Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   [OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ PoĹ‚udnie " 1-3.04.2011

[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe " 1-3.04.2011

Data: 2011-03-24 18:34:39
Autor: Bartek
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe " 1-3.04.2011
Witam serdecznie

Pozwalam się podzielić poniższym linkiem z Wami na pl.rec.rowery gdyż wydaje mi się, że część z Was - szczególnie ci, którzy w weekend 1-3.04 br wybierają się gdzieś w teren - będzie zainteresowana informacją o dosyć kontrowersyjnym rajdzie quadowym Północ-Południe - 1200km na quadach w 48 godzin.

Szczególnie zainteresowani powinni być rowerzyści planujący weekend w siodle w górskiej części Małopolski w niedzielę 03.04.br - wtedy kierowcy quadów będą mieć wiele setek kilometrów i wiele godzin w siodle za sobą, a przed sobą wizję nagrody wartej kilkadziesiąt tys. złotych - ich zmęczenie i większa skłonność do ryzyka może być niebezpieczna dla osób postronnych.
Niestety, nie wiadomo nawet mniej więcej, którędy prowadzi trasa rajdu - organizator nie chce tego zdradzić, wiemy jedynie, że meta ma być na Gubałówce, a start nad morzem 48 godzin wcześniej.


http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/03/24/tajny-maraton-quadowy-polnoc-poludnie/


--
Bartosz Radwan
Redaktor Naczelny
www.stopquadom.pl - portal poświęcony nielegalnemu ruchowi off-road

Data: 2011-03-24 19:14:59
Autor: BoDro
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011
Bartek pisze:

Niestety, nie wiadomo nawet mniej więcej, którędy prowadzi trasa rajdu - organizator nie chce tego zdradzić, wiemy jedynie, że meta ma być na Gubałówce, a start nad morzem 48 godzin wcze¶niej.

Faktem jest, że bardzo wiele dróg le¶nych ma status
"dostępna dla ruchu kołowego". LP nie zawsze dba o to,
by były one odpowiednio oznaczone, co może rodzić wrażenie,
że kładziarstwo (a także "normalni" zmotoryzowani)
jeĽdzi tam niezgodnie z prawem.
Czy da się przejechać legalnie taki rajd bez naruszania
ustawy le¶nej? Bardzo możliwe, że tak. Ale mam wrażenie,
że wówczas wybrane, nieutwardzane drogi mog± być dla amatorów
kładyzmu mało atrakcyjne...

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E
bodro_malpa_wp.pl

Data: 2011-03-24 20:07:39
Autor: Piotr P.
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Bartek pisze:

Niestety, nie wiadomo nawet mniej więcej, którędy prowadzi trasa rajdu
- organizator nie chce tego zdradzić, wiemy jedynie, że meta ma być na
Gubałówce, a start nad morzem 48 godzin wcze¶niej.

Faktem jest, że bardzo wiele dróg le¶nych ma status
"dostępna dla ruchu kołowego". LP nie zawsze dba o to,
by były one odpowiednio oznaczone, co może rodzić wrażenie,
że kładziarstwo (a także "normalni" zmotoryzowani)
jeĽdzi tam niezgodnie z prawem.
Czy da się przejechać legalnie taki rajd bez naruszania
ustawy le¶nej? Bardzo możliwe, że tak. Ale mam wrażenie,
że wówczas wybrane, nieutwardzane drogi mog± być dla amatorów
kładyzmu mało atrakcyjne...

Niestety :/ Dla kładziarzy szczególnie atrakcyjne s± te tereny gdzie można zrobić najwięcej zniszczeń. Przykład z mojego podwórka to tereny rezerwatu ptaków. Dzicz na kładach ma zakazy (czy chociaż zwykł± kulturę) za nic.

Data: 2011-03-26 08:43:31
Autor: M@tej
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011
Dnia Thu, 24 Mar 2011 20:07:39 +0100, "Piotr P."
<pandi@pandi.plNIELUBIESPAMU> napisal(a):

Niestety :/ Dla kładziarzy szczególnie atrakcyjne s± te tereny gdzie można zrobić najwięcej zniszczeń. Przykład z mojego podwórka to tereny rezerwatu ptaków. Dzicz na kładach ma zakazy (czy chociaż zwykł± kulturę) za nic.

Do tego sie wycwanili i zaslaniaja tablice rejestracyjne (ci ktorzy je
maja).


--
Maciej

Data: 2011-03-24 23:10:48
Autor: Marcin
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011
Faktem jest, że bardzo wiele dróg le¶nych ma status
"dostępna dla ruchu kołowego".

To do¶ć ryzykowne stwierdzenie. Np. w moich okolicach (Mazury) może 1%, albo nawet tego nie...

LP nie zawsze dba o to, by były one odpowiednio oznaczone,

A to prawda. Ale generalnie wykładnia jest taka, że każda droga le¶na jest zamknięta dla pojazdów mechanicznych, o ile nie jest oznakowana inaczej. Co nie jest do końca prawd± - jest wiele dróg gminnych, które nie s± oznakowane w żaden sposób, a jeĽdzić nimi wolno.

M.

Data: 2011-03-25 07:17:30
Autor: Bartek jcpjs@sq9mev.info
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P��noc Po� udnie" 1-3.04.2011
W dniu 2011-03-24 23:10, Marcin pisze:
Faktem jest, �e bardzo wiele dr�g le�nych ma status
"dost�pna dla ruchu ko�owego".
LP nie zawsze dba o to, by by�y one odpowiednio oznaczone,

A to prawda. Ale generalnie wyk�adnia jest taka, �e ka�da droga le�na jest
zamkni�ta dla pojazd�w mechanicznych, o ile nie jest oznakowana inaczej. Co
nie jest do ko�ca prawd� - jest wiele dr�g gminnych, kt�re nie s� oznakowane
w �aden spos�b, a je�dzi� nimi wolno.

Co do zakazu ruchu pojazdów silnikowych w lasach, wyjaśnia to art. 29 ustawy o lasach:
Art. 29.
1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidów poruszających się pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb

Kolejne ustępy odnoszą się do innych sytuacji, w których ruch taki jest dozwolony, (czynności gospodarcze, ratowanie życia i mienia itd.).

WyciÄ…g z ustawy:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2009/09/24/polska/#ustawa-o-lasach

Analiza prawna z RDOĹš:
http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/03/22/grupa-robocza-unormuje-polski-road/

Sporym problemem jest jednak ustalenie statusu dróg tych najniższych kategorii (gminnych, powiatowych) - w zasadzie nie ma możliwości jednoznacznego sprawdzenia tego statusu w prosty sposób, np. przez Internet, każdorazowo trzeba odwiedzić urząd gminy by uzyskać (lub nie) takie informacje. Wydaje się, że http://geoportal.gov.pl/ (mapy) byłby stosownym miejscem do zamieszczenia takich informacji.

--
Bartosz Radwan
Redaktor Naczelny
www.stopquadom.pl - portal poświęcony nielegalnemu ruchowi off-road

Data: 2011-03-25 11:04:05
Autor: mt
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P??noc Po?udnie" 1-3.04.2011
Bartek jcpjs@sq9mev.info pisze:

Sporym problemem jest jednak ustalenie statusu dróg tych najniższych kategorii (gminnych, powiatowych) - w zasadzie nie ma możliwo¶ci jednoznacznego sprawdzenia tego statusu w prosty sposób, np. przez Internet, każdorazowo trzeba odwiedzić urz±d gminy by uzyskać (lub nie) takie informacje. Wydaje się, że http://geoportal.gov.pl/ (mapy) byłby stosownym miejscem do zamieszczenia takich informacji.


No geoportal byłby dobrym miejscem, ale niestety póki co nie ma tam pełnych warstw tematycznych ze statusem dróg. Co prawda tę informację poniek±d można uzyskać z zamieszczonych tam map topo (po numerach dróg), jednak nie dla każdego obszaru s± zamieszczone wystarczaj±co aktualnie mapy.
Ale nie jest też tak, że każdorazowo trzeba się udawać do gminy, większo¶ć gmin publikuje w sieci studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, a tam s± informacje na temat wszystkich dróg gminnych, powiatowych i krajowych w gminie.

--
marcin

Data: 2011-03-25 11:34:01
Autor: Bartek jcpjs@sq9mev.info
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P??noc Po?udnie" 1-3.04.2011
W dniu 2011-03-25 11:04, mt pisze:
Bartek jcpjs@sq9mev.info pisze:


Ale nie jest też tak, że każdorazowo trzeba się udawać do gminy,
większo¶ć gmin publikuje w sieci studia uwarunkowań i kierunków
zagospodarowania przestrzennego, a tam s± informacje na temat wszystkich
dróg gminnych, powiatowych i krajowych w gminie.

Oczywi¶cie nie neguję tego co piszesz, moja wiedza opiera się na w±tku wła¶nie z forum geoportalu:
http://geoportal.gov.pl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=5&func=view&id=1521&catid=8


Czy mógłby¶ jednak podać przykład takiego opracowania dla dowolnej gminy (może być na priv: b.radwan@stopquadom.pl). Może się to okazać dla nas b. pomocne.

--
Bartosz Radwan
Redaktor Naczelny
www.stopquadom.pl - portal po¶więcony nielegalnemu ruchowi off-road

[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe " 1-3.04.2011

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona