Tacy ksieza podtrzymuja wiare w sens istnienia tego zawodu.

Data: 2010-12-14 09:08:44
Autor: cyc
Tacy ksieza podtrzymuja wiare w sens istnienia tego zawodu.
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/ksieza-zarazeni-ksenofobia-i-nacjonalizmem,1,4081152,wiadomosc.html
Jestem zbudowany dosc rzadka w tym srodowisku postawa tego kaplana .
Cale szczescie , ze tacy jeszcze istnieja ale to wymierajacy juz gatunek .
Szkoda . Mam nadzieje , ze jednak nie jest wyjatkiem i takich jest duzo wiecej , szkoda , ze nie wiekszosc .

cyc

Data: 2010-12-14 09:26:11
Autor: WW
W dniu 2010-12-14 09:08, cyc pisze:
[...]

Kolega mylić się raczy.
To głęboko przemyślana, stosowana od zarania dziejów i nadzwyczaj skuteczna strategia.
KK zawsze (!) deleguje do każdej powstającej grupy swoich przedstawicieli, sam pozostając u tronu.
Jeśli jakimś cudem nastąpi zmiana władzy, kk zawsze będzie mógł pozostać u tronu nowego władcy. Zmienią się jedynie ludzie, instytucja kk u tronu pozostanie.

Pozdrawiam
  WW
Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
Polska będzie wiochą a Polak burakiem.

Data: 2010-12-14 13:50:41
Autor: cyc
Tacy ksieza podtrzymuja wiare w sens istnienia tego zawodu.

U¿ytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ie79n6$1gg$1node1.news.atman.pl...
[...]

Kolega myliæ siê raczy.
To g³êboko przemy¶lana, stosowana od zarania dziejów i nadzwyczaj skuteczna strategia.
KK zawsze (!) deleguje do ka¿dej powstaj±cej grupy swoich przedstawicieli, sam pozostaj±c u tronu.
Je¶li jakim¶ cudem nast±pi zmiana w³adzy, kk zawsze bêdzie móg³ pozostaæ u tronu nowego w³adcy. Zmieni± siê jedynie ludzie, instytucja kk u tronu pozostanie.

Pozdrawiam
 WW
Tylko pod tym krzy¿em, tylko pod tym znakiem
Polska bêdzie wioch± a Polak burakiem.

Cos w tym jest , choc nie demonizowalbym w tak zasadniczy sposob problemu .W kazdej grupie spolecznej sa ludzie o roznych pogladach , zapatrywaniach i preferencjach . Nie inaczej jest w kosciele .
Prowadzona przez hierarchow polityka to jedno a uczciwosc niektorych ksiezy to rzecz druga . Nie mozna wykluczyc a wrecz jest pewne , ze wielu wsrod nich to ludzie uczciwi , oddani Bogu i wierze . Jak to jednak w zyciu bywa sa to ludzie najczesciej o tyle anonimowi , ze niedopuszczani przez wrzaskliwych  do glosu . To sprawia wrazenie , ze tacy jak rydzyki , czy glodzie sa wszyscy.
To nie jest jednak cala prawda o ludziach kosciola . Znam paru ksiezy i powiem ,ze conajmniej polowa z nich to ludzie godni wykonywanej funkcji , czyli wiedza kim sa i o co w ich dzialaniu chodzi . Mysle , ze proporcje o ktorych wyzej sa podobne w calym duchowienstwie .
Problemem kosciola jest to , ze nie jest w stanie poradzic sobie z jego wyrzutkami , dla ktorych instytucja ta stala sie jedynie przedsiebiorstem komercyjnym a stan duchowny zrodlem pychy i bogactwa .

cyc

Data: 2010-12-14 16:49:41
Autor: WW
.
[...]

Przypomina się stary dowcip o komunikacie w gazecie, że "połowa naszych kupców jest złodziejami".