Tachografy w samochodach z kratkÄ….

Data: 2010-05-24 19:03:11
Autor: CUT
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE nakazującej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratką.

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

Data: 2010-05-24 19:05:50
Autor: CUT
W dniu 2010-05-24 19:03, CUT pisze:
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE
nakazujÄ…cej montaĹĽ tacho i rejestr czasu pracy kierowcĂłw aut z kratkÄ….

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

http://dziennik.pl/gospodarka/article599558/Unia_bierze_sie_za_sluzbowe_samochody.html

Data: 2010-05-24 19:12:49
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-24 19:03, CUT pisze:
Ogl±dałem dzi¶ "Raport Turbo". Mówili co¶ o projekcie ustawy UE
nakazuj±cej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratk±.

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

Będzie mniej smutno na wakacyjnej stacji paliw, jako jedynej osobie nie bior±cej faktury na paliwo  :-P

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Data: 2010-05-25 08:23:31
Autor: Lukasz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfab392$0$2595$65785112news.neostrada.pl...
[...]

bez przesady, przecież do tego US spokojnie może się przyczepić
Ja mam mał± firemkę i zgadzam się na to aby pracownik jeĽdził prywatnie firmowym autem- jest to mój dodatek do jego pracy. Ty dostajesz premię albo większ± wypłatę, ja nie jestem w stanie tego zrobić i chcę jako¶ 'wynagrodzić' gorsze warunki pracownikowi. Twój pracodawca twoj± premię czy wypłatę wlicza w koszty, dlaczego ja nie mógłbym wliczyć swoich wydatków (jest to niewielki procent, ma też swoje auto i nim jeĽdzi 'na wypady', ale w tygodniu po jakby nie patrzeć długiej pracy nie przeszkadza mi wykorzystanie mojego auta). Z reszt± auto to nie tylko paliwo, to także naprawy, ubezpieczenie itp. - może te koszty też zacznijmy rozliczać u pracowników.
¦mieszniejsze jest to że kto¶ w Seicento Van może odliczać vat, a ja w moim kombi do którego samego bagażnika więcej wejdzie niż do seicento już nie- a auto jest jak najbardziej używane w celach służbowych

Data: 2010-05-25 08:33:25
Autor: Kuba \(aka cita\)
Tachografy w samochodach z kratk±.

Użytkownik "Lukasz" <lukasz@bojUSUNDUZELITERYczuk.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htfqd6$gts$1inews.gazeta.pl...

¦mieszniejsze jest to że kto¶ w Seicento Van może odliczać vat, a ja w moim kombi do którego samego bagażnika więcej wejdzie niż do seicento już nie- a auto jest jak najbardziej używane w celach służbowych

dokładnie. To jest bzdura miesi±ca, a nie regulacja czasu pracy.
Moze dzięki tacho w koncu słóżbówki nie bed± tak zapierdalać ...

ps. owszem tacho jest upiedliwe, ale jak spojrzeć na to obiektywnie - to niby dlaczego kierownik duzego mobila musi przestrzegac czasu jazdy, a małego nie, skoro oboje pracuj± prowadz±c?

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-05-25 09:51:38
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
chocby dlatego ze jak jedzie 1,5 tony i w cos przyladuje to nie beda takie same konsekwencje jak przyladuje tych ton 30.
znajoma firma ktora ma swoja logistyke pokazala mi kiedys zdjecia yaris zmiazdzonej przez 2 tiry. koles przezyl ale patrzac na zdjecie nie uwierzylbys.
ta sama yariska uderzajaca z wieksza predkoscia bedzie wygladac duzo 'lepiej'

Data: 2010-05-25 08:44:42
Autor: Michał Gut
[...]

tez odliczasz vat - tylko mniej
60% vatu przy paliwie i zakupie i 100% reszta
a jak masz kratke to 100% vatu przy zakupie i paliwie.

Data: 2010-05-25 09:15:25
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 08:44, Michał Gut pisze:
tez odliczasz vat - tylko mniej
60% vatu przy paliwie i zakupie i 100% reszta
Raczej 0% przy paliwie.

Maciek

Data: 2010-05-25 09:39:25
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htfrju$v6r$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bzdura.
Wypadałoby się nie wypowiadać na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.

Data: 2010-05-25 09:53:13
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
Bzdura.
Wypadałoby się nie wypowiadać na tematy o których nie masz zielonego pojęcia.

to musze zweryfikowac bo jzu w innym watku okazalo sie ze moge miec zla wiedze, natomiast nawet jesli nie odliczysz vat to kwota brutto zalicza sie do kosztu uzyskania przychodu i odliczasz 18% dochodowego. roznica 4% raptem.

Data: 2010-05-25 10:02:03
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htfvka$l9$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Z matematyk± też na bakier jeste¶.
Od netto też odliczasz dochodowy, więc różnica jest rzędu 18%.

Data: 2010-05-25 13:04:18
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
Z matematyk± też na bakier jeste¶.
Od netto też odliczasz dochodowy, więc różnica jest rzędu 18%.
zle sie wyrazilem.
odliczasz 18% od kwoty netto+nieodliczonego podatku vat
czyli zakladamy ze brutto kapeć kosztuje 122pln ze stawka 22%

jak masz prawo odliczyc vat kapcia to odliczasz 22% vat i 18% z kwoty netto (100)

jak nie masz prawo odliczyc vatu kapcia to wyjdzie ci 0 z odliczenia vatu i 18% z kwoty 122

Data: 2010-05-25 13:10:08
Autor: Cavallino
[...]

O tym pisałem.
Czyli w sumie ponad 18% drożej.
Jak muszę pojechać do klienta którego serwisuję (swoj± wiedz±) to dzięki państwu kosztuje mnie to 18% więcej niż powinno.
O tyle więcej płacę BEZPRAWNIE państwu w VAT (bo to jest mój rzeczywisty koszt).

Więc jak mi jeden komuch z drugim komuchem nawija, że jak mnie się okrada jest ok, ale jak próbuję odzyskać CZĘ¦Ć tego co moje jad±c tym samym autem do sklepu po zakupy (zamiast kupuj±c drugie), to wtedy jestem złodziejem, to nic tylko w pysk takiego strzelić.

Data: 2010-05-25 15:58:53
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
nie - zamiast odliczyc to od vatu odliczasz od dochodowego.
problem polega na tym ze zazwyczaj to vatu generuje sie wiecej i z niego najlepiej byloby odliczac.
roznica jest 4% tyle ze jesli wygenerujesz znikomy zysk na dochodowym a vat ci wyjdzie duzy to jestes w plecy bo nadmiar kosztow ci przepada(chyba przepada....).

co do reszty sie zgadzam w calej rozciaglosci.
madrza sie zawsze ci ktorzy o temacie maja gowniane pojecie:/

Data: 2010-05-25 16:13:26
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htgl1h$5v5$1portraits.wsisiz.edu.pl...
nie - zamiast odliczyc to od vatu odliczasz od dochodowego.
problem polega na tym ze zazwyczaj to vatu generuje sie wiecej i z niego najlepiej byloby odliczac.
roznica jest 4%

Naucz się liczyć, bo masz z tym poważny problem.
Różnica jest 18%.
Nie 22%, a 18% - z nieoddanego VATu.

Data: 2010-05-26 08:32:55
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
Naucz się liczyć, bo masz z tym poważny problem.
Różnica jest 18%.
Nie 22%, a 18% - z nieoddanego VATu.

liczyc umiem ale powtarzalem bez liczenia informacje zaslyszane z mojego biura rach....
policzylem sobie i nie wychodzi ni cholery kolorowo....

kwota brutto 122pln  oodatkowana 22% vatem, zakladamy dochodowy 18%

z tejkwoty pit5 bedzie wynosil 100pln*18% co nam daje 18pln
vat 22pln
w sumie daje nam to 40pln tyle odliczymy jak mmamy mozliwosc wrzucenia vat

jesli nie mamy prawa odliczyc vat (zalozmy jestesmy placowka zajmujaca sie edukacja) to pit5:
122pln*18%=21,96 a tyle odliczymy jak cala kwote brutto wrzucimy jako kup.

przyjmowalem wczesniej zla podstawe opodatkowania (2razy t± sam±, a w drugim przykladzie podstawa 100pln zwieksza sie tylko o 22pln co daje nam kilka zlotych roznicty tylko).....
kicha - masz racje

Data: 2010-05-26 21:16:34
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

interesuj±ce.... widać, ze sie znasz.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-05-24 19:25:58
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
zazdrościsz? to zaloż firmę.

wiesz jak wyglada praca kierowcy samochodu ciezarowego z tacho? wiesz jakie sa kary zwiazane z itd?
wiesz tez ze to ty zaplacisz za to wszystko jako konsument?

Data: 2010-05-24 19:29:56
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-24 19:25, Michał Gut pisze:
zazdro¶cisz? to zaloż firmę.

wiesz jak wyglada praca kierowcy samochodu ciezarowego z tacho? wiesz
jakie sa kary zwiazane z itd?
wiesz tez ze to ty zaplacisz za to wszystko jako konsument?

I tak płacę, jak cwaniaczki wliczaj± swoje urlopowe wydatki w koszta firmy a wiec w cenę końcow±.

Data: 2010-05-24 21:40:18
Autor: cef
WW wrote:

wiesz tez ze to ty zaplacisz za to wszystko jako konsument?

I tak płacę, jak cwaniaczki wliczaj± swoje urlopowe wydatki w koszta
firmy a wiec w cenę końcow±.

A może jednak dlatego, że mog± tak utopić nie zwi±zane z działalno¶cia koszty,
to ich produkty sa tańsze? Gdy im się zabierze tę ulgę, to dołoż± w cenie ;-)

Data: 2010-05-25 07:54:36
Autor: WW
W dniu 2010-05-24 21:40, cef pisze:
WW wrote:

[...]

Jak zawyżanie kosztów a więc okradanie państwa czyli mnie, ma mi przynie¶ć korzy¶ci
?.
Zechcesz to wyja¶nić ?

Data: 2010-05-25 08:59:42
Autor: Rychu
W dniu 2010-05-25 07:54, WW pisze:
Jak zawyżanie kosztów a więc okradanie państwa czyli mnie, ma mi
przynie¶ć korzy¶ci
?.

Jeste¶ politykiem czy starym komuchem?

--
Pozdr
Rychu

Data: 2010-05-25 10:59:18
Autor: cef
WW wrote:

Jak zawyżanie kosztów a więc okradanie państwa czyli mnie, ma mi
przynie¶ć korzy¶ci
?.
Zechcesz to wyja¶nić ?

Nie. Nie zamierzam, bo widzę, że nie kojarzysz podstawowych faktów.

Poza tym miało być o rejestrowaniu przejazdu kratkowozem, a wyszło
o przegieciach w używaniu samochodu do celów prywatnych.

Data: 2010-05-25 11:55:15
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 10:59, cef pisze:
WW wrote:

[...]

Prymitywny unik  :-(

Poza tym miało być o rejestrowaniu przejazdu kratkowozem, a wyszło
o przegieciach w używaniu samochodu do celów prywatnych.

A tu się zgadzamy. Nie ta grupa.

Może warto dodać, że w UE trwaj± prace nad przepisem nakazuj±cym wyposażanie nowych samochodów w "czarne skrzynki", do których w czasie kontroli drogowej będzie miała dostęp policja. Inny wariant zakłada, że taka skrzynka sama prze¶le przez satelitę informacje o tym gdzie i jak szybko dany pojazd się poruszał.
Wszystko oczywi¶cie dla naszego bezpieczeństwa.

Data: 2010-05-25 12:52:23
Autor: cef
WW wrote:

Nie. Nie zamierzam, bo widzę, że nie kojarzysz podstawowych faktów.

Prymitywny unik  :-(

A czy tłumaczenie, że jak kto¶ nie ponosi dodatkowych kosztów,
to jego produkt jest tańszy dla Ciebie nie jest prymitywne?

[...]

A ustalili już jadłospis dla mnie w dni kiedy mam do przejechania do 100km
i w te kiedy jeżdżę po mie¶cie? ;-)

Data: 2010-05-25 13:20:27
Autor: szerszen
Tachografy w samochodach z kratk±.

Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:4bfb9e85$0$2592$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

a po co?
bedziesz mial gps z odpowiednia mapa i po prostu nie pojedziesz szybciej niz max dozwolona na danym odcinku, bo ci na to komputer pokladowy nie pozwoli :), wszyscy zaczna wtedy przepisowo jezdzic ;)

Data: 2010-05-25 21:04:39
Autor: WOJO
[...]
Mylisz się - nigdzie nie dojedziemy, bo bedziemy stać w jednym wielkim korku :)
WOJO

Data: 2010-05-26 09:01:45
Autor: szerszen
Tachografy w samochodach z kratk±.

Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:hth6ad$8mi$1@node1.news.atman.pl...

Mylisz się - nigdzie nie dojedziemy, bo bedziemy stać w jednym wielkim korku

a tego to juz niebylbym taki pewny

Data: 2010-05-25 08:49:29
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
To ja mam propozycje! Wladujmy tacho do WSZYSTKICH osobówek!
Wtedy nie bedzie problemu z przekraczaniem predkosci, za dlugim czasem jazdy.

ooo tak to jest.to. fajnie tak pieprzyc o czyms jak nie dotyczy to pieprzacego - prawda?

Data: 2010-05-25 09:13:22
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 08:49, Michał Gut pisze:
To ja mam propozycje! Wladujmy tacho do WSZYSTKICH osobówek!
Wtedy nie bedzie problemu z przekraczaniem predkosci, za dlugim czasem jazdy.
Otóż to! Nie widzę żadnych problemów ze stworzeniem systemu, gdzie w
każdym samochodzie będ± zamontowane tachografy. Taki tachograf będzie
wysyłał informacje do centrum wystawiania mandatów i bez żadnych
fotoradarów, czy innej drogówki da się spokojnie ogarn±ć większo¶ć
łami±cych przepisy. Jakby w tym tachografie zintegrować jeszcze gps, to
pewnie dałoby się nawet karać nie tylko za przekraczanie prędko¶ci, ale
i za wyprzedzanie na ci±głej, na przej¶ciach dla pieszych, przejeżdżanie
na czerwonym, czy mocno pomarańczowym, skręcanie z pasa do jazdy prosto
itp itd. Drogówka byłaby wtedy potrzeba do zamiatania po wypadkach i
pilnowania tych, którzy nie chcieliby wozić sprawnych tachografów.
Ciekawe ilu tu pieprz±cych grzecznie by takie urz±dzenie woziło? :->

ooo tak to jest.to. fajnie tak pieprzyc o czyms jak nie dotyczy to pieprzacego - prawda?
Dokładnie.

Maciek

Data: 2010-05-25 10:02:46
Autor: J.F.
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w
[...]

I nic nie trzeba wysylac do centrali - dwie szczeliny, w jedna wsuwasz PJ, w drugie karte kredytowa,
i albo sie auto zatrzymuje ze wzgledu na przekroczony limit kredytowy, albo zeby kierowca mogl wysypac scinki po PJ uniewaznionym za punkty :-)

itp itd. Drogówka byłaby wtedy potrzeba do zamiatania po wypadkach i
pilnowania tych, którzy nie chcieliby wozić sprawnych tachografów.
Ciekawe ilu tu pieprz±cych grzecznie by takie urz±dzenie woziło? :->

Na szczescie w Unii zyjemy i mozna zarejestrowac auto w Czechach :-)
No chyba ze to Unia zaprowadzi ten przepis :-)

J.

Data: 2010-05-25 13:38:19
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 10:02, J.F. pisze:
[...]
No! W wersji 2 samochód sam odwiezie niewypłacalnego delikwenta na
przymusowe prace przy budowie sieci autostrad (piszę 'sieci', czyli w
sumie skrzyżowania autostrady północ-południe ze wschód-zachód, bo
więcej nie trzeba będzie ;-))

Maciek

Data: 2010-05-25 21:07:34
Autor: WOJO
[...]
Normalnie jakbym czytał LEMA :)
WOJO

Data: 2010-05-28 22:26:53
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Hello Maciek,

Tuesday, May 25, 2010, 9:13:22 AM, you wrote:

[...]

Ograniczenie prędko¶ci nie jest jedynym przepisem prawa o ruchu
drogowym.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 10:34:56
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
Ograniczenie prędko¶ci nie jest jedynym przepisem prawa o ruchu
drogowym.
Co było w dalszej czę¶ci posta - do końca czytać! :->
Maciek

Data: 2010-05-30 11:24:19
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, May 30, 2010, 10:34:56 AM, you wrote:

Ograniczenie prędko¶ci nie jest jedynym przepisem prawa o ruchu
drogowym.
Co było w dalszej czę¶ci posta - do końca czytać! :->

W dalszej czę¶ci posta było science(?)-fiction.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 22:27:01
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
Co było w dalszej czę¶ci posta - do końca czytać! :->
W dalszej czę¶ci posta było science(?)-fiction.
Sugerujesz, że przesyłanie do jakiego¶ centrum położenia samochodu
zsynchronizowanego z jak±¶ map± nie pozwoliłoby przywalić mandatu za np.
skręt na zakazie, wyprzedzanie na podwójnej ci±głej, zawracanie tam,
gdzie nie wolno, parkowanie w miejscu niedozwolonym itp, a po
synchronizacji ze stanem sygnalizacji ¶wietlnej np. za przejazd na
czerwonym?? Żadne science-fiction - rzeczy do realizacji dostępnymi
¶rodkami.
Maciek

Data: 2010-05-30 22:32:26
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, May 30, 2010, 10:27:01 PM, you wrote:

[...]

Nie zdajesz sobie sprawy z ilo¶ci danych, jakie trzeba przetwarzać.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 23:05:49
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
Nie zdajesz sobie sprawy z ilo¶ci danych, jakie trzeba przetwarzać.
Ależ nie trzeba wszystkich. Policja teraz też nie przetwarza
wszystkiego, tylko to co się akurat trafi ;-) Można się skoncentrować na
¶ledzeniu jakiej¶ grupy, resztę danych odrzucać, wybranych członków
grupy można losować, albo nominować ;-)

Maciek

Data: 2010-05-24 22:32:09
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-24, Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
zazdro¶cisz? to zaloż firmę.

wiesz jak wyglada praca kierowcy samochodu ciezarowego z tacho? wiesz jakie sa kary zwiazane z itd?
wiesz tez ze to ty zaplacisz za to wszystko jako konsument?

Za to kupa samochodów używanych tylko b±dĽ w większo¶ci do użytku
prywatnego będzie płacić za paliwo tyle samo co etatowcy.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

PS: Nie mam *nic* przeciwko odliczaniu VATu i kosztów za paliwo używane
służbowo. Ale nie oszukujmy się: *bardzo* dużo osób odlicza paliwo
zużywane prywatnie.

Data: 2010-05-26 00:19:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 24 May 2010 22:32:09 +0200, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

[...]

Nie mam nic przeciwko, żeby wszyscy odliczali sobie VAT. I ine podatki też. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na

Data: 2010-05-26 07:17:25
Autor: Samotnik
Dnia 25.05.2010 Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał/a:
[...]

Ale to zaprzecza istocie podatku VAT. --
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-05-29 23:26:30
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 26 May 2010 07:17:25 +0000 (UTC), Samotnik napisał(a):

Nie mam nic przeciwko, żeby wszyscy odliczali sobie VAT. I ine podatki też.

Ale to zaprzecza istocie podatku VAT.

I innych podatków. I co, jaki¶ problem?

Data: 2010-05-26 09:13:29
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-25, Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

[...]

Jak *wszyscy* to ja też jestem za.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-28 22:20:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Hello Krzysiek,

Monday, May 24, 2010, 10:32:09 PM, you wrote:

zazdro¶cisz? to zaloż firmę.
[...]

Jakiego odliczania VATu? Bo na pewno nie od paliwa w osobowych... To
wła¶nie fakt używanie prywatnie samochodów służbowych był podstawowym
argumentem MinFin przeciw odliczaniu VATu od paliwa.

--
Best regards,

Data: 2010-05-24 19:46:44
Autor: Papkin
CUT wrote:
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE
nakazujÄ…cej montaĹĽ tacho i rejestr czasu pracy kierowcĂłw aut z kratkÄ….

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

Nie glupi to byl pomysl podatku od aut sluzbowych. Kupe osob jezdzi, naciaga firme na paliwo, tlucze sie autem do przedszkola i na zakupy itd. Tak zazdroszcze, za swoje sam musze placic.

Jak ja mam placic podatek od byle g... to auto sluzbowe to tez jakis dodatkowy bonus, drogie naprawdy pokrywa firma a nie kierowca - trzeba sie zrzucic na powodzian wiec do roboty poslowie :)

Data: 2010-05-24 18:30:15
Autor: to
Papkin wrote:

Nie glupi to byl pomysl podatku od aut sluzbowych. Kupe osob jezdzi,
naciaga firme na paliwo, tlucze sie autem do przedszkola i na zakupy
itd. Tak zazdroszcze, za swoje sam musze placic.

Skoro właściciel czyli firma na to pozwala to co Cię to obchodzi? --
"Nie ma obowiązku oceniania prędkości i nie jest taka ocena przedmiotem egzaminu na PJ." Jan Kowalski, msg-id: hste47$m8v$1@news.net.icm.edu.pl

Data: 2010-05-24 20:42:26
Autor: Papkin
Tachografy w samochodach z kratkÄ….

Skoro właściciel czyli firma na to pozwala to co Cię to obchodzi?

Buahaha

A co obchodzi Belke ze opodatkowuje moje juz opodatkowane pieniazki na lokatach? A co obchodzi fiskusa jak wygram mercedesa powiedzmy wyciagajac kupon z chipsow? Ano jak widzisz kaza placic podatek od nagrod, od luksusu i od tego ze sie cos odklada czlowiekowi (bank tez placi podatki pewnie!). Nawet w gorach kaza placic klimatyczne - za oddychanie!

A Kowalski rozbijajacy dupe za darmo firmowym samochodem, w celach nie sluzbowych (czesto oszukujac firme) ma z tego realne zyski i sie nalezy podatek.

Data: 2010-05-24 18:45:43
Autor: to
Papkin wrote:

[...]

I to wszystko bzdury. Po co dokładać kolejne bzdury?

A Kowalski rozbijajacy dupe za darmo firmowym samochodem, w celach nie
sluzbowych (czesto oszukujac firme) ma z tego realne zyski i sie nalezy
podatek.

A z korzystania z firmowego kibla? Też ma, bo nie musi korzystać w domu, więc oszczędza wodę i papier toaletowy, a czasem nawet mydło. Też opodatkuj.

Data: 2010-05-24 19:02:05
Autor: Samotnik
Dnia 24.05.2010 Papkin <spam@spamerssux.net> napisał/a:
A Kowalski rozbijajacy dupe za darmo firmowym samochodem, w celach nie sluzbowych (czesto oszukujac firme) ma z tego realne zyski i sie nalezy podatek.

Prezentujesz dziwn±, smutn± moralno¶ć. Że je¶li kto¶ osi±ga zysk, to należy
go złupić na rzecz kogo¶ innego. Sk±d Ci się to bierze? Dlaczego nie
zajmiesz się tym, aby samemu osi±gać zysk? Nie umiesz?
--
Samotnik

Data: 2010-05-24 21:12:05
Autor: Sebastian Biały
Samotnik wrote:
Prezentujesz dziwn±, smutn± moralno¶ć. Że je¶li kto¶ osi±ga zysk, to należy
go złupić na rzecz kogo¶ innego.

Tak działa wiekszo¶c systemow podatkowych na tym ¶wiecie. Samochód firmowy powinien przynosić zyski _firmie_. Dlatego jest tańszy w ekspolatacji _dla firmy_. A że u nas jest tańszy również dla Kowlaskiego to już niedopatrzenie. Wożenie dupy Kowalskiego do hipermarketu niczym nie różni się do wożenia dupy Wi¶niewskiego na etacie do hipermakretu. niezrozumiałe jest dlaczego Wi¶niewski ma gorzej _TYLKO_ dlatego że pracuje w innej formie niz Kowalski. Pamiętaj, że nie każdy prowadzacy działalno¶c jest od razu lepszy od tego na etacie. Niektórzy pracuj± na etatach bo _nie musz±_ sprzedawać skarpetek na targu i być biznesmenami, po prostu maj± umiejętno¶ci ktore lepiej im sprzedać na etacie. Czemu na starcie musz± mieć większe obci±żenia podatkowe w prywatnych sferach życia? To jest jaka¶ kara za nie posiadanie działalno¶ci?

Data: 2010-05-24 21:20:39
Autor: J_K_K
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htej2a$sv8$1news.onet.pl...
Samotnik wrote:
[...]

Zależy jaki samochód i do czego wykorzystywany.
Te, o których tu rozmawiamy SŁUŻˇ do przynoszenia
zysków firmie. Bez WSADU w postaci kierowcy,
same z siebie zysku nie przynios±.
Dodatkowo - kierowanie takim samochodem nie jest podstawowym
celem / zajęciem - a jedynie jego uzupełnieniem.

Kombinacji polskiego prawa na temat utrudniania odliczenia VAT'u
od samochodów osobowych i paliwa, my¶lę, że nie muszę przytaczać.

SprawdĽ też, czy "większo¶ć systemów podatkowych na tym ¶wiecie"
umożliwia odliczenie kosztów zakupu narzędzi do pracy, czy nie.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 21:29:57
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
ale co wy sie przyczepiliscie do uzywania prywatnego. ja mowie o normalnym firmowym. prowadze dzialalnosc jednoosobowa i teraz w drodze pomiedzy miastami bede musial przymusowo 'odpoczywac' i potem nadrabiac predkoscia. Jak wystoje sie 4h w korku to tez bede musiall zrobic przerwe bo - przynajmniej teoretycznie- jechalem.
o kant dupy to

Data: 2010-05-24 21:44:42
Autor: J_K_K
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htek3g$91q$1portraits.wsisiz.edu.pl...
i teraz w drodze pomiedzy miastami bede musial przymusowo 'odpoczywac' i potem nadrabiac predkoscia.

Czyli, bazuj±c na zał±czonym wyżej przykładzie można by wysnuć pytanie:
- czy oponenci wol±, żeby prędko¶ć na drogach jeszcze bardziej wzrosła,
czy może jednak odpu¶cić ?
Ew. żeby ceny za usługi wzrosły, pokrywaj±c koszty straconej pracy ?

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 21:05:14
Autor: RadekNet
J_K_K pisze:
[...]

Raczej zmalala, bo mu przy kontroli sprawdza tacho i ...

--
Radek Wrodarczyk
www.rejsy-czartery.com

Data: 2010-05-25 10:54:40
Autor: Miecio
W dniu 2010-05-24 22:05, RadekNet pisze:

Raczej zmalala, bo mu przy kontroli sprawdza tacho i ...

Samochody do 3,5t mog± w Polsce jechać do 130km/h. Z tacho nie odczytasz czy jechałem 130 po autostradzie czy w zabudowanym.

Data: 2010-05-25 16:52:37
Autor: RadekNet
Miecio pisze:
[...]

Jak ostatnio jechalem po Polsce to przejezdzalem przez wiele miejsc oddalonych od najblizszej autostrady a lata swietlne.
"To po jakiej drodze jechal pan zeszla godzine 150km/h kiedy ja w kolo widze ograniczenia do 70?" Duze auta na to lapia to malego nie dadza rady?

--
Radek Wrodarczyk

Data: 2010-05-24 22:51:12
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-24, Michał Gut <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote:
[...]

Je¶li przepisy dotycz±ce osóbówek będ± żywcem przepisane to nie dobrze.
Z drugiej strony jak tacho nie pozwoli na jeżdżenie po osiem godzin
ciurkiem po polskich drogach to też dobrze...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-24 23:09:35
Autor: J_K_K
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:slrnhvlpm3.95f.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
Z drugiej strony jak tacho nie pozwoli na jeżdżenie po osiem godzin
ciurkiem po polskich drogach to też dobrze...

To jedno.
A drugie, że sama jazda to czasami ~1/2 całkowitego czasu pracy
w danym dniu.
I taki zmęczony, "nieotachografowany" człowiek
dopiero zaczyna jazdę powrotn± ...

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 23:11:59
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
Krzysiek Kielczewski wrote:

Jeśli przepisy dotyczące osóbówek będą żywcem przepisane to nie dobrze.
Z drugiej strony jak tacho nie pozwoli na jeĹĽdĹĽenie po osiem godzin
ciurkiem po polskich drogach to teĹĽ dobrze...

A co jest złego w jeździe przez osiem godzin? Czy to jeszcze pl.misc.samochody czy już pl.misc.uwiera-mnie-kapelusz?

Data: 2010-05-25 13:41:18
Autor: kamil

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bfb07bf$0$2583$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Np  642 wypadkow, 127 trupow i 960 rannych z powodu przysniecia za kierownica w 2007 roku.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-25 12:52:24
Autor: to
kamil wrote:

A co jest złego w jeździe przez osiem godzin?

Np  642 wypadkow, 127 trupow i 960 rannych z powodu przysniecia za
kierownica w 2007 roku.

Co ma piernik do wiatraka? Co 8 godzin bezwiednie zasypiasz? MoĹĽe pora na konsultacje lekarskÄ…?

Data: 2010-05-25 14:17:36
Autor: kamil

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4bfbc808$0$2606$65785112news.neostrada.pl...
kamil wrote:

[...]

Czytajac takie brednie po 8 minutach ziewam..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 09:14:36
Autor: Ciapul
W dniu 2010-05-25 14:41, kamil pisze:
> Np 642 wypadkow, 127 trupow i 960 rannych z powodu przysniecia za
> kierownica w 2007 roku.

A skąd kolego wywnioskowałeś, że wszyscy ci kierowcy, którzy przysnęli jechali dłużej niż 8 godzin? Ilu z nich wracało po przepracowanej nocy do domu, te 5 czy 10km?

Rzucasz suche fakty statystyczne, które dopiero po wielkim uogólnieniu mają szansę poprzeć twoje teorie.

Ciapul

Data: 2010-05-26 09:41:55
Autor: kamil

"Ciapul" <ciapul_tnij_79@gmail.com> wrote in message news:htihrf$jho$1news.net.icm.edu.pl...
> [...]

Rzucasz suche fakty statystyczne, które dopiero po wielkim uogólnieniu mają szansę poprzeć twoje teorie.

Czesc z pewnoscia.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-24 22:20:32
Autor: Cavallino
Samotnik wrote:
[...]

Ma gorzej?
Niech zmieni zatrudnienie i się przekona jak mu Ľle było....

Data: 2010-05-24 23:00:46
Autor: Sebastian Biały
Cavallino wrote:
Niech zmieni zatrudnienie i się przekona jak mu Ľle było....

Je¶li Wi¶nieski na etacie sprzedaje skarpetki to faktycznie może mieć lepiej. Natomiast je¶li Wi¶niewski na etacie zajmuje się zderzaniem hadronów to raczej sprzedawanie skarpetek może być mniej emocjonujace od pracy na etacie a i awans społeczny żaden. Nie uogólniaj więc do tego że praca poza etatem jest lepsza. Nie zawsze jest lepsza. Podobnie jak nie wszyscy poza etatem "sprzedaj± skarpetki". Tylko większo¶ć ;)

Data: 2010-05-24 23:03:22
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htepe4$ka7$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:
[...]

No jaki defekt mózgu sprawie, że kto¶ taki zazdro¶ci sprzedawcy skarpetek?

Nie uogólniaj więc do tego że praca poza etatem jest lepsza.

Chyba nie zrozumiałe¶.
Je¶li co¶ sugerowałem, to raczej co¶ wręcz dokładnie odwrotnego.

Data: 2010-05-24 23:14:26
Autor: Sebastian Biały
Cavallino wrote:
[...]

"Sprzedawca skarpetek" to obrażliwe (przyznaje) okreslenie wielu działalno¶ci gospodarczych opierajacych się na jakim¶ trywialnym hadlu b±dĽ trywialnych uslugach. Tak, można na tym zarobic. Tylko nie wiem czy warto tracić życie na pierdoły kiedy zostalo jeszcze pare ciekawych _etatowych_ zawodów na swiecie. Szkoda tylko że nie sa tak dotowane w PL jak strategiczne sprzedawanie skarpetek.

Je¶li co¶ sugerowałem, to raczej co¶ wręcz dokładnie odwrotnego.

"Niech zmieni zatrudnienie i się przekona jak mu Ľle było.... ".

Pisałes to w kontekscie Wisniewskiego. Wiec chyba faktycznie nie zrozumiałem. Ale ja na etacie pracuję więc tępawy jestem...

Data: 2010-05-24 23:18:19
Autor: J_K_K
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hteq7n$msn$1news.onet.pl...

czy warto tracić życie na pierdoły kiedy zostalo jeszcze pare ciekawych _etatowych_ zawodów na swiecie. Szkoda tylko że nie sa tak dotowane w PL jak strategiczne sprzedawanie skarpetek.

W zasadzie to niewiele się zmieniło:

- jak oni dotować Kalego - to dobrze
- a jak oni dotować kogo innego - to Ľle ...

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 23:23:48
Autor: Cavallino
[...]

Oczywi¶cie.
I jak już się ma taki zawód na etacie, to może lepiej się zaj±ć takimi ciekawymi rzeczami i zupełnie mieć gdzie¶, czy Kowalski płaci 5 zł więcej miesięcznie podatku od dochodu ze sprzedaży skarpetek czy nie.

Szkoda tylko że nie sa tak dotowane w PL jak strategiczne sprzedawanie skarpetek.

?????

Je¶li co¶ sugerowałem, to raczej co¶ wręcz dokładnie odwrotnego.

"Niech zmieni zatrudnienie i się przekona jak mu Ľle było.... ".

Pisałes to w kontekscie Wisniewskiego. Wiec chyba faktycznie nie zrozumiałem.

Bez dwóch zdań.
O kokosach i lekkim bycie prowadz±cych działalno¶ć s± przekonani głównie Ci, co to się ryzykiem pracy na własny rachunek nie skalali.
Jak już lizn± kieratu, to często-gęsto zmieniaj± szybko zdanie.
Zwłaszcza jak akurat pierwszy biznes nie przyniesie kokosów, co raczej rzadkie nie jest.

Data: 2010-05-25 02:10:32
Autor: Sebastian Biały
Cavallino wrote:
I jak już się ma taki zawód na etacie, to może lepiej się zaj±ć takimi ciekawymi rzeczami i zupełnie mieć gdzie¶, czy Kowalski płaci 5 zł więcej miesięcznie podatku od dochodu ze sprzedaży skarpetek czy nie.

Nie. To podejscie nie tworzy poczucia sprawiedliwo¶ci społecznej. Bo niby dlaczego sprzedawca skarpetek ma mieć lepiej? Nawet je¶li by miał miec o 0.01zł lepiej to nie jest to sprawiedliwe. Zaznaczam, że nie ma to wiele wspólnego "żeby wszyscy mieli tak samo przej...". Tu chodzi o to aby państwo dotowalo narzedzia do wykonywania działalno¶ci w zakresie w jakim sa tam przydatne. Kupowanie pudełka skarpetek w hurtowni tak. Wyjazd na wakacje nie.

Szkoda tylko że nie sa tak dotowane w PL jak strategiczne sprzedawanie skarpetek.

?????

Sprzedawca skarpetek moze załozyć działalno¶c gospodarcz± i uzyskać pewien zasób korzy¶ci zwi±zanych z czym¶ zupełnie innym niż sprzedawanie skarpetek (jak życie codzienne). Niby czemu? Niech mu państwo ułatwia handel jak tylko możliwe, ale nie ułatwia kupowania buraków na obiad w hipermarkecie tylko dlatego że ma działalno¶ć.

Data: 2010-05-25 08:18:01
Autor: ToMasz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Sebastian Biały pisze:
Cavallino wrote:
(....)
Każdy kto ma DG jest "koszony" przez państwowe instytucje jak tylko
moze. Apteczka unijna, ga¶nica, rozmiar futryn, wyj¶cia ewakuacyjne
(choć zaraz za wy¶ciem jest mur) szkolenia, badania... o biurokracji
wspominałem? o podatkach? z dwóch osób "zwyklaka" i "biznesmena" tego
drugiego ogol±. z dwóch identycznych lokali "mieszkania" i "loklau na
DG" w tym drugim nakarz± jakie szerokie maj± być drzwi do kibla i w
któr± stronę maj± sie otwierać.
Postarajcie się zrozumieć irytacje osób prowadz±cych DG, nie tyle z
powodu debilnych przepisów, ale z powodu różnic, w DG/Bez DG.
Dalej: jak kupisz zwykłe auto za 20ty¶ - nie odliczysz vatu. jak kupisz
to samo za 5 ty¶ - i wyremontujez za 15 - od 15 odliczysz bez problemu.
Zwrot vatu jest dyskusyjny tylko przy benzynie/ON i gazie. NAtomiast jak
masz samochód elektryczny - wszystko jest OK ( na gaz ziemny też)
St±d znowu odczucie ze prowadz±cy DG s± "rżnięci"

Ogólnie rzecz bior±c, powinno sie dać odliczać VAT z opłat zwiazanych z
prowadzeniem DG. Moim zdaniem spokojnie wszystkie auta 2 miejscowe z
kratk± i "pak±" (nawet seicento van), powinny mieć mozliwo¶ć odliczenia
VAtu nawet jak kto¶ zawiedzie dziecko do przedszkola. To znikoma czę¶ć
przebiegu tego auta.

Data: 2010-05-25 08:54:43
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-25 08:18, ToMasz pisze:
Sebastian Biały pisze:
Cavallino wrote:
(....)
[...]

Mój b. szef - wła¶ciciel firmy w niej nie zatrudniony -  miał pięknego jaguara. W kufrze miał maleńk± kasetkę przykręcon± dwoma ¶rubeczkami do podłogi bagażnika.
Wóz figurował w papierach jako bankowóz do przewożenia pieniędzy.

To my, prowadz±c DG, przegięli¶my. Nie dziw się, że jeste¶my postrzegani jako wyzyskiwacze.
Podwiezienie do przedszkola nie budzi zastrzeżeń ale faktura na dalekiej wyprawie wakacyjnej, czy samochód córki nie pracuj±cej w firmie już tak.

Data: 2010-05-25 09:05:37
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 08:54, WW pisze:
[...]
Tylko dlaczego zastosowano odpowiedzialno¶ć zbiorow±, zamiast tępić tych
przeginaj±cych?

Maciek

Data: 2010-05-25 12:02:59
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 09:05, Maciek pisze:

Tylko dlaczego zastosowano odpowiedzialno¶ć zbiorow±, zamiast tępić tych
przeginaj±cych?

Skoro oderano zbiorowo emerytury, to znaczy, że usankconowano w Polsce odpowiedzialno¶c zbiorow±.

Nie bronili¶my "komuchów" przed zbiorowym, to teraz nas też tak potraktowano.
Władzunia szybko sie uczy.

Data: 2010-05-25 12:07:31
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfba055$0$17102$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-25 09:05, Maciek pisze:

Tylko dlaczego zastosowano odpowiedzialno¶ć zbiorow±, zamiast tępić tych
przeginaj±cych?

Skoro oderano zbiorowo emerytury,

Nie odebrano nikomu emerytur, tylko zaprzestano premiowania zbrodniarzy.

Data: 2010-05-25 12:14:23
Autor: J_K_K
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htg7h6$2t3$1news.onet.pl...
[...]

Zbrodniarze to jeden przypadek.

A obniżki pozostałym emerytom, to kolejna sprawa.

Podobnie zreszt±, jak podniesienie oprocentowania już wziętych kredytów,
przy równoczesnym NIE-podniesieniu oprocentowania wkładów, polis, etc.

Tak było - i wyszło na to, niestety, że kto wtedy nie zakombinował
(np. nielegalnie zakupił waluty) to został okradziony przez państwo,
czyli stracił.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-25 12:19:02
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "J_K_K" <J_K_Kwytnijto@itotezpoczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:htg7t9$m13$1speranza.aioe.org...
[...]

Ale jakie obniżki, o czym¶ nie wiem?

Podobnie zreszt±, jak podniesienie oprocentowania już wziętych kredytów,
przy równoczesnym NIE-podniesieniu oprocentowania wkładów, polis, etc.

Ale o czym mowa?

Tak było - i wyszło na to, niestety, że kto wtedy nie zakombinował
(np. nielegalnie zakupił waluty) to został okradziony przez państwo,
czyli stracił.

Tak się zawsze wychodzi na interesach z państwem, dlatego państwa powinno być jak najmniej, im mniej tym lepiej.
A nie więcej jak to w tym w±tku niektórzy pragn±.

Data: 2010-05-25 12:47:24
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:19, Cavallino pisze:
[...]

Ja też, ale dopóki jest jak jest, to albo przestrzegamy prawa albo nie płaczmy, że inni okradaj± państwo bardziej niż nam się udaje.
Bo tym w istocie ten lament kratkowców jest.

Ja na tym kończę.
My¶lę, że temat już za bardzo odbiegł od tematu grupy.

Data: 2010-05-25 12:55:09
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Ja też, ale dopóki jest jak jest, to albo przestrzegamy prawa

Prawa stanowionego WBREW woli narodu nie przestrzegamy.

Data: 2010-05-25 12:44:36
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:07, Cavallino pisze:
[...]

Możesz uzasadnić to jak chcesz.
Fakt przyjęcia odpowiedzialno¶ci zbiorowej w państwie Polskim jest faktem.
Dopiero Trybunał międzynarodowy, przed którymi ten wyrok się nie utrzyma, przywróci w Polsce poszanowanie prawa.

Data: 2010-05-25 12:54:24
Autor: Cavallino
[...]

Zbiorowo pracowali w instytucjach maj±cych na celu popełnianie przestępstw, sami sobie premie ustalali, to dokładnie takim samym prawem im te premie zabrano.

Dopiero Trybunał międzynarodowy, przed którymi ten wyrok się nie utrzyma, przywróci w Polsce poszanowanie prawa.

Rozumiem już Twój punkt widzenia.
Stary komuch po prostu, co twoje, to moje, a co moje to nie rusz.

Cały kraj ma robić na emeryturki swoich esbeków, ileby sobie ich nie przyznali.

Oczywi¶cie moje podej¶cie jest dokładnie odwrotne - niech sobie każdy martwi o siebie, a emerytura ma być z tego co SAM sobie odłożyłe¶ gdy pracowałe¶, podobnie jak opieka lekarska, kształcenie itd
Można się pokusić o jaki¶ rodzaj umowy że bulimy podatki na policję, wojsko itd, ale co¶ za co¶ i w umówionej wysoko¶ci, a nie w takiej jak sobie akurat "władza" zażyczy.
Zmienialne przez referendum.

Data: 2010-05-26 06:55:14
Autor: to
WW wrote:

Możesz uzasadnić to jak chcesz.
Fakt przyjęcia odpowiedzialności zbiorowej w państwie Polskim jest
faktem. Dopiero Trybunał międzynarodowy, przed którymi ten wyrok się nie
utrzyma, przywrĂłci w Polsce poszanowanie prawa.

To już wiem jak wygląda Twój idealny świat. Przedsiębiorcy pracują w nim na wielotysięczne emerytury byłych SB-ków.

Data: 2010-05-26 10:14:05
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 08:55, to pisze:
WW wrote:

[...]

To już wiem jak wygl±da Twój idealny ¶wiat. Przedsiębiorcy pracuj± w nim
na wielotysięczne emerytury byłych SB-ków.

No to przyjrzyjmy się temu stwierdzeniu.
Pracownicy UB dostali emerytury zgodnie z wtedy obowi±zuj±cym stanem prawnym.  Obecna, III RP jest prawnym następc± tamtej RP a więc przyjęła na siebie jej dochody ale i zobowi±zania. Zatem emerytury wtedy przyznane tak jak i np. dyplomy czy stopnie naukowe honorować musi.
Je¶li chce komu¶ zabrać emeryturę, to musi dowie¶ć przed s±dem, że ten kto¶ złamał wtedy prawo, np. torturował. Wtedy może mu j± cofn±ć.
Jednak zabranie wszystkim jest odpowiedzialno¶ci± zbiorowa rodem od Hitlera czy Stalina.
Polska czyli my zapłacimy za ten obłęd odszkodowaniami po wyroku TM.

A po drugie, jak wiele jest tych "przedsiębiorców", że nawet na emerytury dla kilku tysięcy byłych UB-ków ich podatku dochodowego nie starcza ?.
Swoja drog± warto by wiedzieć, ilu ich tak naprawdę i jak wysokie emerytury pobiera.

Data: 2010-05-26 10:18:09
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

Pracownicy UB dostali emerytury zgodnie z wtedy obowi±zuj±cym stanem prawnym.

Nie.
Ich szefowie najpierw sobie takie prawo uchwalili.
Jak wszystko co powstało w okresie 45-90.

Je¶li chce komu¶ zabrać emeryturę, to musi

Zmienić prawo, które nagradzało UB-ków.
I to zostało zrobione.

Oczekiwania UB-ków, że gruba kreska będzie ich chronić po wsze czasy nie ma podstaw prawnych, ani oparcia w konstytucji.

Data: 2010-05-26 10:28:19
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 10:18, Cavallino pisze:

Zmienić prawo, które nagradzało UB-ków.
I to zostało zrobione.

Ale prawo nie może działać wstecz.

Oczekiwania UB-ków, że gruba kreska będzie ich chronić po wsze czasy nie
ma podstaw prawnych, ani oparcia w konstytucji.

Więc udowodnij, co przeskrobali i masz moje pełne poparcie dla surowych wyroków. Ale nie masz go dla łamania prawa, choćby z najszlachetniejszych pobudek.

Data: 2010-05-26 08:53:54
Autor: to
WW wrote:

Ale prawo nie może działać wstecz.

No i nie działa, co już dostali, to ich.

Więc udowodnij, co przeskrobali i masz moje pełne poparcie dla surowych
wyroków. Ale nie masz go dla łamania prawa, choćby z
najszlachetniejszych pobudek.

Po prostu nie naleĹĽÄ… im siÄ™ dodatkowe granty, ktĂłre kiedyĹ› w zasadzie sami sobie poprzyznawali.

Data: 2010-05-26 12:43:12
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 10:53, to pisze:
WW wrote:

Ale prawo nie może działać wstecz.

No i nie działa, co już dostali, to ich.

Nie, bo umawiali się na wypłatę ¶wiadczeń co miesi±c do końca życia a nie na wypłacenie w ratach okre¶lonej kwoty.

Więc udowodnij, co przeskrobali i masz moje pełne poparcie dla surowych
wyroków. Ale nie masz go dla łamania prawa, choćby z
najszlachetniejszych pobudek.

Po prostu nie należ± im się dodatkowe granty, które kiedy¶ w zasadzie
sami sobie poprzyznawali.

Przyznawało je państwo w ramach obowi±zuj±cego wtedy prawa.
Dzi¶ zreszt± obowi±zuj± podobne zasady. Wszyscy zatrudnieni w tajnych służbach i siłowych maja znacznie większe emerytury niż zwykli pracownicy.
Za kilka lat następni będ± im je odbierać mówi±c, ze przyznawali sami sobie ?

Data: 2010-05-26 10:32:19
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfcdba6$0$19184$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-26 10:18, Cavallino pisze:

Zmienić prawo, które nagradzało UB-ków.
I to zostało zrobione.

Ale prawo nie może działać wstecz.

I nie działa wstecz, nikt nie każe oddawać emerytur już pobranych.
Zakończono premiowanie za UB w przyszło¶ci.

Na tej samej zasadzie kiedy¶ podatki były niższe, a teraz s± wyższe.

Oczekiwania UB-ków, że gruba kreska będzie ich chronić po wsze czasy nie
ma podstaw prawnych, ani oparcia w konstytucji.

Więc udowodnij, co przeskrobali

Zupełnie nie o to chodzi.
To nie jest kara, tylko brak nagrody za działalno¶ć w UB.
Dostaj± tyle, ile inni emeryci którzy pracowali w tym samym czasie.

Choć IMO powinni mniej, a po resztę do Moskwy niech się zgłaszaj±.

Data: 2010-05-26 10:53:47
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 10:32, Cavallino pisze:
[...]

Wła¶nie o to chodzi.. Oni nabyli prawo do tych emerytur wtedy i dzi¶ III RP musi je wypłacać.
Je¶li pozwolimy władzy na manipulowanie należnymi emeryturami, to jutro dojdzie do wniosku, że ma za mało kasy i obetnie górnikom, potem np. Tobie i mnie.
Umowa emerytalna jest ¶więta, bo to umowa miedzy państwem a obywatelem i bez zgody obu zainteresowanych stron zmieniać jej nie wolno.

Zupełnie nie o to chodzi.
To nie jest kara, tylko brak nagrody za działalno¶ć w UB.
Dostaj± tyle, ile inni emeryci którzy pracowali w tym samym czasie.

Oni zawarli inna umowę z państwem i się z niej wywi±zali. Teraz czas na państwo.
To nie jest nagroda, tylko prawnie należne ¶wiadczenia.

Data: 2010-05-26 10:05:37
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
WW wrote:

Właśnie o to chodzi.. Oni nabyli prawo do tych emerytur wtedy i dziś III
RP musi je wypłacać.

Sami je sobie właściwie przyznali.

Jeśli pozwolimy władzy na manipulowanie należnymi emeryturami, to jutro
dojdzie do wniosku, że ma za mało kasy i obetnie górnikom

I bardzo dobrze.

potem np.
Tobie i mnie.

Mi nie obetnie bo nie ma praktycznie z czego.

Zupełnie nie o to chodzi.
To nie jest kara, tylko brak nagrody za działalność w UB. Dostają tyle,
ile inni emeryci ktĂłrzy pracowali w tym samym czasie.

Oni zawarli inna umowę z państwem i się z niej wywiązali. Teraz czas na
państwo.
To nie jest nagroda, tylko prawnie należne świadczenia.

Nie osłabiaj.

Data: 2010-05-26 12:40:01
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 12:05, to pisze:

Mi nie obetnie bo nie ma praktycznie z czego.

Znajdzie sposób, możesz przyj±ć to za pewnik.

Data: 2010-05-26 11:00:56
Autor: Cavallino
[...]

No i wypłaca.
Zmieniła tylko zasady ich wypłacania.
Pewnie stało się tak z kilka razy po upadku komuny.
Inaczej dostawaliby jakie¶ ¶mieszne grosze.

Je¶li pozwolimy władzy na manipulowanie należnymi emeryturami

Z choinki się urwałe¶?
Przecież cały czas takie prawo ma i często z tego korzysta.

Umowa emerytalna jest ¶więta

Jak umowa, kogo z kim?
Niech id± do swoich byłych pracodawców z którymi się umawiali.

Dostaj± tyle, ile inni emeryci którzy pracowali w tym samym czasie.

Oni zawarli inna umowę z państwem

Nie z państwem.
Sami z sob±.

Władza państwowa była wtedy w Londynie i UB-cy na 100% się z ni± nie umawiali.

Data: 2010-05-26 12:38:57
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 11:00, Cavallino pisze:

Zmieniła tylko zasady ich wypłacania.

Wła¶nie tego państwu nie wolno zrobić.
Bo kiedy¶ Tobie zmienia "zasady wypłacania".

Z choinki się urwałe¶?
Przecież cały czas takie prawo ma i często z tego korzysta.

Wła¶nie , że nie ma i dlatego mami±c społeczeństwo "odebraniem komuchom" sprawdza, czy przełkniemy zmianę zasad wypłacania emerytury czy tez wyjdziemy na ulice.

Umowa emerytalna jest ¶więta

Jak umowa, kogo z kim?

Twoja z państwem. Ty co miesi±c wpłacasz okre¶lony procent swoich zarobków, za to po 65 roku życia państwo będzie wypłacało Ci emeryturę w ustalonej wysoko¶ci.
I tej ustalonej wtedy wysoko¶ci nie można zmieniać w momencie, jak to państwo ma się wywi±zać z tej umowy.

Władza państwowa była wtedy w Londynie

Była w Warszawie i wszystkie kraję j± uznały.

Data: 2010-05-26 12:58:17
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfcfa45$0$2604$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-26 11:00, Cavallino pisze:

Zmieniła tylko zasady ich wypłacania.

Wła¶nie tego państwu nie wolno zrobić.

Bo?
A jak podnosili (urealniali jako że hiperinflacja zżarała cało¶ć) to było ok?

Je¶li nie było, to zawsze UB-ki mog± i¶ć do s±du, że chc± dostawać emeryturkę w wysoko¶ci np. 5 000 STARYCH ZŁOTYCH czyli obecnych 5 zł.

Bo tak mieli na decyzji o której mówisz, i której Twoim zdaniem nie można zmienić.

Z choinki się urwałe¶?
Przecież cały czas takie prawo ma i często z tego korzysta.

Wła¶nie , że nie ma

LOL !!!
Nie b±dĽ ¶mieszny.
Pokaż mi papier że UB-ek ma napisane że ma dostawać emeryturę w wysoko¶ci 5 000 PLN.

Umowa emerytalna jest ¶więta

Jak umowa, kogo z kim?

Twoja z państwem.

Nie umawiałem się na nic takiego z państwem, na emeryturę zbieram sobie sam.

Ty co miesi±c wpłacasz okre¶lony procent swoich zarobków, za to po 65 roku życia państwo będzie wypłacało Ci emeryturę w ustalonej wysoko¶ci.

A jaka to jest ustalona wysoko¶ć?
Kto i z kim j± ustalił zanim zacz±łem pracować?

Władza państwowa była wtedy w Londynie

Była w Warszawie i wszystkie kraję j± uznały.

To już ich problem nie mój.
Zreszt± nie mam pewno¶ci że ktokolwiek j± uznał przed powstaniem UB.

Data: 2010-05-26 14:32:02
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2010-05-26 12:58,  *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać:

Je¶li nie było, to zawsze UB-ki mog± i¶ć do s±du, że chc± dostawać
emeryturkę w wysoko¶ci np. 5 000 STARYCH ZŁOTYCH czyli obecnych 5 zł.

Nie to, żebym się czepiał - 50 gr. :)

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2010-05-26 14:37:44
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Mirek Ptak" <nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htj4br$4rd$1news.onet.pl...
[...]

Racja.
Tak czy tak - ubeki mog± się cieszyć, że nie dostaj± zgodnie z zawartymi umowami emerytur w wysoko¶ci 50 gr, tylko że demokratyczne państwo łaskawie ZMIENIŁO ich emerytury i dostaj± ponad tysi±ckrotnie więcej.

Data: 2010-05-26 12:59:19
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Z choinki się urwałe¶?
[...]

Już parę razy przełknęli¶my.

[...]

Możesz wskazać gdzie jest zapisane ile ja będę dostawał emerytury albo
gdzie było zapisane ile emerytury maj± dostawać esbecy?

pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-26 14:52:09
Autor: WW
On 2010-05-26, WW<wuwu0@vp.pl>  wrote:

Z choinki się urwałe¶?
[...]

I niestety nie zareagowali¶my i władzunie wie, że może nie dotrzymać umowy.

Możesz wskazać gdzie jest zapisane ile ja będę dostawał emerytury albo
gdzie było zapisane ile emerytury maj± dostawać esbecy?

Zasady obliczania renty i emerytury do dostania w każdym oddziale ZUS.
Na tej samej podstawie obliczaj± Ci składkę, któr± co miesi±c płacisz.

Pozdrawiam
  WW

"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznaj± się za ofiary II Wojny ¦wiatowej, ich s±siedzi powinni zacz±ć się bać. "

Data: 2010-05-26 15:25:48
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfd197d$0$2590$65785112news.neostrada.pl...
On 2010-05-26, WW<wuwu0@vp.pl>  wrote:

Z choinki się urwałe¶?
[...]

Ale mówiłe¶, że zasady to była jaka¶ umowa, któr± podpisywał UB-ek.
Zacytuj jej postanowienia które zostały naruszone najnowsz± zmian±, a nie zostały zmienione od momentu wydania umowy (decyzji).

Na tej samej podstawie obliczaj± Ci składkę, któr± co miesi±c płacisz.

Nie, składki reguluje zupełnie inny akt prawny.

Ta podstawa to ustawa o zabezpieczeniu emerytalnym, która wcale nie powstała ZANIM ubecy poszli na emeryturki.
Ta obowi±zuj±ca powstała w 1999 roku - wtedy była reforma emerytalna.

Data: 2010-05-26 15:50:44
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Możesz wskazać gdzie jest zapisane ile ja będę dostawał emerytury albo
gdzie było zapisane ile emerytury maj± dostawać esbecy?

Zasady obliczania renty i emerytury do dostania w każdym oddziale ZUS.

W oddziale ZUSu to ja się mogę dowiedzieć jak s± obliczane emerytury
wypłacane po '99 i jak będ± wypłacane w najbliższym czasie. A pytałem
gdzie było zapisane co¶ o wysoko¶ci emerytur esebeckich i gdzie jest
zapisane ile ja będę dostawał za te kilkana¶cie/kilkadziesi±t lat.

Na tej samej podstawie obliczaj± Ci składkę, któr± co miesi±c płacisz.

To s± inne przepisy.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-26 20:58:26
Autor: jerzu
On Wed, 26 May 2010 10:28:19 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Ale prawo nie może działać wstecz.

Patrz mój poprzedni post.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-26 20:57:44
Autor: jerzu
On Wed, 26 May 2010 10:14:05 +0200, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Pracownicy UB dostali emerytury zgodnie z wtedy obowi±zuj±cym stanem prawnym.  Obecna, III RP jest prawnym następc± tamtej RP a więc przyjęła na siebie jej dochody ale i zobowi±zania.

Kiedy¶ kupiłem sobie samochód, taki z kratk±. Benzynowy. Odliczyłem od
niego VAT, mogłem odliczać VAT od paliwa. Pewnego dnia zmieniły się
przepisy i już VATu od paliwa odliczać nie mogłem.

Widzisz analogię?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-26 21:30:07
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2010-05-26 20:57, jerzu pisze:
[...]

Ty tak na poważnie z t± analogi±?

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-05-27 00:52:14
Autor: Yogi\(n\)
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2mrqv5l2opr52oqpupmafhqn6bgkjo6re34ax.com...
[...]

Prawa nabyte gwarantuje konstutucja. Niestety - w tym wypadku. Problemem jest nie to, ze dostaj± emerytury, ale to, że nie zostali rozliczeni, pozbawieni praw obywatelskich, majatkó (o ile zdobyte nielegalnie, ale tak jest w doskonałej większo¶cci przypadków) i po prostu ukarani za winy, które były przestępstwami wtedy, kiedy je popełniali (w ¶wietle PRL-owskiego prawa również). Nie bez znaczenia oczywi¶cie jest wpływ , jaki do dzi¶ wywieraj± na gospodarkę i całokształt ustrojowy tego kraju (koterie, kumoterstwo, nepotyzm, oszustwa i wykorzystywanie pok±tnie zdobywanych informacji).
A "normalny", rozs±dny kraj za zdradę stanu i kolaborację po prostu wiesza takie ¶cierwa.
--
Yogi(n)

Data: 2010-05-27 07:42:27
Autor: WW
W dniu 2010-05-27 00:52, Yogi(n) pisze:
[...]

O to mi chodzi.
Postaw przed s±dem a jak udowodni±, to nawet powie¶, odbieraj±c wcze¶niej wszystkie ¶wiadczenia.
Ale nie stawiaj wszystkich bez sadu pod mur !!!.
Je¶li oni nie przestrzegali prawa, to dlaczego My mamy robić tak samo ?
Czym się wtedy będziemy różnić ?.
Oni też wierzyli, że robi± dobrze dla Polski.

Jedynym rozwi±zanie jest ¶cisłe przestrzeganie prawa a nie olewanie, jak większo¶ć tu obecnych proponuje.

Data: 2010-05-27 09:58:53
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

O to mi chodzi.

Nie.
Chodzi Ci o to, żeby ¶cierwa mogły dobrze żyć na koszt społeczeństwa które gnębiły, skoro same spaliły dowody na swoj± niekorzy¶ć.

Postaw przed s±dem a jak udowodni±, to nawet powie¶, odbieraj±c wcze¶niej wszystkie ¶wiadczenia.
Ale nie stawiaj wszystkich bez sadu pod mur !!!.

I dlatego powinni dziękować że tylko zaprzestano premiowania za bycie członkiem instytucji zbrodniczej z założenia.

Data: 2010-05-25 09:36:02
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfb7435$0$2583$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-25 08:18, ToMasz pisze:
Sebastian Biały pisze:
Cavallino wrote:
(....)
[...]

To państwo przegina zakazuj±c używać w działalno¶ci gospodarczej normalnych samochodów osobowych.

Obwożenie członków np, rad nadzorczych służbowymi samochodami, podobnie jak polityków i innych darmozjadów (ale wtedy już za NASZE - bo państwowe pieni±dze) jest chyba w miarę normaln± praktyk± na c±łym ¶wiecie.
U nas tylko nabiera jakiego¶ dziwnego wymiaru.
Głównie przez frustratów, którzy chc± aby s±siadowi krowa zdechła.

Data: 2010-05-25 12:07:51
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfba0bb$0$17102$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-25 09:36, Cavallino pisze:

Nie.
To państwo przegina zakazuj±c używać w działalno¶ci gospodarczej
normalnych samochodów osobowych.

Dura lex, sed lex.

A moje prawo mieć państwowych złodziei gdzie¶.

Data: 2010-05-25 12:48:47
Autor: WW
[...]

A oni maja prywatnych złodziei gdzie¶.  :-P
Tylko że oni mog± więcej i kratkowcy jaszcze gorzej na tym wyjd±.

Data: 2010-05-25 12:57:55
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfbab11$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Zdaję sobie sprawę.
Tylko nie nazywaj czarnego białym i odwrotnie.
To państwo jest złodziejem, a obywatel ofiar±, a nie tak jak Ty chcesz.
To samo dotyczy darmozjadów, którzy dzieci narobili, ale utrzymywać ich już nie maj± zamiaru - to oni s± złodziejami, gdy wyci±gaj± łapę po kasę należ±c± do innych.
Twojego byłego komunistycznego ustroju i emeryturek po nim też to dotyczy - płacili¶cie komuchom podatki, to idĽcie teraz do nich po emerytury.

Data: 2010-05-25 11:43:42
Autor: Sebastian Kaliszewski
WW wrote:
To my, prowadz±c DG, przegięli¶my. Nie dziw się, że jeste¶my postrzegani jako wyzyskiwacze.

A kto płaci za te wakacje? A kto płaci za urlopy macierzyńkskie, chorobowe, itd?

Etatowcowi to się i urlop należy i chorobowe wysoko płacone. Itd...

Podwiezienie do przedszkola nie budzi zastrzeżeń ale faktura na dalekiej wyprawie wakacyjnej, czy samochód córki nie pracuj±cej w firmie już tak.

\SK

Data: 2010-05-25 12:07:55
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 11:43, Sebastian Kaliszewski pisze:
WW wrote:
To my, prowadz±c DG, przegięli¶my. Nie dziw się, że jeste¶my
postrzegani jako wyzyskiwacze.

A kto płaci za te wakacje? A kto płaci za urlopy macierzyńkskie,
chorobowe, itd?

Dlatego kobieta w ci±ży zakłada firmę, płaci JEDNˇ !! najwyższa stawkę ubezpieczenia ok. 200 zł i ...idzie na zwolnienie.
Przez 5 miesięcy dostaje z ZUS ponad 5700 zł miesięcznie. Po 5 miesi±cach zamyka firmę.

To my, Polacy !!!

Data: 2010-05-25 12:13:12
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfba17e$0$19175$65785112news.neostrada.pl...
WW wrote:
[...]

????
Jak to policzyłe¶?
Bo mnie wychodzi, że je¶li od 1200 zusów i innych podatków płaci się 700 zł, to od 9000 miesięcznie (czyli tego co podawałe¶ netto) składka wyszłaby tak z 20 razy wyższa od tego co wyliczyłe¶.

Jakie¶ preferencje dla nowych firm masz na my¶li?

Data: 2010-05-25 12:41:52
Autor: KJ Siła Słów
WW pisze:

[...]

dura lex sed lex ?
:-)

KJ

Data: 2010-05-25 13:57:12
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 12:07, WW pisze:
Dlatego kobieta w ci±ży zakłada firmę, płaci JEDNˇ !! najwyższa stawkę ubezpieczenia ok. 200 zł i ...idzie na zwolnienie.
Przez 5 miesięcy dostaje z ZUS ponad 5700 zł miesięcznie. Po 5 miesi±cach zamyka firmę.
E! Jak to policzyłe¶, bo ZUS ma na to chyba trochę inny pogl±d? :->
Podstawa wymiaru składki chorobowej nie może przekroczyć zdaje się 250%
przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia, czyli wynosi obecnie co¶ koło
8000 PLN, ubezpieczenie chorobowe przedsiębiorcy aktywuje się po 3
miesi±cach płacenia składki, a do obliczania zasiłku bierze się chyba
¶redni± z ostatnich 12 miesięcy, więc wylicz mi to proszę jeszcze raz :->

Maciek

Data: 2010-05-25 17:54:51
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 13:57, Maciek pisze:
[...]

Wysoko¶ć składki zależna jest od zadeklarowanej kwoty stanowi±cej podstawę wymiaru, przy czym musi się zawierać powiedzy 1888 zł. (60% przeciętnego wynagrodzenia) a 8109 zł (250% przeciętnego wynagrodzenia) brutto.
Składka na ubezpieczenie chorobowe to 2,45 % podstawy. W przypadku minimalnej zadeklarowanej kwoty - 1888zł - jest to 46 zł. miesięcznie. Je¶li za¶ wła¶cicielka zdecyduje się opłacać składki od maksymalnej kwoty - 8109zł - to co miesi±c zobowi±zana jest odprowadzić do ZUS 199zł. Ustawa stanowi, że wysoko¶ć zasiłku wynosi 100% kwoty stanowi±cej podstawę naliczania, Czyli płac±c minimalna stawkę kobieta otrzymuje zasiłek macierzyński w wysoko¶ci 1336 zł a odprowadzaj±c maksymaln±, nabywa prawo do zasiłku macierzyńskiego w wysoko¶ci 8109 zł brutto czyli 5738 zł netto. Zasiłek jest przyznawany zwykle na 20 tygodni. Wobec tego otrzymuje 5 razu po 5738 zł. czyli 28 690 zł.

Tylko co to wszystko wspólnego ma z samochodami ?

Data: 2010-05-25 18:27:39
Autor: R2r
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
W dniu 2010-05-25 17:54, WW pisze:
Wysokość składki zależna jest od zadeklarowanej kwoty stanowiącej
[...]
Jeśli zaś właścicielka zdecyduje się opłacać składki od maksymalnej
kwoty - 8109zł - to co miesiąc zobowiązana jest odprowadzić do ZUS
199zł.
Jak to Ĺ‚atwo siÄ™ liczy cudze pieniÄ…dze... :-)
Tylko, że o reszcie składek Pan szanowny zapomniał.
Osoba prowadząca pozarolniczą działalność gospodarczą musi obecnie co miesiąc odprowadzić do ZUSu co najmniej 839,06 zł (razem z ubezpieczeniem chorobowym). Jeśli za podstawę przyjąć nie minimalne 1887,60 zł ale maksymalne 8109 zł to wyjdzie proporcjonalnie więcej. Dodatkowo za cały okres pobierania zasiłku chorobowego odprowadza się pełną składkę na ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z zadeklarowaną podstawą. Ponadto od dnia 1 stycznia 2009 r. osoba podlegająca ubezpieczeniu chorobowemu dobrowolnie (a taką jest osoba odprowadzająca składki za siebie czyli prowadząca działalność gospodarczą) prawo do zasiłku chorobowego nabywa po upływie 90 dni nieprzerwanego ubezpieczenia. Przez ten okres należy odprowadzać składki zgodnie z zadeklarowaną podstawą.
Tak więc o kant te Pana wyliczenia potłuc... :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-05-26 00:58:17
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 18:27, R2r pisze:
[...]
Podstawa do zdrowotnego to inna podstawa niż do społecznych. Może to
działalność (wcześniej nie prowadził), czyli korzysta z 2-letniej ulgi w
płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpiecza się dobrowolnie
chorobowo (maksymalna podstawa), do zdrowotnego deklaruje podstawÄ™
minimalną i 3 miesiące płaci składki. Cholera! Mogłem żonę namówić, żeby
sprawdziła :->

Maciek

Data: 2010-05-26 07:34:12
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 00:58, Maciek pisze:
W dniu 2010-05-25 18:27, R2r pisze:
Tylko, że o reszcie składek Pan szanowny zapomniał.
Osoba prowadz±ca pozarolnicz± działalno¶ć gospodarcz± musi obecnie co
miesi±c odprowadzić do ZUSu co najmniej 839,06 zł (razem z
ubezpieczeniem chorobowym). Je¶li za podstawę przyj±ć nie minimalne
1887,60 zł ale maksymalne 8109 zł to wyjdzie proporcjonalnie więcej.
Dodatkowo za cały okres pobierania zasiłku chorobowego odprowadza się
pełn± składkę na ubezpieczenie zdrowotne zgodnie z zadeklarowan±
podstaw±.
Podstawa do zdrowotnego to inna podstawa niż do społecznych. Może to
jaka¶ wydumana przez dziennikarzy sytuacja, gdzie kto¶ rozpoczyna
działalno¶ć (wcze¶niej nie prowadził), czyli korzysta z 2-letniej ulgi w
płaceniu składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpiecza się dobrowolnie
chorobowo (maksymalna podstawa), do zdrowotnego deklaruje podstawę
minimaln± i 3 miesi±ce płaci składki. Cholera! Mogłem żonę namówić, żeby
sprawdziła :->

Ja sprawdziłem.
Kobieta po porodzie ma prawo zawiesić działanie swojej firmy. Wówczas nie płaci ani ZUS ani innych podatków.
Całe 5738 zł na rękę.

Data: 2010-05-26 10:08:07
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfcb2d7$0$19183$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Problem w tym co PRZED zasiłkiem.
I nie zmienia to faktu, że ZUS może cofn±ć zasiłek (i powinien to zrobić) komu¶, kto tylko pozorował prowadzenie działalno¶ci.

Data: 2010-05-26 10:40:32
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-26 07:34, WW pisze:
Ja sprawdziłem.
Praktycznie, czy teoretycznie?

Kobieta po porodzie ma prawo zawiesić działanie swojej firmy. Wówczas nie płaci ani ZUS ani innych podatków.
Całe 5738 zł na rękę.
Podstawa do zasiłku chorobowego wyliczana jest w przypadku osób
prowadz±cych działalno¶ć gospodarcz± z podstawy wymiaru składek za 12
miesięcy poprzedzaj±cych miesi±c w którym powstało prawo do zasiłku.
Pozostaje więc pytanie co się dzieje, je¶li osoba nie była ubezpieczona
przed rozpoczęciem DG. Jeżeli do ¶redniej bierze się podstawę z trzech
miesięcy, a z pozostałych dziewięciu 0, to ta ¶rednia wychodzi słaba.

Maciek

Data: 2010-05-26 10:54:42
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 10:40, Maciek pisze:
[...]

To nie zasiłek chorobowy tylko porodowy.!!!!!

Data: 2010-05-26 11:01:49
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfce1d6$0$2593$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Mylisz się.
W czasie ci±ży jest to zasiłek chorobowy, a po porodzie macierzyński, w wysoko¶ci zasiłku chorobowego.

Data: 2010-05-26 13:08:38
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-26 10:54, WW pisze:
To nie zasiłek chorobowy tylko porodowy.!!!!!
Nie istnieje zasiłek porodowy, chyba że masz na my¶li tak zwane becikowe :->

Maciek

Data: 2010-05-26 13:14:30
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-26 10:54, WW pisze:
To nie zasiłek chorobowy tylko porodowy.!!!!!
Ok - doczytałem, istnieje, tylko nie jest tym o czym piszesz. To
jednorazowa zapomoga i stosunkowo niewielka.

Maciek

Data: 2010-05-26 10:07:04
Autor: Cavallino
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomości news:4bfc560d$0$2602$65785112news.neostrada.pl...
[...]
podstawÄ….
Podstawa do zdrowotnego to inna podstawa niż do społecznych.

Ale zdrowotne to najniższa część składki.

Data: 2010-05-25 18:39:05
Autor: Cavallino
[...]

A gdzie zgubiłe¶ karencję i resztę składek/podatków, które trzeba będzie zapłacić przez 3 miesi±ce, a które powoduj±, że sens tej operacji jest żaden?
Zwłaszcza że ZUS pewnie i tak stwierdzi pozorno¶ć i odmówi wypłaty zasiłku.

Data: 2010-05-25 19:26:14
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 18:39, Cavallino pisze:
[...]

Do tej pory odmówił raz !
Wła¶cicielka firmy pobieraj±ca zasiłek porodowy i nie mog±c± w tym czasie prowadzić działalno¶ci chyba nie płaci ZUS.
Cała sprawę przeczytałem w gazecie i być może s± tam pewne nie¶cisło¶ci, wiec jak kto oblatany w podatkach to niech porz±dnie zweryfikuje t± cał± procedurę.

Data: 2010-05-25 19:52:57
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfc0838$0$19182$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Raz w całym kraju w całej historii?
Nie bardzo wierzę.

Wła¶cicielka firmy pobieraj±ca zasiłek porodowy i nie mog±c± w tym czasie prowadzić działalno¶ci chyba nie płaci ZUS.

Ale płaci PEŁNE SKŁADKI przed, z powodu karencji.
Czyli żeby dostać t± kasę, to trzeba najpierw zainwestować - co miesi±c po 4000 zł przez 3 miesi±ce.
Mało opłacalny biznes i to z ryzykiem że nic się nie dostanie.

Data: 2010-05-25 23:40:41
Autor: Grejon
[OT] Re: Tachografy w samochodach z kratk±.
Swoj± drog± to zastanawiaj±ce, że jeszcze nie splonkowałe¶ człowieka, który sam siebie okre¶la mianem kapelusza ;)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-05-25 23:48:28
Autor: Cavallino
[OT] Re: Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Grejon" <grejon@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hthg4o$pts$1usenet.news.interia.pl...
Swoj± drog± to zastanawiaj±ce, że jeszcze nie splonkowałe¶ człowieka, który sam siebie okre¶la mianem kapelusza ;)

A bo on już wyja¶niał, że nie zachowuje się jak kapelusz, tylko się tak deklaruje.
Nie bardzo pamiętam o co chodziło, ale chyba faktycznie już dawno nie nawija w stylu różnych zma¶lonych.

Data: 2010-05-26 07:51:28
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 23:48, Cavallino pisze:
[...]

Tak, bo poza miastem nie utrzymuje przepisowych prędko¶ci a więc zdradzam prawdziwych "kapeluszników"  :-P

Data: 2010-05-26 07:49:51
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 19:52, Cavallino pisze:
[...]

Tako rzecze indagowany na ta okoliczno¶ć przedstawiciel ZUS

Wła¶cicielka firmy pobieraj±ca zasiłek porodowy i nie mog±c± w tym
czasie prowadzić działalno¶ci chyba nie płaci ZUS.

Ale płaci PEŁNE SKŁADKI przed, z powodu karencji.

Nie płaci. Kobieta po urodzeniu i na zasiłku porodowym ma specjalne prawa.
Mylisz je z zasiłkiem chorobowym.

Data: 2010-05-26 10:10:53
Autor: Cavallino
[...]

Dodaj że w danym mie¶cie....

[...]

Ja mówię "przed" Ty mówisz "po".
Nie widzisz że to nie ten sam temat?

Mylisz je z zasiłkiem chorobowym.

Nic nie mylę.
Jedyne co może dostać z ZUS jest wła¶nie ze składk± chorobow± zwi±zane.
A ona nie działa bez karencji i bez zapłaty innych składek.

Data: 2010-05-26 10:43:15
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-26 07:49, WW pisze:
Nie płaci. Kobieta po urodzeniu i na zasiłku porodowym ma specjalne prawa.
Mylisz je z zasiłkiem chorobowym.
Nie ma żadnego zasiłku porodowego dla prowadz±cych DG. Zasiłek o którym
piszesz wynika wprost z _dobrowolnego_ ubezpieczenia chorobowego, które
może zawrzeć przedsiębiorca.

Maciek

Data: 2010-05-26 10:56:02
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 10:43, Maciek pisze:
[...]

Dokładnie o tym mówię cyt "zadeklarowanej kwoty".
Deklaruje maksymaln±, płaci pierwsza składkę, rodzi i zawiesza firmę.

Data: 2010-05-26 11:03:45
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfce226$0$2593$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Musi zapłacić 3 składki żeby nabyć praw do zasiłku chorobowego.
Plus składki społeczne i zdrowotne.
A potem jeszcze wygrać batalię z ZUS który będzie udowadniał, że nigdy działalno¶ci nie prowadziła, więc nie podlegała ubezpieczeniu.
I będzie faworytem w tym sporze.

Data: 2010-05-26 12:44:56
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 11:03, Cavallino pisze:
[...]

Gadamy o dwóch rożnych rzeczach.
Szkoda mi czasu

Data: 2010-05-26 12:59:38
Autor: Cavallino
[...]

To Ty nie rozumiesz o czym gadasz, powtarzasz co¶ co jaki¶ pismak gdzie¶ nagryzdolił, do tego jeszcze zapewne przekręcaj±c.

Data: 2010-05-26 13:09:35
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-26 12:44, WW pisze:
Gadamy o dwóch rożnych rzeczach.
Szkoda mi czasu
Ta druga rzecz, to zdaje się wytwór Twojej wyobraĽni :->

Maciek

Data: 2010-05-29 14:16:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Hello Cavallino,

Wednesday, May 26, 2010, 11:03:45 AM, you wrote:

[...]

Dokładnie o tym mówię cyt "zadeklarowanej kwoty".
Deklaruje maksymaln±, płaci pierwsza składkę, rodzi i zawiesza firmę.
Musi zapłacić 3 składki żeby nabyć praw do zasiłku chorobowego.

O ile nie ma ci±gło¶ci ubezpieczenia... Na dokładkę mam duże
w±tpliwo¶ci czy karencja dotyxczy chorób zwi±zanych z ci±ż± i zasiłku
macierzyńskiego, bo chyba o ten zasiłek wła¶nie chodzi.

Plus składki społeczne i zdrowotne.
A potem jeszcze wygrać batalię z ZUS który będzie udowadniał, że nigdy działalno¶ci nie prowadziła, więc nie podlegała ubezpieczeniu.
I będzie faworytem w tym sporze.

Niekoniecznie.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 11:00:11
Autor: Cavallino
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

A potem jeszcze wygrać batalię z ZUS który będzie udowadniał, że nigdy
działalno¶ci nie prowadziła, więc nie podlegała ubezpieczeniu.
I będzie faworytem w tym sporze.

Niekoniecznie.

Nie żartuj.
Kobita zakłada działalno¶ć, nic nie robi a po odebraniu zasiłku likwiduje.
Toż to nawet dziecko widzi, że żadnej działalno¶ci nie prowadziła.

No chyba że jednak parę faktur wystawi, wtedy szanse rosn±.

Data: 2010-05-30 11:31:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, May 30, 2010, 11:00:11 AM, you wrote:

[...]

Ale to jest podstawa.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 12:50:30
Autor: Cavallino
[...]

No wiem, ale z tego co WW mówił to nie wynikało.

Data: 2010-05-29 12:47:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Hello WW,

Wednesday, May 26, 2010, 7:49:51 AM, you wrote:

[...]

[...]

Nie - to Ty co¶ mylisz. Zasiłek porodowy to jednorazowa, niewielka
kwota wypłacana - jak sama nazwa wskazuje - po porodzie. Chyba już w
Polsce nie istnieje.

--
Best regards,

Data: 2010-05-29 12:38:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tachografy w samochodach z kratk±.
Hello Cavallino,

Tuesday, May 25, 2010, 7:52:57 PM, you wrote:

[...]

[...]

Karencja obowi±zuje tylko wtedy, gdyby wcze¶niej nie była
ubezpieczona. No i chyba nie obowi±zuje dla chorób zwi±zanych z ci±ż±.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 10:58:50
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:555250292.20100529123849pik-net.pl...
[...]

Mówisz o pracowniku czy DG?

Data: 2010-05-30 11:30:54
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, May 30, 2010, 10:58:50 AM, you wrote:

[...]

My¶lę, że nie ma to znaczenia, je¶li jest ci±gło¶ć. Ale kłócić się nie
będę a jestem zbyt leniwy, żeby w przepisach szperać. Na dokładkę nie
wiem, jak to ma się do ci±ży i zasiłku macierzyńskiego - tu może nie
być karencji w ogóle.

--
Best regards,

Data: 2010-05-29 12:36:30
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 25, 2010, 6:39:05 PM, you wrote:

[...]

Mi ZUS próbował odmówić wypłaty zasiłku chorobowego po wypadku w
drodze do pracy (w 2001 roku jeszcze było to traktowane na równi z
wypadkiem w pracy) w czwartym dniu pracy. Też próbowali co¶ o
pozorno¶ci ale ja miałem mocn± podkładkę - akt notarialny, w którym
było wpisane moje zatrudnienie. Spisany dwa miesi±ce wczesniej.

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 10:58:26
Autor: Cavallino
[...]

A mi odmówił po półrocznym zatrudnieniu.
Akurat suma zasiłków nie przewyższała za bardzo sumy składek, więc nie protestowałem za bardzo.
W zamian  od 6 lat mam podkładkę że nie podlegam pod ubezpieczenie, więc mog± mi skoczyć - na emeryturę składam sobie sam.

Data: 2010-05-30 11:29:20
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, May 30, 2010, 10:58:26 AM, you wrote:

[...]

Sam siebie zatrudniłe¶ w jednoosobowej spółce?

[...]

A jak skarpetkę z odłożon± emerytur± stracisz?

--
Best regards,

Data: 2010-05-30 12:49:43
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:955901112.20100530112920pik-net.pl...
[...]

Ale nie było FORMALNEJ delegacji ZW do podpisania umowy o pracę ze mn±- członkiem zarz±du, choc akurat umowa o pracę dotyczyła innych prac.
Było do obronienia, ale odpu¶ciłem.

Jako¶ ZUS-owi mniej ufam.

Data: 2010-05-28 23:19:57
Autor: RoMan Mandziejewicz

Tuesday, May 25, 2010, 5:54:51 PM, you wrote:

[...]

Chwileczkę - składka na ubezpieczenie chorobowe nie jest jedyn±
składk±! Gdzie podziałe¶ 19.52% składki emerytalnej i 6% rentowej. Do
tych 200 PLN dodaj jeszcze ponad 2000 PLN z pozostałych składek.

[...]

--
Best regards,

Data: 2010-05-26 19:40:14
Autor: Sebastian Kaliszewski
WW wrote:
[...]

I traci prawo do zasiłku. Podobnie jak tak, co jest na etacie i się ze swoim szefem umówiła, że da jej podwyżkę. ZUS kwetsionuje take rzeczy z zasady.

Przez 5 miesięcy dostaje z ZUS ponad 5700 zł miesięcznie. Po 5 miesi±cach zamyka firmę.

I nic nie dostaje :)

\SK

Data: 2010-05-25 22:46:39
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
WW wrote:

MĂłj b. szef - wĹ‚aĹ›ciciel firmy w niej nie zatrudniony -  miaĹ‚ piÄ™knego
jaguara. W kufrze miał maleńką kasetkę przykręconą dwoma śrubeczkami do
podłogi bagażnika.
Wóz figurował w papierach jako bankowóz do przewożenia pieniędzy.

A dlaczego prawo nie pozwala mu wrzucać tego w koszty tak po prostu? Przecież rolą prezesa jest m.in. reprezentowanie firmy, a do tego służy mu m.in. odpowiednie auto.

Data: 2010-05-26 07:56:47
Autor: WW
W dniu 2010-05-26 00:46, to pisze:
WW wrote:

[...]

Przecież rol± prezesa jest m.in. reprezentowanie firmy, a do tego służy
mu m.in. odpowiednie auto.

Ja się z Tob± zgadzam.
Jednak ustawodawca myslał inaczej a nam zostaje wybór bedacy w istocie rzeczy pułapk±.
Albo zgadzamy się z tym prawem i wtedy mamy prawo ż±dać, aby obowi±zywało wszystkich albo , jak większo¶ć tu deklaruje, olewamy je, ale wtedy nie mamy prawa oczekiwać ochrony. Powoduje to powszechne przyzwolenie na obchodzenie prawa.
Wam pozwala na wrzucenie kosztów urlopu w firmę a IM na zakup fabryki poniżej kosztów gruntu na której stoi.

Duży może więcej.

Może warto by przypomnieć prawdziw± definicje słowa "Demokracja". ?

Data: 2010-05-26 06:58:23
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
WW wrote:

Ja siÄ™ z TobÄ… zgadzam.
Jednak ustawodawca myslał inaczej a nam zostaje wybór bedacy w istocie
rzeczy pułapką.

Ale czy jakiś przepis zabrania prezesowi jeździć autem do przewozu pieniędzy albo nie pozwala uczynić takiego auta z jaguara? Jak przepisy są kretyńskie, to ludzie znajdują w nich luki. Pierwotna przyczyna tego stanu rzeczy to kretynizm przepisów. Gdyby można było po ludzku odliczyć VAT od paliwa w aucie służbowym to nikt by nie kombinował z kratkami i kasetkami.

Data: 2010-05-26 09:25:59
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, to <to@abc.xyz> wrote:

Ale czy jaki¶ przepis zabrania prezesowi jeĽdzić autem do przewozu pieniędzy albo nie pozwala uczynić takiego auta z jaguara? Jak przepisy s± kretyńskie, to ludzie znajduj± w nich luki. Pierwotna przyczyna tego stanu rzeczy to kretynizm przepisów. Gdyby można było po ludzku odliczyć VAT od paliwa w aucie służbowym to nikt by nie kombinował z kratkami i kasetkami.

Jakby ludzie nie odliczali lewych faktur i niefirmowych wydatków to by
pOsły nie kombinowały przy przepisach.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-26 10:45:20
Autor: Maciek
Tachografy w samochodach z kratk±.
Jakby ludzie nie odliczali lewych faktur i niefirmowych wydatków to by
pOsły nie kombinowały przy przepisach.
Ludzie kradn±, więc proponuję, że osły ustanowili prawo, że wszystkich
się będzie prewencyjnie zamykać na 3 miesi±ce. Powiedzmy województwami,
kolejno¶ć będzie losowana w wielkiej państwowej loterii :->

Maciek

Data: 2010-05-26 10:57:47
Autor: kamil

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnhvpj8a.ifg.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-05-26, to <to@abc.xyz> wrote:

[...]

Poczytaj sobie o eksperymencie w Montanie, kiedy na piec lat zniesiono ograniczenia predkosci. Liczba wypadkow spadla, srednia predkosc wcale sie nie zmienila, przywrocono bo sporo pieniedzy za mandaty przestalo wplywac do budzetu, po czym smiertelnosc na drogach znow skoczyla.

Jednym slowem - brak kaganca nie oznacza wcale, ze wszyscy zaczna zachowywac sie jak dziecko w sklepie ze slodyczami. Kto ma odliczac lewe faktury, i tak bedzie odliczal, kto chce normalnie zyc bedzie zyl normalnie bez opiekunczego oka zagladajacego mu do dupy, czy przypadkiem firmowych dlugposow po odliczeniu VATu nie wynosi do domu.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 12:28:05
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, kamil <kamil@spam.com> wrote:

[...]

To nie ma nic wspólnego z płaceniem podatków.

[...]

Naiwny¶.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-26 12:29:48
Autor: kamil

"Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote in message news:slrnhvptto.ifg.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-05-26, kamil <kamil@spam.com> wrote:

[...]

Podalem juz przyklad mojego odliczania VATu na paliwo do prywatnego samochodu na uzytek wlasnego biznesu. Ba, faktur nawet nie potrzebuje zadnych, biore na stacji paragon VAT i tyle. Robia tak miliony obywateli i gospodarka w czasie kryzysu jest nadal kilkukrotnie silniejsza od Polskiej, wiec kto na czym dobrze wychodzi w koncu? Ja na liberalizmie, czy przedsiebiorca polski spedzajacy wiecej czasu na zmagania z systemem, niz prace?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 13:44:31
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-26 13:29, kamil pisze:
[...]
Problem w tym, że nasze społeczeństwo zostało przyzwyczajone do
kombinowania przez kilkadziesi±t lat (pewnie przynajmniej od '39).
Podczas obydwu okupacji było do¶ć zrozumiałe, że władza za mordę
trzymała i trzeba było na każdym kroku starać się co¶ obchodzić. Dziwne
jest natomiast, że po '89 te metody władzy nadal funkcjonowały. Teraz
już trudno od nich odst±pić, bo kombinowanie jest niejako nasz± cech±
narodow± :->

Maciek

Data: 2010-05-26 13:35:08
Autor: kamil
"Maciek" <maciek@nospam.pl> wrote in message news:4bfd09a4$0$17101$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No i mamy kolo, pozwolic nie mozna bo kombinuja, kombinuja bo wladza ogranicza.

Rewolucja jakas potrzebna i tyle. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-26 12:47:08
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.

Naiwny¶.

Krzysiek Kiełczewski

Wcale nie. On ma racje.
I tego się wła¶nie władzunia najbardziej boi, że obywatele zrozumiej±, że co¶ można bez wszechwładnej władzuni.

Data: 2010-05-26 12:57:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Naiwny¶.

Krzysiek Kiełczewski

Wcale nie. On ma racje.
I tego się wła¶nie władzunia najbardziej boi, że obywatele zrozumiej±, że co¶ można bez wszechwładnej władzuni.

Nie zrozumiej±, co najwyżej zrobi± rewolucję i zmieni± jedn± władzę na
drug±.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-26 14:54:28
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.

Nie zrozumiej±, co najwyżej zrobi± rewolucję i zmieni± jedn± władzę na
drug±.

Krzysiek Kiełczewski

Do wolno¶ci też trzeba dorosn±ć niestety  :-(

Data: 2010-05-26 15:46:20
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-05-26, WW <wuwu0@vp.pl> wrote:

Nie zrozumiej±, co najwyżej zrobi± rewolucję i zmieni± jedn± władzę na
drug±.

Do wolno¶ci też trzeba dorosn±ć niestety  :-(

Chrzanienie. Jak na razie do tej wyimaginowanej wolno¶ci nie dorosło
żadne społeczeństwo na ¶wiecie. Proponuję EOT.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-05-25 09:33:04
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htf4hu$e1d$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:
[...]

Jest tylko jedna sprawiedliwo¶ć - tak bez przymiotników.
Każda inna, z przymiotnikami - to jest zaprzeczenie sprawiedliwo¶ci.

Bo niby dlaczego sprzedawca skarpetek ma mieć lepiej?

Je¶li kto¶ uważa że lepiej sprzedawać skarpetki i użerać się z odpowiedzialno¶ci±, niż sobie spokojnie na etaciku budować zderzacz hadronów to powinien zacz±ć sprzedawać skarpetki.

Tu chodzi o to aby państwo dotowalo

Nie.
Tu chodzi o to żeby państwo odp... się od obywateli i dało im żyć.

[...]

Państwo co¶ ułatwia jakiemu¶ przedsiębiorcy w Polsce?
Ty naprawdę nie masz zielonego pojęcia na jakim ¶wiecie żyjesz.

Homo sovieticus wyłazi Ci dziurami w butach, zdecydowanie.

Data: 2010-05-25 11:41:01
Autor: Sebastian Kaliszewski
Sebastian Biały wrote:
Cavallino wrote:
[...]

Nie ma sprawiedliwo¶ci społecznej.

Bo niby dlaczego sprzedawca skarpetek ma mieć lepiej?

Bo ponosi ryzyko działalno¶ci gospodarczej. Etatowiec może mieć wszystkow d. 26 dni urlopu się należy, zwolnienie się należy, itd... Jak "sprzedawca skarpetek" jedzie na wakacje to w tym czasie nie zarabia.

Już, natychmiast zrzecz się płatno¶ci za chorobowe.

Nawet je¶li by miał miec o 0.01zł lepiej to nie jest to sprawiedliwe.

Jest. I jest opłacalne dla państwa. Bo tak ¶rednio wychodzi, że zysk dla gospodarki z etatowców to niewielki ułamek zysku z tych co prowadz± działalno¶ć.

[...]

Co¶ ci się kompletnie pozaj±czkowało. Od kiedy to zabieranie mniej jest dotowaniem???

[...]

W takim razie masz mieć wszystkie urlopy bezpłatne. Za chorobowe płać sobie sam, itd...

Niech mu państwo ułatwia handel jak tylko możliwe, ale nie ułatwia kupowania buraków na obiad w hipermarkecie tylko dlatego że ma działalno¶ć.

Ułatwia???

To co proponujesz to debilizm. Kompletny debilizm. Jak kto¶ ma niewielk± działalno¶ć to ma samochód zarówno do celów prywatnych jak i do celów dział±lno¶ci. Debilizm tego pomysłu sprowadza się do tego, że chcesz go zmusić żeby miał dwa samochody albo miał popsute wakacje.

\SK

Data: 2010-05-25 11:27:21
Autor: SW3
Dnia 24-05-2010 o 21:12:05 Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

- Mam s±siada. On ma tak± krowę, która daje najwięcej mleka w  województwie. Co jaki¶ czas przyjeżdża do niego telewizja, robi± o nim   reportaże, fotografuj± t± krowę...
- I co, chcesz tak± sam±?
- Nie! Ja chcę, żeby mu ta krowa zdechła.

--
SW3
-- --

Data: 2010-05-25 13:01:54
Autor: kamil
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:htej2a$sv8$1news.onet.pl...
Samotnik wrote:
[...]

U nas? Chlopie, rozejrzyj sie po swiecie troche. Ja majac swoja firme (po pracy czasem robie rozne projekty na kieszonkowe) nie place nic dopoki nie zarobie (czyli zadnego ZUSu). Odliczam sobie VAT z paliwa za samochod prywatny, bo nim dojezdzam do klienta i nie czuje potrzeby kupowania drugiego z kratka, sratka ani kiwajacym pieskiem. Odliczam sobie czesc kredytu na mieszkanie (bo z domu pracuje), odliczam sobie 1/4 wydatkow na internet i komorke, prywatna. ZUS? Grosze miesiecznie stosunkowo do zarobkow z wlasnej dzialalnosci, moge sobie trzy miesiace bimbac stopami na kanapie jesli przyjdzie ochota i nie zaplace grosza, bo za co?

Tak dziala wiekszosc krajow na swiecie - obywatelowi na reke, zamiast wydzierac z gardla cokolwiek sie zarobilo. Wiec nie truj o zadnym "u nas", bo to akurat polski system jest cholernie wymagajacy.

Pozdarwiam
Kamil

Data: 2010-05-25 13:32:53
Autor: Miecio
[...]

To jeszcze raz zapodam:
http://sylwinkas.wrzuta.pl/audio/66Z13bOBXlC/modlitwa_polaka_dzien_swira

Data: 2010-05-27 10:05:59
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratk±.
To jeszcze raz zapodam:

a ja jeszcze raz poslucham sobie bo to swietny fragment

Data: 2010-05-24 21:41:01
Autor: Papkin
[...]

Jak zdejma durne podatki to niech dadza spokoj z tym podatkiem o ktorym pisalem, a sie przymierzali juz!

Powiedz to samo Belce, okrada mnie (tj juz nie bo jest lokata z dzienna kapitalizacja ale wiesz o co chodzi) bo inaczej zysku nie umie osiagnac?

Takie auto sluzbowe, nie wiem dokladnie, ale nie ma odliczanego vat od paliwa? Nawet jak gosciu jedzie po dziecko do szkoly albo sobie na wedkowanie?

Jak rowno loic podatkami to rowno!

Idea auta sluzbowego to idea auta jezdzacego by zarabiac, uzytek prywatny w to nie wchodzi. Mozna powiedziec ze ten co robija sie wylaczenie sluzbowym okrada innych - nie placi podatkow w paliwie na przyklad + jakies pewne inne odliczenia.

Data: 2010-05-24 22:51:05
Autor: Pawel O'Pajak
Tachografy w samochodach z kratk±.
Powitanko,

 Mozna powiedziec ze ten co robija sie wylaczenie sluzbowym okrada innych - nie placi podatkow w paliwie na przyklad + jakies pewne inne odliczenia.

Powaznie? Nie widzialem stacji benzynowej z cena ok. 2 zl/litr, bo tyle mniej wiecej kosztuje benzyna bez podatkow.
Zatrwazajace ilu jest trockistow w naszym biednym kraju. Biednym, bo przy takiej postawie nie ma szans na wzbogacenie sie. Nie wiem czy to pozostalosc po komunie, czy import idei z UE.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2010-05-24 22:56:40
Autor: PaPi
Tachografy w samochodach z kratk±.
 Nie wiem czy to
pozostalosc po komunie, czy import idei z UE.

Rozumiem, ze przed 01.05.2004 obciazenie fiskalne paliw w Polsce bylo znacznie mniejsze ?

Data: 2010-05-24 20:46:13
Autor: Cavallino
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4bfac893$1news.home.net.pl...

[...]

To przez takich jak Ty, którzy chętnie dołożyliby następnych podatków, żeby biurwokracja mogła sobie w luksusy opływać.

A Kowalski rozbijajacy dupe za darmo firmowym samochodem, w celach nie sluzbowych (czesto oszukujac firme) ma z tego realne zyski i sie nalezy podatek.

Załóż firmę, kup na nią samochód i płać.
Będziesz miał tak dobrze jak chcesz.

Data: 2010-05-25 07:57:46
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-24 20:46, Cavallino pisze:

Załóż firmę, kup na ni± samochód i płać.
Będziesz miał tak dobrze jak chcesz.

Czyli mówi±c pro¶ciej, "kradnij jak masz okazję, a nie masz, to j± stwórz " ??

Data: 2010-05-25 09:01:57
Autor: Rychu
W dniu 2010-05-25 07:57, WW pisze:
[...]

Kto kradnie? Raczej nie daj się okradać jak masz okazję. Tylko,
że jak widać, jak Kalego okradać, to i Kali okradać. Tak Cię
boli, że niektórzy się nie daj± okradać?

Data: 2010-05-25 11:56:51
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 09:01, Rychu pisze:
[...]

To jak nazwać unikanie należnego podatku?

Data: 2010-05-25 12:03:42
Autor: Cavallino
[...]

A kto Ci powiedział że należnego?
Wszystko zależy od dochodowo¶ci firmy.
Nie widzę powodów, dla których budżet miałby z czyjej¶ pracy mieć więcej, niż ten kto pracuje.
A często tak się wła¶nie zdarza, dzięki kumulacji podatków.
W takim przypadku każda próba zmniejszenia okradania jest chwalebna.

Data: 2010-05-25 12:37:19
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:03, Cavallino pisze:
[...]

Wła¶nie owo prawo nas wszystkich jednako obowi±zuj±ce.

Wszystko zależy od dochodowo¶ci firmy.

Która co cwańsi wła¶nie manipuluj±, zaliczaj±c w koszta jej działalno¶ci rzeczy i działania nie maj±ce z ni± nic wspólnego.

[...]

Mentalno¶ć Kalego. Jak Ty okradasz to chlebne a jak ciebie to nie ?

Data: 2010-05-25 11:38:22
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
WW wrote:

Właśnie owo prawo nas wszystkich jednako obowiązujące.

Pitu, pitu. Menela gĂłwno obowiÄ…zuje, bo i tak nic nie zarabia i nic nie ma.

Która co cwańsi właśnie manipulują, zaliczając w koszta jej działalności
rzeczy i działania nie mające z nią nic wspólnego.

A dlaczego nie można odliczać VAT od paliwa dla aut osobowych? Może na ten temat się wypowiesz?

Data: 2010-05-25 12:45:14
Autor: Cavallino
[...]

Jednakowo?
Musisz płacić ZUS z etatu gdy nic nie zarobisz ( bo np. szukasz pracy) ?

Wszystko zależy od dochodowo¶ci firmy.

Która co cwańsi wła¶nie manipuluj±, zaliczaj±c w koszta jej działalno¶ci rzeczy i działania nie maj±ce z ni± nic wspólnego.

I może tylko dlatego jeszcze nie musieli zamykać firm i zwalniać etatowców - pomy¶lałe¶ o tym?

[...]

Mentalno¶ć Kalego.

Tak.
Twoja.
Jak Ty (i Tobie podobne komuchy) mnie okradasz to jest ok, ale jak ja się nie chcę dać okradać, to już jest Ľle?

Jak Ty okradasz

Ja nikogo nie okradam, nie mam w zwyczaju wyci±gać ręki po cudze.
Nie pracuję w budżetówce.

To mnie się całe życie okrada, próbuj±c wyci±gać rękę po moje.

Data: 2010-05-25 11:51:26
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
Cavallino wrote:

To mnie się całe życie okrada, próbując wyciągać rękę po moje.

No właśnie, nie przypominam sobie kiedy dostałem cokolwiek od państwa, pomijając może możliwość jeżdżenia po gejowych drogach. Niestety dla niektórych granice moralności są tożsame ze złodziejskim prawem, a nawet nie tyle prawem co jego głupawą interpretacją.

Data: 2010-05-25 14:05:40
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 13:51, to pisze:
No właśnie, nie przypominam sobie kiedy dostałem cokolwiek od państwa, pomijając może możliwość jeżdżenia po gejowych drogach.
W niektóych krajach to ludzie potrafią płacić grube pieniądze za
off-road, a u nas masz w ramach podatków, można powiedzieć: prawie darmo :->

Maciek

Data: 2010-05-25 09:37:32
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfb66dc$0$17085$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-24 20:46, Cavallino pisze:

Załóż firmę, kup na ni± samochód i płać.
Będziesz miał tak dobrze jak chcesz.

Czyli mówi±c pro¶ciej, "kradnij jak masz okazję, a nie masz, to j± stwórz " ??

Tak - a kogo okradniesz?
Siebie (bo firma Twoja)?

Zarzuty byłyby słuszne, gdyby¶ był politykiem i jeĽdził na zakupy służbowym autem.
Wtedy faktycznie - kradniesz.

Data: 2010-05-25 11:58:58
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 09:37, Cavallino pisze:
[...]

Okradasz budżet, czyli państwo, czyli wszystkich jego obywateli.

Zarzuty byłyby słuszne, gdyby¶ był politykiem i jeĽdził na zakupy
służbowym autem.
Wtedy faktycznie - kradniesz.

A jad±c na urlop z rodzina tego nie robisz ?

Data: 2010-05-25 10:40:08
Autor: to
WW wrote:

Okradasz budżet, czyli państwo, czyli wszystkich jego obywateli.

Żeby to było takie proste. Jeśli zapłacisz mniej podatku to więcej zainwestujesz i niebawem zapłacisz go więcej. W innym przypadku możesz nawet zbankrutować. I co wtedy jest okradaniem?

Data: 2010-05-25 13:13:43
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to pisze:
WW wrote:

Okradasz budżet, czyli państwo, czyli wszystkich jego obywateli.

Żeby to było takie proste. Jeśli zapłacisz mniej podatku to więcej zainwestujesz i niebawem zapłacisz go więcej.

Tak, tak, już widzę te zwiększone inwestycje. Najczęściej to jest
jeszcze większy wrzask, ze państwo chce znowu więcej, a ja chciałem
znowu zainwestować...

W innym przypadku możesz nawet zbankrutować.

No cóż, to też bywa opłacalne.

I co wtedy jest okradaniem?

Podobnie.

Data: 2010-05-25 14:55:39
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
to pisze:
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Tak, tak, już widzę te zwiększone inwestycje. Najczęściej to jest
jeszcze większy wrzask, ze państwo chce znowu więcej, a ja chciałem
znowu zainwestować...

To, że coś takiego występuje niestety nie jest wystarczającym
uzasadnieniem do zniesienia wielu podatkĂłw. Inna sprawa, ĹĽe
inwestujÄ…cy zazwyczaj nie pokrzykujÄ… w internecie, jak to
im to złodziejskie państwo podbiera.

Data: 2010-05-25 22:23:30
Autor: to
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

To, że coś takiego występuje niestety nie jest wystarczającym
uzasadnieniem do zniesienia wielu podatkĂłw.

Od opodatkowania tego, że ktoś otrzymuje prawo do korzystania z firmowego auta do celów prywatnych jest bardzo niedaleko od opodatkowania firmowego sracza czy długopisów. I tak naprawdę nie wynika to chyba nawet z prawa jako takiego, tylko z interpretacji US które opodatkowałyby najchętniej nawet firmowe powietrze.

Inna sprawa, ĹĽe inwestujÄ…cy
zazwyczaj nie pokrzykują w internecie, jak to im to złodziejskie państwo
podbiera.

Nie widzÄ™ zwiÄ…zku.

Data: 2010-05-26 08:07:17
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
to pisze:
(...)
Od opodatkowania tego, ĹĽe ktoĹ› otrzymuje prawo do korzystania z firmowego auta do celĂłw prywatnych

To powinno być opodatkowane i wielu krajach jest ściśle przestrzegane.
W Polsce teĹĽ sÄ… do tego stosowne przepisy i jak widzÄ™ US systematyczne
próbują zrobić z tym porządek. Ja wiem, ze to co piszę jest
niepopularne, ale takie sÄ… zasady. Do tego pewnie siÄ™ zdziwisz, ale
wiele osób płaci taki podatek w Polsce, by mieć święty spokój.

jest bardzo niedaleko od opodatkowania firmowego sracza czy dĹ‚ugopisĂłw.

Bynajmniej - tutaj nie ma w ogóle wątpliwości.

I tak naprawdę nie wynika to chyba nawet z prawa jako takiego, tylko z interpretacji US które opodatkowałyby najchętniej nawet firmowe powietrze.

To nie sÄ… interpretacje US, tylko istniejÄ…ce prawo. Mam wraĹĽenie, ĹĽe
było to już tutaj omawiane, a jak nie, to na p.s.p.podatki.

Nie widzÄ™ zwiÄ…zku.

Wcale mnie to nie dziwi.

Data: 2010-05-26 06:50:31
Autor: to
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

NIE POWINNO być, opodatkowana powinna być jeśli już to pensja, a nie jakieś wyimaginowane korzyści. Po za tym w tych "innych krajach" zwykle można po ludzku odliczać VAT od zakupu auta osobowego, a potem od paliwa, czego już jakoś nie zauważasz.

jest bardzo niedaleko od opodatkowania firmowego sracza czy długopisów.

Bynajmniej - tutaj nie ma w ogóle wątpliwości.

Na czym polega ta niesamowita różnica pomiędzy korzystaniem z firmowego auta i z firmowego sracza? No, ale dobrze, skoro przykład z kiblem jest dla Ciebie zbyt brawurowy to niech będzie laptop. Czy pracownik który weźmie do domu laptopa powinien zapłacić od tego podatek?

I tak naprawdÄ™ nie wynika to chyba nawet z prawa jako takiego, tylko z
[...]

Aha, to sorry, jak było omawiane na pspp to temat zamknięty. Chylę czoła przed Mądrością Usenetu.

Data: 2010-05-26 11:41:42
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
to pisze:
(...)
NIE POWINNO być, opodatkowana powinna być jeśli już to pensja, a nie jakieś wyimaginowane korzyści.

To nie są wyimaginowane korzyści, tylko całkiem realna kwota dodatkowego
dochodu. Możesz sobie krzyczeć do woli, ale to powinno być opodatkowane
- jak najbardziej.

Po za tym w tych "innych krajach" zwykle można po ludzku odliczać VAT od zakupu auta osobowego, a potem od paliwa, czego już jakoś nie zauważasz.

Obawiam siÄ™, ĹĽe znĂłw coĹ› Tobie siÄ™ wydaje - VAT i Porsche z kratkÄ…
do nie są polskie pomysły.

Na czym polega ta niesamowita różnica pomiędzy korzystaniem z firmowego auta i z firmowego sracza?

Zasadnicza - korzystanie z firmowego sracza poza godzinami pracy?
Sracz w godzinach pracy jest jednym z elementĂłw umoĹĽliwiajÄ…cych
wykonywanie tej pracy, jest więc kosztem.

No, ale dobrze, skoro przykład z kiblem jest dla Ciebie zbyt brawurowy to niech będzie laptop. Czy pracownik który weźmie do domu laptopa powinien zapłacić od tego podatek?

JeĹĽeli uĹĽywa go do celĂłw prywatnych to jak najbardziej. Nie zauwaĹĽasz
zasadniczej różnicy między kiblem a laptopem? Jeszcze jedno - kibel
nie jest wcale przykładem brawurowym, jest zwyczajnie idiotyczny.

[...]

Kiepsko Ci idzie - drwieniem z dyskusji na necie na temat obowiÄ…zujÄ…cego
prawa nie znikniesz swoich twierdzeń, że takiego nie ma.

Data: 2010-05-29 23:37:48
Autor: Adam Płaszczyca
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
Dnia Wed, 26 May 2010 11:41:42 +0200, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisał(a):

To nie s± wyimaginowane korzy¶ci, tylko całkiem realna kwota dodatkowego
dochodu. Możesz sobie krzyczeć do woli, ale to powinno być opodatkowane
- jak najbardziej.
Nic nie 'powinno' być opodatkowane. No, poza Futrzakiem. Futrzaki powinny
płacić 300% podatku od przychodu.

Data: 2010-05-25 13:24:19
Autor: Raf :-)
Dnia Tue, 25 May 2010 13:13:43 +0200, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisał(a):

to pisze:
WW wrote:

Okradasz budżet, czyli państwo, czyli wszystkich jego obywateli.

Żeby to było takie proste. Je¶li zapłacisz mniej podatku to więcej zainwestujesz i niebawem zapłacisz go więcej.

Tak, tak, już widzę te zwiększone inwestycje. Najczę¶ciej to jest
jeszcze większy wrzask, ze państwo chce znowu więcej, a ja chciałem
znowu zainwestować...

No pewnie masz racje!

Jak kto¶ zarobi więcej pieniędzy, to szybko je zje, i nikt na tym nie
skorzysta?

Pomy¶lałe¶, o tym, co taki "burżuj" i "wyzyskiwacz" zrobi z dodatkowymi
pieniędzmi?

Nie, nie da ich menelowi spod budki z piwem (od tego mamy państwo i system
opieki społecznej). On zatrudni sobie pana Józka, który mu ogródek
przekopie, pani± Kasię, która mu dom posprz±ta, pójdzie do knajpy, gdzie go
obsłuży jaka¶ kelnerka (ona też chce żyć, a jak ludzi nie będzie stać na
knajpy, to nie będzie miała pracy). Nawet jeżeli nie zainwestuje w nowy
samochód (mechanicy też chc± je¶ć) albo linie do produkcji dziab±gów
podłużnych (robotnicy też maj± swoje rodziny), to zainwestuje je w swoje
dobre samopoczucie, dzięki któremu wymy¶li nowy sposób zarobienia
pieniędzy.

A jak zarobi więcej pieniędzy, to szybko je zje i nikt na tym nie
skorzysta?

Pomy¶lałe¶, o tym, co taki "burżuj" i "wyzyskiwacz" zrobi z dodatkowymi
pieniędzmi? .....

i tak w kółko...

No dobrze, to tyle darmowej lekcji ekonomii w wersji dla przedszkolaków. Raf :-)

Data: 2010-05-25 13:31:01
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Raf :-)" <rafkory@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:1bywhf17q75eh.n6z2bwpycsoh$.dlg40tude.net...

to pisze:
WW wrote:

[...]

Nie dotrze.
Zazdro¶ć straszna rzecz.
Jak taki go¶ć, co to sam co¶ zarobił w SWOJEJ firmie, może co¶ z tego mieć?

Przecież powinien ZA DARMO dać biedniejszym (w tym temu bezrobotnemu kandydatowi na ogrodnika czy pomoc domow±), a nie kazać im pracować na swoje pensje.
To, że przy okazji dystrubucji tej samej kasy przez system podatkowy, ZAMIAST tego "burżuja", który sam na swoj± kasę zapracował, obłowi± się GŁÓWNIE różnej ma¶ci politycy i biurokraci, w ilo¶ci ze 100 razy większej niż ten jeden "burżuj", a kasa która trafi do tych biednych to będ± jakie¶ ochłapy, też dla niektórych jest ponad możliwo¶ci ich umysłu.

Data: 2010-05-25 11:35:20
Autor: to
Tachografy w samochodach z kratk±.
Cavallino wrote:

Nie dotrze.
Zazdrość straszna rzecz.
Jak taki gość, co to sam coś zarobił w SWOJEJ firmie, może coś z tego
mieć?

Ciekawe, że nie przeszkadza im brak możliwości odliczaniu VAT od paliwa dla firmowych aut osobowych, co jest po prostu kuriozum i zwykłym skandalem. W efekcie przedsiębiorca musi zapłacić ten VAT dwukrotnie.

Data: 2010-05-25 13:45:17
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 13:24, Raf :-) pisze:
Nie, nie da ich menelowi spod budki z piwem (od tego mamy państwo i system
opieki społecznej). On zatrudni sobie pana Józka, który mu ogródek
przekopie, pani± Kasię, która mu dom posprz±ta,
Ba! Pan Józek z pani± Kasi± pewnie też by podatki zapłacili, gdyby nie
to, że musz± zatrudnić się na czarno, bo burżuj nie jest w stanie
zapłacić im tyle, żeby na ZUS'y i inne pierdoły starczyło, bo sam już te
ZUS'y i inne pierdoły popłacił :->

Maciek

Data: 2010-05-25 13:59:44
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfbb850$0$19173$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ba, popłacił bo musiał (pod groĽb± więzienia), przecież nikt normalny dobrowolnie tego nie płaci, bo i po co?
Przecież "burżuj" nie zamierza liczyć na staro¶ć, że co¶ od państwa dostanie co wystarczy mu na dożycie, nie jest taki głupi.

Data: 2010-05-25 14:44:03
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Tachografy w samochodach z kratk±.
Raf :-) pisze:
(...)
No pewnie masz racje!

Jak kto¶ zarobi więcej pieniędzy, to szybko je zje, i nikt na tym nie
skorzysta?

A gdzie masz te inwestycje?

Pomy¶lałe¶, o tym, co taki "burżuj" i "wyzyskiwacz" zrobi z dodatkowymi
pieniędzmi?

Tak, doskonale wiem jak to wygl±da w wielu wypadkach.
(...)
No dobrze, to tyle darmowej lekcji ekonomii w wersji dla przedszkolaków.

Nic dziwnego, ze takie lekcje s± darmowe, ponieważ nadaj± się
tylko do przedszkola.

Data: 2010-05-25 21:33:18
Autor: Raf :-)
Tachografy w samochodach z kratk±.
Dnia Tue, 25 May 2010 14:44:03 +0200, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisał(a):

Raf :-) pisze:
(...)
No pewnie masz racje!

Jak kto¶ zarobi więcej pieniędzy, to szybko je zje, i nikt na tym nie
skorzysta?

A gdzie masz te inwestycje?

No sorry, nie doceniłem Cię, Cavallino miał rację.
Liczyłem, że przynajmniej czytać ze zrozumieniem umiesz. Bardzo się
pomyliłem. Dla Twojej informacji: o inwestycjach było 7 linijek niżej.

Raf :-)

Data: 2010-05-26 07:57:35
Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g
Tachografy w samochodach z kratk±.
Raf :-) pisze:
(...)
No sorry, nie doceniłem Cię,

Zauważyłem.

Cavallino miał rację.

Aha - to widzę obydwaj po tej samej darmowej szkole ekonomii jeste¶cie.

Liczyłem, że przynajmniej czytać ze zrozumieniem umiesz. Bardzo się
pomyliłem.

Nic dziwnego, skoro Twoja wiedza na temat ekonomii sprowadza się do tego
co tutaj napisałe¶.

Dla Twojej informacji: o inwestycjach było 7 linijek niżej.

Nic tam o inwestycjach nie było - było najwyżej o omijaniu
podatków, zatrudnianiu na czarno i zwykłej konsumpcji powstaj±cej
z unikania płacenia podatków.

Data: 2010-05-26 19:24:04
Autor: Sebastian Kaliszewski
Tachografy w samochodach z kratk±.
Artur 'futrzak' Ma¶l±g wrote:
Raf :-) pisze:
(...)
[...]

Z tego co tu wypisujesz to Twoja wygl±da na tak± gdzie¶ poniżej tego :)

[...]

Bo konsumpcja to nie dostarcza zysków innym? Konsumuj± i nikomu nie pł±c±? ROTFL!

\SK

Data: 2010-05-26 20:18:56
Autor: Artur Ma¶l±g
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-26 19:24, Sebastian Kaliszewski pisze:
(...)
Z tego co tu wypisujesz to Twoja wygl±da na tak± gdzie¶ poniżej tego :)

Po tym co napisałe¶ poniżej, wcale się nie dziwię, ze takie wyci±gasz
wnioski.

> [...]
z unikania płacenia podatków.

Bo konsumpcja to nie dostarcza zysków innym? Konsumuj± i nikomu nie

No wła¶nie - wypisujesz jakie¶ wymy¶lone rzeczy i sam się z nich
¶miejesz.

--
Jutro to dzi¶ - tyle że jutro.

Data: 2010-05-26 02:29:06
Autor: złoty

to pisze:
WW wrote:

[...]

...nie musze myslec. Przyklad z zeszlego m-ca: znajomy, wlasciciel wiekszej firmy w PL zarobione wskutek "kreatywnej ksiegowosci" (tak to sie chyba w PL nazywa) pieniazki wydal m.in. w czasie dwutygodniowego pobytu  na Bali z rodzina. A teraz prosilbym Cie o wyprowadzenie z tego zyskow dla polskiej gospodarki. :)
A takich przykladow moglbym mnozyc..

A.

PS. ..i nie - nie wykupil wycieczki w polskim biurze turystycznym

Data: 2010-05-26 10:31:50
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-26 02:29, złoty pisze:
[...]
I oni wszyscy tak na Bali kasę wywoż±? Może chociaż żr± w Polsce, albo
mandaty płac±, czy cu¶? Ale masz rację, pewnie by byli bardziej
pożyteczni, gdyby poszli na zasiłki :->

Maciek

Data: 2010-05-26 10:35:23
Autor: Cavallino
Użytkownik "złoty" <goldbrave@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

A co Cię powstrzymuje, żeby też pojechać?
Zalóż firmę, zarób, nie będziesz musiał zazdro¶cić.

A teraz prosilbym Cie o wyprowadzenie z tego zyskow dla polskiej gospodarki. :)
A takich przykladow moglbym mnozyc..

A.

PS. ..i nie - nie wykupil wycieczki w polskim biurze turystycznym

I pewnie przez granicę przeszli pieszo, żeby ani grosza w Polsce nie zostawić?

Data: 2010-05-25 12:06:44
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfb9f64$0$2592$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Budżet okradałbym, gdybym szedł po zasiłek.
W odwrotnym przypadku je¶li kto¶ kogo¶ okrada, to państwo mnie.

No chyba że pracuję na państwowym etacie - wtedy oczywi¶cie korzystaj±c ze służbowego sprzętu do celów prywatnych, również do pisania na grupy, jest okradaniem budżetu, obywateli itd.

Zarzuty byłyby słuszne, gdyby¶ był politykiem i jeĽdził na zakupy
służbowym autem.
Wtedy faktycznie - kradniesz.

A jad±c na urlop z rodzina tego nie robisz ?

Nie, nie robię.
Moje auto, za moje pieni±dze kupione, za moje pieni±dze kupowane paliwo, więc wszystkim komuchom wara od niego.

Jak chc± kasy, to niech sobie sami zarobi±.

Data: 2010-05-25 12:42:26
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:06, Cavallino pisze:

Budżet okradałbym, gdybym szedł po zasiłek.

Nie, bo on prawnie Ci by się należał.

W odwrotnym przypadku je¶li kto¶ kogo¶ okrada, to państwo mnie.

Państwo nie kradnie. Państwo egzekwuje należne prawem podatki.

Nie, nie robię.
Moje auto,

Nie Toje, tylko firmy a to już różnica. Wła¶nie za ni± zapłaciłe¶ o 22% mniej niż Kowalski za swoje.

za moje pieni±dze kupione,

Nie za twoje ale za firmy bo przed opodatkowaniem. Dopiero po opodatkowaniu zysk staje się Twój i je¶li wtedy kupił by¶ do domu samochód za pełna cenę, to był by Twój.

  > za moje pieni±dze kupowane paliwo,

Nie twoje a firmy - j.w.

Data: 2010-05-25 10:59:04
Autor: to
WW wrote:

Budżet okradałbym, gdybym szedł po zasiłek.

Nie, bo on prawnie Ci by się należał.

MoĹĽe z prawnego punktu widzenia nie jest to kradzieĹĽ, ale wyobraĹş sobie dwie sytuacje:

1. KaĹĽdy obywatel prowadzi DG i wrzuca prywatne wyjazdy w koszty
2. Każdy obywatel przestaje pracować i idzie na zasiłek

Kto by kogo tu okradał?

W odwrotnym przypadku jeśli ktoś kogoś okrada, to państwo mnie.

Państwo nie kradnie. Państwo egzekwuje należne prawem podatki.

Ta, super, samo sobie ustala prawo, podatki, a potem samo je egzekwuje.
Nie, nie robiÄ™.
Moje auto,

Nie Toje, tylko firmy a to już różnica. Właśnie za nią zapłaciłeś o 22%
mniej niĹĽ Kowalski za swoje.

Poczytaj sobie cokolwiek o prawie podatkowym bo wszystko spłaszczasz i uogólniasz.

Data: 2010-05-25 12:49:58
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfba995$0$17106$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-05-25 12:06, Cavallino pisze:

Budżet okradałbym, gdybym szedł po zasiłek.

Nie, bo on prawnie Ci by się należał.

Wła¶nie na tym polega Twój bł±d.
Uważasz, ze okradanie przez państwo jest ok.

Wisi mi jakie sobie państwo uchwali prawo, którego skutkiem będzie sięgnięcie do mojej kieszeni i rozdanie tej kasy swoim wyborcom (i sobie przy okazji też).

W odwrotnym przypadku je¶li kto¶ kogo¶ okrada, to państwo mnie.

Państwo nie kradnie.

Kradnie.

Państwo egzekwuje należne prawem podatki.

Które nie s± niczym innym jak złodziejstwem, je¶li nie s± oparte na zasadzie "co¶ za co¶".

Nie, nie robię.
Moje auto,

Nie Toje, tylko firmy a to już różnica.

Ale firma moja i wszystko co posiada.
Czyli auta też.

Wła¶nie za ni± zapłaciłe¶ o 22% mniej niż Kowalski za swoje.

Nie mam kratkowozu, więc nie bredĽ.

za moje pieni±dze kupione,

Nie za twoje ale za firmy bo przed opodatkowaniem.

Ta, bo te pieni±dze to państwo przyszło i mi dało.

Dopiero po opodatkowaniu zysk staje się Twój

A wcze¶niej to moja kasa jest wszystkich komuchów w Twoim stylu, ale moja nie?
ROTFL !!!!!

 > za moje pieni±dze kupowane paliwo,

Nie twoje a firmy - j.w.

Czyli za moje.
Albo inaczej - do mnie należ±ce - je¶li tobi Ci to różnicę.

Data: 2010-05-25 12:58:17
Autor: KJ Siła Słów
Tachografy w samochodach z kratk±.
Cavallino pisze:

Państwo nie kradnie.

Kradnie.

a ja tam nie wiem, ale mi sie bardzo podoba takie niemieckie powiedzenie:

"Nie kradnij ! Państwo nie toleruje konkurencji na swoim terenie"

KJ

Data: 2010-05-25 13:40:28
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:58, KJ Siła Słów pisze:
Cavallino pisze:

[...]

Dlatego ja nie bronie państwa ale prawa.

Data: 2010-05-25 13:44:24
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfbb72f$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
Cavallino pisze:

[...]

Nie bronisz prawa.
Chyba że mówisz o prawie państwa do okradania własnych obywateli.

Data: 2010-05-25 13:40:02
Autor: WW
W dniu 2010-05-25 12:49, Cavallino pisze:
[...]

A nie powinno. I dlatego będziesz jad±c na wakacje zmieniał tarczki tachografów  :-P

Data: 2010-05-25 13:43:40
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfbb714$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A nie powinno.

A państwo nie powinno mnie okradać.
Jemu to wisi, więc czemu ja miałbym drugi policzek nadstawiać?

Data: 2010-05-25 12:56:22
Autor: kamil
"Cavallino" <cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote in message news:htgd5f$nda$1news.onet.pl...

A nie powinno.

A państwo nie powinno mnie okradać.
Jemu to wisi, więc czemu ja miałbym drugi policzek nadstawiać?

Kiedy zgwalca ci psa, zastrzela zone i podpala samochod, nie jecz wtedy ze policji nie bylo a straz pozarna nie miala czym dojechac. Na to miedzy innymi panstwo okrada.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-25 14:03:15
Autor: Maciek
W dniu 2010-05-25 13:56, kamil pisze:
Kiedy zgwalca ci psa, zastrzela zone i podpala samochod, nie jecz wtedy ze policji nie bylo a straz pozarna nie miala czym dojechac. Na to miedzy innymi panstwo okrada.
Gdyby tylko na to okradało, to my¶lę, że wszyscy by z ochot± płacili.
Niestety jest tego więcej i budżet policji, czy innych służb, to jest w
tym wszystkim mały piku¶.

Maciek

Data: 2010-05-25 14:06:46
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "Maciek" <maciek@nospam.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4bfbbc85$0$2582$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Problem jest inny - płac± i g... z tego maj±.
Je¶li państwo bierze na siebie opłatę za czyje¶ bezpieczeństwo, to bierze też na siebie odpowiedzialno¶ć za nie.
Spróbuj pozwać państwo za zgwałcenie psa z tytułu tej odpowiedzialno¶ci.
Nie poczuwa się.
Ale kasę zabrało i raczej nie odda.

Data: 2010-05-25 15:06:59
Autor: R2r
W dniu 2010-05-25 12:42, WW pisze:
Nie Toje, tylko firmy a to już różnica.
Żadna. Nawet NIP firmy jest taki sam jak mój, a do nazwy każą dopisywać własne imię i nazwisko. :-)
Z Twoich wypowiedzi wynika, że nie za bardzo wiesz co oznacza własna firma.

Właśnie za nią zapłaciłeś o 22%
mniej niĹĽ Kowalski za swoje.

Jeśli tak to Kowalskiemu po sprzedaży zostanie 22% więcej w kieszeni. A pewnie i więcej bo sprzedaż samochodu firmowego jest przychodem i pewnie trzeba będzie jeszcze podatek dochodowy większy zapłacić.

za moje pieniÄ…dze kupione,

Nie za twoje ale za firmy bo przed opodatkowaniem. Dopiero po
opodatkowaniu zysk staje się Twój i jeśli wtedy kupił byś do domu
samochód za pełna cenę, to był by Twój.

Załóż firmę. Taką najprostszą, jednoosobową. Nie płać podatków, ZUS-u i innych należności. Narób długów, a jak już Ci komornik do domu przyjdzie to mu powiedz, ze to nie firmowe tylko Twoje. :-D
Niestety ale jakby co to najczęściej odpowiadasz całym swoim majątkiem. I to nawet nie za swoje czyny ale pracownika.

 > za moje pieniÄ…dze kupowane paliwo,

Nie twoje a firmy - j.w.
j.w.

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2010-05-25 16:11:49
Autor: Cavallino
Użytkownik "R2r" <bezspamux@marsoft.net.pl> napisał w wiadomości news:4bfbcb73$0$2591$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To chyba jasne.
Gdyby wiedział, to by tu komunistycznych bzdur nie wypisywał.

Data: 2010-05-25 12:56:25
Autor: KJ Siła Słów
WW pisze:

Okradasz budżet, czyli państwo, czyli wszystkich jego obywateli.

Nie przesadzalbym z tym okradasz, to raz.

Dwa, ze jak widzisz rozliczenie uzywania auta do celow glowne firmowych a troche prywatnych ?

Tylko prosze nie mow ze trzeba kupowac 2-gie auto.

I dlaczego od paliwa zuzytego do celow sluzbowych nie  mozna odliczyc VAT ?

Wg mnie Panstwo wie ze tego sie nie da rozliczyc wiec zaklada ze zabierze VAT a odpusci kto gdzie jezdzi.

Trzy, budzet czyli Panstwo czyli jego obywatele.

Wg mnie kolejnosc jest odwrotna: Obywatele czyli Panstwo czyli budzet.

W czym tkwi roznica - ano w tym ze obywatel sensowniej wyaje swoje pieniadze niz Panstwo to czyni w jego imieniu, w dodatku taniej o koszt machiny urzedniczej. IMO obywatel jest w stanie cos zrobic za zlotowke, a  Panstwo zeby zrobic to samo potrzebuje 2 zlotych.

A jad±c na urlop z rodzina tego nie robisz ?

Jesli chodzi o uzycie auta to nie widze problemu.

Jesli chodzi o paliwo to w przypadku wlasciciela firmy jest to niezgodne z prawem, ale tez jego osobista odpowiedzialnosc przed US.

KJ

Data: 2010-05-25 13:00:09
Autor: Cavallino
Użytkownik "KJ Siła Słów" <KJ@noway.com> napisał w wiadomo¶ci news:

[...]

Dokładnie tak.
I co gorsza - t± złotówkę zeżre ten sam, kto zdecyduje że musisz w podatku t± złotówkę dołożyć.
De facto płacisz w podatku TYLKO JEMU, bo przecież i tak redystrybucja pierwotnej złotówki się nie zmieni i j± wydasz.

Data: 2010-05-24 20:52:27
Autor: J_K_K
[...]

Chyba Cię pokręci z tej zazdrości:
wygrałem ostatnio netbooka i elementem nagrody
była opłata podatku przez fundatora ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-26 18:22:41
Autor: AW
Tachografy w samochodach z kratkÄ….

A co obchodzi Belke ze opodatkowuje moje juz opodatkowane pieniazki na
lokatach?

Bzdura.
Płacisz tylko podatek od zysków kapitałowych, a nie od kwoty lokaty.
jeżeli masz na lokacie np. 10000 PLN z po miesiącu odsetki wynoszą 10 PLN to płacisz podatek TYLKO od 10 PLN.

Data: 2010-05-27 09:20:31
Autor: Papkin
AW wrote:
A co obchodzi Belke ze opodatkowuje moje juz opodatkowane pieniazki
na lokatach?

Bzdura.
Płacisz tylko podatek od zysków kapitałowych, a nie od kwoty lokaty.
jeĹĽeli masz na lokacie np. 10000 PLN z po miesiÄ…cu odsetki wynoszÄ… 10
PLN to płacisz podatek TYLKO od 10 PLN.

to byl skrot myslowy, oczywiscie ze od odsetek.

Data: 2010-05-27 09:59:21
Autor: Cavallino
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4bfe1d47$1news.home.net.pl...
AW wrote:
[...]

No i dlaczego uważasz, że akurat taki dochód ma być nieopodatkowany, a inne tak?

Data: 2010-05-24 20:12:11
Autor: J_K_K
Użytkownik "Papkin" <spam@spamerssux.net> napisał w wiadomości news:4bfabb85$1news.home.net.pl...
Nie glupi to byl pomysl podatku od aut sluzbowych. Kupe osob jezdzi, naciaga firme na paliwo, tlucze sie autem do przedszkola i na zakupy itd. Tak zazdroszcze, za swoje sam musze placic.

No to skoro to takie "miody" to weĹş siÄ™ zatrudnij
w takim charakterze.

Nie pasuje ?
To nie zazdrość.

Negocjuje się całość warunków zatrudnienia
- widocznie swoje słabo wynegocjowałeś.

A naciÄ…ganie w powaĹĽnych firmach
nie uchodzi / nie przechodzi.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 20:50:16
Autor: Marcin Kiciński
J_K_K pisze:

Negocjuje się całość warunków zatrudnienia
- widocznie swoje słabo wynegocjowałeś.

Niby tak, ale... skoro za pakiet medyczny muszę zapłacić podatek, bo to niby mój dochód, to chyba za taki bonus jak samochód też by wypadało... Ale nich ci będzie, że ten samochód to takie samo narzędzie pracy jak laptop czy komórka. Mnie bardziej wkurza, jak ktoś ma mały biznesik, a cała rodzina jeździ "służbowymi" i nabija koszty.

Marcin Kiciński
Grande Punto 360° 1.4 77KM

Data: 2010-05-24 20:56:46
Autor: J_K_K
Użytkownik "Marcin Kiciński" <kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:htehpl$npq$1news.onet.pl...
Mnie bardziej wkurza, jak ktoś ma mały biznesik, a cała rodzina jeździ "służbowymi" i nabija koszty.

Z tym siÄ™ zgodzÄ™.

W znanym, mi przypadku duĹĽej firmy,
za prywatne km każą płacić jak za delegację,
tyle , ĹĽe w drugÄ… stronÄ™.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-25 13:18:49
Autor: moje_przedmioty
Tachografy w samochodach z kratk±.

Użytkownik "Marcin Kiciński" <kiciek.wytnij@to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htehpl$npq$1news.onet.pl...
J_K_K pisze:

Negocjuje się cało¶ć warunków zatrudnienia
- widocznie swoje słabo wynegocjowałe¶.

Niby tak, ale... skoro za pakiet medyczny muszę zapłacić podatek, bo to niby mój dochód, to chyba za taki bonus jak samochód też by wypadało... Ale nich ci będzie, że ten samochód to takie samo narzędzie pracy jak laptop czy komórka. Mnie bardziej wkurza, jak kto¶ ma mały biznesik, a cała rodzina jeĽdzi "służbowymi" i nabija koszty.

Mnie nie wkurza :)
Ale Cie rozumiem jak bym z tego nie korzystał tez by mnie wkurzało hihihihi

Data: 2010-05-25 13:20:54
Autor: Cavallino
Tachografy w samochodach z kratk±.
Użytkownik "moje_przedmioty" <fotkom@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:htgbmr$i3f$1news.onet.pl...

J_K_K pisze:

[...]

Na tej zasadzie nas mog± wkurzać płatne urlopy (i to w koszty wrzucane), odprawy, 13 i 14 pensje i te wszystkie inne cude, które etatowcy nienależnie dostaj± często dzięki naszym podatkom.

Data: 2010-05-25 13:29:08
Autor: Raf :-)
Dnia Mon, 24 May 2010 20:50:16 +0200, Marcin Kiciński napisał(a):

[...]

A mnie wkurza to, że masz co roku urlop, za który Ci płac± (czyli płac± za
nicnierobienie), a jak ja nie pracuję, to mi klienci nie płac±. A potem,
jak mam co¶ kupić/załatwić w Twoim miejscu pracy, to mi to Twoje
nicnierobienie doliczaj± do rachunku!

To jest dopiero kradzież i oszustwo! Raf :-)

Data: 2010-05-25 08:04:58
Autor: SALAMON
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
W dniu 2010-05-24 19:46, Papkin pisze:
CUT wrote:
Ogl�da�em dzi� "Raport Turbo". Mówili co� o projekcie ustawy UE
nakazuj�cej montaş tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratk�.

By�o by "mi�o" gdyby to przepchn�li.

Nie glupi to byl pomysl podatku od aut sluzbowych. Kupe osob jezdzi, naciaga firme na paliwo, tlucze sie autem do przedszkola i na zakupy itd. Tak zazdroszcze, za swoje sam musze placic.

Widać od razu, że większość wypowiadających się tu osób nie ma zielonego pojęcia o czym mówi (pisze).
Pracując w kilku firmach, w których miałem samochód służbowy *zawsze* miałem potrącaną pewną kwotę za korzystanie z pojazdu służbowego do celów prywatnych (taka odwrócona "kilometrówka").
Po podliczeniu kosztów używania prywatnego kontra służbowy wychodzi niewielka kwota na korzyść tego ostatniego. Taki mały bonus od firmy której przynoszę dochody moją ciężką pracą.

SALAMON

Data: 2010-05-25 08:56:17
Autor: WW
Tachografy w samochodach z kratk±.
W dniu 2010-05-25 08:04, SALAMON pisze:
Taki mały bonus od firmy
której przynoszę dochody moj± ciężk± prac±.

Masz ¶wiadomo¶ć, że było Twój "bonus" był zwykłym oszustwem ?.

Data: 2010-05-25 09:08:59
Autor: Rychu
W dniu 2010-05-25 08:56, WW pisze:
Masz ¶wiadomo¶ć, że było Twój "bonus" był zwykłym oszustwem ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm

Masz ¶wiadomo¶ć, że jeżdż±c z CB oszukujesz innych kierowców,
którzy nie jeżdż± z CB? Powinni zakazać jazdy z CB, bo ten
bonus jest zwykłym oszustwem.

Czy teraz wł±cza Ci się pomału my¶lenie?

--
Pozdr
Rychu

Data: 2010-05-25 09:27:30
Autor: SALAMON
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
W dniu 2010-05-25 08:56, WW pisze:
W dniu 2010-05-25 08:04, SALAMON pisze:
Taki mały bonus od firmy
której przynoszę dochody moją ciężką pracą.

Masz świadomość, że było Twój "bonus" był zwykłym oszustwem ?.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm
Z pieniądze, które są potrącane są przeznaczone na opłacenie podatku - pracodawca po prostu zamiast wypłacić mi np 500 zł więcej świadczy na moją rzecz usługę (wypożyczenie samochodu).
Nie widzę tu nigdzie oszustwa, co więcej, nie widzą go też US w całym kraju.
WskaĹĽ mi, proszÄ™, wprost kto, kogo i gdzie oszukuje.

Pozdrawiam
SALAMON

Data: 2010-05-25 09:56:31
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
no to niech ci chociaz kot zdechnie! albo wspomniana wczesniej krowa:P jak masz:)
na pochybel przedsiębiorcom - bo to zlodzieje! :)

boze widzisz i nie grzmisz.......

salamon jestes zlodziejem bo jezdzisz sluzbowym autem - pogodz sie z tym.

Data: 2010-05-25 10:49:41
Autor: Miecio
W dniu 2010-05-25 09:56, Michał Gut pisze:
[...]

Najlepszy komentarz :)

Data: 2010-05-25 13:06:05
Autor: Michał Gut
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
http://sylwinkas.wrzuta.pl/audio/66Z13bOBXlC/modlitwa_polaka_dzien_swira

Najlepszy komentarz :)

piękne, doskonałe słowem komentarza:D
dawno oglądałem ten film ale to świetny fragment

Data: 2010-05-25 22:16:04
Autor: SALAMON
Tachografy w samochodach z kratkÄ….
W dniu 2010-05-25 09:56, Michał Gut pisze:
no to niech ci chociaz kot zdechnie! albo wspomniana wczesniej krowa:P jak masz:)
na pochybel przedsi�biorcom - bo to zlodzieje! :)

boze widzisz i nie grzmisz.......

salamon jestes zlodziejem bo jezdzisz sluzbowym autem - pogodz sie z tym.
Krowa tak, kot nie!!
Mam dwa i byłoby jednemu z nich smutno, gdyby drugi zszedł na zawiść co poniektórych miłośników nakryć głowy ;-))

SALAMON

Data: 2010-05-24 20:08:05
Autor: J_K_K
Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4bfab150$1news.home.net.pl...
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE nakazującej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratką.

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

Jestem za.

Wreszcie zaczną rezerwować
hotele przed i po spotkaniach na drugim końcu Polski.
A jadÄ…c np. z ElblÄ…ga do Katowic,
kulturalnie będzie się można wyspać po środku.

A wszystko zostanie wliczone klientowi w cenÄ™.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-24 20:15:28
Autor: Bartas_M5
CUT pisze:
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE nakazującej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratką.

Było by "miło" gdyby to przepchnęli.

Jestem za.
Jeśli takie auto ma w dowodzie że jest to auto ciężarowe, to powinno się stosować do przepisów dla ciężarówek, czyli zakazy wjazdu, ograniczenia prędkości itp.

Ja tam mojej M5 nigdy bym nie zakratkował.

Data: 2010-05-24 20:17:02
Autor: Papkin
Tachografy w samochodach z kratkÄ….

Ja tam mojej M5 nigdy bym nie zakratkował.

masz srubke M5? Ja mam nawet M10 gdzies, w kracie a jak.

Data: 2010-05-24 20:19:30
Autor: J_K_K

Użytkownik "Bartas_M5" <bartas_m5@interia.pl> napisał w wiadomości news:htefok$hqg$1opal.icpnet.pl...
Jeśli takie auto ma w dowodzie że jest to auto ciężarowe, to powinno się stosować do przepisów dla ciężarówek,

Rozróżniasz ciężarowe do 3,5T, a większe ?

Ja tam mojej M5 nigdy bym nie zakratkował.

Bo nawet jak byś bardzo chciał,
to jest to niemoĹĽliwe.

Pzdr

JKK

Data: 2010-05-25 00:27:24
Autor: Kuba \(aka cita\)

CUT pisze:
[...]

z tą róznicą ze PoRD dzieli samochody ciężarowe na takie o DMC < 3,5t oraz takie o DMC >= 3,5t

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-05-25 13:05:49
Autor: kamil

"Bartas_M5" <bartas_m5@interia.pl> wrote in message news:htefok$hqg$1opal.icpnet.pl...
CUT pisze:
[...]

Mnie raz zona w M3 zakratowala, pol dnia nie moglem wyjsc zanim slusarz nie przecial krat..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-05-24 20:53:47
Autor: CUT
[...]

Osoby prowadzące jednoosobową działalność też to złapie.

Data: 2010-05-24 22:00:09
Autor: Janusz Pabłocki
[...]

Zdałeś.
JesteĹ› prawdziwym polakiem.

P.S. CUT to twĂłj numer seryjny czy jakoĹ› siÄ™ nazywasz?

--
Janusz

Data: 2010-05-25 00:38:51
Autor: Tomasz Pyra
CUT pisze:
Oglądałem dziś "Raport Turbo". Mówili coś o projekcie ustawy UE nakazującej montaż tacho i rejestr czasu pracy kierowców aut z kratką.

W 1998 kiedy to były chyba początku kratkowozów też już straszono tachografami, sprzętowym ograniczeniem prędkości do 80km/h itp...
I od tamtego czasu raz więcej, raz mniej się o tym mówi.

Ale trudno zgadnąć czy obecne mówienie jest bardziej czy mniej poważne od tamtego mówienia.

Data: 2010-05-25 11:41:09
Autor: Krzysztof Stachlewski
W dniu 2010-05-25 00:38, Tomasz Pyra pisze:
CUT pisze:
[...]

od tamtego mĂłwienia.

Państwo z upływem czasu raczej ogranicza wolność niż poszerza.
Więc będą tacho, będzie i GPS. I to w każdym samochodzie.
Pół biedy z mandatami, ale jaka ładna inwigilacja, gdzie kto był.
A moĹĽe z resztÄ…... ta inwigilacja siÄ™ juĹĽ dawno przez telefony
komĂłrkowe odbywa. :->

To żeby lepiej było, a biurokracja rosła w siłę!

Stach

Tachografy w samochodach z kratkÄ….