Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech

Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech

Data: 2017-08-19 00:24:20
Autor: Marek
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny,

Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)?

--
Marek

Data: 2017-08-19 16:59:54
Autor: T.
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 2017-08-19 o 00:24, Marek pisze:
On Fri, 18 Aug 2017 12:42:34 +0200, "T." <kuki543@interia.pl> wrote:
Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny,

Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)?


Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...
T.

Data: 2017-08-20 23:24:51
Autor: re
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech


Użytkownik "T."

Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny,

Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)?


Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod
prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...
-- -
Trolejbus 2 ?

Data: 2017-08-21 11:59:15
Autor: tck
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech

Użytkownik "re" <re@re.invalid> napisał w wiadomości news:oncund$qp0$1mx1.internetia.pl...


Użytkownik "T."

Ciekawe, czy to się rozwinie. Dla ciężarówek taka instalacja to nie problem, bo mają podobną wysokość kabiny,

Ale co, pantograf będzie? Ile czasu potrzebują by wymyśleć kolej (elektryczna)?


Problem w tym, że kolej jeździ po szynach, a tu częściowo droga pod
prądem, a na boki można jechać o własnym napędzie. Ciekawy pomysł...
-- -
Trolejbus 2 ?

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-09-01 17:47:49
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-08-21 09:59, tck <tck@top.Wytnij.net.pl> wrote:
z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Data: 2017-09-01 20:40:15
Autor: RadoslawF
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.


Pozdrawiam

Data: 2017-09-01 20:32:40
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-09-01 18:40, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 19:47, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Data: 2017-09-02 11:25:40
Autor: RadoslawF
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.

Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.


Pozdrawiam

Data: 2017-09-02 11:55:26
Autor: Shrek
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.

Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem podłaczyć do sieci.

Data: 2017-09-02 20:35:57
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-09-02 09:55, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 11:25, RadoslawF pisze:

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.

Potwierdzam, warszawskie trolejki miały pałąki nie pantografy i z tego co pamiętam wymagały interwencji kierowcy z zewnątrz, żeby się spowrotem podłaczyć do sieci.

Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.

Data: 2017-09-02 22:49:20
Autor: Shrek
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:

Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.

One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta. Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem białkowym naprowadzić pałąki na sieć.

Shrek

Data: 2017-09-03 21:31:31
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-09-02 20:49, Shrek <1@wp.pl> wrote:
W dniu 02.09.2017 o 22:35, Przyjazny pisze:

Wydaje mi się, że wymagały interwencji, ale niekoniecznie z zewnątrz, na
Puławskiej dość często były omijane rozpędem wypadki.

One mogły całkiem daleko od osi odjechać nie wypinając się z druta. Podłączenia "automatycznego" to raczej nie było - ktoś musiał komputerem białkowym naprowadzić pałąki na sieć.

Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
kabiny.

Data: 2017-09-04 07:00:47
Autor: Shrek
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 03.09.2017 o 23:31, Przyjazny pisze:

Automatycznego nie było, ale chyba można to było zrobić bez wysiadania z
kabiny.

Jestem głęboko przekonany, że nie. Chyba że kierownicy wychodzili na zewnęrz bo lubili.

Shrek

Data: 2017-09-02 20:34:13
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-09-02 09:25, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-01 o 22:32, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.

Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.

Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du

Data: 2017-09-03 02:38:41
Autor: RadoslawF
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.

Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.

Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du

I nie miałeś racji.
Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".


Pozdrawiam

Data: 2017-09-03 21:29:40
Autor: Przyjazny
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
On 2017-09-03 00:38, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
W dniu 2017-09-02 o 22:34, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.

Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.

Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du

I nie miałeś racji.
Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".

Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
stosuje się miedziane nakładki stykowe."

Więc jest to pantograf.

Data: 2017-09-04 01:17:04
Autor: RadoslawF
Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech
W dniu 2017-09-03 o 23:29, Przyjazny pisze:

z tą różnicą, że trolejbus nie podłączy się do sieci podczas jazdy

Dla osób ze słabą pamięcią przypomnę, że jak najbardziej, i to nawet te
stare co po Warszawie jeździły, a w nowych to i akumulatory montują.

Chyba trolejbus z tramwajem pomyliłeś. Tramwaj się sam podpinał pod
przewód zasilający pantografem. Jeden przewód bo za drugi robiło torowisko.

Trolejbus też, ino podwójnym. Pod warunkiem, że miał dostatecznie dużo
rozpędu żeby wrócić do właściwej pozycji pod linią zasilającą.

Trolejbusu z pantografem nie widziałem. I nie spodziewałem się
zobaczyć. Sztywny pantograf sprawdza się tylko w pojazdach szynowych
które same nie wyjadą spod linii zasilającej. Trolejbus z pałąkami
potrafi jechać obok.
Rozpęd to nie problem część współczesnych trolejbusów ma akumulatory
na pięć minut jazdy.

Podasz jakiegoś linka do trolejbusu z pantografem?
Nie mogę znaleźć a chętnie obejrzał bym takie cudo.

Ja nie mówiłem że sztywny. Wiki mówi, że to też się nazywa pantograf.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Odbierak_pr%C4%85du#Inne_odbieraki_pr.C4.85du

I nie miałeś racji.
Jak dobrze poczytasz to co w tym linku piszą to dojdziesz że nazywa się
to trolej lub odbierak. W dziale "inne odbieraki prądu".
Ja żeby nie było wątpliwości użyłem popularnej nazwy "pałąk".

Jak dobrze poczytasz to przeczytasz "Troleje [...] W pantografach takich
stosuje się miedziane nakładki stykowe."

Więc jest to pantograf.

To wygląda na błąd przy nagminnym stosowaniu kopiuj-wklej.
Wcześniej masz definicje "Pantograf służy do pobierania prądu
z napowietrznej sieci trakcyjnej przez pojazdy szynowe".
TrolejBus na pojazd szynowy się nie łapie. A rodzaj odbieraka
prądu masz zawarty w nazwie pojazdu "trolej bus"
Do tego masz troleje wymienione w dziale "Inne odbieraki prądu",
wiec pantografem na pewno nie są.


Pozdrawiam

Taka ciekawostka - e-autostrada w Niemczech

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona