Data: 2011-03-24 19:14:59 | |
Autor: BoDro | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011 | |
Bartek pisze:
Niestety, nie wiadomo nawet mniej więcej, którędy prowadzi trasa rajdu - organizator nie chce tego zdradzić, wiemy jedynie, że meta ma być na Gubałówce, a start nad morzem 48 godzin wcześniej. Faktem jest, że bardzo wiele dróg leśnych ma status "dostępna dla ruchu kołowego". LP nie zawsze dba o to, by były one odpowiednio oznaczone, co może rodzić wrażenie, że kładziarstwo (a także "normalni" zmotoryzowani) jeździ tam niezgodnie z prawem. Czy da się przejechać legalnie taki rajd bez naruszania ustawy leśnej? Bardzo możliwe, że tak. Ale mam wrażenie, że wówczas wybrane, nieutwardzane drogi mogą być dla amatorów kładyzmu mało atrakcyjne... -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2011-03-24 20:07:39 | |
Autor: Piotr P. | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011 | |
BoDro <bolek@lolek.pl> wrote:
Bartek pisze: Niestety :/ Dla kładziarzy szczególnie atrakcyjne są te tereny gdzie można zrobić najwięcej zniszczeń. Przykład z mojego podwórka to tereny rezerwatu ptaków. Dzicz na kładach ma zakazy (czy chociaż zwykłą kulturę) za nic. |
|
Data: 2011-03-26 08:43:31 | |
Autor: M@tej | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011 | |
Dnia Thu, 24 Mar 2011 20:07:39 +0100, "Piotr P."
<pandi@pandi.plNIELUBIESPAMU> napisal(a): Niestety :/ Dla kładziarzy szczególnie atrakcyjne są te tereny gdzie można zrobić najwięcej zniszczeń. Przykład z mojego podwórka to tereny rezerwatu ptaków. Dzicz na kładach ma zakazy (czy chociaż zwykłą kulturę) za nic. Do tego sie wycwanili i zaslaniaja tablice rejestracyjne (ci ktorzy je maja). -- Maciej |
|
Data: 2011-03-24 23:10:48 | |
Autor: Marcin | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "Północ Południe" 1-3.04.2011 | |
Faktem jest, że bardzo wiele dróg leśnych ma status To dość ryzykowne stwierdzenie. Np. w moich okolicach (Mazury) może 1%, albo nawet tego nie... LP nie zawsze dba o to, by były one odpowiednio oznaczone, A to prawda. Ale generalnie wykładnia jest taka, że każda droga leśna jest zamknięta dla pojazdów mechanicznych, o ile nie jest oznakowana inaczej. Co nie jest do końca prawdą - jest wiele dróg gminnych, które nie są oznakowane w żaden sposób, a jeździć nimi wolno. M. |
|
Data: 2011-03-25 07:17:30 | |
Autor: Bartek jcpjs@sq9mev.info | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P��noc Po� udnie" 1-3.04.2011 | |
W dniu 2011-03-24 23:10, Marcin pisze:
Faktem jest, ďż˝e bardzo wiele drďż˝g leďż˝nych ma status Co do zakazu ruchu pojazdĂłw silnikowych w lasach, wyjaĹnia to art. 29 ustawy o lasach: Art. 29. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzÄgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leĹnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy sÄ one oznakowane drogowskazami dopuszczajÄ cymi ruch po tych drogach. Nie dotyczy to inwalidĂłw poruszajÄ cych siÄ pojazdami przystosowanymi do ich potrzeb Kolejne ustÄpy odnoszÄ siÄ do innych sytuacji, w ktĂłrych ruch taki jest dozwolony, (czynnoĹci gospodarcze, ratowanie Ĺźycia i mienia itd.). WyciÄ g z ustawy: http://www.stopquadom.pl/news/article/2009/09/24/polska/#ustawa-o-lasach Analiza prawna z RDOĹ: http://www.stopquadom.pl/news/article/2011/03/22/grupa-robocza-unormuje-polski-road/ Sporym problemem jest jednak ustalenie statusu drĂłg tych najniĹźszych kategorii (gminnych, powiatowych) - w zasadzie nie ma moĹźliwoĹci jednoznacznego sprawdzenia tego statusu w prosty sposĂłb, np. przez Internet, kaĹźdorazowo trzeba odwiedziÄ urzÄ d gminy by uzyskaÄ (lub nie) takie informacje. Wydaje siÄ, Ĺźe http://geoportal.gov.pl/ (mapy) byĹby stosownym miejscem do zamieszczenia takich informacji. -- Bartosz Radwan Redaktor Naczelny www.stopquadom.pl - portal poĹwiÄcony nielegalnemu ruchowi off-road |
|
Data: 2011-03-25 11:04:05 | |
Autor: mt | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P??noc Po?udnie" 1-3.04.2011 | |
Bartek jcpjs@sq9mev.info pisze:
Sporym problemem jest jednak ustalenie statusu dróg tych najniższych kategorii (gminnych, powiatowych) - w zasadzie nie ma możliwości jednoznacznego sprawdzenia tego statusu w prosty sposób, np. przez Internet, każdorazowo trzeba odwiedzić urząd gminy by uzyskać (lub nie) takie informacje. Wydaje się, że http://geoportal.gov.pl/ (mapy) byłby stosownym miejscem do zamieszczenia takich informacji. No geoportal byłby dobrym miejscem, ale niestety póki co nie ma tam pełnych warstw tematycznych ze statusem dróg. Co prawda tę informację poniekąd można uzyskać z zamieszczonych tam map topo (po numerach dróg), jednak nie dla każdego obszaru są zamieszczone wystarczająco aktualnie mapy. Ale nie jest też tak, że każdorazowo trzeba się udawać do gminy, większość gmin publikuje w sieci studia uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, a tam są informacje na temat wszystkich dróg gminnych, powiatowych i krajowych w gminie. -- marcin |
|
Data: 2011-03-25 11:34:01 | |
Autor: Bartek jcpjs@sq9mev.info | |
[OT] "Tajny" maraton quadowy "P??noc Po?udnie" 1-3.04.2011 | |
W dniu 2011-03-25 11:04, mt pisze:
Bartek jcpjs@sq9mev.info pisze: Ale nie jest też tak, że każdorazowo trzeba się udawać do gminy, Oczywiście nie neguję tego co piszesz, moja wiedza opiera się na wątku właśnie z forum geoportalu: http://geoportal.gov.pl/index.php?option=com_fireboard&Itemid=5&func=view&id=1521&catid=8 Czy mógłbyś jednak podać przykład takiego opracowania dla dowolnej gminy (może być na priv: b.radwan@stopquadom.pl). Może się to okazać dla nas b. pomocne. -- Bartosz Radwan Redaktor Naczelny www.stopquadom.pl - portal poświęcony nielegalnemu ruchowi off-road |
|