Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

Data: 2019-06-11 01:09:56
Autor: Poldek
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

Wystawiłem motocykl na allegro. W tym dziale obecnie można dawać tylko ogłoszenia. Po paru dniach dostałem SMSa bez numeru tel. nadawcy, tylko w miejscu numeru pojawiło się jego imię - Daniel. SMS w języku angielskim. Chciał aby na podany w SMSie adres e-mail wysłać wiadomość, czy oferta aktualna i jaka cena aktualna. Napisałem wiadomość e-mail na ten adres - lekko obniżyłem cenę z ogłoszenia i zaprosiłem do obejrzenia motocykla osobiście u mnie na miejscu. Człowiek odpisał, że akceptuje warunki, cenę i chce, żeby przysłać mu dane mojego rachunku bankowego, IBAN, SWIFT, dane posiadacza, bank itp. Ponadto chce mój adres domowy, gdyż zamierza wpłacić mi pieniądze na konto i przysłać firmę transportową, która zabierze motocykl i dokumenty. Pisze, że formalności dot. dokumentów zostaną załatwione przez jego "shipping agent".
Czy to ma znamiona autentycznego kupca, czy też to jest wkrętka?

Data: 2019-06-11 00:23:34
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 01:09:58 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
[...]

Na 99% próba przekrętu
Będzie Ciebie zwodził, przysyłał sfałszowane potwierdzenia wpłaty, pisał o konieczności wpłaty z Twojej strony kwoty weryfikacyjnej czy innych kosztów
Popisz Sobie z nim zobaczymy co z tego wyjdzie

Data: 2019-06-11 09:43:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-06-11 o 09:23, Kris pisze:
[...]

Z drugiej strony - to, czego żąda Daniel jest typowe w przypadku chęci dokonania przelewu z zagranicznego banku. Nie ma powodów, aby tych danych nie podać, a motocykl wydać tylko po wpłynięciu pieniędzy na konto.

> Na 99% próba przekrętu

Na razie nie ma żadnych przesłanek, aby tak sądzić.
Będzie tak, jak będzie chciał wydania motocykla nie na podstawie uznania rachunku, tylko na podstawie jakichś potwierdzeń przelewu, albo jeśli będzie żądał zapłaty jakiejś niewielkiej kwoty na poczet wymyślonych roszczeń (podatki, opłaty administracyjne, koszty nadania przelewu itp.).

--
Liwiusz

Data: 2019-06-11 01:01:48
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 09:43:35 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Z drugiej strony - to, czego żąda Daniel jest typowe w przypadku chęci dokonania przelewu z zagranicznego banku. Nie ma powodów, aby tych danych nie podać,
Pełna zgoda
Kilka razy już takie zabawy miałem jak na OLx coś wystawiłem
Podałem dane i zaczęła się zabawa- sfałszowane potwuerdzenie przelewu, przelew zablokowany do weryfikacji i prośba do mnie że mam kwoptę weryfikacyjną 50usd wysłać i tego typu cyrki
Pomysłowi ludzie po drugiej stronie sa
Ostatnio do przelewu "ubezpieczenia" podali nr konta w nbanku więc i w Polsce mają konta na słupy pozakładane.

a motocykl wydać tylko po wpłynięciu pieniędzy na konto.

A to podstawa.
Na razie nie ma żadnych przesłanek, aby tak sądzić.
Z 5 takich sytuacji miałem w ostatnich latach i zawsze zaczęło się kręcenie
Kilka sytuacji opisywałem "online" na tej czy sąsiednich grupach
Raz nawet maile z FBI bodajże dostałem ze chcę oszukać ich obywatela i nie wysyłam mu towaru gdy on kasę wysłał.
Ostatnia sprawa z przed kilku tygodni- miły człowiek pożyczkę mi proponował tylko ubezpieczenie mu na western union lub do nestbaku miałem wpłacić.

[...]

Poczekamy zobaczymy;)

Data: 2019-06-11 16:32:59
Autor: Poldek
W dniu 2019-06-11 o 10:01, Kris pisze:
[...]

To by się zgadzało, bo na olx też dałem ogłoszenie.

Data: 2019-06-11 10:57:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cff5ba6$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bodajze Clarkson tez uwazal, ze podanie nr konta niczym nie grozi.
Kosztowalo go to 100 funtow.

Ale moze w obrocie miedzynarodowym nie ma polecenia zaplaty :-)

> [...]

Będzie tak, jak będzie chciał wydania motocykla nie na podstawie uznania rachunku, tylko na podstawie jakichś potwierdzeń przelewu, albo jeśli będzie żądał zapłaty jakiejś niewielkiej kwoty na poczet wymyślonych roszczeń (podatki, opłaty administracyjne, koszty nadania przelewu itp.).

Warto by porozmawiac choc telefonicznie.
Choc jak rasowy oszust, to i rozmawiac umie.

J.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-11 19:03:52
Autor: RobertS
[...]

napisz mu, że się odezwiesz jak tylko pieniądze będziesz miał na koncie, wcześniej ma sobie darować wszelką korespondencję

+ nie reaguj na żadne prośby/grozby na 100% żadnej kasy na koncie nie zobaczysz

RobertS

Data: 2019-06-11 02:09:02
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.06.2019 o 01:09, Poldek pisze:

Czy to ma znamiona autentycznego kupca, czy też to jest wkrętka?

Zalecam ostrożność. Często oszustwo wygląda w ten sposób, że dostaniesz
rzekome potwierdzenie przelewu, ale ten prawdziwy do banku nigdy nie
dojdzie. Jeśli zadbasz o to, by pod żadnym pozorem nie wydać motocykla,
zanim wpłyną pieniądze, to nie powinno być źle.

Drugi sposób ataku polega na tym, że oszust nakłoni kogoś do wpłaty na
Twój rachunek pieniędzy pod jakimś pozorem. Ty wyślesz motocykl, zaś po
pewnym czasie pokrzywdzony zgłosi się po wyłudzone od niego pieniądze.
Ale tu już sprawdzenie tego przez Ciebie jest trudne, bo wpłata równie
dobrze może być z prezejetego rachunku.

Data: 2019-06-11 12:59:46
Autor: Poldek
[...]

Podałem człowiekowi nr konta, na którym mam kwotę bliską 0 zł.
Odpisał, że jest teraz w podróży służbowej i ma problem z zapłatą firmie transportowej, więc czy się zgadzam, żeby przysłał mi dodatkowo 3 tys. zł ponad cenę motocykla, a z tego ja zrobię przelew firmie transportowej :-)

Data: 2019-06-11 13:30:49
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-06-11 o 12:59, Poldek pisze:
[...]

Napisz, że nie ma sprawy, czekaj na przelew - i raportuj :)

--
Liwiusz

Data: 2019-06-11 14:12:37
Autor: Poldek
W dniu 2019-06-11 o 13:30, Liwiusz pisze:
[...]

Człowiek bardzo szybko odpowiada na moje maile.
Zgodziłem się, żeby przysłał mi przelew w wysokości ceny motocykla + 3 tys. zł na koszty transportu. Po chwili dostałem dwa maile od Secure Trust Bank potwierdzające przelew. Napisałem człowiekowi, że jak tylko dostanę pieniądze, to zapłacę za transport. Na to on już w tonie popędzającym, że muszę najpierw wysłać 3 tys. zł na konto firmy transportowej, której dane są podane, aby przelew kierowany do mnie został uruchomiony :-)

Data: 2019-06-11 05:22:34
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 14:12:38 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:

> [...]
Zgodziłem się, żeby przysłał mi przelew w wysokości ceny motocykla + 3 tys. zł na koszty transportu. Po chwili dostałem dwa maile od Secure Trust Bank potwierdzające przelew. Napisałem człowiekowi, że jak tylko dostanę pieniądze, to zapłacę za transport. Na to on już w tonie popędzającym, że muszę najpierw wysłać 3 tys. zł na konto firmy transportowej, której dane są podane, aby przelew kierowany do mnie został uruchomiony :-)

Czyli tak jak pisałem
Za chwile Dyrektor Banku osobiście do ciebie napisze a potem FBI czy inny Secret Service

Data: 2019-06-11 14:21:29
Autor: ń
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Z ciekawości: kto jest właścicielem domeny nadawcy maili?

-- -- -
dostałem dwa maile od Secure Trust Bank

Data: 2019-06-11 15:08:48
Autor: Poldek

Nie wiem, kto jest właścicielem domeny, przyszło ze wzbudzającego dodatkowe zaufanie adresu service@paymentproved.com

Data: 2019-06-11 19:03:19
Autor: ń
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
W czytniku poczty:
prawoklik -> Właściwości -> Szczegóły -> Żródło wiadomości i masz w nagłówkach skąd wysłano (adres IP).

W poczcie www chyba jeszcze prościej (pokaż pełne nagłówki?).

-- -- -
Nie wiem, kto jest właścicielem domeny, przyszło ze wzbudzającego dodatkowe zaufanie adresu service@paymentproved.com

Data: 2019-06-11 21:07:26
Autor: Poldek
W dniu 2019-06-11 o 19:03, ń pisze:
[...]

         by smtp.gmail.com with ESMTPSA id f204sm3780512wme.18.2019.06.11.04.33.18

Data: 2019-06-12 17:42:16
Autor: marek
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Poldek <pugilares@interia.eu> Wrote in message:
W dniu 2019-06-11 o 19:03, ń pisze:> W czytniku poczty:> prawoklik -> Właściwości -> Szczegóły -> Żródło wiadomości i masz w > nagłówkach skąd wysłano (adres IP).> > W poczcie www chyba jeszcze prościej (pokaż pełne nagłówki?).> > > -- -- ->> Nie wiem, kto jest właścicielem domeny, przyszło ze wzbudzającego >> dodatkowe zaufanie adresu service@paymentproved.com > Received: from [185.125.206.173] ([185.125.206.173])         by smtp.gmail.com with ESMTPSA id f204sm3780512wme.18.2019.06.11.04.33.18

Wygląda że adres IP pochodzi z GB
UK-hydracom

marek

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://usenet.sinaapp.com/

Data: 2019-06-11 19:50:35
Autor: Robert Tomasik
W dniu 11.06.2019 o 14:12, Poldek pisze:

[...]

No to wiemy, na czym miało polegać oszustwo :-)

Data: 2019-06-12 15:09:44
Autor: Andrzej Kłos
Poldek pisze:
[...]

Napisz mu, że masz teraz jedynie dostęp do konta, z którego możesz robić   TYLKO przelewy zwrotne. Niech ci przyśle 100 zł z konta, na które masz zrobić przelew, to mu odeślesz 3000 + 100.

Data: 2019-06-12 15:11:37
Autor: Zbynek Ltd.
Andrzej Kłos napisał(a) :
Poldek pisze:
[...]

Albo możesz robić tylko przelewy zwrotne na kwotę najwyżej dwukrotności wpłaty. Niech wpłaci 3000, a Ty mu obiecasz, że wyślesz 3000+3000 ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65

Data: 2019-06-12 20:40:31
Autor: ń
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
No to tamten pójdzie do sądu z uznanym długiem i wygra ;-)

-- -- -
Ty mu obiecasz, że wyślesz 3000+3000

Data: 2019-06-14 02:33:29
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

"Poldek" qdo5rl$7qh$1@node1.news.atman.pl

[...]

Ja bym nie przelał i zrezygnował z dalszej współpracy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-07-05 14:16:53
Autor: Marek
On Tue, 11 Jun 2019 14:12:37 +0200, Poldek <pugilares@interia.eu> wrote:
[...]

No to już wiesz na czym myk polega:)

--
Marek

Data: 2019-06-11 14:02:52
Autor: Andrzej Kłos
Poldek pisze:
[...]

marchewka (przynęta) została rzucona

spodziewaj się za chwilę kija

Data: 2019-06-11 14:05:36
Autor: ń
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Masz za dużo czasu?
Gdy tylko wystawiałem coś droższego na olx zaraz przychodziły podobne maile, zwykle po polskawemu z obcym akcentem.
Od ręki zlewałem do koszalina.
No chyba, że książkę piszesz ;-)

Data: 2019-06-15 21:35:24
Autor: Grzexs
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Od ręki zlewałem do koszalina.

Dlaczego do Koszalina?

--
Grzexs

Data: 2019-06-15 21:47:22
Autor: ń
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Bo sprzątaczka regularnie opróżniała.

-- -- -
Dlaczego do koszalina?

Data: 2019-06-14 02:31:41
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

"Poldek" qdo1j2$1t2$1@node1.news.atman.pl

[...]

Nie wystarczy, że na przelewie będzie napisane ,,tytułem'' za co
dokładnie ów przelew i (w danych nadawcy) od kogo? -- tylko pytam.

[...]

Może Tobie (do innego kraju) wysłać dwa przelewy (jeden za motor i jeden
za transport) lecz nie może wysłać do (jak mniemam -- międzynarodowego) kuriera?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-15 17:16:17
Autor: Robert Tomasik
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

Nie wystarczy, że na przelewie będzie napisane ,,tytułem'' za co
dokładnie ów przelew i (w danych nadawcy) od kogo? -- tylko pytam.

Uwierz mi, żer nie. nie bedę publicznie pisał, jak to zrobić, ale
spokojnie się daje.

Data: 2019-06-15 19:22:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

"Robert Tomasik" 5d050bc2$0$523$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Nie obrażę się, jeśli napiszesz na priv. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-06-23 12:03:12
Autor: Cezary
[...]

Ponieważ nie byłeś skory do współpracy w korzystnej sprzedaży motocykla, więc przejdą do drugiego etapu. Zaczną cie atakować spamem z imienia i nazwiska - jeżeli do przelewu i dla firmy transportowej podałeś swoje dane. Ja dla nieznanych osób podaję nazwisko z jednym błędem i imię też z jednym błędem. Łatwiej odsiewać spam :)

CezaryT

Data: 2019-06-11 08:32:19
Autor: AS
[...]

Warto też uważać na kuriera. Ostatnio czytałem o przypadku gdy ktoś kupił coś z płatnością przy odbiorze, a potem sam przebrał się za kuriera i dał do podpisu fałszywe dokumenty przewozowe..

Data: 2019-06-11 13:06:20
Autor: radekp@konto.pl
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
Tue, 11 Jun 2019 01:09:56 +0200, w <qdmo05$hu9$1@node1.news.atman.pl>, Poldek
<pugilares@interia.eu> napisał(-a):

[...]

Wkręt na 1000%.
Dostaniesz emailem fałszywe potwierdzenie.
Kurier oczywiście przyjedzie (albo legalna firma albo podstawiony).

Jeżeli chcesz, możesz zrobić policyjną prowokację. Państwo będzie ci wdzięczne.
Niestety zysku z tego nie będzie.

PS. Były nawet o takich przekrętach programy telewizyjne.

PS2. Albo zapakuj jakiegoś złoma z monitoringiem GSM. Ale niestety jest szansa,
że zostanie to zneutralizowane.

Data: 2019-06-12 00:43:34
Autor: Arek
radekp@konto.pl napisał(a) w wiadomości: ...
Tue, 11 Jun 2019 01:09:56 +0200, w <qdmo05$hu9$1@node1.news.atman.pl>, Poldek
<pugilares@interia.eu> napisał(-a):

[...]
Jeżeli chcesz, możesz zrobić policyjną prowokację. Państwo będzie ci wdzięczne.
Niestety zysku z tego nie będzie.

  Sprzedawca też mógłby mieć kłopoty. Poza tym droga przez mękę.
Organy nie ułatwiają takich spraw. Chyba, że na polecenie fiskusa...
  Szukać "Jak pracownik banku PKO próbował ukraść złoto za 160 000 PLN"
To z blogu Doxy https://slomski.us/ , z prawej strony powinien być link.
Jak nie to szukać na niebezpiecznik.pl.

Arek

Data: 2019-06-12 12:29:28
Autor: Michał Jankowski
W dniu 11.06.2019 o 13:06, radekp@konto.pl pisze:

Wkręt na 1000%.
Dostaniesz emailem fałszywe potwierdzenie.
Kurier oczywiście przyjedzie (albo legalna firma albo podstawiony).

Na 99.9% nie kurier, tylko tak jak tu - podpucha, żeby komuś coś przelać na "koszta".

   MJ

Data: 2019-06-14 00:43:46
Autor: Robert Tomasik
W dniu 12.06.2019 o 12:29, Michał Jankowski pisze:

[...]

Z takim wyłudzonym motorem, to same kłopoty. Numery fabryczne to ma.
Jeszcze ktoś u pasera znajdzie. prościej wyłudzić pieniądze pod
pretekstem kosztów transportu.

Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto