Data: 2017-08-19 00:24:20 | |
Autor: Marek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)? -- Marek |
|
Data: 2017-08-19 16:59:54 | |
Autor: T. | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-08-19 o 00:24, Marek pisze:
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote: Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł... T. |
|
Data: 2017-08-20 23:24:51 | |
Autor: re | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "T." Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny, Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł... -- - Trolejbus 2 ? |
|
Data: 2017-08-21 11:59:15 | |
Autor: tck | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:oncund$qp0$1mx1.internetia.pl...
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy -- pozdr Tomasz tck(at)top.net.pl |
|
Data: 2017-09-01 17:47:49 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-08-21 09:59, tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują. |
|
Data: 2017-09-01 20:40:15 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-01 20:32:40 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-01 18:40, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze: Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą. |
|
Data: 2017-09-02 11:25:40 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami potrafi jechać obok. Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory na pięć minut jazdy. Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem? Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo. Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-02 11:55:26 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:
Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem podłaczyć do sieci. |
|
Data: 2017-09-02 20:35:57 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 09:55, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze: Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki. |
|
Data: 2017-09-02 22:49:20 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:
Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta. Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem białkowym naprowadzić pałąki na sieć. Shrek |
|
Data: 2017-09-03 21:31:31 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 20:49, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze: Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z kabiny. |
|
Data: 2017-09-04 07:00:47 | |
Autor: Shrek | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 03.09.2017 o 23:31, Przyjazny pisze:
Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z Jestem głęboko przekonany, że nie. Chyba że kierownicy wychodzili na zewnęrz bo lubili. Shrek |
|
Data: 2017-09-02 20:34:13 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-02 09:25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze: Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf. https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du |
|
Data: 2017-09-03 02:38:41 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy I nie miałeś racji. Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu". Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk". Pozdrawiam |
|
Data: 2017-09-03 21:29:40 | |
Autor: Przyjazny | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
On 2017-09-03 00:38, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze: Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich stosuje się miedziane nakładki stykowe." Więc jest to pantograf. |
|
Data: 2017-09-04 01:17:04 | |
Autor: RadoslawF | |
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech | |
W dniu 2017-09-03 o 23:29, Przyjazny pisze:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy To wygląda na błąd przy nagminnym stosowaniu kopiuj-wklej. Wcześniej masz definicje "Pantograf służy do pobierania prądu z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe". TrolejBus na pojazd szynowy się nie łapie. A rodzaj odbieraka prądu masz zawarty w nazwie pojazdu "trolej bus" Do tego masz troleje wymienione w dziale "Inne odbieraki prądu", wiec pantografem na pewno nie są. Pozdrawiam |
|