"Taka gra polityków".

Data: 2014-03-08 03:37:02
Autor: stevep
"Taka gra polityków".
# - Czy pan kiedyś czuł u siebie, np. wśród swoich kolegów, w pracy, taką  niechęć z powodu pana narodowości? Ja to czułam na Ukrainie - mówiła w  rozmowie z Konradem Piaseckim w TVN24 Ludmiła Lwowa, rosyjska dziennikarka  i korespondentka "Radia Majak". Jak dodała, jej kraj popiera działania  Putina i jest on lepszy od swoich poprzedników. - W końcu świat zaczął się  liczyć z Rosją - zaznaczyła.
  - Trafiamy na mur niezrozumienia, skarży się rzecznik Putina. Czy pani,  jako dziennikarka i obserwatorka, rozumie politykę Rosji w sprawie  Ukrainy? - pytał prowadzący program "Piaskiem po oczach" Piasecki. - Ja  też zacznę od pytania: Czy pan kiedyś czuł u siebie, np. wśród swoich  kolegów, w pracy, taką niechęć z powodu pana narodowości? Ja to czułam w  kraju sąsiednim [na Ukrainie - red.], kiedy w ciągu miesiąca przyjaciele,  z którymi spotykałam się na chrzcinach, imieninach, zaczęli mówić mi  nieprzyjemne rzeczy. To dlatego, że bakcyl nacjonalizmu jest strasznym  wirusem, który poraża ludzi i oni zaczynają robić straszne rzeczy - mówiła  Lwowa.

  - A to, co dzisiaj robi Rosja, nie jest skażone bakcylem nacjonalizmu? -  zapytał prowadzący. - Nie, oj nie... - odparła dziennikarka. Dodała, że  działania rządu Ukrainy, który uchylił ustawę o podstawach polityki  językowej dającą przywileje mniejszościom narodowym, powinny spotkać się  ze sprzeciwem.

  - I uważa pani, że odpowiedzią na tę ustawę powinno być wprowadzenie  wojska rosyjskiego na Krym? - Nie. To była odpowiedź na bojaźń tych ludzi  na Krymie, bojaźń przed Ukraińcami - stwierdziła Lwowa.

Putin okłamuje świat? Taka jest gra polityków

  Pytana, czy nie dziwi jej, że Putin okłamuje cały świat, twierdząc, że na  Krymie nie ma rosyjskich wojsk, Lwowa odparła: - Taka jest gra polityków i  w niej często robi się takie rzeczy. To nie pierwszy przypadek takich  rozgrywek. Widziałam bardzo duże kłamstwa innych polityków. Mnie nie  obchodzi to, co mówi Putin, mnie obchodzi sprawa moich rodaków.

  - Ale wysyłanie wojsk w takiej sytuacji jest uzasadnione? - dopytywał  dalej Piasecki. - A w Iraku było uzasadnione? A w Libii było? - wytykała  Lwowa. I dodała, że zmiana ustawy językowej to pierwszy krok do tego, aby  Ukraińcy mówili Rosjanom na Krymie "Ty jesteś gorszą nacją".

  Lwowa zaznaczyła także, że politykę Putina popiera 70 proc. mieszkańców  Rosji. - Kiedyś było nam strasznie wstyd za naszych prezydentów. My już  takich prezydentów nie chcemy. My chcemy, aby nasz kraj szanowano. Putin  jest lepszy od poprzedników. W końcu zaczęli się liczyć z naszym krajem -  zaznaczyła. #
Ze strony:
http://skroc.pl/e5688

--
stevep