Taka drobna roznica

Data: 2012-03-16 18:04:50
Autor: Bydlę
Taka drobna roznica
On 2012-03-16 03:37:24 +0100, "Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> said:

Powitanko,

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - tą przyczyną nie była ściana.
;>

Kiedy ja wspominam o drzewach przy drogach, to

Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

--
Bydlę

Data: 2012-03-16 22:11:44
Autor: SkiMir
Taka drobna roznica
W dniu 2012-03-16 18:04, Bydlę pisze:

... w podejsciu do tematu: Wypadek w szwajcarskim tunelu - media
trabia, ze zatoczka, w ktorej do tego wypadku doszlo, nie powinna sie
konczyc betonowa sciana prostopadla do drogi.

Ale Szwajcarzy to mają gdzieś - tam jeszcze "normy" unijne nie działają i dzięki temu jest normalnie.
Równie dobrze nie powinno być wiaduktów, domów - zawsze możesz trafić w tą ścianę.

--
M.

Data: 2012-03-17 02:55:37
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Taka drobna roznica
  Powitanko,

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - tą przyczyną nie była ściana.

Czy gdyby ta sciana byla pod innym katem, to skutki wypadku bylyby az tak makabryczne? Oczywiscie, ze nie sciana byla przyczyna, ona tylko spotegowala skutki prawdopodobnie glupoty kierowcy, albo awarii autokaru.

Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

Zalozmy, ze klepne Cie po ramieniu. Tak od serca, serdecznie.
A teraz zalozmy, ze z taka sama sila klepne Cie nozem, albo siekierecka.
To teraz mi objasnij, bo pozno juz i troche zmeczony jestem, jak to jest z tymi przedmiotami i przyczynami.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-03-17 12:28:11
Autor: Bydlę
Taka drobna roznica
On 2012-03-17 02:55:37 +0100, "Pawel \"O'Pajak\"" <opajak1@gazeta.pl> said:

  Powitanko,

Ale to i tak nie zmienia przyczyny wypadku - tą przyczyną nie była ściana.

Czy gdyby ta sciana byla pod innym katem, to skutki wypadku bylyby az tak makabryczne?

Dalej nie byłaby to przyczyna wypadku.
Przczyną było coś innego, niż ściana.
(w innych medialnych sprawach: przczyną nie była mgła, w świeższej: przyczyną nie była zwrotnica)

 Oczywiscie, ze nie sciana byla przyczyna, ona tylko spotegowala skutki prawdopodobnie glupoty kierowcy, albo awarii autokaru.

Tak samo jak: słup oświetleniowy, filar mostu, drzewo, dom, samochód, studzienka, lokomotywa... Trzeba odrzucić mechanizm obarczania winą za ludzkie działania przedmiotów.
:-)

Robisz to samo, co media - mylisz przedmioty z przyczynami.

Zalozmy, ze klepne Cie po ramieniu. Tak od serca, serdecznie.

Dłonią? Spoko - przy mej masie możesz klepnąć nawet mocniej.
:-)))

A teraz zalozmy, ze z taka sama sila klepne Cie nozem, albo siekierecka.
(...)
To teraz mi objasnij, bo pozno juz i troche zmeczony jestem, jak to jest z tymi przedmiotami i przyczynami.

I już mamy ZONK - nie klepniesz, a dźgniesz albo zadasz cios (płazem czy brzuchem noża (ogólnie: ostrzem) lub ostrzem siekiery).
Bo jeśli klepniesz - to płaską częścią noża, albo policzkiem czy czepcem siekiery.
W ostateczności przy siekierze może być klepnięcie obuchem, ale tu już wymagany jest umiar...

--
Bydlę

Taka drobna roznica