Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto

Data: 2019-06-11 00:23:34
Autor: Kris
Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto
W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 01:09:58 UTC+2 użytkownik Poldek napisał:
Wystawiłem motocykl na allegro. W tym dziale obecnie można dawać tylko ogłoszenia. Po paru dniach dostałem SMSa bez numeru tel. nadawcy, tylko w miejscu numeru pojawiło się jego imię - Daniel. SMS w języku angielskim. Chciał aby na podany w SMSie adres e-mail wysłać wiadomość, czy oferta aktualna i jaka cena aktualna. Napisałem wiadomość e-mail na ten adres - lekko obniżyłem cenę z ogłoszenia i zaprosiłem do obejrzenia motocykla osobiście u mnie na miejscu. Człowiek odpisał, że akceptuje warunki, cenę i chce, żeby przysłać mu dane mojego rachunku bankowego, IBAN, SWIFT, dane posiadacza, bank itp. Ponadto chce mój adres domowy, gdyż zamierza wpłacić mi pieniądze na konto i przysłać firmę transportową, która zabierze motocykl i dokumenty. Pisze, że formalności dot. dokumentów zostaną załatwione przez jego "shipping agent".
Czy to ma znamiona autentycznego kupca, czy też to jest wkrętka?

Na 99% próba przekrętu
Będzie Ciebie zwodził, przysyłał sfałszowane potwierdzenia wpłaty, pisał o konieczności wpłaty z Twojej strony kwoty weryfikacyjnej czy innych kosztów
Popisz Sobie z nim zobaczymy co z tego wyjdzie

Data: 2019-06-11 09:43:31
Autor: Liwiusz
W dniu 2019-06-11 o 09:23, Kris pisze:
[...]

Z drugiej strony - to, czego żąda Daniel jest typowe w przypadku chęci dokonania przelewu z zagranicznego banku. Nie ma powodów, aby tych danych nie podać, a motocykl wydać tylko po wpłynięciu pieniędzy na konto.

> Na 99% próba przekrętu

Na razie nie ma żadnych przesłanek, aby tak sądzić.
Będzie tak, jak będzie chciał wydania motocykla nie na podstawie uznania rachunku, tylko na podstawie jakichś potwierdzeń przelewu, albo jeśli będzie żądał zapłaty jakiejś niewielkiej kwoty na poczet wymyślonych roszczeń (podatki, opłaty administracyjne, koszty nadania przelewu itp.).

--
Liwiusz

Data: 2019-06-11 01:01:48
Autor: Kris
W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 09:43:35 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Z drugiej strony - to, czego żąda Daniel jest typowe w przypadku chęci dokonania przelewu z zagranicznego banku. Nie ma powodów, aby tych danych nie podać,
Pełna zgoda
Kilka razy już takie zabawy miałem jak na OLx coś wystawiłem
Podałem dane i zaczęła się zabawa- sfałszowane potwuerdzenie przelewu, przelew zablokowany do weryfikacji i prośba do mnie że mam kwoptę weryfikacyjną 50usd wysłać i tego typu cyrki
Pomysłowi ludzie po drugiej stronie sa
Ostatnio do przelewu "ubezpieczenia" podali nr konta w nbanku więc i w Polsce mają konta na słupy pozakładane.

a motocykl wydać tylko po wpłynięciu pieniędzy na konto.

A to podstawa.
Na razie nie ma żadnych przesłanek, aby tak sądzić.
Z 5 takich sytuacji miałem w ostatnich latach i zawsze zaczęło się kręcenie
Kilka sytuacji opisywałem "online" na tej czy sąsiednich grupach
Raz nawet maile z FBI bodajże dostałem ze chcę oszukać ich obywatela i nie wysyłam mu towaru gdy on kasę wysłał.
Ostatnia sprawa z przed kilku tygodni- miły człowiek pożyczkę mi proponował tylko ubezpieczenie mu na western union lub do nestbaku miałem wpłacić.

[...]

Poczekamy zobaczymy;)

Data: 2019-06-11 16:32:59
Autor: Poldek
W dniu 2019-06-11 o 10:01, Kris pisze:
[...]

To by się zgadzało, bo na olx też dałem ogłoszenie.

Data: 2019-06-11 10:57:02
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5cff5ba6$0$17362$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Bodajze Clarkson tez uwazal, ze podanie nr konta niczym nie grozi.
Kosztowalo go to 100 funtow.

Ale moze w obrocie miedzynarodowym nie ma polecenia zaplaty :-)

> [...]

Będzie tak, jak będzie chciał wydania motocykla nie na podstawie uznania rachunku, tylko na podstawie jakichś potwierdzeń przelewu, albo jeśli będzie żądał zapłaty jakiejś niewielkiej kwoty na poczet wymyślonych roszczeń (podatki, opłaty administracyjne, koszty nadania przelewu itp.).

Warto by porozmawiac choc telefonicznie.
Choc jak rasowy oszust, to i rozmawiac umie.

J.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-11 19:03:52
Autor: RobertS
[...]

napisz mu, że się odezwiesz jak tylko pieniądze będziesz miał na koncie, wcześniej ma sobie darować wszelką korespondencję

+ nie reaguj na żadne prośby/grozby na 100% żadnej kasy na koncie nie zobaczysz

RobertS

Tajemniczy nabywca z zagranicy, wpłata na konto