! A przecież cały tablet kosztował 777 pln.

Pokrowiec może przydać się do następnego tabletu?
IMO niekoniecznie. Przewód? Może i tak. Na pewno nie
karta, bo za rok jej wartość zoscyluje ;) do zera.

[...]

Raczej nie. Albo inaczej -- ten typ tak ma. ;)

[...]

Niemal zawsze jest na fÓl. Nawet w nocy w pokoju,
w którym głównym źródłem światła jest właśnie tablet.

Ale heca! Mam w słowniku OE słowo 'pokuj'. :)
Niby słusznie -- pokuj żelazo, póki masz młotek. ;)

-=-

Z tego co zdążyłem zaobserwować to generalnie im
większy ekran tym mniejsza jasność, w urządzeniach
typu tablet/telefon. Może to tylko złudzenie, ale
ja tak to właśnie widzę.

Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
zminimalizować błąd.

[...]

Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

[...]

:)

Jak to padł? Zapełniony dysk?

Zrestartował się.

Czy mógłbyś podać adres serwisu z którego oglądasz/pobierasz filmy?

Nie. ;) Ale mogę Ci podać (w wielkiej tajemnicy oczywiście)
adres strony, dzięki której znajduję te strony z filmami. ;)

   https://www.google.pl/

I kilka adresów z fajnymi filmami ukazującymi, że można obyć się bez kręgosłupa. ;)

http://www.smog.pl/txt_gfx_audio/42846/nastoletnia_gimnastyczka_wow/
http://www.smog.pl/wideo/55374/wygina_smialo_cialo_niewiarygodna_gimnastyczka/

Ta wygląda jak oswojony potwór: :)
https://www.youtube.com/watch?v=19KsavjatHQ&feature=em-subs_digest-vrecs

http://www.smog.pl/wideo/65466/porazajace_zdolnosci_gimnastyczki/
https://www.youtube.com/watch?v=oU3aN2wVFPo

A naprawdę porazić może dopiero ta:
http://studio.wp.pl/i,Mam-talent-Niesamowita-gimnast,mid,1085889,wideo.html?ticaid=112b3c&_ticrsn=3

Data: 2014-05-11 11:43:54
Autor: Trybun
[...]

Czyli Amoled to jaśniejszy obraz od tego generowanego przez IPS? Teraz nie mam jak sprawdzić, kumpel mnie odwiedzi to sprawdzę, jak sie sprawuje pod tym kątem.

[...]

Taka folia pewnie kosztuje parę zł. Przecież to nie iPad czy jakiś Samsung z górnej półki żeby folię ochronną miał ktoś wyceniać na wysokość telefonu mało popularnej marki.. Ja używam tej folii która była założona na telefonie i miała służyć tylko do zabezpieczenia ekranu na czas transportu.
Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

[...]

Możliwe, jednak jak dla mnie nie jest to jakaś znacząca wada. Przecież tablet, czy telefon kupuje się dla jedn\ej osoby, a więc kąty widzenia to sprawa całkowicie uboczna.

[...]

W moim tablecie, mimo tego że ekran w słońcu jest prawie niewidoczny, to jednak gdy jest używany w nocy to używam dotatkowego programu do przyciemniania, bo to ustawienie fabryczne cofnięte maksymalnie i tak za dużo światła daje.

Co to za słownik OE?

-=-

[...]

Aplikację do fotek masz fabryczna czy doinstalowałeś coś z Google Play?

[...]

I pewnie Lenovo droższy.. niech się wypchają.

[...]

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

Możesz napisać dlaczego "nie"?

Data: 2014-05-11 14:33:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 536f4650$0$2159$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Jaśniejszy od Overmaxowego pewnie tak, ale nie to miałem na swej myśli.

[...]

Zastanowię się nad tym.

Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

Do telewizora. Nie tyle chcę, co używam.

Możliwe, jednak jak dla mnie nie jest to jakaś znacząca wada. Przecież tablet, czy telefon kupuje się dla jedn\ej osoby, a więc kąty widzenia to sprawa całkowicie uboczna.

I ja tak uważam.

[...]

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Co to za słownik OE?

OE (Outlook Express) ma swój słownik ortograficzny.
Niby można go uzupełniać, ale IMO nie dorzuciłem słowa 'pokuj'.
A już na pewno nie wyrzuciłem słowa 'pokój'. :)
Czasami OE dziwnie reaguje -- przykładowo zgłasza błąd
w słowie, w którym błędu nie ma i nawet chce to słowo
zamienić na inne, ale identyczne. Po takiej zmianie
czasami cichnie, a czasami znów chce poprawiać na
identyczne literalnie.

Bywa też, że łączy litery dwóch słów z kolejnych linii.
(ostatnie z linii N i początkowe z linii N+1)

Ale po raz pierwszy zobaczyłem próbę zamiany 'pokój' na 'pokuj'.

Słowa dodane przeze mnie (użytkownika) nie są pomieszane
ze słowami ,,natywnego'' słowika, zatem mógłbym sprawdzić,
czy 'pokuj' zostało dodane, czy było od razu ale nie chcę
szukać informacji o tym, gdzie (w jakich plikach) są te słowniki.

Ja próbowałem pstryknąć fotki i porównałem wskazania
aparatu. Przymierzyłem się wielokrotnie, aby
zminimalizować błąd.

Aplikację do fotek masz fabryczna czy doinstalowałeś coś z Google Play?

Próbowałem pstryknąć zdjęcie tabletowi i telefonowi za pomocą lustrzanki.
I ta lustrzanka (Canon 450D) ,,robiła'' za światłomierz.

Jedna SIMka i brak funkcji telefonu.
Poza tym **chyba** bez znaczących różnic.

I pewnie Lenovo droższy.. niech się wypchają.

Niewiele.
Lenovo http://www.ceneo.pl/24143629 799 pln
Overmax http://www.ceneo.pl/26757026 699 pln

Ceny szybko spadają -- IMO jest tu także wpływ kapci.

Zrestartował się.

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

Ale zaistniało.

[...]

To żart. Po prostu wrzucam do okienka wyszukiwarki jakieś
słowa (gimnastyka -- chociażby) i dostaję masę adresów
z filmami. Kiedyś korzystałem z iPlexu itp. (słowa
kluczowe: VOD, "video on demand", "wideo na żądanie")
ale jakoś od dawna z tych dobrodziejstw nie korzystam.

Masę filmów kopiuję, aby mieć ,,na własność''.

Data: 2014-05-11 18:42:53
Autor: Grzegorz Jablonski

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2503681

Data: 2014-05-11 20:59:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Grzegorz Jablonski" 536fa88d$0$2158$65785112@news.neostrada.pl

OE (Outlook Express) ma swój słownik ortograficzny.
Niby można go uzupełniać, ale IMO nie dorzuciłem słowa 'pokuj'.

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2503681

Nie mówię, że nie ma takiego słowa, ale że ja go nie dorzuciłem.
Napisałem 'pokój' a OE zaproponował poprawienie na 'pokuj'. :)
Aby było jasne -- nie proponuje ani 'odur', ani 'barbażyństwo'.
Ale nie przypominam sobie, aby kiedykolwiek proponował zamianę
'pokój' na 'pokuj' poza tym jednym razem.

Data: 2014-05-13 09:11:39
Autor: Trybun
[...]

A co - lepsze odwzorcowanie kolorów?

[...]

Skoro piszesz że przeszkadzają ślady palców i lustrzany ekran to nie ma co sie zastanawiać.

Tak z ciekawości - po co ci kabel HDMI do telefonu czy tabletu - do czego chcesz używać tego łącza?

Do telewizora. Nie tyle chcę, co używam.

No tak. Ja zaraz po zakupie wypróbowałem to łącze na telewizorze, później już jakoś nie było okazji. Tym bardziej że mój tablet nie jest w stanie wyświetlać w tzw Full HD, a więc na telewizorze nie wygląda to najlepiej.

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Największym problemem jest to że fabrycznie nie zostały wyposażone w jak najszerszą możliwość regulacji jasności ekranu.

[...]

Dziwne, w moim OE nie ma słownika. Ty pewnie masz zainstalowany program biurowy Microsoftu, i stąd ten słownik z którego korzysta OE?

[...]

Czyli faktycznie nieduża różnica.

Niekoniecznie o kapeć u Żaka chodzi. Widziałeś jak ceny Samsungów (jednoSIMowych) poszły w dół w Komputroniku? Po tym widać że ogólnie telefony zaczynają mocno tracić na wartości.

Zrestartował się.

O, nie chcę krakać, ale to zły prognostyk, w nowym sprzęcie nie powinno coś takiego zaistnieć.

Ale zaistniało.

Jedna jaskółka to jeszcze nie wiosna. Może to jakiś splot okoliczności sprawił że maszyna się zrestartowała...

[...]

Ja zapytałem, bo pomyślałem że piracisz, i dlatego nie chcesz podać adresu strony;-)

Data: 2014-05-16 16:35:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Trybun" 5371c5a0$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Tak.

Zastanowię się nad tym.

Skoro piszesz że przeszkadzają ślady palców i lustrzany ekran to nie ma co sie zastanawiać.

Nie przeszkadza mi lustrzany ekran.
Odciski tez nie są koszmarem -- zawsze ekran można wyczyścić.
(choć to może poskutkować porysowaniem)

 () słabe odwzorowanie kolorów
 () ciemny ekran

[...]

Nie narzekam, chyba że na samo mechaniczne wiązanie/zniewalanie.

Różne urządzenia mają różne problemy -- jedne są za jasne inne za ciemne.

Największym problemem jest to że fabrycznie nie zostały wyposażone w jak najszerszą możliwość regulacji jasności ekranu.

Chyba tak. Do tego jeszcze dochodzi dziwna automagia.
Szarpanie intensywności i niedostosowanie tej automagi
do potrzeb jusera.

Dziwne, w moim OE nie ma słownika. Ty pewnie masz zainstalowany program biurowy Microsoftu, i stąd ten słownik z którego korzysta OE?

Chyba tak. Jakiś Office.

Niekoniecznie o kapeć u Żaka chodzi. Widziałeś jak ceny Samsungów (jednoSIMowych) poszły w dół w Komputroniku? Po tym widać że ogólnie telefony zaczynają mocno tracić na wartości.

Pewnie wiele czynników wpływa na obniżanie cen -- nie
tylko kapeć, ale IMO kapeć ograniczy popyt na dualSIM.

IMO na panowanie 900 MHz w polskim 3G silny wpływ
wywarł Solorz za pomocą Aero2. Zanim był Aero2,
były dostępne (w urządzeniach) także inne
częstotliwości dla 3G.

Masę filmów kopiuję, aby mieć ,,na własność''.

Ja zapytałem, bo pomyślałem że piracisz,

Nie piracę. Za dużo jest legalnych filmów.
Nie ciągną mnie topy, hity itd...

i dlatego nie chcesz podać adresu strony;-)

Kiedyś wywalałem masę forsy na kupowanie filmów.
Teraz mam te filmy za free bez wstawania z łóżka. :)

Data: 2014-04-16 10:04:29
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-15, o godz. 17:51:30
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

> [...]

Tablet do internetu tak w 80%. W domu śmigałby po wifi, ale poza
chciałbym 3G lub LTE. Praktycznie windows 8.1 byłby w tym przypadku

A czemu akurat Windows 8.1 byłby najlepszy? W czym (pomijając flash)
jego przeglądarka jest lepsza od Safari? Czy od przeglądarek
androidowych? Windows jest fajne ale do działania wymaga jednak
odpowiedniego sprzętu a to powoduje spory pobór prądu. Weź to pod
uwagę.
najlepszy. Zależy mi również na dobrym wyświetlaczu. Gier praktycznie

To weź iPada Air czy mini. ;-)

zero. Do internetu wolałbym 10 cali. I teraz sprawa software'u. Nie
ukrywam, że na windows korzystałbym w dużej mierze z jdownloadera.

A po co??? Podchodzisz do tableta tak jakby był to komputer stacjonarny
a to błąd. Tablet nie ma zastąpić komputera - ma go uzupełniać tam
gdzie jest wygodniejszy. Np. jeśli coś poza podróżą oglądam to 99%
jest to streaming czy to z netu czy to z zasobów domowych. Natomiast
jeśli myślisz o kontrolowaniu jdownloadera to np. Android ma coś
takiego:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nop.jdownloaderrc&hl=pl

Zdrówko

Data: 2014-04-16 15:55:39
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

A czemu akurat Windows 8.1 byłby najlepszy? W czym (pomijając flash)
jego przeglądarka jest lepsza od Safari? Czy od przeglądarek
androidowych?

Tak jak wspomniałem wcześniej. Działa na nim jdownloader i nie chodzi mi kontrolę jdowloadera prezz soft androidowy. Chodzi mi o ściaganie poprzez jdownloadera, bo w tej chwili używam go niestety na dużym PC i wiąże się to z dużym poborem prądu.

Data: 2014-04-17 08:51:49
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-16, o godz. 15:55:39
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

[...]

Czyli W sumie to Ty nie szukasz tabletu tylko zastępnika stacjonarnego
PC. Tablet średnio nadaje się do ścigania i magazynowania dużej ilości
danych - nie taka jest jego rola. Przy ciągłej pracy na WiFi/modemie
czas pracy radykalnie spadnie i skazany będziesz na ładowarkę. A to po
raz kolejny zaprzecza idei tabletu czyli mobilności.

Zdrówko

Data: 2014-04-17 16:01:57
Autor: Jingiel
[...]

Szukam rozwiązania optymalnego, ale jeśli faktycznie nie da się inaczej to kupię netbooka i tablet. Myślałem o rozwiązaniu optymalnym. Co do mobilności to chodzi o dostęp w obrębie domu, mieszkania. Zajmuję się serwisowanie urządzeń elektronicznych i czasem jest potrzeba pilnego zajrzenia do np. schematu, który jest dostępny w internecie. Wieczorem można usiąść i wygodnie przeglądnąć internet i poczytać gazety w formie pdfów. Gdyby jeszcze do tego była możliwość pobierania poprzez jdownloadera to byłoby super. Wtedy tablet pod ładowarkę i problem wydajności akumulatora byłby z głowy. No i oczywiście choćby 3G, bo w terenie też przydałby się dostęp do internetu. Jeśli nie ma takiego urządzenia to kupie jakiegoś netbooka i oddzielnie tablet. Mam świadomość, że tablet średnio naddaje się do magazynowania sporej ilości danych, ale przecież można chyba ściągać na kartę pamięci i zgrywać co jakiś czas na dużym komputerze.

Data: 2014-04-18 09:16:38
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-17, o godz. 16:01:57
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Szukam rozwiązania optymalnego, ale jeśli faktycznie nie da się
inaczej to kupię netbooka i tablet. Myślałem o rozwiązaniu

Tablet optymalny nie będzie :-(

[...]

Ja na tablecie mam sporo dokumentacji w PDF-ach - głównie różne
urządzenia sieciowe. Magazyn tego co używam rzadko ale trzeba mieć do
tego dostęp leży w chmurze. Takie zastosowanie to u mnie podstawa. Do
tego mail (IMAP/Exchange), trochę WWW i córki gierki/filmy. Po
testowaniu paru sztuk (miałem 1 i 2 generację Samsung Galaxy Taba, żona
ma Xperia Z1 tablet, miałem do czynienia z Lenovo i paroma tanimi
tabletami) doszedłem do tego że do PDF-ów najlepiej pasuje mi iPad.
Miałem iPada 2 a obecnie Air. Chyba ze wszystkiego ma IMHO najbardziej
czytelny wyświetlacz. Co dla mnie ważne na ekranie czytelnie mieści się
zeskanowana strona A4 a to częsty format dla dokumentacji. Ważna jest
też odpornośc na zarysowanie ekranu - przez 2 lata używania gdzie normą
był plecak/torba z laptopem i mnóstwem innych gratów powstała jedna
drobna rysa.
[...]

A nie lepiej zamiast netbooka złożyć jakiś mały HTPC? Na jakiej małej
płycie z oszczędnym procesorem? Ot np. Asus J1800I-C? Do tego obudowa z
pasywnym zasilaczem, jakiś dysk SSD czy 2,5 cala (żeby cichutko było)
Będzie brało mało prądu plus uzyskasz całkiem fajny sprzęt do
odtwarzania różności na TV. A jdwonloader będziesz kontrolował z
tableta.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 15:24:42
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1
erze.

A nie lepiej zamiast netbooka złożyć jakiś mały HTPC?

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I w sumie pewnie będzie trzecie wyjście. Naprawię mojego starego laptopa i będzie do jdownloadera, a kupie Ipada do użytku mobilnego.

Data: 2014-04-18 15:47:37
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
Tablet-android vs. windows 8.1
Dnia 2014-04-18, o godz. 15:24:42
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I

No to zamiast HTPC nazwij go small server ;-)

w sumie pewnie będzie trzecie wyjście. Naprawię mojego starego
laptopa i będzie do jdownloadera, a kupie Ipada do użytku mobilnego.

Jak masz od kogoś pożyczyć to potestuj sobie najpierw żebyś nie był
rozczarowany. Jak masz 3G/4G w tablecie karta pamięci to pamięci ma
drugorzędne znaczenie - trzymaj to co potrzebne e w jakiejś chmurze.
Zresztą dzięki jakiemuś dropboxowi czy box.net obywam się od dłuższego
czasu bez iTunes - wrzucam pliki w chmurę i ściągam na tablet.

Zdrówko

Data: 2014-04-18 16:37:36
Autor: Jingiel
Jingiel <xx@xx.xx> napisał(a):

Jakoś nie mam przekonania do HTPC, a sprzęt do odtwarzania już mam. I

No to zamiast HTPC nazwij go small server ;-)

No tak, ktoś mi kiedyś też radził dysk sieciowy NAS. Laptop będzie trochę bardziej uniwersalny.

[...]

Niestety nie mam od kogo pożyczyć. Kolega kupił tablet asusa, ale jest na etapie przeżywania euforii pozakupowej :-)

Tablet-android vs. windows 8.1