Tablet-android vs. windows 8.1

Data: 2014-04-15 22:23:59
Autor: J.F
Tablet-android vs. windows 8.1
UĹĽytkownik "Jingiel"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Zapytam znawców tematu. Stoję przed wyborem z jakim systemem zakupić tablet. Ma mi on służyć głównie do internetu. WWW, poczta ewentualnie nawigacja. Większość tabletów z windows nie posiada odbiornika GPS, ale

Zobacz jeszcze czy to Windows 8.1 czy Windows RT 8.1.

RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.

J.

Data: 2014-04-16 06:17:09
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1

RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.

Rozumiem, że w grę wchodzi tylko pełny 8.1?

Data: 2014-04-16 11:03:38
Autor: J.F
Tablet-android vs. windows 8.1
UĹĽytkownik "Jingiel"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
RT jest na procesory ARM, i to dopiero sa klopoty.
Rozumiem, że w grę wchodzi tylko pełny 8.1?

jesli chcesz miec "normalne Windows, takie jak w pececie", to tak.
A co za tym idzie odpowiedni procesor, duzo RAM, duzo dysku, duza bateria i duzy zasilacz.

J.

Data: 2014-04-16 11:54:48
Autor: atm
On 2014-04-16 11:03, J.F wrote:
[...]

Wiesz, tu nie trzeba walczyc o parametry stacji roboczej.

Asus zadbał o to, żeby z T100 można było korzystać przez cały dzień po pełnym naładowaniu akumulatora o pojemności 31 Wh. I bardzo dobrze, bo ładowanie trwa niemiłosiernie długo! Jeżeli nie korzysta się z urządzenia, trzeba odczekać blisko 5 godzin, a gdy sprzęt będzie w tym czasie w użyciu, może na to zejść... A ile macie czasu? ;) Trzeba jednak przyznać, że choć czas działania, jak na standardy tabletowe, nie imponuje, to na tle ogółu laptopów i generalnie urządzeń z systemem Windows wynik jest bardzo dobry.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Przez jakiś czas zastanawialiśmy się nad tym, czy na koniec napisać o Asusie T100, że jest to bardzo funkcjonalny tablet, czy może lepiej stwierdzić, że jest to laptop, z którego można wygodnie korzystać po odejściu od biurka. Prawda jest taka, że obydwa podejścia są równie słuszne i potrzebna jest tu szersza perspektywa. Asus T100 to po prostu świetny komputer przenośny, bo bez względu na to, jak się zdefiniuje to pojęcie, przez większość czasu – nawet jeśli raz w mniejszym, a raz w większym stopniu – będzie się mieścił w jego ramach. Co więcej, będąc dostępnym już za 1500 zł, T100 spełnia także kryterium ceny.

Ideał? Święty Graal urządzeń przenośnych? Nie do końca. Gołym okiem widać, gdzie zostały poczynione oszczędności (brak drugiej kamery, mocno plastikowe wykończenie, mało ciekawy wygląd), a do tego, choć trudno to sprecyzować, ta taniość jest po prostu wyczuwalna. Jest to o tyle dziwne, że w przypadku bliźniaczego modelu, ME400C, Asusowi udało się ukryć, z której półki pochodzi sprzęt. Tak czy inaczej, jeśli spojrzeć przez pryzmat stosunku możliwości do ceny, Asus T100 to w kategorii „lajt” obecnie jeden z najlepszych laptopów, jeżeli nie najlepszy. Jest to także najbardziej opłacalny wybór spośród laptopów hybrydowych i bardzo ciekawa propozycja na rynku tabletów. Szukasz taniego, małego i lekkiego komputera, który będzie działał długo na zasilaniu akumulatorowym? A może zastanawiasz się nad kupnem tabletu, ale nie wiesz, czy takie urządzenie faktycznie jest Ci potrzebne, do tego nie chcesz do końca zmieniać swoich przyzwyczajeń i chciałbyś mieć dostęp do dobrze znanego interfejsu systemu Windows? W obydwu przypadkach Asus T100 to strzał w dziesiątkę, choć ze wskazaniem na wersję za 1600 zł, wyposażoną w dysk twardy o pojemności 500 GB, który schowano w stacji dokującej i z którego można swobodnie korzystać w trybie laptopa.

Jak już wspomnieliśmy, potrzebna jest tu szersza perspektywa, z której wyraźnie widać, że Asus, oferując to wszystko za 1500 zł, odwalił kawał dobrej roboty. Nie, to za mało powiedziane: T100 jest niczym przysługa wyświadczona tym, którzy szukają tego typu urządzenia. A może Asus po prostu zwariował? Jeżeli tak, niech to szaleństwo nigdy się nie kończy ;)

http://pclab.pl/art55561.html
Przed zakupem poczyalbym wiecej recenzji, zeby wiedzec dokladnie w co sie pakuje i pozniej nie zalowac....jak niektorzy z Overmaxem ;]

Data: 2014-04-16 13:13:38
Autor: RadoslawF
Dnia 2014-04-16 11:54, Użytkownik atm napisał:

http://pclab.pl/art55561.html
Przed zakupem poczyalbym wiecej recenzji, zeby wiedzec dokladnie w co
sie pakuje i pozniej nie zalowac....jak niektorzy z Overmaxem ;]

Dwa drobiazgi które pomijaj± w recenzjach.
Ile czasu dany tablet wytrzyma na czuwaniu ?
Czy jak go u¶pisz wieczorem to czy na drugi dzień rano
wstanie z u¶pienia czy najpierw ładowarka a potem normalny start ?
Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
bo bywa ze szybciej usi±¶ć do jakiego¶ dyżurnego PC który
i tak cały czas chodzi.

Pozdrawiam

Data: 2014-04-16 14:44:44
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 13:13, RadoslawF pisze:
[...]

W wersji SSD ze dwie doby, z odł±czon± klawiatur± dłużej, ale... lepiej wył±czać.

Czy jak go u¶pisz wieczorem to czy na drugi dzień rano
wstanie z u¶pienia czy najpierw ładowarka a potem normalny start ?

Zależy. Ja mam wersję z dyskiem - zauważalnie żre. Rano ładuję. Kolega ma tylko z SSD - nie musi ;-)

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?

Kilkana¶cie sekund.

Data: 2014-04-16 14:49:31
Autor: atm
On 2014-04-16 14:44, Maciej Bebenek wrote:
[...]

Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Data: 2014-04-16 13:54:41
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 16 Apr 2014 14:49:31 +0200, atm napisał(a):

Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Zawsze można czuwanie przestawić na hibernację i będzie podobnie

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d może zrobić dla ciebie.

Data: 2014-04-16 15:01:45
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 14:49, atm pisze:

> Ok, czyli w tych kwestiach znaczaco sie rozni np od iPada, gdzie mozna
> zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z
> niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Ale bior±c pod uwagę czas bootowania (dużo szybciej niż ipad), lepiej wył±czać niż usypiać.

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, u¶pić i sprawdzić faktyczny czas czuwania ;-)

Data: 2014-04-16 15:07:02
Autor: atm
On 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

wył±czać niż usypiać.

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, u¶pić i sprawdzić faktyczny

Chodzi raczej o takie skonfigurowanie, ktore bedzie odpowiednikiem typowego tabletu iOS/Android.
Przypuszczam, ze ograniczeniem W8.1 bedzie np wybudzenie przy jakims alaramie systemowym, przypomnieniu itd przy hibernacji.

Data: 2014-04-16 15:31:32
Autor: atm
On 2014-04-16 15:07, atm wrote:
On 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek wrote:
> [...]

 > zapomniec kiedy ostatnio sie go ladowalo, szczegolnie gdy rzadko sie z
 > niego korzysta a w trybie czuwania potrafi naprawde dlugo trzymac.

Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak najbardziej poż±dane.

Data: 2014-04-16 16:30:49
Autor: J.F
Tablet-android vs. windows 8.1
Użytkownik "atm"  napisał w wiadomo¶ci
Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak najbardziej poż±dane.

Rzeklbym ze to rozdzielczosc jak najbardziej odpowiednia.
I tak wymaga skalowania czcionek lub lupy na 10" ekraniku.

powiekszanie nic nie daje.

J.

Data: 2014-04-16 21:11:50
Autor: animka
Tablet-android vs. windows 8.1
W dniu 2014-04-16 16:30, J.F pisze:
UĹĽytkownik "atm"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku
smartfonow ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to
jak najbardziej poĹĽÄ…dane.

Rzeklbym ze to rozdzielczosc jak najbardziej odpowiednia.
I tak wymaga skalowania czcionek lub lupy na 10" ekraniku.

powiekszanie nic nie daje.

Nic nie daje?
Przesuń dwoma palcami w dwa rogi - górny i dolny (na skos), albo góra -dół.
Wiadomości w telefonie nawet sobie powiększyłam i teraz nie muszę wytężac wzroku, żeby przeczytać.

--
animka

Data: 2014-04-17 00:54:11
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 15:31, atm pisze:

Nastepna rzecz to slaba rozdzielczosc w T100. Jak w przypadku smartfonow
ladowanie FullHD to kuriozum tak na ekranie 10" byloby to jak
najbardziej poż±dane.

Mi to absolutnie nie przeszkadza, tym bardziej, że na 15" lapciu mam tę sam± rozdzielczosć

Data: 2014-04-17 09:10:23
Autor: atm
On 2014-04-17 00:54, Maciej Bebenek wrote:
[...]

A ja nie moge zniesc pikselozy na iPadzie 2. Zaluje, ze swego czasu nie wzialem trojki.

Data: 2014-04-18 08:25:12
Autor: Maciej Bebenek
W dniu 2014-04-16 15:01, Maciej Bebenek pisze:

Spróbuję go odłożyć odpiętego od klawiatury, u¶pić i sprawdzić faktyczny
czas czuwania ;-)

12 godzin czuwania = 3% spadku stanu baterii. Oczywi¶cie można założyć, że pomiar nie musi być liniowy. Ale w takim razie i tak czas czuwania można okre¶lać w tygodniach, a nie w dniach ;-)

Data: 2014-04-16 15:31:04
Autor: J.F
Tablet-android vs. windows 8.1
Użytkownik "Maciej Bebenek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:534e7b3b$0$2156$65785112@news.neostrada.pl...
http://pclab.pl/art55561.html
[...]

A to ciekawe ... wylaczony HDD w trybie uspienia nie powinien brac duzo, wrecz wcale. Nawet  w stanie czuwania powinien wkrotce wylaczyc motor ... choc takie nowoczesne urzadzenia, caly czas cos transmituja, caly czas trzeba zapisywac :-)

Raczej bym sie zainteresowal pamiecia RAM - jesli dynamiczna, to odswiezanie musi dzialac caly czas, nawet uspieniu.

Ale pare GB ... to chyba wszystkie maja dynamiczna.

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
Kilkana¶cie sekund.

Prawdziwy dysk musi sie rozkrecic :-)

J.

Data: 2014-04-17 00:16:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"J.F" 534e861a$0$2156$65785112@news.neostrada.pl

Ile czasu dany tablet potrzebuje na uruchomienie się ?
Kilkana¶cie sekund.

Prawdziwy dysk musi sie rozkrecic :-)

Chyba nie aż kilkana¶cie sekund.

Data: 2014-04-17 16:04:52
Autor: Jingiel
Tablet-android vs. windows 8.1
)

Chyba nie aż kilkana¶cie sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

Data: 2014-04-18 13:07:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Jingiel" 534fdf8a$0$2363$65785112@news.neostrada.pl

Chyba nie aż kilkana¶cie sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

U mnie trwa krócej niż 10 sekund.

"Maciej Bebenek" 5350c5ea$0$2373$65785112@news.neostrada.pl

W pi±tej sekundzie pojawia się logo, w 13 lock screen. Po podaniu PIN-u
kolejne 3 sekundy i kafelki s± już na ekranie.

Może wtedy robi co¶ jescze -- może nie tylko rozkręca dysk?

Data: 2014-04-18 20:24:43
Autor: Maciej Bebenek
[...]

Pisałem o bootowaniu, nie o wybudzeniu.

Data: 2014-04-19 02:24:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tablet-android vs. windows 8.1

"Maciej Bebenek" 53516deb$0$2162$65785112@news.neostrada.pl

Chyba nie aż kilkana¶cie sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

U mnie trwa krócej niż 10 sekund.

Pisałem o bootowaniu, nie o wybudzeniu.

Zaczęło się od tego:

Data: 2014-04-19 20:42:38
Autor: Maciej Bebenek
> [...]

Chyba nie aż kilkana¶cie sekund.

A to niby dlaczego nie? Czasem wybudzenie laptopa trwa nawet i minutę.

No to już masz jasno¶ć: wybudzenie max. 2-3 sekundy.
;-)