Data: 2013-03-25 16:47:20 | |
Autor: rmikke | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Data: 2013-03-26 07:11:13 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Mon, 25 Mar 2013 16:47:20 -0700, rmikke napisaĹ(a):
http://www.youtube.com/watch?v=gvHV5jSryRA Ajajaj, wĹaĹnie przed chwilÄ obejrzaĹem i teĹź miaĹem zapodaÄ na grupÄ. PomijajÄ c fakt, Ĺźe mocno wyolbrzymili trudnoĹÄ zdejmowania koĹa to pomysĹ ciekawy. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2013-03-26 10:16:06 | |
Autor: qrt | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Mon, 25 Mar 2013 16:47:20 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=gvHV5jSryRA całkiem interesujące. |
|
Data: 2013-03-26 02:19:15 | |
Autor: rmikke | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
W dniu wtorek, 26 marca 2013 10:16:06 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Mon, 25 Mar 2013 16:47:20 -0700 (PDT), rmikke napisaďż˝(a): Dlatego podrzuciłem. Tylko zastanawiam się, jak z wytrzymałoscią tego. Skoro wolnobieg nakręcany jest be, bo się gnie, to czy ten wynalazek nie będzie się zwyczajnie rozpadać? |
|
Data: 2013-03-26 10:54:53 | |
Autor: qrt | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Tue, 26 Mar 2013 02:19:15 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
W dniu wtorek, 26 marca 2013 10:16:06 UTC+1 użytkownik qrt napisał: bębenek jest łozyskowany pewnikiem przy ramie - jak widać kręci sie po zjęciu "piasty". oś musi być łączona na jakiś wielowypust czy raczej gwint (bo widać iż coś tam kręcą). Supporty Campagnolo Ultra Torque też są łączone. Choć chyba jednak z tego zrezygnowali. Bębenek musi być jeszcze połączony z tą "piasta" dodatkowo (pewnie wielowypust) aby przekazywać napęd na koło. Czyli prawdopodbnie jest to gwint + wielowypust. IMO w zasadzie może działać działać calkiem nieżle, choć to niewątpliwe wieksza komplikacja może powodować dodatkowe problemy. |
|
Data: 2013-03-26 03:06:33 | |
Autor: rmikke | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
W dniu wtorek, 26 marca 2013 10:54:53 UTC+1 użytkownik qrt napisał:
Dnia Tue, 26 Mar 2013 02:19:15 -0700 (PDT), rmikke napisaďż˝(a):[...] Bďż˝benek musi byďż˝ jeszcze po��czony z tďż˝ "piasta" dodatkowo (pewnie Wielowpust to nawet da się na filmiku wypatrzeć (po wewnętrznej stronie kasety), zgaduję, że ta QR-ka się na dzień dobry wkręca w dziurę w kasecie. Za to pewnie sciąganie kasety z ramy jest bardziej skomplikowane, skoro trzyma się tam bez pomocy piasty... Jakoś się nie pochwalili, jak _to_ działa ;) |
|
Data: 2013-03-26 11:37:57 | |
Autor: qrt | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Tue, 26 Mar 2013 03:06:33 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
W dniu wtorek, 26 marca 2013 10:54:53 UTC+1 użytkownik qrt napisał: Pewnie ta cześć ośki jest zwyczajnie przykrancana na śrubę. To nie musi być jakaś bardziej wyrafinowana konstrukcja jak np w piastach do lefty gdzie oś pracuje z jednym tylko punktem podparcia. Swego czasu jeździłem ze złamaną osią i nie dawało to żadnych widocznych luzów czy objawów na kole - szybkozamykacz to napinał. uszkodzenie odkryłem dopiero po zdjęciu koła do konserwacji piasty. |
|
Data: 2013-03-26 13:09:35 | |
Autor: cytawa | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
W dniu 2013-03-26 11:37, qrt pisze:
Bďż˝benek musi byďż˝ jeszcze po��czony z tďż˝ "piasta" dodatkowo (pewnie Wielowpust to nawet da się na filmiku wypatrzeć (po wewnętrznej Swego czasu jeździłem ze złamaną osią i nie dawało to żadnych widocznych Jezdzic sie da ale to nie jest zdrowe, bo os zacisku sie wygina i piasta sie nieco niszczy. Ciekaw jestem czy tam jest prosty wielowpust czy jakies zabki, ktore powoduja scikanie ukladu piasta - wielotryb. W przeciwnym razie calosc by sie trzymala tylko na cienkiej osi zacisku, co nie wydaje mi sie calkowicie bezpieczne. Jan Cytawa |
|
Data: 2013-03-26 13:37:29 | |
Autor: qrt | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Tue, 26 Mar 2013 13:09:35 +0100, cytawa napisał(a):
W dniu 2013-03-26 11:37, qrt pisze: wiadomo. Dlatego nie zostawiłem jak było bo sie trzymało, ale oś wymieniłem :) Ciekaw jestem czy tam jest prosty wielowpust czy jakies zabki, ktore powoduja scikanie ukladu piasta - wielotryb. tak IMO być powinno W przeciwnym razie calosc by sie trzymala tylko na cienkiej osi zacisku, co nie wydaje mi sie calkowicie bezpieczne. tutaj oś IMO jest skręcana, wiec jej wytrzymałość zalezy tylko od jej grubości czy też głębokości gwintów. Teoretycznie nie musi być nawet drążona. Zacisk tylko ją przytwierdza do haków. no ale może to być rozwiązane inaczej :) |
|
Data: 2013-03-26 11:42:15 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
Dnia Mon, 25 Mar 2013 16:47:20 -0700 (PDT), rmikke napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=gvHV5jSryRA Podoba mi się :) Ale jak się przyjrzeć rozkładom sił i wymiarom elementów to wychodzi że rozwiązanie ma podobną kinematykę co tradycyjne koło z nakręcanym wielotrybem. Ta ośka z gwintem pewnie będzie pękać przy końcu gwintu. -- Jacek |
|
Data: 2013-03-26 17:16:35 | |
Autor: SN .. AP | |
Taka ciekawostka: Hubdock. | |
dobre na profesionalne wyscigi ale ogolnie dla smiertelnikow to nic takiego potrzebnego...
|