Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154

Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154

Data: 2012-07-09 09:25:31
Autor: mkarwan
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
Zamontowany w Tu-154 rejestrator K3-63, zapisujący ważne parametry, takie jak gwałtowne przeciążenia, w tym tzw. twarde lądowania, zaginął.
W Smoleńsku z polskiego tupolewa zaginęło też urządzenie TCAS II, przechowujące dane o samolotach znajdujących się w pobliżu, o wysokości samolotu w czasie podejścia do lądowania, prędkości opadania, a także czasy alarmów TAWS.

Teren katastrofy nie był dnem oceanu, bagnem ani wulkanem.
Zupełnie niezrozumiały jest więc jest fakt zniknięcia tych dwóch niezwykle ważnych urządzeń.

Polska prokuratura wojskowa nic nie wie na temat ich losu.
Ich zaginięcie jest bardzo zagadkowe.
Trudno wyobrazić sobie, by "wyparowały" z miejsca katastrofy.
Bardziej prawdopodobne wydaje się, że zostały odnalezione, lecz fakt ten nie został upubliczniony, bo ich zapisy mogłyby dać informacje na temat przyczyn katastrofy.
Rejestrator K3-63 był opancerzony i miał kilkadziesiąt centymetrów długości, a TCAS to blok taki jak TAWS.
Powinien przetrwać katastrofę, podobnie jak TAWS.

Co się stało z rejestratorem?

Na pytanie "Gazety Polskiej", czy polska prokuratura wojskowa zwracała się do Rosji z zapytaniami dotyczącymi rejestratora K3-63, a jeśli tak, to kiedy i czego dotyczyły ewentualne zapytania, a także czy i jakie otrzymała odpowiedzi, kpt. Marcin Maksjan z Naczelnej Prokuratury Wojskowej odpisał: "W pierwszym wniosku o pomoc prawną z dnia 10 kwietnia 2010 r. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zwróciła się do Strony Rosyjskiej o zabezpieczenie tzw. czarnych skrzynek znajdujących się na wyposażeniu samolotu Tu-154M nr 101 oraz innych części samolotu, które mogą mieć znaczenie dowodowe, a następnie przekazanie tych dowodów rzeczowych Stronie Polskiej".
Więcej prokuratorzy nie interesowali się losem tego ważnego w ustaleniu przyczyn katastrofy urządzenia.
W swoim wniosku nawet nie wyszczególnili, choć powinni, o jakie urządzenia im chodzi.

K3-63 rejestrował tylko kilka parametrów lotu Tu-154M. Co istotne, miał on możliwość zapisania aż 25 godzin lotu i to na taśmie celuloidowej. Na stronie 62 raportu Millera napisano:
"K3-63 jest rejestratorem eksploatacyjnym przeznaczonym do rejestracji parametrów: czasu, wysokości barometrycznej, prędkości przyrządowej, przeciążenia normalnego (pionowego).
Zapisane dane wykorzystywane są do wykonania szybkiej analizy parametrów lotu, kiedy nie ma dostępu do urządzeń umożliwiających analizę parametrów z systemu MSRP lub rejestratora ATM-QAR.
Rejestrator K3-63 nie został odnaleziony".

Urządzenie rejestrowało duże wstrząsy

Z dokumentacji K3-63 wynika, że rejestrator ten automatycznie przełącza prędkość zapisu na tzw. szybką rejestrację po zmianie przeciążenia o 0,2-0,3 g.

- Duży wstrząs zapisany na rejestratorze parametrycznym ATM to zmiana przeciążenia pionowego o ok. 0,7 g, więc K3-63 na pewno powinien przełączyć się w tryb szybkiej rejestracji i go zarejestrować.
Skutkiem tego wstrząsu mógł być ostatni alarm zapisany przez system TAWS.
Rejestrator mógłby także zapisać wcześniejszy skok wartości przeciążenia interpretowany w raporcie Millera jako jeden z dowodów na rzekome zderzenie z brzozą.
Brak zapisu wstrząsu w czasie rzekomego zderzenia z brzozą miałby więc duże znaczenie dowodowe.
Zapisane na osi czasu momenty przełączenia się rejestratora w szybki tryb to ważna informacja o przekroczeniu przeciążeń progowych, czyli wstrząsach.
Dzięki K3-63 mielibyśmy uwiarygodnienie zapisów innych rejestratorów oraz przybliżoną, ale ważną informację o wysokości barometrycznej maszyny - zauważa E2RDO, bloger Salonu24 zajmujący się badaniem przyczyn katastrofy, zawodowo specjalista z branży informatycznej.
źródło http://niezalezna.pl/30790-tajemnicze-zaginiecia-rejestratorow-tu-154

Data: 2012-07-09 09:56:28
Autor: Docent Zylber
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
Ich zaginięcie jest bardzo zagadkowe.

jeśli nie mają PINU to i tak im się NIEPRZYDA

Docent

Data: 2012-07-09 09:57:56
Autor: /dev/SU45
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
zauważa E2RDO, bloger Salonu24 zajmujący się badaniem przyczyn
katastrofy, zawodowo specjalista z branży informatycznej.

:) Podobno teraz każdy w Polsce zna się na katastrofach lotniczych!

Obawiam się że serial utracił widzów i nie pomagają żadne nowe pomysły, ciągle z tej samej kalki. Może wątek erotyczny by coś zmienił?

Data: 2012-07-09 10:06:05
Autor: mkarwan
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154

Użytkownik "/dev/SU45" <nie_ma_zupelnie@w.w.w.pl> napisał w wiadomości news:jte2u4$sk4$1inews.gazeta.pl...
zauważa E2RDO, bloger Salonu24 zajmujący się badaniem przyczyn
katastrofy, zawodowo specjalista z branży informatycznej.
:) Podobno teraz każdy w Polsce zna się na katastrofach lotniczych!
Obawiam się że serial utracił widzów i nie pomagają żadne nowe pomysły,
ciągle z tej samej kalki. Może wątek erotyczny by coś zmienił?


Czemu robisz siebie idiotę?

Data: 2012-07-09 10:19:26
Autor: /dev/SU45
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154

Czemu robisz siebie idiotę?

Wszyscy robią z siebie idiotów? To chyba ta mgła smoleńska...

Jedzie kierowca autostradą i słyszy w radiu: "Uwaga kierowcy! Na autostradzie A-1 wariat jedzie pod prąd!".
  Myśli sobie : Jeden wariat? Tu wszyscy są wariatami!




Brzoza to cholernie niebezpieczne drzewo dla lotnictwa! Już bracia Wright to odkryli. A jednak jest linia lotnicza "White Birch Aviation" - szok!

http://www.planepictures.net/netsearch4.cgi?srch=White+Birch+Aviation&stype=airline&srng=2

Data: 2012-07-09 13:40:42
Autor: Docent Zylber
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
Czemu robisz siebie idiotę?

taki posty jak twuj [pwpdują taka reakcje:

http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,12096930,Zydzi_obrzuceni_wyzwiskami_i_wyrzuceni_z_restauracji.html

Docent

Data: 2012-07-09 23:01:16
Autor: /dev/SU45
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,12096930,Zydzi_obrzuceni_wyzwiskami_i_wyrzuceni_z_restauracji.html

To kolina jest starozakonny? E, chyba nie, byłby inteligentniejszy chyba?

Data: 2012-07-09 19:01:00
Autor: to
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
begin /dev/SU45
Obawiam się że serial utracił widzów i nie pomagają żadne nowe pomysły,
ciągle z tej samej kalki. Może wątek erotyczny by coś zmienił?

Ciesz się, że tutaj chociaż wklejkami o Żydach nie napieprza. Przynajmniej na temat pisze, chociaż głupio.

--
ignorance is bliss

Data: 2012-07-09 22:57:04
Autor: Docent Zylber
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
Ciesz się, że tutaj chociaż wklejkami o Żydach nie napieprza.

dlaczego?

Docent

Data: 2012-07-11 22:02:56
Autor: Robert Tomasik
Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154
Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jte11i$rk5$1usenet.news.interia.pl...

Polska prokuratura wojskowa nic nie wie na temat ich losu.

Albo nie chce udzielać takich informacji. Podejrzewam, zę mają je Rosjanie. W końcu to oni prowadzą śledztwo.

Ich zaginięcie jest bardzo zagadkowe.

Dla Ciebie.

Trudno wyobrazić sobie, by "wyparowały" z miejsca katastrofy.
Bardziej prawdopodobne wydaje się, że zostały odnalezione, lecz fakt ten nie został upubliczniony, bo ich zapisy mogłyby dać informacje na temat przyczyn katastrofy.

To znaczy w jaki sposób miałoby to sie Twoim zdaniem odbyć? Wpuszczają w Internet te dane i teraz każdy sobie to analizuje?

Rejestrator K3-63 był opancerzony i miał kilkadziesiąt centymetrów długości, a TCAS to blok taki jak TAWS.
Powinien przetrwać katastrofę, podobnie jak TAWS.
Co się stało z rejestratorem?

Pewnie mają go Rosjanie.

Na pytanie "Gazety Polskiej", czy polska prokuratura wojskowa zwracała się do Rosji z zapytaniami dotyczącymi rejestratora K3-63, a jeśli tak, to kiedy i czego dotyczyły ewentualne zapytania, a także czy i jakie otrzymała odpowiedzi, kpt. Marcin Maksjan z Naczelnej Prokuratury Wojskowej odpisał: "W pierwszym wniosku o pomoc prawną z dnia 10 kwietnia 2010 r. Wojskowa Prokuratura Okręgowa w Warszawie zwróciła się do Strony Rosyjskiej o zabezpieczenie tzw. czarnych skrzynek znajdujących się na wyposażeniu samolotu Tu-154M nr 101 oraz innych części samolotu, które mogą mieć znaczenie dowodowe, a następnie przekazanie tych dowodów rzeczowych Stronie Polskiej".
Więcej prokuratorzy nie interesowali się losem tego ważnego w ustaleniu przyczyn katastrofy urządzenia.

I z tego braku zainteresowania - jak mniemam - wywodzisz wniosek, ze zaginęły? Moim zdaniem zbyt pochopnie.

W swoim wniosku nawet nie wyszczególnili, choć powinni, o jakie urządzenia im chodzi.

Po co? Chodziło o wszystkie.

Zapisane na osi czasu momenty przełączenia się rejestratora w szybki tryb to ważna informacja o przekroczeniu przeciążeń progowych, czyli wstrząsach.
Dzięki K3-63 mielibyśmy uwiarygodnienie zapisów innych rejestratorów oraz przybliżoną, ale ważną informację o wysokości barometrycznej maszyny - zauważa E2RDO, bloger Salonu24 zajmujący się badaniem przyczyn katastrofy, zawodowo specjalista z branży informatycznej.

No to okrutny specjalista w dziedzinie badania wypadków lotniczych :-)

Tajemnicze zaginięcia rejestratorów Tu-154

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona