Tak si臋 ko艅czy lizanie dupy dla folksdoj cza

Data: 2014-06-24 22:16:17
Autor: u2
Tak si臋 ko艅czy lizanie dupy dla folksdoj cza
ABW w po艣piechu zatrzyma艂a nie tego cz艂owieka

http://niezalezna.pl/56704-tylko-u-nas-abw-w-pospiechu-zatrzymala-nie-tego-czlowieka-nisztor-poszli-po-bandzie

By膰 mo偶e kto艣 stwierdzi艂: O, Nisztor ma si臋 z nim spotka膰, to jest ten moment! I poszli po bandzie - tak zatrzymanie przez Agencj臋 Bezpiecze艅stwa Wewn臋trznego biznesmena Marka F. specjalnie dla niezalezna.pl komentuje Piotr Nisztor. Z dziennikarzem, kt贸ry przyni贸s艂 do redakcji "Wprost" ta艣my, rozmawia Samuel Pereira.

Agencja Bezpiecze艅stwa Wewn臋trznego zatrzyma艂a biznesmena Marka F. Jaki jest jego zwi膮zek z afer膮 ta艣mow膮?
Mieli艣my zaplanowane spotkanie, mia艂em si臋 dzisiaj [we wtorek] z nim spotka膰, ale ABW zatrzyma艂a go kr贸tko przed nasz膮 rozmow膮. Nie wiem, mo偶e 艣ledczy obawiali si臋, 偶e mi co艣 przeka偶e.

Dlaczego mieli艣cie si臋 spotka膰?
Ostatnio kilkakrotnie si臋 kontaktowali艣my w sprawie przygotowywanego przeze mnie artyku艂u na temat Sk艂ad贸w W臋gla. Zreszt膮 materia艂 na ten temat ukaza艂 si臋 w poniedzia艂ek na 艂amach "Pulsu Biznesu". Mieli艣my rozmawia膰 w艂a艣nie o tej sprawie. Tym bardziej, 偶e to w艂a艣nie wed艂ug Marka F., problemy Sk艂ad贸w W臋gla z organami 艣cigania mog艂y doprowadzi膰 do przej臋cia nad ni膮 kontroli przez Rosjan.

Czyli wed艂ug pana wiedzy, nie ma on zwi膮zku ze spraw膮?
Je艣li pan oczekuje, 偶e potwierdz臋, b膮d藕 zaprzecz臋, czy to on by艂 tym niemal ju偶 dzi艣 legendarnym 藕r贸d艂em, to pana rozczaruj臋. Zupe艂nie nie b臋d臋 si臋 w艂膮cza艂 w dyskusje na ten temat. Mog臋 powt贸rzy膰 tylko, 偶e nasze kontakty by艂y zwi膮zane z przygotowywan膮 przeze mnie publikacj膮 na temat Sk艂ad贸w W臋gla.

艢ledzi pana ABW?
To na 艂amach "Gazety Wyborczej" przeczyta艂em, 偶e jestem dla ABW 艂akomym k膮skiem. Podejrzewam wi臋c, 偶e Agencja prowadzi sta艂y monitoring mojej osoby. Tym bardziej, 偶e w ca艂膮 spraw臋 s膮 wmontowywane osoby, kt贸re znam, z kt贸rymi si臋 kontaktuj臋, a kt贸re nie maj膮 nic wsp贸lnego z tzw. afer膮 ta艣mow膮. Zastanawiam si臋 tylko na ile te dzia艂ania s膮 zgodne z prawem.

B臋dzie pan dochodzi艂 swoich praw w tej sprawie?
Jak wszystko si臋 sko艅czy, za偶膮dam wyja艣nie艅 oraz podania podstaw ewentualnego za艂o偶enia mi pods艂uch贸w oraz wykorzystania moich biling贸w. Jak na razie mam podejrzenie, 偶e mnie kto艣 inwigiluje, patrzy z kim si臋 kontaktuj臋, kogo znam, sprawdza czy pasuje do koncepcji i wybiera jak klocki. Je艣li oka偶e si臋, 偶e tak naprawd臋 jest, to w贸wczas mieliby艣my do czynienia ze z艂amaniem wszelkich regu艂 dzia艂aj膮cych w pa艅stwie prawa jakim jest Polska.

Czyli Marek F. to fa艂szywy trop?
M贸j kontakt z nim zwi膮zany by艂 tylko z pisaniem artyku艂u, a je艣li chodzi o samego F., to w radzie nadzorczej sp贸艂ki, kt贸r膮 kieruje zasiada by艂a prezes PGNiG, Gra偶yna Piotrowska-Oliwa. Jeszcze niedawno w radzie nadzorczej jego sp贸艂ki zasiada艂 Jaros艂aw Bauc, by艂y minister finans贸w, teraz wiceprezes PGNiG. 鈥濶ewsweek鈥 napisa艂, 偶e F. zatrudnia艂 jednego z kelner贸w i by膰 mo偶e kto艣 w ABW sobie to po艂膮czy艂 i zdecydowa艂 o zatrzymaniu. Kto艣 mo偶e stwierdzi艂: O, Nisztor ma si臋 z nim spotka膰, to jest ten moment 鈥 i poszli po bandzie.

鈥濭W鈥 pisze otwartym tekstem o otrzymanym 鈥瀙rzecieku z ABW鈥. Jak pan ocenia ofensyw臋 medialn膮 ABW?
S膮dz臋, 偶e za tymi przeciekami do medi贸w, kt贸re maj膮 na celu zdyskredytowanie mnie, czy koleg贸w z tygodnika 鈥濿prost鈥 stoj膮 s艂u偶by, kt贸re dotychczas okaza艂y si臋 bardzo aktywne w swoich dzia艂aniach. Przecie偶 ju偶 na pocz膮tku pojawi艂a si臋 informacja, 偶e 艁ukasz N. z艂o偶y艂 obci膮偶aj膮ce mnie zeznania, kt贸re okaza艂y si臋 nieprawdziwe. Te偶 jaka艣 kuriozalna historia.
--
Genera艂 Skalski o 偶ydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

Tak si臋 ko艅czy lizanie dupy dla folksdoj cza