Tak wyprzedza idiota

Data: 2011-09-08 19:17:40
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
Witam,

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

"Idiota za kierownic±" - w tak ostrych słowach skomentował swój film kierowca samochodu osobowego, który podróżował we wtorek jedn± z małopolskich dróg. Tylko dzięki własnemu refleksowi @Tomasz unikn±ł wypadku, do którego o mało nie doprowadził kierowca nadjeżdżaj±cego z przeciwka Seata. Cał± sytuację @Tomaszowi udało się nagrać dzięki zainstalowanej w samochodzie kamerze.

Takich przygłupów powinni kierować na badania psychologiczne...

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-08 17:25:17
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

"Idiota za kierownicą" - w tak ostrych słowach skomentował swój film kierowca samochodu osobowego, który podróżował we wtorek jedną z małopolskich dróg. Tylko dzięki własnemu refleksowi @Tomasz uniknął wypadku, do którego o mało nie doprowadził kierowca nadjeżdżającego z przeciwka Seata. Całą sytuację @Tomaszowi udało się nagrać dzięki zainstalowanej w samochodzie kamerze.

Musi, ze to byl motocyklista w samochodzie. Kierowcy samochodow tak nie
jezdza.

Takich przygłupów powinni kierować na badania psychologiczne...

Badania? A co tu badac? Od razu do psychiatryka.

--
Artur

Data: 2011-09-08 19:38:40
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 19:25, AZ pisze:

Musi, ze to byl motocyklista w samochodzie. Kierowcy samochodow tak nie
jezdza.

O patrz, zgodnie z motocyklow± solidarno¶ci± jajników powinienem dokładnie co¶ takiego napisać.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-08 20:05:53
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:38, DoQ pisze:
[...]

To oczywiste - nie wiedziałe¶? Jak napisałem, że dzieli sztucznie
kieruj±cych i niepotrzebnie prowokuje antagonizmy, to stwierdził,
że to nieprawda (to oczywi¶cie skrót).

Nie wiem czy zauważyłe¶, że od jakiego¶ czasu zostałem wrogiem:
- szybko i bezpiecznie jeżdż±cych kierowców samochodów osobowych
- motocyklistów
- rowerzystów (niekoniecznie na tej grupie)
itd.

:)

Pamiętaj - motocykli¶ci jeżdż± szybciej i jak widzisz ¶wiatełko
to musi to być motocyklista, a jak jest inaczej to wina obowi±zku
jazdy na ¶wiatłach i od tego dnia trup się ¶ciele gęsto..

Data: 2011-09-08 18:11:33
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

To oczywiste - nie wiedziałeś? Jak napisałem, że dzieli sztucznie
kierujących i niepotrzebnie prowokuje antagonizmy, to stwierdził,
że to nieprawda (to oczywiście skrót).

Co dziele? Mam samochod w garazu i czasem nim jezdze. To kim jestem?
Samochodziarzem czy motocyklista?

Pamiętaj - motocykliści jeżdżą szybciej i jak widzisz światełko
to musi to być motocyklista, a jak jest inaczej to wina obowiązku
jazdy na światłach i od tego dnia trup się ściele gęsto..

Bujna wyobraznie masz.

--
Artur

Data: 2011-09-08 20:19:26
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 20:11, AZ pisze:

[...]

Nie lej wody. Jak napiszę "idiota w samochodzie" to ta ocena jest do zaakceptowania. Co innego jak o¶mielę się napisać "idiota na motocyklu". Wtedy biada mi - motocyklista niewinny, bo motocykle som fszendzie!

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-08 13:26:46
Autor: WS
Tak wyprzedza idiota
On 8 Wrz, 20:19, DoQ <pawel....@gmail.com> wrote:

Wtedy biada mi - motocyklista niewinny, bo motocykle som fszendzie!

nie motocykle, a motocyklisci! :)
http://rysunki.bardzofajny.net/wp-content/uploads/2011/08/motocyklisci.gif

WS

Data: 2011-09-08 18:52:52
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Nie lej wody. Jak napiszę "idiota w samochodzie" to ta ocena jest do zaakceptowania. Co innego jak ośmielę się napisać "idiota na motocyklu". Wtedy biada mi - motocyklista niewinny, bo motocykle som fszendzie!

Bez przesady. Odkad motocykle sa bardziej dostepne niz kiedys to
przesiadla sie na nie masa idiotow drogowych, dresow, lanserow itp.
Wrecz mozna powiedziec, ze idiotow wsrod motocyklistow jest wiecej niz w
samochodach - w przeliczeniu, bo jak nazwac kogos na wiekowym japonskim moto w dresikach wrzucajacego na kolo gdzie wokol sa samochody?

--
Artur

Data: 2011-09-09 07:54:49
Autor: Myjk
Tak wyprzedza idiota
Thu, 8 Sep 2011 18:52:52 +0000 (UTC), AZ
 Odkad motocykle sa bardziej dostepne niz kiedys to

Pooooważnie? Otworzyli nowy Pewex na Świętokrzyskiej?!

BP NMSP :P

--
Pozdor Myjk

Data: 2011-09-08 20:19:47
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 20:11, AZ pisze:
On 2011-09-08, Artur MaĹ›lÄ…g<futrzak@polbox.com>  wrote:

[...]

A skąd ja mogę wiedzieć kim jesteś?

Samochodziarzem czy motocyklista?

Otóż to. Dla mnie nie ma takich podziałów. Być może dlatego, że dane
mi jest od dawna korzystać z różnych form transportu i debilizm jest
dla mnie uniwersalny.

[...]

To nie jest moja wyobraĹşnia, tylko krĂłtkie posumowanie Twoich
wypowiedzi (przy okazji pozwoliłem sobie na ironię).

Data: 2011-09-08 18:50:00
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08, Artur Maśląg <futrzak@polbox.com> wrote:

A skąd ja mogę wiedzieć kim jesteś?

Nie doczytales do konca? Pytanie bylo powiazane z tym co ponizej...

Samochodziarzem czy motocyklista?

Otóż to. Dla mnie nie ma takich podziałów. Być może dlatego, że dane
mi jest od dawna korzystać z różnych form transportu i debilizm jest
dla mnie uniwersalny.

To dlaczego wmawiasz mi, ze dziele?
[...]

No bo jezdza szybciej to jest fakt a jak juz mowilem z faktami sie nie
dyskutuje. O swiatelku i motocykliscie nie pisalem nic, o nic obowiazku
jazdy na swiatlach nie obwinialem. Jedynie stwierdzilem, ze liczba
wypadkow z udzialem motocykli wzrosla. Wiec skoncz ta swoja demagogie.

--
Artur

Data: 2011-09-08 21:04:03
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08, Artur MaĹ›lÄ…g<futrzak@polbox.com>  wrote:

A skąd ja mogę wiedzieć kim jesteś?

Nie doczytales do konca? Pytanie bylo powiazane z tym co ponizej...

Doczytałem - tam było tylko o Twoich dywagacjach o mojej wyobraźni.
Ĺšrednio uĹĽyteczne w zakresie problemĂłw poruszanych w wÄ…tku.

[...]

Przecież to robisz systematycznie - mam Ci zacytować Twoją wypowiedź
na "dzień dobry"?
<cite>
Musi, ze to byl motocyklista w samochodzie. Kierowcy samochodow tak nie
jezdza.
</cite>

My o idiotach, a Ty oczywiście wyskakujesz z motocyklistami.
Z Bartusiem sobie TWA załóżcie.

[...]

No popatrz - jak piszÄ™ o Twoich rewelacjach to najpierw jest to
moja wyobraĹşnia, a po chwili juĹĽ siÄ™ okazuje, ĹĽe to fakty.

O swiatelku i motocykliscie nie pisalem nic, o nic obowiazku
jazdy na swiatlach nie obwinialem.

Nieprawda.

Jedynie stwierdzilem, ze liczba
wypadkow z udzialem motocykli wzrosla.

Czego nie udało Ci się udowodnić.

Wiec skoncz ta swoja demagogie.

To nie jest demagogia. Czemu się nie odniosłeś do materiałów
statystycznych, które Ci przedstawiłem do analizy?

Data: 2011-09-09 09:54:41
Autor: PH
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j4b2oo$821$1node2.news.atman.pl...
On 2011-09-08, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com> wrote:

A sk±d ja mogę wiedzieć kim jeste¶?

[...]

To nie jest moja wyobraĽnia, tylko krótkie posumowanie Twoich
[...]

to sprawdĽ jeszcze jaki jest stosunek liczby wypadków z udziałem motocyklistów do wypadków spowodowanych przez motocyklistów
i wtedy skończ demagogię

Data: 2011-09-09 08:38:14
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-09, PH <PH@pl.news> wrote:

to sprawdÂĽ jeszcze jaki jest stosunek liczby wypadkĂłw z udziaÂłem motocyklistĂłw do wypadkĂłw spowodowanych przez motocyklistĂłw
i wtedy skoñcz demagogiê

W 2008 roku motocyklisci uczestniczyli w 2 880 wypadkach, w tym z ich
winy za-
istniało 1 195 wypadków, zginely w nich 184 osoby, a 1 312 osob doznalo
obrazen ciała.

Prosssszzz. Czyli byli sprawcami 41% wypadkow.

Kwiateczek:
W 2008 roku wsrod ogolu sprawcow - kierujacych pojazdami, najliczniejsza
grupa
(76,9%) stanowili kierujacy samochodami osobowymi. Byli oni sprawcami 29
475 wy-
padkĂłw drogowych, w ktĂłrych zginely 2 762 osoby, a 40 908 osob odnioslo
obrazenia.

--
Artur

Data: 2011-09-09 11:09:31
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 10:38, AZ pisze:
On 2011-09-09, PH<PH@pl.news>  wrote:

[...]

Zadziwiający wysoki odsetek, jeżeli przyjąć za prawdę Twoje teorie
o bezpiecznej jeździe i myśleniu za innych.

[...]

Jaki tam kwiateczek - pisałem już, że masz poważne problemy z
wyciÄ…ganiem wnioskĂłw z danych statystycznych. OdnieĹ› te procenty do
rozkładu ilościowego wg typu pojazdu biorącego udział w ruchu.

Data: 2011-09-08 20:12:56
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 20:05, Artur Ma¶l±g pisze:

Nie wiem czy zauważyłe¶, że od jakiego¶ czasu zostałem wrogiem:
- szybko i bezpiecznie jeżdż±cych kierowców samochodów osobowych
- motocyklistów
- rowerzystów (niekoniecznie na tej grupie)

Nooo.. a ja zakrawam już na kapelusznika ;-)))

Pamiętaj - motocykli¶ci jeżdż± szybciej i jak widzisz ¶wiatełko
to musi to być motocyklista, a jak jest inaczej to wina obowi±zku
jazdy na ¶wiatłach i od tego dnia trup się ¶ciele gęsto..

Oczywi¶cie. Przy wł±czonych ¶wiatłach kierowcy zapominaj± że motocykle s± wszędzie!!

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-08 20:22:56
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 20:12, DoQ pisze:
[...]

Ja to nim już dawno zostałem :)

[...]

Najlepsze jest to, jak pojawia się do¶ć "energiczna" dyskusja między
motocyklist±, a kierowc± pojazdu z tak± lepk± :)

Data: 2011-09-08 20:32:22
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 20:05, Artur Ma¶l±g pisze:

Nie wiem czy zauważyłe¶, że od jakiego¶ czasu zostałem wrogiem:
- szybko i bezpiecznie jeżdż±cych kierowców samochodów osobowych

Nie ma czego¶ takiego jak "szybko i bezpiecznie"

Data: 2011-09-08 21:35:25
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 20:41, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Jak ludzie chc± jeĽdzić szybko i bezpiecznie to:
- wywalamy pasy bezpieczeństwa
- wywalamy poduszki powietrzne
- zbiornik z paliwem montujemy w miejscu przedniego zderzaka
- zamiast poduszki powietrznej montujemy pręt stalowy
zaostrzony o długo¶ci 20 cm.

gwarantuje, ze wszyscy by bardzo powili jeĽdzili

Data: 2011-09-08 21:37:46
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 21:35, megrims pisze:
[...]

Nie wiem ile masz lat, ale to już wszytko było.

Data: 2011-09-08 21:58:51
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 21:37, Artur Ma¶l±g pisze:
[...]

Co do wieku, to syna mam na studiach.
Co do tego, że już było to wiem że było.
15 lat temu na Discovery.

Data: 2011-09-08 22:03:38
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 21:58, megrims pisze:
[...]

No cóż, brak poduszek, pasów, sztywna kolumna kierownicza
itd., to raczej z Discovery nie ma wiele wspólnego...

Data: 2011-09-08 22:09:57
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
(ciach)
Co do wieku, to syna mam na studiach.
Co do tego, że już było to wiem że było.
15 lat temu na Discovery.

No cóż, brak poduszek, pasów, sztywna kolumna kierownicza
itd., to raczej z Discovery nie ma wiele wspĂłlnego...

(ciach) w 1964 prawnik Ralph Nader nastraszył opinię publiczną książką „Unsafe at any speed” („Niebezpieczny przy każdej prędkości”), piętnującą wady amerykańskich aut na wymownym przykładzie Chevroleta Corvair z silnikiem z tyłu. I był o tym program na discovery dawno dawno temu. I takie przykłady jak z tym prętem były. Może na YT
trzeba poszukać

Więc być może to Ty jesteś za młody, by to pamiętać ;)

pzdr.

Data: 2011-09-08 22:16:24
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 22:09, megrims pisze:
(ciach)
[...]

Zdaje się, że nie zrozumiałeś o czym pisałem...

Data: 2011-09-08 23:05:08
Autor: Ukaniu
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j4b7t8$d42$1mx1.internetia.pl...
Zdaje się, że nie zrozumiałe¶ o czym pisałem...

Stara Gwardia powinna stworzyć co¶ na kształt tego z dowciu o komiwojażerach w USA...
Zakładaj±cy flejm napisze A34... a póżniej juz z górki B32, CF5....
LOL
Tylko trzeba by urz±dzić głosowanie czy drzewa przy drodze, czy rowerzy¶ci na jezdniach, czy bezpieczna pręko¶ć, czy co tam jeszcze będzie A1 :-)

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-09-08 23:21:42
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 22:16, Artur Maśląg pisze:
[...]

Zdaje się, ze za mało precyzyjnie się wypowiedziałeś. ;)
Napisałeś, że było. Miałeś być może na myśli że było na
PMS, ale tego nie zaznaczyłeś.

Ale naprawdę: nie ma sensu tu dalej dyskutować na ten temat,
bo to już jest zupełnie OT.

Data: 2011-09-09 09:12:44
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 23:21, megrims pisze:
(...)
Zdaje się, ze za mało precyzyjnie się wypowiedziałeś. ;)

Obawiam się, że rzeczywistość jest inna, a do tego nie
zauważyłeś ironii na samym początku.

Napisałeś, że było. Miałeś być może na myśli że było na
PMS, ale tego nie zaznaczyłeś.

Tak, napisałem że było. Było na PMS, było na Discovery,
nie wyleczyło z "szybkiej i bezpiecznej" jazdy i trup się
się ścielił gęsto. Ba, wprowadzenie badań technicznych
dla pojazdów to było ograniczanie wolności obywatelskiej.

Data: 2011-09-09 21:06:31
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 09:12, Artur Maśląg pisze:
[...]

było w rzeczywistości i w ogóle było. Jakoś to ludzi
nie wyleczyło z "szybkiej i bezpiecznej" jazdy i trup się
się ścielił gęsto. Ba, wprowadzenie badań technicznych
dla pojazdów to było ograniczanie wolności obywatelskiej.

No to teraz zrozumiałem. Nie ma miejsca na wątpliwości
o co Tobie chodziło. :)

pzdr.

Data: 2011-09-09 09:51:40
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Użytkownik "megrims" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał
[...]

Pomysl troche.
Kiedys nie bylo pasow, nie bylo poduszek, zbiornik .. w trabantach byl z przodu.
I co ? I nic, ludzie tez jezdzili tak szybko jak mogli, tylko ofiar bylo wiecej.

W Austrii przez ostatnie 20 lat ofiar smiertelnych zmniejszylo sie 2 czy 3 razy.
Ciekawe czemu - raczej stabilny kraj. Chyba nie z powodu autostrad.

Fotoradary, inzynierowie ruchu, czy samochody teraz jednak lepsze ?
No, u nich ponoc byl zwyczaj nie zapinania pasow, ktory stopniowo zwalczano.

J.

Data: 2011-09-08 19:56:09
Autor: Krzysztof 45
Tak wyprzedza idiota
AZ napisał(a):
Badania? A co tu badac? Od razu do psychiatryka.
Do psychiatryka?
Dogonić, zablokować, wyciągnąć z auta, kluczyki w
las, i wpierdol porządny spuścić. To skuteczniejsze od psychiatryka.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-08 20:34:22
Autor: megrims
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:56, Krzysztof 45 pisze:
AZ napisał(a):
Badania? A co tu badac? Od razu do psychiatryka.
Do psychiatryka?
Dogonić, zablokować, wyciągnąć z auta, kluczyki w
las, i wpierdol porządny spuścić. To skuteczniejsze od psychiatryka.

Po ch@j! Wydawać pieniądze podatnika?
Za nogę do wydechu czekać, aż się zetrze do sznurka..

Data: 2011-09-09 09:53:27
Autor: PH
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j4atps$ucm$1node2.news.atman.pl...
On 2011-09-08, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

[...]

a ty wypadłe¶ położenj przy porodzie na podłogę czy żona zdradziła Cię z tabunem motocyklistów?

Data: 2011-09-09 08:39:01
Autor: AZ
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-09, PH <PH@pl.news> wrote:

Musi, ze to byl motocyklista w samochodzie. Kierowcy samochodow tak nie
jezdza.

a ty wypad³e¶ po³o¿enj przy porodzie na pod³ogê czy ¿ona zdradzi³a Ciê z tabunem motocyklistów?
A ty nie zauwazylbys ironii nawet gdyby wyszla za krzaka i kopnela cie w
dupe.

--
Artur

Data: 2011-09-09 10:50:39
Autor: PH
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j4cjb5$n11$2node2.news.atman.pl...
On 2011-09-09, PH <PH@pl.news> wrote:

Musi, ze to byl motocyklista w samochodzie. Kierowcy samochodow tak nie
jezdza.

a ty wypad3e? po3o?enj przy porodzie na pod3oge czy ?ona zdradzi3a Cie z
tabunem motocyklistów?

A ty nie zauwazylbys ironii nawet gdyby wyszla za krzaka i kopnela cie w
dupe.

przepraszam :]

Data: 2011-09-08 19:19:26
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 19:17, DoQ pisze:

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

ATSD - nie widziałem tego filmu rok temu! :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-08 19:27:21
Autor: MadMan
Tak wyprzedza idiota
Dnia Thu, 08 Sep 2011 19:17:40 +0200, DoQ napisał(a):

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

Ale o co chodzi? On przecież jechał szybko i bezpiecznie!!!1

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-09-08 19:46:31
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
[...]

Za takie numery to nie tylko badania psychologiczne, ale zatrzymanie
uprawnień do czasu ich ewentualnego przywrócenia, a nie 500zł i 8 pkt.
Niestety, niezbyt dobry nadzór na ruchem oraz niewielkie konsekwencje
takich zachowań prowadz± do tego, że ich nie ubywa. O ile większo¶ć
ludzi jednak zwolniła i generalnie widać postęp ku normalno¶ci to
takich debili niestety jednak sporo jest (czytaj - zbyt często ich
spotykamy). Jak kto¶ zna DC (odcinek Płaskowickiej od Roentgena
do ¶wiateł przy Feu Vert), to chyba wczoraj widziałem numer
w postaci ominięcia całej kolejki do ¶wiateł pod pr±d. Dziwię się,
że kto¶ kmiota wpu¶cił (jaki¶ ph). Od razy napiszę, że rejestracja
nie ma tutaj znaczenia, ponieważ takie numery potrafi± robić ludzie
z dowolnymi rejestracjami. Policja pojawia się sporadycznie
i dopiero wtedy jest zdziwienie, że jak to???
O numerach podobnych do tego co tu przytoczyłe¶ nawet nie wspomnę
- przykład powrotu z urlopu. Jedziemy w dwa samochody, CB służy nam
do ł±czno¶ci między pojazdami, a nie jako antyradar (tak, 19
pojawia się sporadycznie). Kolega mówi - uważaj, z przeciwka masz
dwóch debili - jakie¶ audi i chyba tuareg. No i faktycznie, w długim
prawym łuku (z drugiej strony sznur samochodów) najpierw widzę
audi, które się jako¶ się wcisnęło, ale tuareg idzie moim pasem
na czołówkę - jak kolega dał mi cynk to zdj±łem nogę z gazu,
przy audi hamowałem, a przy tuaregu ci±gn±łem już w pobocze na
hamulcu wci¶niętym do oporu z wyciem wszytkich systemów
kilkuliterowych. Policja nawet była chętna do reakcji, ale
tablic podać nie potrafiłem.

Eeeh - nadal żyję, rodzina też :)

Data: 2011-09-08 17:57:23
Autor: to
Tak wyprzedza idiota
begin Artur Maśląg
Niestety, niezbyt dobry nadzĂłr na ruchem oraz niewielkie konsekwencje
takich zachowań prowadzą do tego, że ich nie ubywa. O ile większość
ludzi jednak zwolniła i generalnie widać postęp ku normalności to takich
debili niestety jednak sporo jest (czytaj - zbyt często ich spotykamy).

To jest właśnie efekt nadzorowania prędkości, która jest mało ważna i olewania wszelkich innych wykroczeń, np. kretynów wyprzedzających na zakrętach czy bez jakiejkolwiek widoczności albo wyczyniających jakieś inne dzikie harce, jakby jechali naćpani (pewnie część zresztą ćpała). --

Data: 2011-09-08 20:09:48
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:57, to pisze:
[...]

Generalnie nieprawda - zgadzam siÄ™ tylko z tym, ĹĽe nadzorowanie
samej prędkości jest średnio skuteczne. Podobnie jak głupawa nagonka
na jazdÄ™ po pijaku.

np. kretynĂłw wyprzedzajÄ…cych na
zakrętach czy bez jakiejkolwiek widoczności albo wyczyniających jakieś
inne dzikie harce, jakby jechali naćpani (pewnie część zresztą ćpała).

Z tym się zgadzam i od dawna o tym piszę - nadzór jest zbyt słaby.

Data: 2011-09-08 23:35:36
Autor: to
Tak wyprzedza idiota
begin Artur Maśląg
Generalnie nieprawda - zgadzam siÄ™ tylko z tym, ĹĽe nadzorowanie samej
prędkości jest średnio skuteczne. Podobnie jak głupawa nagonka na jazdę
po pijaku.

Sama prędkość niezwykle rzadko jest przyczyną wypadków, jest nią w połączeniu z debilizmem kierowcy. Ale to debilizm jest przyczyną pierwotną.

[...]

Nie oszukujmy się -- nie ma go w ogóle. BTW, ostatnio wciąż widuję psychicznych wyprzedzających na Karczunkowskiej na zakręcie przed torami. W innych podobnych miejscach zresztą też. Jakaś nowa moda wśród debili na ruletkę-wyprzedzaczkę?

Data: 2011-09-08 20:03:34
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 19:46, Artur Ma¶l±g pisze:

Za takie numery to nie tylko badania psychologiczne, ale zatrzymanie
uprawnień do czasu ich ewentualnego przywrócenia, a nie 500zł i 8 pkt.

Czasem mam wrażenie, że chyba jednak lepiej do lasu i wpierdol - na niektórych taka metoda działa najszybciej ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-09 10:07:12
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Użytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:j4av46$rcj$1mx1.internetia.pl...
[...]

Arturze, ale czy to aby na pewno tak ?
Ty ustapiles, ale kiedys przeciez sie nadzieja na kogos z mniejsza ochota, albo na tira, ktory nawet nie bedzie mial gdzie zjechac. I sie naucza.
Tylko ze jesli oni tak zawsze to juz dawno powinni sie nauczyc.

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?

A ten filmik ... kierowca znakomicie zareagowal ... zbyt znakomicie. Trawa zielona, samochody piekne - nie jest to jakas radosna tworczosc grafikow z TVN ?

Choc tegoroczny urlop ... no, trafil sie jeden taki co sie wcisnal skosem miedzy mnie a wyprzedzany pojazd, prawie tak jak tu niedawno byl filmik pokazywany. Tylko on to zrobil z wiekszym wyczuciem i nie skrobalem barierki :-)
No ale to jeden.

J.

Data: 2011-09-09 13:05:47
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 10:07, J.F. pisze:
[...]

W mojej opinii zdecydowanie tak. Jak pisałem - ruch generalnie
normalnieje, poprawia się kultura, ale tych naprawdę debilnych
zachowań jako¶ nie ubywa.

Ty ustapiles, ale kiedys przeciez sie nadzieja na kogos z mniejsza
ochota, albo na tira, ktory nawet nie bedzie mial gdzie zjechac. I sie
naucza.

Problem w tym, że nim dojdzie do tragedii wprost, to doprowadzaj±
wielokrotnie do bardzo niebezpiecznych sytuacji, czego skutki
bywaj± różne,  a jak dojdzie do wypadku, to najczę¶ciej
nie tylko oni s± poszkodowani i do tego nie ma gwarancji, że
się czego¶ naucz±.

Tylko ze jesli oni tak zawsze to juz dawno powinni sie nauczyc.

Powinni, niestety jest pewna grupa, która ma w poważaniu przepisy
i takie tam, a kolejn± sytuacj± skomentuje "że sk* nie zjechał,
ale i tak się udało". Czasem można się naprawdę zdziwić jakie
numery i jacy ludzie potrafi± je wyczyniać. Chyba ze dwa lata
temu na DK 84 (chyba między Zagórzem a Leskiem) debil w Volvo
XC wyczyniał takie cuda, że naprawdę tylko dzięki temu, że
ludzie hamowali, uciekali jak się dało, to do niczego nie doszło.
Z przodu nawet widzieli¶my jak kmiot poszedł przez miasto
i skrzyżowanie bez zdjęcia nogi z gazu - my zjechali¶my do
baru/grilla. Wysiedli¶my i komentowali¶my z obsługa wyczyny.
Zgadnij kto się po chwili pojawił...
Wysiadła u¶miechnięta ekipa - kierowca w granicach 50.
Oni do lasu, on przyszedł o drogę zapytać - ja go zapytałem
czy zdaje sobie sprawę jakie stwarza zagrożenie na drodze.
Wielkie zdziwienie i skwitowanie, że to jego sprawa i żebym
się łaskawie odp*. My¶lisz, że taki się nauczy, nawet jak
zgłosisz sprawę do policji? Wrzask o FR, kombinacje z fotkami,
zapieranie się materiałów uwiecznionych przez videorejestratory
itd. więc co może być w oparciu tylko o zeznania ¶wiadka?
Nie darmo w wielu krajach stosuje wła¶nie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.
+ bardzo szybk± reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców. W Polsce jak zgłosisz to policja często
zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
a ludzie potrafi± od donosicieli i ubecji zwyzywać.

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?

Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

A ten filmik ... kierowca znakomicie zareagowal ... zbyt znakomicie.
Trawa zielona, samochody piekne - nie jest to jakas radosna tworczosc
grafikow z TVN ?

A co za różnica, skoro takie i podobne sytuacje wcale nie s± takie
rzadkie? Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed
wierzchołkiem, omijanie stoj±cego korka pasem w drug± stronę
(w tym na skrzyżowaniach), jazda na czerwonym itd.

No ale to jeden.

To się ciesz :)

Data: 2011-09-09 14:03:24
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
[...]

Ale ja do czego innego pije - wydaje mi sie ze sugerujesz iz jest grupa osob, idiotow bedzie nawet adekwatne, ktore "tak zawsze jezdza".

A nie jest to tak ze sporadycznie ?
Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy, czasem mu sie spieszy ..

[...]

Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w ramach "bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z glowa robic :-)

i takie tam, a kolejn± sytuacj± skomentuje "że sk* nie zjechał,
ale i tak się udało".

Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO "wielokrotnie" byloby na palcach policzalne.
I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?
A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a po trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

[...]

Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z napisem SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i zyje, i powaznego wypadku nie spowodowal ..

Nie darmo w wielu krajach stosuje wła¶nie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

+ bardzo szybk± reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców.

A to chyba tylko w jednym.

W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne FR troche przyhamowaly.

W Polsce jak zgłosisz to policja często
zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
a ludzie potrafi± od donosicieli i ubecji zwyzywać.

A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis ubek-amator stoi i dzwoni :-)

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?
Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej masie.

A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie pisalem - jade i nie mam na co narzekac.

Tzn ja nie narzekam na to ze ktos przekracza te obowiazuje 40, ze wyprzedza na dlugiej prostej z ciagla linia, a nawet ze wyprzedza na czolowke z 500m wyprzedzeniem na szerokiej jezdni z dwoma szerokimi poboczami ..

[...]

Tym niemniej jakis niesmak pozostaje :-)
Niby czarno na bialym a nawet w kolorze, a potem sie dowiadujesz ze sfabrykowane :-)

Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed wierzchołkiem,

Owszem, widzialem wielokrotnie. Ale jakos tak zawsze z tylu.
I tyle razy mialem nadzieje ze temu idiocie z warszawy cos wyjedzie z naprzeciwka, a tu choroba jak na zlosc nigdy nic.
No i w druga strone - tez sobie nie przypominam zebym opony zdarl bo mi ktos na czolowke wyjechal.

Wiec moze nie jest tak zle ..

jazda na czerwonym itd.

a to podobna historia - nagminne u nas .. ale wypadkow nie ma. Przynajmniej nie ma duzo.
Swiatla dobrze ustawione, kierowcy sie z tym czerownym rozmijaja nieznacznie, ci z boku ruszaja slamazarnie ... i jest calkiem bezpiecznie.

J.

Data: 2011-09-09 05:48:07
Autor: Bartek Kacprzak
Tak wyprzedza idiota
On 9 Wrz, 14:03, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
Zajebiste, szczegolnie jesli wezmie sie pod uwage to:
http://moto.wp.pl/kat,121,title,Wiecej-ofiar-na-polskich-drogach,wid,13761883,wiadomosc.html?ticaid=1cfe6&_ticrsn=5

http://tinyurl.com/3efu9jh

W przeciwienstwie do tego co mowisz, w tym roku mamy wieksza liczbe
wypadkow.
Moze wlasnie z powodow o jakich piszesz.

Bartek

Data: 2011-09-09 20:15:39
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Dnia Fri, 9 Sep 2011 05:48:07 -0700 (PDT), Bartek Kacprzak napisał(a):
[...]

Ale oni tak juz od wielu lat jezdza.
Wiec jesli teraz jest gorzej ... policja zaczela z tym walczyc i mamy
skutki ? :-)

J.

Data: 2011-09-09 15:17:21
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 14:03, J.F. pisze:
[...]

Zgadza się.

A nie jest to tak ze sporadycznie ?
Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy,

Sporadycznie to każdemu się może bł±d trafić tyle tylko, że to
akurat widać.

czasem mu sie
spieszy ..

Z tym argumentem to byłbym ostrożny, ponieważ tych ¶piesz±cych się
jest całe mnóstwo, a jednak nie każdy takie numery wycina.

Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w ramach
"bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z glowa robic :-)

Bez przesady - ja nigdy nie pisałem, że przepisów trzeba się trzymać
bardzo sztywno, zawsze twierdziłem, że należy przestrzegać pewnych
zasad bezpieczeństwa. Jednak czym innym będzie wyprzedzenie rowerzysty
i przejechanie ci±głej na chwilę niż nagminne wyprzedzanie innych
na ci±głych itd.

Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO "wielokrotnie"
byloby na palcach policzalne.

No i jest.

I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?

W±tpię. Rozs±dni ludzie jednak uciekaj± przed takimi i dzięki temu
najczę¶ciej nic złego się nie dzieje.

A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a po
trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

Nie doceniasz takich ludzi.

Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z napisem
SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

Daruj, ale policja (nie tylko)  jest wła¶nie od tego, by tego typu zachowania eliminować z dróg. Zamiast drzewa czy Scanii niestety
mog± trafić zwykły samochód osobowy, czy motocykl.

A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i zyje,
i powaznego wypadku nie spowodowal ..

Nie wiadomo czy nie spowodował, a nawet je¶li to jest to żaden
argument, że niby jeĽdzi, nic się nie dzieje i w ogóle problemu
nie ma.

Nie darmo w wielu krajach stosuje wła¶nie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

Nawet je¶li to co z tego miałoby wynikać? W innych np. tn± laserówkami
z wiat przystankowych (np. Austria) i jest fajnie.

+ bardzo szybk± reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców.

A to chyba tylko w jednym.

Nie, nie tylko.

W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne FR
troche przyhamowaly.

Nie gorzej w jakiej materii? FR to kolejna kwestia - u Polsce płacze
i narzekania, a w Niemczech s± nawet na autostradach (nieprawd± jest,
że w Niemczech można tak powszechnie jeĽdzić bez ograniczeń - mam
wrażenie, że połowa autostrad jednak ograniczenia ma).

A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis
ubek-amator stoi i dzwoni :-)

Bez przesady.

W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej masie.

A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie pisalem -
jade i nie mam na co narzekac.

Może zależy od miejsc i pory podróży.

[...]

Nie narzekasz, ponieważ się przyzwyczaiłe¶? Ja też mogę napisać, że
nie narzekam - stwierdzam tylko fakty.

[...]

Ciekawa sprawa - obserwujesz takie zachowania z tyłu i nadal piszesz,
że w zasadzie nie ma z nimi problemu, ponieważ Ciebie nie trafiły
wprost?

Wiec moze nie jest tak zle ..

Nie jest dobrze i to się bardzo czuje po pobycie za nasz± zachodni±
granic±. Ja nie twierdzę, że tam same ¶więtoszki itd., niemniej
ciężko o takie przypadki jakie się spotyka w Polsce. Mnie to nie
dziwi, ponieważ tam sprawnie działa "wymiar sprawiedliwo¶ci",
a z jako¶ci± dróg to bywa różnie.

Wolne żarty.

Data: 2011-09-09 16:45:35
Autor: John Kołalsky
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com>

..
[...]

To bez sensu bo większo¶ć nie odróżnia jazdy dynamicznej od niebezpiecznej.

Data: 2011-09-09 17:59:33
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 16:45, John Kołalsky pisze:
[...]

Tkwisz w mylnym błędzie.

Data: 2011-09-09 19:08:42
Autor: John Kołalsky
Tak wyprzedza idiota

[...]

A Ty w prawdziwym obłędzie

Data: 2011-09-08 21:05:27
Autor: dominik
Tak wyprzedza idiota
On 2011-09-08 19:17, DoQ wrote:
Takich przygłupów powinni kierować na badania psychologiczne...

No i miał pan fotorejestrator i na co mu się przydał? na filmik na yt?

--
              ,~
              |\              dominik, gg:919564

Data: 2011-09-09 07:39:48
Autor: wchpikus
Tak wyprzedza idiota
Dokladnie, zawrocic, dogonic, zajechac, wysiasc z kijem lub czyms ciezkim pod reka..

Debili trzeba izolowac a u nas jeszcze daja im narzedzia do mordowania..
Szkoda slow

Data: 2011-09-09 19:24:50
Autor: Myjk
Tak wyprzedza idiota
Thu, 08 Sep 2011 21:05:27 +0200, dominik
No i miał pan fotorejestrator i na co mu się przydał? na filmik na yt?

Tylko jaki ten foto(?)rejestrator. Wali na czoło, a numerów pajaca nawet w
zarysie nie widać. :P Ktoś się niedawno pytał, po co się kupuje FullHD i
30kl/s. No właśnie dla takich sytuacji m.in.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-09 20:20:34
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 09-09-2011 19:24, Myjk pisze:

Tylko jaki ten foto(?)rejestrator. Wali na czoło, a numerów pajaca nawet w
zarysie nie widać. :P Kto¶ się niedawno pytał, po co się kupuje FullHD i
30kl/s. No wła¶nie dla takich sytuacji m.in.

ATSD kiedy będziesz miał jaki¶ dobry na handel/do testu ?;>

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-09 21:54:46
Autor: Myjk
Tak wyprzedza idiota
Fri, 09 Sep 2011 20:20:34 +0200, DoQ
ATSD kiedy będziesz miał jakiś dobry na handel/do testu ?;>

Szykuję paczkę od DODa, ale tam 6 kamer to blisko 4000 zł...
Dolar jeszcze pojechał teraz do góry, więc ogólnie kiszka.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-09-08 22:15:03
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tak wyprzedza idiota
DoQ, Thu, 08 Sep 2011 19:17:40 +0200, pl.misc.samochody:
Cał± sytuację @Tomaszowi udało się nagrać dzięki zainstalowanej w samochodzie kamerze.

Z ciekawo¶ci: czy na podstawie takiego materiału policja może wystawić
mandat?

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-09-08 22:29:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
Tak wyprzedza idiota
Hello Marek,

Thursday, September 8, 2011, 10:15:03 PM, you wrote:

Cał± sytuację @Tomaszowi udało się nagrać dzięki
zainstalowanej w samochodzie kamerze.
Z ciekawo¶ci: czy na podstawie takiego materiału policja może wystawić
mandat?

Policja miałaby kłopot ale s±d może uznać taki dowód.

--
Best regards,

Data: 2011-09-09 10:09:07
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <roman@pik-net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:36946766.20110908222952pik-net.pl...
Hello Marek,
[...]

Policja zasadniczo nie mialaby zadnego klopotu.
"Czy przyznaje sie pan do popelnienia tego wykroczenia i przyjmuje mandat na kwote 1xxx zl czy mamy skierowac sprawe do sadu ?"

J.

Data: 2011-09-09 11:27:52
Autor: Tomasz Pyra
Tak wyprzedza idiota
[...]

Czy ja wiem - policja może zarazem mniej i więcej.
Bo policja wystawić mandat jaki chce i komu chce - a ten najwyżej przyjęcia mandatu odmówi.

A wtedy sprawa trafi do s±du, gdzie może się okazać że bez zeznań ¶wiadków winy udowodnić się nie da, a jeżeli ¶wiadek który to filmował sam się nie ujawni, to pewnie nikt go nie będzie szukał.

Data: 2011-09-08 22:47:21
Autor: jerzu
Tak wyprzedza idiota
On Thu, 08 Sep 2011 19:17:40 +0200, DoQ <pawel.doq@gmail.com> wrote:

Takich przygłupów powinni kierować na badania psychologiczne...

Kiedy¶ co¶ takiego było w "Uwaga Pirat". Jaki¶ kolo w Calibrze trafił
na zakręcie na videorejestrator. O mały wło¶ nie doszło do czołówki.
Panowie zrobili nawrotkę, go¶cia zatrzymali. Prawo jazdy od miesi±ca
czy dwóch, nie przyj±ł mandatu. Mam nadzieję że s±d mu te uprawnienia,
dopiero co zdobyte, zabrał.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-09-08 23:59:55
Autor: Tomasz Pyra
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

"Idiota za kierownic±"

Nie do¶ć że idiota, to jeszcze miernota.
Po pierwsze jak już widział filmuj±cego to jeszcze mógł wycofać się z wyprzedzania, po drugie nie potrafił nawet przysun±ć się do wyprzedzanej ciężarówki żeby zrobić miejsce.

Data: 2011-09-09 09:36:39
Autor: Arek
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 23:59, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Miernota to ten co nagrywał. Widzi go¶cia jad±cego na czołówkę, to zamiast zjechać, czeka do ostatniej chwili na jaki¶ głupawy manewr.

A swoj± drog± mam nadzieję, że Ma¶l±go-podobni fani FR dostrzegaj± w tym efekty swoich głupawych teorii.

A.

Data: 2011-09-09 10:13:50
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 09:36, Arek pisze:
[...]

No pewnie, a ten wyprzedzaj±cy to bohater.

A swoj± drog± mam nadzieję, że Ma¶l±go-podobni fani FR dostrzegaj± w tym
efekty swoich głupawych teorii.

Poprawiłe¶ mi humor swoimi absurdalnymi wnioskami. Trzeba było jeszcze
napisać, że to wina jazdy na ¶wiatłach 24h.

Data: 2011-09-09 11:24:10
Autor: Tomasz Pyra
Tak wyprzedza idiota
[...]

Gdzie czeka i gdzie miał jeszcze bardziej zjechać?
Zdecydowan± reakcję kierownicy i awaryjne hamowanie masz już w 11s kiedy to dopiero można się zorientować że go¶ć wali na czołówkę.

Za to u wyprzedzaj±cego zero jakiejkolwiek reakcji, bo dalej wyprzedza swoim torem jazdy - albo do samego końca był nie¶wiadomy, albo strach go sparaliżował.

Data: 2011-09-09 12:09:54
Autor: Arek
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 11:24, Tomasz Pyra pisze:
[...]

WeĽ pod uwagę, że to jaka¶ szerokok±tna kamerka, więc obiekty wydaj± się dalej niż faktycznie s±.

Już w ok. 9s widać że go¶ć jest na jego pasie. Swoj± drog± jest to dobry przykład na to jak przydaj± się ¶wiatła w dzień. Po czym kole¶ cały czas jedzie prosto i w ostatniej chwili zjeżdża na pobocze.

Oczywi¶cie kompletnie nie zmienia to oceny debila w seacie. Który mógł przyhamować i schować się za ciężarówkę.

Za to u wyprzedzaj±cego zero jakiejkolwiek reakcji, bo dalej wyprzedza
swoim torem jazdy - albo do samego końca był nie¶wiadomy, albo strach go
sparaliżował.

To nie podlega dyskusji.

A.

Data: 2011-09-09 19:24:52
Autor: Tomasz Pyra
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 12:09, Arek pisze:

[...]

Ale sama wzajemna widzialno¶ć się nie zmienia dopiero około 9-10s Seat wyłania się zza bariery.
A wcze¶niej kierowcy raczej trudno było ocenić kto jedzie którym pasem, nawet jak widział same samochody.
Do tego nawet widz±c że Seat wyprzedza przed tym zakrętem byłbym przekonany że skończy manewr i zakręt przejedzie za ciężarówk±.

Już w ok. 9s widać że go¶ć jest na jego pasie.

Dużo szybciej to się raczej nie dało.
Około 1s na reakcję na niespodziewany bodziec, jaki¶ czas na sam± analizę tego kto jedzie po którym pasie, czas na decyzję, ruch kierownic± itp.
To że takie rzeczy robi się "natychmiast" to się tylko tak wydaje, a ile to zajmuje czasu w rzeczywisto¶ci, to widać dopiero na takich filmach.

Swoj± drog± jest to dobry
przykład na to jak przydaj± się ¶wiatła w dzień. Po czym kole¶ cały czas
jedzie prosto i w ostatniej chwili zjeżdża na pobocze.

Go¶ć zjeżdża w prawo jak tylko zobaczył że sytuacja jest jaka jest.
Nawet gdyby to się działo na prostej i widziałbym wyprzedzaj±cego od dawna, to do czasu kiedy ten nie zacz±ł wyprzedzać ciężarówki byłbym przekonany że się za t± ciężarówkę schowa.

Data: 2011-09-09 21:12:42
Autor: Artur Ma¶l±g
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 19:24, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Wydawało się to oczywiste - tym bardziej, że było miejsce i tamten
widział lepiej (van).

[...]

Wystarczy do tego zwyczajna ¶wiadomo¶ć czasu reakcji. Nic się nie
dzieje "natychmiast". Wbijaj± to do głowy nawet na różnych
prezentacjach drogi hamowania - od faktu zauważenia, przez czas analizy
po motorykę organizmu człowieka zakończon± fizyczn± reakcj± pojazdu.
St±d też tak duże ma znaczenie prędko¶ć, któr± z rado¶ci± tyle osób
pomija.

[...]

Zgadza się - tutaj było jeszcze gorzej, ponieważ tak skrajnego debila
często się nie trafia, choć parę lat temu jad±c w długim lewym zakręcie
pod górę zobaczyłem dżygita wyprzedzaj±cego autobus - na moim pasie.
Ja widziałem tylko autobus jad±cy z góry - skutecznie mi tego barana
zasłonił - udało się uciec na pobocze, które na szczę¶cie było.
Ja sobie nie wyobrażam wyprzedzania bez widoczno¶ci, ale jak widać
niektórym to nie przeszkadza...

Data: 2011-09-09 06:21:05
Autor: White Power
Tak wyprzedza idiota
DoQ <pawel.doq@gmail.com> napisał(a):
Witam,

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

Ja w takich przypadkach zawracam i gonie pacjenta. Już było takich dwóch co w tr±bę dostało, a mandaty to ich nic nie naucz±.

Data: 2011-09-09 08:04:22
Autor: Marcin Jan
Tak wyprzedza idiota
W dniu 11-09-08 19:17, DoQ pisze:
[...]

się zdaje że tego kierowcy ciężarówki to się da namierzyć, być może pamięta numery tego seata. W takich sytuacjach dobrze mieć cb, raz dwa namierzyli bo go¶cia po numerach. Z reszt± sam byłem kiedy¶ w podobnej sytuacji aczkolwiek go¶ć jechał w tę sam± stronę co ja,i  wyprzedzał na wariata. Wystarczył tel. na 112 i już lecieli chłopaki od Wolbromia zatrzymali go przed Olkuszem , ja wtedy grzecznie zjechałem i powiedziałem mi¶kom że jakby co to mogę ¶wiadczyć. Zapytał tylko czy jak będzie potrzeba to się pofatyguję do tutejszego s±du, powiedziałem nie ma sprawy. Ale kole¶ przyj±ł mandat bez mrugnięcia okiem. Dlaczego o tym piszę ano dla tego że w takich sytuacjach trzeba reagować nawet jak to mi się nie przytrafiła taka niebezpieczna sytuacja. Naprawdę wystarczy żeby kto¶ z tej kolumny zadzwonił na 112 + do tego @tomasz i mi¶ki się puszcz± za takim gnojem.
pozdrawiam
marcin jan

Data: 2011-09-09 12:42:12
Autor: go!
Tak wyprzedza idiota
On 09/09/2011 07:04, Marcin Jan wrote:

się zdaje że tego kierowcy ciężarówki to się da namierzyć, być może
pamięta numery tego seata. W takich sytuacjach dobrze mieć cb, raz dwa
namierzyli bo go¶cia po numerach.

Przeciez ten film jest jakos mozno zredukowany (jesli chodzi o jakosc)
Na oryginale numery powinny byc bezproblemowo rozroznialne. Zauwaz, ze na drugim filmie w tym artykule nr rej jest normalnie czytelny na stopklatce, mimo, ze to tez tylko filmik w necie o niskiej rozdzielczosci.

Data: 2011-09-09 17:08:56
Autor: mister
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

i wlasnie dla takich sytuacji woze w samochodzie palke teleskopowa. nic tylko zawrocic, zatrzymac delikwenta i jej uzyc w odpowiedni sposob.

Data: 2011-09-10 08:28:39
Autor: Marcin Jan
Tak wyprzedza idiota
W dniu 11-09-09 17:08, mister pisze:
W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

i wlasnie dla takich sytuacji woze w samochodzie palke teleskopowa. nic
tylko zawrocic, zatrzymac delikwenta i jej uzyc w odpowiedni sposob.

i jak sie mówi:
zabiłe¶ szmatę a siedzisz za człowieka

Tak wyprzedza idiota