Tajemniczy plasterek dołączony do płyty głównej

Data: 2010-07-05 10:21:30
Autor: Marcin N
Tajemniczy plasterek dołączony do płyty głównej
Witam,

Odebrałem nową płytę główną do laptopa. Planuję ją zamontować. W pudełku dołączony jest taki dziwny plasterek w szarym kolorze, rozmiaru ok 1.5x1.5 cm.
Coś jak szara dwustronna taśma samoprzylepna. Dodano też pastę termoprzewodzącą. Czy ten plasterek to też taki termoprzewodzący do naklejenia między procesor a radiator?

Data: 2010-07-05 14:22:53
Autor: Robson
W dniu 2010-07-05 10:21, Marcin N pisze:
[...]

Nie. Takie platerki spotykalem naklejone na rozne elementy chipsetu. I tego juz sie nie smaruje pasta.

Data: 2010-07-05 15:56:45
Autor: Robbo

Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości news:i0s4m7$gkc$1news.onet.pl...
[...]

Jak będziesz demontował starą płytę to się pewnie wszystko wyjaśni.

--
rb

Data: 2010-07-05 22:49:07
Autor: Piotr M
Dnia 05-07-2010 o 15:56:45 Robbo <robbo@i.luv.spam.com> napisał(a):

[...]

Kurcze, ja demontowałem dwie i plasterków nie widziałem, co by mnie  szczególnie zaciekawiły. Nie było mi dane. Zdradź zatem tą tajemnicę.

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-07-06 00:36:21
Autor: Hades
Tajemniczy plasterek dołączony do płyty głównej
Użytkownik "Piotr M"
[ciach]

[...]

 ===================================

To ze w modelach ktore demontowales / modernizowales nie bylo tych
"foli" termoprzewodzacych nie swiadczy o tym ze w opisanym przypadku
ich nie bedzie. Odnosnie zas funkcji jaka maja pelnic to chyba zadna
tajemnica. Ich zadaniem jest pobieranie ciepla z grzejacych sie elementow
(takich na ktorych ze wzgledow konstukcyjnych nie da sie zastosowac
np. radiatorow) i odprowadzanie go na elementy ktore moga nadmiar
ciepla odprowadzic czyli zewnetrzne obudowy, ekrany. Takie rozwiazania
byly stosowane np. w niektorych modelach napedo CD.
AM

Data: 2010-07-05 22:07:00
Autor: LeP
Tajemniczy plasterek dołączony do płyty głównej

Użytkownik "Marcin N"
Witam,

Odebrałem nową płytę główną do laptopa. Planuję ją zamontować. W pudełku dołączony jest taki dziwny plasterek w szarym kolorze, rozmiaru ok 1.5x1.5 cm.

Może kobieta to pakowała i spadł jej z ramienia taki antykoncepcyjny;) ?

--
LeP

Data: 2010-07-06 00:52:43
Autor: crush
[...]

Na 90% to coś ma służyć pozycjonowaniu płyty przy ramie, obudowie oraz dystansować w miejscach szczególnie narażonych na uszkodzenia. Zwróć uwagę przy demontażu starej płyty czy do niej nie jest przyklejone coś podobnego i przyjrzyj się obudowie po wyjęciu starej płyty bo ten "plasterek" może zostać wewnątrz. Prawdopodobieństwo że to jakieś "termo cośtam" jest znikome - jakim cudem kawałek taśmy ma nie ulec zniszczeniu pod wpływem temperatury panującej w dzisiejszych notebook'ach?

Data: 2010-07-18 18:39:33
Autor: m4rkiz
"crush" <crush2000@interia.pl> wrote in message news:4c32623c$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
[...]

a jaka to niby temperatura? zazwyczaj nie przekracza 60 stopni przeciez

a co do elementu, jezeli jest z plastycznego, gestego materialu to jest
to jakas 'tasma' termoprzewodzaca - http://shop.ebay.ie/i.html?_nkw=thermal+conductive+pad zazwyczaj sa szare, biale lub lekko rozowawe,
wklada sie je miedzy jakis nagrzewajacy sie uklad scalony (slabsze gpu,
chipset) a obudowe czy rame laptopa, w przypadku kiedy na dedykowany
radiator do chlodzenia pasywnego miejsca nie ma a wykorzysanie obecnego
aktywnego lub instalacja dodatkowego bylaby przerostem formy nad trescia

Tajemniczy plasterek dołączony do płyty głównej