Tajlandia - jak płacić

Data: 2017-08-22 18:27:36
Autor: SERG
Tajlandia - jak płacić
Wybieram się do Tajlandii i zastanawiam się jaka opcja będzie najtańsza:

1. Zakup w Polsce THB i płatność nimi na miejscu.
2. Zakup w Polsce $$ i na miejscu wymiana ich na THB.
3. Płatności/wypłata z bankomatu kartą $$ podpięta do Kantoru Aliora.
4. Płatności/wypłata z bankomatu kartą EUREUR podpięta do Kantoru Aliora.

Może ktoś temat zna z autopsji?
Raczej nie jestem skłonny do zakładania nowych kont/kart więc oprócz kart $ i EUR w Kantorze Aliora mam do dyspozycji zwykłą debetówkę wydaną do Dobrego Konta w Millennium Banku.

Data: 2017-08-22 19:16:14
Autor: klaus
Tajlandia - jak płacić
W dniu 22-08-2017 o 18:27, SERG pisze:
[...]

Z autopsji polecam 2.
Oczywiście przy założeniu że kurs się nie zmieni od momentu zakupu $ do wymiany na THB lub płatności w THB.
Chyba że znasz kogoś kto Ci sprzeda THB po kursie średnim to wtedy 1.

Data: 2017-08-22 11:57:26
Autor: Dawid Rutkowski
Tajlandia - jak płacić
2 i/lub 3.
Za 4 zapłacisz 15% prowizji.
Za 1 pewnie podobnie przepłacisz, o ile w ogóle kupisz w PL THB.

Data: 2017-08-23 00:18:49
Autor: Piotr C.
Tajlandia - jak płacić
On Tue, 22 Aug 2017 18:27:36 +0200
SERG <marcin_net@nospampoczta.fm> wrote:

[...]

W dzisiejszych czasach to gdziekolwiek jestem, wybieram lokalną walutę z bankomatu. Przeważnie prowizja 3% (mam konto w EUR). Żadne kantory!!! Lepsza może być tylko wymiana waluty u siebie, od znajomego po kursie średnim. Reszta to zawracanie dupy i same straty.

P.

Data: 2017-08-23 01:11:17
Autor: Dawid Rutkowski
Tajlandia - jak płacić
W dniu wtorek, 22 sierpnia 2017 23:18:54 UTC+2 użytkownik Piotr C. napisał:

[...]

A w którym to banku masz takie dziwne konto w euro?
Choć w sumie rada może być dobra, z kantorami może być różnie - można trafić na złodziejski - albo w kursie, ew. w prowizji, albo wypłacający fałszywe banknoty.
Karty IKA mają tylko jedną bezpłatną wypłatę w bankomacie, więc albo trzeba odżałować 9zł na zrobienie testu, albo:
- mieć ze sobą dolary, ale w kantorze wymieniać je tylko w ostateczności i po prostu ew. przywieźć ze sobą z powrotem,
- potrzebną na pobyt kasę wybrać z bankomatu w Tajlandii kartą do konta dolarowego w IKA.

Jak będzie jakiś problem z bankomatami, to wymienić gotówkę.
Minus tego rozwiązania to konieczność zakupienie 2 razy większej ilości dolarów - w IKA kosztować to może 2gr na dolarze (jeśli się tam kupi - a potem sprzeda).

Data: 2017-08-23 05:38:27
Autor: nowyjestem@poczta.pl
Tajlandia - jak płacić
- potrzebną na pobyt kasę wybrać z bankomatu w Tajlandii kartą do konta dolarowego w IKA.

czy to prawda że w Tajlandii obowiązują bardzo wysokie
opłaty za wypłacanie pieniędzy z bankomatów?

Data: 2017-08-23 16:57:21
Autor: japanizer
Tajlandia - jak płacić
On Wednesday, August 23, 2017 at 9:38:29 PM UTC+9, nowyj...@poczta.pl wrote:
> - potrzebną na pobyt kasę wybrać z bankomatu > w Tajlandii kartą do konta dolarowego w IKA.

czy to prawda że w Tajlandii obowiązują bardzo wysokie
opłaty za wypłacanie pieniędzy z bankomatów?

Nieprawda.

Większość bankomatów dowali jakąś dodatkową opłatę (wyjdzie ci kilka euro), ale są i takie, które jej nie mają (AEON o ile dobrze pamiętam).

Data: 2017-08-23 19:59:33
Autor: Piotr C.
Tajlandia - jak płacić
On Wed, 23 Aug 2017 05:38:27 -0700 (PDT)
"nowyjestem@poczta.pl" <nowyjestem@poczta.pl> wrote:

czy to prawda że w Tajlandii obowiązują bardzo wysokie
opłaty za wypłacanie pieniędzy z bankomatów?

Musiałbym sprawdzic w historii (półtora roku wstecz) ale nie, to było max. pare euro. Warto jednak wypłacić raz a dobrze, ja niestety ciągle miałem wrażenie że 'dużo nie trzeba', a potem sie człowiek skusił na to czy tamto pare razy i było trzeba dobierać ;)

Data: 2017-08-23 19:57:57
Autor: Piotr C.
Tajlandia - jak płacić
On Wed, 23 Aug 2017 01:11:17 -0700 (PDT)
Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

A w którym to banku masz takie dziwne konto w euro?

Czy ja wiem czy dziwne? ABN Amro w Holandii. Kiedyś, wcześniej wypłacałem z Toyota Banku (PLN) w Korei - czyli też egzotyczna waluta i również prowizje znośne, a napewno lepsze niż kantorowe. Niestety TB się w tej kwestii popsuł i zaczeli mocno żydzić.

P.

Data: 2017-08-25 18:14:09
Autor: J.F.
Tajlandia - jak płacić
Użytkownik "Piotr C."  napisał w wiadomości grup
W dzisiejszych czasach to gdziekolwiek jestem, wybieram lokalną walutę z bankomatu.
Przeważnie prowizja 3% (mam konto w EUR). Żadne kantory!!!

Te prowizje jakby rosna. Ktos tu linkowal porownanie, ze i 15% potrafia siegnac.

A konto w euro na tak egzotyczne waluty raczej nie pomoze, a moze jeszcze zaszkodzi.

Nie wiem jak w Tajlandii, ale u nas kantory maja ciagle dobre oferty - ale nie na tak egzotyczne waluty.

J.

Data: 2017-08-23 07:10:31
Autor: SERG
Tajlandia - jak płacić
Dziękuje za pomoc.
No i tak pewnie zrobię.
Kupie w Polsce $ i na miejscu wymienię na ichniejszą walutę.
Jako backup wezmę jeszcze kartę $ z Kantoru Aliora.

Data: 2017-08-29 01:36:48
Autor: MarcinF
Tajlandia - jak płacić
W dniu 2017-08-23 o 07:10, SERG pisze:
Dziękuje za pomoc.
No i tak pewnie zrobię.
Kupie w Polsce $ i na miejscu wymienię na ichniejszą walutę.
Jako backup wezmę jeszcze kartę $ z Kantoru Aliora.

Dla pewności przelicz sobie jeszcze np. wg tych kursów: www.x-one.com
Jakiś czas temu bardziej opłacało się EUR, przynajmniej stówki, mniejsze
nominały są mniej warte. Pamiętaj o opłatach za wypłaty w bankomatach.

Data: 2017-08-23 12:36:19
Autor: ąćęłńóśźż
Tajlandia - jak płacić
Kiedyś (bankomaty były rzadkie) wymieniałem tam (w praktycznie każdym kantorku) czeki podróżne (nie chcieliśmy mieć gotówki przy sobie).
To nie była wersja najtańsza, ale warto mieć ze dwa-trzy sposoby płatności ze sobą (awaria, kradzież).

-- -- -