Taki tam giełdowy rekordzik.

Data: 2020-02-19 10:31:09
Autor: Bruno Brunowski
Taki tam giełdowy rekordzik.
"Środowa sesja przejdzie do historii jednak nie ze względu na wyniki indeksów, a spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Pięć z nich zanotowało dziś historyczne minima. Były to kolejno: Enea (-5,0 proc.), Bogdanka (-15,4 proc.), PGE (-2,6 proc.), PKP Cargo (-4,4 proc.) oraz Tauron (-2,2 proc.). Dodatkowo wieloletnie minima zanotowała też JSW (-3,8 proc.)."
https://www.bankier.pl/amp/wiadomosc/Spolki-Skarbu-Panstwa-na-dnie-WIG20-odrobil-straty-7824144

--
Bruno

Data: 2020-02-19 16:13:08
Autor: japanizer
On Thursday, February 20, 2020 at 3:31:11 AM UTC+9, Bruno Brunowski wrote:
[...]

Ano. Od początku rządów PiS majątek Skarbu Państwa skurczył się o kilkadziesiąt miliardów złotych. Ktoś za to odpowie, ale NIK i CBA nie mogą ustalić między sobą, kto?

Data: 2020-02-19 19:35:15
Autor: u2
Taki tam giełdowy rekordzik.
"Środowa sesja przejdzie do historii jednak nie ze względu na wyniki indeksów, a spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa. Pięć z nich zanotowało dziś historyczne minima.

zazdrościsz brutek, wiadomo, że giełda to zorganizowana grupa do niecnych celów:)

Data: 2020-02-20 01:20:36
Autor: A. Filip
Taki tam giełdowy rekordzik [PO jedyną nadzieją węglowych spółek Skarby Państwa]
Bruno Brunowski <brunoj@interia.pl> pisze:
[...]

Tylko po rządami PO spółki *węglowe* poszybują do nieba (zbyt dosłownie)!

Jakbyś był inteligentny to byś nie wrzucał wszystkich tych spółek do
jednego gumowego worka z którego zaledwie pół-demagogią da się zrobić
"Jak UE (walką z CO2) *MORDUJE* polskie spółki".
Ja o inteligencje cię posądzam coraz rzadziej.

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-02-19 16:49:46
Autor: japanizer
On Thursday, February 20, 2020 at 9:20:40 AM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

"Jak UE (walką z CO2) *MORDUJE* polskie spółki".
Ja o inteligencje cię posądzam coraz rzadziej.

PKP Cargo nie jest spółką węglową. Enea, PGE czy Tauron nie są spółkami węglowymi.

Czeski koncern energetyczny CEZ przez lata nie dość, że zyskał na wartości, to jeszcze rokrocznie wypłaca wieloprocentowe dywidendy.

Umiesz się samoosrać jak mało kto, Andrzejku z brunatną sraczką w głowie.

Data: 2020-02-19 23:49:51
Autor: Bruno Brunowski
W dniu czwartek, 20 lutego 2020 01:49:48 UTC+1 użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
> [...]
> Ja o inteligencje cię posądzam coraz rzadziej.

PKP Cargo nie jest spółką węglową. Enea, PGE czy Tauron nie są spółkami węglowymi.

Teraz już są.

Data: 2020-02-20 00:43:37
Autor: mrbluesky.pl
[...]
Jak im  PO POmoglo sprzeajonc kilka zakladow w POlsce to sie nie dziw...
https://www.cezpolska.pl/

Data: 2020-02-20 11:17:28
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
> [...]

Ja o inteligencje cię posądzam coraz rzadziej.

PKP Cargo nie jest spółką węglową. Enea, PGE czy Tauron nie są spółkami węglowymi.

Ale spółki energetyczne obrywają i tak "UE oszołomstwem w sprawie CO2".
Jak PiS się nie rwie pozwalać przerzucać koszty dużych zmian systemu
energetycznego na klientów to nie będzie to dla nich bonanza w duchu
"duża marża zysku od kosztów *przerzuconych na klientów* ".

Czeski koncern energetyczny CEZ przez lata nie dość, że zyskał na
wartości, to jeszcze rokrocznie wypłaca wieloprocentowe dywidendy.

Górnicze związki w RP3 znowu "CHCĄ!".  Sytuacja jest logicznie prosta:
* jak się im "DA" to może być fajnie na krótką metę ale niefajnie na długą
* jak się in "NIE DA" to może być lepiej na długą metę ale na krótką
  raczej+ będzie niefajnie
Dadzą czy nie dadzą "drogim górnikom" to się wystawią tyle że na co
innego.  SLD "dał" górnicze przywileje emerytalne i gdzie jest SLD
i górnictwo?

Umiesz się samoosrać jak mało kto, Andrzejku z brunatną sraczką w
głowie.

Chylę czoła przed twoją czerwoną sraczką stalinowskiego antyfaszysty.

"Straszliwe uproszczenia" w propagandzie działają na krótką metę.
Na dłuższą działają jako "baza" dla mniej dociekliwych jak bardziej
dociekliwym *potrafi się* dostarczyć bardziej skomplikowane wersje
(kilka "stopni komplikacji"). PełO krótką metę ma DAWNO za sobą.

IMHO Ty coś co przynajmniej średnio powinno dowalić PiS już choćby
na zasadzie "ich wachta (u władzy) to ich odpowiedzialność" potrafisz
zarżnąć "nadgorliwością gorszą od faszyzmu".

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-02-20 02:38:02
Autor: japanizer
On Thursday, February 20, 2020 at 7:18:15 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

energetycznego na klientów to nie będzie to dla nich bonanza w duchu
"duża marża zysku od kosztów *przerzuconych na klientów* ".

Ale to PiS wstrzymał na 5 lat energetykę odnawialną. To PiS wydał kasę, za którą można byłoby postawić elektrownię atomową, na kupowanie głosów wyborczych - skazując Polskę na zacofanie. To PiS wydał kasę, za którą można by połączyć autostradami wszystkie byłe 49 wojewódzkich miast, na kupowanie głosów wyborczych.

> [...]

Dadzą czy nie dadzą "drogim górnikom" to się wystawią tyle że na co
innego.  SLD "dał" górnicze przywileje emerytalne i gdzie jest SLD

Na początku 2009 roku górnictwo zatrudniało 119 tys ludzi.
Na początku 2016 roku było to 85 tysięcy - wciąż dużo, choć wydobycie było niemal na poziomie tego z roku 2009.. Tak więc wzrost wydajności był spory.

Od roku 2017 zatrudnienie w górnictwie znowu rośnie, a wydobycie dramatycznie spada - PiS, zamiast dokończyć temat rozpoczęty przez poprzedników, po raz kolejny skazuje Polskę na zacofanie, kosztem zdobycia paru procent głosów:

https://i.iplsc.com/zrodlo-wysokienapiecie-pl/00081A94QTX769Q1-C122-F4.png

Taki tam giełdowy rekordzik.