Tajemnica bankowa

Data: 2010-08-09 22:20:16
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Tajemnica bankowa
Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
bankową ?
Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
http://foto.3mam.net/album2/Pruszkow/slides/Pruszkow_k_Warszawy_20070930-32.php

Data: 2010-08-10 07:20:40
Autor: qwerty
Tajemnica bankowa
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3pnuk$5cq$1@inews.gazeta.pl...
Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
bankową ?
Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

Od jakiegoś czasu nie istnieje tajemnica bankowa.

Data: 2010-08-10 07:37:58
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Tajemnica bankowa
Dnia Tue, 10 Aug 2010 07:20:40 +0200, qwerty napisał(a):

Od jakiegoś czasu nie istnieje tajemnica bankowa.

?????

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://grupy.3mam.net/wysoka_pozycja_w_internecie.php

Data: 2010-08-10 08:39:06
Autor: qwerty
Tajemnica bankowa
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3qoka$r12$1@inews.gazeta.pl...
Dnia Tue, 10 Aug 2010 07:20:40 +0200, qwerty napisał(a):

Od jakiegoś czasu nie istnieje tajemnica bankowa.

?????

Od niedzieli 1 sierpnia wchodzi w życie porozumienie UE - USA o przekazywaniu danych bankowych w ramach walki z terroryzmem zwane SWIFT.
Porozumienie umożliwi USA dostęp do danych bankowych i finansowych z blisko 8 tys. banków i instytucji finansowych z 200 krajów świata, którymi zarządza mająca siedzibę pod Brukselą firma SWIFT (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication).

Data: 2010-08-10 07:51:14
Autor: BK
Tajemnica bankowa
On 10 Sie, 08:39, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:
Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres...@mojej.www.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:i3qoka$r1...@inews.gazeta.pl...

--
Petycja przeciw GMO:http://www.avaaz.org/en/eu_health_and_biodiversity

Co oznacza conajwyzej wyjatek od tajemnicy bankowej - nie jej
zniesienie. Kolejna rzecz, ze dotyczy (AFIR) obywateli USA
korzystajacych z SWIFT. Wiec wyjatek nieszczegolnie dramatyczny i nie
ma sie czym przejmowac bo jelsi nie jestes obywatelem hameryki
przelewajacym pieniadze SWIFTem to nie dotyczy Cie ten wyjatek. I
jedyne co SWIFT moze przekazac to ile i na jaki numer rachunku
przelales.

Inna sprawa, ze polskie prawo bankowe przewiduje wiele grozniejszych
wyjatkow i u nas tajemnica bankowa jest slabo chroniona. Nie ma sie co
przejmowac USA i SWIFTem skoro u nas dostep do tajemnicy bankowej ma
ZUS, urzedy skarbowe, izby skarbowe, urzedy kontroli skarbowej, GIIF,
UOKIK, KNF, sady, prokuratury, policja, abw, aw, cba, komornicy, NIK,
BFG, Straz Graniczna, Sluzba Wiezienna, Sluzba Celna... :-)

Data: 2010-08-10 11:00:25
Autor: Piotr [trzykoty]
Tajemnica bankowa
Od niedzieli 1 sierpnia wchodzi w życie porozumienie UE - USA o przekazywaniu danych bankowych w ramach walki z terroryzmem zwane SWIFT.

A jaki skutek prawny ma to dla podmiotu lub osoby w Polsce? Nie ma, dalej danych wprost z placówki bankowej nie dostanie.

Data: 2010-08-10 06:09:23
Autor: inner continental
Tajemnica bankowa
On Aug 10, 11:00 am, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
> [...]

A jaki skutek prawny ma to dla podmiotu lub osoby w Polsce? Nie ma, dalej
danych wprost z placówki bankowej nie dostanie.

Obywatel nie ale czy US?

Data: 2010-08-11 12:36:15
Autor: Piotr [trzykoty]
Tajemnica bankowa
Użytkownik "inner continental" <innercontinental@gmail.com> napisał
Obywatel nie ale czy US?

Są wyjątki od tajemnicy, głównie chodzi o organy ścignia, kontrolę skarbową itd.

Data: 2010-08-11 07:51:53
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Tajemnica bankowa
Dnia Tue, 10 Aug 2010 11:00:25 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

[...]

no własnie, czy dostanę od banku informację, że obywatel taki i taki PESEL
taki posiada w tym banku rachunek tzw. ROR ?

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Zima 2010 Warszawa
http://foto.3mam.net/warsaw/06/index4.php

Data: 2010-08-11 12:53:30
Autor: Borzymir
Tajemnica bankowa

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> napisał
no własnie, czy dostanę od banku informację, że obywatel taki i taki PESEL
taki posiada w tym banku rachunek tzw. ROR ?

raczej nie, potwierdziliby jego pesel, a pesel to juz chroniona dana

Data: 2010-08-10 19:14:20
Autor: pmlb
Tajemnica bankowa

"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres.na@mojej.www.pl> wrote in message news:i3pnuk$5cq$1inews.gazeta.pl...
Czy sam fakt, że klient posiada rachunek w banku objęty jest tajemnicą
bankową ?
Po przeczytaniu art. w prawie bankowym mam wątpliwości.

Tajemnica bankowa jest dla banku nie dla ciebie czy innego klienta banku.
Ty nie dostaniesz informacji od banku jesli bank uzna, ze to tajemnica bankowa (np. znikna ci jakies pieniadze, i nie przesledzisz, co sie z nimi stalo bo bank zaslonic sie moze tajemnica bankowa).
Natomiast ciebie chroni jedynie ustawa o ochronie danych osobowych - nic wiecej....
Reszte sam sobie dopowiedz:)

Data: 2010-08-11 06:40:00
Autor: BK
Tajemnica bankowa
On 10 Sie, 20:14, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:
"Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <adres...@mojej.www.pl> wrote in messagenews:i3pnuk$5cq$1inews.gazeta.pl...

> [...]

stalo bo bank zaslonic sie moze tajemnica bankowa).
Natomiast ciebie chroni jedynie ustawa o ochronie danych osobowych - nic

Tajemnica bankowa to de facto Twoje dobro osobiste i bank nie moze jej
naruszac (z wyjatkiem ustawowo przewidzianych licznych wyjatkow) - ale
bank nie moze zaslonic sie wobec ciebie tajemnica bankowa jesli
informacja dotyczy wylacznie ciebie.

Prawdopodobnie cos gdzies przeczytales/uslyszales ale niedokladnie.

W sytuacji, o ktorej piszesz bank moglby sie zaslonic tajemnica
bankowa wylacznie w przypadku gdybys domagal sie identyfikacji jakiejs
innej osoby (np. osoby, ktora dostala przelew z twojego konta, ktorego
ty nie autoryzowales) wowczas tajemnica bankowa moze miec zastosowanie
- ale ponownie tajemnica nie jest "dla banku" tylko jest dobrem
osobistym posiadacza tamtego rachunku bankowego. I to o czym piszesz
(ze nie dowiesz sie np. jaki ma nazwisko, adres, numer telefonu etc.
posiadacz rachunku bankowego) to jest wlasnie tajemnica bankowa - bank
chroni dane swojego klienta i nie udziela innym osobom takich
informacji.

W sytuacji reklamacji/oszustwa latwo taka tajemnice w Polsce uchylic.

W zaden sposob z polskich przepisow nie mozna wyinterpretowac tego, ze
tajemnica jest "dla banku" nie zas "dla klienta" - skoro tajemnica
bankowa jest dobrem osobistym klienta banku.

Co do ustawy o ochronie danych osobowych tez nie do konca masz racje -
bo akurat stosowanie prawa bankowego w zakresie tajemnicy bankowej
wylacza zapisy dot. ochrony danych osobowych - gdyz tajemnica bankowa
zapewnia twoim danym ochrone dalej posunieta niz ochrona danych
osobowych.

Data: 2010-08-12 03:36:41
Autor: pmlb
Tajemnica bankowa

"BK" <bkapuscinski@gmail.com> wrote in message news:be355d8d-acb8-49ec-9732-aef5fda3bcf3d8g2000yqf.googlegroups.com...
> [...]

naruszac (z wyjatkiem ustawowo przewidzianych licznych wyjatkow) - ale
bank nie moze zaslonic sie wobec ciebie tajemnica bankowa jesli

Moze i to robi.

Prawdopodobnie cos gdzies przeczytales/uslyszales ale niedokladnie.

Znam z autopsji.

[...]

Najpierw by policja weszla do akcji musi byc popelnione przestepstwo, jesli zas bank powie, ze przestepstwa nie bylo policja nic nie poradzi.
Ot tak z widzi mi sie policji nikt nie da z banku dokumentow.
Na taym jada zlodzieje-pracownicy banku.
Bank by chronic swoj wizerunek nie prowadzi zewnetrznego sledzctwa. Jesli np. dokonano przelewu z konta na inne konto i ty jako wlasciciel mowisz, ze to nie ty zrobiles - bank kaze ci to udowodnic a i nawet jak udowdnisz nadal bank powie, ze w takim razie uknles to celowo, by oszukac bank! Tak dziala to w realu.
Znam jeszcze lepsza sprawe polaka z RPA ktrego kase wyciagneli murzyni wraz z dwoma pracownikami PKO:) na podsatwie polecenia napisanego przez automatycznego tlumacza:)))
Naturalnie bank nie przeprowadzil najmniejszego sledzctwa ani nie udostepnil najmniejszych informacji kto autoryzowal przelew i ktory pracownik to dokonal fizycznie. Zaslaniajac sie - jak myslisz czym?

W zaden sposob z polskich przepisow nie mozna wyinterpretowac tego, ze
tajemnica jest "dla banku" nie zas "dla klienta" - skoro tajemnica
bankowa jest dobrem osobistym klienta banku.

Tylko banku!
Dobro klienta chroni ustawa o ochronie danych. I ona wystarcza.
Natomisat po to powstalo specjalne prawo dotyczace banku, by tenze bank zawsze byl o kilka krokow przed toba inaczej banki bankrutowaly by jeden za drugim.

[...]

Toz napisalem, ze tajemnica bankowa jest dla banku - powiedz mi co klienta lepiej chroni w tajemnicy bankowej czego nie ma w ochronie danych osobowych?

Data: 2010-08-11 22:28:41
Autor: BK
Tajemnica bankowa
On 12 Sie, 04:36, "pmlb" <b...@dresu.pl> wrote:
"BK" <bkapuscin...@gmail.com> wrote in message

> [...]

Znam jeszcze lepsza sprawe polaka z RPA ktrego kase wyciagneli murzyni wraz
z dwoma pracownikami PKO:) na podsatwie polecenia napisanego przez

Zeby uchylic tajemnice bankowa nie jest potrzebne przestepstwo i
policja. Po tym opisie nie pozostaje nic innego jak stwierdzic, ze
klient gapa, ze sie tak dal.

Naturalnie bank nie przeprowadzil najmniejszego sledzctwa ani nie udostepnil
najmniejszych informacji kto autoryzowal przelew i ktory pracownik to
dokonal fizycznie. Zaslaniajac sie - jak myslisz czym?

Jesli sie zaslonil tajemnica bankowa to popelnil blad albo klamal - bo
informacja ktory pracownik dokonal przelewu nie jest objeta tajemnica
bankowa.

Popelniasz logiczny blad zakladajac, ze to co w danej sprawie
powiedzial/napisal ktos z banku stanowi o tym czym jest / czym nie
jest tajemnica bankowa. Rownie dobrze moglbys powiedziec, ze tajemnica
bankowa to pies pani kasjerki bo dala mu tak na imie.

Bank moze sobie pisac co chce i jak chce ale nie ma to jeszcze mocy
sprawczej w decydowaniu co jest tajemnica bankowa, a  co nie.
Tajemnica bankowa to Twoje dobro nie dobro banku.

> [...]

zawsze byl o kilka krokow przed toba inaczej banki bankrutowaly by jeden za

Zapominasz, ze ustawa o ochronie danych osobowych jest sporo mldosza
niz prawo bankowe i tajemnica bankowa.

> [...]

lepiej chroni w tajemnicy bankowej czego nie ma w ochronie danych osobowych?

o ochronie danych osobowych to de facto bubel prawny, ktory jest po
prostu medialny. Ustawa o ochronie danych osobowych chroni jedynie
dane osobowe - tajemnica bankowa wszelkie informacje ciebie dotyczace
niezaleznie od tego czy mozna cie po nich zidentyfikowac czy nie
(czyli np. sam stan rachunku). Ustawa o ochronie danych osobowych w
zaden sposob nie okresla katalogu podmiotow jakim mozna dane
udostepniac - tajemnica bankowa definuje zamkniety katalog (inna
sprawa, ze stanowczo za szeroki)  podmiotow jakie moga wystapic o
uchylenie tajemnicy, okresla kiedy i w jakim zakresie moga to zrobic.
Tajemnica bankowa wymaga lepszych zabezpieczen zarowno fizycznych jak
i teleinformatycznych niz ustawa o ochronie danych osobowych (chociaz
to akurat wynika z rozporzadzenie do ustawy o ochronie danych
osobowych i rozporzadzen i rekomendacji do prawa bankowego). Za
ujawnienie tajemnicy bankowej jest wieksza sankcja niz za ujawnienie
danych osobowych (to takze kwestia praktyki - nie slyszalem o
przypadku skazan za ujawnienie danych osobowych, za ujawnienie
tajemnicy bankowej tak). Powierzenie przetwarzania danych osobowych na
podstawie art 31 ustawy o ochronie danych osobowych odbywa sie jedynie
na mocy pisemnej umowy miedzy podmiotami - przy tajemnicy bankowej
wymagane jest zgloszenie lub zgoda organu nadzoru (obecnie KNF). Giodo
nadzorujace wykonywanie ustawy o ochronie danych osobowych ma jedynie
uprawnienia kontrolne - nie moze zas nakladac kar za nieprzestrzeganie
przepisow, KNF nadzorujacy przestrzeganie przepisow m.in. dot.
tajemnicy bankowej moze karac finansowo za jej naruszenie.

Doktorat mozna by o tym napisac, co wiem z autopsji.

Tajemnica bankowa