Taczka na budowÄ™

Data: 2015-08-02 13:32:25
Autor: Myjk
Taczka na budowÄ™
Cześć, możecie polecić jakieś auto, powiedzmy do 15 tys. zł które posłuży jako
taczka budowlana oraz od czasu do czasu jako zapasowa pralka do
przewiezienia dziecka na jakieś zajęcia gdy auto podstawowe nie będzie w
zasięgu?

Mam obecnie "złomka" który pełni rolę tego drugiego, ale do przewożenia
gabarytów się nie nadaje kompletnie (poza tym, że blacha zupełnie się sypie
i trzeba je przerobić na żyletki).

Szwagier ma Citroena Berlingo 3 os. z przodu i paka oddzielona kratÄ…. Fajne
to nawet i spełnia założenia. Przy czym czegoś dłuższego się nie da włożyć
(np. wykorzystując przednie siedzenie). Może jakieś inne propozycje macie? Coś typowo 5-osobowego, gdzie da się położyć tylne siedzenia i uzyskać
płaską podłogę?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-02 13:00:21
Autor: Budzik
Taczka na budowê
U¿ytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Cze¶æ, mo¿ecie poleciæ jakie¶ auto, powiedzmy do 15 tys. z³ które pos³u¿y
jako taczka budowlana oraz od czasu do czasu jako zapasowa pralka do
przewiezienia dziecka na jakie¶ zajêcia gdy auto podstawowe nie bêdzie
w zasiêgu?

Mam obecnie "z³omka" który pe³ni rolê tego drugiego, ale do
przewo¿enia gabarytów siê nie nadaje kompletnie (poza tym, ¿e blacha
zupe³nie siê sypie i trzeba je przerobiæ na ¿yletki).

Szwagier ma Citroena Berlingo 3 os. z przodu i paka oddzielona krat±.
Fajne to nawet i spe³nia za³o¿enia. Przy czym czego¶ d³u¿szego siê nie
da w³o¿yæ (np. wykorzystuj±c przednie siedzenie). Mo¿e jakie¶ inne
propozycje macie? Co¶ typowo 5-osobowego, gdzie da siê po³o¿yæ tylne siedzenia i uzyskaæ
p³ask± pod³ogê?

Zalezy jakiej d³ugosci oczekujesz.
Jakies scudo / jumpy / expert?
Multipla?
Doblo?

Data: 2015-08-02 14:19:46
Autor: Marek Pazio
Taczka na budowÄ™
W dniu 2015-08-02 o 13:32, Myjk pisze:
oraz od czasu do czasu jako zapasowa pralka do przewiezienia dziecka

Wozisz dziecko pralk±? ;-)

Data: 2015-08-02 14:22:53
Autor: Artur Miller
Taczka na budowÄ™
[...]

astra G kombi z hakiem (ale niemiecka, polskie zżera rdza, że az mlaskanie słychać), benzynowy silnik 1,6 8V
woziłem tym różne rzeczy na swoją budowę, jak coś było zbyt dużego, to przyczepkę doczepiałem i było ok, ale do środka mieszczą się nawet 3-metrowe profile do płyt GK.

teraz ma 14 lat i dalej daje radę. praktycznie bezawaryjna. były jakieś usterki, ale nigdy nie zdarzyło się tak, że był foch i zero dalszej jazdy. rdzy ani śladu.

a.

Data: 2015-08-02 16:02:54
Autor: Tomasz Pyra
Taczka na budowÄ™
Dnia Sun, 2 Aug 2015 13:32:25 +0200, Myjk napisa³(a):

Co¶ typowo 5-osobowego, gdzie da siê po³o¿yæ tylne siedzenia i uzyskaæ
p³ask± pod³ogê?

Najwiêksze kombi to zawsze by³o Mondeo.

Data: 2015-08-03 13:40:55
Autor: AA
Taczka na budowê
W dniu niedziela, 2 sierpnia 2015 16:02:57 UTC+2 u¿ytkownik Tomasz Pyra napisa³:
Dnia Sun, 2 Aug 2015 13:32:25 +0200, Myjk napisa³(a):

> Co¶ typowo 5-osobowego, gdzie da siê po³o¿yæ tylne siedzenia i uzyskaæ
> p³ask± pod³ogê?

Najwiêksze kombi to zawsze by³o Mondeo.

Kiedy¶ by³a jeszcze Omega - podobno 3m p³yty karton-gips wchodzi³y w ca³o¶ci tak, ¿e da³o siê klapê zamkn±æ.

--
pozdr
AA

Data: 2015-08-02 21:53:32
Autor: ToMasz
Taczka na budowÄ™
W dniu 02.08.2015 o 13:32, Myjk pisze:
Cześć,

możecie polecić jakieś auto, powiedzmy do 15 tys. zł które posłuży jako
taczka budowlana
za 15 tyś? To już zakrawa o auto luksusowe - dla przeciętnego polaka :)
Ja bym Ci polecił kupić za 5 tyś auto i 5 tyś wpakować w remont - będziesz miał auto lepsze niż za 15. Wracając do tematu. pewno c15 Ci się nie spodoba, to może partner, berlingo, xsara (peugeot) kombi? To wszystko polecam "w dieslu" ale TYLKO z silnikiem RHY, nie ważne z jakim przebiegiem
ToMasz

Data: 2015-08-03 11:17:10
Autor: Myjk
Taczka na budowÄ™
Sun, 02 Aug 2015 21:53:32 +0200, ToMasz
dla przeciętnego polaka :)

Toć ja jestem właśnie, z lenistwa, przeciętny. :P

Berlingo osobowy nawet sensownie wygląda (wysoki i płaska podłoga po
złożeniu siedzeń). Kombi nie chcę, bo się trzeba zginać, ponadto chcę drzwi
odsuwane z boku żeby był łatwiejszy dostęp.

Diesla nie chcę zdecydowanie, bo to auto będzie robić max. 1000km rocznie.

Takie coś wykopałem:
http://allegro.pl/i5570232073.html

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-03 13:54:51
Autor: Maciek
Taczka na budowÄ™
W dniu 2015-08-03 o 11:17, Myjk pisze:
dla przeciętnego polaka :)
Toć ja jestem właśnie, z lenistwa, przeciętny. :P
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Takie coś wykopałem:
http://allegro.pl/i5570232073.html
Ta, jasne! Klimatyzowaną limuzynę sobie kupujesz do wożenia worków z
cementem. 1/2 przeciętnych wozi dzieci do szkoły czymś 5 lat starszym,
albo komunikacjÄ… ;-)

Maciek

Data: 2015-08-03 19:02:51
Autor: ToMasz
Taczka na budowÄ™
W dniu 03.08.2015 o 11:17, Myjk pisze:
[...]

zaletą cytryny, w porównaniu naprzykład do fiata dobol, jest blacha która nie koroduje. Zaletą _tego_ silnika jest to że niema fapa/dfp/dwumasy/itd. Jak chcesz inny silnik - pytaj ludzi o zdanie. Tyle że jak z 1.6 benzyny wyciska się 110koni, to czasem można przycisnąć, i przebieg staje się istotny. jak z 2 litrów wyciska się 90 koni, to jeździ takim tylko kapelusznik i żywotność silnika jest większa.

ToMasz

PS. przez szklany dach auto staje się cięższe i to w najgroszym możliwym punkcie!

Data: 2015-08-03 22:53:03
Autor: adam
Taczka na budowÄ™
W dniu 2015-08-03 o 11:17, Myjk pisze:

Berlingo osobowy nawet sensownie wyglÄ…da
Kombi nie chcÄ™
Diesla nie chcÄ™

Widzę, że nie chcesz taczki na budowę, tylko auto uniwersalne, drugie w rodzinie, ładne i 5-osobowe.
Ale wtedy wybij sobie z głowy, że coś przywieziesz na budowę
Berlingiem to co najwyżej majstrowi kilo gwoździ przywieziesz. A jak potrzebna będzie paleta cementu lub kleju? Albo parę desek, rolek wełny, trochę styropianu?
Nawet jak będziesz brał towar z dowozem, to i tak wiele rzeczy będziesz musiał sam wozić. Oczywiście można wszystko, osobówką też, ale po co? Żeby się zatyrać? Bus jest o wiele wygodniejszy do załadunku, rozładunku, nie jest tak wrażliwy na zniszczenie w środku itd.

Upoluj starego VW LT kanciaka, albo nowszego max do 2006r, starego transita, mastera, furgon, albo skrzynię, będziesz zadowolony. A jak sam nie będziesz miał czasu, to dasz majstrowi i Ci przywiezie, nie będzie szkoda.

A jak awaryjnie dziecko będziesz chciał gdzieś podrzucić, to i busem się da, pięciu miejsc do tego nie potrzeba.

Data: 2015-08-06 12:13:24
Autor: Marek
Taczka na budowÄ™
On 03.08.2015 11:17, Myjk wrote:
[...]

Autko fajne, ale szkoda na budowe.
Teraz budujesz inaczej niz kiedys. Wszystko duze Tobie dowioza i roladuja. Pare workow cementu wszytskim przywieziesz.

Moim zdaniem jesli budujesz dla siebie i tylko raz to szkoda zachodu.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-08-12 22:57:23
Autor: uciu
Taczka na budowê
OPEL SINTRA

znajomy robi±cy meble na wymiar tylko tego u¿ywa (ma ju¿ 3go)
wyci±gasz fotele - bardzo ³atwo - i pod³oga ogromna.

uciu

Data: 2015-08-13 22:23:08
Autor: _Michał
Taczka na budowÄ™
On 2015-08-02 13:32, Myjk wrote:
Cześć,

[...]

Coś wielkości audi A7 trza! a BMW 5 GT za drogie :/

jak za 15k PLN i taczka to wyśmienicie się sprawdzą:

A8 D2 4.2 quattro
W140 S500 airmatic (sam wypoziomuje worki z cementem)
W220 porysowany S600/S63/S65 Active Body Control (samo wypoziomuje)
BMW E38 L v12 (sam wypoziomuje)

jak nie taczka to:

Vel Satis Initiale 3.5
Peugeot 607 3.0 (samo wypoziomuje, w niekórych wersjach)
Safrane 3.0 12v (samo wypoziomuje)
Citroen C6 2.7 (samo wypoziomuje)

no i co ważne (aby elektryk nie policzył za dużo jak mu furą
powieziesz kabel) - żadne nie ma 4 strefowej klimy!

-- -

Taczka na budowÄ™