Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?

Data: 2010-11-29 13:53:39
Autor: Piotr Molski
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
Witam,
mam stary tablet Wacoma z kablem zenskim RS (tak to sie chyba nazywa).
Czy przejsciowka RS-USB pozwoli mi go uzywac?
Tutaj link do przejsciowek na allegro
http://tnij.org/kable
Czym sie roznia przejsciowki za 3 zl od tych za 30? Wiem, cena.. ;)

pozdr
Piotr

Data: 2010-11-29 23:37:07
Autor: Grzegorz Krukowski
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
On Mon, 29 Nov 2010 13:53:39 -0800 (PST), Piotr Molski
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

1. Przejściówki tańsze mogą nie przenosić wszystkich sygnałów, tylko
czy to ma znaczenie przy tablecie - nie wiem. Ja bym kupił droższą.

2. Poważniejszym problemem, szczególnie pod najnowsze Windowsy jest
wycofanie się Wacoma ze wspierania obsługi tabletów pod RSa. Może cię
czekać zakup wcale nie tanich sterowników od zewętrznej firmy.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-11-29 18:37:01
Autor: Piotr Molski
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
Dzieki
na razie mam wiekszy problem - tablet nie dziala nawet po laczu RS.
Nie "podnosi sie" po podlaczeniu zasilania - nie zapala sie kontrolka.
Zasilanie jest smiesznie zrobione - przewod zasilacza wchodzi w lacze
RS.
Tablet lezal sobie nieuzywany kilka lat. Zasilacz nie jest oryginalny
(od dysku), ale kiedys chyba dzialal z tym tabletem - tak misie
wydaje. No chyba, ze cos schrzanilem i + z - sa odwrocone - ale nie
sadze.
Gdzie mozna naprawic tablet?

pozdr
Piotr

Data: 2010-11-30 03:02:12
Autor: rs
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
On Mon, 29 Nov 2010 18:37:01 -0800 (PST), Piotr Molski
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

minus jest w srodku. 12V/200ma.
Gdzie mozna naprawic tablet?

taniej cie wyjdzie kupic taki tablet na ebayu, albo allegro. <rs>

Data: 2010-11-30 15:57:56
Autor: Piotr Molski
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
Dzieki :)
przygladam sie tabletom na aukcjach. Szkoda tylko ze ten jest i kiedys
nawet fajnie pracowal ;(
Tablet na razie bedzie podpinany pod MBP z Winda.
pozdr
Piotr

Data: 2010-11-30 19:26:53
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 29 Nov 2010 18:37:01 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

[...]

Jeżeli masz system powyżej XP, to chyba niestety jedynym wyjściem będzie go
sprzedaj. Sugeruję jeszcze przejrzeć archiwum pl.comp.dtp i pl.comp.grafika
- może tam coś Ci poradzą.

[ Paranoja też jest sposobem na życie.                                     ]
[                                (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]

Data: 2010-11-30 15:59:17
Autor: Piotr Molski
On 30 Lis, 19:26, Przemysław Ryk <przemyslaw....@gmail.com> wrote:

Jeżeli masz system powyżej XP,
Na razie XP.
Tablet prubuje zreanimowac bo lezy i sie kurzy. Z drugiej strony czeka
mnie wlasnie obrysowanie jakiejs kosmicznie duzej mapy - bylby w sam
raz.

pozrd
Piotr

Data: 2010-11-30 20:15:03
Autor: rs
Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?
On Tue, 30 Nov 2010 15:59:17 -0800 (PST), Piotr Molski
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

a automatyczny tracing z dobrego zdjecia nie wyjdzie? <rs>

Data: 2010-11-30 02:50:54
Autor: rs
<pmolski@ant.pl> wrote:

[...]

zapomnij, zeby tablet byl w pelni funkcjonalny. podobno niektore nowczesne plyty (bez RS) maja piny z RS232, ale nie
wiem czy to nie jest plotka (tak zaslyszalem na innej grupie, bo tez
podnioslem temat tebletow z RSami). nie wiem tez jak sie na te piny
zapatrywalby BIOS plyty. <rs>

Data: 2010-11-30 09:27:21
Autor: MadMan
Dnia Tue, 30 Nov 2010 02:50:54 -0500, rs napisał(a):

[...]

Standardowo, to jest normalny RS tylko bez wtyczki/gniazda, działa na
takiej samej zasadzie jak USB wyprowadzone na przedni panel. Brat niedawno kupił płytę pod Phenoma II, więc w miarę nowa, i też ma
takie wyprowadzenie na płycie - 9 pinów z wszystkimi sygnałami używanymi
przez złącze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-30 06:48:34
Autor: MadMan
Dnia Mon, 29 Nov 2010 13:53:39 -0800 (PST), Piotr Molski napisał(a):

mam stary tablet Wacoma z kablem zenskim RS (tak to sie chyba nazywa).
Czy przejsciowka RS-USB pozwoli mi go uzywac?

Jeśli masz komputer stacjonarny - kup coś z tego:
http://allegro.pl/kontrolery-kontrolery-lpt-rs-pci-4463
to w pełni fizyczne porty RS232, z pewnością będzie działało lepiej niż
przejściówka. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-11-30 07:52:10
Autor: Yakhub
Dnia Tue, 30 Nov 2010 06:48:34 +0100, MadMan napisał(a):

[...]

Nie zgodzę się. Znam co najmniej jedno urządzenie (waga przemysłowa Radwag)
która poprawnie współpracuje z przejściówką USB, za to nie działa z kartą
rozszerzeń na PCI. Nie wiem, czy to jest kwestia samego urządzenia,
driverów, czy oprogramowania, ale fakt pozostaje.

--
Yakhub

Data: 2010-11-30 08:36:36
Autor: MadMan
Dnia Tue, 30 Nov 2010 07:52:10 +0100, Yakhub napisał(a):

[...]

Dla mnie taki kontroler na PCI jest dużo pewniejszy iż taki na USB. W
końcu kiedyś tylko w takiej postaci porty I/O istniały - jako karta
rozszerzeń na ISA. Może miałeś jakiś niezbyt standardowy?
Przypominam że nie mam licencji na nieomylność. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Tablet z laczem RS - podlacze go przejsciowka RS-USB?