Tak z ciekawosci...

Data: 2009-10-15 15:10:25
Autor: RadoslawF
Tak z ciekawosci...
Dnia 2009-10-15 14:12, Użytkownik raviz napisał:

Druga sprawa: bagaznik. Czy wszyscy cwicza bunny hopy itd, ze ten bagaznik tak wadzi? Wazy niewiele, razem z mala torba pewnie niewiele wiecej jak plecak. Jesli ktos ma camelbacka to oczywiscie zupelnie inna sprawa. Ostatnio kupilem na wypady 40-60km taka torbe:
http://www.bikekatalog.pl/2009/akcesoria/139/Author.A-N421/ Jest naprawde fajna. Co zatem przemawia za plecakiem, pod ktorym pomimo dobrych wdzianek bedzie pot, cos bedzie wisialo na ramionach a i dostep bedzie trudniejszy o gimnastyke ze zdjeciem plecaka?
Argument zwiazany z fullem odpada, poniewaz sa bagazniki montowane na sztyce.

Z marszu widać dwa powody:
1. Bagażnik tylni obciąża tylko tylnie koło, ciężar garba rozkłada
się częściowo na przednie. U osób z zaczątkami nadwagi ma znaczenie
jak to obciążenie się rozłoży.
2. Jeśli ktoś i tak cały dzień chodzi z tym garbem to te średnio
dwa przejazdy po 30 minut kręgosłupa mu nie wykończą.
A nie traci czasu na przypinanie plecaka do bagażnika a w czasie
jazdy nie musi sprawdzać czy już go zgubił. A jak na szybko trzeba
coś z niego wyjąć to też lepiej mieć go w zasięgu rąk czyli na plecach.
:-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 15:18:34
Autor: Coaster
Tak z ciekawosci...
RadoslawF wrote:
[...]

Slabe plusy, duze minusy. A potem 'sztyce pekaja' :-P

--
PoZdR
"If you find yourself standing to accelerate,

Data: 2009-10-15 16:34:46
Autor: RadoslawF
Tak z ciekawosci...
Dnia 2009-10-15 15:18, Użytkownik Coaster napisał:

Slabe plusy, duze minusy. A potem 'sztyce pekaja' :-P

Wymienisz te minusy, i małe i duże ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 15:42:14
Autor: raviz
Tak z ciekawosci...

Z marszu widać dwa powody:
1. Bagażnik tylni obciąża tylko tylnie koło, ciężar garba rozkłada
się częściowo na przednie. U osób z zaczątkami nadwagi ma znaczenie
jak to obciążenie się rozłoży.

W tym wypadku mialem na mysli obciazenie tak ok 5-7kg, ktore nie bedzie
tak strasznie zmieniac srodka ciezkosci. No wlasnie te osoby z zaczatkami i juz pewna kolekcja strasznie sie poca pod plecakiem. Mysle, ze byloby im jednak wygodniej bez garba... :]

[...]

Ha, przypinanie plecaka do bagaznika to straszna porazka, faktycnzie w tym wypadku chyba leiej plecak wrzucic tam gdzie powinien byc. Mialm na mysli dedykowane torby jak ta z linka, ktora wkleilem na poczatku.
Dostep wg mnie jest wygodniejszy i szybszy.

Data: 2009-10-15 16:34:01
Autor: RadoslawF
Tak z ciekawosci...
Dnia 2009-10-15 15:42, Użytkownik raviz napisał:

[...]

Ta torba którą wkleiłeś jest bardzo niewygodna/czasochłonna.
Aby coś wyjąć z plecaka zapiętego w takiej torbie zapiętej
za siedzeniem trzeba stanąć i zejść z roweru.
Od takiej torby wygodniejszy jest kosz przedni.
Tyle że on jest bardzo nie lanserski.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 20:45:11
Autor: Ryszard Mikke
Tak z ciekawosci...
RadoslawF <radoslawfl@wp.pl> napisał(a):
> [...]

za siedzeniem trzeba stanąć i zejść z roweru.
Od takiej torby wygodniejszy jest kosz przedni.
Tyle że on jest bardzo nie lanserski.  :-)

Prawdę mówiąc, całkiem poważnie myślę o jakimś koszu lub przypinanej torbie na
przód do zimówki...

rmikke

Data: 2009-10-16 14:10:32
Autor: Coaster
Tak z ciekawosci...
Ryszard Mikke wrote:
[...]

Drogo ale jak lubisz 'cotton duck' - bedziesz mogl zadawac szpanu :-)
http://www.rivbike.com/products/list/bags_and_racks
http://www.wallbike.com/berthoud/berthoudhandlebarbags.htm
i pod siodlo
http://www.wallbike.com/carradice/carradicesaddlebags.html

Na ebay.co.uk Carradice podsiodlowe nowki sa za rownowartosc niecalych 180 zl a uzywki trafiaja sie na kilkadziesiat zl.

Data: 2009-10-18 19:23:31
Autor: Ryszard Mikke
Tak z ciekawosci...
Coaster <manypeny@mac.com> napisał(a):
Ryszard Mikke wrote:
> przód do zimówki...

Drogo ale jak lubisz 'cotton duck' - bedziesz mogl zadawac szpanu :-)
http://www.rivbike.com/products/list/bags_and_racks
http://www.wallbike.com/berthoud/berthoudhandlebarbags.htm

Drogo, ale np. Big Front Rack wygląda ciekawie.
Chociaż do zimówki, to może za duże (w końcu - głównie
miasto, niemal wyłącznie). Najbardziej by mi chyba
pasował przedni bagażnik plus torba montowana na zatrzask
z możliwością wyciągnięcia czegoś w czasie jazdy...

i pod siodlo
http://www.wallbike.com/carradice/carradicesaddlebags.html

Na ebay.co.uk Carradice podsiodlowe nowki sa za rownowartosc niecalych 180 zl a uzywki trafiaja sie na kilkadziesiat zl.

Niee,  pod siodło raczej nie :)

rmikke

Data: 2009-10-16 02:20:18
Autor: nb
Tak z ciekawosci...
at Thu 15 of Oct 2009 16:34, RadoslawF wrote:

Dnia 2009-10-15 15:42, Użytkownik raviz napisał:

2. Jeśli ktoś i tak cały dzień chodzi z tym garbem to te średnio
dwa przejazdy po 30 minut kręgosłupa mu nie wykończą.
A nie traci czasu na przypinanie plecaka do bagaĹźnika a w czasie
[...]

Ja mam ciut starszy typ pozbawiony tej wady:
 http://www.bikekatalog.pl/2009/akcesoria/138/Author.A-N216/
To jeden z lepszych moich zakupĂłw.

Od takiej torby wygodniejszy jest kosz przedni.
Tyle Ĺźe on jest bardzo nie lanserski.  :-)

nb

Data: 2009-10-15 20:38:02
Autor: Ryszard Mikke
Tak z ciekawosci...
raviz <ravizusunto@vp.pl> napisał(a):

> [...]

tak strasznie zmieniac srodka ciezkosci. No wlasnie te osoby z zaczatkami i juz pewna kolekcja strasznie sie poca pod plecakiem. Mysle, ze byloby im jednak wygodniej bez garba... :]

O ile nie chce się akurat wypocić ;)

> [...]

Dostep wg mnie jest wygodniejszy i szybszy.

Ale jednak szybciej jest zejść z roweru i pójść, niż ściągać torbę...

rmikke

Data: 2009-10-15 21:57:50
Autor: amrac
Tak z ciekawosci...
RadoslawF pisze:
1. Bagażnik tylni

Jaki?

> tylnie koło

Jakie?

Data: 2009-10-15 22:16:57
Autor: RadoslawF
Tak z ciekawosci...
Dnia 2009-10-15 21:57, Użytkownik amrac napisał:

1. Bagażnik tylni

Jaki?

Tylny

 > tylnie koło

Jakie?

Tylne.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-10-15 23:21:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tak z ciekawosci...
RadoslawF bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
A nie traci czasu na przypinanie plecaka do bagażnika a w czasie
jazdy nie musi sprawdzać czy już go zgubił.

A nie można zainwestować w (wodoszczelne) sakwy?

Data: 2009-10-16 07:27:54
Autor: RadoslawF
Tak z ciekawosci...
Dnia 2009-10-15 23:21, Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

A nie traci czasu na przypinanie plecaka do bagażnika a w czasie
jazdy nie musi sprawdzać czy już go zgubił.

A nie można zainwestować w (wodoszczelne) sakwy?

Można, tylko co wodoszczelne sakwy poprawią w temacie szybkiego
i wygodnego wyjęcia jakiegoś przedmiotu ?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-16 11:59:36
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Tak z ciekawosci...
[...]

Ja tam nie mam problemu ze znalezieniem czegokolwiek na uczelni (dobra,
czasami mi się piórnik zapodzieje na dno), a w czasie jazdy wszystko co mi
potrzebne mam pod ręką, czyt.: w kieszeniach.

Tak z ciekawosci...