Tablet - moze pomozecie w wyborze

Data: 2016-06-26 21:37:48
Autor: atm
Tablet - moze pomozecie w wyborze
Szukam tabletu dla znajomej, budzet ograniczony a koniecznosc posiadania 3G znaczaco wplywa na ilosc dostepnych modeli.
Nie chcialbym jej ukarac jakims budzetowcem, ostatnio pomagalem w konfiguracji kilku tanich telefonow i jednego tabletu. Produkcja tego dziadostwa powinna byc zabroniona.
Wracajac jednak do tabletu:
-3G niezbedny
-ekran ok 10"
-osobiscie chcialbym 2GB RAMu
-podobnie zalezaloby mi na FullHD
-16GB wbudowanej pamieci
Kwota ok 600zl
Przejrzalem chyba wszystkie oferty budzetowych firm, nie znalazlem tabletu, ktory łączyłby wszystkie te cech. Moze cos podpowiecie?
Sprawdzilem nawet Overmaxa (brrrr), utknalem m. in. na 8GB wbudowanej, ktorej w praktyce pewnie bedzie 4GB i po zainstalowaniu kilku aplikacji zglosi brak pamieci.

Data: 2016-06-26 22:55:00
Autor: AL
On 2016-06-26 21:37, atm wrote:
[...]

jak zwiększy budżet minimalnie i ekran na bardziej funkcjonalne 8", to może z tego coś wybierze:
http://www.x-kom.pl/szukaj?q=yoga&f[groups][2]=1&f[categories][1663]=1&f[price][to]=800&f[72][2719]=1

p.s.
ja tam na tablet z lenovo nie narzekam.
(Za to samsunga już nie chce widzieć).

Data: 2016-06-27 12:26:16
Autor: Chris
W dniu 2016-06-26 o 22:55, AL pisze:
jak zwiększy budżet minimalnie i ekran na bardziej funkcjonalne 8"

Tabel jak dla mnie to min 10" a nie 8" to ma zastąpić wygodną pracę na dużym ekranie, małe ekrany to są w telefonach :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 12:53:02
Autor: AL
On 2016-06-27 12:26, Chris wrote:
[...]

telefon to < 5" jeśli ma być wygodny w noszeniu na codzień, nie używając torebki.
..
Tablet 10" trzyma się bardzo niewygodnie w jednej ręce, co najwyżej opierając go/siedząc i trzymając go na kolanach, na stole.
Nie mieści się w spodniach bojówkach, nie przypniesz go w razie czego do kierownicy roweru, szyby auta, etc (nie popieram tych rozwiązań, ale...) więc z jego mobilnością bywa różnie.

Clue: wolałbym coś porządnego z 8" niż jakiś badziew z 10" (nawet jeśli oba w tej samej cenie).
A jeśli ekran ma być duży, to wybrałbym konwertowalny laptop 11" lub lepiej 13" - (rezygnując z domowego kompa) i wszystko miałbym w jednym miejscu.

Data: 2016-06-27 12:57:31
Autor: atm

.
[...]

Taki lapto bylby bardzo fajnym patentem, niestety w tym przypadku wszystko rozbija sie o kase.

Data: 2016-06-27 13:01:32
Autor: Chris
W dniu 2016-06-27 o 12:53, AL pisze:
On 2016-06-27 12:26, Chris wrote:
[...]

Jak masz tablet cegłę to może tak, ja ma lekkie i wygodne Sony.
Każdy woli co innego, mi pasuje 10" i chyba nie ma co dyskutować co komu jest wygodniej używać :)

Nie mieści się w spodniach bojówkach, nie przypniesz go w razie czego do
kierownicy roweru, szyby auta, etc (nie popieram tych rozwiązań, ale...)
więc z jego mobilnością bywa różnie.

Od tego mam telefon, tabel służy jako zastępstwo laptopa w domu, podróży itd ...

Clue: wolałbym coś porządnego z 8" niż jakiś badziew z 10" (nawet jeśli
oba w tej samej cenie).

Bo od razu 10" to musi być badziew ... przestań ...

A jeśli ekran ma być duży, to wybrałbym konwertowalny laptop 11" lub
lepiej 13" - (rezygnując z domowego kompa) i wszystko miałbym w jednym
miejscu.

W domu mam laptopa 17" plus do tego używam tabletu 10" i jak dla mnie taki zestaw jest najwygodniejszy.
Kiedyś myślałem nad tabletem ~8" ale to zdecydowanie za mało bo to taki większy telefon.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 14:08:00
Autor: re
Tablet - moze pomozecie w wyborze

Użytkownik "Chris"

[...]

-- -
No ale po co mieć dodatkowo specjalny laptop jak wystarczy monitor

Data: 2016-06-27 14:28:39
Autor: AL
On 2016-06-27 12:26, Chris wrote:
[...]

nie chodzi o wage, ale sposób trzymania (wygodę)
Jak masz płaski jak ten jaki podałeś - to jest on nieergonomiczny do trzymania w jednej ręce już z samego założenia.
Kiedyś Sony robiło tablety z brzegiem a'la grzbiet książki  (podobnie ma Yoga od lenovo). I to się dobrze trzyma w jednej ręce (niestety część ceni sobie wygląd miast ergonomii, stąd są same placki coraz cieńsze - to samo widać w telefonach komórkowych)

[...]

nie wiemy czy ma smartfona - to nigdzie nie padło.
Jest więc domniemaniem :)

Clue: wolałbym coś porządnego z 8" niż jakiś badziew z 10" (nawet jeśli
oba w tej samej cenie).

Bo od razu 10" to musi być badziew ... przestań ...

nie nie musi, ale 7-8" jest wygodniejsze i wystarczające w 99% przypadkach.
Dlaczego czytniki książek nie robi się > 7"   (pomijam wyjątki do innych celów)?
Bo 6-7-8" idealnie trzyma się w jednej ręce/dłoni (w zależności kto ma jak wielką dłoń :)

[...]

Żona używa konwertowalnego 13" (x360) - jak potrzebuje większy ekran, to jest zewnętrzny monitor 24", który przebije jakością każdy ekran w tablecie.  Ma wszystko w 1 miejscu i w 99% wystarcza jej ten 13" w zależności od potrzeb albo mazany paluchem albo ze zwykła klawiaturą (do książek używa czytacza e-ink)
Telefon jest dobry na ostateczność - jak szybko coś trzeba sprawdzić.

Ja jestem konserwatystą: mam ciężkiego laptopa (mobilną workstację, ale 15", bo jest bardziej mobilna od kloca 17"), telefon z ekranem 4.5" (mieści się w spodniach, w kieszeni koszuli), tablet 7" awaryjnie, jak potrzebuję coś w podróży czy na kanapie sprawdzić i normalny komp stacjonarny z 2ma monitorami do gier.

Jak więc widzisz - wszystko zależy od punktu widzenia :-D

p.s.
10" tablet miałem - i IMHO można sobie wyrobić wadę nadgarstka ;)

Data: 2016-06-27 14:43:25
Autor: Chris
On 2016-06-27 12:26, Chris wrote:
[...]

Jak tablet jest tak lekki jak Sony Z to nie ma problemu z trzymaniem w jednej ręce.

[...]

Wiem jak to wyglądało bo miałem takiego Sony :)

[...]

Ja pisałem MAM więc co to ma do rzeczy :)

[...]

Nie jest wygodniejsze dla mnie, może dla ciebie jest ale to nie zmieni mojego zdania na ten temat.

[...]

Zależy co kto wili i jak komu wygodnie. Brat kupił coś takiego na Windowsie o ile pamiętam Asusa albo Lenowo (zmieniał więc nie pamiętam który był dla niego a który dla żony)

Telefon jest dobry na ostateczność - jak szybko coś trzeba sprawdzić.

Wszystko zależy do czego, do navi w aucie nie będę woził tabletu ani laptopa tylko telefon z odpowiednią aplikacją, tak samo jadąc na rowerze to w telefonie odpalę radio i endomondo a nie na tablecie albo lapku.

[...]

Ja mam laptopa z serii gaming więc swoje waży bo i sprzęt wydajniejszy tak więc wiem co znaczy ciężki laptop.

Jak więc widzisz - wszystko zależy od punktu widzenia :-D

dokładnie już to wcześniej pisałem.

p.s.
10" tablet miałem - i IMHO można sobie wyrobić wadę nadgarstka ;)

To kup lekki tablet a nie cegłę z Chin :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 14:48:20
Autor: atm
Tablet - moze pomozecie w wyborze
Dopracyzuje: 10" to must have. Bedzie to dla osoby dosc leciwym juz wzrokiem. Waga nie ma wiekszego znaczenia - podczas siedzienia mozna oprzec urzadzenie np o nogi.

Data: 2016-06-27 16:42:11
Autor: Marek
On Mon, 27 Jun 2016 12:26:16 +0200, Chris <actchris@gazeta.pl> wrote:
Tabel jak dla mnie to min 10" a nie 8" to ma zastąpić wygodną pracę
na
dużym ekranie, małe ekrany to są w telefonach :)

ok ale czy są tablety o prawidłowych proporcjach powyżej 10"?
Jest jakaś dziwna moda, że 9 7" mają prawidłowe proporcje a już 10"  i więcej są już takie dziwne wąskie. Można kupić tablet z proporcjami jak w 9.7" (bliższe 4:3) ale o większym rozmiarze?

--
Marek

Data: 2016-06-27 06:49:24
Autor: Kris
W dniu niedziela, 26 czerwca 2016 21:37:55 UTC+2 użytkownik atm napisał:
[...]

http://www.x-kom.pl/p/202537-urzadzenie-hybrydowe-2-w-1-colorovo-citytab-supreme-win-81-32gb-office-klawiatura.html
Mam, używam od roku chyba, złego słowa nie powiem.

Data: 2016-06-27 16:24:31
Autor: atm
Tablet - moze pomozecie w wyborze

http://www.x-kom.pl/p/202537-urzadzenie-hybrydowe-2-w-1-colorovo-citytab-supreme-win-81-32gb-office-klawiatura.html
Mam, używam od roku chyba, złego słowa nie powiem.

Dzieki, jednak raczej odpada z powodu systemu. Nie ma tez modemu GSM, rozdzielczosc podstawowa.

Data: 2016-06-27 08:02:26
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 27 czerwca 2016 16:24:39 UTC+2 użytkownik atm napisał:

Dzieki, jednak raczej odpada z powodu systemu.
Akurat dla mnie to zaleta, ale jak tam kto woli.
Nie ma tez modemu GSM,
Mój ma- net z karty Heyach mi działał jak kiedyś testowałem.
rozdzielczosc podstawowa
A jakie to ma znaczenie przy 10calach?

Data: 2016-06-27 17:33:19
Autor: atm
On 27.06.2016 17:02, Kris wrote:
[...]

Ogromne, mam teraz iPada 2 pewnie z podobna rozdzielczoscia. Dalekie jest to od super ostrego obrazu. I tak jak w przypadku telefonow tworzenie hiper rozdzielczosci jest niezauwazalne przy zwyklym uzytkowaniu tak w przypadku tabletow minimum FullHD ma sens ze wzgledu na zdecydowanie wiekszy ekran.

Data: 2016-06-27 11:44:44
Autor: Chris
W dniu 2016-06-26 o 21:37, atm pisze:
[...]

Jeśli nie zrazi cię używka to Tablet Xperia Z

http://allegro.pl/sony-xperia-tablet-z-lte-sgp321-caly-komplet-okazj-i6276389638.html

Mam taki od 2 lat i złego słowa nie powiem. Ma wszystko czego potrzebujesz.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 12:04:16
Autor: atm
On 27.06.2016 11:44, Chris wrote:
[...]

Dzieki Panowie za sugestie, niestety obie propozycje przekrocza i tak podniesiona przeze mnie poprzeczke. Ten Sony ma sluczony ekran, zas sprawny bedzie zdecydowanie drozszy.

Data: 2016-06-27 12:19:12
Autor: Chris
W dniu 2016-06-27 o 12:04, atm pisze:
[...]

Z tamtym nie doczytałem,

http://allegro.pl/tablet-sony-xperia-z-tablet-sgp-321-i6287501901.html

100 więcej ... ale można szukać taniej.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 14:16:14
Autor: radekp@konto.pl
Tablet - moze pomozecie w wyborze
Sun, 26 Jun 2016 21:37:48 +0200, w <57702f11$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
atm <_@vp.pl> napisał(-a):

[...]

Sprawdź sobie modele Prestigio, Kiano, Navroad.
Pamięć wewnętrzną może sobie zwiększyć przenoszą apki na SD (np. programem
LinkSD, który przenosi całą apkę z dodatkami).

Data: 2016-06-27 14:54:56
Autor: Chris
atm <_@vp.pl> napisał(-a):

[...]

Nie lubisz go że mu to doradzasz :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 15:00:16
Autor: atm
Tablet - moze pomozecie w wyborze

Sprawdź sobie modele Prestigio, Kiano, Navroad.

Nie lubisz go że mu to doradzasz :)

W tej cenie niestety nie mam zbytnio wyjscia i musialem sie zainteresowac tymi wynalazkami ;) Ale i tak nie widze mozliwosci spelnienia wszystkich wymogow z pierwszego posta.
Co do przerzucania aplikacji na karte, mam mieszane uczucia co do tego.
Czasami dziala to ladnie w innym przypadku aplikacji nie da sie ruszyc.
Dlatego wolalbym miec jednak troche wiecej pamieci wbudowanej i swiety spokoj.

Data: 2016-06-27 15:28:01
Autor: Chris
W dniu 2016-06-27 o 15:00, atm pisze:

[...]

Młody ma prestigio bo dostał od babci na gwiazdkę i powiem szczerze :) tragedia jeśli chodzi o jakość wyświetlacza, tragedia jeśli chodzi o szybkość pracy. 10000000 x wolę coś używanego ale firmowego.

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 15:40:26
Autor: radekp@konto.pl
Tablet - moze pomozecie w wyborze
Mon, 27 Jun 2016 15:28:01 +0200, w <nkr9mc$6g5$1@node2.news.atman.pl>, Chris
<actchris@gazeta.pl> napisał(-a):

> [...]

Młody ma prestigio bo dostał od babci na gwiazdkę i powiem szczerze :) tragedia jeśli chodzi o jakość wyświetlacza, tragedia jeśli chodzi o szybkość pracy. 10000000 x wolę coś używanego ale firmowego.

Ja też mam Prestigio. Po wyłączeniu całego systemowego bloatware tablet robi
się 2x szybszy.
Ekran dla mnie w porządku, nawet bardzo w porządku jeżeli nie ogląda się na
pełnym słońcu (8" IPS, ale wcześniej był Navroad bez IPS).

Są większe wynalazki, to taka niższa półka średnia.

Kupić z rozszerzoną gwarancją i po problemie :)

Data: 2016-06-27 15:53:20
Autor: Chris
W dniu 2016-06-27 o 15:40, radekp@konto.pl pisze:
[...]

A co ma gwarancja do kiepskiej jakości podzespołów i matrycy ?

JA mam sony a młody Prestigio i wiem jaka jest różnica jakości. Dodam że nie jeden tablet już widziałem bo siedzę w branży IT i przewala mi się tego towaru troszkę przez ręce :)

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

Data: 2016-06-27 16:07:50
Autor: atm
[...]

Kiano wypadl calkiem dobrze w pierwszym kontakcie. Bardzo fajnie wykonany, ekran zupelnie przyzwoity. Slabo wypada jednak połączenie 1GB, bloatware i systemu 4.x w ktorym chyba nie da sie po prostu wyłączyć aplikacji?
Jest tez wersja Kiano "super", ktora spelnialaby moje warunki...gdyby byla latwo dostepna. Oczywiscie w praniu moze sie okazac, ze zasieg nie taki jak w firmowych itd.

Tablet - moze pomozecie w wyborze