Tablet (większy) z dobrym UI.

Data: 2012-12-23 17:31:19
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Witam,

Myślę o zakupie tabletu jako domowego narzędzia dostępu do internetu (nie do pracy). Zakładam, że będzie głównie wykorzystywany do przeglądania internetu i jako pilot RTV.
Ponieważ nie cierpię maleństw (mimo że paluchy mam przeciętne, ciężko korzysta mi się np. z małych smartfonów) szukam tabletu o rozmiarach minimum iPada czyli >= 9,7. To co dla mnie ma najwyższe znaczenie:

-bardzo dobrej jakości "dotyk" na ekranie
-przyzwoita rozdzielczość ekranu, min 1200x800
-dobra responsywność UI
-dostępne oprogramowanie do sterowania RTV/DLNA itd.
-przyzwoity ciężar
-przyzwoita obudowa

To na czym mi nie zależy (ponieważ nie planuję używać go poza domem):
-wbudowany modem
-gry
-wyjścia hdmi

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-23 17:50:15
Autor: Mr Misio
Tablet (większy) z dobrym UI.
Użytkownik Piotr Rezmer napisał:
Witam,

Myślę o zakupie tabletu jako domowego narzędzia dostępu do internetu
(nie do pracy). Zakładam, że będzie głównie wykorzystywany do
przeglÄ…dania internetu i jako pilot RTV.
[...]

jesli NExus 10 jest zrobiony tak jak nexus 7 - to chyba powiem: nexus 10 :)

Data: 2012-12-23 18:27:21
Autor: Iksiński
Tablet (większy) z dobrym UI.

Użytkownik "Piotr Rezmer" <p.r@bezbzdur.pl> napisał w wiadomości news:50d731d9$0$1303$65785112news.neostrada.pl...
Witam,

Myślę o zakupie tabletu jako domowego narzędzia dostępu do internetu (nie do pracy).

Kiedy ta grupa zmieniła nazwę na pl.misc.tablety?

Data: 2012-12-23 19:15:56
Autor: Mr Misio
Tablet (większy) z dobrym UI.
Użytkownik Iksiński napisał:

[...]

OD kiedy z Pecet wyganiaja na GSM kazdego pytajacego o tablety ;)

Data: 2012-12-23 19:37:06
Autor: J.F.
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Sun, 23 Dec 2012 19:15:56 +0100, Mr Misio napisa³(a):
U¿ytkownik Iksiñski napisa³:
My¶lê o zakupie tabletu jako domowego narzêdzia dostêpu do internetu

Kiedy ta grupa zmieni³a nazwê na pl.misc.tablety?

OD kiedy z Pecet wyganiaja na GSM kazdego pytajacego o tablety ;)

A wyganiaja ? Niektore tablety to w zasadzie pecety :-)

Tym niemniej .. odkad telefon stal sie smartfonem, czyli malym tabletem ...

J.

Data: 2012-12-23 18:47:34
Autor: Waldek Godel
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Sun, 23 Dec 2012 19:37:06 +0100, J.F. napisa³(a):

A wyganiaja ? Niektore tablety to w zasadzie pecety :-)

Tym niemniej .. odkad telefon stal sie smartfonem, czyli malym tabletem ...

Proponujê kompromis - dopuszczalne s± tylko tablety z czyge :-)
Czyli ten z w±tku siê nie ³apie. Sugerujê pl.comp.sys.palmtop - odpowiedzi
mo¿e nie bêdzie wiele, za to nie bardzo ma tam kto wyganiaæ, hi hi...
No i w zasadzie spe³nia wymogi tematyki grupy, tablet to wspó³czesny
palmtop. Pi razy drzwi.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2012-12-23 20:41:29
Autor: J.F.
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Sun, 23 Dec 2012 18:47:34 +0000, Waldek Godel napisa³(a):
[...]

No wlasnie - odpowiedzi nie bedzie wiele.
A tu ktos moze jednak cos poleci z wlasnego doswiadczenia.

P.S. Rozdzielczosc Nx800 ... nawet w notebookach czesto jest tylko x768.

J.

Data: 2012-12-23 19:53:20
Autor: Waldek Godel
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Sun, 23 Dec 2012 20:41:29 +0100, J.F. napisa³(a):

P.S. Rozdzielczosc Nx800 ... nawet w notebookach czesto jest tylko x768.

Rozdzielczo¶æ kosztuje - 720 wystarcza do reklamowania jako ekran HD. 87%
gospodyñ z Gdañska i tak nie zobaczy ró¿nicy.

Data: 2012-12-23 18:46:11
Autor: ToMasz
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 23.12.2012 17:31, Piotr Rezmer pisze:
[...]

ciężko będziesz miał. 10 cali - dostaniesz. ale responsywność zmniejsza android 4, który jest obowiązującym w dzisiejszych czasach. pytanie co jest zadowalającym poziomem. Windows mobile widziałeś? Każdy tablet w porównaniu z WM jest bardziej responsywny.
Za 3-4 stówy dostaneisz coś co dobre nie jest, ale robi to do czego zostało stworzone. potem jest... brak sprzętu potem zaczynają się drogie produkty marnych firm i mocne używki tych bardziej znanych. Napisz ile chcesz na tableta wydać.

ToMasz

PS tabletowców z grupy pctowej tez gonią....

Data: 2012-12-23 21:22:50
Autor: Waldek Godel
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Sun, 23 Dec 2012 18:46:11 +0100, ToMasz napisa³(a):

ciê¿ko bêdziesz mia³. 10 cali - dostaniesz. ale responsywno¶æ zmniejsza android 4, który jest obowi±zuj±cym w dzisiejszych czasach. pytanie co jest zadowalaj±cym poziomem. Windows mobile widzia³e¶? Ka¿dy tablet w porównaniu z WM jest bardziej responsywny.

Generalnie jest to bzdura. Obowi±zuje durne maskowanie rodem z ajfona, UI
ma absolutny priorytet przed ca³± reszt± oraz przesta³o czekaæ na
zakoñczenie procedur w tle, co nie znaczy, ¿e ca³o¶æ dzia³a szybciej. Wiele
sprzêtów z gigahercowym procesorem i androidem 4.x dzia³a gorzej ni¿
Windows Mobile na 195MHz. Windows Mobile po prostu czeka³ na zakoñczenie ró¿nych operacji a ró¿ne
ofiary róznych propagand my¶la³y, ¿e to system siê tnie. Problemy wynika³y
te¿ z interakcji miêdzy programami, dlatego jeden ¼le napisany program móg³
wywaliæ inny a nawet system. Ale to nie by³a wina systemu. Android wzorem ajfona (wci±¿ ta ajfonizacja.. ) wyla³ dziecko z k±piel±,
likwiduj±c wszelk± interakcjê miêdzy programami. Dlatego teraz, ¿eby
przekazaæ dane miêdzy jednym programem a drugim, trzeba zainstalowaæ
trzeci, który prze¶le te dane przez pó³ ¶wiata, przy okazji je starannie
przegladaj±c. Albo w ogóle przekazanie danych nie bêdzie mo¿liwe.

Data: 2012-12-23 23:55:10
Autor: kakmar
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia 23.12.2012 Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał/a:

Generalnie jest to bzdura. ObowiÄ…zuje durne maskowanie rodem z ajfona, UI
ma absolutny priorytet przed całą resztą oraz przestało czekać na
zakończenie procedur w tle, co nie znaczy, że całość działa szybciej.

Ale mirmiłujesz, te sprzęty są szybkie, nowe (te "topowe") są obecnie bardzo
szybkie, zaraz się zapędzisz i napiszesz że PXA270 w Aximie jest szybsze od Tegry3 w Nexusie.

Wiele
sprzętów z gigahercowym procesorem i androidem 4.x działa gorzej niż
Windows Mobile na 195MHz.

No właśnie, odważna teza. W jaki sposób to chcesz wykazać? Może test otwierania jakiejś popularnej strony WWW, no tak na WM już niewiele stron
działa, to może dużego Jpega, albo niech będzie test syntetyczny, licznie RSA. Co wybierasz? Zaproponujesz coś?
Powiem tak, da się znaleźć słabo działający sprzęt z Androidem 4.x i 1GHz ARMv7, głównie przez brak optymalizacji i mało RAMu, maszyna wirtualna lubi
RAM. Ale mimo tego że nikt już nie optymalizuje kodu, nie jest reguła.

Windows Mobile po prostu czekał na zakończenie różnych operacji a różne
ofiary róznych propagand myślały, że to system się tnie.

WM był Misiem na miarę tamtych czasów i możliwości, ignorancja klientów (hehe)
pokonała EPOCa (źli ludzie wspominają coś o głupocie zarządu Psiona, ale kto
by ich słuchał). Tak czy inaczej był PalmOS i WM. Coś jak iOS i Android obecnie, plus jakiś plankton. Symbiana wbrew pozorom nie warto wspominać, bo
mimo teoretycznej popularności, jako coś więcej niż featurephone był używany w jednym przypadku na 100k sprzedanych.

Problemy wynikały
też z interakcji między programami, dlatego jeden źle napisany program mógł
wywalić inny a nawet system. Ale to nie była wina systemu.

A kogo, czego? Kosmitów? Otwartość systemu niesie ze sobą pewne konsekwencje,
Przekonywanie każdego po kolei użyszkodnika, że jest idiotą bo zainstalował, lub klikną cośtam, jest niestety skazane na marketingową porażkę.

Android wzorem ajfona (wciąż ta ajfonizacja.. ) wylał dziecko z kąpielą,
likwidując wszelką interakcję między programami. Dlatego teraz, żeby
przekazać dane między jednym programem a drugim, trzeba zainstalować
trzeci, który prześle te dane przez pół świata, przy okazji je starannie
przegladając. Albo w ogóle przekazanie danych nie będzie możliwe.

Jw, mirmiłujesz, masz jasne wytyczne OTB, lub root/jb dla zaawansowanych, stąd sukces. Jasne że mogłoby być lepiej, zawsze mogłoby być, tyle że zawsze komuś by nie pasowało. Nie da się wszystkim, zrobić tak samo dobrze, a WM dawno już wypadło listy sprzedaży mobilnych OS. Fakt jeszcze służy do odpalania tanich nawigacji i starych systemów magazynowych.

I tą optymistyczną konstatacją kończę, czekając na nowy rok i łaskę rozumu dla decydentów z MS. Tak przydałby się trzeci gracz na tym rynku.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2012-12-24 14:48:24
Autor: ToMasz
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
W dniu 23.12.2012 22:22, Waldek Godel pisze:
[...]

mia³em qteca s200 który w³a¶nie mia³ omapa i 195 MHz. nie pamiêtam jak wolno dzia³a³, ale bardzo wolno. na bank jego responsywno¶æ, czas od klikniêcia w ekran do wykonania polecenia by³ d³u¿szy ni¿ cokolwiek na moim traku 1GHz (za 350z³ pó³ roku temu). Teraz mam w rêce omnie1 (ok 600MHz)i arca(1.4GHz). Ka¿dy w m³odo¶ci by³ wmiare porz±dnym sprzêtem. niestety, omnia w porównaniu do arca to mu³ jakich ma³o. Automapa uruchamia siê dwa razy d³u¿ej, pi razy oko jest to 10 sekund wiêcej. lecz gorsze jest to, ¿e w WM po  klikniêciu w ikonkê automapy nie dzieje siê nic, po 3 sekundach jest "pikniêcie" i komunikat ¿e trwa ³adowanie.... W androidzie od razu ekran jest czarny, po 2 sekundach s± napisy automapy. podobnie jest z... nieodebranym po³±czeniem. czyli napierw trzeba klikn±æ w powiadomienia, potem wy¶wietliæ, potem wybraæ oddzwonienie.... to trwa za ka¿d± operacj± 2 sekundy, razem 6, moze 8 sekund. To samo na androidzie zrobiê w 2 sekundy. Co ciekawe, podobny telefon z WM i _klawiatur±_ , i780 radzi sobie du¿o lepiej. Fizyczne wci¶niêcie klawisza daje pewno¶æ ¿e dana funkcja zostanie wykonana, bez potrzeby czekania na to co wy¶wietli siê na ekranie i trafiania w okre¶lone pole palcem/rysikiem.
Nie twierdzê ¿e urz±dzenia z androidem/ windowsem s± same w sobie szybsze, wolniejsze. niestety, nam ludziom podoba siê fakt, ¿e kiedy wydajemy polecenie _odpowied¼_ (nie koniecznie zakoñczenie polecenia) jest natychmiastowa  - a w tej konkurencji wygrywa android (najwolniejszy android jakiego wydzia³em t desireZ, wiêc nie wiem jak dzia³aj± wolniejsze)
ToMasz

Data: 2012-12-24 14:36:20
Autor: Waldek Godel
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 24 Dec 2012 14:48:24 +0100, ToMasz napisa³(a):

[...]

Czyli skoro Automapa siê muli³a, a taki TomTom z dwugigabajtow± map± europy
dzia³a³ 10x szybciej ni¿ Automapa z 100-megabajtow± map± Polski to znaczy,
¿e system by³ wolny, a Tomtom korzysta³ z jakiej¶ kosmicznej energii do
ominiêcia tego problemu?

Momentalnie mi siê przypomina radziecki naukowiec, który stwierdzi³, ¿e
mucha po wyrwaniu trzeciej pary nóg straci³a s³uch.

Data: 2012-12-24 21:23:54
Autor: ToMasz
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
W dniu 24.12.2012 15:36, Waldek Godel pisze:
[...]

nie wiem co to znaczy. Ty masz wiêksz± wiedzê, a ja nie mam zamiaru jej podwa¿aæ, albo polemizowaæ. w swoim wywodzie porówna³em _jeden_ program chodz±cy na 2 systemach. Mo¿e ¼le wybra³em program. wczoraj sprawdza³em dla kolegi z grupy elektronika mo¿liwo¶æ wy¶wietlania dokumentacji technicznej w PDF na marnej klasy tablecie. Równiez omnia siê chowa. odtwarzanie filmów - tak samo.
Dyskusja bez sensu. W³±cz YT i zobacz unboxing jakiego¶ prostego telefonu z WM i jakiego¶ androida. porównaj _tylko_ czas klikniêcia, wybrania opcji, uruchomienia programu do momentu a¿ zobaczysz ¿e system co¶ zrobi.

Momentalnie mi siê przypomina radziecki naukowiec, który stwierdzi³, ¿e
mucha po wyrwaniu trzeciej pary nóg straci³a s³uch.

dowcip wyj±tkowo marny i s³abo pasuje do sytuacji. Mo¿e inaczej. napisz jak mogê namacalnie sprawdziæ ¿e siê mylê.
ToMasz

Data: 2012-12-24 20:49:48
Autor: Waldek Godel
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 24 Dec 2012 21:23:54 +0100, ToMasz napisa³(a):

Dyskusja bez sensu. W³±cz YT i zobacz unboxing jakiego¶ prostego telefonu z WM i jakiego¶ androida. porównaj _tylko_ czas klikniêcia, wybrania opcji, uruchomienia programu do momentu a¿ zobaczysz ¿e system co¶ zrobi.

Zrobi, czy poka¿e bitmapê, udaj±c±, ¿e co¶ robi? Bo to ró¿nica...

W szczególno¶ci "fajnie" widaæ to w  iOS, kiedy program w tle zosta³ ubity
z powodu braku pamiêci, dla innych, uruchamianych pó¼niej programów. W
efekcie po tapniêciu jest w u³amku sekundy bitmapa z ostatnim ekranem
aplikacji, mija sekunda, pokazywany jest splash screen i aplikacja startuje
od zera. Ca³o¶æ trwa d³u¿ej ni¿ normalne odpalenie programu w Windows
Mobile na porównywalnym sprzêcie, za to user ma Z£UDZENIE, ¿e system jest
responsywny.
Zapytaj dowolnego developera dla iOS - programy maj± OBOWI¡ZEK mieæ
przygotowane bitmapy które s± pokazywane w czasie, kiedy po tapniêciu w
ikonkê program startuje. ¯eby zrobiæ Z£UDZENIE responsywno¶ci.
Bardzo podobnie ma Android.

Data: 2012-12-24 21:41:14
Autor: Michal Tyrala
Tablet (większy) z dobrym UI.
On Mon, 24 Dec 2012 20:49:48 +0000, Waldek Godel wrote:
 Bardzo podobnie ma Android.

Konkretnie, jak?

--
Micha³

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2012-12-24 22:31:05
Autor: ToMasz
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
W dniu 24.12.2012 21:49, Waldek Godel pisze:
[...]

w porz±dku, zgadzam siê, mo¿e tak byæ.
[...]
Rozumiem. jednak to z³udzenie daje (chyba wszystkim) odczucie ¿e urz±dzonko gdzie¶ tam uwija siê ¿eby spe³niæ nasz± zachciankê. WM potrzebowa³ na to du¿o czasu. We wspomnianym przezemnie wcze¶niej telefonie z klawiatur±, owe wci¶niêcie twardego klawisza, bez wy¶wietlonego okna dialogowego, równie¿ dawa³o mi poczucie ¿e co¶tam sie jednak dzieje. :)
Pozdrawiam
ToMasz

Data: 2012-12-27 11:40:02
Autor: Michal Tyrala
Tablet (większy) z dobrym UI.
On Mon, 24 Dec 2012 20:49:48 +0000, Waldek Godel wrote:
 Bardzo podobnie ma Android.

No, moze chociaz jakis linek wraz z nieodlacznym glupawym komantarzem?

Data: 2012-12-23 21:49:38
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
ToMasz pisze:

[...]
Dla mnie drugim biegunem responsywności (czyli przykładem słabizny) jest telefon samsung wave 5330. Po naciśnięciu przycisku odbierz, mijają chyba z dwie sekundy zanim nastąpi zestawienie połączenia, przez co muszę powtarzać przywitanie :)

[...]

Myślę, że góra 1500-1600zł. Nie spodziewam się że można wyprodukować dobre urządzenie za 399zł :). Nie zależy mi na dopinaniu np. klawiatury (jak to jest w Asusie transformerze), dla mnie najważniejszy jest interfejs dotykowy. Chyba że pojawią się na rynku tablety sterowane wzrokiem lub jakieś inne manipulatory.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-24 02:17:44
Autor: atman
Tablet (większy) z dobrym UI.
Proponuje rozwazyc ten tablet:
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=onda+v972&catId=0&manual=y

Cena mocno umiarkowana, a osiagi ponoc bija na glowe tegre3, do tego Retina...
Pewnym mankamentem ktory powstrzmuje mnie przed kupnem tego cuda jest
brak niezalezych testow, ale to jak sadze sie wkrotce zmieni.

pzdr

Gman

Data: 2012-12-24 10:46:42
Autor: J.F.
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 24 Dec 2012 02:17:44 +0100, atman napisa³(a):
Proponuje rozwazyc ten tablet:
http://www.aliexpress.com/wholesale?SearchText=onda+v972&catId=0&manual=y
Cena mocno umiarkowana, a osiagi ponoc bija na glowe tegre3, do tego Retina...

I ta Retina taka dobra ?

mam notebooka z rozdzielczoscia HD ... literki trzeba powiekszac, ale wtedy
napisy w jednym g* programie nie mieszcza sie w wyznaczonych miejscach,
przeskalowac sie nie da ... i potrzebna lupa albo dobry wzrok.

Niestety - rozdzielczosc powinna byc dopasowana do wielkosci ekranu, albo
trzeba poczekac az wszyscy zaczna sie dopasowywac.

J.

Data: 2012-12-24 11:27:29
Autor: atm
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
On 2012-12-24 10:46, J.F. wrote:
[...]

Mam notebooka 17" 1920x1200 i nie doswiadczam najmniejszego problemu z rozdzielczoscia. Po zainstalowaniu systemu skaluje czcionki w Panelu sterowania i wszystko pieknie dziala.
Z ta nadmiarowa rozdzielczoscia tez nie jest tak, ze para idzie w gwizdek. Jest spora roznica w odbiorze ostrosci ekranu miedzy 17" a 24" we wspomnianej rozdz 1920x1200 - pierwszy jest sporo ostrzejszy z typowej uzytkowej odleglosci pracy.

Data: 2012-12-24 11:47:56
Autor: J.F.
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 24 Dec 2012 11:27:29 +0100, atm napisa³(a):
On 2012-12-24 10:46, J.F. wrote:
I ta Retina taka dobra ?
[...]

Przegladarka dziala. Word i Excel dzialaja.
A inne programy maja zaszyte ze np ta kreska jest na 800-tnym pikselu i
inaczej sie nie da..

[...]

A nie masz jakis cudow, skalowanie, czy Clear Type ? J.

Data: 2012-12-24 12:12:47
Autor: atm
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
On 2012-12-24 10:46, J.F. wrote:
I ta Retina taka dobra ?
[...]

Bez problemu dziala tez Photoshop, Corel, 3dsmax, AutoCAD, VirtualDub, OziExplorer i wiele wiele innych. Prawde powiedziawszy nie spotkalem sie z takim, ktory przysporzylby mi jakichs problemow choc nie twierdze, iz takich nie ma.

[...]

Cleartype wlaczone na obu ekranach. Na laptopie wszelkie delikatne elementy na ekranie sa slicznie oddane natomiast na wiekszym monitorze czuc juz siatke pikseli, ktora juz spokojnie dostrzegam z 40cm. Z wiekszej odleglosci zas czuc roznice w precyzji rysowania elementow.

Data: 2012-12-24 11:20:16
Autor: Waldek Godel
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 24 Dec 2012 12:12:47 +0100, atm napisa³(a):

[...]

Jest mnóstwo takich programów które maj± napisy rozmieszczone pikselowo i
jakakolwiek zmiana standardowej warto¶ci dpi powoduje kompletne rozjechanie
okienek.
Ot, ¿eby nie szukaæ daleko - AVG 2013.  Grafika ju¿ rodem z Windows 8 a
g³upota programistów wci±¿ z Windows 3.0

Data: 2012-12-25 17:18:39
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Piotr Rezmer pisze:

-dostępne oprogramowanie do sterowania RTV/DLNA itd.

A jak wygląda z praktycznego punktu widzenia sprawa obsługi technologii takich jak AirPlay czy też open Airplay? Rozumiem, że Ipody sobie jakoś tutaj radzą, a jak jest z tabletami opartymi o Androida?
Może jest jakaś sensowna alternatywa dla AirPlay?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-25 20:46:33
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Piotr Rezmer wrote:
[...]

moze sony tablet S http://www.sony.pl/product/sony-tablet-s/tab/editorialarticle2

ma imho bardzo dobry ekran, ma w standardzie soft do sterowania sprzętem przez IR, jest ładny.

Data: 2012-12-26 01:59:08
Autor: Animka
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-25 20:46, Marek Dyjor pisze:
Piotr Rezmer wrote:
[...]

przez IR, jest Å‚adny.

Co z tego jak nie ma GSM 900 i z internetu przez aero2 po prostu nie skorzystasz.
Pewnie drogi ten tablet. Ja mam tablet za 400 zł i ma android 4.3, poza tym ma wszystko co ten Sony (tylko bez pilota) i aero2 z modemem 3G mi nie działa.
Jeszcze dodam, że świetna klawiatura, duże klawisze na ekranie.

--
animka

Data: 2012-12-26 10:23:51
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Animka wrote:
[...]

suuuuper ale to nie ty szukasz tabletu tylko kolega, który w ogóle nie potrzebuje modemu 3G :) ale za to chce mieć bardzo dobry ekran i pilota do sterowania sprzÄ™tu.  i nie chce wcale jakiejÅ› szajsiastej taniochy, i ten sony speÅ‚nia jego wymagania w sposób idealny.

Data: 2012-12-26 10:42:42
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-26 10:23, Marek Dyjor pisze:

[...]

"Szajsiasta taniocha"? Czyli tablet musi być przede wszystkim drogi? I oczywiści w Twoim rozumowaniu tani = szajs..? Wiesz co Ci powiem - gdybyś choć przez chwilę pomyślał na trzeźwo to Animce mógłbyś tylko podziękować za próbę udzielania dobrej rady. I oczywiście wziąć jej opinię pod rozwagę przy zakupie. Tak Marek, logo firmy która się wycenia na $0000... wcale nie gwarantuje zadowolenia klienta z zakupu.

Data: 2012-12-26 12:51:34
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Trybun wrote:
[...]

taniochy, i ten sony spełnia jego wymagania w sposób idealny.

[...]

to sobie poczytaj opinie ludzi którzy mieli szajsiaste tablety za 300 zeta i coś porządniejszego co kosztuje niestety zwykle powyżej 1000 zł.

Potem idź do sklepu gdzie można pomacać różny sprzęt i sam zrozumiesz dlaczego sony, samsung czy inne markowe zabawki kosztują zwykle powyżej 1000 a dlaczego te tanie kosztują tylko 300 zeta.

różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy popatrzy na ekran a potem na specyfikację techniczną.

Data: 2012-12-26 13:37:34
Autor: ToMasz
Tablet (większy) z dobrym UI.

to sobie poczytaj opinie ludzi którzy mieli szajsiaste tablety za 300
zeta i coś porządniejszego co kosztuje niestety zwykle powyżej 1000 zł.
moment. Pewien standard "śmigania" interfejsu wyznaczył pan JObs w swoich produktach. Aby trzymać ten standard trzeba mieć szybki sprzęt i dobry system operacyjny. Jeśli szybkość interfejsu użytkownika tabletów za 300zł będziesz porównywał do windows mobile, - będzie OK. do sgs3 albo iphone4 - będzie padaka.

Potem idź do sklepu gdzie można pomacać różny sprzęt i sam zrozumiesz
dlaczego sony, samsung czy inne markowe zabawki kosztują zwykle powyżej
1000 a dlaczego te tanie kosztujÄ… tylko 300 zeta.
Pewien kolega z grupy elektornicznej pytał o tableta który ma służyć do
wyświetlania dokumentacji z plików PDF. czy myślisz że tablet za 1000zł wyświetli to lepiej? JAsne że kąty patrzenia będą lepsze, jasne że czas otwarcia pliku będzie krótszy, ale jakby to był najistotniejszy parametr, to by sobie kupił 4 rdzeniowego laptopa z 17 calowym ekranem!

różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy popatrzy
na ekran a potem na specyfikacjÄ™ technicznÄ….
dziwne żeby tych różnic nie było. JEst na YT taki piękny test, w którym dziennikarz wytyka małe braki tabletu z biedronki, ale jednak wszystko co chciał od tabletu uzyskał. Na koniec chciał go skrytykować, ale właściwie nie bardzo było co, bo wszystko, po wolutku, mniej ładnie, ale dało się zrobić. W tej dyskusji jak usłyszałem kwotę 1000zł - przestałem pomagać, bo nie wiem w czym poza grami można wykorzystać sprzęt 250% droższy od mojego.
ToMasz

Data: 2012-12-26 13:55:21
Autor: Michal Tyrala
Tablet (większy) z dobrym UI.
On Wed, 26 Dec 2012 13:37:34 +0100, ToMasz wrote:
 Pewien kolega z grupy elektornicznej pyta³ o tableta który ma s³u¿yæ do
 wy¶wietlania dokumentacji z plików PDF. czy my¶lisz ¿e tablet za 1000z³  wy¶wietli to lepiej?

My¶le, ze 1280x800 da *sporo* wieksza wygode niz 800x480. 960x540 to ja mam w telefonie i tam siê od bidy pdfa da przejrzec w
orientacji poziomej, widzac cwiartke strony, czyli trzeba siê namajatac
paluchem zeby przeczytac 1 strone. Na tablecie czytam cala strone, nawet
pdfa zrobionego jako 2xA5@A4.

I zeby nie by³o, ze 4.3" w telefonie jest problemem -- na 1024x600 w netbooku takze jest malo komfortowo.

 parametr, to by sobie kupi³ 4 rdzeniowego laptopa z 17 calowym ekranem!

Taki laptop jest malo przenosny... W³asciwie to wspolczesne wielgachne
laptopy s± de facto przewoznymi stacjonarkami :/

 W tej dyskusji jak us³ysza³em kwotê 1000z³ - przesta³em pomagaæ, bo
 nie wiem w czym poza grami mo¿na wykorzystaæ sprzêt 250% dro¿szy od
 mojego.

A ja majac dosc zdrowego smartfona zastanawiam siê do czego poza
,,maniem tabletu'' moze sluzyc tablet za <400zl. Rozumiem, kupic
dzieciakowi, bo i tak sprzet roku nie dozyje. Ale moim znajomym taki
zakup konsekwentnie odradzam.
A zeby bylo jeszcze zabawniej -- nie gram. Choc wlasnie odkrylem, ze
jest beta freeciva na Andka, wiec moze zaczne ;)

Data: 2012-12-26 16:12:12
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
ToMasz wrote:
[...]

tak sie zastanawiam o czym ty piszesz?

Potem idź do sklepu gdzie można pomacać różny sprzęt i sam zrozumiesz
dlaczego sony, samsung czy inne markowe zabawki kosztujÄ… zwykle
[...]

może przeczytaj co ja napisałem a potem odpowiadaj i nie serwuj nam przypowieści biblijnych.

JAKOŚĆ, jakość ekranu, jakość obudowy, jakość dziaÅ‚ania dotykowego ekranu, rozdzielczość ekranu, kolory, nietrzeszczenie obudowy itp... drobne sprawy, Pamięć.  I jeszcze te brednie o 4 rdzeniowym pseudolaptopie z 17" ekranem.

różnice zaczynają sie już gdy sie weźmie je do ręki, potem gdy
popatrzy na ekran a potem na specyfikacjÄ™ technicznÄ….
[...]

no widzisz maluchem też dało sie jeździć albo renault thalią też da sie jeździć...

kolega chcial:

Data: 2012-12-26 16:45:42
Autor: ToMasz
Tablet (większy) z dobrym UI.

tak sie zastanawiam o czym ty piszesz?
o tym że jakość, albo przyzwoita jakość jest inna dla każdego człowieka. dlamnie xsara jest przyzwolita, dla J. Crarksona nie.

może przeczytaj co ja napisałem a potem odpowiadaj i nie serwuj nam
przypowieści biblijnych.
przeczytałem, to ja zapytałem w tym wątku o przedział cenowy.

JAKOŚĆ, jakość ekranu, jakość obudowy, jakość działania dotykowego
ekranu, rozdzielczość ekranu, kolory, nietrzeszczenie obudowy itp...
drobne sprawy, Pamięć.
czym jeździsz? Autem droższym niż mieszkanie w bloku? Piszesz z PC za 12 tyś zł? Nie! Najpierw definiujesz potrzeby, potem sprawdzasz jakie najtańsze urządzenie spełnia te potrzeby.

no widzisz maluchem też dało sie jeździć albo renault thalią też da sie
jeździć...
tylko pomiędzy maluchem a Xsarą jest różnica kolosalna. między tabletem 10 cali z biedronki a tabletem za 1600 jest tylko różnica. Inaczej, to co napisałem o tym czego oczekujesz. na tablecie z biedronki Automapa uruchamia się znacznie szybciej i chodzi płynniej niż na jakiejkolwiek nawigacji albo telefonie z WM. Czyli w kategorii szybkości i wygoda użytkowania przekreślamy wszystkie urządzonka z win CE i WM? Nie! Więc łaskawie nie przekreślaj tabletów za parę stów, bo biorąc pod uwagę cene - są bardzo przyzwoite.

kolega chcial:

(...)
Tableta za 1600zł!!!! więc milczę bo na ten temat JEMU nie mam nic do powiedzenia.
ToMasz

Data: 2012-12-26 17:16:49
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Marek Dyjor pisze:

-przyzwoita rozdzielczość ekranu, min 1200x800

Wady (jak dla mnie) iPada 2:
- brak obsługi flasha (przez co nie miałem dostępu do kamer online nad morzem). Ale zakładając że nie będę go zabierał na wyjazdy - da się z tą wadą przeżyć.
-Brak możliwości uruchamiania aplikacji przeznaczonych na Androida (to może ograniczyć możliwości stosowania kontrolerów AV).

Poza tym jeśli chodzi o wrażenie korzystania z iPada 2 - było ok (dotyk,ekran)

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-26 19:43:08
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Piotr Rezmer wrote:
Marek Dyjor pisze:

-przyzwoita rozdzielczość ekranu, min 1200x800
Może aż tak bardzo nie będę się czepiać rozdzielczości. Wcześniej
korzystaÅ‚em z iPada 2 (czyli 1024x768) i jak dla mnie iPad2  jest ok.

[...]

Idź do jakiejÅ› macalni i pomacaj :)   myÅ›lÄ™ o jakimÅ› Saturnie czy MediaMarkcie (nie koniecznie tam kupuj, bo cena może być wiÄ™ksza niż w sieci choć zawsze warto sprawdzić).

żona za Tablet Sony S z 3G 16GB dała bodajże 1300 złotych.

Data: 2012-12-27 00:37:07
Autor: Pszemol
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
On Wed, 26 Dec 2012 12:51:34 +0100, "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:
Trybun wrote:
> [...]
szajsiastej

> [...]
drogi? I
> oczywi¶ci w Twoim rozumowaniu tani = szajs..? Wiesz co Ci powiem -
> gdyby¶ choæ przez chwilê pomy¶la³ na trze¼wo to Animce móg³by¶
tylko
> podziêkowaæ za próbê udzielania dobrej rady. I oczywi¶cie wzi±æ
jej
> opiniê pod rozwagê przy zakupie. Tak Marek, logo firmy która siê
> wycenia na $0000... wcale nie gwarantuje zadowolenia klienta z
zakupu.

to sobie poczytaj opinie ludzi którzy mieli szajsiaste tablety za
co¶ porz±dniejszego co kosztuje niestety zwykle powy¿ej 1000 z³.

Potem id¼ do sklepu gdzie mo¿na pomacaæ ró¿ny sprzêt i sam
zrozumiesz
dlaczego sony, samsung czy inne markowe zabawki kosztuj± zwykle
powy¿ej 1000
a dlaczego te tanie kosztuj± tylko 300 zeta.

ró¿nice zaczynaj± sie ju¿ gdy sie we¼mie je do rêki, potem gdy
popatrzy na
ekran a potem na specyfikacjê techniczn±.

A potem jak siê przyniesie do domu i to czy tamto dziala du¿o gorzej od tego do czego siê przyzwyczailes bo jeste¶ rozpieszczony dobrym produktem :-)

Data: 2012-12-28 14:57:35
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-26 12:51, Marek Dyjor pisze:
Trybun wrote:
[...]

Pewnie sam widzisz jak to się zmienia - Samsung to wg Ciebie markowa firma - czyli droga, a czy stosunkowo niedawno gdy on sprzedawał swoje wyroby za przysłowiowe 300zł także miałeś go za markową firmę, czy może wyrażałeś się o Szajsungu?
I druga sprawa gdyby te firmy nie zamieÅ›ciÅ‚y swojego loga na podukcie, to sÄ…dzÄ™ że miaÅ‚byÅ› duże problemy w wykazaniu który produkt lepszy. Czy dasz wiarÄ™ że w moim tablecie Huwaei  za 1000zÅ‚ jakość dźwiÄ™ku jest o niebo lepsza niż w Samsungu za 1700?

Data: 2012-12-29 01:16:45
Autor: Animka
Tablet (większy) z dobrym UI.
Trybun wrote:
[...]

Pewnie sam widzisz jak to siÄ™ zmienia - Samsung to wg Ciebie markowa
firma - czyli droga, a czy stosunkowo niedawno gdy on sprzedawał swoje
wyroby za przysłowiowe 300zł także miałeś go za markową firmę, czy może
wyrażałeś się o Szajsungu?
I druga sprawa gdyby te firmy nie zamieściły swojego loga na podukcie,
to sądzę że miałbyś duże problemy w wykazaniu który produkt lepszy. Czy
dasz wiarÄ™ że w moim tablecie Huwaei  za 1000zÅ‚ jakość dźwiÄ™ku jest o
niebo lepsza niż w Samsungu za 1700?

A w moim Pentagramie pewnie jeszcze lepsza. No i nawet filmy z napisami można oglądać. Tylko to nieszczęsne Aero2 nie daje mi spokoju.

--
animka

Data: 2012-12-30 09:59:21
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-29 01:16, Animka pisze:

[...]

To możliwe, jednak mój ma przewagę nad Twoim w tym że obsługuje Areo2 bez problemu.8-)

Data: 2012-12-30 15:06:15
Autor: Animka
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-30 09:59, Trybun pisze:

To możliwe, jednak mój ma przewagę nad Twoim w tym że obsługuje Areo2
bez problemu.8-)

A możesz napisać jaki to typ?
Chcę sobie sprawdzić, obejrzeć ten tablet w internecie.

--
animka

Data: 2012-12-31 12:53:54
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.

Najprawdopodobniej już go nie ma w sprzedaży, ale proszę - to jego dane - http://www.mgsm.pl/pl/katalog/huawei/ideoss7slim/Huawei-Ideos-S7-Slim.html

Data: 2012-12-30 16:29:31
Autor: Animka
Tablet (większy) z dobrym UI.
[...]

No to cieszÄ™ siÄ™ razem z TobÄ… :-)
nie będe już wywalala pieniędzy na inny tablet (bo i tak prawie wcale nie używam).

--
animka

Data: 2012-12-31 12:52:20
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-30 16:29, Animka pisze:
[...]

MiÅ‚o mi, ale bez przesady, raz tylko,  na próbÄ™  wÅ‚ożyÅ‚em do niego kartÄ™ Aero2. Jest parÄ™ czyników dla których nie warto używać tego tabletu z ww kartÄ…. Po pierwsze jest to niezgodne z regulaminem Areo2, po drugie ten sprzÄ™t ma tylko jeden slot na kartÄ™ SIM, a wiÄ™c z kartÄ… od Areo2 straciÅ‚bym możliwość rozmów i wysyÅ‚ania sms-ów.
I słusznie, skoro masz net stacjonarny do dyspozycji, a także telefon komórkowy to kupowanie nowego tabletu całkowicie mija się sensem.

Data: 2012-12-29 12:05:55
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Trybun wrote:
[...]

szajsiastej taniochy, i ten sony spełnia jego wymagania w sposób
idealny.

[...]

dawno dawno temu...  za górami za lasami...

mam od lat odkurzacz samsung, potem kupiłem wypasiną plazmę samsunga itd...

Przypominam że markę się buduje powoli, możliwe że wiele z tych dupianych firm kiedyś stanie sie uznanymi markami, możliwe...

[...]

nie wiem musiaÅ‚bym oglÄ…dnąć osobiÅ›cie...  jednak mówisz o Huwaei'u za 1000 zeta a nie Dingdong'u za 250.

Nie uprzedzam sie do niczego, po prostu patrzę i widzę oraz czuję. To nieszczęsne Sony Tablet S jest naprawdę elegancko wykonane, ma ładny design, dobry ekran. Ale już ten ich składany tablet P imho jest niewarty kasy którą kosztuje. Mam od dawna netbooka Sony P czy coś tego malutkiego i on też naprawdę jest super wykonany i ma fantastyczny ekran.

Data: 2012-12-30 10:00:42
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-29 12:05, Marek Dyjor pisze:

[...]

Ale czy teraz jakościowo są lepsi niż kiedyś gdy dopiero wchodzili na rynek, a Ty wstydliwie zasłaniałeś przed znajomymi ich logo na produktach które których używałeś?

[...]

Wiesz, gdyby tak pozbawić mojego tabletu 3g, modułu gsm, nie dodawać ekstra nawigacji GPS - GpMapa, uchwytu i ładowarki samochodowej to ten sprzęt przypuszczalnie byłby wyceniony w przybliżeniu na jaką sumę w okolicach tego co podałeś - 250zł.

[...]

A ja jednak sądzę, że może choć nieświadomie, ale masz irracjonalne uprzedzenie do rzeczy tanich... i to jest głównym powodem że się nimi nie interesujesz i z góry skazujesz na porażkę.

Data: 2012-12-31 15:08:49
Autor: Marek Dyjor
Tablet (większy) z dobrym UI.
Trybun wrote:
[...]

wtedy nie kupowałem

A ja jednak sądzę, że może choć nieświadomie, ale masz irracjonalne
uprzedzenie do rzeczy tanich... i to jest głównym powodem że się nimi
nie interesujesz i z góry skazujesz na porażkę.

mam oczy i ręce...

Data: 2012-12-30 12:21:39
Autor: J.F.
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Sat, 29 Dec 2012 12:05:55 +0100, Marek Dyjor napisa³(a):
Trybun wrote:
Pewnie sam widzisz jak to siê zmienia - Samsung to wg Ciebie markowa
firma - czyli droga, a czy stosunkowo niedawno gdy on sprzedawa³ swoje
wyroby za przys³owiowe 300z³ tak¿e mia³e¶ go za markow± firmê, czy
mo¿e wyra¿a³e¶ siê o Szajsungu?

dawno dawno temu...  za górami za lasami...
mam od lat odkurzacz samsung, potem kupi³em wypasin± plazmê samsunga itd...
Przypominam ¿e markê siê buduje powoli, mo¿liwe ¿e wiele z tych dupianych firm kiedy¶ stanie sie uznanymi markami, mo¿liwe...

Panowie, publika moze o tym nie wie, ale Samsung dostarczal monitory samemu
IBM, jak ten jeszcze robil komputery PC. Podobnie Samsung byl i jest jednym z wiodacych producenow pamieci DRAM, a to znaczy ze mial najowsza technike, przewyzszajaca kosmicza.

A teraz ... bedzie iphone 128GB, jak im samsung sprzeda :-)
http://gizmodo.com/5944856/samsung-building-128gb-flash-memory-chips-for-next-years-superphones

I druga sprawa gdyby te firmy nie zamie¶ci³y swojego loga na podukcie,
to s±dzê ¿e mia³by¶ du¿e problemy w wykazaniu który produkt lepszy.
Czy dasz wiarê ¿e w moim tablecie Huwaei  za 1000z³ jako¶æ d¼wiêku
jest o niebo lepsza ni¿ w Samsungu za 1700?

nie wiem musia³bym ogl±dn±æ osobi¶cie...  jednak mówisz o Huwaei'u za 1000 zeta a nie Dingdong'u za 250.

dzwiek poochodzi z glosnikow za 5zl, o ile nie za 50gr. Kwestia przylozenia sie do projektu ..

J.

Data: 2012-12-29 13:35:58
Autor: Iksiński
Tablet (większy) z dobrym UI.

Użytkownik "Trybun" <rg@yahuoo.com> napisał w wiadomości news:kbk8gi$e9e$1node1.news.atman.pl...

I druga sprawa gdyby te firmy nie zamieściły swojego loga na podukcie, to sądzę że miałbyś duże problemy w wykazaniu który produkt lepszy.

Jasne, mając w łapie tablet za 400zł i takiego za 1500 będę miał spore problemy, żeby odróżnić który jest lepszy. Na pewno.
Owszem, trzeba przyznać, że chińczycy bardzo szybko się uczą i ich produkty są coraz lepszej jakości, ale nie ma co się oszukiwać, że 3-4 krotna różnica w cenie wynika jedynie z loga na produkcie.

Czy
dasz wiarÄ™ że w moim tablecie Huwaei  za 1000zÅ‚ jakość dźwiÄ™ku jest o niebo lepsza niż w Samsungu za 1700?

Reszta parametrów, wyposażenia, itp. tego Huwaei też jest niebo lepsza?

Data: 2012-12-29 23:27:00
Autor: Pszemol
Tablet (większy) z dobrym UI.
Użytkownik "Iksiński" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:kbmo3h$t33$1node2.news.atman.pl...
[...]

Dla każdego funkcjonalność warta jest inne pieniądze...
Ktoś może woleć zapłacić 3x więcej i nie klikać w ekran parę razy
zanim "zaskoczy" wreszcie... I ta wygoda kosztuje niepoliczalne
pieniądze przecież, bo ja wycenić jakość działania czy przyjemność
z użytkowania danego produktu większą niż innego? To niewymierne.

Data: 2012-12-30 10:02:51
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-29 13:35, Iksiński pisze:

[...]

Tak, to oczywiste. Jednak myślę że pierwsze należałoby się zastanowić czy naprawdę warto tyle przepłacać za cztery rdzenie w procesorze i wywyższą rozdzielczość ekranu przy takich samych zastosowaniach? Wiem, dla kogoś kto śpi na kasie to może i zasadnicze znaczenie ma na ułamek sekundy szybsza reakcja systemu czy wyższa rozdzielczość przy oglądaniu filmiku z YT, ale ci co muszą się liczyć z kasą powinni nad tym się poważnie zastanowić.

Czy
dasz wiarÄ™ że w moim tablecie Huwaei  za 1000zÅ‚ jakość dźwiÄ™ku jest o niebo lepsza niż w Samsungu za 1700?

Reszta parametrów, wyposażenia, itp. tego Huwaei też jest niebo lepsza?

No cóż, ma gorsze kąty widzenia i gorszą widoczność ekranu w słońcu. Pozostałe rzeczy, np. takie jak papierowe dwa rdzenie to rzecz zupełnie bez znaczenia dla funkcjonalności.

Data: 2012-12-29 16:55:26
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Trybun pisze:

[...]

Możesz coś napisać o tym Huaweiu? Jaki model, ogólne wrażenia, ile wytrzymuje bateria itd?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-12-30 10:10:22
Autor: Trybun
Tablet (większy) z dobrym UI.
W dniu 2012-12-29 16:55, Piotr Rezmer pisze:
Trybun pisze:

[...]

Przede wszystkim, pewnie już go nie ma w sprzedaży. Jest to model Ideos s7 Slim, - http://www.tabletowo.pl/2011/09/06/huawei-ideos-s7-slim-oficjalnie-na-polskim-rynku/

Prawie rok użytkowania i w sumie zero problemów. Ma jednak i parę minusów, np. słaba widoczność w słońcu, dość słabe fotki, zwłaszcza przy słabym świetle.. Bateria przy niezbyt intensywnym użytkowaniu - klika/naście minut rozmowy, kilkanaście sms-ów, przegląd serwisu informacyjnego www, poczty e-mail, kilka gierek po parę/naście minut - wytrzymuje 2-3 dni.
A plusy? No cóż nie będę się rozpisywał - ma wszystko to czego można oczekiwać po urządzeniu tego typu, i na dodatek sprawuje się to całkiem nieźle. Jedyna rzecz która sprawia że nie uważam go za ideał, to jego ciężar - kupiłem go z również myślą o wyprawach w teren jako lokalizatora, ale niestety ten ciężar go dyskwalifikuje do takiego zastosowania.

Data: 2012-12-30 21:41:30
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Marek Dyjor pisze:

moze sony tablet S
http://www.sony.pl/product/sony-tablet-s/tab/editorialarticle2

ma imho bardzo dobry ekran, ma w standardzie soft do sterowania sprzętem
przez IR, jest Å‚adny.

Dzisiaj oglÄ…daÅ‚em ten model, ale tylko w pewnym stopniu, tzn (nie wÅ‚Ä…czony - brak zasilania + brak dostÄ™pu do internetu). Natomiast to co mogÄ™ powiedzieć, to potwierdzić że jest bardzo wrażliwy na zarysowania, z wystawionych modeli wyglÄ…daÅ‚ na najbardziej zużyty.  W lepszym stanie byÅ‚y nawet obudowy urzÄ…dzeÅ„ z dolnej półki (Kiano, Prestigio)

Przy okazji próbowałem sprawdzić jak zachowuje się tablet (Kiano Pro dual) oparty o Rockchip RK3066. Jest to ponoć dość udany procesor (stosowany w Modecom 9702 aka California Access MM1001) oferujący niezłą wydajność. Trudno jednak było to sprawdzić bez dostępu do internetu. To co mnie jednak zmartwiło to słaba reakcja na dotyk. Czasami musiałem kilkakrotnie naciskać (i pogłębiać nacisk) ikonkę by zaliczyć kliknięcie. Przy czym ja to raczej wysuszony jestem, ale wolałbym nie musieć ślinić palca przy obsłudze tabletu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-01-11 11:35:08
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Piotr Rezmer pisze:

Myślę o zakupie tabletu jako domowego narzędzia dostępu do internetu
(nie do pracy). Zakładam, że będzie głównie wykorzystywany do
przeglÄ…dania internetu i jako pilot RTV.

Kilka dni temu przyglądałem się W euro agd tabletom w ok 10 cali:
Kiano
Asus 300FT
Galaxy Tab 2
Ipad 2

Kiano znów nie zachwycił. Słabej jakości wyświetlacz, słabo działający dotyk
Asus 300FT pozytywnie zaskoczył jeśli chodzi o ekran. Dobry obraz, kąty, dobrze działający dotyk. Cena W promocji 1300zł. Prawie tak dobry jak iPad (przynajmniej jeśli urządzenia nie leżą obok siebie, nie widać by Asus był jakoś istotnie gorszy).
Galaxy Tab - tutaj niestety gorzej niż w przypadku Asusa, wyraźnie słabszy wyświetlacz i trochę jakby gorsza responsywność na dotyk UI.

Także w kategorii tabletów na androidzie na czoło wysuwa się Asus 300FT, choć różnica w cenie pomiędzy nim a najtańszym ipadem 3 jest już nieduża. Asus w cenie 1300 jest w wersji bez stacji dokującej jednak na tej mi zupełnie nie zależy

To co mnie "bulwersuje" to jakość klawiatury w stacji dokującej. Używałem krótko właśnie Asusa transformera z zeszłego roku i stwierdzam że ergonomia klawiatury jest fatalna. Klawisze wyspowe, bez jakiegokolwiek wyczucia punktu zadziałania. Rozkład/rozmiar klawiszy też jakiś inny - nie byłem w stanie pisać bezwzrokowo. Generalnie nie ma istotnej przewagi taka klawiatura nad ekranową, no może oprócz tego że z ekranowej zwykle korzystamy jedną ręką (drugą trzymamy tablet) a tu możemy użyć obu. Generalnie klawiatura w stacji dokującej wypada gorzej niż wysuwana klawiatura w moim Samsungu Wave 5330.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-06-03 17:20:41
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (większy) z dobrym UI.
Piotr Rezmer pisze:

Kilka dni temu przyglądałem się W euro agd tabletom w ok 10 cali:
Kiano
Asus 300FT
Galaxy Tab 2
Ipad 2

Po pięciu miesiącach od założenia wątku zdecydowałem się na zakup Ipad 3 64 GB WiFi. Cena 1800 zł przekroczyła mój wstępny budżet. Urządzenie "refurbished", 2 lata gwarancji, żadnych śladów użytkowania.

Oto kilka wrażeń z 2 tygodni używania:
-brak w opakowaniu adaptera do polskich gniazdek 230V. Tzn był, ale tak słabo zaprojektowany, że nie kontaktował. Na allegro dokupiłem wymienialną w zasilaczu końcówkę.
-bardzo krótki kabel zasilający (Dock-USB). Może jest w tym jakaś odgórna myśl - np. stawianie urządzenia tam gdzie trudno będzie go przypadkowo zwalić.
-reakcja ekranu na dotyk, jak dla mnie - dobra, bardzo rzadko zdarza się że muszę jakiś gest powtórzyć
-jakość obrazu bardzo dobra
-ciężar dość duży, ale się przyzwyczaiłem
-jakość zdjęć przy sztucznym świetle słaba, ale nie spodziewałem się tutaj niczego rewelacyjnego.
-wydajność. Jest ok, poza niektórymi stronami www. Np. strona allegro jest obecnie nafaszerowana dużą ilością javascriptu. Efekt jest taki, że po zmianie parametrów filtrowania, następuje automatyczne odświeżenie wyniku strony i bardzo łatwo kliknąć nie w tą kontrolkę co planowaliśmy.
-przydałby się drugi głośnik aby mieć efekt stereo. Wbudowany głośnik jest dobrej jakości, nic nie brzęczy.

Czy możecie powiedzieć czy u Was odświeżanie (przy zmianie filtrowania) strony allegro też jest spowolnione?

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-06-03 19:26:29
Autor: Waldek Godel
Tablet (większy) z dobrym UI.
Dnia Mon, 03 Jun 2013 17:20:41 +0200, Piotr Rezmer napisa³(a):

Oto kilka wra¿eñ z 2 tygodni u¿ywania:
-brak w opakowaniu adaptera do polskich gniazdek 230V. Tzn by³, ale tak s³abo zaprojektowany, ¿e nie kontaktowa³. Na allegro dokupi³em wymienialn± w zasilaczu koñcówkê.

Nie ma polskich gniazdek, s± gniazdka europejskie. Prawdopodobnie zasilacz to chiñska lewizna za 2 dolary

-bardzo krótki kabel zasilaj±cy (Dock-USB). Mo¿e jest w tym jaka¶ odgórna my¶l - np. stawianie urz±dzenia tam gdzie trudno bêdzie go przypadkowo zwaliæ.

oryginalny ma oko³o metra, wiêc znów prawdopodobnie chiñszczyzna

-jako¶æ zdjêæ przy sztucznym ¶wietle s³aba, ale nie spodziewa³em siê tutaj niczego rewelacyjnego.

Robienie zdjêæ tabletem jest równie fajne jak sanda³y do garnituru. I coraz
popularniejsze, niestety..

Data: 2013-06-04 07:44:32
Autor: Piotr Rezmer
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Waldek Godel pisze:

Nie ma polskich gniazdek, s± gniazdka europejskie.

Fajna ta nazwa, doskonale siê sprawdza u Anglików i W³ochów :) Ale fakt, wikipedia mówi o standardzie europlug (CEE 7/16) - dwa styki bez uziemienia. Ciekawostka, z definicji styki nie s± ca³kiem równoleg³e. A ja zawsze my¶la³em, ¿e je wygi±³em bo niechc±cy nadepn±³em na wtyczkê.

Prawdopodobnie zasilacz to chiñska lewizna za 2 dolary

Na zasilaczu jest napisane Apple Inc. Nie wiem czy Chiñczycy kopiuj± nawet nazwê producenta.

oryginalny ma oko³o metra, wiêc znów prawdopodobnie chiñszczyzna

Ten ma w³a¶nie oko³o metra. Gniazdka mam gdzie¶ z 30 cm nad ziemi±. Tablet stawiam na parapecie.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2013-06-04 08:28:26
Autor: Waldek Godel
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
Dnia Tue, 04 Jun 2013 07:44:32 +0200, Piotr Rezmer napisa³(a):

Prawdopodobnie zasilacz to chiñska lewizna za 2 dolary

Na zasilaczu jest napisane Apple Inc. Nie wiem czy Chiñczycy kopiuj± nawet nazwê producenta.

http://modmyi.com/forums/accessory-review/702929-real-apple-charger-vs-counterfeit-fake.html
http://www.youtube.com/watch?v=zItMzKWPAjk
itp
Oprócz tego w przypadku ipada nieoryginalna mo¿e byæ tylko koñcówka.

Data: 2013-06-04 10:36:55
Autor: J.F
Tablet (wiêkszy) z dobrym UI.
U¿ytkownik "Piotr Rezmer"  napisa³
Waldek Godel pisze:
Nie ma polskich gniazdek, s± gniazdka europejskie.

Fajna ta nazwa, doskonale siê sprawdza u Anglików i W³ochów :) Ale fakt,

Nawet u Niemcow bywa roznie.

wikipedia mówi o standardzie europlug (CEE 7/16) - dwa styki bez uziemienia. Ciekawostka, z definicji styki nie s± ca³kiem równoleg³e.

Nawiasem mowiac - przy pomocy zapalki pasuje takze do brytyjskich gniazdek :-)

J.

Tablet (większy) z dobrym UI.