Tak wyprzedza idiota

Data: 2011-09-08 19:46:31
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:17, DoQ pisze:
Witam,

http://www.tinyurl.pl?aq9Rr47W

"Idiota za kierownicą" - w tak ostrych słowach skomentował swój film
kierowca samochodu osobowego, który podróżował we wtorek jedną z
małopolskich dróg. Tylko dzięki własnemu refleksowi @Tomasz uniknął
wypadku, do którego o mało nie doprowadził kierowca nadjeżdżającego z
przeciwka Seata. Całą sytuację @Tomaszowi udało się nagrać dzięki
zainstalowanej w samochodzie kamerze.

Takich przygłupów powinni kierować na badania psychologiczne...

Za takie numery to nie tylko badania psychologiczne, ale zatrzymanie
uprawnień do czasu ich ewentualnego przywrócenia, a nie 500zł i 8 pkt.
Niestety, niezbyt dobry nadzór na ruchem oraz niewielkie konsekwencje
takich zachowań prowadzą do tego, że ich nie ubywa. O ile większość
ludzi jednak zwolniła i generalnie widać postęp ku normalności to
takich debili niestety jednak sporo jest (czytaj - zbyt często ich
spotykamy). Jak ktoś zna DC (odcinek Płaskowickiej od Roentgena
do świateł przy Feu Vert), to chyba wczoraj widziałem numer
w postaci ominięcia całej kolejki do świateł pod prąd. Dziwię się,
że ktoś kmiota wpuścił (jakiś ph). Od razy napiszę, że rejestracja
nie ma tutaj znaczenia, ponieważ takie numery potrafią robić ludzie
z dowolnymi rejestracjami. Policja pojawia się sporadycznie
i dopiero wtedy jest zdziwienie, że jak to???
O numerach podobnych do tego co tu przytoczyłeś nawet nie wspomnę
- przykład powrotu z urlopu. Jedziemy w dwa samochody, CB służy nam
do łączności między pojazdami, a nie jako antyradar (tak, 19
pojawia się sporadycznie). Kolega mówi - uważaj, z przeciwka masz
dwóch debili - jakieś audi i chyba tuareg. No i faktycznie, w długim
prawym łuku (z drugiej strony sznur samochodów) najpierw widzę
audi, które się jakoś się wcisnęło, ale tuareg idzie moim pasem
na czołówkę - jak kolega dał mi cynk to zdjąłem nogę z gazu,
przy audi hamowałem, a przy tuaregu ciągnąłem już w pobocze na
hamulcu wciśniętym do oporu z wyciem wszytkich systemów
kilkuliterowych. Policja nawet była chętna do reakcji, ale
tablic podać nie potrafiłem.

Eeeh - nadal żyję, rodzina też :)

Data: 2011-09-08 17:57:23
Autor: to
Tak wyprzedza idiota
begin Artur Maśląg
Niestety, niezbyt dobry nadzĂłr na ruchem oraz niewielkie konsekwencje
takich zachowań prowadzą do tego, że ich nie ubywa. O ile większość
ludzi jednak zwolniła i generalnie widać postęp ku normalności to takich
debili niestety jednak sporo jest (czytaj - zbyt często ich spotykamy).

To jest właśnie efekt nadzorowania prędkości, która jest mało ważna i olewania wszelkich innych wykroczeń, np. kretynów wyprzedzających na zakrętach czy bez jakiejkolwiek widoczności albo wyczyniających jakieś inne dzikie harce, jakby jechali naćpani (pewnie część zresztą ćpała). --

Data: 2011-09-08 20:09:48
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-08 19:57, to pisze:
[...]

Generalnie nieprawda - zgadzam się tylko z tym, że nadzorowanie
samej prędkości jest średnio skuteczne. Podobnie jak głupawa nagonka
na jazdę po pijaku.

np. kretynów wyprzedzających na
zakrętach czy bez jakiejkolwiek widoczności albo wyczyniających jakieś
inne dzikie harce, jakby jechali naćpani (pewnie część zresztą ćpała).

Z tym się zgadzam i od dawna o tym piszę - nadzór jest zbyt słaby.

Data: 2011-09-08 23:35:36
Autor: to
Tak wyprzedza idiota
begin Artur Maśląg
Generalnie nieprawda - zgadzam się tylko z tym, że nadzorowanie samej
prędkości jest średnio skuteczne. Podobnie jak głupawa nagonka na jazdę
po pijaku.

Sama prędkość niezwykle rzadko jest przyczyną wypadków, jest nią w połączeniu z debilizmem kierowcy. Ale to debilizm jest przyczyną pierwotną.

[...]

Nie oszukujmy się -- nie ma go w ogóle. BTW, ostatnio wciąż widuję psychicznych wyprzedzających na Karczunkowskiej na zakręcie przed torami. W innych podobnych miejscach zresztą też. Jakaś nowa moda wśród debili na ruletkę-wyprzedzaczkę?

Data: 2011-09-08 20:03:34
Autor: DoQ
Tak wyprzedza idiota
W dniu 08-09-2011 19:46, Artur Maśląg pisze:

Za takie numery to nie tylko badania psychologiczne, ale zatrzymanie
uprawnień do czasu ich ewentualnego przywrócenia, a nie 500zł i 8 pkt.

Czasem mam wrażenie, że chyba jednak lepiej do lasu i wpierdol - na niektórych taka metoda działa najszybciej ;)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-09 10:07:12
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:j4av46$rcj$1mx1.internetia.pl...
[...]

Arturze, ale czy to aby na pewno tak ?
Ty ustapiles, ale kiedys przeciez sie nadzieja na kogos z mniejsza ochota, albo na tira, ktory nawet nie bedzie mial gdzie zjechac. I sie naucza.
Tylko ze jesli oni tak zawsze to juz dawno powinni sie nauczyc.

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?

A ten filmik ... kierowca znakomicie zareagowal ... zbyt znakomicie. Trawa zielona, samochody piekne - nie jest to jakas radosna tworczosc grafikow z TVN ?

Choc tegoroczny urlop ... no, trafil sie jeden taki co sie wcisnal skosem miedzy mnie a wyprzedzany pojazd, prawie tak jak tu niedawno byl filmik pokazywany. Tylko on to zrobil z wiekszym wyczuciem i nie skrobalem barierki :-)
No ale to jeden.

J.

Data: 2011-09-09 13:05:47
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 10:07, J.F. pisze:
[...]

W mojej opinii zdecydowanie tak. Jak pisałem - ruch generalnie
normalnieje, poprawia się kultura, ale tych naprawdę debilnych
zachowań jakoś nie ubywa.

Ty ustapiles, ale kiedys przeciez sie nadzieja na kogos z mniejsza
ochota, albo na tira, ktory nawet nie bedzie mial gdzie zjechac. I sie
naucza.

Problem w tym, że nim dojdzie do tragedii wprost, to doprowadzają
wielokrotnie do bardzo niebezpiecznych sytuacji, czego skutki
bywają różne,  a jak dojdzie do wypadku, to najczęściej
nie tylko oni są poszkodowani i do tego nie ma gwarancji, że
się czegoś nauczą.

Tylko ze jesli oni tak zawsze to juz dawno powinni sie nauczyc.

Powinni, niestety jest pewna grupa, która ma w poważaniu przepisy
i takie tam, a kolejną sytuacją skomentuje "że sk* nie zjechał,
ale i tak się udało". Czasem można się naprawdę zdziwić jakie
numery i jacy ludzie potrafią je wyczyniać. Chyba ze dwa lata
temu na DK 84 (chyba między Zagórzem a Leskiem) debil w Volvo
XC wyczyniał takie cuda, że naprawdę tylko dzięki temu, że
ludzie hamowali, uciekali jak się dało, to do niczego nie doszło.
Z przodu nawet widzieliśmy jak kmiot poszedł przez miasto
i skrzyżowanie bez zdjęcia nogi z gazu - my zjechaliśmy do
baru/grilla. Wysiedliśmy i komentowaliśmy z obsługa wyczyny.
Zgadnij kto się po chwili pojawił...
Wysiadła uśmiechnięta ekipa - kierowca w granicach 50.
Oni do lasu, on przyszedł o drogę zapytać - ja go zapytałem
czy zdaje sobie sprawę jakie stwarza zagrożenie na drodze.
Wielkie zdziwienie i skwitowanie, że to jego sprawa i żebym
się łaskawie odp*. Myślisz, że taki się nauczy, nawet jak
zgłosisz sprawę do policji? Wrzask o FR, kombinacje z fotkami,
zapieranie się materiałów uwiecznionych przez videorejestratory
itd. więc co może być w oparciu tylko o zeznania świadka?
Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.
+ bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców. W Polsce jak zgłosisz to policja często
zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?

Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

A ten filmik ... kierowca znakomicie zareagowal ... zbyt znakomicie.
Trawa zielona, samochody piekne - nie jest to jakas radosna tworczosc
grafikow z TVN ?

A co za różnica, skoro takie i podobne sytuacje wcale nie są takie
rzadkie? Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed
wierzchołkiem, omijanie stojącego korka pasem w drugą stronę
(w tym na skrzyżowaniach), jazda na czerwonym itd.

No ale to jeden.

To się ciesz :)

Data: 2011-09-09 14:03:24
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
[...]

Ale ja do czego innego pije - wydaje mi sie ze sugerujesz iz jest grupa osob, idiotow bedzie nawet adekwatne, ktore "tak zawsze jezdza".

A nie jest to tak ze sporadycznie ?
Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy, czasem mu sie spieszy ..

[...]

Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w ramach "bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z glowa robic :-)

i takie tam, a kolejną sytuacją skomentuje "że sk* nie zjechał,
ale i tak się udało".

Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO "wielokrotnie" byloby na palcach policzalne.
I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?
A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a po trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

[...]

Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z napisem SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i zyje, i powaznego wypadku nie spowodowal ..

Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

+ bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców.

A to chyba tylko w jednym.

W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne FR troche przyhamowaly.

W Polsce jak zgłosisz to policja często
zbywała człowieka (choć to się poprawia systematycznie),
a ludzie potrafią od donosicieli i ubecji zwyzywać.

A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis ubek-amator stoi i dzwoni :-)

Wiec moze takie zachowania nawet u tych idiotow sa sporadyczne ?
Zdecydowanie zbyt częste w skali makro.

W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej masie.

A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie pisalem - jade i nie mam na co narzekac.

Tzn ja nie narzekam na to ze ktos przekracza te obowiazuje 40, ze wyprzedza na dlugiej prostej z ciagla linia, a nawet ze wyprzedza na czolowke z 500m wyprzedzeniem na szerokiej jezdni z dwoma szerokimi poboczami ..

[...]

Tym niemniej jakis niesmak pozostaje :-)
Niby czarno na bialym a nawet w kolorze, a potem sie dowiadujesz ze sfabrykowane :-)

Wyprzedanie na łukach, na skrzyżowaniach, przed wierzchołkiem,

Owszem, widzialem wielokrotnie. Ale jakos tak zawsze z tylu.
I tyle razy mialem nadzieje ze temu idiocie z warszawy cos wyjedzie z naprzeciwka, a tu choroba jak na zlosc nigdy nic.
No i w druga strone - tez sobie nie przypominam zebym opony zdarl bo mi ktos na czolowke wyjechal.

Wiec moze nie jest tak zle ..

jazda na czerwonym itd.

a to podobna historia - nagminne u nas .. ale wypadkow nie ma. Przynajmniej nie ma duzo.
Swiatla dobrze ustawione, kierowcy sie z tym czerownym rozmijaja nieznacznie, ci z boku ruszaja slamazarnie ... i jest calkiem bezpiecznie.

J.

Data: 2011-09-09 05:48:07
Autor: Bartek Kacprzak
Tak wyprzedza idiota
On 9 Wrz, 14:03, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

[...]
Zajebiste, szczegolnie jesli wezmie sie pod uwage to:
http://moto.wp.pl/kat,121,title,Wiecej-ofiar-na-polskich-drogach,wid,13761883,wiadomosc.html?ticaid=1cfe6&_ticrsn=5

http://tinyurl.com/3efu9jh

W przeciwienstwie do tego co mowisz, w tym roku mamy wieksza liczbe
wypadkow.
Moze wlasnie z powodow o jakich piszesz.

Bartek

Data: 2011-09-09 20:15:39
Autor: J.F.
Tak wyprzedza idiota
Dnia Fri, 9 Sep 2011 05:48:07 -0700 (PDT), Bartek Kacprzak napisał(a):
[...]

Ale oni tak juz od wielu lat jezdza.
Wiec jesli teraz jest gorzej ... policja zaczela z tym walczyc i mamy
skutki ? :-)

J.

Data: 2011-09-09 15:17:21
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 14:03, J.F. pisze:
[...]

Zgadza się.

A nie jest to tak ze sporadycznie ?
Czasem czlowieka dopadnie glupawka, czasem sie przeliczy,

Sporadycznie to każdemu się może błąd trafić tyle tylko, że to
akurat widać.

czasem mu sie
spieszy ..

Z tym argumentem to byłbym ostrożny, ponieważ tych śpieszących się
jest całe mnóstwo, a jednak nie każdy takie numery wycina.

Nie mowie nie - zle bylo u nas z tymi ciaglymi liniami, a teraz w ramach
"bezpieczne drogi" jeszcze ich przybylo. Ale to trzeba z glowa robic :-)

Bez przesady - ja nigdy nie pisałem, że przepisów trzeba się trzymać
bardzo sztywno, zawsze twierdziłem, że należy przestrzegać pewnych
zasad bezpieczeństwa. Jednak czym innym będzie wyprzedzenie rowerzysty
i przejechanie ciągłej na chwilę niż nagminne wyprzedzanie innych
na ciągłych itd.

Tylko ze gdyby jezdzili tak jak na tym filmiku, to IMO "wielokrotnie"
byloby na palcach policzalne.

No i jest.

I skonczyloby sie to bardzo szybko. Tysiac km ?

Wątpię. Rozsądni ludzie jednak uciekają przed takimi i dzięki temu
najczęściej nic złego się nie dzieje.

A potem co najmniej miesieczna przerwa na wyplate ubezpieczenia, a po
trzech razach juz by tacy szybcy nie byli :-)

Wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)

Nie doceniasz takich ludzi.

Ale ja nie mam na mysli policjantow, tylko usmiechnieta maske z napisem
SCANIA, przydrozne drzewo itp :-)

Daruj, ale policja (nie tylko)  jest właśnie od tego, by tego typu zachowania eliminować z dróg. Zamiast drzewa czy Scanii niestety
mogą trafić zwykły samochód osobowy, czy motocykl.

A ten pan skoro ma 50 lat, to juz pewnie ze 20-30 lat tak jezdzi i zyje,
i powaznego wypadku nie spowodowal ..

Nie wiadomo czy nie spowodował, a nawet jeśli to jest to żaden
argument, że niby jeździ, nic się nie dzieje i w ogóle problemu
nie ma.

Nie darmo w wielu krajach stosuje właśnie nieoznakowane
patrole (oznakowane też), monitoring, helikoptery itd.

W tych krajach bywa tez ze policja nie ma prawa uzywac radarow.

Nawet jeśli to co z tego miałoby wynikać? W innych np. tną laserówkami
z wiat przystankowych (np. Austria) i jest fajnie.

+ bardzo szybką reakcję na zgłoszenia naruszeń bezpieczeństwa
wprost od kierowców.

A to chyba tylko w jednym.

Nie, nie tylko.

W Niemczech z kolei bylo nie gorzej niz u nas, dopiero te bezduszne FR
troche przyhamowaly.

Nie gorzej w jakiej materii? FR to kolejna kwestia - u Polsce płacze
i narzekania, a w Niemczech są nawet na autostradach (nieprawdą jest,
że w Niemczech można tak powszechnie jeździć bez ograniczeń - mam
wrażenie, że połowa autostrad jednak ograniczenia ma).

A jak to k*, nazwac, jak postawili 40 nie wiadomo czemu, a jakis
ubek-amator stoi i dzwoni :-)

Bez przesady.

W skali makro to patrz wyzej - moze po prostu przypadki w szerokiej masie.

A i co do tego sie nie bardzo zgadzam, bo jak wielokrotnie pisalem -
jade i nie mam na co narzekac.

Może zależy od miejsc i pory podróży.

[...]

Nie narzekasz, ponieważ się przyzwyczaiłeś? Ja też mogę napisać, że
nie narzekam - stwierdzam tylko fakty.

[...]

Ciekawa sprawa - obserwujesz takie zachowania z tyłu i nadal piszesz,
że w zasadzie nie ma z nimi problemu, ponieważ Ciebie nie trafiły
wprost?

Wiec moze nie jest tak zle ..

Nie jest dobrze i to się bardzo czuje po pobycie za naszą zachodnią
granicą. Ja nie twierdzę, że tam same świętoszki itd., niemniej
ciężko o takie przypadki jakie się spotyka w Polsce. Mnie to nie
dziwi, ponieważ tam sprawnie działa "wymiar sprawiedliwości",
a z jakością dróg to bywa różnie.

Wolne żarty.

Data: 2011-09-09 16:45:35
Autor: John Kołalsky
Tak wyprzedza idiota

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com>

..
[...]

To bez sensu bo większość nie odróżnia jazdy dynamicznej od niebezpiecznej.

Data: 2011-09-09 17:59:33
Autor: Artur Maśląg
Tak wyprzedza idiota
W dniu 2011-09-09 16:45, John Kołalsky pisze:
[...]

Tkwisz w mylnym błędzie.

Data: 2011-09-09 19:08:42
Autor: John Kołalsky
Tak wyprzedza idiota

[...]