Tablet w roli GPS

Data: 2014-01-08 01:35:47
Autor: nospam@yahoo.com
Tablet w roli GPS
Czy u偶ywacie w samochodach tablet贸w jako GPS?
Poprosz臋 o jakie艣 opinie. Szczeg贸lnie interesuj膮 mnie modele z mapami
offline - kt贸re da si臋 sensownie u偶ywa膰 za granic膮. Jakie sposoby monta偶u?

pozdr. D

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-08 08:12:35
Autor: Myjk
Tablet w roli GPS
Wed, 08 Jan 2014 01:35:47 +0100, nospam@yahoo.com
Poprosz臋 o jakie艣 opinie. Szczeg贸lnie interesuj膮 mnie modele z mapami
offline - kt贸re da si臋 sensownie u偶ywa膰 za granic膮.

Ja na smarkfonie i na tablecie z Andro mam Sygic (ostatnio powsta艂 nawet
fajny dodatek pt. HUD display i nawet daje rad臋 w nocy). Ale poniewa偶 mam
wbudowany monitor w konsol臋 i tam Win/AM to nie wieszam tabletu/smarka.
M.in. od wieszania czego艣 przed nosem, co w razie wypadku si臋 odrywa i leci
w g艂owy ludzi, ucieka艂em.

--
Pozdor Myjk

Data: 2014-01-08 18:17:50
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 01:35, nospam@yahoo.com pisze:
[...]

Tak, u偶ywam zar贸wno tabletu jak i smartfona. Jednak ani jedno ani drugie nie dor贸wnuje jako艣ci膮 us艂ugi normalnej nawigacji. nawet taka najta艅sza, za 1xxz艂 b臋dzie lepiej si臋 sprawowa艂a ni偶 taka w tablecie czy smartfonie.

Co do opinii nt. tabletu z do艂膮czona map膮 i programem nawigacyjnym - tu ju偶 by艣 musia艂 sam si臋 rozejrze膰 co jaki producent oferuje na dzie艅 dzisiejszy.

Monta偶 to uchwyt do mocowania na szyb臋 - powinien by膰 do艂膮czony do urz膮dzenia. A jak go nie b臋dzie to nie ma strachu - za 15z艂 kupi艂em taki uniwersalny, pasuje do tabletu, smartfona, jak i normalnej nawigacji.

Data: 2014-01-08 18:48:37
Autor: RadoslawF
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-08 18:17, U縴tkownik Trybun napisa:
W dniu 2014-01-08 01:35, nospam@yahoo.com pisze:
Czy u縴wacie w samochodach tablet體 jako GPS?
Poprosz o jakie opinie. Szczeg髄nie interesuj mnie modele z mapami
offline - kt髍e da si sensownie u縴wa za granic. Jakie sposoby monta縰?

Tak, u縴wam zar體no tabletu jak i smartfona. Jednak ani jedno ani drugie nie dor體nuje jako禼i us硊gi normalnej nawigacji. nawet taka najta駍za, za 1xxz b阣zie lepiej si sprawowa砤 ni taka w tablecie czy smartfonie.

Nawigacje pracuj pod WindowsMobile i je秎i kupisz jeszcze
telefon z takim systemem to b阣ziesz mia zastaw r體nie dobrze
dzia砤j眂y jak normalna nawigacja.

Co do opinii nt. tabletu z do潮czona map i programem nawigacyjnym - tu ju by musia sam si rozejrze co jaki producent oferuje na dzie dzisiejszy.

Monta to uchwyt do mocowania na szyb - powinien by do潮czony do urz眃zenia. A jak go nie b阣zie to nie ma strachu - za 15z kupi砮m taki uniwersalny, pasuje do tabletu, smartfona, jak i normalnej nawigacji.

Odradza bym uniwersalne naszybne do mocowania tablet體
i r體nie ci昕kich sprz阾體. Nie utrzymaj.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-08 19:25:20
Autor: kor_nick
Tablet w roli GPS
Odradza bym uniwersalne naszybne do mocowania tablet體
i r體nie ci昕kich sprz阾體. Nie utrzymaj.

uchwyty do潮czane do tablet體 to szit.
jest kilka uchwyt體 hamy na szyb kt髍e bez problemu radz sobie z du縴mi tabletami.
ja mam tower 9, d硊gi i dobrze, bo mog bez problemu wyci眊n辨 anten z tabletu i ogl眃a tv w korku :)

Data: 2014-01-10 13:08:37
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 18:48, RadoslawF pisze:
[...]

Na pewno?, nie b阣zie charakterystycznych dla Androida op蠹nie typu przeje縟縜m skrzy縪wania o on mi dopiero po przejechanych kilkuset metrach koryguje tras? Pytam nie przez zwyk潮 ciekawo舵, ale naprawd jestem zainteresowany zakupem telefonu Lumia 625.

[...]

Ja gdy mam akurat zamocowany tablet to opieram go o desk rozdzielcza. je縠li tak poprawnie si nazywa to co znajduje si pod szyba przedni;-) .. Wszystko stabilne, nie ma  縜dnych drga.

Data: 2014-01-10 14:29:52
Autor: Axel
Tablet w roli GPS
"Trybun"  wrote in message news:laonrt$g5m$1node1.news.atman.pl...

[...]

W Lumii znajdziesz bezp砤tn prost nawigacj Here drive - nie wiem tylko, czy w 625 jest na ca硑 秝iat, czy tylko na 1, jak w 520 (upgrade do ca砮go 秝iata kosztuje ~60z). Dzia砤 ca砶iem przyzwoicie, ale czasem prowadzi najkr髏sz drog, zamiast g丑wnymi (bez wzgl阣u na ustawienia trasy), wi阠 na znaki warto patrze. Ma za to ca砶iem niez潮 baz POI (np atrakcje turystyczne, hotele itp) dzi阫i kt髍ej za granic du縪 砤twiej co znale兼 ni szuka po adresie (co np. na Malcie jest praktycznie bezu縴teczne, bo adres nie musi odpowiada po硂縠niu obiektu :-) No i dzia砤 r體nie ca砶owicie off-line (mapy kraj體 lub region體, np land體 niemieckich mo縩a 禼i眊n辨 wcze秐iej po WiFi).

--
Axel

Data: 2014-01-10 15:45:06
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-10 14:29, Axel pisze:
[...]

Powiedz mi jeszcze dwie sprawy -  czy na ta mapa z Here drive jest bezterminowa, i czy ma  bezp砤tn aktualizacj?
  A tak縠 czy jest albo ew. mo縩a pobra program do okre秎ania pozycji, co na kszta硉 androidowskiego Auto Find?

Data: 2014-01-10 15:02:28
Autor: RadoslawF
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-10 13:08, U縴tkownik Trybun napisa:

[...]

Nie spotka砮m si z czym takim. Telefon to Asus P552 a nawigacja
to AutoMapa5. Wiem 縠 starocie ale na tyle skuteczne 縠 niedawno
kupi砮m egzemplarz zapasowy.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-10 15:46:09
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-10 15:02, RadoslawF pisze:
[...]

Ja wypr骲owa砮m chyba ju wszystkie nawigacje dost阷ne na Androida, i to na kilku r罂nych urz眃zeniach, jednak denerwuj眂e op蠹nienia w komunikowanie wydaj si by obowi眤uj眂 regu潮.

Data: 2014-01-10 17:35:42
Autor: RadoslawF
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-10 15:46, U縴tkownik Trybun napisa:

[...]

Jaki czas temu na pytanie o dobr nawigacj na Androida
odpowiedziano mi 縠 nie ma. Niewykluczone 縠 to si nie
zmieni硂 do dzisiaj. Urz眃zenia z Androidem kusz wielkimi
ekranami co nie zawsze jest u縴teczne ale 砤dnie wygl眃a
i dost阷em do sieci co bywa bardzo u縴teczne ale te bywa
kosztowne i denerwuj眂e kiedy jakie aplikacje go wymagaj
i bez niego nie chc dzia砤.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-14 15:41:00
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-10 17:35, RadoslawF pisze:
[...]

Tu ju nawet nie tylko nawigacja GPS, ale nawet zwyk砮 programy, np.  gry na Andku chodz gorzej.
No i nie przesadzaj z t rzekom u縴teczno禼i w nawigowaniu gdy si jest online i pobiera dane z netu. Pokazywane s standardowo korki w tych samych miejscach bez wzgl阦du czy  w danym czasie dana ulica jest zakorkowana..

Data: 2014-01-14 16:16:47
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Tue, 14 Jan 2014 15:41:00 +0100, w <lb3i92$jr6$1@node1.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

[...]

Grubo przesadzasz.

Data: 2014-01-22 11:47:08
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-14 16:16, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Wcale nie, wypraktykowa砮m ju kilka program體 i na podstawie tego rzecz oceni砮m. By mo縠 jakie super drogie programy sa w tym u縴teczne (nie sprawdza砮m), ale programy w typie "Korkosfera" to zajmuja tylko niepotrzebnie miejsce na urz眃zeniu.

Data: 2014-01-22 12:11:17
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Wed, 22 Jan 2014 11:47:08 +0100, w <lbo7jc$jrn$1@node2.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

> [...]

Wcale nie, wypraktykowa砮m ju kilka program體 i na podstawie tego rzecz oceni砮m. By mo縠 jakie super drogie programy sa w tym u縴teczne (nie sprawdza砮m), ale programy w typie "Korkosfera" to zajmuja tylko niepotrzebnie miejsce na urz眃zeniu.

Pleciesz. Sprawdzam codziennie Navexperta (czyli dane z korkosfery) i nie
narzekam.
Zapewne s miejsca gdzie jest lepiej ni przeci阾nie (Warszawa) i miejsca gdzie
jest s砤bo (Pi糳ziki Dolne).

Data: 2014-01-25 11:39:35
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 12:11, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Wida 縠 mam pecha porusza si po tych z硑ch miejscach, a Ty odwrotnie - szcz甓cie, tylko  - po tych dobrych, ale nie pisz "pleciesz" skoro nie znasz fakt體.

Data: 2014-01-08 19:16:58
Autor: t岽
Tablet w roli GPS
Trybun wrote:

[...]

Mam wrazenie, 偶e mia艂e艣 chujowy tablet z chujowa nawigacj膮. :>

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2014-01-08 21:30:34
Autor: J.F.
Tablet w roli GPS
Dnia 08 Jan 2014 19:16:58 GMT, t岽 napisa(a):
Trybun wrote:
[...]

Mam wrazenie, 縠 mia砮 chujowy tablet z chujowa nawigacj. :>

Program, jaki program, bo duzo od tego zalezy.
I jaki system operacyjny ?

J.

Data: 2014-01-13 12:53:35
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U縴tkownik "J.F."  napisa w wiadomo禼i grup

Data: 2014-01-10 13:09:23
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 20:16, t岽 pisze:
Trybun wrote:

[...]

Wypr贸bowa艂em ju偶 wszystkie nawigacje z Google Play, na tablecie i smartfonie. Szajs jedno gorsze od drugiego, Jedyna jaka jest w miar臋 do u偶ytku to GoPilot. Dobra, w miar臋 dok艂adna mapa no i p艂ynna w dzia艂aniu.

Data: 2014-01-20 20:48:50
Autor: AL
Tablet w roli GPS
Trybun wrote:

[...]

ja uzywam "Osmand plus" i uwazam ja za jedna z lepszych (przynajmniej mapy). Open street maps - mapy mozesz rowniez samemu edytowac (jak brakuje jakies ulicy w Twojej okolicy).

Na wschod od Buku wrecz nie ma lepszej.

Data: 2014-01-22 11:48:06
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
Trybun wrote:

[...]

Ja tak偶e czasem u偶ywam Osmonda, ale tego darmowego. Owszem jest dok艂adny, ale nie z t膮 standardow膮 map膮 OSM. 呕eby by艂o dok艂adnie to trzeba zainstalowa膰 bardzo dok艂adna map臋 UMP.  I tak nawiasem - rejon na wsch贸d od Buku to m.in. ja osobi艣cie wprowadza艂em poprawki i uaktualnienia do mapy UMP. :-)

Data: 2014-01-22 11:55:39
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lbo7l5$jrn$2@node2.news.atman.pl...
Ja tak偶e czasem u偶ywam Osmonda, ale tego darmowego. Owszem jest dok艂adny, ale nie z t膮 standardow膮 map膮 OSM. 呕eby by艂o dok艂adnie to trzeba zainstalowa膰 bardzo dok艂adna map臋 UMP.

Ktos porownywal rozne mapy

http://eneuel.w.duna.pl/BestiA/Mapy.PNG

UMP najbardziej uboga ... ale  ulice ma, a one dla nawigacji najwazniejsze.

Jakos nie chce mi sie wierzyc, aby w OSM amatorzy wprowadzili wszystkie budynki ... ktos zaimportowal dane z panstwowego zasobu ?

Ale skoro tak, to i mapa drog powinna byc dokladna, choc niekoniecznie skategoryzowana dobrze.

J.

Data: 2014-01-22 11:37:36
Autor: masti
Tablet w roli GPS
Dnia pi臋knego Wed, 22 Jan 2014 11:55:39 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

[...]

a sprawdza艂e艣 t臋 wersj臋 OSMa?
http://openstreetmap.pl/osmand/indexes/
bo mampa w ciagu ostatniego roku uros艂a wagowo kilkukrotnie

Jakos nie chce mi sie wierzyc, aby w OSM amatorzy wprowadzili wszystkie
budynki ... ktos zaimportowal dane z panstwowego zasobu ?

budynki nie. Dane adresowe s膮 systematycznie importowane

mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-01-22 13:11:13
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Ale budynki tam jak widac sa.

Ktos wprowadzil.  na oko, obchodzil, mierzyl ?
Budynkow duzo, wiec podejrzewam import automatyczny.

J.

Data: 2014-01-22 12:19:30
Autor: masti
Tablet w roli GPS
Dnia pi臋knego Wed, 22 Jan 2014 13:11:13 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

[...]

zdj臋cia satelitarne: Bing, Geoportal.
To s膮 藕r贸d艂a na wolnych licencjach, z kt贸rych mo偶na korzysta膰.

Data: 2014-01-22 13:29:49
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
[...]

I komus sie chcialo te miliony czy tysiace budynkow obrysowac i wprowadzac ?

J.

Data: 2014-01-22 12:35:30
Autor: masti
Tablet w roli GPS
Dnia pi臋knego Wed, 22 Jan 2014 13:29:49 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci Dnia pi臋knego Wed, 22 Jan 2014
[...]

tak. A co za problem. To akurat szybko idzie jak si臋 ma dobre narz臋dzia.

Data: 2014-01-22 12:12:28
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 11:55, J.F pisze:
[...]

To zale偶y pod jakim k膮tem b臋dziemy por贸wnywa膰 mapy. Mnie jako kierowc臋 interesuj膮 przede wszystkim drogi, i raczej nie w oczekiwaniu wskaz贸wek dojazdu od adresu do adresu a pomocy w dojechaniu do biwaku nad jeziorem czy gdzie艣 w lesie.  A pod tym wzgl臋dem nie widzia艂em mapy bardziej szczeg贸艂owej od UMP. S膮 zaznaczone nawet polne czy le艣ne dr贸偶ki.
My艣l臋 偶e OSM Poland idzie b艂臋dn膮 drog膮, W interesie kierowc贸w przede wszystkim nale偶a艂oby stworzy膰 dobra baz臋 - czyli mo偶liwie aktualna i dok艂adna sie膰 dr贸g i dopiero od tego map臋 rozbudowywa膰. A teraz co mi po informacji 偶e w X jest basen, szko艂a i szpital jak nie ma informacji jak膮 drog膮 do X dojecha膰, bo jej nawet nie ma.

Data: 2014-01-22 12:26:15
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Wed, 22 Jan 2014 12:12:28 +0100, w <lbo92t$lh8$1@node2.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

My秎 縠 OSM Poland idzie b酬dn drog, W interesie kierowc體 przede wszystkim nale縜硂by stworzy dobra baz - czyli mo縧iwie aktualna i dok砤dna sie dr骻 i dopiero od tego map rozbudowywa.

Na moim osiedlu OSM jest lepsze ni Ump tak na ten przyk砤d.

Data: 2014-01-25 11:40:43
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 12:26, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Przykro mi. Ale od czego jeste Ty?... masz przecie dost阷 do netu, a wys砤nie poprawek czy aktualizacji do UMP to mniej wi阠ej tyle zachodu i nak砤du pracy co wys砤nie posta na p.m.s. Natomiast ja mimo szczerych ch阠i nie mam si na pokonywanie proceduralnych zawi硂禼i w usprawnianiu OSM.

Data: 2014-01-28 11:42:18
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Sat, 25 Jan 2014 11:40:43 +0100, w <lc04b3$ak8$2@node1.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

> [...]

Przykro mi. Ale od czego jeste Ty?... masz przecie dost阷 do netu, a wys砤nie poprawek czy aktualizacji do UMP to mniej wi阠ej tyle zachodu i nak砤du pracy co wys砤nie posta na p.m.s. Natomiast ja mimo szczerych ch阠i nie mam si na pokonywanie proceduralnych zawi硂禼i w usprawnianiu OSM.

Wys砤砮m dwie poprawki do OSM. Proste, bo edytor mapy jest w przegl眃arce.
痑dnych zawi硂禼i nie stwierdzi砮m.

Data: 2014-01-22 12:37:51
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
[...]

Z ciekawo禼i sprawdz jedno miejsca na totalnym zapupiu.

[ Przerwa, 5 min reklam itd. ]

No i wra縠nia (wie ze 100 luda).

Wygrywa OSM, ma numeracj, a ponadto ma drog przez las kt髍 mo縩a przejecha
do s眘iedniej wsi (w UMP urywa si). Og髄nie siatka dr骻 le秐ych znacznie
bogatsza w OSM.

Tyle.

Data: 2014-01-25 11:42:51
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 12:37, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tak tak, a ja oczywi禼ie jestem masochist bo rezygnuj z tak zupe硁ie niez硑ch nawigacji jak MapFactor czy Be-on-road, na rzecz do舵 kiepskiego do nawigowania OsmAnd... Nie panie kolego - u縴wam OsmAnd tylko z tego powodu poniewa do niego mo縩a zainstalowa map z do舵 dok砤dn sieci dr骻 - UMPpcPl. MapFactor i ta druga bazuj tylko na OSM.

Data: 2014-01-28 11:44:23
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Sat, 25 Jan 2014 11:42:51 +0100, w <lc04f3$ak8$3@node1.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

> [...]

Tak tak, a ja oczywi禼ie jestem masochist bo rezygnuj z tak zupe硁ie niez硑ch nawigacji jak MapFactor czy Be-on-road, na rzecz do舵 kiepskiego do nawigowania OsmAnd... Nie panie kolego - u縴wam OsmAnd tylko z tego powodu poniewa do niego mo縩a zainstalowa map z do舵 dok砤dn sieci dr骻 - UMPpcPl. MapFactor i ta druga bazuj tylko na OSM.

Ale mnie nie interesuje czego u縴wasz, a czego nie -- zupe硁ie mi to powiewa.
Stwierdzam tylko, 縠 OSM wcale w moich przypadkach nie jest gorsze ni UMP, a
siatka dr骻 jest ponadstandardowo bogata.

Jak dla mnie to mog nadal i舵 t drog.

Data: 2014-01-29 17:02:32
Autor: John Ko砤lsky
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

[...]

A ja u縴wam OsmAnd tylko dlatego, 縠 jest opensource

Data: 2014-01-22 12:50:55
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
[...]

W UMP jest masa ludzi z zacieciem turystycznym, ale w OSM chyba tez.
Przez pewien czas dane byly zreszta eksportowane, potem OSM zrobil zmiane licencji i kasowanie, ale chyba odbudowal.

S膮 zaznaczone nawet polne czy le艣ne dr贸偶ki.

Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal :_)

[...]

Ale jesli ktos importowal budynki, to chyba i drogi tez zaimportowal ?
Tez jezdze z mapa UMP, ale wydaje mi sie ze w OSM tez juz drog nie brakuje.

J.

Data: 2014-01-22 12:06:14
Autor: masti
Tablet w roli GPS
Dnia pi臋knego Wed, 22 Jan 2014 12:50:55 +0100 osobnik zwany J.F napisa艂:

U偶ytkownik "Trybun"  napisa艂 w wiadomo艣ci W dniu 2014-01-22 11:55, J.F
pisze:
[...]

w zasadzie zosta艂o dosy膰 szybko odbudowane. To by艂 silny impuls do weryfikacji dancyh. Cho膰 trafiam jeszcze bardzo lokalne drogi, kt贸rych brakuje po wyci臋ciu danych z UMP

S膮 zaznaczone nawet polne czy le艣ne dr贸偶ki.

Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal
:_)

[...]

drogi mo偶na znale藕膰 po imporcie adres贸w z zasob贸w samorz膮dowych.
Nie ma publicznie dost臋pnych danych GIS dr贸g
Jest specjalne narz臋dzie pozawalaj膮ce znale藕膰 r贸偶nice mi臋dzy zaimportowanymi adresami a map膮
http://v3.mrowka.org/adresy/#7/52.302/19.204

Data: 2014-01-25 11:43:11
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 12:50, J.F pisze:
[...]

By膰 mo偶e tak. Pewne jest tylko to 偶e na to aby uczestniczy膰 w edycji OSM to trzeba zada膰 sobie sporo trudu, natomiast nie mo偶na 艂atwiej i pro艣ciej edytowa膰 map臋 ni偶 to jest w UMP.

S膮 zaznaczone nawet polne czy le艣ne dr贸偶ki.

Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal :_)

I o to mi w艂a艣nie chodzi... wyznaczam najkr贸tsz膮 tras臋 to ma by膰 najkr贸tsza.

[...]

W艂a艣nie 偶e nie,  OSM jesty bardzo dok艂adny je偶eli we藕miemy pod uwag膮 liczb臋 samych miejscowo艣ci (niekt贸re, czasem w troch臋 b艂臋dnej lokalizacji) , natomiast nie ma naniesionych dr贸g do nich.

Data: 2014-01-25 11:57:57
Autor: J.F.
Tablet w roli GPS
Dnia Sat, 25 Jan 2014 11:43:11 +0100, Trybun napisa(a):
W dniu 2014-01-22 12:50, J.F pisze:
S zaznaczone nawet polne czy le秐e dr罂ki.
Bez wlasciwej kategorii, to grozi ze bedzie cie taka drozka nawigowal :_)
I o to mi w砤秐ie chodzi... wyznaczam najkr髏sz tras to ma by najkr髏sza.

A kto powiedzial ze ta drozka da sie saochodem przejechac ?
My秎 縠 OSM Poland idzie b酬dn drog, W interesie kierowc體 przede wszystkim nale縜硂by stworzy dobra baz - czyli mo縧iwie aktualna i dok砤dna sie dr骻 i dopiero od tego map rozbudowywa. A teraz co mi po informacji 縠 w X jest basen, szko砤 i szpital jak nie ma informacji jak drog do X dojecha, bo jej nawet nie ma.

Ale jesli ktos importowal budynki, to chyba i drogi tez zaimportowal ?
Tez jezdze z mapa UMP, ale wydaje mi sie ze w OSM tez juz drog nie brakuje.

W砤秐ie 縠 nie,  OSM jesty bardzo dok砤dny je縠li we糾iemy pod uwag liczb samych miejscowo禼i (niekt髍e, czasem w troch b酬dnej lokalizacji) , natomiast nie ma naniesionych dr骻 do nich.

Moze jakies konkretne przyklady ? Bo na obrazkach widac ze w OSM sa drogi, budynki i nawet tory
tramwajowe. Ale to w dwoch miejscach jakos tam wybranych.

J.

Data: 2014-01-25 18:28:39
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-25 11:57, J.F. pisze:
[...]

Wa縩iejsza informacja to taka 縠 jest w og髄e jaka dr罂ka..;-)

[...]

Na czym te przyk砤dy mia硑 by polega?
Latem wypr骲owywa砮m MapFactor z OSM, na wsch骴 od Poznania, na po硊dnie od Gniezna. Je糳zi砮m po drogach a w 80%tach na OSM wygl眃a硂 na to 縠 je縟筷 po terenie a nie po drogach. Nie neguj tego jak kto pisze 縠 na terenie gdzie on sie porusza jest nawet nie lepiej, ale nawet dobrze. Ale moja ocena tej mapy, na podstawie w砤snej praktyki jest takw jaka jest - czyli wysoko krytyczna.

Data: 2014-01-29 15:26:19
Autor: John Ko艂alsky
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

[...]

No i 艣cie偶ki po krakowskich B艂oniach :-)

Data: 2014-01-13 12:51:33
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "t?" napisa艂 w wiadomo艣ci
Trybun wrote:
[...]

A te dobre nawigacje to ktore ?

Bo opinie Trybuna w sporej czesci potwierdzam, tylko jedna uwaga - za 1xx zl mamy zazwyczaj prosty program, tylko na Polske, i cene upgrade warto sprawdzic.
No i wbudowana pamiec moze byc za mala na Europe.

J.

Data: 2014-01-14 15:41:55
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
Trybun wrote:
[...]

Prosty, i o taki w艂a艣nie chodzi. Gdy jak膮艣 rozbudowan膮 krow臋 zainstalowa膰 na urz膮dzeniu z prockiem 600Mhz i 64MB RAMu, to nie ma si艂y - b臋d膮 przycinki, zawieszenia czy resety.

Data: 2014-01-15 22:58:10
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
Trybun wrote:
[...]

Automape uzywam na 64MB (win ce) a MHz ... nawet nie wiem ... 300, 400 ?
I zwiesza sie raz na pare tys km, przycinek raczej nie ma, ale jakies baboole w mapie i owszem - wtedy zmiana adresu o pare metrow potrafi pomoc.

J.

Data: 2014-01-15 23:12:48
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tablet w roli GPS
Hello J.F,

[...]
Prosty, i o taki w砤秐ie chodzi. Gdy jak倍 rozbudowan krow
zainstalowa na urz眃zeniu z prockiem 600Mhz i 64MB RAMu, to nie ma si硑 - b阣 przycinki, zawieszenia czy resety.
Automape uzywam na 64MB (win ce) a MHz ... nawet nie wiem ... 300, 400
?
I zwiesza sie raz na pare tys km, przycinek raczej nie ma, ale jakies baboole w mapie i owszem - wtedy zmiana adresu o pare metrow potrafi pomoc.

Chyba piszesz o wersji 5 Automa硃y...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-18 10:55:35
Autor: J.F.
Tablet w roli GPS
Dnia Wed, 15 Jan 2014 23:12:48 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello J.F,
[...]

6. Ale faktycznie, cos sie dzieje z 6.14, bo mi sie wlasnie zawiesila,
poprzednie klopoty byly w grudniu ... cos za czesto.

J.

Data: 2014-01-18 12:32:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tablet w roli GPS
Hello J.F.,

Saturday, January 18, 2014, 10:55:35 AM, you wrote:

[...]

6 na moim starym Mio po prostu umiera. Czas oczekiwania na otwarcie
menu jest rz阣u minuty :(
Sama nawigacja jako pe硓nie, dop髃i si nie zawiesi. Ale to stary PDA
jest. Wersja 5 秏iga砤 przyzwoicie i szkoda, 縠 nie ma do niej nowych map :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-18 12:59:26
Autor: J.F.
Tablet w roli GPS
Dnia Sat, 18 Jan 2014 12:32:27 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa(a):
Hello J.F.,
[...]

Do niedawna uzywalem jej na pierwszym wypuscie Biedronki, bodajze
Akira 512, ktory to byl rok ... 2008 ? fakt ze te 64MB ram to na granicy ... tu male ekrany mam, na wiekszych
moze juz czegos powaznie brakuje.

Ale w Wince chyba nie ma jakis ambitnych zarzadzaczy pamiecia, wiec te
minuty ... cos nie tak. Ponoc AM radzila w takich wypadkach sformatowac karte/urzadzenie i
zainstalowac od nowa. Dziwne to dla mnie ... ale kto wie. J.

Data: 2014-01-18 18:44:03
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl.invalid> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:333314271.20140118123227@pik-net.pl.invalid...
[...]

I dlatego I-go bije toto na g硂w.
Mapy od najnowszej nawigacji pasuj do takiej sprzed 3 lat r體nie.

Data: 2014-01-18 23:27:04
Autor: Adam
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-18 18:44, Cavallino pisze:

[...]

(...)
[...]

Je秎i jaki nowy w陑e drogowy czy jaki odcinek trasy jest oddany - to I-go tego samego dnia ju nawiguje (a nie tylko pokazuje) po "nowym"?

Kilka nawigacji widzia砮m, jednak z I-go spotka砮m si ju dawno temu, gdzie chyba w okresie AutoMapy 3.9 - wtedy jeszcze nikt nie my秎a o aktualizacjach on-line.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2014-01-19 08:17:29
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "Adam" <a.g@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:lbev3p$s9p$1@usenet.news.interia.pl...
[...]

A jak offlinowa nawigacja nawiguje?

Data: 2014-01-19 22:19:30
Autor: Adam
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-19 08:17, Cavallino pisze:

[...]

Je秎i chodzi o AM, to nowo禼i zauwa縜 "Jad糼a" albo po synchronizacji z Internetem, albo po aktualizacji programu (i map, bo to najcz甓ciej jest to縮ame).
Nie maj眂 aktualizacji, mo縩a te r阠znie odblokowa odcinki, kt髍e producent mapy zaznaczy jako zablokowane do p蠹niejszego otwarcia. Wtedy AM ju nawiguje po nich.

[S te odcinki tylko "narysowane" z informacj, 縠] <- wykasowany tekst ;)
Zauwa縴砮m, 縠 odcinki, kt髍e we wcze秐iejszych wersjach AM by硑 tylko "narysowane", teraz s ju zablokowanymi drogami z adnotacj, 縠
"droga planowana", albo "trasa przewidziana do oddania w nnnn roku", albo "trasa planowana". Po odblokowaniu AM nawiguje.

Dla mnie osobi禼ie AM jest "najlepsza", bo ma prawdopodobnie najlepsze (najszybsze) aktualizacje.
Drugi aspekt: jako jedna z pierwszych map mia砤 (i ma) adresy punktowe. Inne mapy prowadzi硑 do celu aproksymuj眂 numeracj budynk體.
Przyk砤dowo: mamy ulic "Niespodzianka". Numeracja zaczyna si od 2, ko馽zy na 100. Ale na 3/4 d硊go禼i ulicy s fabryki, zajmuj眂 numeracj od 2 do 20. Dopiero pod koniec ulicy (na jej 1/4 przebiegu) s ma砮 parcele, od numeru 22 do 100. Chc眂 jecha pod Niespodzianki 50 AutoMapa poprowadzi pod drzwi, za wi阫szo舵 program體 liczy砤, 縠 je秎i pocz眛ek ulicy jest 2, za koniec 100, to 50 musi by w 秗odku. Ludzie opisywali sytuacje, 縠 nawigacje (nie AM) prowadzi硑 do nieistniej眂ych adres體 (typu Niespodzianki 144), albo myli硑 si o kilka kilometr體.
Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak mo縧iwo禼i przesuni阠ia palcem mapy w Tom-Tomie :(  (trzeba by硂 wej舵 w menu).

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-19 22:23:52
Autor: Adam
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-19 22:19, Adam pisze:
(...)
Dla mnie osobi禼ie AM jest "najlepsza", bo ma prawdopodobnie najlepsze
(najszybsze) aktualizacje.
(...)

Mam na my秎i Automap na Windows (Mobile/CE/XP/...) - nie na Androida, gdy wersja androidowa na chwil obecn to chyba nawet nie dorasta do pi阾 Automapie Win w wersji 4.x  ;)

A ja pami阾am jeszcze mgli禼ie pierwsze nawigacje, sprzedawane bodaj縠 przez Excelsys, kt髍e mia硑 kresk (ulica) i kropk (pojazd). I tyle.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-20 10:03:02
Autor: Mirek Ptak
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-19 22:19,  *Adam* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
Najdurniejszy dla mnie "wynalazek", to brak mo縧iwo禼i przesuni阠ia
palcem mapy w Tom-Tomie :(  (trzeba by硂 wej舵 w menu).

Ma za to par innych zalet, kt髍e rozk砤daj autoCrashmape na 硂patki :)
W nowych GO mo縩a ju przesuwa map w trybie nawigacji, cho doprawdy nie mam poj阠ia po co...

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2014-01-20 19:34:19
Autor: Adam
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-20 10:03, Mirek Ptak pisze:
[...]

Przesuwam map, aby zobaczy, czy s inne drogi do celu. Zdarza si czasami jaka st硊czka czy inne zdarzenie, a siedz眂 w teren體ce widz nad dachami innych osob體ek daleko do przodu, czasem kilka skrzy縪wa. Widz眂 problem, mog wcze秐iej zjecha w bok bez w潮czania funkcji "blokuj odcinek".
Druga rzecz: AM potrafi砤 perfidnie kaza zjecha z drogi dwupasmowej, pojecha kilka km w bok, po czym kaza砤 nawr骳i i wjecha ponownie na dwupasm體k kolejnym (kilometr dalej) wjazdem, bo "Jad糼a" my秎a砤, 縠 jest korek :(
Teraz przynajmniej jest funkcja szybkiego podgl眃u: jak si uderzy ikonk najbli縮zego manewru, to AM pokazuje przez chwil tras na odcinku 15km, za podw骿ne uderzenie pokazuje przez chwil ca潮 tras a do celu.

W TT ("ma硑m") pami阾am te, 縠 wyznaczanie trasy z wieloma punktami "przez" by硂 niemo縧iwe. Samo zreszt nadanie punktu "przez" by硂 dla mnie mocno nieintuicyjne. Szczeg蟪體 ju nie pami阾am, musia砨ym poszuka jakiego urz眃zenia.

Piszesz "autoCrashmap" - mnie i moim znajomym w sumie przez kilkana禼ie chyba lat (od wersji 3.x, gdzie x to by硂 co ok. 5) wy硂縴砤 si kilka razy. U siebie mia砮m problemy, ale to stary F-S N560 zacz背 losowo traci kontakt z kart SD - wi阠 to nie wina AM.

Tak z ciekawo禼i (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki s w TT a nie ma ich w AM?
Jak z aktualizacj map - dla mnie absolutnie priorytetow?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-21 12:12:00
Autor: Mirek Ptak
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-20 19:34,  *Adam* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:

[...]

Ja w tym celu po prostu powi阫szam widok mapy. Jednak blokowanie odcinka jest znacznie wygodniejsze od szukania na mapie objazdu - po co w ko馽u ta nawigacja jest.

[...]

Ja dlatego zrezygnowa砮m z AM lata temu - jeszcze w wersji 3.x. Traffica wtedy nie by硂 a mimo to wys砤砤 mnie na boczna drog, by za chwil 禼i眊n辨 mnie z powrotem na g丑wn.

[...]

Pr骲uj jako 砤ta soje u硂mno禼i :)

[...]

Bardzo 砤twe - punkt przez mo縩a zdefiniowa na wiele sposob體 - adres i punkt na mapie u縴wam najcz甓ciej. Oczywi禼ie mo縧iwe jest wiele punkt體 przez.

[...]

Nie u縴wam od dawna, ale czytam i tak to wygl眃a w opisach innych.

Tak z ciekawo禼i (bo jestem otwarty na nowe tematy): jakie ciekawostki
s w TT a nie ma ich w AM?

Przede wszystkim Live! TT od dawna mia 秝ietny routing bazuj眂y na statystycznych danych o pr阣ko禼iach 秗ednich, ale z Live (coraz wi阠ej urz眃ze) jest bardzo dobrze. Kilka razy m骿 Tomek zaproponowa objazd korka zanim wiedzia砮m o nim z CB. Nigdy nie zgoni mnie z trasy fa硈zywym alarmem. Dodam do tego jeszcze MapShare - bardzo fajna funkcja poprawiania map i dzielenia si tym z innymi.
Wzorcowy interfejs i czytelna mapa w trybie nawigacji. Niekt髍zy staraj si zarzuca TT, 縠 mapy wygl眃aj nieciekawie, ale dla mnie jest to jedna z podstawowych zalet - brak ba砤ganu na ekranie.

No ale 縠by nie by硂 za r罂owo, to niestety TT jest chciwy - mam tego pecha, 縠 swoje obecne urz眃zenie kupi砮m zanim TT wprowadzi u nas us硊g do縴wotnich map wi阠 Live i mapy na rok kosztuj mnie oko硂 300 z. Dlatego my秎 o kolejnej wymianie TT i kupnie nowego TT GO 500, kt髍y ma do縴wotnio Live i mapy. Troch si waham, bo ten nowy TT ma soft jeszcze w wersji beta :)

Jak z aktualizacj map - dla mnie absolutnie priorytetow?

Mapy TT zawsze by硑 lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dok砤dniejsze mimo, 縠 cz阺to brakowa硂 pokrycia (w wersjach sprzed kilku lat brakowa硂 naprawd sporo dr骻 lokalnych i nowych odcink體 dr骻 g丑wnych).
Teraz nowe odcinki s szybko dodawane. Czasami przed otwarciem (s zablokowane w mapshare). S te takie, kt髍ych ci眊le brakuje, ale jest kontakt z TT na forum PDAClub i zg硂szone b酬dy i braki s dodawane do kolejnych wyda.

Data: 2014-01-21 16:31:17
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Tue, 21 Jan 2014 12:12:00 +0100, w
<52de5601$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>, Mirek Ptak
<nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisa(-a):

> Jak z aktualizacj map - dla mnie absolutnie priorytetow?

Mapy TT zawsze by硑 lepsze od tych z AM. Lepsze, bo dok砤dniejsze mimo, 縠 cz阺to brakowa硂 pokrycia

Hahahahahha.

Data: 2014-01-21 21:07:16
Autor: Adam
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-21 12:12, Mirek Ptak pisze:
[...]

Nie lubi si bez potrzeby zdawa na "automaty". Czasami widz zaczynaj眂y si "kocio" kilka przecznic dalej, wi阠 po pierwsze du縪 naci秐i赕, by w潮czy blokad (wsp蟪czesne PNA nie maj klawiszy sprz阾owych, do starsze PDA mia硑, pod klawisz sprz阾owy mo縩a by硂 podpi辨 dowoln funkcj), po drugie musia砨ym zablokowa czasem kilka odcink體, po trzecie mo縠 to by ma硂 bezpieczne w ruchu, po czwarte strata czasu, a skrzy縪wanie tu, tu...

[...]

AM 3.x to by zupe硁ie inny system, na innych mapach.
Po pierwsze by "szkielet" mapy PL i ponad 20 map szczeg蟪owych (g丑wne aglomeracje miejskie) wczytywanych dynamicznie w czasie jazdy.
Po drugie - by砤 tylko trasa "szybka" i "kr髏ka". By砤 s砤ba kategoryzacja, wi阠 zdarza硂 si, 縠 by przyk砤dowo d硊gi 硊k drogi dwupasmowej (np. "Gierk體ka") i lokalna droga biegn眂a r體nolegle, ale wewn眛rz 硊ku. Jad糼a prowadzi砤 drog lokaln, bo z kalkulacji wypad硂 jej, 縠 b阣zie lepiej :(

[...]

Ale wygodne jak cholera. Casami jak inaczej, ni chce Jad糼a, a taki szybki podgl眃 przed jakim miasteczkiem na trasie pozwala si nieco zorientowa w sytuacji.

[...]

Tyle, 縠 w TT by硂 jako na odwr髏.
W wi阫szo禼i znanych mi system體 podawa硂 si adres/punkt na mapie/wsp蟪rz阣ne GPS po czym definiowa硂 si, czy to cel czy punkt.
W TT trzeba by硂 wej舵 w menu, wybra typ (start/przez/cel) i dopiero wskaza adres. Po ka縟ym wskazywaniu chyba wraca硂 do menu g丑wnego.

[...]

TT ma bezwzgl阣n zalet: podobnie jak Garmin, ma dedykowane dla siebie urz眃zenia. A co za tym idzie, s to sprz阾y sprawdzone i pewne.
Natomiast AM pracuje na Windowsie. Zaleta: mo縩a pu禼i na ka縟ym sprz阠ie spe硁iaj眂ym minimalne wymagania. Wada: jaki jest Windows, ka縟y widzi ;) Zamulony system, zwiechy proces體 czy ca硑ch aplikacji, itd. Dotyczy to zar體no pecet體 jak i Win Mobile oraz (w ograniczonym stopniu) nawet Win CE w wersji Core.
Swego czasu troch programowa砮m pod Win CE (np. czytniki cen w sklepach), wi阠 widzia砮m, co si tam "w 秗odku" systemu dzieje :(
Kolejna rzecz - stabiny sprz阾. Ci昕ko por體nywa np. Navroada, czy cho鎎y ca砶iem dobre Mio z r罂nymi chi駍kimi wynalazkami.

Drugi aspekt:
Analizuj眂 wypowiedzi czy to na PdaClub, czy innych forach, okazuje si, 縠 jako rzeczywiste problemy (nie zwi眤ane z nieumiej阾no禼i obs硊gi) omijaj legalnych u縴tkownik體, za najcz甓ciej zdarzaj si na "piratach".

[...]

Interfejs: je秎i kto jest nieco tylko bardziej rozgarni阾y od przys硂wiowej "bl眃ynki" (nie poprawia b酬du) - to w AM mo縠 sobie u硂縴 interfejs jak chce. Je秎i nie potrafi - s gotowe "sk髍ki" do pobrania.

AM bazuje na dw骳h systemach: danych statystycznych i LD (dane zbierane w trakcie jazdy w czasie rzeczywistym). Wi阠 _teoretycznie_ powinien by dobry. Ale algorytmy i tak licz po swojemu ;)
Moim zdaniem nieporozumieniem jest zablokowana mo縧iwo舵 nieuwzgl阣niania danych LD do kalkulacji trasy (縠by algorytm uwzgl阣nia wy潮cznie kategoryzacj dr骻) - by砤 zreszt o tym dyskusja na PdaClubie.

[...]

Nie je縟筷 z TT wi阠 nie wiem, jednak wielu klient體 zg砤sza硂 mi problemy z nieaktualnymi danymi w aktualnych mapach. Mo縠 teraz jest lepiej. Jednak nie mam sprz阾u, nie mog sprawdzi i por體na. Ale mo縠 kt髍y z klient體 ma, to po縴cz i posprawdzam tak z ciekawo禼i.

Czasami je糳zi砮m z trzema w潮czonymi urz眃zeniami, a ludzie si dziwili ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-22 10:07:54
Autor: Mirek Ptak
Tablet w roli GPS
Dnia 2014-01-21 21:07,  *Adam* napisa, a mnie co podkusi硂, 縠by odpisa:
[...]

Co czuj, 縠 o innym blokowaniu odcink體 my秎imy :) - w TT jak widzisz korek przed sob (lub wiesz o nim z CB) to dotykasz ekranu i z menu wybierasz trasa alternatywna, zablokuj odcinek i masz do wyboru 100, 500 i ile tam jeszcze metr體 przed sob na trasie - szybkie i dobrze dzia砤j眂e :)
Zablokowa konkretny odcinek trasy tez mo縩a, ale z tego jeszcze nie korzysta砮m.
[...]
[...]

W TT te (prawie) tak mo縩a. Poza powi阫szeniem widoku mo縩a te dotkn辨 ekranu na dole z prawej strony i od razu jeste w podsumowaniu trasy. Tam mo縩a obejrze jak Cie TT poprowadzi, ewentualne trasy alternatywne podpowiadane przez Live Traffic lub wprowadzi dodatkowy punkt trasy - do wyboru do koloru :)

[...]

Wydaje mi si, 縠 w planowaniu trasy mo縩a tak zrobi, ale nie pr骲owa砮m. Zwykle podaj cel podr罂y i ewentualnie potem punkty po秗ednie.
[...]

Data: 2014-01-22 11:48:31
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-15 22:58, J.F pisze:

[...]

Ale pewnie masz ja nied艂ugo? Z czasem u偶ywania podobno b臋dzie coraz gorzej. Nie praktykuje sam, a swoje zdanie opieram na narzekaniach znajomego.

Data: 2014-01-22 12:13:14
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Wed, 22 Jan 2014 11:48:31 +0100, w <lbo7lv$jrn$3@node2.news.atman.pl>, Trybun
<Ylih@yachu.com> napisa(-a):

> [...]
> I zwiesza sie raz na pare tys km, przycinek raczej nie ma, ale jakies > baboole w mapie i owszem - wtedy zmiana adresu o pare metrow potrafi > pomoc.

Ale pewnie masz ja nied硊go? Z czasem u縴wania podobno b阣zie coraz gorzej. Nie praktykuje sam, a swoje zdanie opieram na narzekaniach znajomego.

U縴wam AM od 6 lat, w tym na Akirze MM-512 od 6 lat (bo ma 秝ietny ekran).
Program puchnie i oczywi禼ie chodzi coraz wolniej, ale spokojnie do nawigacji
si nadaje.

Data: 2014-01-25 11:43:22
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-22 12:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

I pewnie mimo wszystko nast阷na moja nawi b阣zie mia砤 AM na pok砤dzie. :-(

Data: 2014-01-08 20:55:14
Autor: pwz
Tablet w roli GPS
[...]

Standardowy uchwyt, tablet z Google Maps ale starymi!, bez aktualizacji aplikacji! do najnowszej wersji - w starej aplikacji mo偶na sobie porobi膰 mapy offline. W nowej, zaktualizowanej nie ma tej mo偶liwo艣ci, trzeba mie膰 po艂膮czenie z sieci膮. Zaleta: mapy zawsze aktualne i za free. Plus mo偶na si臋 prze艂膮cza膰 np. na Yanosika, a podczas postoju sprawdzi膰 poczt臋 8-)
No a poza tym na Androida masz zylion r贸偶nych nawigacji, nie trzeba by膰 uwi膮zanym do Googla. S膮 tak偶e solidne p艂atne nawigacje, nic tylko wybiera膰.
pwz

Data: 2014-01-08 23:01:50
Autor: nospam@yahoo.com
Tablet w roli GPS
Dobra zaw臋偶my wymagania:
przek膮tna ~7"
dobry modu艂 GPS,
mapy offline, 偶eby da艂o si臋 za granic膮 u偶ywa膰.

Po wst臋pnym rozpoznaniu  Asus Nexus 7 1 generacji wydaje si臋 ciekawy.
Jednak koszt to ok 800pln za sam hardware. Sensowny soft to pewnie
minimum 100 pln.
Wychodzi wi臋c stosunkowo sporo. Jak to widzicie?

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-08 23:27:50
Autor: nospam@yahoo.com
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 23:01, nospam@yahoo.com pisze:
Jeszcze jeden ciekawy typ: GOCLEVER TAB M723G

-- -
Ta wiadomo艣膰 e-mail jest wolna od wirus贸w i z艂o艣liwego oprogramowania, poniewa偶 ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-01-09 10:02:11
Autor: pwz
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 23:27, nospam@yahoo.com pisze:
W dniu 2014-01-08 23:01, nospam@yahoo.com pisze:
Jeszcze jeden ciekawy typ: GOCLEVER TAB M723G

Ja u偶ywam Lenovo IdeaPad A2107A i bardzo sobie go chwal臋.

Zalety:
1. Ku memu zaskoczeniu (kuzynka ju偶 kt贸ry艣 raz zanosi laptopa tej marki do naprawy) solidnie wykonany i do艣膰 odporny na wstrz膮sy (opr贸cz auta u偶ywaj膮 go czasami moje ma艂e dzieci oraz 偶ona 8-)). Hint: dobrze jest sobie na ekranie naklei膰 foli臋 ochronn膮 (do kupienia wsz臋dzie).
2. Ekran optymalny, bo 7", nie jest wi臋c to ceg艂a, ale te偶 wszystko na nim 艂adnie wida膰 (rozdz. 1024X600).
3. Pami臋膰 (1 GB, dysk 4 GB) 艂adnie si臋 rozszerza o microSD, wi臋c jeszcze zmie艣cisz muzyk臋 czy filmy i inne aplikacje. Gry 艣migaj膮, tablet og贸lnie szybko dzia艂a, nie ma problemu z odpaleniem kilku aplikacji jednocze艣nie.
4. No i co najwa偶niejsze: DualSim 3G - wk艂adasz kart臋 SIM (albo i dwie karty SIM) bezpo艣rednio do tabletu, nie potrzebujesz dodatkowego modemu.
5. Cena te偶 IMHO przyzwoita - w tej chwili jest za 499 z艂 w euro agd rtv (偶eby by艂o 艣mieszniej: mo偶na wzi膮膰 10 rat 0% po 49,90 z艂).

Gdybym mia艂 wybiera膰 tablet drugi raz, wybra艂bym ten sam.

Pozdr
pwz

P.S. Jestem tylko zwyk艂ym u偶ytkownikiem tego tabletu. W 偶aden inny spos贸b nie jestem zwi膮zany ani z t膮 firm膮 ani z 偶adnym sklepem czy firm膮 marketingow膮.
pwz

Data: 2014-01-09 13:50:16
Autor: AA
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "pwz" <pwz@onet.eu> napisa艂 w wiadomo艣ci news:laloik$bst$1node1.news.atman.pl...
[...]

A karta z Aero2 dzia艂a w nim?

AA

Data: 2014-01-10 08:05:30
Autor: pwz
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-09 13:50, AA pisze:
A karta z Aero2 dzia艂a w nim?

AA

Dzia艂a bezproblemowo, prosta konfiguracja. Zapomnia艂em o tym napisa膰, a to dodatkowa zaleta. Z tym 偶e trzeba pami臋ta膰, 偶e Aero jak to Aero - raz jest, raz go nie ma. Sygna艂 lubi znika膰 zw艂aszcza w drodze, poza du偶ymi aglomeracjami.
pwz

Data: 2014-01-09 20:00:36
Autor: Cezary Daniluk
Tablet w roli GPS
[...]

Huawei Ideos S7 slim. Dzia艂a w nim Aero2 ;) je偶d偶臋 czasami na aero i google maps, i jeszcze nie mia艂em problem贸w z zasi臋giem.

Pozdrawiam !

Data: 2014-01-10 02:21:38
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 23:27, nospam@yahoo.com pisze:

Jeszcze jeden ciekawy typ: GOCLEVER TAB M723G

Ale nie dzia艂a na nim aero niestety.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2014-01-10 13:09:48
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-08 20:55, pwz pisze:
[...]

Tak tak - doje偶d偶aj膮c do skrzy偶owana nawigacja od Google podaje komend臋 - "kieruj si臋 na wsch贸d"... tak  "super" navigacja... :-D

Data: 2014-01-13 00:04:55
Autor: John Ko艂alsky
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

Tak tak - doje偶d偶aj膮c do skrzy偶owana nawigacja od Google podaje komend臋 - "kieruj si臋 na wsch贸d"... tak  "super" navigacja... :-D

Te偶 mnie to wzruszy艂o :-)

Data: 2014-01-14 15:42:44
Autor: Trybun
Tablet w roli GPS
W dniu 2014-01-13 00:04, John Ko艂alsky pisze:

U偶ytkownik "Trybun" <Ylih@yachu.com>

Tak tak - doje偶d偶aj膮c do skrzy偶owana nawigacja od Google podaje komend臋 - "kieruj si臋 na wsch贸d"... tak  "super" navigacja... :-D

Te偶 mnie to wzruszy艂o :-)

Tak, I czasem Google mo偶e eis przyda膰, szczeg贸lnie gdy si臋 jest za granic膮, ale warunkiem mo偶e by膰 tylko jedno - naprawd臋 nie ma si臋 pod r臋k膮 偶adnej alternatywy dla niej.

Data: 2014-01-13 13:47:21
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "pwz"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

No, z ich aktualnoscia roznie bywa.
Np. AOW dodawali rok, ale jak dodali nawigacja jeszcze przez rok omijala.

No i on-line bywa czasem wada.

mo偶na si臋 prze艂膮cza膰 np. na Yanosika, a podczas postoju sprawdzi膰 poczt臋 8-)

A potem jedna mowi w lewo, a druga w prawo :-)

No a poza tym na Androida masz zylion r贸偶nych nawigacji, nie trzeba by膰 uwi膮zanym do Googla. S膮 tak偶e solidne p艂atne nawigacje, nic tylko wybiera膰.

Jak za duzo to tez zle :-)

J.

Data: 2014-01-13 14:54:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tablet w roli GPS
Hello J.F,

Standardowy uchwyt, tablet z Google Maps ale starymi!, bez
aktualizacji aplikacji! do najnowszej wersji - w starej aplikacji mo縩a sobie porobi mapy offline. W nowej, zaktualizowanej nie ma tej mo縧iwo禼i, trzeba mie po潮czenie z sieci. Zaleta: mapy zawsze aktualne i za free. Plus
No, z ich aktualnoscia roznie bywa.
Np. AOW dodawali rok, ale jak dodali nawigacja jeszcze przez rok omijala.

Ale OAW powsta砤 kr髏ko po tym, jak zezwolili u縴tkownikom na edycj
map na terenie Polski. Teraz aktualizacje id szybciej.

No i on-line bywa czasem wada.

Ale brak op砤t bywa zalet.

mo縩a si prze潮cza np. na Yanosika, a podczas postoju sprawdzi poczt 8-)
A potem jedna mowi w lewo, a druga w prawo :-)

Kiedy jecha砮m na dwie nawigacje - Goggle Maps i star Automap.
Fajnie by硂 :)

No a poza tym na Androida masz zylion r罂nych nawigacji, nie trzeba by uwi眤anym do Googla. S tak縠 solidne p砤tne nawigacje, nic tylko wybiera.
Jak za duzo to tez zle :-)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-09 23:38:55
Autor: uciu
Tablet w roli GPS
OT. W wakacje widzialem matiza z tabletem na pol szyby w roli nawigazji:-)

Data: 2014-01-11 10:29:45
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik <nospam@yahoo.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52cc9d61$0$2151$65785112news.neostrada.pl...
Czy u偶ywacie w samochodach tablet贸w jako GPS?
Poprosz臋 o jakie艣 opinie. Szczeg贸lnie interesuj膮 mnie modele z mapami
offline - kt贸re da si臋 sensownie u偶ywa膰 za granic膮. Jakie sposoby monta偶u?

U偶ywam trzech pojazd贸w, tylko w jednym mam nawigacj臋 2DIN z IGo w wersji 8.3 na WinCe 6.0. Bardzo dobrze si臋 spisuje, mapy navteca, 偶adnych problem贸w. AM te偶 dzia艂a, ale po ok. roku odinstalowa艂em, bo po przesiadce na IGo przesta艂em jej u偶ywa膰. Tymi pozosta艂ymi (motocykl i samoch贸d 偶ony) je偶d偶臋 rzadziej (w sumie 5-8 tys. km rocznie), ale zdarza si臋, 偶e nawigacji u偶ywam - najcz臋艣ciej w nieznanych miastah i wtedy albo smartfon albo tablet. Na obu IGo Primo - bardzo dobry interfejs, szybko艣膰 dzia艂ania, nowe mapy itd. Niestety, nie do kupienia - pozostaje tylko pirat (chyba, 偶e co艣 si臋 zmieni艂o w tym zakresie od sierpnia, bo wtedy ostatnio szuka艂em). Aplikacja bardzo fajna, konfigurowalna, wiele opcji, fajny interfejs. Nie do znalezienia na chomiku, ale jak pogrzebiesz to znajdziesz na my-navia, albo na zagranicznych forach. Dzia艂a oczywi艣cie w trybie offline, ale mi艂o jest m贸c skorzysta膰 z takiego ustrojstwa np.w hotelu.
Co do urz膮dzenia, to kieruj si臋 dwoma parametrami - modemem 3G (do aero2) oraz matryc膮 (1024x600, IPS) - zak艂adaj膮c zastosowanie jako nawigacj臋 - k膮ty widzenia i rozdzielczo艣膰. W tym momencie najsensowniejszy wydaje si臋 http://www.euro.com.pl/ipad-i-tablety-multimedialne/lenovo-ideatab-a3000-3g.bhtml
Mocowanie smartfona standardowe (偶ona ma uniwersalne), tablet na fotelu pasa偶era, bez mocowania. Gdybym si臋 nad tym zastanawia艂, tj. rozwa偶a艂 monta偶 na sta艂e, to zamocowa艂bym go na s艂oneczniku, tj. os艂onie przeciws艂onecznej od wewn臋trznej strony - bez problemu mo偶na ukry膰, nie trzeba nosi膰 ze sob膮, mo偶na zainstalowa膰 zasilanie w niewidoczny spos贸b itd. Mo偶esz te偶 zainstalowa膰 w taki spos贸b, 偶eby pe艂ni艂 r贸wnocze艣nie funkcj臋 wideorejestratora i nawigacji, cho膰 to mniej wygodne rozwi膮zanie.

W ka偶ydm razie - je偶eli chcesz by膰 legalny, poszukaj urz膮dzenia z preinstalowanym IGo  - ale to b臋dzie raczej nawigacja, nie tablet. Je偶eli chcesz tablet, z opcj膮 nawigacji - kup tablet, kt贸y Ci si臋 podoba/na kt贸ry Ci臋 sta膰 i zainstaluj IGo. To naprawd臋 dobra aplikacja, 偶adnych problem贸w w rodzaju op贸藕nie艅, dziwnych tras, zwiechy. Jedy znany mi problem, to brak d藕wi臋u na androidzie w wer. 4.co艣tam, rozwi膮zywalany przez zainstalowanie odpowiedniej wersji klienta (dedykowanej do tej wersji androida).

Pr贸bowa艂em ze sze艣ciu r贸偶nych nawigacji, ta jedna spe艂nia wszystkie moje oczekiwania z nawi膮zk膮. Co oczywi艣cie nei wyklucza, 偶e s膮 lepsze lub lepiej spe艂niaj膮ce Twoje wymagania.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-13 14:26:08
Autor: AL
Tablet w roli GPS
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

mam podobnie.
AM jeszcze zyje, bo jest miejsce na karcie, jednak z tych dw贸ch iGO i AM zdecydowanie wol臋 iGO.

[...]

iGO dostalem z licencja razem ze stacja multimedialna.
Aktualizowalem w okolicach czerwca zeszlego roku- ostatnie mapy jak pamietam byly wowczas chyba z przelomu 2012/2013).

dodatkowo zawsze mozna dograc aktualne POI i fotoradary z: http://www.poiplaza.com/

Pr贸bowa艂em ze sze艣ciu r贸偶nych nawigacji, ta jedna spe艂nia wszystkie moje
oczekiwania z nawi膮zk膮. Co oczywi艣cie nei wyklucza, 偶e s膮 lepsze lub
lepiej spe艂niaj膮ce Twoje wymagania.

ja nie znalazlem lepszej.
Czasami uzywam jeszcze (w aucie sluzbowym, gdzie nie mam wbudowanej navi) z aplikacji na telefonie: Sygic (ale t mam juz stare mapy) lub OsmAnd+ (aktualizacja map chyba najlepsza).
Navi Googlowej - jako艣 nie potrafi臋 strawi膰.

Data: 2014-01-13 14:29:37
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "AL"  napisa艂 w wiadomo艣ci
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Jak jest obecnie z iGO ?

Bo na stronie ... tak jakby sprzedawali tylko na Apple.

J.

Data: 2014-01-14 17:03:33
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:52d3ea44$0$2221$65785112news.neostrada.pl...
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

W googleplayu jest izraelska, turecka, korea艅ska i indyjska. I esto艅ska. W "podziemnym obiegu" bez problemu wiele innych wersji j臋zykowych. Nie rozumiem takiej polityki firmy, gdyby by艂a w wersji p艂atnej, nawet za kwot臋 rz臋du 100-150 zeta, to z pewno艣ci膮 wielu by kupi艂o, to naprawd臋 dobry produkt.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 18:44:18
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:52d55fc9$0$2158$65785112@news.neostrada.pl...
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Mn贸stwo urz膮dze艅 ma I-go na pok艂adzie.
Nawet samochodowe nawigacje, np. w Dacii czy Renault.

Tyle 偶e maj膮 feler, zainstalowali badziewne mapy Navteqa, z kt贸rymi nie da si臋 je藕dzi膰.
A ja przyzwyczajony do porz膮dnych TeleAtlas贸w musz臋 cierpie膰 dop贸ki cracka nie zapodam......

Data: 2014-01-14 22:54:21
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lb3t1h$voi$1node1.news.atman.pl...

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

A na czym polega badziewno艣膰 Navteca? Pytam powa偶nie, nigdy nie wgrywa艂em innych jak ichnie (i nie znam przewagi TeleAtlasa).

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 23:18:34
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Cz臋sto nie odr贸偶nia drogi gruntowej od asfaltowej (w obie strony), nie ma wielu zakaz贸w skr臋t贸w, onegdaj kaza艂 mi nawet z wiaduktu skaka膰.
Og贸lnie badziew i tyle.
Przez ostatnie 5 lat nie znalaz艂em w TA tyle b艂臋d贸w co w Navtequ w tydzie艅.
A niby mapy najnowsze.

Data: 2014-01-15 13:23:03
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Tue, 14 Jan 2014 22:54:21 +0100, w
<52d5b202$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorod.pl>
napisa(-a):

> Tyle 縠 maj feler, zainstalowali badziewne mapy Navteqa, z kt髍ymi > nie da si je糳zi.
> A ja przyzwyczajony do porz眃nych TeleAtlas體 musz cierpie dop髃i > cracka nie zapodam......

A na czym polega badziewno舵 Navteca? Pytam powa縩ie, nigdy nie wgrywa砮m innych jak ichnie (i nie znam przewagi TeleAtlasa).

Na niczym. S dobre i maj na pewno wi阠ej dr骻 ni Teleatlas.
Problem w tym, 縠 crackowane mapy na Navteqa nie maj blokad (糽e scrakowane).
Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po硂wy dr骻 nie ma...

Data: 2014-01-19 17:45:02
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U縴tkownik <radekp@konto.pl> napisa w wiadomo禼i news:tavcd952ueolc14nonfqg3vm3bjc0ir2mh4ax.com...
> [...]

Problem w tym, 縠 crackowane mapy na Navteqa nie maj blokad (糽e scrakowane).
Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po硂wy dr骻 nie ma...

No w砤snie, ja tam jeszcze nie spotka砮m drogi, kt髍ej nie by硂by na mapie navteka. Kiedy wjazd na autostrad w Brzesku by przez jaki czas zamkni阾y (ju po jej otwarciu) to prowadzi砤 mnie przez niego - ale to mo縩a wybaczy. Generalnie,nie mia砮m jeszcze 縜dnych problem體 z IGo z navtekiem - mo縠 poza tym, 縠 na smartfonie trzeba by硂 zainstalowa dedykowan wersj, bo d紈i阫 przycina硂.No i na smartfonie 砤pie fixa troch d硊縠j (mo縠 10-15 sek.d硊縠j ni na stacji z WinCEi tablecie -w sumie po mniej wi阠ej 20-30 sekundach -  po tym, jak ju si uruchomi - na wszystkich urz眃zeniach nawigacja 秏iga jakta lala. Tej z windoz u縴wam regularnie (powiedzmy dwa, trzy razy w miesi眂u, tych na androidzie - mo縠 raz, dwa razy w kwartale - dlatego zastrzegam, 縠 by mo縠 maj jakie bugi czy wkurzaj眂e ficzersy, z kt髍ymi jeszcze si nie spotka砮m.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-19 21:15:31
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:52dc0114$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

Problem w tym, 縠 crackowane mapy na Navteqa nie maj blokad (糽e scrakowane).
Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po硂wy dr骻 nie ma...

No w砤snie,

痑dne w砤秐ie.
M體i na podstawie mapy Navteqa Q4 2013 wgranej ca砶owicie legalnie przed producenta samochodu do nawigacji w nowym samochodzie.
Wi阠 cytowanie bajdurzenia Pop砤wskiego, kt髍y ma jak zwykle poj阠ie o czym gada, jak 秝inia o gwiazdach, mo縠sz sobie darowa.

ja tam jeszcze nie spotka砮m drogi, kt髍ej nie by硂by na mapie navteka.

Nie zrozumia砮 co pisa砮m - nie chodzi o drogi kt髍ych nie ma, tylko o drogi i skrzy縪wania kt髍e na mapach s, tyle 縠 s niew砤禼iwie skategoryzowane i/lub ka勘 wykonywa manewry kt髍ych wykona nie idzie, lub nie wolno.
A co za tym idzie navi 糽e wytycza tras.
Przez kilkadziesi眛 km podczas kt髍ych u縴wa砮m Navteqa wi阠ej razy wyprowadzi mnie w pole, ni TA przez ostatnie 5 lat.
Mam gdzie takie mapy i nawet kosztem wgrania starszej wersji wr骳 do map TA, jak tylko kupi alternatywny soft do Media Nav, kt髍y pozwoli mi u縴wa dowolnej mapy.
Na szcz甓cie istnieje i jest 3 razy ta駍zy ni aktualizacja map na kolejn wersj badziewnego Navteqa, z kt髍ym je糳zi si nie da.

Data: 2014-01-19 23:23:24
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U縴tkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa w wiadomo禼i news:lbhbp0$sk3$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ale ja nie cytuj go dlatego, 縠 gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po prostu na mapach navteka nie zauwa縴砮m 疉DNYCH  z objaw體, o ktorych piszesz. W潮czasz, wybierasz punkt docelowy,ewentualnei jaki via, je秎i chcesz jecha przez konkretne miejsca i voila! 痑dnych niepoprawnych manewr體, kt髍ych nie wolno wykonac, z砮j kategoryzacji, czy z砮go wytyczania trasy. W zesz硑m roku je糳zi砮m z nawigacj po Warszawie, Bydgoszczy, Mr眊owie, Malborku i po 眘ku. Ze dwa czy trzy razy jakie POI typu stacja benzynowa czy hotel - 100% trafno禼i. Jednokierunkowe pokazuje prawid硂wo, asystent pasa na rozjazdach, "przygotuj si do skr阾u" w odpowiedniej odleg硂禼i, nawet znaki ograniczenai pr阣ko禼i pokazuje dok砤dnie w tych miejscach, gdzie stoj. Jak po sznurku, 縜dnych dziwnych manewr體 czy niespotykanych historii. Podobnie we Wroc砤wiu u縴砮m chyba tylko raz, szukaj眂 adresu na Kozanowie, podprowadzi砤 mnie pod blok, kt髍ego szuka砮m (bo Wroc砤w akurat znam dobrze i tam navi nie odpalam w砤禼iwie). Acha, jeszcze Bielsko-Bia砤 ze dwa razy - te 100% "trafno禼i". I jaka wiocha pod Limanow, gdzie szuka砮m stolarza - podprowadzi砤 mnie pod cha硊p, pod kt髍a nawet nie zatrzyma砨ym si (zabita dechami dziura, droga gruntowa - a nawigacja znalaz砤, a si zdziwi砮m). Podobnie w Krzy縪wej ko硂 idnicy - 200 m dalej ko馽zy si asfalt a ta podprowadzi砤 mnie, bez 縜dnych dziwnych objazd體 pod w砤禼iw cha硊p we wsi.

[...]

A mo縠 problem le縴 w czym innym, nie w mapach? Urz眃zenie, jakas dziwna opcja itp.?

[...]

By mo縠 s lepsze - nie wiem, nie u縴wa砮m po prostu. Ale ta w moich urz眃zeniach, z navtekiem, nie ma 縜dnego z tych problem體.
Z tym, 縠 ja mam w tej chwili map 2013 z lipca, (nie wiem nawet Q2 czy Q3), mo縠 ta Q4 jest skopana? Ale po硂w tras w zesz硑m roku przeje糳zi砮m na poprzedniej, gdzie z po硂wy 2012.
--
Yogi(n)

Data: 2014-01-20 22:30:41
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:52dc5062$0$2205$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przyjed do Poznania lub w okolice to pogadamy.
Ja bym si ba na tym gdzie dalej pojecha. ;-)

Ale z ciekawo禼i - sprawd jak Ci wytyczy tras z Renault Auto Sanok w Jankowie Dolnym do Castoramy w Gnie糿ie, obwodnic.
Powinien wytyczy przejazd g髍 nad DK15 i wjazd na t drog DK 15 z drugiej strony.
A mnie kaza dojecha do DK15 i skr阠i w ni w lewo.
Co oczywi禼ie nie jest mo縧iwe, tam jest tylko prawoskr阾 i ci眊砤 linia.

A mo縠 problem le縴 w czym innym, nie w mapach? Urz眃zenie, jakas dziwna opcja itp.?

Nie, ju wcze秐iej (kilka lat temu) pr骲owa砮m Navteqa, na zupe硁ie innym urz眃zeniu i programie, efekty by硑 identyczne.
Mo縠 po prostu Wielkopolski nie maj do dzi zrobionej.

Data: 2014-01-22 23:17:50
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U縴tkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa w wiadomo禼i news:lbk4ht$pss$1node1.news.atman.pl...

Rzeczywi禼ie, ka縠 mi skr阠a w lewo (mowa o tym miejscu: http://goo.gl/maps/lZlM6 - nast阯y zjazd w prawo za tym googlowym)

[...]

Mo縧iwe. W Poznaniu by砮m chyba trzy razy, z czego raz poci眊iem a dwa razy samochodem ale w czasach bez nawigacji ;-)
Ale Mazury i 眘ka ma "obcykane" ;-)
--
Yogi(n)

Data: 2014-01-23 17:22:18
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U縴tkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:52e0438c$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No widzisz.
Ja takich kwiatk體 znajduj co niemiara.
Przy TA tego nie ma.
Dlatego uwa縜m, 縠 Navteq to badziew, a nie mapa.

(mowa o tym miejscu: http://goo.gl/maps/lZlM6 -
nast阯y zjazd w prawo za tym googlowym)

Dok砤dnie o to idzie.

Data: 2014-02-01 11:38:06
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Ale jaja.
Aktualizacja nagra砤 mi na Navteq 2014.Q4 starsz wersj map, sygnowan 2013.Q2 Eurogeografics (to chyba jaka firemka Navteqa) i tam o dziwo ten skr阾 jest prawid硂wy.
Kto wie o co biega?

A jak Ty masz map?

Data: 2014-02-04 00:35:44
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U縴tkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa w wiadomo禼i news:lciiqd$p1l$1node1.news.atman.pl...

[...]

Poland_83_NQ_2013.Q2_130718.fbl

--
Yogi(n)

Data: 2014-02-04 20:01:35
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Dziwne, ta sama mapa, a u mnie ju dobrze skr阾 pokazuje, a Tobie nie?

Data: 2014-01-20 22:46:35
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS
Data: 2014-01-21 16:38:07
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Sun, 19 Jan 2014 23:23:24 +0100, w
<52dc5062$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorod.pl>
napisa(-a):

Ale ja nie cytuj go dlatego, 縠 gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po prostu na mapach navteka nie zauwa縴砮m 疉DNYCH  z objaw體, o ktorych piszesz.

No i nie zobaczysz. Mapy Navteqa (legalne) prowadz OK, zreszt ostatnio poziom
map bardzo si wyr體na (tylko TomTom odstaje in minus).
Tak si bzdury Rubacha wyssane z tego, 縠 kiedy ukrad komu map Navteqa i mu
nie dzia砤砤, mo縩a pomin辨 stosownym milczeniem :).

Data: 2014-01-14 16:56:47
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "AL" <adam@skads.tam.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lb0phm$v50$1dont-email.me...
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
iGO dostalem z licencja razem ze stacja multimedialna.
Aktualizowalem w okolicach czerwca zeszlego roku- ostatnie mapy jak pamietam byly wowczas chyba z przelomu 2012/2013).

Ja mam podobnie, tj IGo w wer. 8.3 na stacji, z licencj膮. Ale IGo Primo (u偶ywam tylko w wersji na androida) to inna aplikacja - bardziej przejrzysta, lepiej konfigurowalna. Mapy z po艂owy 2013 (艣migaj膮 na jednej i drugiej). Poszukaj Poland_83_NQ_2013.Q2_130718

Data: 2014-01-14 18:42:28
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:52d55e33$0$2220$65785112@news.neostrada.pl...
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Mam dok艂adnie odwrotne odczucia.

Data: 2014-01-14 22:52:17
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U偶ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:lb3su4$vld$1node1.news.atman.pl...

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

By膰 mo偶e niepracyzyjnie si臋 wyrazi艂em. Obie mo偶na zmienia膰, zapodaj膮c odpowiedni "branding", sk贸rki  i "themy", tj. podmieniaj膮c odpowiednie pliki i grzebi膮c w sys.txt. Primo pozwala jednak zmieni膰 o wiele wi臋cej z poziomu samej aplikacji, bez grzebania w plikach konfiguracyjnych. Do tego, du偶e znaczenie ma, co producent w konkretnej implementacji sobie wymy艣li艂 - igo instalowane na pioneerach wygl膮da zupe艂nie inaczej ni偶 ten sam numer wersji na navroad itp. Moja uwaga dotyczy艂a wersji "go艂ych", tj. ze standartem.

W ka偶dym razie, ja nie zmieniam, przynajmniej w najbli偶szym czasie, a jak si臋 pojawi w wersji na androida z mo偶liwo艣ci膮 zakupu bez urz膮dzenia, to z pewno艣ci膮 kupi臋.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 23:16:47
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U偶ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:52d5b186$0$2375$65785112@news.neostrada.pl...

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

No w艂a艣nie co do tego mam w膮tpliwo艣ci.
Ale por贸wnuj臋 I-go 8.3 na Win Mobile 5 do Primo z Androida, mo偶e to ta wersja jest obci臋ta.

Tablet w roli GPS