"Tabletka która zmieniła ¶wiat"

Data: 2010-05-11 23:58:47
Autor: Grzegorz Z.
"Tabletka która zmieniła ¶wiat"
Pół wieku temu do amerykańskich aptek trafiły po raz pierwszy pigułki
antykoncepcyjne. W Polsce pojawiły się w 1966 roku. Z tej okazji w
Warszawie zorganizowano konferencję "Jak tabletka antykoncepcyjna zmieniła
¶wiat?" Ginekolog i położnik profesor Romuald Dębski wyja¶nił, że produkowane dzi¶
tabletki antykoncepcyjne zawieraj± od 10 do 30 razy mniej hormonów niż pół
wieku temu. S± bezpieczniejsze, ale zawsze o ich stosowaniu powinien
zdecydować lekarz.

Psycholog doktor Joanna Heidtman podkre¶la, że pigułka antykoncepcyjna
przełamała strach kobiet przed niechcian± ci±ż± i pozytywnie wpłynęła na
relacje małżeńskie. Pozwoliła także na rozwój i karierę zawodow± kobiet,
które mog± ¶wiadomie podejmować decyzje o macierzyństwie.

Pigułki hormonalne przyjmuje w Polsce co 5 kobieta. Czę¶ciej stosuj± je
mieszkanki miast, na zachodzie kraju. Z większym dystansem do tej metody
antykoncepcji podchodz± panie mieszaj±ce na wschodzie i południu ze wsi i
małych miejscowo¶ci.

Około 40 procent kobiet nie stosuje żadnej antykoncepcji. Ko¶ciół katolicki
dopuszcza jedynie naturalne metody regulacji poczęć.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7870288,_Przelamala_strach_przed_niechciana_ciaza____pigulka.html

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć w¶ciekłe

Data: 2010-05-12 00:44:26
Autor: Andrzej Kokakolski
"Tabletka która zmieniła ¶wiat"
Ano, zmienila. W tym czasie populacje Polski i Filipin byly rowne.
Obecnie Filipinczykow jest dwa i pol raza wiecej.
W ktorym kraju antykoncepcja jest bardziej "rozwinieta"?
Ktorego kraju nie stac na utrzymanie duzej (wielodzietnej) rodziny?
Ktory kraj jest w korzystniejszej sytuacji demograficznej?

AK

Data: 2010-05-12 02:54:31
Autor: Jakub A. Krzewicki
"Tabletka która zmieniła świat"
środa, 12 maja 2010 02:44. carbon entity 'Andrzej Kokakolski' <kokakolski@WYTNIJ.gazeta.pl>

[...]

W którym kraju są większe sumy po podziale ropdzinnego spadku? Który kraj kumuluje pieniądze?

Data: 2010-05-12 01:05:32
Autor: Andrzej Kokakolski
Jakub A. Krzewicki <drukpakunley@gmail.org> napisał(a):
> [...]

> Ktorego kraju nie stac na utrzymanie duzej (wielodzietnej) rodziny?
> Ktory kraj jest w korzystniejszej sytuacji demograficznej?

W którym kraju s± większe sumy po podziale ropdzinnego spadku?

Mysle, ze w Polsce ale jak ten trend demograficzny utrzyma to bedzie spadek tylko nie bedzie spadkobiercow.

Który kraj kumuluje pieni±dze?

Ten ktory jest bardziej zadluzony?  ;)

AK

Data: 2010-05-12 06:18:18
Autor: Jakub A. Krzewicki
środa, 12 maja 2010 03:05. carbon entity 'Andrzej Kokakolski' <kokakolski@NOSPAM.gazeta.pl>

Mysle, ze w Polsce ale jak ten trend demograficzny utrzyma to bedzie
spadek tylko nie bedzie spadkobiercow.

Tymwięcej dla mojej gawry.

Ten ktory jest bardziej zadluzony?  ;)

A tu poruszyłeś ciekawy problem, że prędzej dziedziczą się długi niż fortuna. Rodziny wielodzietne jeżeli dzieci pracują mają szansę prędzej wyjść z zadłużenia niż te, które mają tylko dwoje dzieci żyjących z procentów od darowizny rodziców i czekających na spadek.

Przypomniałeś miteż, że dzisiejszy pieniądz jest w skali społeczeństwa grą o strukturze ujemnej, więc kumulacja jego w bogatych społeczeństwach wśród tych, u któeych ma > winien powoduje równocześnie kumulacje długów u tych, u których winien > ma. Takie są uroki "fiat money" i życia z procentów i dywidend tj. z lichwy. Mówię to jako stary nierób i krwiopijca ;)

Data: 2010-05-12 01:29:10
Autor: Antenka
[...]

Pan Dębski reprezentuje koncerny farmaceutyczne, jak wielu lekarzy w
Polsce i ma z tego okre¶lone profity. Szkoda, że nie opowiedział jaki
jest mechanizm działania tabletki antykoncepcyjnej i jej wpływ na
płodno¶ć kobiety, któr± wreszcie po odstawieniu, ustawieniu się w
życiu w wieku 30-35 lat decyduje się na dziecko.

W trakcie przyjmowania pigułki hormonalnej do organizmu kobiety
uwalniana jest dawka hormonu do  400.000 razy większa ( w zależno¶ci
od rodzaju pigułki)  niż to ma miejsce w trakcie  naturalnego cyklu
kobiecego.

"Antykoncepcja hormonalna polega na doustnym podaniu preparatów
hormonalnych, które zawieraj± pochodne steroidów płciowych, hormonów
wytwarzanych w jajniku (estrogenu i progesteronu). M. Hrabowska pisze,
że "działanie tych preparatów polega głównie na hamowaniu wydzielania
hormonów gonadotropowych przysadki (FSH i LH) przez wykorzystanie
fizjologicznej wrażliwo¶ci przysadki i nerwowych o¶rodków mózgowia
(zlokalizowanych w podwzgórzu) na poziom steroidów płciowych we krwi
kr±ż±cej. Wprowadzenie do ustroju kobiety dodatkowych steroidów
płciowych oznacza obci±żenie złożonego procesu, jakim jest cykl
menstruacyjny, fałszyw± informacj±, której zadaniem ma być
sprowokowanie zahamowania owulacji"[2]. Chodzi więc o brutalne
zniszczenie naturalnego procesu fizjologicznego jakim jest cykl
płciowy poprzez podanie fałszywej informacji na poziomie hormonalnym
do organizmu kobiety".

A oto jakie nastepstwa niesie wieloletnie stosowanie sztucznej
antykoncepcji hormonalnej.

"Następstwa medyczne zwi±zane z użyciem hormonalnych ¶rodków
antykoncepcyjnych często okrywa zmowa milczenia. A. Spagnolo
stwierdza, iż wiele koncernów farmaceutycznych nie dopuszcza do
przeprowadzenia na szersz± skalę badań nad wpływem pigułek
hormonalnych na rozwój raka piersi oraz raka szyjki macicy. Nie sposób
jednak twierdzić, że estrogeny (które wchodz± w skład pigułki
antykoncepcyjnej), nawet w minimalnej dawce, nie powoduj± negatywnych
skutków w organizmie kobiety[3]. Nie można ukrywać faktu, iż hormony
wprowadzane do organizmu kobiety (w celu wywołania stanu niepłodnego)
w pigułce antykoncepcyjnej s± zwi±zkami silnie aktywnymi. Ich zadaniem
jest zniszczenie naturalnego rytmu płodno¶ci u kobiety, oraz
równoczesne utrzymanie stanu niepłodnego. Tego rodzaju działanie nie
może pozostać obojętne dla zdrowia.

Spagnolo przypomina wyniki obserwacji H. Olssona, który wraz z
zespołem przeprowadził w Szwecji badania nad wpływem hormonalnych
¶rodków antykoncepcyjnych na rozwój raka piersi u kobiet pomiedzy 30 a
40 rokiem życia, które do 25 roku życia używały tychże ¶rodków
antykoncepcyjnych i nie były wcze¶niej w ci±ży. Rozwój komórek
nowotworowych przebiega u tych kobiet w sposób bardzo agresywny oraz
występuj± liczne przerzuty. Ponadto zauważono wpływ hormonalnych
¶rodków antykoncepcyjnych na występowanie anomalii chromosomalnych. Na
175 kobiet poddanych badaniu, 58% posiadało komórki aneuploidalne
(brak albo nadmiar jednego lub kilku chromosomów w stosunku do liczby
podstawowej danego gatunku; dla człowieka liczba podstawowa wynosi 46
chromosomów). W 81% anomalie chromosomalne występowały u kobiet, które
zaczęły stosować pigułki antykoncepcyjne jeszcze przed 20 rokiem
życia. Znacz±cym jest fakt, że u kobiet z anomaliami chromosomalnymi
znacznie czę¶ciej występuje aborcja spontaniczna[4].

"Oprócz ryzyka wyst±pienia raka piersi oraz anomalii w strukturze
genetycznej, z używaniem hormonalnych ¶rodków antykoncepcyjnych
zwi±zane jest ryzyko powstania chorób naczyniowych. Na ironię zakrawa
fakt, że w momencie wypuszczenia na rynek pigułek antykoncepcyjnych,
nikt wcze¶niej nie zadał sobie trudu przeprowadzenia badań w celu
okre¶lenia wpływu ¶rodków hormonalnych na choroby naczyniowe. Dopiero
pod koniec lat 60-tych, jak pisze Spagnolo, zajęto się tym problemem,
gdy coraz więcej młodych kobiet zaczęło uskarżać się na dolegliwo¶ci
zwi±zane z układem kr±żenia (zakrzepica). Nawet zredukowanie dawki
estrogenu, hormonu zawartego w pigułce antykoncepcyjnej, nie
zmniejszyło częstotliwo¶ci występowania zakrzepicy żył. Według danych,
na które powołuje się Spagnolo, ryzyko wyst±pienia zakrzepicy u
kobiet, które używaj± hormonalnych pigułek antykoncepcyjnych wynosi
1:1000 kobiet/rok (według niektórych "optymistycznych danych" ryzyko
to wynosi 1:5000 kobiet/rok). W zwi±zku z występowaniem zakrzepicy żył
i alarmu podniesionego przez rz±d brytyjski, firma farmaceutyczna
Schering (pod kierunkeim prof. W. Spitzera z McGill University of
Montreal) przeprowadziła badania na 6000 kobiet zażywaj±cych
antykoncepcyjne ¶rodki hormonalne. W lipcu 1995 roku, ¦wiatowa
Organizacja Zdrowia potwierdziła w sposób oficjalny wpływ hormonalnych
pigułek antykoncepcyjnych (nawet tych "ostatniej generacji") na
powstawanie zespołu zakrzepicowo-zatorowego w żyłach. Równoległe
badania nad tym problemem, oprócz firmy Schering, prowadził również
Instytut Poczdamski w Berlinie oraz Uniwersytet Bostoński[5]."

("Na czym polega zło antykoncepcji?")

Antenka

Data: 2010-05-12 14:33:33
Autor: Grzegorz Z.
"Tabletka która zmieniła ¶wiat"
Dnia Wed, 12 May 2010 01:29:10 -0700 (PDT), Antenka napisał(a):

Ginekolog i położnik profesor Romuald Dębski wyjaśnił, że produkowane dziś
tabletki antykoncepcyjne zawierają od 10 do 30 razy mniej hormonów niż pół
wieku temu. SÄ… bezpieczniejsze, ale zawsze o ich stosowaniu powinien
zdecydować lekarz.

Pan Dębski reprezentuje koncerny farmaceutyczne

Pan Antenka reprezentuje "interes w pomnażaniu doczesnych dóbr kościoła".

To i ja coĹ› pastnÄ™, dla pana Antenki:

Przez lata w społecznej świadomości pojawiło się wiele nieprawdziwych
informacji na temat antykoncepcji. Przekazywane od ucha do ucha budujÄ…
fałszywy obraz metod zapobiegania ciąży. Dziś, raz na zawsze, obalamy je
wszystkie!

Mit 1. Prezerwatywa jako metoda zapobiegania ciÄ…ĹĽy jest rĂłwnie skuteczna
jak pigułki antykoncepcyjne

Komentarz ginekologa: ZaletÄ… prezerwatywy jest ochrona przed chorobami
przenoszonymi drogą płciową. Jeżeli chodzi o skuteczność metody, pigułka
jest około 7 razy bardziej skuteczna! W praktyce wszystko zależy od
poprawnego stosowania metody – o pigułce wystarczy pamiętać, a prawidłowego
używania prezerwatyw trzeba się dopiero nauczyć.

Mit 2. Wnikliwa obserwacja kobiecego ciała jest wystarczająca dla ochrony
przed ciÄ…ĹĽÄ…

Komentarz ginekologa: Do pewnego stopnia to prawda, tyle że nie odnośnie
antykoncepcji a koncepcji właśnie. Stosowanie kilku metod okresowej
abstynencji naraz w przypadku skrupulatnej kobiety, o stabilnym cyklu i
przy zachowaniu reżimu niewspółżycia może dać porównywalny efekt.

Mit 3. Stosując antykoncepcję hormonalną, należy robić przerwę w jej
przyjmowaniu co kilka miesięcy lub lat dla „oczyszczenia” organizmu

Komentarz ginekologa: To „oczyszczanie” organizmu pokutuje jak nie w
kontekście krwawień, to gdzie indziej. W każdym 28-dniowym cyklu robi się
przerwÄ™ (7 dni przerwy albo 4 tabletki bez substancji czynnych). Nie
wykazano, żeby dodatkowe przerwy wykazywały jakikolwiek pozytywny efekt.
Takie „okresowe” odstawianie pigułki to najprostsza droga do ciąży.

Mit 4. Stosowanie pigułek antykoncepcyjnych może prowadzić do problemów z
zajściem w ciążę

Komentarz ginekologa: To po prostu nieprawda. Badania (ostatni przeglÄ…d z
2009 roku) określają 12-miesięczny powrót płodności po pigułce jako taki
sam, jak po innych metodach planowania rodziny. Pigułka utrudniając
penetrację plemników powinna wręcz przeciwdziałać zakażeniom narządu
rodnego, które są częstą przyczyną niepłodności. Pamiętajmy też o upływie
czasu. Odstawiając antykoncepcję w wieku 40 lat, mamy potencjał płodności
mniejszy niż 20 lat wcześniej, choć pigułka nie ma z tym nic wspólnego.

Mit 5. Stosowanie pigułek hormonalnych może powodować trudności w
utrzymaniu ciÄ…ĹĽy oraz prowadzi do problemĂłw zdrowotnych nienarodzonego
dziecka

Komentarz ginekologa: Prawie takie same hormony stosuje siÄ™ leczniczo w
przypadkach zagrożenia ciąży. Substancje aktywne pigułek szybko usuwane są
z organizmu po odstawieniu leku. Pigułka po prostu fizycznie nie może
wpływać na rozwój dziecka poczętego po jej odstawieniu.

Mit 6. Nie ma zagroĹĽenia ciÄ…ĹĽÄ… bez wytrysku nasienia do pochwy

Komentarz ginekologa: W preejakulacie wydzielanym do pochwy przed głównym
wytryskiem znajduje się wystarczająca ilość plemników, które garną się,
żeby zostać ojcami!

Mit 7. Pigułki antykoncepcyjne są mniej skuteczne przy spożywaniu alkoholu

Komentarz ginekologa: Tylko w jednym przypadku – kiedy „alkoholizacja”
skończy się wymiotami w krótkim czasie po przyjęciu pigułki.

Za pomoc w przygotowaniu artykułu dziękujemy pani dr Dorocie Wojdak-Płonce.

Jeśli macie jakiekolwiek pytania związane z antykoncepcją i chciałybyście
uzyskać w tym zakresie poradę specjalisty BEZ WYCHODZENIA Z DOMU i
całkowicie ZA DARMO, wejdźcie na FORUM EKSPERCKIE. Dyżur pełni Dr Dorota
Wojdak-PĹ‚onka, ginekolog endokrynolog z II stopniem specjalizacji, lekarz z
wieloletnią praktyką kliniczną w Klinice Ginekologii i Położnictwa
Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie oraz Ekspert Medyczny
Bayer Schering Pharma.

Opracowała Gabriela Mostowicz - Zamenhof

http://www.papilot.pl/article/6145/Obalamy-antykoncepcyjne-mity.html

szarpanie za dzwony zdenerwowanych plebanĂłw"

Data: 2010-05-12 13:21:21
Autor: Andrzej Kokakolski
Grzegorz Z. <blogfiles@gazeta.pl> napisał(a): "Przez lata w społecznej ¶wiadomo¶ci pojawiło się wiele nieprawdziwych
informacji na temat antykoncepcji. Przekazywane od ucha do ucha buduj±
fałszywy obraz metod zapobiegania ci±ży. Dzi¶, raz na zawsze, obalamy je
wszystkie!"

To niech Pan jeszcze "obali" wzrost bezplodnosci u kobiet.  AK

Data: 2010-05-12 15:40:57
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 12 May 2010 13:21:21 +0000 (UTC), Andrzej Kokakolski napisał(a):

To niech Pan jeszcze "obali" wzrost bezplodnosci u kobiet.

Najpierw poproszę o dowody że co¶ takiego nast±piło, ale niech nie będ± to
"specjali¶ci" którzy "go¶cili" w Radiu Maryja.

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć w¶ciekłe

Data: 2010-05-12 17:46:13
Autor: Jakub A. Krzewicki
środa, 12 maja 2010 15:21. carbon entity 'Andrzej Kokakolski' <kokakolski@NOSPAM.gazeta.pl>

[...]

To chyba da się wyprowadzić z tego:

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
[...]

Obydwaj macie rację tylko że Zgrześ widzi _wyłącznie_ bezpośrednie związki przyczynowo-skutkowe w linii prostej, a nie dostrzega _synchronizmów_ ;)

Data: 2010-05-12 01:51:54
Autor: Tomy M.
"Tabletka która zmieniła ¶wiat"
Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1urozsjdnn9rk.1aeodvnp5scd0.dlg40tude.net...

Około 40 procent kobiet nie stosuje żadnej antykoncepcji. Ko¶ciół katolicki
dopuszcza jedynie naturalne metody regulacji poczęć.

.... to dobrze. nieskończymy tak jak niemcy, bawi±c tureckie dzieci.

Tomy M.

Data: 2010-05-12 02:34:56
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 12 May 2010 01:51:54 +0200, Tomy M. napisał(a):

[...]

A co ma jedno z drugim wspólnego?

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć w¶ciekłe

Data: 2010-05-12 07:47:56
Autor: Piotr
Dnia Wed, 12 May 2010 02:34:56 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

A co ma jedno z drugim wspólnego?

Oj, zgrzesiu... Zamiast się cały czas wypinać, to sobie na chwilę usi±dĽ i
pomy¶l. Wierzę, że znajdziesz odpowiedĽ, głowa do góry!
Piotr
--
Czego to wałkuństwo nie zrobi:
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/3ec3d0c6a7b11a64?dm...

Data: 2010-05-12 14:26:49
Autor: Grzegorz Z.
Dnia Wed, 12 May 2010 07:47:56 +0200, Piotr napisał(a):

Dnia Wed, 12 May 2010 02:34:56 +0200, Grzegorz Z. napisał(a):

A co ma jedno z drugim wspólnego?

Oj, zgrzesiu... Zamiast się cały czas wypinać, to sobie na chwilę usi±dĽ i
pomy¶l.

No my¶lę. I dlaczego akurat my i dlaczego tureckie?

Jak żonę Tomiego o¶miu rosłych turczynów zgwałci w windzie i powije rosłego
turczyna (oczywi¶cie aborcja w tej sytuacji nie wchodzi w grę - kodeks
etyki lekarskiej, religia oraz Tomi zabraniaj±) to gdyby nie łykała wówczas
tabletek antykoncepcyjnych to Tomi nie będzie "bawił" rosłego turczyna, a
gdyby akurat brała te tabletki antykoncepcyjne to przez to "bawił" go
będzie?

Dobrze tok rozumowania twój i Tomiego pochwyciłem?

--
"Przyjemnie jest robić zakupy w niedzielę i słyszeć w¶ciekłe

Data: 2010-05-12 09:41:16
Autor: Roman Rumian
W dniu 2010-05-11 23:58, Grzegorz Z. pisze:
Pół wieku temu do amerykańskich aptek trafiły po raz pierwszy pigułki
antykoncepcyjne. W Polsce pojawiły się w 1966 roku. Z tej okazji w
Warszawie zorganizowano konferencję "Jak tabletka antykoncepcyjna zmieniła
świat?"

[...]

Psycholog doktor Joanna Heidtman podkreśla, że pigułka antykoncepcyjna
przełamała strach kobiet przed niechcianą ciążą i pozytywnie wpłynęła na
relacje małżeńskie. Pozwoliła także na rozwój i karierę zawodową kobiet,
które mogą świadomie podejmować decyzje o macierzyństwie.

Pigułki hormonalne przyjmuje w Polsce co 5 kobieta. Częściej stosują je
mieszkanki miast, na zachodzie kraju. Z większym dystansem do tej metody
antykoncepcji podchodzą panie mieszające na wschodzie i południu ze wsi i
małych miejscowości.

Około 40 procent kobiet nie stosuje żadnej antykoncepcji. Kościół katolicki
dopuszcza jedynie naturalne metody regulacji poczęć.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7870288,_Przelamala_strach_przed_niechciana_ciaza____pigulka.html

AleĹĽ reklamiarski kit !

http://www.poloniachristiana.pl/tresc,14,0,384,1,PCH,numer.html

Antykoncepcja: biznes kosztem kobiet

Kawa bezkofeinowa, chleb pełnoziarnisty, jogurt bez barwników, pół godziny gimnastyki, nie za dużo komputera, regularny sen... Świadomość zdrowotna nie była chyba nigdy tak wysoka, jak dziś. Jednocześnie, sto milionów kobiet na świecie faszeruje się codziennie toksycznymi ubezpładniaczami, rujnując swoje zdrowie, komfort i sumienie.
Konsumentki antykoncepcji wmawiają sobie i innym, że są odpowiedzialne, wolne i świadome, a pigułka to konieczność lub „mniejsze zło". Powtarzają dogmaty wykreowane przez sprytne kampanie reklamowe. Imperium farmaceutyczne może być dumne ze skuteczności swojej propagandy.
I jest dumne. Niewielu pacjentów wie o uroczystych galach, na których farmaceutyczni marketing owcy rozdają sobie nagrody za wyniki sprzedaży. Pobieżny przegląd stron internetowych branży uchyla rąbka wielkiego świata wielkich pieniędzy, o którym pacjenci w Polsce mają bardzo naiwne pojęcie. Ufność wobec producentów leków jest naturalna - nikt nie lubi czuć się zagrożony ani posądzać innych o nieczyste intencje. Na tym zaufaniu żeruje jednak biznes, który na masową skalę krzywdzi kobiety.
Przede wszystkim zysk
PrzemysĹ‚ farmaceutyczny wydaje dwukrotnie wiÄ™cej na promocjÄ™ niĹĽ na badania naukowe, obliczyli doktorzy Marc-Andre Gagnon i Joel Lex-chin z Uniwerysytetu York w Toronto. Reklama pochĹ‚ania jednÄ… czwartÄ… przychodu ze sprzedaĹĽy. To prawie 60 miliardĂłw dolarĂłw rocznie w samych tylko Stanach Zjednoczonych, czyli 61 tysiÄ™cy dolarĂłw w przeliczeniu na jednego lekarza.  WedĹ‚ug badaczy, liczby te i tak sÄ… zaniĹĽone. l Nie biorÄ… pod uwagÄ™ niekonwencjonalnych form promocji ksiÄ™gowanych w kategoriach innych niĹĽ \ reklama - na przykĹ‚ad, sponsorowane publikacje firmowane nazwiskami autorytetĂłw. Gagnon i Lexchin zwrĂłcili teĹĽ uwagÄ™ na imprezy organizowane przez amerykaĹ„ski przemysĹ‚ farmaceutyczny w celach reklamowych. W latach 1998-2004 ich liczba wzrosĹ‚a drastycznie z 120 tyĹ›. Do 371 tyĹ›. rocznie. Badanie opublikowano dwa lata temu. Wykonać je moĹĽna byĹ‚o tylko w USA, ze wzglÄ™du na przepisy o dostÄ™pie do informacji.
Do wyliczeń kanadyjskich badaczy dodać można dane Center for Responsive Politics - amerykańskiej organizacji monitorującej zależności między wielkimi pieniędzmi a polityką. Według CRP, żadna inna gałąź przemysłu, poza sektorem finansowym, nie wydaje więcej na lobbing polityczny niż przemysł farmaceutyczny.

Według Royal College of General Practitioners, antykoncepcja pięciokrotnie zwiększa ryzyko śmierci z powodu zaburzeń sercowo-naczyniowych. O kilkukrotnie wyższym ryzyku ataku serca u palaczek i kobiet z nadciśnieniem poinformował w roku 1997 „Lancet". Inne źródła opisują zwiększone występowanie zakrzepicy wśród młodych kobiet, wylewów krwi w centralnym układzie nerwowym, choroby wieńcowej, zawału serca, nadciśnienia, niedokrwiennego udaru mózgowego. Według „Archives of Internal Medicine" (2004), antykoncepcja zwiększa od 2 do 6 razy ryzyko zatorów w żyłach, płucach, mózgu i oczach.
Nawet prezerwatywy nie są neutralne dla zdrowia. Lateks - jako bardziej szorstki niż błony śluzowe - powoduje mikrouszkodzenia sprzyjające infekcjom i nadżerkom. Środki plemnikobójcze są toksyczne, a pianki antykoncepcyjne zmieniają pH pochwy, zwiększając ryzyko grzybicy.
„British Journal of Obstetrics and Gynecolo-gy" wykazał, że tabletki antykoncepcyjne zwiększają ryzyko niepłodności o 26 procent, spirale zaś o 29 procent. Wśród powikłań antykoncepcji wymienia się również krwawienie międzymiesiącz-kowe, przewlekłe stany zapalne, zmiany zaliczane do stanów przedrakowych.
Wiele z tych powikłań to bomba z opóźnionym zapłonem. Wybucha w 40.-50. roku życia. Czy dzisiejsze młode „celebrytki" zmienią wtedy swoje plastry ubezpładniające na wstążeczki solidarności z ofiarami raka piersi?
W imiÄ™ czego?
Dopóki bomba nie wybuchnie, wiele młodych kobiet lekceważy zagrożenia zdrowotne. Nie sposób jednak przeoczyć codziennych dolegliwości powodowanych przez pigułki. Znaczna część kobiet narzeka na tycie, depresję, nadmierne owłosienie, szpecące zmiany skóry, nudności i wymioty, bóle głowy, uczucie opuchnięcia, żylaki, plamienia, cellulit i rozstępy.
Co ciekawe, antykoncepcja obniża popęd płciowy. Zastrzyk Depo Provera, sprzedawany dziewczynom jako praktyczniejszy niż codziennie łykane pigułki, nie tylko poważnie zwiększa ryzyko raka piersi, osteoporozy i cukrzycy, ale też zawiera składnik używany do chemicznej kastracji pedofilów... A kobieta, o ironio, przyjmuje to w imię wolności seksualnej.
Ponadto, brytyjscy naukowcy wykazali mylący wpływ antykoncepcji na feromony, co zakłóca zdolność naturalnego doboru partnera. Zdarza się, że kobieta, która weszła w związek będąc na antykoncepcji, w momencie, gdy chce mieć dziecko i przestaje brać tabletki, traci zainteresowanie partnerem. Jej natura „nie chce" go na ojca dziecka - „wiedziałaby" to w momencie poznania, gdyby odbiór feromonów nie był zakłócony przez pigułkę.
Idea chemicznego wymuszania bezpłodności opiera się na głębokiej pogardzie dla kobiety. Redukuje ją do poziomu puszki piwa, która chłodzi się w lodówce, zawsze pod ręką. Bez zobowiązań dla niego, z tragicznymi konsekwencjami dla niej. W imię czego kobieta ma się godzić na aborcje własnych dzieci, samookaleczać się środkami rakotwórczymi, rozstrajać całe swoje zdrowie, emocje i samopoczucie?
Rujnowanie zdrowia kobiet jest poważnym problemem społecznym, bo nie żyjemy w izolacji. Coraz liczniejszych uczonych interesuje kwestia zanieczyszczenia wód gruntowych hormonami, które się nie rozkładają. Niektórzy twierdzą, że należy winić je za epidemię niepłodności.
A w debacie publicznej samobĂłjcza moda na antykoncepcjÄ™ uchodzi za dobro cywilizacyjne. Brawo, panowie spece od marketingu farmaceutycznego!

Tak sie duraczy w imie pieniÄ…dza ....

Roman Rumian

"Tabletka która zmieniła ¶wiat"