Tablety vs iPad - ekran dotykowy

Data: 2012-07-12 23:37:36
Autor: Piotr Rezmer
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
Witam,

Kilka dni temu korzystałem z iPada. Pozytywnie zaskoczyła mnie jakość ekranu dotykowego, mimo tego że mam najczęściej suchą skórę nie musiałem się tak starać jak przy telefonie, żeby telefon wykrył dotyk. Jak wygląda porównanie interfejsu dotykowego iPada z innymi produktami (np. Samsung Galaxy 8,9)?

Mam wrażenie, że tablety dobrze się sprawdzą w miejsce pilotów zdalnego sterowania do sprzętu audio (np. sterowanie media streamingiem) i jako stołowa przeglądarka www. Ponieważ do pracy mam stacjonarno/mobilnego laptopa, nie zakładam wykorzystania tabletu do wprowadzania tekstu.

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-07-12 17:51:23
Autor: rs
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
On Thu, 12 Jul 2012 23:37:36 +0200, Piotr Rezmer
<piotr.rezmer_bez_spamu@ens.net.pl> wrote:

Witam,

Kilka dni temu korzystałem z iPada. Pozytywnie zaskoczyła mnie jako¶ć ekranu dotykowego, mimo tego że mam najczę¶ciej such± skórę nie musiałem się tak starać jak przy telefonie, żeby telefon wykrył dotyk. Jak wygl±da porównanie interfejsu dotykowego iPada z innymi produktami (np. Samsung Galaxy 8,9)?

tez mam takie wrazenie. i iphohe i ipad maja jakby odrobine szybszy
czas reakcji na dotyk, szybkosc przesuniecia po ekranie, niz syjamscy
choc roznojajeczni bracia androidowi. <rs>

Data: 2012-07-12 20:27:43
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
Piotr,

się tak starać jak przy telefonie, żeby telefon wykrył dotyk. Jak
wygl±da porównanie interfejsu dotykowego iPada z innymi produktami (np.
Samsung Galaxy 8,9)?

Przez chwile bawilem sie jakims Samsungiem z serii Galaxy (nie pamietam numeru) I
nie zaobserwowalem jakiejs szczegolnej roznicy pomiedzy samymi wyswietlaczami tych dwoch tabletow. Moze odrobine plynniej dzialala obsluga na iPadzie
ale mialem wrazenie ze to kwestia oprogramowania a nie wyswietlacza. Ale to tylko moje subiektywne wrazenie.

Mam wrażenie, że tablety dobrze się sprawdz± w miejsce pilotów zdalnego
sterowania do sprzętu audio (np. sterowanie media streamingiem) i jako
stołowa przegl±darka www. Ponieważ do pracy mam stacjonarno/mobilnego
laptopa, nie zakładam wykorzystania tabletu do wprowadzania tekstu.

Zgadza sie. Podlaczylem komputer na stale do zestawu HIFI I korzystam z iPada oraz iPhona do sterowania muzyka - rozwiazanie sprawdza sie idealnie.
Moim zdaniem warto dokupic jeszcze Apple TV. Wtedy masz nie tylko dostep do muzyki ale takze do swoich zdjec, filmow czy przegladania stron internetowych na duzym ekranie.

Co do stosowania tabletu jako maszynki do internetu - przydaje sie bedziej niz mozna sie spodziewac. Tablet sluzy za ksiazke, skrzynke emailowa, komunikator, mape, galerie zdjec, przegladarke www itd. Do domowych zastosowan juz praktycznie do komputera nie siadam.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-07-13 10:46:34
Autor: Piotr Rezmer
Iguan_007 Iguan_007 pisze:

[...]

Możesz napisać co¶ więcej o tym poł±czeniu (komputer-Hifi)? Dobrze zrozumiałem że jako serwer streamingu działa PC a iPad steruje serwerem? Czy też iPad jest stream serverem a PC serwerem plików?

Pytam w kontek¶cie faktu posiadania NASa Synology DS-409+ który wspiera DLNA,AirPlay, działa jako iTunes server,

Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

Data: 2012-07-13 02:20:27
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
On Friday, July 13, 2012 6:46:34 PM UTC+10, Piotr Rezmer wrote:
Iguan_007 Iguan_007 pisze:

&gt; Zgadza sie. Podlaczylem komputer na stale do zestawu HIFI I korzystam z iPada oraz iPhona do sterowania muzyka - rozwiazanie sprawdza sie idealnie.
&gt; Moim zdaniem warto dokupic jeszcze Apple TV. Wtedy masz nie tylko dostep do muzyki ale takze do swoich zdjec, filmow czy przegladania stron internetowych na duzym ekranie.

Możesz napisać co¶ więcej o tym poł±czeniu (komputer-Hifi)? Dobrze zrozumiałem że jako serwer streamingu działa PC a iPad steruje serwerem? Czy też iPad jest stream serverem a PC serwerem plików?

Wybacz, jestem laikiem wiec opisze tylko jak to dziala - na komputerze masz biblioteke muzyki/filmow/zdjec. Odtwarzaniem sterujesz z iPada lub iPhona.

Przy Apple TV mozesz albo wyswietlac/odtwarzac to co masz na iPhonie/iPadzie albo (jesli masz wlaczony komputer), to co masz w bibliotece na komputerze.

Pozdrawiam, Iguan Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia --

Data: 2012-07-13 15:51:06
Autor: JoteR
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
"Piotr Rezmer" napisał:

Jak wyglÄ…da porĂłwnanie interfejsu dotykowego iPada z innymi produktami

Zwłaszcza "sprzętem komputerowym klasy PC", że tak sobie pozwolę zacytować opis grupy.
Tej grupy.

(np. Samsung Galaxy 8,9)?

Mają zbyt słabe zasilacze.

JoteR

Data: 2012-07-13 19:32:35
Autor: Tom01
W dniu 13.07.2012 15:51, JoteR pisze:
Zwłaszcza "sprzętem komputerowym klasy PC", że tak sobie pozwolę
zacytować opis grupy.
Tej grupy.

Czyli komputer typu tablet nie jest komputerem? Osobistym?

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

Data: 2012-07-13 13:40:04
Autor: rs
Tablety vs iPad - ekran dotykowy

hehehe. nie zaczynaj. <rs>

Data: 2012-07-13 19:50:19
Autor: Tom01
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
W dniu 13.07.2012 19:40, rs pisze:
hehehe. nie zaczynaj. <rs>

:)
Ta.... widziałem te próby trollowania. Jesli komputer osobisty typu tablet nie jest komputerem osobistym to czym?

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal ¶miało!

Data: 2012-07-14 00:27:15
Autor: Przemek
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
Ta.... widziałem te próby trollowania. Jesli komputer osobisty typu
tablet nie jest komputerem osobistym to czym?

Tabletem.
BTW nie ma czego¶ takiego jak komputer osobisty typu tablet, bo byłby nim też byle smartfon.
Nie bawmy się, plis, w applowe statystyki udowadniaj±ce, że sprzedaj± najwięcej komputerów klasy PC wliczaj±c w tę statystykę tablety.
Przem

Data: 2012-07-14 01:17:41
Autor: Tom01
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
W dniu 14.07.2012 00:27, Przemek pisze:
Tabletem.
BTW nie ma czegoĹ› takiego jak komputer osobisty typu tablet

Za WikipediÄ…:
"Tablet PC – przenośny komputer osobisty. Jest to urządzenie wzorowane na notebookach. (...) Wciąż jednym z najpopularniejszych obecnie tabletów PC jest Apple iPad (...)"

Data: 2012-07-13 19:54:09
Autor: JoteR
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
 "Tom01" napisaĹ‚:

Zwłaszcza "sprzętem komputerowym klasy PC", że tak sobie pozwolę
zacytować opis grupy.
Tej grupy.

Czyli komputer typu tablet nie jest komputerem? Osobistym?

Jest tak samo, jak mojej nieodżałowanej pamięci ZX Spectrum.
Ale moja spectrumna przynajmniej miała alibi - na pudle od niego tkwiła dumnie naklejka z napisem Personal Computer.
Przemysław chyba zbytnio na wyrost wystawił ci tu w którymś wątku laurkę - ktoś o takiej podobno olbrzymiej wiedzy powinien instynktownie rozumieć terminy "pecet", "mac", czy "tablet".
Do licha, czemu nie przeszła wersja opisu bardziej łopatologiczna - np. "komputery klasy IBM PC"? No tak, ale co z drukarkami, skanerami etc? To może "komputery klasy IBM PC i peryferia do nich"? Chociaż też źle, zaraz trolle zaczęłyby udowadniać, że tablety to też peryferia, ino bardziej prześpiegłe. Spuszczono się zatem na inteligencję grupowiczów - jak widać bezpodstawnie.

JoteR

PS. tak czułem, że ten piątek trzynastego dobrze się nie skończy...

Data: 2012-07-13 14:08:10
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
On Saturday, July 14, 2012 3:54:09 AM UTC+10, JoteR wrote:

No tak, ale co z drukarkami, skanerami etc? To może &quot;komputery klasy IBM PC i peryferia do nich&quot;? Chociaż też Ľle, zaraz trolle zaczęłyby udowadniać, że tablety to też peryferia, ino bardziej prze¶piegłe.

Dla mnie to jest wlasnie absurdalne. Z jednej strony dyskusje o tuszach do drukarek czy ilosci wydrukowanych kartek sa ok. Chociaz drukarka NIE JEST _komputerem_. Dodatkowo wspolczesne drukarki mozna podlaczyc do telefonu czy aparatu fotograficznge (czy iPada!) wiec wcale nie sa to juz perfyferia stricte PCtowe.

O tabletach dyskutowac nie wolno. Chociaz akurat one SA _komputerami_. I nie jest trudno wykorzystac je jako peryferia do PC. Tak jak np w tej dyskusji - mowimy o zarzadzaniu biblioteka filmow czy muzyki na PC za pomoca tabletu.

Ktos slusznie zauwazyl ze moze ta grupa zwyczajnie nie nadaza za zmianami. Kiedys drukarki byly tylko sterowane PCtem wiec sa OK. Nawet jesli juz dawno nie sa od PCta zalezne. Natomiast nowe formy _komputera_ sie nie przyjmuja bo... No wlasnie? Dlaczego?

Pozdrawiam, Iguan Iguan007 Sezon caly rok: http://picasaweb.google.com/iguan007/Australia --

Data: 2012-07-14 00:32:22
Autor: Przemek
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
O tabletach dyskutowac nie wolno. Chociaz akurat one SA _komputerami_.

telefony TEŻ s± komputerami, sterowniki ¶wiatła RGB czy automaty do pieczenia chleba też, a jednak s±dzę, że nie chciałby¶ o tym tu rozmawiać.
Przem

Data: 2012-07-13 16:11:05
Autor: Iguan_007 Iguan_007
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
Przemek,

O tabletach dyskutowac nie wolno. Chociaz akurat one SA _komputerami_.

ttelefony TEŻ s± komputerami, sterowniki ¶wiatła RGB czy automaty do
pieczenia chleba też, Jakos jednak tablet jest dla mnie bardziej "komputerem osobistym" niz automat do pieczenia chleba. Czy tez tusz do drukarki o ktorym pisalem w pierwszym akapicie (a Ty go zrecznie skasowales).

 Wiec jeszcze raz, jesli tusz do drukarki (nie bedacej komputerem) pasuje na ta grupe to dlaczego tablet bedacy komputerem juz nie? Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-07-14 01:19:47
Autor: Tom01
W dniu 14.07.2012 00:32, Przemek pisze:
sterowniki ¶wiatła RGB czy automaty do
pieczenia chleba też, a jednak s±dzę, że nie chciałby¶ o tym tu rozmawiać.

No wła¶nie. Jak Pan sam wykazał, między "komputerem" a "komputerem osobistym" jest zasadnicza różnica.

Data: 2012-07-13 20:25:15
Autor: Tom01
W dniu 13.07.2012 19:54, JoteR pisze:
Jest tak samo, jak mojej nieodżałowanej pamięci ZX Spectrum.
Ale moja spectrumna przynajmniej miała alibi - na pudle od niego tkwiła
dumnie naklejka z napisem Personal Computer.

No bo w rzeczy samej, jesli coś nie jest "mainframe'm" czy innym ewidentnie nie osobistym komputererm, to jest PC-tem. Trudno z tym dyskutować. No chyba, że chcemy pod "pecet" rozumieć wyłącznie pewną grupę PC-tów czyli blaszaki. Zgadza się?

Data: 2012-07-13 20:42:45
Autor: JoteR
"Tom01" napisał:

No chyba, że chcemy pod "pecet" rozumieć wyłącznie pewną grupę PC-tów czyli blaszaki. Zgadza się?

W rzeczy samej - chcemy. I rozumiemy.
Wyjątek uczyniony dla notebooków (z pewnych, dość racjonalnie umotywowanych w dyskusji sprzed lat powodów, osobna grupa dla "laptoków" nie powstała) nie może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

JoteR

Data: 2012-07-13 15:17:40
Autor: rs
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
On Fri, 13 Jul 2012 20:42:45 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

"Tom01" napisał:

No chyba, że chcemy pod "pecet" rozumieć wył±cznie pewn± grupę PC-tów czyli blaszaki. Zgadza się?

W rzeczy samej - chcemy. I rozumiemy.
Wyj±tek uczyniony dla notebooków (z pewnych, do¶ć racjonalnie umotywowanych w dyskusji sprzed lat powodów, osobna grupa dla "laptoków" nie powstała) nie może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

ale dlaczego nie? precedensy sa tym elementem, ktore w naturalny w
sposob wprowadzaja zmiany, w tym wypadku, charakterystyke dynamicznie
zmieniajacych sie platform sprzetowych. dlaczego grupa o sprzecie
komputerowym ma dotyczyc wylacznie "blaszakow" per se? stacjonarne makowki maja prawie identyczne bebechy co blaszaki. sa
podobne problemy sprzetowe. laptopy|netbooki|ultrabooki coraz czesciej
zastepuja sprzet stacjonarny. tego sie juz nie cofnie. tablety sa
tylko naturalna kontynuacja tych zmian. jak sam piszesz, nie ma w w
strukturze polskiego usenetu adektwatnej grupy, wiec gdzie trzeba
zadawac pytania z nimi zwiazane? nie rozumiem co tu jest takie trudne do zaakceptowania? wszystko na
okolo nas sie znienia, a technologie komputerowe, chyba najszybciej.
ta grupa powinna byc odzwierciedleniem tych zmian, inaczej zostanie
dinozaurem na wymarciu. <rs>

Data: 2012-07-13 21:32:18
Autor: JoteR
"rs" napisał:

dlaczego grupa o sprzecie komputerowym

...."klasy PC"...

ma dotyczyc wylacznie "blaszakow" per se?

Było to wielokrotnie tu wałkowane. Zajrzyj do archiwum, bo ja nie zamierzam tracić pi±tkowego wieczoru na powtarzanie rzeczy wielokrotnie wyja¶nianych.

jak sam piszesz, nie ma w w strukturze polskiego usenetu adektwatnej
grupy, wiec gdzie trzeba zadawac pytania z nimi zwiazane?

Załóżcie sobie grupę alt.pl.tablety lub rozpocznijcie procedurę zakładania grupy w hierarchii pl.*

nie rozumiem co tu jest takie trudne

Ja też nie rozumiem, zatem - do roboty ;->

JoteR

Data: 2012-07-13 16:00:36
Autor: rs
On Fri, 13 Jul 2012 21:32:18 +0200, "JoteR" <joter@pf.pl> wrote:

"rs" napisał:

dlaczego grupa o sprzecie komputerowym
..."klasy PC"...

wiec? nie widzisz, ze odrobine odeszlismy od tego komputera dla
ktorego zostala ta definicja stowrzona. PCtem byl tandy, amstrad,
apple, spectrum, amiga, atari itp. jakie argumenty nasz na to, aby
nagle ograniczac te klase sprzetu do jakiegos jednego konretnego typu
i wprowadzac jakies zawezone, sztuczne pojecie klasy?

ma dotyczyc wylacznie "blaszakow" per se?
Było to wielokrotnie tu wałkowane. Zajrzyj do archiwum, bo ja nie zamierzam tracić pi±tkowego wieczoru na powtarzanie rzeczy wielokrotnie wyja¶nianych.

ja znam tamte dyskusje, ale chce poznac twoje zdanie w tej sprawie, na
dzien dzisiejszy. ale jesli masz takie zdanie, jak sprzed paru lat, to
nie bede wiecej dociekal. to bedzie wlasnie to, w czym lezy problem.

[...]

nie, to skoro tak, to moze ty zmien opis grupy pl.comp.pecet i tak jak
w niej sa obecnie zastrzezone pewne tematy, jako niedopuszczalne, to
dokonaj wpisu, ze sobie nie zyczysz postow o laptopach i tabletach i
wtedy bedziesz sie mial czym podeprzec, bo na razie to jest twoje
widzimisie, przeciwko zmianom na okolo ciebie.
osobiscie nie widze powodu, aby zakladac nowa grupe. a jak uczy
historia, ktora sam przywolales, nie ma to nawet sensu.
nie rozumiem co tu jest takie trudne
Ja też nie rozumiem, zatem - do roboty ;->
JoteR

widzisz, wykpiles sie z odpowiedzi na moje pytanie, ale mimo to, ja na
twoje odpowiem. to nie jest trudne. to jest po prostu zbedne. moge sie z toba w tej chwili zalozyc, ze niezaleznie czy ktos zalozy
nowa grupe, czy nie, to za gora dwa/trzy lata na tej grupie, bardzo
duza czesc postow tabletach, bedzie tu obecna i powszechnie
akceptowana, tak jak teraz wiele i coraz wiecej, dotyczy laptopow i
nikt sie juz nie burzy na ich obecnosc. to jest ewolucja. ewoluujesz albo wymierasz. to jest az tak proste.
tak samo jak nie przyjela sie grupa o laptopach i wysztkie z nimi
zwiazane tematy sa tutaj, tak samo nie przyjely sie grupy o zadnej
kolejnej wersji windows i aktywna w tym temacie, jest *.winnt, tak nie
przyjmie sie ta, ktora proponujesz. to co zaklad?
naprawde chcesz z tym walczyc? przy pomocy czego? <rs>

Data: 2012-07-13 22:18:13
Autor: Tom01
W dniu 13.07.2012 20:42, JoteR pisze:
Wyjątek uczyniony dla notebooków (z pewnych, dość racjonalnie
umotywowanych w dyskusji sprzed lat powodĂłw, osobna grupa dla "laptokĂłw"
nie powstała) nie może być w tym przypadku precedensem. Nie ta platforma.

A co z latopem z obracanym ekranem na modłę tableciarską? ;)

Data: 2012-07-13 17:00:54
Autor: rs
Tablety vs iPad - ekran dotykowy
On Fri, 13 Jul 2012 22:18:13 +0200, Tom01
[...]

a czy on, na przekor tutejszym ortodoxom, nie zostal bezczelnie w
branzy nazwany tablet PC? <rs>

Data: 2012-07-16 15:57:16
Autor: kamil
On 13/07/2012 19:42, JoteR wrote:
"Tom01" napisał:

[...]

Podzielmy grupy na 16 podgrup, w końcu jedna musi być dla ipadów, druga dla samsungów, a trzecia dla kindle fire.

Na każdej pojawi się jeden post na pół roku i usenet w końcu umrze ¶mierci± naturaln±. Tego chcesz?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-07-17 08:55:26
Autor: JoteR
"kamil" napisał:

Podzielmy grupy na 16 podgrup, w końcu jedna musi być dla ipadów, druga dla samsungów, a trzecia dla kindle fire.

Wyburz w domu ¶cianki, w końcu po cholerę odobne pomieszczenia na pokoje, kuchnię czy kibel?
Skoro dla ciebie żadna różnica, gdzie posadzisz kupę?

JoteR

Data: 2012-07-17 10:14:35
Autor: kamil
On 17/07/2012 07:55, JoteR wrote:
"kamil" napisał:

[...]

Analogia rzeczywi¶cie urzekaj±ca, tyle że łazienka to wci±ż mój dom, podobnie jak iPad jest komputerem, i to jak najbardziej osobistym.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net