Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?

Data: 2011-01-27 12:45:58
Autor: WRonX
Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?
Witam.

Kolejny raz dostaje e-maila, w ktorego stopce widnieje cos w stylu:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -CYTAT
Otrzymana przez Panią/Pana wiadomość oraz załączone do niej pliki stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa i są przeznaczone tylko dla wymienionych adresatów. Jeżeli nie są Państwo zamierzonym odbiorcą, proszę poinformować o tym fakcie nadawcę oraz usunąć wiadomość ze swojego systemu, a także nie powinni Państwo ujawniać otrzymanych informacji nikomu ani sporządzać/zachowywać/dystrybuować żadnej kopii otrzymanych informacji.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -KONIEC

Dwa pytania:

1. Czy to ma jakakolwiek moc/podstawe prawna?
2. Czy moge udostepniac korespondencje pomiedzy mna a osobami/firmami na forum publicznym, niezaleznie od takich stopek?

No, zalozmy ze mam historie burzliwej konwersacji z jakas firma, ktora chce mnie, delikatnie mowiac, "wyslizgac". Moge to opublikowac i podac link gdzies publicznie?

Pozdrawiam.
--
[= WRonX =] [= WRonX@-CUT-WRonX.NET =] [= http://WRonX.NET =]
[= GCS/CC d->++ s+:- a- C++++$ U P>++ L+ !E W+++$ N++(+++) =]

Data: 2011-01-27 09:25:51
Autor: witek
On 1/27/2011 5:45 AM, WRonX wrote:
[...]

kalka, z firm, które mają jakiegoś tam zagranicznego właściciela i odgornie IT wkleja to do wszystkich maili wychodzących.
tam to moc prawnÄ… ma, w Polsce nie,

2. Czy moge udostepniac korespondencje pomiedzy mna a osobami/firmami na
forum publicznym, niezaleznie od takich stopek?

to co do ciebie tak, ale ten cytat jest do tych co dostali mail przez przypadek ale nie do nich był przeznaczony.
wowczas upubliczniłbyś korespondencje osób trzecich i bez tego cytatu tez miałbyś kłopoty.

No, zalozmy ze mam historie burzliwej konwersacji z jakas firma, ktora
chce mnie, delikatnie mowiac, "wyslizgac". Moge to opublikowac i podac
link gdzies publicznie?

co twoje mozesz robic z tym co chcesz.
tylko uwazaj na komentarze do tego, bo moze sie okazac, ze troche przesadziłeś z komentowaniem i firma sie bedzie czepiac.

Data: 2011-01-27 16:45:20
Autor: Tomasz Chmielewski
Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?
On 27.01.2011 16:25, witek wrote:

(...)

[...]

Skoro dostalem maila, to chyba do mnie?

Bo w innym przypadku, ktos _zawsze_ moze powiedziec: "przepraszam, ten mail byl jednak nie do ciebie - bedziesz mial klopoty"? :)

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-01-27 09:59:27
Autor: witek
On 1/27/2011 9:45 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

Skoro dostalem maila, to chyba do mnie?

niekoniecznie, z tresci moze wynikac, ze to jednak nie do ciebie.

Data: 2011-01-27 17:13:26
Autor: Tomasz Chmielewski
On 27.01.2011 16:59, witek wrote:
On 1/27/2011 9:45 AM, Tomasz Chmielewski wrote:

Skoro dostalem maila, to chyba do mnie?

niekoniecznie, z tresci moze wynikac, ze to jednak nie do ciebie.

A z adresu moze wynikac, ze mimo wszystko do mnie - i kto wtedy ma racje? Cos jak "omylkowy przelew" w banku...

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2011-01-27 12:44:04
Autor: januszek
Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?
WRonX napisa?(a):

[...]

Jezeli to Ty jestes adresatem wiadomosci to mozesz z nia zrobic co Ci sie podoba. Więcej znajdziesz w gazecie u Olgierda ;) czyli tu:
http://olgierd.bblog.pl/wpis,tajemnica;korespondencji;a;publikacja;otrzymanego;listu,48337.html

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2011-01-27 15:21:44
Autor: Olgierd
Dnia Thu, 27 Jan 2011 13:44:04 +0100, januszek napisał(a):

Jezeli to Ty jestes adresatem wiadomosci to mozesz z nia zrobic co Ci
sie podoba. WiÄ™cej znajdziesz w gazecie u Olgierda  czyli tu:
http://olgierd.bblog.pl/
wpis,tajemnica;korespondencji;a;publikacja;otrzymanego;listu,48337.html

Och... :-)

--
:-) Olgierd
Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

Data: 2011-01-27 19:00:06
Autor: januszek
Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?
Olgierd napisa?(a):

[...]

Och... :-)

No już, już, już dobrze ;P

j.

Data: 2011-01-28 08:31:32
Autor: WRonX
W dniu 2011-01-27 16:21, Olgierd pisze:

sie podoba. WiÄ™cej znajdziesz w gazecie u Olgierda  czyli tu:
http://olgierd.bblog.pl/
wpis,tajemnica;korespondencji;a;publikacja;otrzymanego;listu,48337.html

Och... :-)

Tylko bez samozachwytu mi tu! <glask>, <glask>

Faktycznie, chyba mialem wczoraj guglofobie... :)

Pozdrawiam.

Data: 2011-01-27 13:40:45
Autor: Arek
W dniu 2011-01-27 12:45, WRonX pisze:
1. Czy to ma jakakolwiek moc/podstawe prawna?

Nie.

2. Czy moge udostepniac korespondencje pomiedzy mna a osobami/firmami na
forum publicznym, niezaleznie od takich stopek?

Tak. List należy do odbiorcy

No, zalozmy ze mam historie burzliwej konwersacji z jakas firma, ktora
chce mnie, delikatnie mowiac, "wyslizgac". Moge to opublikowac i podac
link gdzies publicznie?

Tak.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Tajnosc mojej korespondencji z osobami trzecimi - jak to jest?