Data: 2012-11-29 04:22:04 | |
Autor: Przemysław W | |
Tak czy owak dureń Nowak | |
PKP wyda 8 mln zł na ankietę!
Bród, smród i niepunktualność – tak w telegraficznym skrócie można opisać jakość usług świadczonych przez niektórych przewoźników PKP. Tak odpowie niemal każdy, kto choć raz podróżował pociągiem i trafił na zapchaną lub zamkniętą toaletę, brudny i śmierdzący pleśnią przedział czy atakujące z zakamarków pluskwy! Nie mówiąc już o tysiącach tych, którzy na pociąg się w ogóle nie doczekali i zmarzli na peronie. Bo awaria, bo za zimno, bo za gorąco... PKP postanowiło wyjść naprzeciw oczekiwaniom pasażerów. Zamiast jednak zabrać się po prostu za sprzątanie i naprawę pociągów, zarząd PKP postanowił przeprowadzić wielkie badania wśród pasażerów. Eksperci i sami pasażerowie nie mogą uwierzyć, że gigantyczne pieniądze zostaną wydane na pytanie o rzeczy oczywiste. – Dramatycznie wysoki rachunek za rzeczy oczywiste i od dawna znane. Zamiast wydawać miliony na ankietę, trzeba je było wydać na sprzątanie – mówi wprost Adrian Furgalski z zespołu doradców gospodarczych TOR. Podobnego zdania są Damian Wardziński (24 l.) i Dominika Pszczółkowska (24 l.) z Łodzi, którzy na co dzień korzystają z usług kolei. – Te pieniądze można by wydać na poprawę stanu torów i pociągów. Jest też wiele rzeczy, które można by usprawnić. Za 8 mln zł możemy wymienić ich znacznie więcej – mówią. PKP tłumaczy, że przepytywanie podróżnych to tylko część większego programu podniesienia jakości usług, a wynagrodzenie zewnętrznej firmy będzie zależeć od wyników jej pracy. – Umowa skonstruowana jest w bardzo korzystnej dla PKP SA formie. Wynagrodzenie firmy zewnętrznej w ogromnej części uzależnione jest od rzeczywistej zmiany poziomu satysfakcji klientów po wprowadzeniu proponowanych zmian – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP. Niestety, konkretów nie chce ujawniać. – Szlag mnie trafia na utajnianie wydatków z publicznych pieniędzy – grzmi Furgalski. Oto co odstrasza pasażerów: Tłok - Pasażerowie poupychani w przedziałach i na korytarzach są wożeni niczym bydło Bród - Przedziały nie są dokładnie sprzątane, szyby są brudne, a podłoga lepka Toalety - Są tak brudne, że strach do nich wejść. Czasem nie są nawet otwarte. Bezpieczeństwo - Wieczorny przejazd pociągiem nie należy do najmilszych. Tym bardziej gdy nie działa w nim oświetlenie przedziału Robactwo - Kolejne ataki pluskiew potwierdzają, że czasem strach zasypiać w przedziałach sypialnych Rozkład - Sprawne wdrożenie nowego rozkładu jazdy jest odwiecznym problemem PKP Poczekalnie - Wiele peronów nie posiada wiat dla pasażerów, a okna poczekalni są często powybijane Kolejki i informacja - Kolejki na dużych dworcach są ogromne, a przy kasach rzadko można uzyskać informację w języku angielskim -- "Główną motywacją mojej aktywności publicznej była potrzeba władzy i żądza popularności. Ta druga była nawet silniejsza od pierwszej, bo chyba jestem bardziej próżny, niż spragniony władzy. Nawet na pewno..." - Donald Tusk: Gazeta Wyborcza, 15–16 października 2005 |
|
Data: 2012-11-29 16:33:58 | |
Autor: Marek Woydak | |
Tak czy owak dureń Nowak | |
On Thu, 29 Nov 2012 04:22:04 -0600, Przemys+AUI-aw W wrote:
PKP wyda 8 mln z+AUI- na ankiet+ARk-! Je+AXo-dzi+AUI-e+AVs- kiedykolwiek biedaku poci+AQU-giem PKP? Pewnie je+AXo-dzisz na trasie gdzie nawet wilki boj+AQU- si+ARk- z las+APM-w wychodzi+AQc-. Kiboli demoluj+AQU-cych poci+AQU-gi wzi+AQUBBw- za pysk si+ARk- nie odwa+AXw-ysz. Skopiowa+AQc- obcy tekst taki je+AUI-op jak ty potrafi, zza cudzych plec+APM-w obelgi wykrzykiwa+AQc- ale do roboty si+ARk- wzi+AQUBBw- ju+AXw- nie. MW |
|