Taka rada Pana krakowiaka

Data: 2017-04-05 11:39:04
Autor: sczygiel
Taka rada Pana krakowiaka
http://www.wykop.pl/link/3681211/wylaczone-swiatla-poprawiaja-plynnosc-ruchu/

To jak grupa głosuje? Dobra rada? Jechać obok stojącego na przystanku tramwaju?

Na wykopie zdania są podzielone :)

Linka dla niewykopowych:
http://www.youtube.com/watch?v=QNFgDqWAD0Q

Data: 2017-04-05 13:19:33
Autor: przemek.jedrzejczak
Taka rada Pana krakowiaka
Ten Dworak to ma prawo jazdy ?

http://edumoto.net/dla-kandydatow/testy-na-prawo-jazdy-kat-b-na-przystanku-bez-wyspy/

Najpierw Volvo wjeżdża w obszar zatrzymywania tramwaju co expert TVP3 oczywiście pomija i bredzi coś o blokowaniu ruchu a później w podobnej sytuacji sugeruje jazdę kiedy każde wyjście kogoś z tramwaju pod maskę załatwia nam mandat/wyrok .... słyszałem że podobno publiczna TVP zeszła na psy ale żeby dotknęło to też moto programu ?

Data: 2017-04-05 22:43:58
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
przemek.jedrzejczak@gmail.com w <news:67e62712-9677-4919-8e23-285dd2072a55googlegroups.com>:

Ten Dworak to ma prawo jazdy ?

Ty pewnie masz, ale robiłes je razem z J.F, i się umówiliście na spacje przed znakiem zapytania

Najpierw Volvo wjeżdża w obszar zatrzymywania tramwaju co expert TVP3 oczywiście pomija

Podasz przepis. że nie może? Wjechał, i zatrzymał sie pomiędzy...

--
'Tom N'

Data: 2017-04-05 22:28:04
Autor: przemek.jedrzejczak
Taka rada Pana krakowiaka
I po co ? Bo z tyłu jedzie Dworak i dostaje spazmow że ruszy 30 s później niż tramwaj ? Niektóre wejścia mogą być pełne i ludzie muszą dreptac dookoła omijając matołka w Volvo ? Zamknięte drzwi to też żaden sygnał w paru miastach są otwierane z przycisku i jakiś zapominalski może wylądować pod kołami a nawet jak my hebel zapodamy to ten za nami już może nie dać rady ... niepotrzebne ryzyko dla kierowcy i pieszego, jak to jest propagowanie bezpiecznej jazdy to ja jestem Elvis

Data: 2017-04-06 11:33:20
Autor: SW3
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 06.04.2017 o 07:28 <przemek.jedrzejczak@gmail.com> pisze:

i jakiś zapominalski może wylądować pod kołami a nawet jak my hebel  zapodamy to ten za nami już może nie dać rady

Ale zdajesz sobie sprawę, że istnieją opcje pośrednie między stać i  zap*dalać?

--
SW3
-- --

Data: 2017-04-06 05:03:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Taka rada Pana krakowiaka
Możesz nawet jechać powoli jak jakiś zombie w słuchawkach wyskoczy pod maskę i wtedy udowadniaj w sądzie ze nie jesteś wielbłądem ... kiepski pomysł zwłaszcza u faceta z doświadczeniem który powinien wiedzieć kiedy praktyka rozmija się z teorią

Data: 2017-04-06 05:11:36
Autor: sczygiel
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 14:03:32 UTC+2 użytkownik przemek.j....@gmail.com napisał:
[...]

No wlasnie mnie ten dysonans zastanawia. Bo z jednej strony niby jechac wolno. Ale  dosyć łatwo można sobie wyobrazić sytuacje że bedąc w prawie jednak dostanie sie po dupie.

Ja to sie nieswojo czuje jak autobus w zatoczce omijam. Cholera wie komu do łba trafi ochota na szybkie wyskoczenie zza niego. I mimo ze wtedy raczej nie bedzie wątpliwości kto dał ciała ale jednak nie jest to cos co mozna polecić komukolwiek do doświadczenia.

Data: 2017-04-06 06:29:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Taka rada Pana krakowiaka
W patowej sytuacji tylko kamerka albo ew. nagranie z monitoringu tramwaju może uratować sytuacje ... jeśli gdzieś w przepisach pojawia się sformułowanie "zachować szczególną ostrożność" to dla mnie oznacza to że w razie muki kierujący jest w czarnej dupie ;-) ja stoję cierpliwie bo widziałem już parę takich wyskokow i dziwi mnie ze kierowca z długim stażem i doświadczeniem propaguje tak ryzykowne zachowanie ...

Data: 2017-04-06 16:29:23
Autor: J.F.
Taka rada Pana krakowiaka
Użytkownik  przemek  napisał w wiadomości
[...]

I tak, i nie - spojrz na definicje ustawowa.
Masz wzmoc uwage i szybko reagowac - ale przeciez jak pasazer z tramwaju na zderzak wyskoczy to nie wystarczy blyskawiczna reakcja.
Wiec Cie z innego paragrafu skaza :-)

ja stoję cierpliwie bo widziałem już parę takich wyskokow i dziwi mnie ze kierowca z długim stażem i doświadczeniem propaguje tak ryzykowne zachowanie ...

Tez mnie dziwi.
Dyrektor MORD ? To za organizacje ruchu nie odpowiada ... ale moze cos opiniowal, i nie wypada mu teraz powiedziec "mylilem sie", wiec naprawia przez telewizje :)

A moze po prostu droga do domu/pracy mu sie wydluzyla i usiluje przyspieszyc :-)

Ale ... oprocz rzekomej plynnosci jazdy jest jeszcze druga kwestia - Ty tu sobie bezpiecznie stoisz, a 100m z tylu ktos nie moze ze skrzyzowania zjechac.
A przez niego ktos z boku nie moze na nie wjechac.

J.

Data: 2017-04-06 10:39:55
Autor: J.F.
Taka rada Pana krakowiaka
Użytkownik "007"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:170405.224358.pms.3825.43@int.dyndns.org.invalid.170405.invalid...
[...]

Nie wiesz? To moze sie doucz ?
Jako posiadacz PJ masz obowiazek wiedziec.
Ba, zaryzykuje twierdzenie, ze jako obywatel w wieku ponad 18/16/13/10 lat masz obowiazek wiedziec.

J.

Data: 2017-04-06 22:14:54
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
J.F. w <news:58e5fedd$0$654$65785112news.neostrada.pl>:

Najpierw Volvo wjeżdża w obszar zatrzymywania tramwaju co expert TVP3 oczywiście pomija

Podasz przepis. że nie może? Wjechał, i zatrzymał sie pomiędzy...

Nie wiesz? To moze sie doucz ?

LOL

Dwa pytajniki, każdy inaczej postawiony...

Ale chętnie sie douczę, tylko problemem jest brak przepisu, o czym dobrze
wiesz.

Jako posiadacz PJ masz obowiazek wiedziec.

Nie, nie mam takiego obowiązku znać przepisu którego nie ma

Ba, zaryzykuje twierdzenie, ze jako obywatel w wieku ponad 18/16/13/10 lat masz obowiazek wiedziec.

Jak wyżej.

--
'Tom N'

Data: 2017-04-07 10:22:04
Autor: Liwiusz
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 2017-04-05 o 22:43, 007 pisze:
Ten Dworak to ma prawo jazdy ?
Ty pewnie masz, ale robiłes je razem z J.F, i się umówiliście na spacje
przed znakiem zapytania

To francuski zwyczaj. A że ani J.F., ani 007 francuskiego nie znają, to należy ich podejrzewać raczej o inne wspólne francuskie zamiłowania.

--
Liwiusz

Data: 2017-04-06 16:57:27
Autor: J.F.
Taka rada Pana krakowiaka
Użytkownik  napisał w wiadomości grup
Ten Dworak to ma prawo jazdy ?

jako dyrektor MORDu ... chyba powinien.

[...]

Ale przeciez masz podane
"... kierujący jest obowiązany zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik"

Pieszy doszedl, mozna ruszac ... nic nie zabrania :-)

J.

Data: 2017-04-06 08:31:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Taka rada Pana krakowiaka
Wg przepisów można ale moim zdaniem rada do dupy :-)

Data: 2017-04-06 18:11:12
Autor: J.F.
Taka rada Pana krakowiaka
Użytkownik  przemek napisał w wiadomości grup
Wg przepisów można ale moim zdaniem rada do dupy :-)

Ale wiesz ... jesli mozna, to moze trzeba, bo wszak mamy inny przepis o utrudnianiu :-)

J.

Data: 2017-04-05 21:38:08
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
sczygiel@gmail.com w <news:5e950d88-ba20-49b7-80fc-daf83c32d6d5googlegroups.com>:

http://www.wykop.pl/link/3681211/wylaczone-swiatla-poprawiaja-plynnosc-ruchu/

To jak grupa głosuje? Dobra rada? Jechać obok stojącego na przystanku tramwaju?

Kmiocie, nie trzeba głosować, tylko znać przepisy:

6. Kierujący pojazdem jest obowiązany zachować szczególną ostrożność przy
przejeżdżaniu obok oznaczonego przystanku
tramwajowego nieznajdującego się przy chodniku. Jeżeli przystanek nie jest
wyposażony w wysepkę dla pasażerów,
a na przystanek wjeżdża tramwaj lub stoi na nim, kierujący jest obowiązany
zatrzymać pojazd w takim miejscu i na taki
czas, aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.
Przepisy te stosuje się odpowiednio przy ruchu
innych pojazdów komunikacji publiczn

--
'Tom N'

Data: 2017-04-06 04:31:25
Autor: sczygiel
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu środa, 5 kwietnia 2017 21:38:09 UTC+2 użytkownik 007 napisał:
> [...]

> To jak grupa głosuje? Dobra rada? Jechać obok stojącego na przystanku tramwaju?

Kmiocie, nie trzeba głosować, tylko znać przepisy:

To my sie znamy? Kmiocie?
Kultura...

[...]

To rozwiń myśl na sytuację kiedy pieszy wbiega na jezdnię w takim miejscu i go leciutko potrącisz i jednak coś mu sie stanie.

Jaka będzie ścieżka zdrowia dla kierowcy?

Data: 2017-04-06 17:47:11
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
sczygiel@gmail.com w <news:b54f755d-4d62-4bac-be63-f429d5ee07c5googlegroups.com>:

[...]

Stojącym samochodem...

--
'Tom N'

Data: 2017-04-06 23:14:50
Autor: sczygiel
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu czwartek, 6 kwietnia 2017 17:47:13 UTC+2 użytkownik 007 napisał:

> To rozwiń myśl na sytuację kiedy pieszy wbiega na jezdnię w takim miejscu i go leciutko potrącisz

Stojącym samochodem...

Jadącym powoli i ostrożnie. Potrącasz bo pieszy wbiegł. Na zakreskowanym obszarze ulicy...

Data: 2017-04-07 18:32:28
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
sczygiel@gmail.com w <news:cd0a0b58-e90c-4a95-8b55-1043ffa0bec7googlegroups.com>:

[...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik.
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

To rozwiń myśl na sytuację kiedy pieszy wbiega na jezdnię w takim miejscu i go leciutko potrącisz

Stojącym samochodem...

Jadącym powoli i ostrożnie.

Czego nie rozumiesz w podkreślonym ^?
Zatrzymać to zatrzymać!

--
'Tom N'

Data: 2017-04-07 11:10:35
Autor: sczygiel
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu piątek, 7 kwietnia 2017 18:32:30 UTC+2 użytkownik 007 napisał:
> [...]

     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

> Jadącym powoli i ostrożnie. Czego nie rozumiesz w podkreślonym ^?

No i zatrzymują się. A Pan Krakowiak narzeka.
No i jedni twierdzą że ma stać tak długo jak długo jest szansa że nastepny pieszy bedzie chciał dojśc do stojącego tramwaju a drugi powie że jak sie drzwi zamknęły to mozna jechac i zastawić dojscie do tramwaju.

No to wg ciebie jako ze przepisy znasz jak sie powinno postapić? Tak jak mówi Pan Krakowiak czy jednak tak jak robia kierowcy w Krakowie?

Data: 2017-04-07 18:48:56
Autor: t-1
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 2017-04-07 o 18:32, 007 pisze:

Jadącym powoli i ostrożnie.

Czego nie rozumiesz w podkreślonym ^?
Zatrzymać to zatrzymać!

Sam cytowałeś przepis:
"Aby zapewnić pieszemu swobodne dojście do tramwaju lub na chodnik"
Czego z tego nie rozumiesz?
Można się co najwyżej sprzeczać czy jednemu pieszemu czy wszystkim.
Ale gdyby ustawodawca chciał zapewnić wszystkim to by stało napisane pieszym a nie pieszemu.

Data: 2017-04-07 19:21:11
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
t-1 w <news:oc8ft6$la4$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Taaaa.....

"Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność
i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony"

Jeżeli będą trzy pasy z prawej to może sobie wybrać, któremu  pojazdowi ustąpi...

Pa kmiotku!

--
'Tom N'

Data: 2017-04-07 19:35:29
Autor: Shrek
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 07.04.2017 o 18:48, t-1 pisze:

Można się co najwyżej sprzeczać czy jednemu pieszemu czy wszystkim.
Ale gdyby ustawodawca chciał zapewnić wszystkim to by stało napisane
pieszym a nie pieszemu.

A wtedy drugi by powiedział, że gdyby ustawodawca chciał żeby przepuszczać pojedynczych pieszych toi by napisał pieszemu a nie pieszym:P

Shrek

Data: 2017-04-05 21:38:37
Autor: Cavallino
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 05-04-2017 o 20:39, sczygiel@gmail.com pisze:
http://www.wykop.pl/link/3681211/wylaczone-swiatla-poprawiaja-plynnosc-ruchu/

To jak grupa głosuje? Dobra rada? Jechać obok stojącego na przystanku tramwaju?

A co mówi przepis?
Tak z pamięci, wydaje mi się, że jednak trzeba stać.

Data: 2017-04-05 21:47:29
Autor: 007
Taka rada Pana krakowiaka
Cavallino w <news:oc3h3u$jpp$1node1.news.atman.pl>:

[...]

Tępakom internetowym i idiotom w ruchu drogowym mówimy STOP. Zostałeś
zakwalifikowany do obu kategorii, ale zawsze możesz uzasadnić, że to błąd...

Data: 2017-04-05 23:03:22
Autor: J.F.
Taka rada Pana krakowiaka
Dnia Wed, 5 Apr 2017 21:38:37 +0200, Cavallino napisał(a):
[...]

A to zalezy gdzie slupek stoi. Ten od znaku przystanku.

Tu stoi na chodniku, to trzeba stac, jakby stal na wysepce przy
torach, to tam przystanek jest i mozna jechac.

J.

Data: 2017-04-06 18:41:40
Autor: Cavallino
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 05-04-2017 o 23:03, J.F. pisze:
[...]

Ale tam nie ma żadnej wysepki przy torach.
To klasyczny przystanek wiedeński - to jest zwykła ulica między przystankiem a tramwajem, tyle że wyniesiona w górę.

J.

Data: 2017-04-07 20:16:23
Autor: Jacek
Taka rada Pana krakowiaka
W dniu 05.04.2017 o 20:39, sczygiel@gmail.com pisze:
http://www.wykop.pl/link/3681211/wylaczone-swiatla-poprawiaja-plynnosc-ruchu/

To jak grupa głosuje? Dobra rada? Jechać obok stojącego na przystanku tramwaju?

Jeszcze kilka lat przyjmowania "uchodźców" i ruch drogowy będzie się sam regulował na wzór ich ojczyzn:
https://www.youtube.com/watch?v=KldmsHreCAw
Jacek

Taka rada Pana krakowiaka