Tablet w roli GPS

Data: 2014-01-11 10:29:45
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
Użytkownik <nospam@yahoo.com> napisał w wiadomości news:52cc9d61$0$2151$65785112news.neostrada.pl...
Czy używacie w samochodach tabletów jako GPS?
Poproszę o jakieś opinie. Szczególnie interesują mnie modele z mapami
offline - które da się sensownie używać za granicą. Jakie sposoby montażu?

Używam trzech pojazdów, tylko w jednym mam nawigację 2DIN z IGo w wersji 8.3 na WinCe 6.0. Bardzo dobrze się spisuje, mapy navteca, żadnych problemów. AM też działa, ale po ok. roku odinstalowałem, bo po przesiadce na IGo przestałem jej używać. Tymi pozostałymi (motocykl i samochód żony) jeżdżę rzadziej (w sumie 5-8 tys. km rocznie), ale zdarza się, że nawigacji używam - najczęściej w nieznanych miastah i wtedy albo smartfon albo tablet. Na obu IGo Primo - bardzo dobry interfejs, szybkość działania, nowe mapy itd. Niestety, nie do kupienia - pozostaje tylko pirat (chyba, że coś się zmieniło w tym zakresie od sierpnia, bo wtedy ostatnio szukałem). Aplikacja bardzo fajna, konfigurowalna, wiele opcji, fajny interfejs. Nie do znalezienia na chomiku, ale jak pogrzebiesz to znajdziesz na my-navia, albo na zagranicznych forach. Działa oczywiście w trybie offline, ale miło jest móc skorzystać z takiego ustrojstwa np.w hotelu.
Co do urządzenia, to kieruj się dwoma parametrami - modemem 3G (do aero2) oraz matrycą (1024x600, IPS) - zakładając zastosowanie jako nawigację - kąty widzenia i rozdzielczość. W tym momencie najsensowniejszy wydaje się http://www.euro.com.pl/ipad-i-tablety-multimedialne/lenovo-ideatab-a3000-3g.bhtml
Mocowanie smartfona standardowe (żona ma uniwersalne), tablet na fotelu pasażera, bez mocowania. Gdybym się nad tym zastanawiał, tj. rozważał montaż na stałe, to zamocowałbym go na słoneczniku, tj. osłonie przeciwsłonecznej od wewnętrznej strony - bez problemu można ukryć, nie trzeba nosić ze sobą, można zainstalować zasilanie w niewidoczny sposób itd. Możesz też zainstalować w taki sposób, żeby pełnił równocześnie funkcję wideorejestratora i nawigacji, choć to mniej wygodne rozwiązanie.

W każydm razie - jeżeli chcesz być legalny, poszukaj urzÄ…dzenia z preinstalowanym IGo  - ale to bÄ™dzie raczej nawigacja, nie tablet. Jeżeli chcesz tablet, z opcjÄ… nawigacji - kup tablet, któy Ci siÄ™ podoba/na który CiÄ™ stać i zainstaluj IGo. To naprawdÄ™ dobra aplikacja, żadnych problemów w rodzaju opóźnieÅ„, dziwnych tras, zwiechy. Jedy znany mi problem, to brak dźwiÄ™u na androidzie w wer. 4.coÅ›tam, rozwiÄ…zywalany przez zainstalowanie odpowiedniej wersji klienta (dedykowanej do tej wersji androida).

Próbowałem ze sześciu różnych nawigacji, ta jedna spełnia wszystkie moje oczekiwania z nawiązką. Co oczywiście nei wyklucza, że są lepsze lub lepiej spełniające Twoje wymagania.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-13 14:26:08
Autor: AL
Tablet w roli GPS
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

mam podobnie.
AM jeszcze zyje, bo jest miejsce na karcie, jednak z tych dwóch iGO i AM zdecydowanie wolę iGO.

[...]

iGO dostalem z licencja razem ze stacja multimedialna.
Aktualizowalem w okolicach czerwca zeszlego roku- ostatnie mapy jak pamietam byly wowczas chyba z przelomu 2012/2013).

dodatkowo zawsze mozna dograc aktualne POI i fotoradary z: http://www.poiplaza.com/

Próbowałem ze sześciu różnych nawigacji, ta jedna spełnia wszystkie moje
oczekiwania z nawiązką. Co oczywiście nei wyklucza, że są lepsze lub
lepiej spełniające Twoje wymagania.

ja nie znalazlem lepszej.
Czasami uzywam jeszcze (w aucie sluzbowym, gdzie nie mam wbudowanej navi) z aplikacji na telefonie: Sygic (ale t mam juz stare mapy) lub OsmAnd+ (aktualizacja map chyba najlepsza).
Navi Googlowej - jakoś nie potrafię strawić.

Data: 2014-01-13 14:29:37
Autor: J.F
Tablet w roli GPS
Użytkownik "AL"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Jak jest obecnie z iGO ?

Bo na stronie ... tak jakby sprzedawali tylko na Apple.

J.

Data: 2014-01-14 17:03:33
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

W googleplayu jest izraelska, turecka, koreańska i indyjska. I estońska. W "podziemnym obiegu" bez problemu wiele innych wersji językowych. Nie rozumiem takiej polityki firmy, gdyby była w wersji płatnej, nawet za kwotę rzędu 100-150 zeta, to z pewnością wielu by kupiło, to naprawdę dobry produkt.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 18:44:18
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Mnóstwo urządzeń ma I-go na pokładzie.
Nawet samochodowe nawigacje, np. w Dacii czy Renault.

Tyle że mają feler, zainstalowali badziewne mapy Navteqa, z którymi nie da się jeździć.
A ja przyzwyczajony do porządnych TeleAtlasów muszę cierpieć dopóki cracka nie zapodam......

Data: 2014-01-14 22:54:21
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

A na czym polega badziewność Navteca? Pytam poważnie, nigdy nie wgrywałem innych jak ichnie (i nie znam przewagi TeleAtlasa).

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 23:18:34
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Często nie odróżnia drogi gruntowej od asfaltowej (w obie strony), nie ma wielu zakazów skrętów, onegdaj kazał mi nawet z wiaduktu skakać.
Ogólnie badziew i tyle.
Przez ostatnie 5 lat nie znalazłem w TA tyle błędów co w Navtequ w tydzień.
A niby mapy najnowsze.

Data: 2014-01-15 13:23:03
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Tue, 14 Jan 2014 22:54:21 +0100, w
<52d5b202$0$2353$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorod.pl>
napisa³(-a):

> Tyle ¿e maj± feler, zainstalowali badziewne mapy Navteqa, z którymi > nie da siê je¼dziæ.
> A ja przyzwyczajony do porz±dnych TeleAtlasów muszê cierpieæ dopóki > cracka nie zapodam......

A na czym polega badziewno¶æ Navteca? Pytam powa¿nie, nigdy nie wgrywa³em innych jak ichnie (i nie znam przewagi TeleAtlasa).

Na niczym. S± dobre i maj± na pewno wiêcej dróg ni¿ Teleatlas.
Problem w tym, ¿e crackowane mapy na Navteqa nie maj± blokad (¼le scrakowane).
Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po³owy dróg nie ma...

Data: 2014-01-19 17:45:02
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U¿ytkownik <radekp@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:tavcd952ueolc14nonfqg3vm3bjc0ir2mh4ax.com...
> [...]

Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po³owy dróg nie ma...

No w³asnie, ja tam jeszcze nie spotka³em drogi, której nie by³oby na mapie navteka. Kiedy wjazd na autostradê w Brzesku by³ przez jaki¶ czas zamkniêty (ju¿ po jej otwarciu) to prowadzi³a mnie przez niego - ale to mo¿na wybaczyæ. Generalnie,nie mia³em jeszcze ¿adnych problemów z IGo z navtekiem - mo¿e poza tym, ¿e na smartfonie trzeba by³o zainstalowaæ dedykowan± wersjê, bo d¼wiêk przycina³o.No i na smartfonie ³apie fixa trochê d³u¿ej (mo¿e 10-15 sek.d³u¿ej ni¿ na stacji z WinCEi tablecie -w sumie po mniej wiêcej 20-30 sekundach -  po tym, jak ju¿ siê uruchomi± - na wszystkich urz±dzeniach nawigacja ¶miga jakta lala. Tej z windoz± u¿ywam regularnie (powiedzmy dwa, trzy razy w miesi±cu, tych na androidzie - mo¿e raz, dwa razy w kwartale - dlatego zastrzegam, ¿e byæ mo¿e maj± jakie¶ bugi czy wkurzaj±ce ficzersy, z którymi jeszcze siê nie spotka³em.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-19 21:15:31
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U¿ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52dc0114$0$2204$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

Teleatlas prowadzi wtedy lepiej, bo po prostu tam po³owy dróg nie ma...

No w³asnie,

¯adne w³a¶nie.
Mówiê na podstawie mapy Navteqa Q4 2013 wgranej ca³kowicie legalnie przed producenta samochodu do nawigacji w nowym samochodzie.
Wiêc cytowanie bajdurzenia Pop³awskiego, który ma jak zwykle pojêcie o czym gada, jak ¶winia o gwiazdach, mo¿esz sobie darowaæ.

ja tam jeszcze nie spotka³em drogi, której nie by³oby na mapie navteka.

Nie zrozumia³e¶ co pisa³em - nie chodzi o drogi których nie ma, tylko o drogi i skrzy¿owania które na mapach s±, tyle ¿e s± niew³a¶ciwie skategoryzowane i/lub ka¿± wykonywaæ manewry których wykonaæ nie idzie, lub nie wolno.
A co za tym idzie navi ¼le wytycza trasê.
Przez kilkadziesi±t km podczas których u¿ywa³em Navteqa wiêcej razy wyprowadzi³ mnie w pole, ni¿ TA przez ostatnie 5 lat.
Mam gdzie¶ takie mapy i nawet kosztem wgrania starszej wersji wrócê do map TA, jak tylko kupiê alternatywny soft do Media Nav, który pozwoli mi u¿ywaæ dowolnej mapy.
Na szczê¶cie istnieje i jest 3 razy tañszy ni¿ aktualizacja map na kolejn± wersjê badziewnego Navteqa, z którym je¼dziæ siê nie da.

Data: 2014-01-19 23:23:24
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbhbp0$sk3$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ale ja nie cytujê go dlatego, ¿e gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po prostu na mapach navteka nie zauwa¿y³em ¯ADNYCH  z objawów, o ktorych piszesz. W³±czasz, wybierasz punkt docelowy,ewentualnei jaki¶ via, je¶li chcesz jechaæ przez konkretne miejsca i voila! ¯adnych niepoprawnych manewrów, których nie wolno wykonac, z³ej kategoryzacji, czy z³ego wytyczania trasy. W zesz³ym roku je¼dzi³em z nawigacj± po Warszawie, Bydgoszczy, Mr±gowie, Malborku i po ¦l±sku. Ze dwa czy trzy razy jakie¶ POI typu stacja benzynowa czy hotel - 100% trafno¶ci. Jednokierunkowe pokazuje prawid³owo, asystent pasa na rozjazdach, "przygotuj siê do skrêtu" w odpowiedniej odleg³o¶ci, nawet znaki ograniczenai prêdko¶ci pokazuje dok³adnie w tych miejscach, gdzie stoj±. Jak po sznurku, ¿adnych dziwnych manewrów czy niespotykanych historii. Podobnie we Wroc³awiu u¿y³em chyba tylko raz, szukaj±c adresu na Kozanowie, podprowadzi³a mnie pod blok, którego szuka³em (bo Wroc³aw akurat znam dobrze i tam navi nie odpalam w³a¶ciwie). Acha, jeszcze Bielsko-Bia³a ze dwa razy - te¿ 100% "trafno¶ci". I jaka¶ wiocha pod Limanow±, gdzie szuka³em stolarza - podprowadzi³a mnie pod cha³upê, pod która nawet nie zatrzyma³bym siê (zabita dechami dziura, droga gruntowa - a nawigacja znalaz³a, a¿ siê zdziwi³em). Podobnie w Krzy¿owej ko³o ¦widnicy - 200 m dalej koñczy³ siê asfalt a ta podprowadzi³a mnie, bez ¿adnych dziwnych objazdów pod w³a¶ciw± cha³upê we wsi.

[...]

A mo¿e problem le¿y w czym innym, nie w mapach? Urz±dzenie, jakas dziwna opcja itp.?

[...]

Byæ mo¿e s± lepsze - nie wiem, nie u¿ywa³em po prostu. Ale ta w moich urz±dzeniach, z navtekiem, nie ma ¿adnego z tych problemów.
Z tym, ¿e ja mam w tej chwili mapê 2013 z lipca, (nie wiem nawet Q2 czy Q3), mo¿e ta Q4 jest skopana? Ale po³owê tras w zesz³ym roku przeje¼dzi³em na poprzedniej, gdzie¶ z po³owy 2012.
--
Yogi(n)

Data: 2014-01-20 22:30:41
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U¿ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52dc5062$0$2205$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Przyjed¼ do Poznania lub w okolice to pogadamy.
Ja bym siê ba³ na tym gdzie¶ dalej pojechaæ. ;-)

Ale z ciekawo¶ci - sprawd¼ jak Ci wytyczy trasê z Renault Auto Sanok w Jankowie Dolnym do Castoramy w Gnie¼nie, obwodnic±.
Powinien wytyczyæ przejazd gór± nad DK15 i wjazd na t± drogê DK 15 z drugiej strony.
A mnie kaza³ dojechaæ do DK15 i skrêciæ w ni± w lewo.
Co oczywi¶cie nie jest mo¿liwe, tam jest tylko prawoskrêt i ci±g³a linia.

A mo¿e problem le¿y w czym innym, nie w mapach? Urz±dzenie, jakas dziwna opcja itp.?

Nie, ju¿ wcze¶niej (kilka lat temu) próbowa³em Navteqa, na zupe³nie innym urz±dzeniu i programie, efekty by³y identyczne.
Mo¿e po prostu Wielkopolski nie maj± do dzi¶ zrobionej.

Data: 2014-01-22 23:17:50
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lbk4ht$pss$1node1.news.atman.pl...

Rzeczywi¶cie, ka¿e mi skrêcaæ w lewo (mowa o tym miejscu: http://goo.gl/maps/lZlM6 - nastêny zjazd w prawo za tym googlowym)

[...]

Mo¿liwe. W Poznaniu by³em chyba trzy razy, z czego raz poci±giem a dwa razy samochodem ale w czasach bez nawigacji ;-)
Ale Mazury i ¦l±ska ma "obcykane" ;-)
--
Yogi(n)

Data: 2014-01-23 17:22:18
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

U¿ytkownik "Yogi(n)" <yogi_n@kwasorod.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52e0438c$0$2224$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No widzisz.
Ja takich kwiatków znajdujê co niemiara.
Przy TA tego nie ma.
Dlatego uwa¿am, ¿e Navteq to badziew, a nie mapa.

(mowa o tym miejscu: http://goo.gl/maps/lZlM6 -
nastêny zjazd w prawo za tym googlowym)

Dok³adnie o to idzie.

Data: 2014-02-01 11:38:06
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Ale jaja.
Aktualizacja nagra³a mi na Navteq 2014.Q4 starsz± wersjê map, sygnowan± 2013.Q2 Eurogeografics (to chyba jaka¶ firemka Navteqa) i tam o dziwo ten skrêt jest prawid³owy.
Kto¶ wie o co biega?

A jak± Ty masz mapê?

Data: 2014-02-04 00:35:44
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
U¿ytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:lciiqd$p1l$1node1.news.atman.pl...

[...]

Poland_83_NQ_2013.Q2_130718.fbl

--
Yogi(n)

Data: 2014-02-04 20:01:35
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

[...]

Dziwne, ta sama mapa, a u mnie ju¿ dobrze skrêt pokazuje, a Tobie nie?

Data: 2014-01-20 22:46:35
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS
Data: 2014-01-21 16:38:07
Autor: radekp@konto.pl
Tablet w roli GPS
Sun, 19 Jan 2014 23:23:24 +0100, w
<52dc5062$0$2205$65785112@news.neostrada.pl>, "Yogi\(n\)" <yogi_n@kwasorod.pl>
napisa³(-a):

Ale ja nie cytujê go dlatego, ¿e gada o gwiazdach czy bajdurzy, tylko po prostu na mapach navteka nie zauwa¿y³em ¯ADNYCH  z objawów, o ktorych piszesz.

No i nie zobaczysz. Mapy Navteqa (legalne) prowadz± OK, zreszt± ostatnio poziom
map bardzo siê wyrówna³ (tylko TomTom odstaje in minus).
Tak siê bzdury Rubacha wyssane z tego, ¿e kiedy¶ ukrad³ komu¶ mapê Navteqa i mu
nie dzia³a³a, mo¿na pomin±æ stosownym milczeniem :).

Data: 2014-01-14 16:56:47
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS
On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
iGO dostalem z licencja razem ze stacja multimedialna.
Aktualizowalem w okolicach czerwca zeszlego roku- ostatnie mapy jak pamietam byly wowczas chyba z przelomu 2012/2013).

Ja mam podobnie, tj IGo w wer. 8.3 na stacji, z licencją. Ale IGo Primo (używam tylko w wersji na androida) to inna aplikacja - bardziej przejrzysta, lepiej konfigurowalna. Mapy z połowy 2013 (śmigają na jednej i drugiej). Poszukaj Poland_83_NQ_2013.Q2_130718

Data: 2014-01-14 18:42:28
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Mam dokładnie odwrotne odczucia.

Data: 2014-01-14 22:52:17
Autor: Yogi\(n\)
Tablet w roli GPS

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

Być może niepracyzyjnie siÄ™ wyraziÅ‚em. Obie można zmieniać, zapodajÄ…c odpowiedni "branding", skórki  i "themy", tj. podmieniajÄ…c odpowiednie pliki i grzebiÄ…c w sys.txt. Primo pozwala jednak zmienić o wiele wiÄ™cej z poziomu samej aplikacji, bez grzebania w plikach konfiguracyjnych. Do tego, duże znaczenie ma, co producent w konkretnej implementacji sobie wymyÅ›liÅ‚ - igo instalowane na pioneerach wyglÄ…da zupeÅ‚nie inaczej niż ten sam numer wersji na navroad itp. Moja uwaga dotyczyÅ‚a wersji "goÅ‚ych", tj. ze standartem.

W każdym razie, ja nie zmieniam, przynajmniej w najbliższym czasie, a jak się pojawi w wersji na androida z możliwością zakupu bez urządzenia, to z pewnością kupię.

--
Yogi(n)

Data: 2014-01-14 23:16:47
Autor: Cavallino
Tablet w roli GPS

On 2014-01-11 10:29, Yogi(n) wrote:
[...]

No właśnie co do tego mam wątpliwości.
Ale porównuję I-go 8.3 na Win Mobile 5 do Primo z Androida, może to ta wersja jest obcięta.

Tablet w roli GPS