Taki dobry bank?

Data: 2011-03-08 11:05:53
Autor: frank drebin
Taki dobry bank?
Z powodów przymuszeniowych założyłem sobie rok temu konto firmowe w Lukas banku.
Wybrałem ten bank bo od lat mam u nich wspólne z żoną konto prywatne i mamy oboje przypisane po tokenie do rachunku (w sumie 2 tokeny). Jako, że konto firmowe jest mi w sumie zbędne to szukałem konto z małymi kosztami obsługi. Najbardziej pasowało mi, że tokenem przypisanym do rachunku prywatnego mogę autoryzować wypływy na koncie firmowym a jako że token przypisany jest właśnie do prywatnego więc nie płacę 36 zł (rocznie) za jego używanie.

W lutym zerknąłem z ciekawości i widzę, że ciachnięto mi z konta 36 zł za używanie tokena.
Napisałem do nich maila z pytaniem WTF? i dostałem pisemną odpowiedź, że token był przypisany do konta firmowego (nie wiem jakim cudem, skoro cały czas używam go z kontem prywatnym) i opłatę pobrano zgodnie z TOiP ale mając na uwadze naszą dalszą współpracę *wyjątkowo* zwrócą mi ową opłatę. Jednocześnie zmienią że token zostanie przypisany do rachunku prywatnego.

I tu pytanie, czy to typowe że bank wspaniałomyślnie zwrócił kasę w trosce o tzw. dalszą współpracę ;) czy bardziej, że świadomie mnie ciachnęli licząc na nieuwagę?
Wiem, że to groszowe sprawy ale chodzi mi o zasadę. Zauważyłem to, bo raptem robię 1,2 operacje na tym koncie a robiąc tyle co na prywatnym, prawdopodobnie bym nie zauważył.

Data: 2011-03-08 11:14:28
Autor: MarekZ
Taki dobry bank?
Użytkownik "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:il4v21$1u78$1@news.ett.com.ua...

I tu pytanie, czy to typowe że bank wspaniałomyślnie zwrócił kasę w trosce o tzw. dalszą współpracę ;) czy bardziej, że świadomie mnie ciachnęli licząc na nieuwagę?

Raczej to drugie. Przy czym niekoniecznie musi to wynikać z celowego działania banku jako całości. Może to być "wybryk" jakiegoś konkretnego pracownika, albo "akcja" na szczeblu konkretnego oddziału, w poszukiwaniu wyższej premii, wyższego miejsca w rankingu, w obronie przed zwolnieniami etc.

Data: 2011-03-08 11:42:42
Autor: Shield
Taki dobry bank?
On Tue, 8 Mar 2011 11:05:53 +0100, "frank drebin" <blabla.bla@vip.pl> wrote:
[...]

Też mam podobne doświadczenia z nimi - przy jakichkolwiek zmianach w toip nagle zaczynały mi się pobierać niesłuszne opłaty, a to za token, a to za kartę która nigdy nie była aktywowana, a to za wyciągi które należały mi się bezpłatnie... Oczywiście każda reklamacja była załatwiana pozytywnie i korygowali ustawienia w systemie, ale pewnie znajdzie się trochę osób, które nie zauważą takich drobnych opłat, z korzyścią dla banku :-)

Data: 2011-03-08 12:34:20
Autor: Jarek Andrzejewski
Taki dobry bank?
On Tue, 08 Mar 2011 11:42:42 +0100, Shield <fake@fakeemail.com> wrote:

[...]

Mnie kiedyś zdumieli próbą obciążenia za odwołanie zleceń przyszłych w
placówce, gdy wypowiadałem umowę rachunku.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-03-10 10:23:06
Autor: witrak()
Taki dobry bank?
Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
polega na wydutkaniu klienta, który się śpieszy: jeżeli ktoś
przychodzi do placówki, to chce załatwić szybko, więc pewnie
odpuści i zapłaci. Rada na to jest taka - wysyła się wypowiedzenie
pisemne (ważne, aby wcześniej zastrzec karty, żeby nie było
obowiązku ich zwrotu i wyczyścić konto do zera), najlepiej dużo (2
tyg) wcześniej i ze zwrotką. Wtedy nie mogą nic zrobić, a w
przypadku jakichkolwiek utrudnień muszą to zrobić pisemnie
(odmawia się ewentualnej rozmowy - gdyby dzwonili).

Oczywiście istnieje ryzyko, że skończy się to u arbitra albo po
skierowaniu skargi do KNF, ale w sumie napisanie pisma (nawet z
kolejką na poczcie) to mniejszy wysiłek niż odwoływanie n zleceń
stałych (ja np. miałem ich kilkanaście...) lub kłótnia z
niedysponentką.

witrak()

Data: 2011-03-10 11:21:29
Autor: Jarek Andrzejewski
Taki dobry bank?
On Thu, 10 Mar 2011 10:23:06 +0100, "witrak()" <witrak@hotmail.com>
wrote:

Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

na mój wyraźny sprzeciw i wyjaśnienie, że przecież mi usuwanie tych
zleceń do niczego nie jest potrzebne znaleźli rozwiązanie: mogłem się
zalogować do systemu on-line i samemu "wyklikać" usuwanie.

odpuści i zapłaci. Rada na to jest taka - wysyła się wypowiedzenie
pisemne (ważne, aby wcześniej zastrzec karty, żeby nie było

zgadza się. Ale stanie na poczcie zupełnie nie jest moim ulubionym
sposobem spędzania czas, więc "siłom i godnościom osobistom"
doprowadziłem jednak do przyjęcia wypowiedzenia (i potwierdzenia
przyjęcia - to też ważne) bez dodatkowych kosztów.

Data: 2011-03-10 21:28:42
Autor: witrak()
Taki dobry bank?
wrote:

Jarek Andrzejewski wrote:
[...]

W moim przypadku niedysponentka zaczęła to robić sama, ale
ponieważ zorientowała się, że jak anuluje opłatę za usługę na tylu
zleceniach, to dostanie po premii, i zaproponowała dokładnie to
samo. Przy czym w moim przypadku było to już po deaktywacji
tokena, więc go musiała reaktywować, a potem ponownie deaktywować.
1,5 h nie moje.

[...]

Ja też nie lubię, ale w kontekście straty czasu - byłoby jednak
lepsze.

witrak()

Data: 2011-03-11 09:34:21
Autor: Shield
Taki dobry bank?
> [...]

Otóż jest to ich normalna praktyka (brałem to kiedyś). Sztuka
polega na wydutkaniu klienta, który się śpieszy: jeżeli ktoś

Ha, akurat z zamknięciem rachunku mam bardzo dobre doświadczenia. Pan nie chciał ode mnie wypowiedzenia, tylko sam podrukował mi z systemu wszystkie potrzebne zlecenia zamknięcia czegokolwiek (zleceń stałych nie miałem), podpisałem, podrukował kilka potwierdzeń wszystkiego, gotówką wypłacił końcówkę którą zostawiłem w razie czego. W ten sposób zamknąłem konto natychmiast.owo, za porozumieniem stron, bez czekania mba cokolwiek.

Data: 2011-03-11 10:24:44
Autor: witrak()
Taki dobry bank?
Shield wrote:

[...]

I tak powinno być zawsze - czy ma się zlecenia stałe, czy nie.

Mizeria tego banku polega na tym, że są w nim rzeczy bardzo dobre
(jak np. zlecenie stałe ale nieregularne, czyli seria ustalanych
indywidualnie przez wypełnianie grafiku, przelewów ustalonych
nawet na dwa lata naprzód, albo podawanie daty i /godziny/
transakcji), i są też rzeczy beznadziejnie pomyślane,
niekonsekwentne - jak np. dyskutowana tutaj procedura rozwiązania
umowy.

witrak()

Taki dobry bank?